Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 22.11.2018 in all areas
-
8 точкиМоже би живеем в различни светове, но точно около 2/3 от света всъщност има прогресивно по-малко възможности от средно статистическият българин (на 61во място сме по GDP per capita от 183 държави) и новите коли нито са им във възможностите, нито в приоритетите. Отделно, в богатите държави, далеч по-малко хора могат да си позволят автомобил от колкото тук - вярно е, че купуват предимно нови коли, както че тези, които ги купуват обикновено са семейства с добър общ доход. Повечето млади хора, не им и хрумва, че могат да си позволят какъвто и да е автомобил. Нека се съгласим, че у нас има ред фактори, които правят покупката на стара кола у нас чисто и просто изгодна. Много евтини данъци и застраховки, сравнително евтин труд и култура на "направи си сам", което прави поддръжката на стара кола евтина, нисък контрол на ГТП и тн. Тъй като всичко това е обратно в западна европа (растящи данъци на стари коли, скъпи сервизи, стриктен ГТП, който понякога изисква документ от сервиз), старите коли стават неизгодни и се продават евтино в държави като България и Полша. Готов съм да се хвана на бас, че ако данъците за стари коли станат прогресивно по-скъпи, правят се стриктни проверки за катализатори и се забранят старите дизели в градските центрове (нещо, което се прави в европа), изведнъж ще се окаже, че "бедният българин" все по-често предпочита да кара нова евтина кола, вместо 10+ годишна лимузина. Но в момента новият автомобил е по-скъп за притежание от стария - много по-високо каско, по-висок данък, вярно, че не се чупи ама струва над 30,000лв, пък като вкараш дъртата кола в сервиза, ще дадеш 300-500лв да я пооправят или ще си караш както е - ГТП и без това се минава ако ще на репатрак да отиде.
-
5 точкиИ аз се чудех вчера дали да публикувам един дълъг пост, но се отказах. Помислих от моята гледна точка, обсъдих с баща ми, който ми е на гости и го изтрих. Например, че за 160€/месец не мисля за нищо. Ползвам 4г, връщам, получавам следващата. Не плащам за обслужване, за преглед и т.н. Ако стане нещо звъня на посочения телефон, получавам заместващ автомобил безплатно. Безценни неща за кола за жената. Оборудвана с всички модерни системи за сигурност, за да зная че близките ми са максимално защитени.
-
4 точкиЗасилих се да пиша, какво ме стимулира последните 6г. да карам 2 (два) чисто нови Сивика 9-а ген. Усетих се, обаче, че съм седнал на английския си паспорт. Смених го, седнах на българския си паспорт и стимулите започнаха да се изпаряват един по един. Иначе да, "хвали старо, карай ново" работи ... винаги.
-
3 точкиЗа да караме 10-20 годишни коли, трябва някой "будала" по нашите разбирания да ги е купил като нови .
-
3 точкиПрез 2014г. разисквах същия казус с мой роднина, който искаше СУВ и му предлагах да търси ЦРВ 3. Той не ме взе на сериозно и си купи Пежо 2008 чисто ново от магазина "щото новото си е ново и по каталог гори 3.6 извънградско/. Няколко месеца по- късно аз си взех ЦРВ 3 и му сложих ГИ и какво се получи? Където и да пътуваме аз винаги зареждах с поне 3-4лв по- малко от него,а той плащаше още: Над 2000лв. каско Около 400лв. смяна на масло Данък 2 или 3 пъти по- скъп от моя и "кефа" за най- малкия проблем да ходи в сервиз на Пежо. В замяна получи безпокойството постоянно да смята по колко км минава защото ако стигне 100к преди да изтекът 5те години му пада гаранцията, мисли къде да паркира за да не му я откраднат, да я ожулят или нещо друго. Аз плащах: Около 180лв. данък Около 100лв. масло Около 800лв. каско, което падаше всяка година. 1350лв. за ГИ "Романо". За 3 години докато я карах съм направил ремонт по предницата за 200лв. и смяна на модул за управление на стъклата, което ми излезе 100лв. В замяна получих яко каране по всякакви терени, ски писти и т.н., като въобще не ми пукаше къде я паркирам. Той пробираше маршрутите си като не ходеше навсякъде и въпреки това на 30к км смени амортесиорите /добре ли е? :D/. Да обаче му ги смениха гаранционно /голям кеф :D/. Началото на тази година аз продадох ЦРВто почти без разлика в цената. Той продължава да изплаща 40те бона за своята, която вече струва на пазара втора ръка около 15к лева. Колата винаги е била и винаги ще бъде един "бирник". Всичко е въпрос на личен избор. Някои предпочитат новата кола защото новото си е ново, аз предпочитам по- стара кола, но от по- висок клас, която да ми прави кеф от шофирането. /Акура, Лексус/. Знам, че ще отнеса много критики, но това си е мое мнение
