Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 24.02.2020 in all areas
-
3 точкиЕй, радвам се че сте активни, но не успявам да ви чета. Имам обаче 1 призив! МОМЧЕТА - СПРЕТЕ СЕ И ПРОЧЕТЕТЕ СЛЕДНИТЕ МИ ДУМИ! Понеже казусът е безспорно интересен и конфликтен, започнах разглеждането му от друг ъгъл (или ако искате - по друг път). Започнах да чета съдебни решения по актове и обжалванията им на първа, втора, трета инстанции, касационен съд и т.н. за въпросният тип колизия. Не го правете - ще ви заболи главата! Случаите са много и казусът е световно известен в нашите авто форуми. Чест прави на колегата Оги, че не намирайки отговор при нас (нашата тема е от 2015-та), в лето 2017-то е пуснал същата тема и във Фиат форума, където за 10 дена и 9 страници естествено няма ясен отговор, и след последният му пост - тишина. Там обаче е бил по-толерантен (въпреки намеците си за старите шофьори и отколешните правила), а може фиатаджиите да са "други ора". Това не е важно, а и гледам е излекувано след "модераторският жест". Но да се върнем на въпросът. Оказва се че според изчетеното от мен - няма такъв. Освен това няма 1 правилен въпрос, а отделно - няма 1 правилен отговор на всеки от въпросите. Това което ми прави впечатление е че въпреки ясните членове, алинеи и т. н. от ЗДП и ППЗДП, становищата на органите са различни и ВИНАГИ се ръководят от съответната ситуация, участниците и, таймингът на процесите, свидетелите и т. н. Тоест 2 еднакви катастрофи на такова кръстовище и с такова "предимство" имат различен изход. Не искам да ви обезсърчавам, но всичко има значение и картинката с този казус (и дадените предимства) е само началото. Описанието на случката само започва с това кой е бил прав "на теория", но не винаги завършва в негова полза - и то отново според някой член, алинея и буква от закона. Може да ви звучи парадоксално, но тълкуването има значение, а то е и субективно. Съдът разглежда всички предоставени факти, обстоятелства, мнения за реакциите на водачите и т.н. Всичко е по-задълбочено от нашето подскачане по цитирани точки, алинеи и т.н. Ще спомена само бегло неща които запомних: Обратен завои е разрешен освен ако не е забранен. :) Забраните ги има в закона. 1 от тях е че той е забранен върху пешеходна пътека. Обаче тя съществува дори и да не е маркирата, а просто защото е продължение на пешеходните траектории на тротоарите, които мислено пресичат кръстовището. Тоес - може да правиш обратен завой ако няма такава, но ако е изтрита, или се сетиш че е логично да има - извинявай ама си в нарушение. :) Ако си с предимство в кръстовището, но инцидентно спреш, за да не допуснеш ПТП, - може да се окажеш виновен. Ако пък не спреш, при видима заплаха от ПТП - пак ти си виновин. НЕ СЕ ШЕГУВАМ - има осъдени! Та така - всичко е законово относително, или ако искате - относително законно. Не искам да ви затормозявам, но който има желание - нека прочете 1 от най-простите случаи на които попаднах и си го копирах. Като изключим светофарите - ситуацията е аналогична. Завиващият надясно не е знаел че другият ще прави обратен завой и го е натресъл. Съдът не го преследва (въпреки че е в нарушение) - понеже има отделна секция на светофара за него в зелено, но тя не му дава предимство, тъй като главният светофар в неговите платна е червен и е трябвало да изчака останалите. Съдът потвърждава виновността на "обратният", защото при отделни зелени секции за 3-те посоки няма право да прави обратен завой. Представете си казуса без светофарите и пак прочетете обяснителната част от решението. С това не искам да измествам темата на нашата (и не само наша) дискусия, а само да онагледя защо ако се каните да правите обратен завой (и лично Господ ви е дал разрешение), трябва първом да се огледате и ослушате като "гърмян заек" ("старите кучета" знаят за какво хортувам), и чак тогава (ако не иде влак) да си помислите, че може да се надявате, да ви се получи НЕВИНОВНО! :) Р Е Ш Е Н И Е.docx
-
3 точкиМитак знаеш ли колко живота аз съм спасил поради това, че не си ползвам предимството винаги.
-
3 точкиАз викам да поразсъждаваме малко върху думичката ПОДРЕДИ. Какво означава "да се подреди"? За мен това означава да намали и ако е необходимо да спре за да се убеди, че всички са разбрали намеренията му. При тези си действия, синият трябва да обърне особено внимание на червения. Това се налага от два факта, мноооооого тясно свързани един с друг - факта, че червеният също се движи по пътя с предимство и факта, че левия мигач на синия по-никакъв, ама по-никакъв начин не показва намеренията му да направи маневра обратен завой. Ако синият не се ПОДРЕДИ, а просто цъкне ляв мигач и си завие в обратна посока, без да му пука за останалите участници в движението, то за мен това е най-големия идиот, който няма място на пътя. И фактът, че знае закона наизуст, и според този закон той е по-по-най-дясностоящ няма да промени мнението ми.
