Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 4.07.2019 in all areas
-
2 точкиСмятам че няма кой да те обори, но относно ресурса на маслото нещата са инак. Градската ми средна скорост е около 30 км/ч, при което мотора (заради автомата и стилът на шофиране) работи между 1500 и 2500 об/мин. Разходът е 12-13л на 100. Тоест за 1 час градско отиват около 4л. По магистралата средната ми скорост е 130км/ч при което мотора работи на 2500 об/мин и разходът е около 7,3л на 100. Тоест за 1 час магистрално отиват 5,6л. Ако обаче съм на круиз контрол и има стръмни участъци, мотора се пъне да държи 130, и сваля предавки, за да качи оборотите на 3000 или 4000 об/мин. Съответно разходът се качва на 8л на 100, така че сметката отива още нагоре 6,1л за 1 час магистрални км. Относно маслото - мисля че му е все едно. Температурният режим на мотора е в работната си граница (стига термостата да е ок), но магистралното движение е по-равномерно като обороти на мотора (без круиза) спрямо накъсаното градско движение. Принципно градското се води в графата натоварен режим, а магистралните километри пазят мотора и го правят милионник, така че ...
-
2 точки
-
2 точкиДа - добре че ми напомни. Пак Бранко ми каза как да го направя - завива се до край и после се развива на 1 оборот и 3/4. Ако се вади болтът, както в моя случай се почиства хубаво и той - самият болт завършва с конус, който явно регулира потока на въздуха. Върху този конус имаше доста нагар.
-
1 точкаДа добавя само, че при градската експлоатация следва да се има предвид, че на кратки разстояния маслото не достига работна температура = пакетът добавки не работи в оптимални условия = забавени химически процеси. При студен мотор в маслото попада повече гориво = разреждане, както и не може да бъде изпарена влагата (водата) в него = обводняване. Всичко това влошава работата и характеристиките на маслото = преждевременно стареене. Започват да се образуват нискотемпературни отложения. И всичко това в повтарящ се цикъл с натрупване.
-
1 точкаИ двете помпи са консуматив.Чупят се ,като не се сменя течност на всеки 3 години или 45000км.Помпите са евтини и не си заслужава да сменяш гумички.Обикновено вътре цилиндрите са надрани и нови гумички заминават за няколко месеца.Двете помпи са 80 лв и още 5 за течност....
-
1 точкаПо същество всички сме прецакани. Каквото и да говорим и мерим, двигателят с вътрешно горене има непълно изгаряне и четвърт от енергията се губи още с неоползотвореното на 100% гориво. Самият мотор работи с топлина, но 1/3-та от нея отлита с изгорелите газове, следващата 1/3-та се отнема от охладителната система и само последната 1/3-та се превръща в полезна работа. От тази третинка 15-20% са механични загуби при триенето на чарколяците в мотора, трансмисията отнема още 10% и това което остане отива на колелата. Ако напълним 50л. в резервоара, само 10 от тях ще са за конкретното движение на колата. Всичко друго отлита ...
-
1 точкаЕстествено, че колегата няма предвид дори когато пречат на майстора, а че е препоръчително да не са предварително оставени в гаража и да пътуваш без тях до сервиза.
-
1 точкаНе се мъчи, колега, изхвърляй я таз навигация и слагай едно китайче.
-
1 точкаТова, което забелязвам е, че Ванката е разлял леко капката и така насища повече дифузната зона с фракции от ядрото. Това размива до известна степен общата визия... Друго, което предполагам е, че Ванката не е източвал несливаемия остатък от картера, а и от ваничките на разпределителния вал, при смяната на това масло, а дори и при смените на предишните. Поради това дифузната зона е толкова "мърлява" и се слива с ядрото. Както всички знаем, ресурсът на 5W30 с ILSAC GF-5 e по-малък (справка - лаб. анализи и капкови проби на този тип масла). Поради факта, че това са "mid SAPS" масла със среден по стойност TBN. Ресурсът им е около 5 - 6 хил. км и/или 150 м.ч. при бензин и около 6 - 8 хил. км и/или 200м.ч. при LPG. Когато нахакаш такова масло в киселата чорба, останала от предишното, веднага му намаляваш диспергиращия ресурс и то не може да изкара колкото трябва. Ванка, хайде да се обзаложим, че ако изтеглиш несливаемия остатък, същото масло при същите условия на експлоатация, ще има доста по-различна визия на капковата проба? ...Освен, ако "задкормилното устройство" не се е увличало по високите обороти... ... И да не разливаш капката при вземане на пробата! Накрая, ето и малко цвят за разкош:
-
1 точкаМиналата година моя синко я прегря до като не спря сама. На другия ден сипах вода и я пребрах на ход до вкъщи 40км. Смених само гарнитурата на главата по съвет на уважаван тук майстор и вече 15хкм нямам никакви проблеми с двигателя. Никакъв харч на масло. Та мисълта ми е, че може да са сложили ментета гумички на клапаните.
