Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 24.08.2020 in all areas

  1. 4 точки
    Да, не споря, методът си има своите недостатъци, но е чудесен за оценка на дисперсионните свойства на маслото , стига да е изпълнен правилно и старателно. Развитието на маслената индустрия, в т.ч. нисковискозни масла (от типа 0/5w-20) и нови видове добавки в маслата (и горивата) усложняват процеса на анализа, но не го обезсмислят (според мен). Лично аз съм по-спокоен с този метод на оценка на състоянието на маслото в мотора ми. Все пак е нещо. Пък и ми харесва да го правя ( за сега) . Blotter Test Method Several versions of this old method exist in industry. Many studies show the value of this method as being rich in practical information on in-service lubricants, but it remains mainly manual and homemade. The interpretation of the blotter spot continues to be subjective and not formalized by a universally recognized method. To conduct the test, a small quantity of a homogenized sample is heated to 240 degrees C (464 degrees F) for 5 minutes. The purpose of this short period of intense heating is to stress any oil that is close to thermal or oxidative failure so that the blotter spot shows a positive response. Any oil that is still in good shape will not be affected by such a short heating period, which will be reflected in the dispersion pattern of the blotter spot. Figure 2. Lubricants at different levels of wear Once the sample cools, an approximately 25-microliter aliquot is dropped onto chromatography paper (or filter paper) and allowed to spread or wick for 1 hour in an oven set at 80 degrees C (176 degrees F). The filter paper is then placed under a light source in order to locate the various rings. The calculation of a dispersancy index is provided by the measurement of the different sizes of the diffusion rings of the oil and the pollutants. The current blotter test method by visual quotation remains subjective and not based on mathematical models. Although the blotter test offers limited value measuring soot concentration, it provides an excellent assessment of the lubricant’s dispersancy performance. An oil that is properly dispersing soot and other insolubles produces an evenly graduated blotter. A blotter indicating a high soot load but even graduation suggests that the oil is still fit for service but should be watched closely for degradation. When dispersancy begins to fail, the insolubles start to form a dense ring on the exterior of the absorbing oil drop, as seen in spot 7 of Figure 2. Spot 9 indicates the characteristic dense black dot and shape periphery that forms when the oil completely loses dispersancy performance. From a maintenance perspective, when the ring begins to form around the exterior of the oil blotter, it is time to look at scheduling an oil change. Figure 3. Oil spot preparation Certain laboratories have established their own quotation method of the spot by a measurement of the diameter of certain halos (or rings) and calculations of diameter ratios. Because these methods are not published, it is almost impossible to compare the results obtained between various laboratories. Moreover, with the introduction of new oils and fuels (e.g., biodiesel, ethanol, etc.), the appearance of multiple rings caused by various pollutants (carbon particles, etc.) is noted. For these reasons, the visual/manual interpretation of the various rings is very complicated and not easily exploitable. There exists an automated apparatus that facilitates the interpretation of the spot and eliminates the subjective aspect from the manual method. This instrument is equipped with a monochromic charge coupled device (CCD) camera and does not use the information color of the spot or differentiate each ring of the spot. The apparatus compares the diameter of the spot with a theoretical diameter and analyzes the opacity homogeneity of the spot. Of these two parameters, the device calculates a dispersancy index that varies from 0 to 100 (with 100 being the ideal dispersancy). Източник: https://www.machinerylubrication.com/Read/29353/evaluating-lubricant-dispersancy
  2. 3 точки
    Според мен от собственик имаш повече варианти да я тестваш и закараш в сервиз. Не всяка автокъща ако това визираш под автосалон разрешава това ,особено да тестваш колата. Почва се едно ей там седят полицаите, не е регистрирана колата ,не може много да се кара,нервничат при обстоен преглед, знаят що за таралясник продават.
  3. 2 точки
    Ако можеш да отвориш самите бутони, почисти хубаво контактите им. Не знам как точно е реализирано механично, защото никога не съм отварял там, но по схема, радиото "чете" съпротивлението на веригата и в зависимост от него, познава кой бутон е натиснат. Ако няма добър контакт (замърсено или патина) самия бутон може да внесе допълнително съпротивление и ще се получи точно това, което си описал. Така че, хубаво почистване и трябва да стане работата. А, може да има и спукана спойка - трябва да се презапои.
  4. 2 точки
    Това, че при 0/5w-20 маслата визията на капката може да бъде различна от "стандартната" такава, не опорочава теста - да се проследят във времето дисперсните свойства на маслото (и дори да се оцени TBN-ът). Могат да бъдат намерени редица примери в oil-club-а с 20-ки. Нямам намерение да ги поствам тук. Ето един пресен от тях - Mobil1 ESP x2 0W-20 на Hyundai Creta 1.6 2WD, който е релевантен за моя казус с Амсойла (капка на 103 моточаса). - 103 моточаса - 200 моточаса - анализ на 200 моточаса Източници: https://www.oil-club.ru/forum/topic/41114-mobil1-esp-x2-0w-20-на-hyundai-creta-16-2wd-акпп/#comments https://www.oil-club.ru/forum/topic/42170-mobil-esp-x2 0w-20-отработка-на-hyundai-creta-после-7600км-эксперимент-с-источником-отбора-пробы-из-картера-и-из-фильтра/ П.С. Ето го и Амсойлът на 150 моточаса: Е, имали ресурс Амсойлът, като гледате ситуацията с Мобила на 200 м.ч.? Има разбира се .