-
2 точкиКато прочетох това резко ми просветна една мисъл. Защо до момента си говорим за ПЪТИЩА?! Жълтият знак показва, че двата автомобила се движат по ПЪТ с предимство пред всички останали. Нали така?! Табелата под жълтия знак указва, че ПЪТЯТ променя посоката си. Нали така?! Еееее, за чии хой тогава говорим за пресичане на равнозначни пътища, след като ПЪТЯТ с предимство пред всички останали е САМО 1 (ЕДИН) с променена посока?! Някой, някъде да е виждал кръстовище на което се пресичат на едно ниво ДВА ПЪТЯ, всеки с предимство пред всички останали?! После: Какво означава пресичане на равнозначни пътища, откъдето произлиза правилото за десностоящия?! Равнозначни пътища имаме на нерегулирано кръстовище. Няма нито хоризонтална, нито вертикална, нито светлинна сигнализации. Регулировчикът пък е в обедна почивка 😜 Еееее, да питам тогава - колко ПЪТЯ с предимство се ПРЕСИЧАТ на РЕГУЛИРАНОТО с вертикална маркировка кръстовище в тук коментирания казус?!
-
2 точкиВероятно точно за това закона е казал, че дясно стоящия е с предимство. За да не се чуди в случая червения автомобил, дали синия ще завива на ляво или ще прави обратен завой. Просто червения като не е с предимство изчаква синия и тогава няма чудене ама той ще завива ли или ще прави обратен завой.
-
2 точки
-
2 точкиДобре, ще се опитам по друг начин да го обясня, правилото за дясностоящия при тези кръстовища важи само ако червения иска да продължи направо или наляво, т.е. да излиза от пътя с предимство, дори ако завива в обратна посока се счита че излиза от пътя с предимство. В този аспект с предимство е синия. Същото правило важи и за аналогична ситуация но за другите два пътя, тези без предимство. Това правило се прилага и за нерегулирано кръстовище. Има такова правило защото се предполага че има конфликтна точка м/у участниците в движението при продължение на движението в права посока (само при този вид кръстовища). Това че ти си приел левия мигач за знак за обратен завой е вече въпрос на фантазия при положение че естествения му път е наляво, ако моята фантазия е по развита може да допусна че ще мине под мен или над мен завивайки на обратно. Карайки и двамата по пътя с предимство, то правото да се възползва от предимството има червения автомобил защото синия извършва маневра която предизвиква конфликт с червения който не извършва маневра а завой следващ същия този път с предимство. За да си го обясниш опитай се да "изправиш" пътя и тогава кажи кой ще е с предимство.
-
2 точкиБлагодаря за въпроса. Сигурен съм, че ако управлявам червения автомобил няма как да разбера намерението на синия дали ще прави ляв завой или обратен завой. В тази ситуация аз ще постъпя така: тъй като той се намира или приближава отдясно на кръстовището, на което и двамата имаме един и същи знак за път с предимство (аз знам, че той има такъв знак, защото табелата под моя знак ми дава тази информация), ще изчакам за да видя положението на неговото ППС и според траекторията му, ако реша, че той ще прави ляв завой, ще направя нарушение и ще премина едновременно с него, без да му давам предимство и без да го изчаквам да си завърши маневрата. Ако обаче го видя, че траекторията му е по-вероятно да завърши с обратен завой - ще намаля, за да го изчакам и да съм сигурен, че той ще си завърши маневрата по завиване през кръстовището. Едва след това аз ще продължа моята маневра "десен завой". Ако е много широко, пак с нарушение, ще си направя маневрата едновременно с него, като завия най-вдясно. И аз имам въпрос, моля да погледнеш в предишното ми мнение въпроса към Митко Йотов и да отговориш кратко и ясно, както помолих и него. Синият автомобил ли е с предимство или червеният? Имам и още един въпрос - защо, по каква причина ти си решил, че е по-вероятно синият да направи ляв завой, а не обратен завой? Ти приемаш това за даденост и питаш как аз ще разбера, че ще прави обратен. Обратното също е в сила - аз приемам за даденост, че ще прави обратен завой с левия си мигач. Как мога да разбера, че няма да е обратен, а ляв?
-
2 точкиКакто казах, модераторите са преценили и са заключили темата - това е тяхно право. Дали щяха да я отключат или не, пак е тяхно право - а на мен ми е все тая. Писането от моя страна, в тази и всички останали теми, е да се изясни нещо, което може да е от полза на останалите колеги, с цел да научат нещо и да няма ненужни ПТП-та и инциденти. Никога не ми е било цел, да обиждам който и да е, въпреки различията в мненията и гледните точки, но никога не съм останал и няма да остана длъжен, ако някой си позволи да ме обижда и засяга по какъвто и да е начин - особено от "деца" които могат да ми бъдат "синове". Да , сега не са 80-те години когато съм взел книжка и има промени някои от правилата, но плашливите колеги да бъдат сигурни, че постоянно следя промените и ги научавам - та не се плашете, ако се засечем на някое кръстовище или се разминем по някой път. И за разлика от сега, когато се става шофьор за 15 минути, тогава някои (включително и аз) 4 години учехме не само да управляваме някакво МПС, а и детайлно закона, неговото тълкуване и прилагане, както и всевъзможни ситуации и казуси. С две думи излизахме много по-подготвени, от сегашните млади колеги, които сега само накълвават нещо отгоре отгоре, за да вземат заветната книжка. То и статистиката на ПТП-та го показва - ама всеки си знае и отговаря. Колеги, мислете и разсъждавайте колкото може повече, че живота е един и никога не забравяйте ,че е по-добре 5 минути да закъснееш, отколкото никога да не стигнеш. Също не забравяйте : кой ще има знак Стоп и ще мине преди този с знак "обърнат триъгълник", кой и как ще спазва правилото на дясно стоящ , кой и къде ще прави маневри, кой ще минава, влиза и излиза през и в кръстовища и т.н. - този кой, ще си носи последствията. Лек и успешен ден за сега.
