Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 3.02.2019 in all areas
-
3 точки1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30; 3) Маслен филтър – Amsoil (EA15K20); 4) Общ пробег на автомобила - около 420 680 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 0 - 1070 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 43 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 02.02.2019; 9) Моточасове – около 25; 10) Изразходвано гориво - около 70 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (70 / 3.3) = 21; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. Режим на експлоатация - градско направо липсва. Влизам само до входа на София. Основното време за работа на мотора е намалено до около 1 час на ден. Грубо – сутрин около 30 мин. и вечер пак толкова. До момента маслото понесе доста празен ход – над 1.5 часа и то със самото му наливане в началото на месеца и в студените дни. Моторът се пали и след около 5 минути вече е на 2000-2500 об./мин., а към 10-та минута „спринтира“ с около 3000+ об./мин. Вижда се обводняване на маслото – къдравостта на края на капката. Явно маслото едва достига раб. температура за времето на работа на мотора и не може да изпари водата. Относно самото масло (субективно): моторът работи „по-твърдо“ с Shell-а, отколкото с предходния Mobil 1 ESP 5w30. Налягането на маслото е една идея (0.2-0.3 бара) по-високо от това при Мобила, но тук сигурно влияние оказва и синтетичният филтър + маслото е все още „ново“ и не се е сработил подобрителят на вискозитета (VIIs). Най-шантавото обаче е, че ми се струва, че Мобилът се справяше по-добре със студения старт и моторът работеше много по-гладко с него (направо „летеше“). При загрят мотор ми е по-трудно да различа представянето на двете масла, но мисля, че Мобилът бе по-добър. Моля не считайте, че Shell-ът се представя зле – подобно заключение би било невярно, тъй като тези чисто субективни усещания не значат, че маслото не си върши работата чудесно и не пази добре мотора. Но… трябва да призная, че у мен има известно разочарование. Ще видя как ще се развият нещата.
-
2 точкиДвете "тави" на хидрото може да вървят заедно само и единствено при задействан лок-ъп. Да не забравяме и маслената помпа при автомата, която си е един допълнителен товар без отношение при предаването на въртящия момент. Скоростните кутии са еднакви конструктивно до степен, че имат валове и зъбни колела. Пакетите при автомата, които заменят синхронизаторите са допълнителна маса, което води до още загуби. Най-общо казано при акорд 7, ако с ръчна скоростна кутия имаш 15% загуби в трансмисията, то при автоматична скоростна кутия имаш още толкова, или около 30%. Това са максимални загуби, които не се изменят линейно в работния диапазон. Специално при акорд 7 автомат, след в-тек загубите са умопомрачителни.
-
1 точкаКакво е това ядро още на 1000км?! Дали мие по-добре от Мобил-а? А иначе „по-твърдата“ работа с Shell-а, може да е в резултат от липсата на молибден...
-
1 точкаМалей, а отворих невинно да почета темата, а то станало на спор за видовете кутии. Ами хубаво де, изчетох всичко техническо, ама може ли да погледна лаишки и субективно на нещата Автомат карам за първи път, и хонда за първи път притежавам, и не мисля, че бих си взел ръчка от марката. Дизел да, но ръчка, бих се замислил. Иначе бих карал ръчка, но автоматичната скоростна кутия не я заменям. Та защо ли - ами заради чистото спокойно усещане, което ти дава, заради това, че завивам с 2 ръце, когато ми трябва, че не се притеснявам да си тръскам цигарата, ако ми се допуши, че като се движат с мене хората, изпитват комфорт и си гледат в телефоните, и никой не обръща внимание на скоростта, просто щото не си извъртявам ръката на всичките предавки...и, и най-вече - задръстванията! Ех, особено по баир! Е няма такова удоволствие просто да си движиш автомобила само с десен крак. Как съм карал досега, не знам. Доускорението ми харесва, даже, като свикнах с луфта между превключване на скорост при кикдаун на светофар примерно, мога и да го предвидя и да си знам дали да спирам или газ. На дълго си харчи колкото всяка друга кола от марката с аналогичен двигател от това поколение, независимо дали е МТ или АТ. Понякога се заигравам с ръчния режим, но може би беше само отначалото, сега не го и поглеждам. Заключвал съм на дълго 5-тата да не ми играе, тествах си смело и Троян-Карнаре как е D3, ами направо се родих. И да призная, автоматът ме промени като шофьор. Бях леко нервак, понякога даже не нацелвах скоростите на предните коли, като се разбързам или замечтая по спирките на градския, но сега съм друг, честно - спокоен, уравновесен, карам си я в обороти, но рядко я извъртам над 3-4х., а ако трябва, може И да, както Цецо каза, а и го намирам за важно да се напомни отново и отново и отново - това не е спортен автомобил, хора, това си е семеен клас седан И като си возиш семейството не правиш маймунджалъци, нали, а гледаш да им е густо...ем същото е със собствения ти гъз Наздраве неделно и усмивки за форума.
