Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 26.08.2020 in all areas
-
7 точки@ivailopp, вярвам, че твоята нова Хонда ще издържи доста над тези 300 000 ако се сервизира с читави консумативи и навременни смени. Всъщност и в нашето семейство бяхме взели нов автомобил преди години ( 13 години ), още го караме но 2-ра такава грешка повече няма да направим. Това е най-лошата покупка въз основа на : - годишен пробег - застраховка - официален сервиз - обезценка Прекалено много са негативите ако човек си я купи за лично ползване а не да върши работа с нея. Ако е за лични нужни, 2-рата ръка кола от читава марка в задоволително състояние, години и пробег е в пъти по-добра покупка от новата такава. За да се минават по 40-50км на ден на човек рядко би му потрябвала нова кола. Виж за 350км на ден е друга работа и там вече си заслужава да се помисли за нещо ново, независимо какво но в гаранция.
-
4 точкиPURFLUX LS489A До сега често съм използвал филтри Purflux и по-точно LS350, който е аналогичен на 15400-RBA-F01 и на стария 15400-PH1-F03. Купих този маслен филтър с идеята да го отворя и да видя как е като качество на изработка, материали и т.н. LS489A е с по-малка височина, но по-голям външен диаметър. На външен вид изглежда перфектно! Всичко е изпипано детайлно. Надписите са прецизно направени и ясни. Последва разрязване и отваряне. Гумата на противодренажния клапан е добра. Еластична, гъвкава и възвръща бързо формата си след прегъване. Филтриращият елемент е изработен точно, НО! Мястото където се свързват двата края на филтърната хартия е наклепано с лепило. Точно това място не ми хареса! По-добре би било свързването да е с метална скоба, а не с лепило. Поглед от вътрешната страна на филтърната хартия. Отново снадката е омазана с лепилото. Не е направен качествено и прецизно този детайл от изработката на филтъра! Дължината на филтриращата част на хартията е 156 см, а ширината й, разгъната е 6 см. Това прави филтрираща площ от 936 см2, което е завидно висок резултат! Обичайно срещано при филтрите на Purflux, поради специфичният зигзагообразен начин на полагане. Да спомена, че ширината на филтриращата част, когато е монтирана на макарата, е само 4,2см. Филтърната хартия е сравнително плътна и почти (да повторя - почти) не прозира срещу слънцето. Дебелината на филтърната хартия е 0,64 мм. Поне това успях да измеря с електронен шублер. Колко е вярно - не се знае, но като цяло е слабичък резултат и ми се иска да е поне 0,8 мм. Следва едно огромно разочарование. Кутията отвътре беше ужасно ръждясала! От една страна това, според мен, се дължи на неправилно съхранение в складовете. Влажна среда! А от друга страна, филтърът не е запечатан с предпазно фолио, както би трябвало да бъдат запечатани качествените филтри! "Бай-пас" клапанът работи нормално и започва да отваря при натиск от 1,5 кг. Диаметърът на отвора, на "бай-пас" капана е 12 мм (1,1304 см2). Това е налягане от 1,327 кг/см2, или = 1.3 bar. Нормата е до 1.2 bar, но като отчетем сравнителната неточност на моето измерване, може да се приеме, че е в норма! Заключение: Филтърът като цяло е добър. Но със забележки. Производителят би било добре да коригира снадката на филтърната хартия с метална скоба, вместо лепило. Да повиши малко дебелината на филтърната хартия и да сложи най-накрая защитно фолио на фхода на филтъра. А относно ръждата - ето защо няма да си купя повече филтър от тук, защото не искам да слагам ръждясали железа на автомобила си, поради неправилното съхранение от нашите дистрибутори и търгаши! Има начини да си поръчам от вън..
-
3 точкиАко говориш за добавки в горивото – нямам мнение, не съм ползвал. Ако говориш за добавки в маслото – ще повторя това, което съм писал и преди. В Хонда ръководставата, които съм чел, и от всички доказали се механици, които съм чувал да се изказват по въпроса, добавките в маслата като цяло не са препоръчителни. Сигурно, ако двигателят е в доста лошо състояние, добавка би го закърпила за доста по-малко пари отколкото ремонт, така че в някои определени случаи може и да има резон. Като например искаш колата да изкара малко по-дълго за минимална инвестиция. Няма компонент от маслото, за който важи правилото „колкото повече, толкова по-добре“. Винаги е баланс. Ако слагаш хубаво масло, с добавка само ще нарушиш баланса. Относно Хадото – мисля, че не вирее много добро мнение за него във форума. Ето една тъжна тема: Виене на маслена помпа след добавка Хадо.