-
1 точкаЕ не е, ама те се уливат. Не може да издават всеки ден разчични закони и да няма контрол на тия които монтират уредите и веднага да се подават сигнали и да се вписват в талона, като толкова искат. Но аз все още не разбирам смисъла, освен финансовия. Колата всяка година си минава преглед, вкл и на Агу, кво значение има талона?
-
1 точкаТо хората масово си мислят, че като карат на газ, отзад само вода излиза. Ако прочетат някое проучване, където замерват емисиите на кола със заводска газова уредба (най-добрият възможен вариант) на газ в сравнение с бензин, ще видят, че далеч не е толкова голяма разликата. И все пак има, вярно е. Но не е цветя и рози на ауспуха.
-
1 точкаДоколкото аз разбрах споровете се свеждат до това прави ли червения маневра като завива надясно. Ако не прави, тъй като е безспорно, че синия прави, тогава червения е с предимство. Ако червения прави маневра, тогава следва правилото на дясно стоящия и синия е с предимство. Емич както беше писал в другата тема, ако червения продължи направо прави маневра, защото напуска пътя с предимство. Като чета какво е маневра не съм много сигурен в това. Другата версия е, че синият е с предимство без значение къде отива той и без значение къде отива червения, защото синия е дясно стоящ и двамата се намират на равнозначни пътища.
-
1 точкаИ сега отново (като в първи клас мили деца) - шегичка, да не се обиди някой , но: Не се опитвайте да променяте/подменяте казуса , по който си говорим , а именно Фиг.1 - те това, ако не е ясно: Защото по това - Фиг. 2 Няма казус (няма стрелкички за посока - няма казус) и всяко негово подхвърляне в темата, или опит да се прикачи, води до разводняване и опорочаване на казуса по Фиг. 1. И пак да кажа - Отговора от КАТ не дава решение на казуса , но ясно и точно казва, кои раздели и членове да се гледат ,затова пак ще Ви помоля, когато коментирате , коментирайте и взимайте всичко под внимание, а не избирателно само членовете от преминаване през кръстовище. Та прочетох това което сте коментирали (дали някой е прочел и разбрал, какво съм написал е отделен въпрос) , но да попитам последователно и конкретно, някои колеги: Павка , ти написа това: А аз ти казах това: Та въпросът към теб е: - След като даваш пример и споменаваш и намесваш табелите , (от планинския криволичещ път - от твоя цитат) , трябва ли непрекъснато да даваме ляв и десен мигач, докато му се завие свят ? Може и да не отговаряш, знам че знаеш правилния отговор, но прочети и вникни в това удебеленото от моя цитат, защото както казах, преди ни учеха да тълкуваме и правилата. Това , също ти си го написал и ако го прочетеш пак, може и да започне да ти се избистря леко по-леко ситуацията: Само ще добавя за пореден път - спира при нужда, за да даде предимство, на тези които се движат по пътя с предимство и не напускат платното или лентата си , докато той Синия прави точно обратното - напуска ги ! Запомнете най-накрая, че има път без предимство и път с предимство, но няма път с по-по-най предимство. И няма такова нещо, движейки се по път с предимство без да го напускам, от някъде да ми дойде път, с по-по-най предимство. Сега към колегата jijane , относно това: Колега, на табелата няма "дебели клечки" , а има нарисувани дебела ивица, показваща направлението на пътя с предимство в кръстовището, което означава също, че и след кръстовището пътя пак си е с предимство, и ще бъде такъв, докато няма друг знак да го отмени. Павка отново към теб само за доуточнение: По принцип, да кажем че съм съгласен, но при положение ( примерно в кръгово),че единия от автомобилите вече е навлязъл или направил маневрата си и вече е в променена ситуация спрямо другия , който тепърва ще я прави, предимството се променя. Към колегата ivailopp : Сигурен ли си за това с удебеленото, ако да - пиши на КАТ , че са се объркали и в отговора са цитирали и раздела с Маневри - това за да не ни бъркат и нас . Понеже мразя дългите постове (извинявайте) за сега спирам.