-
1 точкаСпоред мен бултрако е удачен вариант конкретно за цялостен преглед на кола по простата причина, че предимно (както всички официални дилъри) си измислят един куп неща, които са за смяна и това може да ти помогне малко повече да свалиш цена. Освен това не са чак толкова слабоумни, особено ако подходиш малко по така с приемчика според мен ще ти свършат добра работа. Тук единствения ти риск е ако тея от автокъщите се имат повече с тях, ама това си е риск във всеки сервиз. Би трябвало в официалния да е най-малко вероятно да се случват такива схеми. Другото е, че макар Хонда да нямат единна система, според мен виждат някакви неща в базата данни макар и не много конкретни. Моята кола ми казаха, че със сигурност е с въртян километраж заради броя влизания за обслужване. Очевидно е влизала над 15 пъти, говори че е влизала заради километри, а не заради настъпването на 1 година от последна смяна на маслото. Плюс това мисля, че ако е имало някакви сервизни акции (като например тази с дефектните еърбеци) се вписват и километри на които е влязла колата. Та според мен иди там. Аз самият щях да ходя там, но ми направиха доста добра оферта и реших да рискувам и да я взема без оглед в сервиз.
-
1 точкаПредполагам, че гледаш 1.4/1.8 двигателите. Качвал ли си се да покараш или най-малкото да се повозиш в такава? Возят твърдо и не очаквай да имаш голям комфорт относно возията. Иначе, ако намериш в прилично състояние, без да се налагат сериозни ремонти в самото начало то тя ще ти служи вярно. - двигателите са с верига и ако не е на много километри ще има да покараш преди да трябва да я сменяш. - съединителя при бензина не е с демпферен маховик т.е цената му не е стряскаща ако се налага смяна. - окачването е твърдо и не е комфортно но за сметка на това здраво. - ако попаднеш на такава с екстри е добре - панорамен таван, чистачки с auto функция, двузонов климатроник, навигация и други глезотийки. Какво искаш да кажеш под "скъпа" поддръжка? Реално на всяка една кола поддръжката може и да е евтина и скъпа.Зависи какви части влагаш, къде ходиш да ти ги монтират и тн...Дали е първи или не, този автомобил ще ти достави удоволствие от шофирането но не очаквай комфорта на Ауди или БМВ както и на по-висок клас от Сивика автомобил.
-
1 точкаКато отчете разлики - системата сама ще се изключи, няма да чака водача да се сети сам. Не е нужно да се изключва каквото и да е ръчно, заради смяната на една от гумите с гума-патерица.
-
1 точкаЗдравейте , колеги! Да се включа и аз по темата със сервиза на Слави в Овча купел. Току що се връщам от там. С две думи - възхитен съм! Записах си час на посочения телефон за събота , тъй като през седмицата нямам възможност. Днес в 09:15 бях там , а часа ми беше за 10:00. Веднага след като Слави пристигна и отвори вратите ме покани да вкарам колата. Бях записал час за основен преглед и диагностика на ходовата част , тъй като преди седмица взехме Джаз на половинката. Слави беше зает с едно ЦРВ и Цецо се зае с нашия всъдеход. Огледа всичко , обясни ми с прости и разбираеми думи какво според него е за смяна и защо , направи ми кафе - страхотен човек и много начетен. Попълни работен лист с всичко , което беше отбелязано и след уговорка за изпращане на оферта и последващо записване на час , си тръгнах доволен и щастлив. Да , ама не. На светофара изненадващо видях , че на таблото свети лампата за ABS-а. Обратен завой и пак в сервиза. Цецо и Слави си играха час и половина, намериха проблема и го отстраниха без да ми вземат и една стотинка за това. Така се печелят клиенти завинаги! Поклон и адмирации към такива хора! Ако мога да помогна на някого с информация - на разположение съм! Поздрави и безаварийно на всички!