-
3 точкиКапков тест 6 1. Amsoil SS 5W30. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-181500км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 5100км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 70/30% 6.Средна скорост,около 40км/ч. 7.Сезон на експлоатация 16.05.2020до 25.08.2020г. 8.Мото часове около 130? 9.Изразходвано гориво 450л. пропан бутан и 45л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л. 11.Доливане няма,разход 1мм,под макс.(Причината,малко екстремно магистрално) 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350 made in france. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,10 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 25ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната.
-
3 точкиДа... Автомобилите преди 20 години се случваше да изкарат 400 и нагоре. И по-новите не е невъзможно, но все по-рядко срещано. Всички знаят ,че автомобилите се правят да изкарат гаранция и до там, което в масовия случай е 150-200 х... и то поне от 10 години насам. Виж, при Хонда 300-400 без голям ремонт си е редовно постижение. Лично аз имам две такива. Ще видим във времето как ще са турбинираните им мотори с новите cvt кутии,само те ме съмняват.
-
3 точкиКолите не ги съсипват километрите, а годините и престоят. Новозакупен и културно ползван като служебен автомобил на 2 години може да е на 200 000 и за следващите 2 може да изкара още толкова със същото темпо и само на консумативи. Ако обаче следващите 200 000 му отнемат 10-15 години - едва ли ще мине без сериозни интервенции. Обаче битува мнението че като колата е на старо, трябва да е на малко километри - тоест - да е стояла вместо да се движи (за което е проектирана). Те джамбазите не случайно превъртат километражите.
-
3 точкиМалко си възкръснал стара тема. В правилата на форума пише: 2.2. Не „изравяйте“ стари теми (по стари от 6 месеца) ако искате да добавите нещо към такава тема, пуснете нова и добавете линк към старата такава. И все пак: Съмнявам се и се надявам никой да няма опит. Japanparts правят евтини афтърмаркет части с посредствено качество. Аз не бих купил такава марка за ангренаж никога. Всъщност почти нищо не бих купил отново тази марка.
-
2 точкиВ допълнение и доизясняване на горното: Цитат: "Heavier" oils are less volatile, but are more prone to leaving more carbon residues and don't solubalize carbon as well as "lighter" oils. "Lighter" oils are more volatile, and help solubalize carbon deposits as they form and also contribute less to deposit formation. Just typical trade-offs when selecting base oils Край на цитата. Мнението е на човек, който е "Formerly a Lube R&D Chemist", т.е. някой с познания в материята. Източник: https://www.bobistheoilguy.com/forums/threads/noack-vs-teost.330986/post-5505390 Според мен казаното дава едно логично обяснение на поведението на 20-ките, което наблюдаваме при капковите тестове. По-леката (нисковискозна) база сама по себе си (и ведно с пакета добавки), първо, е способна на "разтвори" по-добре и да "отмие" част от формираните депозити, и второ, да разпространи фините от тях в зоната на дифузия (като фон).
-
2 точкиКато погледнем предната ти проба на същота масло нямат разлика. Държи се маслото.
-
2 точкиЕдинствената добавка която ползвам на моята Хонда е по-честа смяна на маслото. Има невероятен ефект ...
-
2 точкиДобавка ала Хадо бих сложил в мой личен автомобил малко преди да го бракувам. Също като колегата @Pavel_Pavlov, добавка освен във фитнеса, за друго не ползвам.
-
2 точкиСамо ще кажа, че от Бричка съвети за добавки не взимай. Спонсориран е от Хадо и няма клип, в който да не ги препоръчва за всичко. Ако му гледаш повече клипове, ще видиш, че всичките си спонсори ги хвали невероятно. Иначе аз добавки не ползвам за нищо.