-
1 точкаПрочетох отново какво съм написал и смятам, че е достатъчно ясно и точно. - Да ясно си показал как стоят нещата според теб Оги, от което на мен ми става ясно,че причината така да мислиш не е в теб а в учителят на курса който ви е бил.С добри чувства го казвам,да не го разбереш различно. Това, че имаш предимство, го показва знакът. Табелата показва само кои от пътищата са с предимство. - Точно така. Табелата не ти показва посока на движение, в която трябва да се движиш, за да си по път с предимство. - Напротив.Точно това показва! В противен случай излиза, че ако не се движиш точно в тази посока, значи нямаш предимство, т.е. ако червеният не завие надясно, а наляво, не е ли по път с предимство при навлизане в кръстовището? - Точно така.Не е. ако червеният не завие надясно, а наляво, не е ли по път с предимство при навлизане в кръстовището? - Не,вече не е. За да може да разбереш защо ще започна малко по от далеч. Знаците по мое време в правилника се деляха на няколко групи. Предупредителни 🔻,забранителни⛔,задължителни↩️(този трябва да е кръгъл) и указателни💠(този трябва да е жълт). Другото са предупредителни табели🚮 всяка група си има цвят за да се знае кой знак от коя група е.На психо теста минавахме и на тест за далтонизъм (ако те скъсат не можеш да продължиш) В този твоят случай имаме указателен знак с указваща табела при каква посока само важи знака🔲 тоест само на дясно за червеният.Ако табелата я нямаше под знака тогава ще си важи знака но тъй като са заедно то той е неразделна част от него и не можеш да ги тълкуваш разделено. Дано съм се изразил разбираемо защото още писане ме чака и да не се бавя. Мигачите служат само за информация на останалите, а на за да се определя кой има кой няма предимството според това дали е пуснал мигач или не. - Точно така. Синият може да реши изобщо никакъв мигач да не дава и пак да направи обратен завой. - Точно така и за съжаление често се случва. Затова и показах картинката без прословутите стрелки, защото те само извикват първосигналното у всеки - щом някой прави обратен завой - значи предимството му отпада. - Грешно си постъпил.Без стрелките картината не е пълна и може да се тълкува по много различни начини.Стрелките даваха ясното кой е с предимство в дадената със стрелки ситуация.Сега картината изглежда все едно някой си я нагажда както му изнася. И двамата имат знак Б3, което ги прави равнопоставени. - Не е вярно това.Указателната табела не ги прави равнопоставени.По всяка вероятност от тук ти идва объркването за цялата ситуация. Т.е. в закона предимството на дясностоящия е определено безусловно. - Това изобщо не е вярно и ако продължаваш да се уповаваш на това ще си в големи нарушения. Едновременното преминаване е нарушение - отнемане на предимство. Това също не е вярно.В случаи се разрешава когато условията го позволяват. Кой е с предимство за преминаване през кръстовището при тази ситуация? А) Червеният автомобил Б) Синият автомобил Съвсем кратко: А или Б, може и с думи - Синият или червеният. - Зависи! Ета за това ти писах по горе,че без да са дадени стрелките не знаеш кой на къде ще продължи, защото правилните отговора са повече от един а това е не допустимо в правилника.За това ти писах,че така поставена снимка без посоки и така зададен въпрос се опитваш да си нагодиш отговора. Подчертавам нямам лоши чувства. но така и така вече съм се хванал на хорото, приемам хвърлената ръкавица. - Ако ние с теб сме в червената кола и продължаваме на право ще трябва да дадем път с предимство на синият автомобил без значение синият на къде ще продължи защото напускаме пътят с предимство,същото важи и ако тръгнем да правим обратен завой пак ще трябва да дадем предимство.Ако тръгнем да завиваме на дясно ние си завиваме и не се съобразяваме с никой от участниците в движението защото сме на път с предимство с указана посока с изключение на автомобили със специален режим на движение това са (линейки,пожарни полиция) при условие,че са включили сигнализацията си и показват,че в момента са на специален режим. - Ако ни е с теб сме в синият автомобил и искаме да завием на ляво сме с предимство и може да си завием без да се съобразяваме с другите участници в движението тъй като се движим по път с предимство.Ако искаме да завием на дясно ние си завиваме защото сме дясно стоящи при еднакви съседни знака (За това тези знаци са с такава не правилна форма за да могат да бъдат разпознавани дори и обратно гледани 🔻🔶 и стоп). Ако искаме да завием обратно ние трябва да погледнем какъв знак имат другите участници в движението защото напускаме нашият път с предимство.Пак казвам за това тези знаци са с обратна форма за да може да ги разпознаваме и на обратно.Виждайки,че от ляво също имат знак с предимство ние трябва да дадем предимство защото те не могат да имат друга възможност освен предимство само на дясно тъй като знака е ляво стоящ на нашият. Това е. Тази ситуация в листовка,е въпрос с най много наказателни точки.Въпросът е много деликатен и изисква не само любителски познания.не съм сигурен дали изобщо ще я има в листовките за категория В,за листовките за категория С ще я има със сигурност. Аз какво да кажа като имах и устен изпит. Иска си четене не само решаване на листовки. Дано съм ти бил от полза. Благодаря за вниманието. - Аз също.
-
1 точкаЗначи, извинявай, ама това не е отговор. Това е категорично бягане от въпроса. Какво значи АКО. Ти като стигнеш кръстовището, откъде знаеш кой какви мисли са му в главата? Аз съм синия. Отде да знам червеният ще напуска ли и в каква посока? Негова си работа, *ред: аз съм му дясностоящ и си минавам през кръстовището, а накъде - не е негова работа да гадае, моя си е*, предимството е определено по независим от шофьорите начин със закон, за да няма сърдити. А вие искате кажете, че определянето на предимството зависи от самите шофьори, едва ли не. Чакаме ги да минат и двамата, за да видим кой накъде е и след това си "връщаме", за да прилагаме предимството според посоката? Ама предимството възниква и се прилага ПРЕДИ да навлезеш и преминеш през кръстовището и веднъж възникнало - то не е променлива. Ред2: Предимството е правото на един участник да премине преди друг през даден участък. В случая - стигат до кръстовището и никой не знае другия накъде ще ходи. Възниква ситуация за определяне на предимство. Поглеждат знаците - еднакви са им. Поглеждат табелата - единият вижда, че пътят отляво е с предимство, другият вижда, че пътят отдясно е с предимство. Забележи: не пътят надясно, а пътят отдясно, т. е. който влиза в кръстовището, а не който си отива от него. В такива случаи законът препраща към чл. 48 - водачът е длъжен д пропусне намиращият се или приближаващ отдясно по пътя с предимство. Значи този, който е отдясно - има предимство. То вече е възникнало и е определено. Дясностоящият тръгва и преминава през кръстовището. Никой не го интересува накъде, защо, как, колко.... Другият го изчаква да премине, защото така е казал законът. Едва след като този е завършил с преминаването през кръстовището, идва редът на другия, който е бил по път с предимство, но отляво на другия път с предимство. Сега вече и той може да премине. Това е принципът на преминаване. Едновременното преминаване е нарушение, защото предимството трябва да се спазва.