-
1 точкаМоля кажете сервиз в Бургас, където могат да извършат тази процедура по почистване на ЕГР клапан и пътища?
-
1 точкаНякой да знае сервиз в Бургас, където могат да извършат тази процедура по почистване на ЕГР пътищата?
-
0 точкиАз пък имам към 2000км на автомат и не ме кефи грам на извънградско. Колата е БМВ 7ма серия 06 година, та не вярвам скоростната й кутия да е по-зле от на Акорда. В града си е кеф, спор няма, но извън винаги го има момента, че може да не направи точно каквото искам, докато с ръчката знам точно какво да очаквам в точния момент, което ми е някак по-важно. Честно казано е имало мисля, че 3-4 случая за близо 90 000те хиляди км. които имам, в които да ми се е искало просто да зарежа колата и да ходя пеша, защото ми се е схващал левия крак. Това все е било при някакви катастрофи и километрични задръствания. БМВ-то има и ръчен режим на смяна от волана, но смените са безумно бавни за моите разбирания. От друга страна обаче с най-голямо удоволствие бих се метнал на един 8 степенен ZF автомат с пера на волана... или казано по друг начин, автомат преди 2010г не бих карал След тази година някои марки имат доста добри разработки, които в комбинацията с пера на волана мисля, че биха ми допаднали. Мисля, че някъде по това време е постигнат идеалният баланс между удобството от автоматика и кефа от ръчката, когато ти се покара истински. По-рано всичко е компромис - и ръчката и автомата. Лично мнение разбира се
-
0 точкиОндите много одат и малко арчат. Те това е! И разхода на онда на 15 години е колкото на съвременна кола на друга марка. Мойта на 200 км/ч харчи 2.5 , мисля, че е от много бързото набиране , което води до особен тип завихряне на въздуха пред колата, така че се образува вакуум и после на 200 го поддържа. На практика нямам съпротивление и автомобилът гори гориво колкото и на празен ход. Това в идеални условия имам предвид. В неидеални условия гори 35, ама аз тогава и без това съм си в леглото и не знам.
-
0 точкиДа, имаш по 1 винт на ръкохватките, останалото е на щипки.Имаш 2 леко извити капачета тип "~" и остава голямата кора.Не се притеснявай, изглеждат кекави пластмасите но няма да ги счупиш лесно, най-много някоя шипка да прекършиш, не е фатално и ги има навсякаде Трябва да я дръпнеш към теб, започвайки от долната страна след като си махнал това което описах.Машинката е на 2 болта + буксата за датчика.Откачаш буксата, развиваш машинката и после по обратен ред с новата машинка.Все пак провери добре да не е проблема от централното но обикновенно проблемът е от машинката.
-
0 точкиДа, право в 10-ката... Тук надали няма някой, който да не е убеден, че Тойота е по-добър избор, ама пустият му мазохизъм ни кара да караме Хонда... И какво общо има дилемата за Тойота с това, че "хондата е над 10 годишна"?! Използвай търсачката, има теми за автоматика на този модел. Препрочети и правилата. Цял предходен пост не се цитира.
-
0 точкиНяма 10 годишна кола, нов внос, която да е "като излязла от завода"! Независимо дали е Хонда, Тойота, или каквато и да е! Освен цената на колата, задължително трябва да подготвиш, заделени, едни 2 000лв. за регистрация и първоначално обслужване. Да го имаш предвид, за да не те боли главата после... Правиш подробен преглед и сменяш всичко, което е за смяна. Така ще си осигуриш няколко години спокойствие. Иначе рискуваш да киснеш по сервизите през месец. Това се обади, онова се разхлопа и т.н. Прочети и темите за маслата, за да не налееш нещо неподходящо.
-
0 точки
-
0 точкиОказа се филтърче има точно там на рейката преди регулатора Ето Трудно се вади и се вижда но е там аз го извадих като навих една видя внимателно Ето марката на вакумния регулатор За да се достигне и разглоби трябва да се махне резоноторната кутия Успех на всеки с почистването.