-
2 точкиМиналия февруари в Белгията ми се падна рент-а-кар Рено Каптюр - същата "кошница", но с друга "плетка" на купето и интериора, но си имаше и "тъч скрийн брато!" Еми това не е много кола за шофиране, но за предвижване от А до Б става, обаче трябва да си я държиш в пътя постоянно и няма много време да ръчкаш по менютата, така че ... Иначе те посреща като приятел (светва диодите от далече като я отключиш), като излезеш се самозаключва (ако картата ти е в джоба) и има вградена навигация. Това са и плюсовете спрямо вехтия ми Акорд. Минусите няма да пиша, че трябва да усъмна. :)
-
2 точкиЕвреин, собственик на оптика, учи сина си на бизнес: Когато клиент влезе в магазина гледаш в тавана и го чакаш да си избере очила. Когато пита за цената, го гледаш право в очите и казваш "200", а ако не мигне, добавяш "99". Ако пак не мигне, добавяш "в Евро", а ако пак не мигне, добавяш "на стъкло". Ако пак не мигне, добавяш "без ДДС". Ако още не е мигнал, като извади парите да плаща, добавяш че "рамката не е включена в цената".
-
2 точкиПри добре регулирани клапани още в началото когато нямаш навъртени километри може при запалване да се чуят но за секунди ,минута е много това не е косачка,.Този вискозитет 10 на 40 маслото от картера при студено време изобщо не достига в първите минути до клапани и всички други части нуждаещи се от него.Доказано е че точно в този минути на студен старт сутрин се съкращава най-много живота на двигателя,а ти го лишаваш и от масло.
-
1 точкаВземи едно дълго рамо към ключа и полеееека развивай-може да напръскаш около свеща с вд40 и да изчакаш 30 минути ,завиваш и отвиваш за да влезе вд-то в резбата където върви и после полека пробваш постепенно нататъка да отвиваш ,развие ли се -лесно после ,скъса ли се -погледни предния пост на колегата .
-
1 точкаЧета темата от ден насам и седя и се чудя, хареса ми че само по пост си проличава 'кой от къде е'. Хареса ми и съждението за субективизма така е няма какво да се изкривява. Моето мнение по-скоро съвпада с това на нашенците, в 105% от случаите бих си взел МПС Н-та ръка. Първо да погледна себе си, активен шофьор съм от 8 години сменил съм 5 коли, имам 2 тежки катастрофи по моя вина и 2те, без жертви за щастие (в първите ми 16 месеца на шофьор) Пасат Б5 1.9 дизел тотал Ауди А4 1.8 бензин тотал Ауди А4 1.8Т бензин(гас) карах го докато у Столицата млад шофьор (книжка на 9 дни) не ме блъсна на кръстовището на бул Ляпчев с бул. Малинов БМВ е91 325 их Акорд 8 2.2 дизел 8 години 5 коли, ако требе съм честен всеки път като влезна в мобиле или разновидностите му един с един път няма еднакво търсене. Какво се опитвам да кажа, не робувам на марка каквото ми хареса отивам купувам карам жена/телевизор/кола на късмет се избират. Сам за себе си знам, че ако тръгна нова кола да взимам няма и двигателя да съм и изплатил преди да почна да гледам нещо друго. Сега да видим новата кола, колегата @ceco_accord смятам, че е най-прав с твърдението за егото, новата кола първо чеше егото, после всичко останало, смятам че ново МПС показва стандарт на живот преди всичко, а от стандарта се определят вече всичките глезотии за които говори @Veseliq Горе някой спомена Х-пари на месец за нова кола, но не мислиш за нищо, не те интересува нищо - аз лично не виждам причина ситуацията и със старият автомобил да е такава.... За жена ми бих взел нова, но за себе си винаги бих предпочел старото Н-та ръка, не знам нямам 30 още смятам че съм зелен, да преваля повече може по друг начин да мисля.
-
1 точкаПо въпроса за първият ти проблем.Предполагам че е от моторче което взима въздух за да измери температурата в купето.Трябва да се свали и почисти но не пречи и така да си е караш ако не те дразни много.
