Jump to content

rumpalan

Фен
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About rumpalan

  • Rank
    Начинаещ

Profile Information

  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Севлиево
  1. @Mkilla Дисплеите са еднакви. При оборотомера ако таблото е от кола с десен волан има един допълнителен бутон с размерите на врътката за регулиране яркостта на подсветката, разположен огледално на нея. Бутона задава в какви мерни единици да отчита/показва скоростомера (километри или мили). Ако се прекъсне захранването на оборотомера (откачен/изтощен акумулатор) след възстановяване на захранването уреда стартира автоматично в режим "мили" и трябва да се натисне бутона за да мине в "км". Всичко останало е еднакво. На оборотомерите от коли с ляв волан този бутон липсва (но мястото за монтаж е налично) и са програмирани да си работят в "км".
  2. @Rakeem При мен винаги намаляше интензитета независимо, че врътката беше на макс. Първия път като си откачах акумулатора, си чоплех по централната конзола, седалките и предпазните колани (исках да са червени). Сглабям всичко обратно като свърших работата, закачам акумулатора, паля и на таблото нищо не се вижда - навън едно слънце напекло а дисплеите на минимален интензитет. За секунда изтръпнах (ба, къде го чопля то къде се чупи)... после вдянах каква е работата @Mkilla Дисплеите са еднакви, различна (огледална) е външната част. Когато демонтирате дисплеите го правете внимателно - донорите по моргите са предимно от UK и ако счупите нещо по външния корпус много по-трудно ще се намери (и по-скъпо най-вероятно).
  3. Дисплея с климатика и радиото е с директна замяна, разликата е само в цвета на подсветката. При дисплея със скоростта губиш Есо индикацията (на нейно място имаш логото на typeR). Rev индикацията ще работи коректно ако си запазил твоето табло. В противен случай при дизел изобщо няма да свети, при бензин вероятно само първата степен може да светне на макс обороти.
  4. Зависи колко и какви компромиси си склонен да направиш. Вариант 1 - оптимистичен - колата ти е бензинова с ръчна скоростна кутия. Намерил си дисплеи и табло от typeR с ляв волан (ориентир за цена не мога да дам). Заменяш всичко без никакви интервенции. Време за смяната макс 2 часа ако вече си разглобявал тези части и знаеш кое на къде и как да дърпаш. Резултат - всичко работи коректно но виждаш навъртяните километри на колата донор (в UK ги дават на дилъра и им ги препрограмират, за тук не знам дали ще се навият ако ти е важно това) и няма да можеш да развърташ оборотомера чак до червения сектор (при typeR започва от 8500 грубо). Останалите варианти (дизелов автомобил или i-shift) изискват допълнителни интервенции. За i-shift съм обяснил по-горе. Аз смених само плаката на оборотомера. При празен ход стрелката е почти ОК, а когато е на максимални обороти вместо реални 7500 на плаката пише 8500 (грубо) - на мен това не ми е проблем. При дизелов автомобил ако не разглобяваш таблото ще развърташ стрелката само до средата ( няма да стигнат оборотите стрелката да премине в дясната половина на скалата). Ако смениш плаката и си запазиш твоето табло, на максимални обороти разликата между реалните и плаката ще е почти двойна.
  5. След толкова писане се връщам отново на проблема на колегата. Ако причината за светването на всички сегменти от дисплея (подобно на 888 при скоростомера) е била в прегряващ драйвер (черния квадратен чип с многото крачета) теоретично допускам възможността да се е нагрял/опекъл до такава степен, че да не може да държи повече сегментите на дисплея в "запушено" състояние (да не пропускат светлина). Отново - не разбирам от електроника и това са само догатки.