-
0 точкиОткачаш двата маркуча на казанчето. Показания начин ще отиде много течност на вятъра. Вместо маркуч срежи едно шише и го сложи на маркуча идващ от помпата.При цялостна смяна може да протече рейката ако тя не е рециклирана.Задължително свали и измити казанчето с обезмаслител вътре има цедка финна и много затлачено. Мога да обясня процеса по подмяна стъпка по стъпка. Ето тук също е писано
-
0 точкиДобре, нека се преименува темата (не зная как става). След като ми дойдат прашниците, след като видя имам ли поръчан/доставен филтър на скоростите от Юби Ко (10 дни, т.е., вече около 8) и ще дам обратна връзка за работата на Юби Ко и свършеното от тях. 40 лв. за смяна на 2 масла и 2 филтъра изглеждат много, да, но аз, бидейки в ясното съзнание, че с преглеждането на 1 клипче в Тубата можех да го направя сам, отидох и платих тези пари за тази услуга. Точка. Няма кражба, аз съм си дал парите, защото съм си преценил, че искам в този момент, в този ден, да стане това, което искам. Защото имам други приоритети и нямам време за това в друг ден. Нямам канал, нямам гараж, не искам да клеча пред блока в калта, нямам къде да изхвърля маслото (за мен това е от изключително значение, не обичам да създавам боклук и изхвърлям разделно боклуците си/ни), нямам време да излизам от работа и да нося колата там, нямам време уикенда, защото искам да го прекарвам с детето. Всеки сам си преценява. Един дава хиляди евро за нащърбена дървена маса от 1870 година, защото цени историята й, друг (примерно аз), дето не съм от Канада и съм расъл на село сред такива маси, се чуди на подобна постъпка. Така че, нека охладим страстите и да не търсим конспирацията. Ако Иван се е объркал, все тая - има грешка, има прошка. Ако старателно настоява за ремонт, които няма как да стане, ще е проблем. Но следва да отбележа, че е и малко лицемерно (не намирам по-добро определение) да коментирам хора, за които имам частични впечатления, за това спирам до тук и препоръчвам същото и на колегата CARPERA. За да има спокойствие - ще се обадя на Омбре да го питам, според него, дали има филтър тази скоростна кутия, ще си прочета и манюалите, които колегите тук са си направили труда да са достъпни за нас (ако четат-благодаря!).
-
0 точкиКлипове има бол, нямаме представа в тях нито колко може да кара единия нито как сменя предавките, аз говоря от личен опит. Автомата е старо поколение и има не само загуби а е и много лагав(за мене на базата на вече новите автомати които са по добри дори от ръчките) Ето Първото клипче иначе дето излиза в нета като напишеш Accord 2.4 AT vs 2.4 MT Моята няма софтуер но има леки доработки други и няма смисъл да правя летящ или какъвто и да е старт с автомата че ще му стане много неприятно. Все пак не казвам че автомата е лош избор(никак даже) просто най добре да покара и двата вида и сам да реши
-
0 точки
-
0 точкиАбе, кой ще пренастройва конвейр? Той трябва да печели парите и никой не го брои в сметките. Иде реч за бутиково производство в отделно хале с няколко вехти заваръчни робота за купето. Всичко друго на ръка. Преди 35 години конвейрът е бил просто поточна линия. Сега е съвсем друго понятие.
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точкиНе е забавна , а измислена история! Това ми звучи като едно време, когато вкарваха в Мото-техника Рено-5 , предназначен за арабските страни, без парно! Там нямат нужда от парно , а също мъгла .
-
0 точкиЦецо, точно в този момент, ти измисли някаква нова физика. Айнщайн прави тройни тулупи в гроба...
-
0 точкиТо не е виц, ами направо е парадокс. Постоянно мърморя на моЙта следното: - Пусни го най накрая тоя съединител, че ще го стопиш! - Стига ръчка така джанлатската скоростите, че ще ги потрошиш! - Не го ли чуваш този двигател как се мъчи, свали една предавка надолу! - Гледай къде караш, пак остърга боята! - Как не я видя тази дупка, направо откачи окачването! И така нататък, и така нататък. Мога да изброявам до утре. Сега ще кажете, къде е парадокса? Ами парадокса е там, че като влезете в автокъща и се загледате по някоя таратайка. И джамбазина ви посреща с репликата. "Гледай я каква е запазена тази кола, една женица я е карала".
-
0 точкиТази сутрин с ранни петли, ходих да проверя ... е, съчетах го и с покупка на цветя за жената. Нямаше вода нито влага. Така, че се съмнявам само конденз да е причината, като се има предвид каква влага е тук покрай морето, при мен около резервната гума е сухо. Най-добре наистина свали уплътнението и го намести. Поне това е най-лесното което може да се направи.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00