  5. 1 точка
    Между другото, аз наливам в моите коли ДОТ 5.1. Разликата в парите, спрямо ДОТ 4 е минимална, но издържа доста повече.
  6. 1 точка
    Не не съм ги сменял,на други коли пак първа генерация е нямало нужда. Никога не е имало проблем там. При теб не вярвам да се наложи щом не тече от там. Питай ако нещо не е станало ясно от цялата процедура.Ако си с ръчна скоростната кутия ,хубаво е да се смени и там течнаста пак е ДОТ4 и става както съм описал.
  7. 1 точка
    Здравей, радвам се, че поемате щафетата от Чавдар (поздравления и за него, че направи достъпни толкова много качествени продукти за хондажиите и не само), адмирации и за двама Ви! Аз бих искал да поръчам следното: Линк:https://www.ato24.de/en/motul-8100-eco-clean-0w-30.html Вид и количество: Motul 8100 ECO-Clean 0W-30 1x5L + 1х1L Стойност на поръчката: (49,99+1*12,59)*1,9675 =123,13 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - чрез куриер / адрес на лични С пожелания за хубав ден!
  8. 1 точка
    @ceco_accord аз карах на ОЕМ-ски предимно, от Юби-Ко през Бултрако. С всички коли това
  9. 1 точка
    Здравей Чавдаре, И моите масла пристигнаха, всичко е ОК. Адмирации за теб и екипа за положените усилия. Цецо/Варна/
  10. 1 точка
    Препоръчвам оригинална гарнитура, добър майстор който да направи хубав оглед понякога наранявания има и по челото на блока. Затвори ли го така няма да издържи много. Но има ли на блока и нужен ли е шлайф там става работата по сериозна.
  11. 1 точка
    400. Препоръчвам нови болтове за да няма дубъл. Пък ако наближава смяна ремъци и тях. Гадна работа. Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
  12. 1 точка
    https://arisaparts.car24.bg/ https://www.carspending.com/bg/venue/2644-morga-arisa-parts-stanimir
  13. 1 точка
    Аз не съм рибар, много ми хареса за отдих,а може и за риба язовир Палици. Бяхме за няколко дни миналата есен. Хотелската част и кухнята са добри. Намира се на няколко км. до гр.Елена
  14. 1 точка
    За мен лично няма абсолютно никакво значение, даже предпочитам собственик. Ако ми хареса колата, покарам я и ми допадне е все едно от къде е.
  15. 1 точка
    Вчера я покарах от Калофер до София по подбалканския. Разход 7.6 по борд. Колицата върви доста добре. Автоматичните дълги са глезотийка, но не винаги се спират като идва кола срещу теб и става мазало. Изпреварва се доста лесно, което с jazz-a не беше толкова лесно.
  16. 1 точка
    Днес реших проблема с лампата на АБС. Ще напиша с няколко думи как премахнах проблема,може да е от полза за някои хора сега или в бъдеще. След консултация с познат майстор и диагностика (грешката мисля започваш с 5ца или нещо от сорта и ставаше въпрос за реле ако не се лъжа) ми беше казано че най вероятно е блокирал клапан в модулатора. Тъй като колата и трябва на жената почти нон стоп реших да я оставя когато има тя време а между другото по прочетох някои чужди форума. От прочетеното разбрах че най често проблема е в Ел мотора на АБС модула. Свалих го (3мин и два болта по късно) отворих го (с много тънка отверка или нещо тънко но здраво), като преди това му щракнах една снимка за ориентиране. Вътре беше доста мръсен, четките бяха свършили и долния лагер който остава в корубата беше пълен с гняз и почти блокирал. Лагера се чисти лесно (спрей за ел контакти без омасляване за да не събере пак гняз), но ротора, където четките правят контакт се чисти доста по трудно. Беше черно навсякъде с лека корозия на дупки. След зачистване с шкурка и поставяне на ново в колата със старите четки, лампата изгасна и АБС-а проработи перфектно. Пак го свалих за четки че така и така са за смяна и го дадох на един пичага Краси който бачка на Сливница и Ръковска и час по късно и 20 кинта всичко беше топ. Той също го почисти за още по добър контакт и сега няма грешки и лампи. Четките са с размер 4х4.5х12, като за 12та на края не съм сигурен. Страничен извод от към 4ката и трябва да са медно-графитни. Тъй като не намерих такива се стигна и до него а той самият просто преправя по големи, но върши идеална работа. Ако някой иска негови контакти да ми пише на лично. П. П. При отваряне на мотора има в дъното преди втория лагер една шайба и една пружинна контра шайба. Те остават по магнита. При зглобяване се слагат отново на оста и корпуса с магнита вътре се пуска от горе така че да не ги дръпне пак при зглобяването. Малко е играчка, но не е голяма драма. Контра шайбата се слага с остриетата към ротора и с гладката страна към втория лагер.