  6. Радостта ми свърши със затоплянето на времето - започнах да виждам 888 на скоростомера. Както писах по-горе, никъде не можах да намеря решение на проблема. Или са заменяли този дисплей гаранционно при дилъра, или с друг на старо ако е изтекла гаранцията. Не ми се даваха отново пари за дисплей, който също може да се окаже с такива симптоми. В началото 888 светваше за кратко, след което продължаваше да работи нормално. Докато отново не се освети пак цялото, като имаше и моменти, в които сегментите са в полуработно състояние - пропускат светлина, но не изцяло. Проблема се разреши с поставянето на огромен радиатор върху драйвера на дисплея, допиращ се и до охладителната пластина на транзистора (която изобщо не успява да го охлажда). Не ми се занимаваше с допълнителни тестове (нямам информация за схемата на дисплея, не знам какво прави транзистора, а и с електрониката не сме на "ти" а на "вие"). Учудващото за мен беше, че допълнителното дисплейче за режима на скоростната кутия се командва от същия драйвер но там нямах проблеми.
  7. След тази интервенция очаквах, че дисплея ще свети нормално но не се получи - щом включа фаровете, дисплея минава в нощен режим и си намаля автоматично интензитета. Разкачих кабелите и започнах да меря напреженията. Така намерих едно кабелче от буксата на скоростомера, което не се влияеше от състоянието на фаровете, и захраних с него дисплея на климатика. Номера стана и реших, че съм приключил с дисплеите.
  8. Последната стъпка беше дисплея на климатика. Причината - светлината му беше много по-слаба като интезитет и с различен нюанс на цвета (почти розовееше). Разпоих дисплея (не приличаше на пипан) и изненадващо открих червено фолио залепено върху белите диоди. За да увелича интензитета запоих няколко части от led лента и изрязах вътрешния капак за да осигуря достатъчно светлина (имаше отвори само над местата, където бяха оригиналните диоди на подсветката). Крачетата на този дисплей са много на брой, много на близо и по-тънки от тези на дисплея със скоростта. За да успея да го сглобя обратно се наложи да разшира входящите отвори на платката под формата на конус.
  9. Следващата задача беше да разглобя и разпоя дисплеите, показващи скоростта и режима на работа на скоростната кутия. Смених всички бели диоди от подсветката с червени. Стъклото на дисплея, показващ скоростта , е със син отенък и го замених с този от typeR, след което запоих и самите дисплеи обратно.
  10. Следваща стъпка беше да тествам различни комбинации. Замених typeR скоростомера с моя но таблото (уреда с оборотомера) от typeR не му подаваше допълнителната информация за режима на скоростната кутия. Така стигнах до извода, че трябва да разглабям всичко. От английското табло взех червената плака на оборотомера, стрелките и инфо-дисплейчето, и ги прехвърлих на моето табло, като трябваше да сменя подсветката на стрелките от бяла на червена (smd диодчета).
  11. Допускам вероятността (колкото и малка да е) и в дисплея да е проблема. Ще се върна отново на моята кола (Civic 2008 1.8 iShift) и ще споделя опита си по темата. Исках дисплеите да светят в червено като на спортната версия и си взех на старо комплект дисплеи и табло от английска typeR. При пробния монтаж на новите уреди всичко работеше. Но: 1) таблото е UK и трябва да му задавам "км/ч". Това става чрез един бутон, който е огледален на врътката за регулиране яркостта на дисплея. Съответно трябва: а) да си намерите панел с допълнителния отвор; б) да си пробиете вашия панел за да му осигурите място; в) да демонтирате пластмасовата част, която задейства бутона и да карате без нея (нужен е само след като сте откачили акумулатора, а разглобяването е лесно и бързо); г) да си изкарате допулнително бутонче/ключе и да си го "цъкате" при нужда без да разглобявате нищо. 2) по-големия проблем - не виждах на каква скорост съм (на моделите с роботизирана скоростна кутия има допълнително екранче при скоростомера, което дава информация в какъв режим е кутията и на коя предавка е в момента при ръчен режим).
  12. За СД-то обаче не съм се заглеждал. Моята я купих с монтиран 2DIN плеър.
  13. Ако тръгнеш да си търсиш друг дисплей - по моргите има много "англичанки", корубата (външната част) е огледална на нашите коли но самите дисплеи вътре са идентични (за климатика/радиото/часа и за скоростта също).
  14. Имам един резервен дисплей вкъщи (оригиналния от колата, светещ в бяло) и мога да ти го пратя за проба но на 95% съм убеден, че проблема ти е от СД-то.
×
×
  • Create New...