-
1 точкаОт до тук написаното (поне от мен) ако не става ясно в кой случай кой е с предимство няма смисъл да отговарям. Ако червения иска да напусне пътя с предимство е без предимство, ако продължава по пътя с предимство е с предимство при положение че синия прави обратен завой и траекториите им се пресичат.
-
1 точкаoogi28b, коментирам обратния завой на синия. Синия не е завил, според предимството си наляво, а е направил обратен завой, което го лишава от предимството на знака. Обратния завой е маневра в кръстовище. Това лишава синия от предимство. Знак за обратен завой няма на това кръстовище.
-
1 точкаАми не, защото това е твърдение, което ти изказваш и не е подкрепено в нормативните актове. Законът е казал: На равнозначни пътища водачът е длъжен да пропусне намиращият се или приближаващ отдясно. С това не си ли съгласен? Мога да го посоча точно къде го пише в закона. Точно затова учтиво моля да отговориш на въпроса по-горе. Има ли бягане от въпроса или не?
-
1 точкаИ аз не мога да се съглася с твоите аргументи. Правилото за дясностоящия в тази ситуация важи ако имат конфликтна точка при напускане на пътя с предимство от единия, в случая червения. При оставане на пътя с предимство това правило за кой се отнася при положение че левия мигач не указва категорично обратен завой? пък и да излезе водача на синия автомобил и да ръкомаха за указване на обратния завой какво от това? Ако на равнозначен път два автомобила правят маневри то завиващия надясно има предимство пред завиващия наляво и завиващия в обратна посока, така става ли без изправяне на завоя?
-
1 точкаМного е лесно, той просто не променя положението си спрямо пътя и следва естественото му продължение. Дали надясно, наляво или направо продължава пътя с предимство той не се отклонява от него, няма маневра. Маневра ще е ако искаш да излезеш от пътя по който караш, или от лентата по която караш, например изпреварване, престрояване, спиране, излизане от пътя и т.н. Ако приемем че ситуацията която се обсъжда е на прав път и червения автомобил просто си продължава по правия път с предимство маневра ли е?
-
1 точкаСиният автомобил извършва маневра (прочетете внимателно определението за маневра) и поради този факт е без предимство пред червения при така показаната ситуация. Тук правилото за дясностоящия ще важи при положение че червения напуска пътя с предимство, т.е. ако продължава направо или завива наляво, той обаче си продължава по пътя с предимство без да извършва маневра. Аз искам да задам няколко въпроса на всички които са се включили: 1. При показаната ситуация задължени ли са водачите на показаните ППС да включат светлинен сигнал (мигач) преди навлизане в кръстовището? - много водачи не знаят че при такива кръстовища са длъжни да укажат посоката в която ще продължават. 2. Ако са длъжни какъв сигнал трябва да подаде синия автомобил така че водачът на червения да разбере че има намерение за обратен завой? 3. Нормално ли е водача на червения автомобил ако види подаден ляв "мигач" от синия автомобил да приеме че същия ще продължи по пътя с предимство а не с обратен завой? И като заключение от мен - след като синия автомобил извършва маневра (моля прочетете внимателно определението за маневра) той е длъжен да осигури предимство на останалите които не извършват такава, в случая червения. Завиването в обратна посока е една от най-рисковите маневри и е позволена само на места указани със знак.
-
1 точкаАз над 20г карам само на газ, но връзка с данъка не виждам. Не вярвам да си монтираш газовата за да бъдеш по еко. Сложил си я доброволно да ти струва по тънко на километър, защо трябва да претендираш за по нисък данък,а и сам си го написал:
-
1 точка@Митко Йотов Колега, погледни мнение 196. Полицаите казват, че в тази ситуация се прилагат разпоребите на раздел 5 - мневри и раздел 11 - преминаване през кръстовище. Твое е правото да си ги четеш и тълкувваш по удобен за теб начин. ---- Само, извинявай, табелата не показва ПОСОКА, а показва кой път при навлизане в кръстовището е с предимство и кой - не. В случая - пътят от юг и пътят от изток са с предимство. Т.е. Ако идваш от юг си с предимство и ако идваш от изток си с предимство.