-
1 точка
-
1 точкаТоя Тотал за градско му са много и 4хил и с една смяна на масло няма да се освободиш от лютеницата която си слагал до сега.Филтрите са също много важни има ги в таблицата в темата за маслата.Виж също е в нея какво масло да слагаш като го избираш по API и ILSAC спецификациите.На Petro ги покрива всичките.
-
1 точкаОк колеги, които с лека ръка махате и препоръчвате махане на DPF, но този въздух не го дишат само ДРУГИТЕ хора. Афтърмаркет DPF за тая кола е 100-400 английски лири, а колежката е дала 600 лева досега ... А що се отнася до запушването му - в края на статията са дадени насоки какво да се следи: http://www.dpfproblems.net/cheap-aftermarket-dpf-particulate-filter/ редакция: Да добавя и още едно твърдение от статията. Добре и правилно поддържан ДПФ може да изкара 80 до 120 хиляди мили. Мисля, че можем да си направим сметката и без калкулатор.
-
1 точкаКато почнахте за Дачии-те се сетих за един курс, на който бях. Та лекторът спомена, че Дачия в един момент е била автомобил номер 1 по критерий удоволетвореност от покупката. Сещате се, че немците са предразположени и имат много изисквания към автомобил клас "премиум", за който ще дадат примерно 4-5 пъти повече пари отколкото за Дачия, но малко или никакви очаквания/изисквания към последната, съответно субективната удоволетвореност била по-голяма. В този ред на мисли: https://www.romania-insider.com/dacia-surpasses-toyota-germany/ https://www.romania-insider.com/dacia-duster-top-suvs-germany/ Ако изкарат градска електричка на МНОГО конкурентна цена (в което се съмнявам), както VW "обещават" в последните месеци (безсилен спам в медиите) и аз бих взел Дачия.
-
1 точка
-
1 точкаНомера на шасито е изведен отпред пред теб на стъклото. Номера на двигателя го има на планка - синя на цвят. Като отвориш капака ти се пада на централната греда от ляво. Кода на мотора започва с - L13 A1 за 1.4 и L12 A1 за двигател 1.2. Най-горе на планката е къде е произведена, отдолу шасито и после е номера на мотора. Иначе номера е набит на кофти място - челно и леко в дясно ниско долу, но винаги е с корозия и трудно се чете. Чистиш със шкурка на каналите и там ще го прочетат :-) Успех!
-
1 точкаРешението стар или нов автомобил не винаги е въпрос на пари. Вероятно ако нямах други приоритети бих "залитнал", но ще споделя опит на 2-ма души които познавам добре (шефовете ми). Преди време (като излезе новата S класа) питам първия дали ще сменя с нея сегашната си, понеже се напати. Кара я юнашки (всеки сезон нови гуми, на 2 години дискове, накладки никой не брои) а той ми вика -тази си ме устройва и и знам кахърите. Случвало се е да я шофирам и съм го питал примерно за някой бутон или функция, но не винаги се сеща. Пробвал е всичко, но повечето неща просто за експеримент и вече не помни тези които не ползва. Крилатата му фраза е "На човек му трябва 1 як мотор (в случая V8), 1 сигурен автоматик и 1 климатроник, всичко друго е шики-мики". Нова може да има когато си иска, стига да реши. Другият си кара Ленд Круизъра, а Панамерата събира прах в гаража. Като го питах "защо я взе, а не я караш", каза че просто можел да си я позволи и музиката звучи чудесно, но пътища за нея нямало". Ходила е дузина пъти до Европата и стотина пъти из държавата. Вече си е на годинки, но километражът и още дълго ще е под 100К. Имал е през няколко години нова кола, а някогашната му фаворитка Q7 сега е служебна ииии, който я добара и сипва жара. Още се държи прилично "в строя", макар че и тя е препатила. Та, нова кола е въпрос на възможности и избор, а когато имаш и двете, не винаги новата е задължителна, но има хора на които им се налага да карат нови, а на други - не, дори и да могат. всичко е въпрос на лични преценка и житейски опит.
-
1 точка
-
1 точка10w40 Total няма по-бързо начин да убиеш мотора си точно сега зимата,още малко да паднат температурите и сутрешния ти старт е на сух мотор.Сигурно са ти казали че тази боза можеш да караш 10 хил км.Пробвай това https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html с указания ти филтър маслен и въздушен от таблицата в по горната тема .