  17. 1 точка
    Имам същия мотор на моята кола, само че седан с ръчни скорости. Значи, това не е толкова капризен мотор по отношение на газовата според мен, понеже не е "истински" vtec. Разкарвате тоя турски сбирщайн и не се занимавате повече. Да, принципно най важното е кой е монтажникът и как работи , а не толкова системата, но нека дам един съвет : ако не знаете при кой монтажник да идете или не Ви е наблизо такъв, който да разбира от газови уредби конкретно на автомобили Хонда, по-добре заложете на качествени компоненти. Така направих и аз и съм доволен в крайна сметка. Поне като Ви сложат една автоматична настройка ще получите задоволителен и най-важното безопасен за мотора резултат. Слагате BRC, Romano или Landi renzo( аз съм с такова). Кой знае дали моторът не е заминал именно заради газовата. ( Сигурно е детонирал като ненормален, не разбрахме от разказа ). Ако пък някой направи монтажа и картите качествено и съобразително, резултатът ще е още по добър. И задължително реглаж на клапани на 20к километра. Успех! П.п моята кола има 65к километра само на газ с Ланди Ренцо и още към 100 и кусур хиляди км преди това с предния собственик и газова Фобос, който изринах, понеже беше пълен боклук и пак даваше бедна смес. Не знам как не е гръмнала и моята кола, че даже е доста добре. Освен това тримовете (бензиновите корекции) са нормални такива каквито ги описахте само при нови автомобили от магазина. За дъртите ни кочини са нормални LTFT до +/- 10 и STFT отново до +/- 10. Грешка няма при такива стойности. А запознатия монтажник ще ги сметне в картата на газовата, ама там е много тънка работата. П.п.п разход от 18/100 е извънземен за тая кола. Вари го ,печи го тоя турер не трябва да минава 10-11 смесено. Моят седан е на 8.2/100 смесено газ , карам основно извънградско и то икономично.
  18. 1 точка
    Здравейте! От 10 дни съм новият горд собственик на този прекрасен автомобил 😊 С всеки изминал ден откакто сме заедно се убеждавам колко голям късмет съм изкарал попадайки на нея... всичко по нея работи перфектно, вида й е страхотен, усещането зад волана е такова, че не ти се слиза, а звука на двигателя мога цял ден да стоя да го слушам и няма да ми омръзне... прекрасна е... Тук искам специално да отделя място да благодаря на Златозар за всичко, с което ми помогна да премина по възможно най-безболезнения начин през всички трудности при прехвърлянето на колата, за вниманието и отношението. Благодаря ти и за всички грижи, които си полагал по този автомобил през годините и си го превърнал в бижуто, на което се радвам в момента. Тук пред всичките ни съфорумци ти обещавам, че ще дам всичко от себе си да се грижа по възможно най-добрия начин за нея и да бъда достоен неин нов собственик!
  19. 1 точка
    Тая година ми беше надявам се последната на българското черноморие.
  20. 1 точка
    Замина си. И двете деца я прегръщаха за последно. Тъпа купчина желязо, предизвикваща парейдолия... Друго обяснение нямам. Със следващите ще е по-лесно. Там такава химия няма.
  21. 1 точка
  22. 1 точка
    Незнам,ама именно тази система в Англия, ни показва тук на вече преминалите тази процедура,че имаме "Recall". Няма обща база данни,не е нормално това!
  23. 1 точка
    И при мен го има този звук още от както я купих преди 6-7години и със сигурност е проверка на АБС-а, защото го прави при първото потегляне при 20км/ч, независимо на коя предавка. Не го мислете, за това време ако беше нещо друго да се е доразбило. А и на един нисан кашкай го прави същото, а той тогава беше чисто нов от магазина!
  24. 1 точка
  25. 1 точка
    Ето какво се получи: Всичко е точно така, както го е описал колегата „CARPERA“, като разликата за ЦР-В втора генерация е „поне при мен“, че пробките за обезвъздушаване се развиват с ключе № 10. В казанчето течността беше по-тъмна от оригиналната, но чиста. След като я източих по описаният подробен начин от колегата „CARPERA“, долях нова течност и започнах да източвам спирачна течност от задно ляво колело и излезе спирачна течност със консистенция на боза. Повторих процедурата на всички колела докато започне да изтича чиста течност. Накрая и направих компютърна диагностика и принудителна активация на ABS на всяко едно колело и проблема беше решен. По-добри спирачки несъм имал до сега на Хондата. Благодаря на колегата „CARPERA“ за публикуваната тема.
  26. 1 точка
    Нямаш проблем колега. Така е направена - с ограничител на празен ход. И мисля,че не са 5000, а са 4500 оборота. Но това няма значение.. Важното е, че колата си е наред..
  27. 0 точки
    Явно, твоето CRV е по-специално от моето...
  28. 0 точки
    Днес както си пътувам и... по едно време ми излезе един елен😃 https://www.google.bg/maps/@43.5805683,22.5802939,3a,15y,220.83h,91.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGFHc_l6oVzXBzQkx2kVvOA!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...