-
1 точкаПълен крет*н е Филчо педоф*лчо. Иначе е забавен. Хадото е украински продукт,на който за Европа са му направили жестока реклама. Има една тема от преди година, какво направи един хадо максимум на мотора на един колега от Германия. Качествено , ако трябва да ги оценя: продуктите им варират от просто безполезни до пълни боклуци. Както беше писал фенабг най-добрите добавки против горене на масло са примерни Rik хехе.
-
1 точкаОт Autobox и аз купих преди две седмици Ravenol FES 0w30. Вече е в двигателя, доволен съм. Наливано е 24.06.2020г. и също получих химикалка и отварачка. Утре ще взема да проверя скреч кода.
-
1 точкаДобавките са хубаво нещо, стига да бъдат ползвани разумно и по предназначение. Знам множество случаи - мои и на познати за успешно и безспорно положително действие на определени добавки. Сигурно има и обратни примери, макар и много често неизбежните проблеми на стари автомобили се приписват на добавки, ползвани като последна надежда за издъхващ автомобил. По отношение на Хадо нищо не мога да кажа, тъй като не съм ползвал. Според моя опит, най добрите добавки са на Bardahl и Pro-Tec. Сигурно има и други добри, както и някои руски такива. Тъй като не обичам общи приказки, ако имаш конкретен въпрос, за конкретни нужди и показания, мога да посоча и конкретни продукти.
-
1 точкаДобавки за ПОЧИСТВАНЕ в горивото и в двг маслото съм ползвал. Добавки за ПОДОБРЯВАНЕ качеството на гориво и масло не съм, и не мисля да ползвам. Марки и модели не споделям, предвид факта, че живея на острова и не знам, доколко островните добавки са актуални в България. п.п. Купувал съм кола (не Хонда) с добавка за подобряване в маслото без да знам за нея. Веднага след смяна на маслото, без добавка, колата започна да дими като парен локомотив, и да гори 1.5л масло на 1000км.
-
1 точкаВсичко е много относително. Има добавки и добавки, както за маслата, така и за горивото. Единствената добавка за масло, която си струва и е доказано 100% безопасна и съвместима с всякакъв вид масла и не на последно място ефективна, това е Фюлерина и Полар плюс-а на Бардал, можеш да си купиш масло, в което се съдържа, можеш да си я вземеш и разделно, крайния резултат ще е един и същ. Хадо аз лично в масло не бих сложил, в горивото мога и да си помисля, но като тегля чертата ще ми излезе на цената на качествено високооктаново гориво от реномирана бензиностанция.
-
1 точка
-
1 точкаРуснаците имат всичко и да японски са от десни волани. Проблема е че няма транспорт. После тук ще има мито, ДДС, такси... Обявиха ми 500$ за транспорт на компресор кл-к от Русия. Купих компресор от САЩ Rockauto. От цена в сайта 323$ при мен дойде на близо 1000лв. Фар купувах преди няколко месеца. Единствено в Алегро-Полша - пак 1000лв 2-ра уп-ба!
-
1 точка@ivailopp, абсолютно, особено за Хонда а да не говоря, че близък до мен човек се отказва от Xantia на 20 години но тя не се отказва от него на близо 350 000 а пък беше на 150 000 едно време ( както идват повечето внос като километри ). Ако не се купи скраб и не е някой адски нисък клас кола, няма причина да не я караш дълго и безпроблемно до определен пробег.
-
1 точкаНе знам дали ще помогне този експеримент да се насочиш къде е проблема, но може да опиташ: Вдигаш предницата на крикове/трупчета. -Без да палиш двг, въртиш волана бавно в двете посоки от край до край и гледаш дали има заклинване/запъване или върви гладко в целия диапазон. -Правиш същото и при запален двг. В зависимост от резултата, може да направиш някои изводи. На старите коли без хидравлика можеше при вдигната предница, да въртиш волана като хванеш едната гума и я напъваш надясно/наляво. На тези с хидравлика не знам дали може така, но може да опиташ поне, след като си вдигнал предницата, преди да направиш горните проби.