-
1 точка
-
1 точкаТова май е същата варненска "рекламна мафия". Чаках да се появи вторият с линка, ама ти си ме изпреварил ... Пичове (образно казано в мн.ч.), кажете - по IP ли да ви банвам или ше изреве половин Балчик?
-
1 точка
-
1 точкаТурбината ти така или иначе е хибридна. Нахвърлянето на някакви рандом термини и форумите не помага много. Общо взето вариантите са ти следните: Слагаш си нов стоков съединител, махаш екологиите и си ремапваш колата. Слагаш някакъв стейдж примерно, сменяш турбина гт2060, слагаш по-голям кулер и настройваш.
-
1 точкаКупих нова капачка на gates (беше най-скъпа 15 лева с отстъпката) . Покарах 15 км градско. Сега като давам газ не хвърля вода през маркучето на разширителното казанче. Надявам се това да е бил проблема.
-
1 точкаТи да видиш! Единият се регистрира в авто форум и пита, къде да учи езици! Другият си вика - я да се регна и аз, и да му отворя очите на момчето, къде да научи език, и да си прибира по 2 палки от другия месец! Кажи, верно! Не можа ли да измислиш по-добра схема за реклама?!
-
1 точкаАко искаш мнение то моето е да си я оставиш колкото се може повече стокова.Не мести акумулатора в багажника , за какво ти е там ? Направо го направи като на Цитрон ( Citroen ) вътре в купето като ще го местиш да му е топло ахеха Не , шегата я оставям но колата ти е прекрасна и не я "насирай" с излишни тЮнинг промени.
-
0 точкиНеобходимо е да отбележа нещо важно (без да претендирам задълбочено познание по материята) 1-ин моточас не е равен на 1-ин астрономически час, каквато е нашата обща нагласа за възприемане на тази "мерна единица". Това наше разбиране (1 м.ч. = 1 астр. ч.) е повлияно и формирано от множеството анализи и коментари в oil-club.ru, приравняващи (или поне създаващи илюзията за приравняване) астрономическите часове на моточасовете. Реалността обаче не е такава. 1-ин моточас не е "фиксирана времева единица", а се променя в зависимост от натоварването на двигателя (неговия режим на работа). Тази "мерна единица" (моточас) е създадена, за да може най-обективно да се отчитат различните режими на работа и натоварване на мотора. При селскостопанската техника (трактори, комбайни, др.), мотокарите и др. индустриални машини моточасовникът обикновено е свързан с вала на двигателя -> колкото по-големи са оборотите на мотора, толкова по-кратък е 1-ин моточас (по-бързо изминава), респ. колкото по-малки са оборотите, толкова по-бавно тече 1-ин моточас. Има и различни начини за изчисление на моточасовете (в зависимост от номиналните обороти; мощност и др.). При съвременните автомобили бордкомпютърът следи и отчита редица параметри при експлоатацията на мотора и показва само крайната и разбираема за потребителя информация за изтичане на ресурса на маслото (т.н. Oil Life Monitoring (OLM) системи). Ето и един линк към тема в OffRoad-Bulgaria, където има няколко добри поста по темата (моля четете цялата тема; информацията е разпръсната сред офф топика) - КЛИК Ако някой има по-професионални познания по въпроса с "истинския моточас", ще бъде чудесно да ги сподели .
-
0 точкиИ аз съм отскоро в отбора на CR-V III 2.2 I-CDTI, купих я от частно лице в Германия на 203 000 (реални км). Дотук тотално запушване на ДПФ. Демпфера не се чува да трака, и при потегляне отлепя без тласъци, придърпване и гаснене (което ми се е случвало при разбит демпфер на Avensis D-4D, впоследствие сменен с твърд, и вече 65000 км без никакви проблеми) . За Хонда не ми е известно да има такива conversion kit-ове. Относно веригата - преди време имах cr-v II бензин, и ми вадеше грешка p0341, но нямах шумове и губене на центровки. Изгледал съм и изчел много форуми, но никъде не намерих достоверна информация как се определя степента на износване на туй чудо,освен по слух. Препатилите да казват Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk
-
0 точкиТея "реперни точки" са само ориентировъчни. Наливаш, караш и след 6-те хиляди "капваш" в другата тема, и там ще се види има ли още ресурс въпросното масло, или вече е "пътник".