-
1 точкаПроблема на повечето е в това че се доверяват на "познат", а не трябва..Харвито хич не му харесва този вискозитет, пробвай с по-тънко..Когато е много студено в случай сега..нормално да му идва гъсто това масло..Провери си все пак нивото на маслото, в най-добрия случай трябва да е м/у мин и макс, не му вреди и да е на МАХ. Също не на последно място, правен ли е реглаж на клапаните ? Има ли газ ? Но да не те притеснява, сигурен съм че е от маслото 10/40
-
1 точкаПо темата, скоро един човек ми каза едни думи - "хвали старо, карай ново", и това е истината. Две трети от света кара нови коли, само ние 10-15 годишни. Е, ние ли сме най-умните и големи тарикати? Стандартът ни е малко по-нисък за нови коли.
-
1 точкаднес си взех маслото ,благодарности на Чавдар K...жив и здрав
-
1 точкаВариантите са няколко: 1:Чрез ултразвук и налягане с бензин или разтвор на обезмаслител, но доста рядък, за да не повреди дюзите като се задействат с различна честота. По принцип си има сервизи, които имат такова оборудване. 2: Аз използвах флакони газ за запалки понеже това имах под ръка, но после ги почистих с флакон спрей за карбуратори. Вземам от флакона за запалките едно конусче и го вкарвам във филтърчето на дюзата. После със едно компютърно захранване си направих бутон, чрез който прекъсвах 12v и така отварях и затварях дюзите при натиснат спрей за карбуратори и така течността преминава през дюзата под налягане и я чисти. Това е домашен вариант, но върши работа. На дюзите има щампа с печат +. Преди да започнете ги огледайте и спазете +- на дюзите.
-
1 точкаАко човек притежава реална преценка до къде му стигат потребностите и от къде започва егото му, ще е много по-спокоен и няма да се кахъри за възможностите си. Всеки се е замислял за нова кола, но малцина си дават сметка че най-големият разход там е данъкът обществено мнение, тоест егото и необходимостта му от укрепване на статуса сред околните. Предимствата на новите спрямо 10 годишните коли са минимални и са обусловени предимно от еко нормите и повишените изисквания за безопасност, а за да се лансират в подкрепа ползват само новомодните екстри. Тоест, при разумно ползване с уважение към себе си и околните няма причина човек да сменя добре поддържаната си кола с нова. Чисто технически погледнато това също е вярно, понеже от всякъде се гонят срокове, икономии на материали и дори по-слабите конструктивни решения се оправдават с новомодни маркетингови приказки от сорта на "обикновения водач е доволен и на предница с макферсон, а отзад на греда". Разбира се всеки може да опита сравнение между старата си и нова кола, посещавайки някой дилър за тест драйв, или пък да вземе рент -а - кар. Просто да се отърка и усети новото, слагайки на другото блюдо на везната материалният си актив. Нищо не е вечно и новото пак остарява, лошото в случая е че го прави значително по-бързо. Тествал съм новия Civic X 1.5 (със CVT и с механика) и принципно е добра колца, но не достига моя Акорд 7 (освен по размери), макар че ако се размножи като версии и след някоя годинка излезе комби с 9 степенният автоматик (но с бензинов двигател), бих се вкарал в размисъл.
-
1 точкаПринципно колегите са прави. Ако искаш да е Хонда и комби с голям трюм, по-добро от Акорд 7 фейс АТ няма да намериш. Авенсиса (по снимки) изглежда приемлив, но иди и го виж / премери на живо в някоя авто къща. На теория е по-модерен (за солидност не знам) и би трябвало да ти върши работа (макар и с отвращение). Имам приятел, който с манията си за голям багажник стигна от малолитражка до бус и коментарът му е че всичките събират достатъчно, просто бусът се товари най-бързо, понеже просто хвърляш вътре. :) Преди карах седан и понякога ме нервеше да редя прецизно багажа, та исках комби (за да не разглобявам много колелетата), но като обикаляме по коледа из родата по различни градове, се е случвало пак да не ми стигне мястото и да сгъвам някоя от седалките.
-
1 точкаДоволен ли си от седмицата,ако да сменяш само горивото,т.е. става 2.4L petrol.Още повече,че можеш да я вземеш първа ръка,а и имаш по голям избор от нас тук.Незнам какво се двоумиш,че не грабваш един фейсов модел "номер 7",в добро състояние (докато още се намират),че годинките им се търкалят.