-
1 точкаНе искам да бъда адвокат на никой, следя темата с интерес и се радвам за колегата но в Бултрако винаги ама винаги за 12 години ( не съм купувал кола от там ) са ме посрещали с "Добър ден", 2 пъти е имало оферта за нов автомобил, просто заради добрата промоция на момента а кафе едно време имаше на 2-рия етаж заедно с барман/ка а сега е с машина поради ред причини. В България психологията когато обикновенно човек купува по-голямо нещо като кола, особено нова и особено от магазин, очаква да се въртят около него а нещата не стоят точно така. Покупката на автомобил не е с нищо по-различна от сервиза който се предлага в магазина за мебели при покупка на диван или кухня. В крайна сметка ако човек иска да купи нещо, той го купува независимо от това дали са го погъделичкали с чаша кафе или не. Хонда винаги са държали по-високи цени от Голфове, Шкоди, Сеати които пък винаги са имали повече екстри от японските коли изначално. @ceco_accord, нова кола не знам дали е нужно при пробег 15 000-20 000 на година. Ако се кара повече със сигурност трябва но при по-малък пробег за мен лично е излишно разхищение. Всяка нормална кола 2-ра ръка ще избута 200 000км без особено големи ремонти а при пробег 20к годишно, това са 10 години. За този период обезценяването е в пъти по-малко от новата за същият пробег.
-
1 точкаАз хубаво си оправих диодчето миналия ден но докато свалях кората на вратата счупих щипката на пищялката (бях със слушалките, надъхан си "припявах" с Алиса "This is a stolen life, before you walk away don't forget to turn the knife..." и изобщо не усетих как стана). Отварям Carco.bg и намирам точно лява пищялка за 15-ина лева. Който чупи какво прави? Не бърза да купува - стара габровска поговорка Прорязвам две каналчета, нагъвам един кламер за арматура, кофражирам и заливам, след което излизам на разходка. Час и половина по-късно разчиствам малко около средното краче за да може да се движи свободно и пищялката е готова за утрешния монтаж.
-
1 точкаПровери в coxmotors има комплекти от оригинални боя и лак от по няколко грама всеки и не са особено скъпи. За дребни корекции като твоята стават.
-
1 точкаПоръчай си да ти направят същата боя и лак, с клечка за зъби топиш връхчето и внимателно по контура на драскотината, можеш да облепиш и с хартиено тиксо, така че да оставиш видима само драскотината, чакаш да изсъхне и повтаряш с лака отгоре, като изсъхне пастиране и полиране. Тези китове са доказани боклуци и пари на вятъра. Заведи си щетата, ще ти платят 100-200лв. и ще си на печалба дори.
-
1 точкаЪпдейт по темата с надеждата да е полезно за някого. Днес получих Ravenol-a заедно с подарък концентрат лятна течност Ravenol. Както може да видите по снимките, тубата е такава каквато уточнихме по телефона, като са сменили и снимката в сайта за което вече споменах,че ще се случи. Вече проверих скреч кода в сайта на Равенол при ,което излезе че продукта е автентичен и дори получих 5% отстъпка за ato24.de и www.ravenol-shop.de Другото ,което е много важно (отбелязвам специално за Carpera) че маслото е наливано на 24.06.2020 г.,т.е. е много прясно и е по ILSAC GF-6A Лека приятна изненада е,че хората са сложили подаръчета: химикал Ravenol и отварачка Ravenol Такива дребни неща гъделичкат егото. Ами това е, сега остава да сменя и маслото тия дни.
-
1 точкаТова, че при 0/5w-20 маслата визията на капката може да бъде различна от "стандартната" такава, не опорочава теста - да се проследят във времето дисперсните свойства на маслото (и дори да се оцени TBN-ът). Могат да бъдат намерени редица примери в oil-club-а с 20-ки. Нямам намерение да ги поствам тук. Ето един пресен от тях - Mobil1 ESP x2 0W-20 на Hyundai Creta 1.6 2WD, който е релевантен за моя казус с Амсойла (капка на 103 моточаса). - 103 моточаса - 200 моточаса - анализ на 200 моточаса Източници: https://www.oil-club.ru/forum/topic/41114-mobil1-esp-x2-0w-20-на-hyundai-creta-16-2wd-акпп/#comments https://www.oil-club.ru/forum/topic/42170-mobil-esp-x2 0w-20-отработка-на-hyundai-creta-после-7600км-эксперимент-с-источником-отбора-пробы-из-картера-и-из-фильтра/ П.С. Ето го и Амсойлът на 150 моточаса: Е, имали ресурс Амсойлът, като гледате ситуацията с Мобила на 200 м.ч.? Има разбира се .