-
1 точкаЕ добре бе, ЧИЧКА, ти дебил ли си или какъв си?!?!? Директно те обиждам и го заявявам, в разрез с форумните правила. Не по-различно от тебе, само дето ти си говориш с другите на малки имена, явно сте гъсти. Какъв по-ясен сигнал има в живота от левия мигач, за намерението ти да направиш обратен завой? Фанфари и публикация в Държавен вестник ли, какво? Да не би твойто ЦРВ да има някакъв специален ОБРАТЕН мигач? Дай да си купя и аз едно такова, че иначе не мога да завия наобратно. Ти, с тая твойта наглост верно край нямаш! И в оная тема - няма знак, ама има знак, но и аз знам, че има знак, затова казах, че няма знак... Божинка, ти ли си бе, брат ми? @Zlatozator ако не ме изгониш от форума, няма да спра да го опровергавам тоя палячо, и то по най-долния за него начин. И там акзах - на простака ще му се отговаря просташки, за да разбере. Тоя верно ни е взел за таш@к всичките. Значи, да пишеш такива глупости и да се надяваш, че ти се връзва някой, е страшно обидно за тея, на които го пишеш. За съжаление и аз му падам на нивото на посредствеността, като отговарям, но мразя глупака да ме прави на по-голям глупак от него. То бяха маневри, то бяха обратни завои, то бяха сини, червени, имаше знак, ама нямаше знак, ама знаех,че има, затова казах, че няма, единия правил маневра, а другия не правил маневра, то бяха чудеса от храброст, само и само за да не каже "ДА, НАСРАХ СЕ И ПОСЛЕ МЕ БЕШЕ СРАМ ДА СИ ПРИЗНАЯ, ЗАТОВА ПРОДЪЛЖИХ ДА СЕРА.... " Тоя не се ли сеща, че има хора, които сега са взели книжки и имат нужда да научат нещо, а той седнал да им обяснява как закона не важи? З@еби тва с обратния завой, ами той дори не знае какво значи СТОП и кога, и защо се поставя. И седнал да дава акъл... а хората гледат - репутация +1200 и го приемат за даденост. Отдавна съм казал, че тая система за репутация само с положителни гласове е лоша и подлъгва. Ама кой бях аз, че да давам наклон... Б@х му @майката, изтрийте я тая малоумна тема. В закона си е написано ясно и категорично кое е правилно. Кой както иска да си чете и тълкува. Ама като се появи такъв самозванец, който не признава закона, а му противоречи и обижда непознати потребители без да има реакция от екипа (вероятно на приятелкса основа) - нивото спада драстично. После се чудим що всички се изнесли у фейсбука и форумът замрял... Здраве све, ама внимавайте, че "дъртите" си карат по собствени правила от 1974-та...
-
1 точкаВНИМАНИЕ - относно скенирането! Когато се скенира капката, следва да се внимава за реалистичното й възпроизвеждане от скенера. Най-честият проблем е "жълтеенето" и "изсветляването" на скенирания образ. Ето за какво става въпрос: Забележете светложълтия край на капката и много светлата зона на дифузия. Това не е реалния им цвят. Ето и съпоставяне с коректно предадени цветове при скениране (втората капка е коректно съответствие на скенирания оригинал): Сега забележете каква е разликата при обработката на двете капки с "пила": Отчетливо се вижда, че "жълтеещата и изсветлена" капка дава невярна информация относно състоянието на маслото - то изглежда по-свежо, което всъщност не е така. Това, което съм успял да установя чисто практически (чрез тестове с моя скенер) е, че проблемът с жълтеенето и изсветляването се получава, когато скенерът използва WIA драйвър, вместо TWAIN. Жълтеене се получава и когато в "Color management" на Windows-a, в Advanced -> Device profile не е избран профила на скенера. Ето как трябва да изглеждат примерните настройки: Този проблем може да се избегне като се ползва скениращ софтуер, предлаган със самия скенер, какъвто например е Easy Document Creator на Samsung. Другите производители на скенери също предлагат подобен софтуер. Може да се използва и софтуер на трети лица, какъвто например е NAPS2, който предлага възможност за избор между WIA или TWAIN при скениране. Ще бъде от голяма ползва, ако някой IT специалист може да хвърли повече светлина по гореспоменатия проблем и даде насоки за разрешаването му.
-
1 точкаПредходните два поста касаят капкови тестове на бензинови мотори! С дизелите е по-различно. Начинът на изпълване на капката с мърсотия е друг. Много бързо цялата капка се изпълва със сажди (при повечето дизели; при някои съвременни дизели капката не се отличава от бензиновата, освен по цвета й) . Първоначално чернилката е "по-бледа", като с времето се уплътнява и става все по-наситено черна. След това започва свиване към центъра на капката и... край с диспергиращите свойства на маслото. Ето и реални капки: По горните причини ДИЗЕЛЪТ е хубаво да се следи от момента на наливането на новото масло до момента на смяната му, в противен случай преценката за състоянието на маслото може да се окаже неправилна! При капковия тест на дизела е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО заедно със сканираното изображение на капката да се прилага и снимка на капката, изпълнена при описаните по-горе условия, както и снимка на капката на "просвет" (например: поставяте листчето с капката на прозореца и снимате; светлината не трябва да бъде много ярка, т.е. избягвайте пряката слънчева светлина; нужно е само капката да бъде осветена от "задната й страна").