-
1 точка
-
1 точкаНе е превъртяла а не са ти сложили шпонката на 99%. Центровката е лесна, зад шайбата тази за ремъка има също белег.
-
1 точка
-
1 точкаКолега sadworm, не знам каква помощ очакваш да получиш от форум с така зададени въпроси. Обществен форум не е мястото, където да търсиш съвет как да нарушиш закона, то не мисля, че трябва да го правиш и където и да е де. Споменаваш катаджии, споменаваш и шефа на КАТ, като имаш толкова връзки отиваш в КАТ и я регистрираш. Законният начин няколко човека ти казахме какъв е: документи на двигателя от предния собственик > технотест > КАТ И тук няма кой да ти даде гаранция за технотеста, защото купето фабрично не е предвидено за този двигател. По принцип може да слагаш двигатели само с които се предлага въпросното купе. Нали знаеш, тука е България, закони имаме всякакви, но няма кой да ги спазва. По принцип всякакви модификации по двигателя са забранени ако автомобила не се ползва само и единствено на писта или офроуд. Дори изпускателния колектор не може да смениш със спортен, нито да сваляш катализатори. Много колеги го правят и за сега няма проблеми, но очаквам в скоро време да затегнат обръча при техническите прегледи и тогава много хора ще проплачат.
-
1 точкаПич какви бележки какви 5 лева. С тоя мотор отидеш ли в Кат без връзки си тръгваш без колата. Колата е с нелегален мотор в нея, без грам документ за тоя мотор ? Тва кво ти говори. Легален начин за оправяне на колата няма, причината е че този мотор го няма в това купе, дори и техност няма да свърши работа. Може би само тоя в Шумен ама и куките се научиха за тях и номера мина 50/50. Търсиш връзки с рушвети или познати колкото да минеш канал, оттам насетне не се правиш на рейсър, за да не те спират и правят проверки
-
1 точка
-
0 точкиКолко време сутрин ти свети лампата на маслото при първи старт. Преекспонирате нещата с 10/40 вече. Дани това 5/30 ще го изсмуче като цигане сопол, първите две три смени. А за тотала е татал.
-
0 точкиРазбира се, че ако имам камара с пари ще си взема нова кола. Както каза колегата все някой си я е взел нова преди мен. Въпроса е, че той ми продава тази и си купува нова, но пак от същия или по- голям клас, а не Дачия. Ако сега някой ми даде 20- 30к. за покупка на автомобил и след това поддръжката си е от мен пак бих избрал старата. Не смятам, че поддръжката на новата ще ми е по- евтина и по- горе съм описал защо. Нова кола не означава фул екстри, фул сигурност или високо качество. Марката, класа и пазара определят тези неща. Описаното по- горе Пежо не е с повече екстри и не е по- сигурно от ЦРВто, а с Акурата въобще не искам да ги сравнявам. За какво качество говорим когато сменяш амортисиори след първите 30к? Да не дава Господ да ни се налага да разбираме коя кола колко е сигурна. Погледнете новите Грейтлоли и вижте колко елемента от ЦРВ 3 ще видите в тях /особенно в интериора/, а разликата им е 10- 11 години. Другото, което е, че ако вземеш нова кола от първите бройки си един тест пилот. Колко от нас ходеха на сервизни акции с аербеците? Аз все още звъня през няколко месеца в Бултрако тъй като по вин още няма информация за моята. Последиците от дефектен аербег е ясен на всички какви могат да бъдат, но нали все на някой преди нас му се е случило за да производителя да предприеме някакви действия. В момента при новите Акура МДХ на няколко бройки им се случва сами да потеглят докато чакат на червено в кръстовище, а производителя отговаря, че това е невъзможно. За дизелите съм напълно съгласен с Veseliq. Скоро имаше тема от колега от Германия, който заради тамошните им забрани е принуден да си продаде дизела и сега е пред дилема какво да си купи. Пожелавам на всички ни до няколко години да пускаме теми "какъв нов автомобил да си купя?", но не Дачия или някакви такива производни
-
0 точки
-
0 точкиПрибира се мъжът от командировка и пита детето: -Някой мъж идвал ли е у нас? -Не, тати. -А шоколад даде ли ти? -Да, тати.
-
0 точкиАааааааа не, днешните супер-дупер 20-годишни перфектняци преди 20 г. са били супер-дупер чистак нови перфектняци, а не като таралясниците преди тях.
-
0 точки
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00