-
1 точкаКапковите проби предлагат определена степен информативност относно състоянието на маслото, но не могат да се сравняват с химически анализ(правен в лаборатория) . Напълно съм съгласе с мнението на dandilov, относно разтегливостта на темата за маслата, освен иформация, внася и също толкова количество смут у новите собственици на автомобили, какво, кога и как да сменят масло....и в крайна сметка пак си отварят книжките и четат какво е препоръчал производителя и се надяват да не попаднат на "менте". fenabg темата ще приключи след като направиш един анализ на най-масово предлагано от теб масло преди да го налееш в някоя хонда и втори след определен пробег!
-
1 точкаИнтересувай се от нещо смислено а не от глупости! Въпросната тъпотия дето си измислил е безмислена.
-
1 точкаНай-вероятно аз съм писал за разпробиването. Имам реални наблюдения само за този вариант, другата ми информация е от тук и няма смисъл да я повтаряме. Мой колега, след ходене по мъките с принудителни регенерации и няколко вида добавки си реши проблема с варианта с пробиването. Общо взето, с пробиване на точния отвор/и на точното място вече кара може би девет мецеца без проблеми. Не искаше да маха филтъра, за да не му пипат по софтуера на колата (човека е програмист ). Този вариант, поне с поред мен, не е най-добрия, защото пак имаш тапа на г*за, тъй като филтъра явно вече му е свършил живота и е задръстен, а с отворите само лъжеш сензорите, че няма проблем. Но на практика колата си върви и няма проблеми вече. Аз взех колата с премахнат ДПФ и също нямам проблеми, круйз контрола си работи, както и всичко останало. От квалификацията на мапера зависи дали ще ти работи всичко. Вече има доста добри и мисля, че този проблем е изчистен, ако отидеш при доказани хора. За съжаление мога да дам насоки само за Варна, за разпробиване и за премахване. Ако аз го бях махал, сигурно бих комбинирал с лек ремап на мощността, цената е същата. Иначе нов филтър в Хонда е нещо от рода на 4-5-6 хил. лв. Има афтърмаркет по 1000-1500 лв, в България не знам някой да е слагал такъв, но май отзивите от чужбина не са добри. Общо взето като с афтърмаркет частите, не карат много и понякога дори създават проблеми. В краен случай, ако се вкара закон, ще се слагат такива предполагам.
-
1 точкаАко човек притежава реална преценка до къде му стигат потребностите и от къде започва егото му, ще е много по-спокоен и няма да се кахъри за възможностите си. Всеки се е замислял за нова кола, но малцина си дават сметка че най-големият разход там е данъкът обществено мнение, тоест егото и необходимостта му от укрепване на статуса сред околните. Предимствата на новите спрямо 10 годишните коли са минимални и са обусловени предимно от еко нормите и повишените изисквания за безопасност, а за да се лансират в подкрепа ползват само новомодните екстри. Тоест, при разумно ползване с уважение към себе си и околните няма причина човек да сменя добре поддържаната си кола с нова. Чисто технически погледнато това също е вярно, понеже от всякъде се гонят срокове, икономии на материали и дори по-слабите конструктивни решения се оправдават с новомодни маркетингови приказки от сорта на "обикновения водач е доволен и на предница с макферсон, а отзад на греда". Разбира се всеки може да опита сравнение между старата си и нова кола, посещавайки някой дилър за тест драйв, или пък да вземе рент -а - кар. Просто да се отърка и усети новото, слагайки на другото блюдо на везната материалният си актив. Нищо не е вечно и новото пак остарява, лошото в случая е че го прави значително по-бързо. Тествал съм новия Civic X 1.5 (със CVT и с механика) и принципно е добра колца, но не достига моя Акорд 7 (освен по размери), макар че ако се размножи като версии и след някоя годинка излезе комби с 9 степенният автоматик (но с бензинов двигател), бих се вкарал в размисъл.
-
0 точки
-
-1 точкиА ти разлика между подобни и еднакви времена за изгаряне правиш ли ? Моята кола е подобна на твоята, ама не е баш същата .
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00