-
1 точкаПо-долу нагледно може да се види как тече замърсяването на маслото в периода на експлоатация от 1000 до 7200 км, в т.ч. образуването на ядрото (централната зона на капката), неговото запълване и насищане с мърсотия (кафявият цвят), навлизането на мърсотията в зоната на дифузия (тази след пръстена на ядрото, в зелено) и постепенното й запълване с по-тежки фракции (в кафяв цвят), излизащи извън ядрото, което вече не успява да ги задържи (последната снимка): От гледна точка на капковия тест, КОЙТО ОТРАЗЯВА ПРЕДИ ВСИЧКО СТЕПЕНТА НА ЗАМЪРСЯВАНЕ НА МАСЛОТО И ДИСПЕРГИРАЩИТЕ МУ СВОЙСТВА + възможно обводняване на маслото и наличие на гориво, е добре маслото да бъде заменено преди (с голямо презастраховане) или когато настъпи моментът (добре изчерпан ресурс), показан на следващите две снимки: и да не се допуска разпадане на ядрото, подобно на това
-
1 точкаЕто и примери за капкови тестове, съпроводени с последващ анализ на отработката на маслото:
-
1 точкаТехнология капков тест: 1. Моторът трябва да е добре загрял, т.е. маслото следва да е достигнало работна температура. 2. Най-добре е капката да се вземе около 10-та минута след гасенето на мотора; 3. Взима се парче чиста негланцирана бяла офисна хартия с плътност 80гр/м2 и размер около 7х7 см и се поставя близо до мотора върху равна повърхност и върху нещо, което не му позволява да се опира на повърхнината под него - да речем взима се капачка от бурканче със сладко (или друго подобно) или ролка тиксо и листчето се поставя/закрепя (може да се прилепи с тиксо) върху него. Така центърът на листа, където ще капне капката, не се допира на нищо - виси във въздуха, а краищата му се опират на ръбовете на капачката или на ролката с тиксо. Можете също така да подгънете два от противоположните краища на листчето, което е в квадратна форма, така че да се образува нещо като масичка - Внимавайте центърът на листчето да не провисва!; 4. Вади се внимателно щеката – без да се бърше! По принцип ни трябва ПЪРВАТА КАПКА. Стремим се максимално количество масло да остане на щеката. Издърпваме я внимателно и веднага я хоризонтираме ( щека ----------------о ). Пренасяме я внимателно до парчето хартия и я изправяме на около 1,5-3 см над хартията. Изчакваме капката да капне – може да отнеме време, следва да сме търпеливи. Ако не капва - много внимателно и леко се допира щеката или по-скоро маслото от щеката до хартията - колкото маслото да се плъзне от щеката на хартията; 5. Хартията с капката и подложката под нея се занасят в помещение със стайна температура и капката се оставя да съхне 22-24 часа; 6. Листчето с капката се скенира на скенер с разделителност 600 dpi (може и 300dpi) или се прави макроснимка с телефон или таблет. Скенерът е за предпочитане, тъй като всяка една капка от теста (на 1000, 2000, 3000 км и т.н,) ще бъде осветявана по един и същи начин, което е много важно за обективността на теста. Условията, при които се прави теста, следва да са максимално идентични при взимането на всяка една капка: една и съща хартия (от един пакет); едно и също време на взимане на капката (около 10 мин. след гасене на мотора); едно и също място на сушене; едно и също време на сушенето; приблизително еднаква температура на помещението, в което се суши капката; липса на влага в помещението; един и същ начин на скениране. Когато капката се снима с фотоапарат или телефон, трябва много да се внимава осветеността й да е равномерна Светлината трябва да пада еднакво от всички страни на капката. Да няма потъмнени или силно осветени зони. Светкавицата да е изключена. Винаги се снима на едно и също място (у дома, например) и на една и съща светлина. Задължително се подлага чист бял лист хартия под листчето с капката. Обработка на капката с GIMPPortable - кратка инструкция:
-
0 точкиТук се обсъждат капкови проби по шаблон: 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Ravenol SSV 0w-30; 3) Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux); 4) Общ пробег на автомобила - около 408 033 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7200 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - около 33 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 08.12.2017 -16.05.2018; 9) Моточасове – около 218; 10) Изразходвано гориво - около 468 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (468 л./ 3.5 л.) = 134; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено. Може би има спад на маслото с около 1 мм. 15) Други – например: предходни масла; работещ/не-работещ EGR; динамично каране; леко градско; кратка магистрала - 120- 130 км/ч мах. скорост. др.. Публикува се само една снимка -качествена ,избрана от серия снимки. Капката трябва да е взета по инструкцията без вариации,за да има повторяемост и да се вадят изводи. Некачествени проби ще се трият. Моля за търпение,анализаторите не са на щат тук.
-
0 точкиЗдравейте, рових из форума за разликата между обикновенното CD и това което е премиум.Но имам няколко въпроса на които не можах да си отговоря само подчертавам те са за колите с обикновенно CD : 1В задните врати има или няма кабели за говорители? 2Също така азбрах че се използва отделен усилвател кабелите за него там ли са или ще трябва да се прекарват.
-
0 точкиЦецо, както навремето казваше Бранко, "бих ти сложил 10 плюса " ама не мога!
-
0 точкиДанъка е вързан към Евро нормите от много години в цяла Европа така, че е нормално да го въведат и при нас. За газовата уредба няма никъде в Европа нищо въведено, това не значи, че неможе да сме първите. Поне първо да забранят вноса на коли под Евро 5.
-
0 точкиНа сватбата на габровец. След часове танци, младоженецът хванал микрофона: - Скъпи гости огладняхте ли? - Даааааа! - Ами защо не се прибирате да обядвате?
-
0 точкиЕдин полицай срещнал продавач на яйца. Продавачът го попитал: - Колко яйца можеш да изядеш на гладен стомах? - Ами, пет. - Лъжеш се, щом изядеш първото, вече следващите няма да са на гладно. - Вярно бе - казал полицаят. Полицаят отишъл в един магазин и попитал продавача: - Колко яйца можеш да изядеш на гладен стомах? - Шест. - Жалко, ако беше казал пет, щях да ти кажа един виц.
-
0 точкиНе е така колега, разглобявал съм цялото парно. Врътката задейства клапата за въздуха който идва от вън и преминава през радиатора на парното. От клапата тръгва друго жило което отива в коша при двигателя и задейства кранчето за топлата вода. Електрически са клапите за нагласяне на топлия поток въздух. Нека колегата да отвори капака отпред и да махне жилото от кранчето след което ръчно да го затвори но не нацяло защото без никакво парно ще е студено.