-
0 точкиНе виждам как по-непостоянните обороти ще окажат влияние на маслото? То е ясно, че се води „натоварен режим“ или „сурови условия“, но съм го виждал само в контекста на мерене на интервала за смяна в километри. Там няма спор. Мерси, изключих за студените стартове в града. Това със сигурност би оказало влияние. В крайна сметка ок ли е да се приеме, че даден брой моточасове, без значение от режима градско/магистрала (при еднакво спокойно каране), би имал сравнително еднакво влияние върху живота на маслото? Т.е. например сменям маслото и слагам три таймера: 8000км, 1 година и 200 моточаса и когато чукна едно от трите маслото е за смяна? И да, километрите (също и времето, според книжката на колата) зависят от градско/магистрала, но моточасовете – не?
-
0 точки
-
0 точкиДокрай ми за 3500евро 3 та генерация бензин и лично ще ти я платя,не говорим за някъкав трошляк убит от каране.При условие че тук хубавите 3 та генерация гонят 17 хил егати печалбата да ги взимат по 6 хил ,като пишети глупости поне ги проверявайте. До ще плюя майстори защото повечето са пълни некъдърници,има изключения радвам се че ги познавам. Какво е направил колегата след като е сменил горната помпа и тогава течноста която със сигурност е била черна мътилка, е сдал багажа и долната защото точно тази течност е разяла всичко по пътя си особено гумените части в системата. Ако беше сменил течноста когато вземе колата нямаше да има такива последици ако не е било късно, или спестени 20лв сега ще станат 200.И тук идва мястото на некъдърните майстори които казват само там не се пипа щом работи . Нямам нищо против колегата а тези които са го объркали,майсторчета и магазинерчета.
-
0 точки
-
0 точкиЗдравей Чавдар, искам да се включа със следното: Линк: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html Вид и количество: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 - 4L Стойност на поръчката: 25.96*0,95*1,9675 = 48.53лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: - чрез Куриер*
-
0 точкиРъждясали не, но съм виждал с напъплила ръжда по окачването на внесена от Швейцария. Общо взето същото като от Германия. Предполагам е въпрос на време да започнем да виждаме масово гнилочи от там. Не мога да кажа нищо за по-новия дизел освен, че може да се намери с автомат. Стандартния живот на маховика и веригата е около 200 000. На съединителя по-малко. Така, че се приготви за тях. Ако е гледана добре може и са де разминеш с веригата, но с маховика не.
-
0 точкиМи,като разбира повече човека ще ги плюе не ами....Пък това бензини,дизели,цени всичко знае.Аз примерно не знаех,че в Италия единичките стрували колкото трета генерация ама ето, каза човека- факт. Сега по темата да дам и моите 5 стотинки.Колега защо не направиш една промивка с нова течност и ако не помогне да смениш само гумички.Остави новата помпа,като краен вариант.
-
0 точкиИнтересно кой ли накара колегата CARPERA да си редактира поста, в който както винаги плюе по майстори и колеги. Animal може за 20лв да си смениш само гумичките на помпи те. Аз го имах същия проблем и карах така две седмици преди да ги сменя, като повдигах педала отдолу с крака, даже на втория ден се оправи сам. Успех в ремонта и да си смениш спирачната течност
-
0 точкиКъм всички! Когато поствате Off Topic коментар, натиснете "окото" и пишете вътре в полето Оff Тopic: Така постът Ви ще се появи като "скрито съдържание" и няма да пречи на четящите темата по същество. И все пак... не прекалявайте с Off-a, защото ще бъде скрит изцяло, когато стане навик .