-
0 точкиБързам да пиша преди да са заключили темата....😀 Това е кръстовището преди Бизнес Парка в Младост 4 в София: https://www.google.com/maps/@42.6303851,23.3751003,3a,75y,188.93h,76.46t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1QlTcikJ8aCTH0mSODsYvw!2e0!7i13312!8i6656 Там в час пик движението е брутално. Каже те ми моля Ви, наистина ли ако кола идваща от околовръстното и правеща ляв завой (както е синият автомобил от спора), е с предимство пред всички, ако реши да прави обратен завой? Не мога да цитирам никакви закони в момента, но някакси разума не ми дава да повярвам, че това е правилно. Отделно мога да се обзаложа, че ако тестваме този спор в реална ситуация и ударим две хонди на такова кръстовище, то в два различни дни ще имаме различни виновници спрямо КАТ. Както каза някой по-нагоре акта ще е за по-грозния. Да, това може да се обжалва в съда и тогава правилото за по-грозния пак ще е в сила...
-
0 точкиПравилния въпрос за казуса със синия водач, не е кой има право, първи, а кой ще бъде глобен, като доде КАТ! Разсъждавате, върху изначално погрешно зададен въпрос. Аз съм до тук.
-
0 точкиТоя отляво се пада дясностоящ на онзи отгоре. Да, първите двама, може да преминат едновременно. Те не си пресичат пътищата освен ако онзи идващия отдясно, не реши да направи обратен завой и да ни вкара в полемики тука. 🤣
-
0 точкиЧудесно мероприятие,все красавици. Хайде нещо и за Пловдив...,а може и на неутрален терен.
-
0 точкиВинаги се броят от ангрежа. Бъзни и първо клапаните и тогава купувай каквото и да било.
-
0 точкибях пускал линк към такива от немския ибей - 50лв едната и за седмица пристигнаха. това преди година+ още имам 1 чифт подложки+винтовете, боже, мислех да пускам обява....
-
0 точкиСблъсъците на пълна категоричност от двете страни , които се заформиха по отношение на този казус, няма да доведат до приключване с изясняване на последния. Очевидно е , че персонално трябва да се включи вещо лице , чийто авторитет да потуши въпросната категоричност на едната страна. А ние поне всички сме съгласни ,че едната страна греши, нали така? Поради липсата на такова лице , персоналното ми и никого не ангажиращо мнение е ,че темата трябва да приключи с този казус като отворен и да се премине към други интересни казуси , ако някой предлага за дискусия.
-
0 точкиНякой с развихрено въображение се е изгаврил с хората. Ако има реална катастрофа на такова кръстовище, синият ще е ударен от дясно, при обратния завой т.е. ще види предимство, през крив макарон и ще бъде виновен. А какво показва знакът на синия? Че има предимство надясно и само надясно, но не и в обратен завой. Обратен завой, не е завой надясно и е съвсем друга траектория, от тази показана от знакът.
-
0 точкиСнимките са доста и публикацията ще стане дълга, така че ще ме извинявате. Enjoy!
-
0 точкиБлагодарим на модератора! Като мълчалив следящ темата искам да споделя,че понятието "конфликтна точка"в закона не съществува и закона не се занимава с конфликтни точки ,а с предимства за преминаване/извършване на маневра. Да, непрактично е, обаче така е написано. Теоретично(говоря за основния казус на темата) , ако синия автомобил завива надясно, вие пак трябва да го изчакате да си завърши маневрата, ако сте в червения автомобил. Едновременното преминаване не е позволено . Ако има светофар вече ще е позволено едновременно преминаване без "конфликтна точка", ако така е настроен с цел облекчаване на трафика. Синият автомобил е с предимство по закон и няма второ тълкувание. Няма адвокат или съдия , който да го разтълкува по друг начин. На практика какво ще стане никой не може да каже, но е възможно да се случи ПТП , което при разследване ще покаже ,че червения автомобил е с вина. Пътят не може да се тълкува като прав, за да се прилага правилото за пропускане на насрещно движещият се . И от МВР казват : четете закона и ще разберете кой е прав. Ако не може да се разбере, толкова по-зле за неразбиращите. Успех и късмет на всички ни в пътните ситуации!
-
0 точкиМоята е с разход 11,6 (LPG) но го вдигна на 12,50, като всичко и е обслужено скоро. След добавката (като колегата горе) колата се чувства по-пъргава и разхода се върна на 11,6. Цената беше към 10 лв.
-
0 точкиВсяка година по едно и също време,зарибяват народа. Този път ще изчакам и няма да хукна да сменям талони и тем подобни. Имам протокол за монтаж,минат първичен преглед (преди 4 г. и половина),като също така е вписана в регистъра и ми излиза при всеки техн. преглед. Как така се сетиха да проверяват, на 6г.,а не на 3-та,какъвто е бил срока. А тези преди 2014,какви им са газовите,че да нямат срокове? Въобще нямам думи,каква анархия царува и то в държавни органи и институции! КАТ не били компетентни да извършват прегледи на АГУ защо...? Когато ми вписваха евро категорията миналата година,тоя със синята манта и огледалцето,дето чете номерата по рамата,как не попита тая кола,като има газ що не е писана..? Пусна ме да си ходя с нов талон но без вписано газово? И сега ако отидеш,за някаква друга промяна по талона,съм напълно убеден,че никой няма да обърне внимание,че имаш газ. Няма..,нямаа... да търча този път...!
-
0 точкиБлагодаря на колегите, които присъстваха на сбирката. Следващият месец пак - ей го къде е. Утре ще кача снимки
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00