-
0 точкиЗдравей Чавдаре, Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-arctic-low-saps-als-sae-0w-30.html Вид и количество: RAVENOL Arctic Low SAPS ALS SAE 0W-30 1х5л +1х1л Стойност на поръчката: /57,95+13,95/ = 71,90*0.95 = 68.31*1,9675 = 134,40лв Начин на плащане: 134,40 лева ще приведа по банков път Аз съм от Пловдив, но поръчката ще бъде получена от ТЦ Боила
-
0 точкиЗдравей Чавдаре, бих желал да поръчам следните неща: Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-vpd-5w-40-pumpe-duese.html Вид и количество: RAVENOL VPD 5W-40 Pumpe-Düse 1x5L Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-fo-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL FO SAE 5W-30 1x5L + 1x1L Линк: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html Вид и количество: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 1x4L Стойност на поръчката: (€34.95 + €29.95 + €7.25 + €25.96) *0.95 *1.9675=183.38 Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка (внесени на каса) в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: - чрез Куриер*
-
0 точкиЛинк: https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-c2-0w-30-honda-1-l.html Вид и количество Castrol Edge Professional H C2 0W-30 Honda - 6х 1L Стойност на поръчката (6 *11,95)*1,9675*0,95=134.02 лв Парите ще бъдат преведени по сметка в Пиреос Банк Начин на получаване -офис на Еконт
-
0 точкиЛинк: https://www.ato24.de/en/ravenol-dot-5-1.html Вид и количество: 1x1L (1350602-001-01-000) RAVENOL DOT 5.1 Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-mehrzweckfett-mit-graphit-400-g.html Вид и количество: 1x0.4kg (1340102-400) RAVENOL Mehrzweckfett mit Graphit 400 g Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-hjc-protect-fl22-concentrate.html Вид и количество: 1x5L (1410122-005-01-999) RAVENOL HJC- Protect FL22 Concentrate Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-fds-sae-5w-30.html Вид и количество: 1x5L (1111139-005) RAVENOL FDS SAE 5W-30 Линк: https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html Вид и количество: 3x0.946L (08200-9008) Honda ATF DW-1 0.946 L Стойност на поръчката: (8.95 + 3.39 + 19.95 + 40.95 + 3*12.99)*0,95*1,9675 = 210 лв Начин на плащане: 210 лева платени по банков път Начин на получаване: лично в ТЦ Боила
-
0 точкиЛинк: https://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html Вид и количество: Honda Synthetic Blend 5W-30 0.946 L x 5 броя. Стойност на поръчката: 5*6.49*0,95*1,9675 =61 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка (внесени на каса) в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: Парите ще бъдат преведени по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Поздрави!
-
0 точкиМаслата вече са тук, ще опитам още днес, да изпратя тези, които ще пътуват с куриер.
-
0 точкиАко ми позволиш да перефразирам въпроса ти... Чудиш се дали да слушаш инженерите с десетки години опит в производство и тестове на автомобили или 18 годишен главун със завършен 4ти клас, който не схваща идеята от динамометричен ключ за джантите и си върти с пневматичния гайковерт?
-
0 точкиЗаедно сме вече трета година и не смятам да се разделяме. Това е четвъртата ми Хонда и можеби последната. Колата се водеше нов внос, но беше стояла поне 2год. в автокъщата, съдейки по писаното в талона. Имаше доста неприятни забележки, като спукано предно стъкло, разбити шарнири, кормилни накрайници, лагер, каре, теч от лявото вътрешно каре и още много дребни забележки. Поотстраних някои от големите работи и се опитах да я продам, но нямаше интерес. И по-добре. Намерих и гаражче и я прибрах на сухо. Карам само през почивните дни, или когато много ме досърбят краката. След 3 години успях да намеря и сменя предното стъкло, лагера, карето, шарнира и намерих човек, който рециклира накрайници/изключително ценно за този автомобил/. Имам още 4амортисьора за рециклиране, двата вътрешни кормилни накрайника и колата е 6. Явно е имала зверски удар, щото отпред в дясно и отзад в ляво всичко е мармалейд. И така.Разхода е като на БМВ - с 20лв - 60-65км градско, с 50лв - 200км извънградско. Множко е но при положение, че за 3г има 3000км не смятам да я газифицирам. Или ако се намери някой да я направи без забележки с последните технологии може би ще е супер, но не знам още, засега ме устройва. Изнамерих в нета клипче описващо подробно модела, че аз май не съм по CV-тата. Засега толкоз, че мн трудно се оправям с тия снимки. Айде със здраве:bye:/>
-
0 точкиПривет след дългичко прекъсване. През 2014 прекарах едва 4 месеца в БГ и почти не остана време да се занимавам с колата. В началото на зимата обаче реших да и обърна малко внимание. Пратих задните амортисьори за рециклиране, сдобих се с нови предни биалетки и всички шумове и хлопания от окачването изчезнаха. Радостта бе кратка, защото отивайки на реглаж-предница се установи, че има за смяна и тампони на предните носачи.Вече поръчани. Реших и че след 4 години каране с френските табели е време да вляза в системата на КАТ Варна . И след това заваля, както си трябва. Нямах хубави гуми, затова лекичко... Обмислям варианти за газова уредба, защото с това съотношение цена-качество на бензина не мога да се примиря. Да не говорим че е много по-екологично гориво. Четох доста теми във форума за газови и проблемите свързани с различните модели и видове, но почти избрах вариант за себе си. Засега толкова, че не знам даже дали ще излезе нещо от туй дето го писах.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00