Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 27.10.2019 in all areas
-
3 точкиЗа по-старите коли аз имам 2 съображения. Едната е свързана с разхода, особено ако не си на газ (дизела го изключвам) и като цяло екологията, не се знае докога разликата между евро 2 и евро 5 ще е примерно 100лв, а няма да стане 500 на година. Второто е безопасността. На новите поне това не може да им се отрече, като се започне, че са по-устойчиви на така наречения driver-side small overlap. Това нещо е много важно, защото е доказано, че челните катастрофи много рядко са 2 коли точно една срещу друга, а по-скоро се удрят леко странично, затова и вече euro ncap и IIHS ги тестват и по този начин. По-малко се сгъват и при страничен удар, имат повече еърбеци и множество системи за пасивна безопасност. Автоматично спиране, следене на лентите и т. н. Мерцедес имат и такава система, която като засече неизбежна катастрофа в последния момент наглася седалките и стяга коланите, за да те подготви в най-правилна позиция за еърбеците, като дори пуска някакъв розов шум, който да ти предпази слуха, защото установили, че шума при катастрофа е толкова силен, че може да доведе до частична загуба на слуха или по-лошо. С две думи, не е за подценяване всичко това, поне за мен.
-
2 точкиАбсолютна безмислица!!! Слагай правилното за колата масло, сменяй редовно и те така!
-
2 точкиИма една малка вероятност, при връщането на смукателния колектор да не е затегнат колкото трябва и да дърпа въздух. провери с динамометричен ключ, дори виж и металната част. Не знам колко нютона е там, но има литература - спази я!
-
2 точкиНе е истина колко е глупав Макс и колко са некадърни FIA. След първото разглеждане на случая, не го наказаха. Той си "отвори устата" по време на официалната пресконференция, случая се разгледа отново и сега ще стартира от 4 позиция: https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Fwww.fia.com%2Ffile%2F104513%2Fdownload%2F29680&fname=2019%20Mexican%20Grand%20Prix%20-%20Offence%20-%20Car%2033%20(failure%20to%20slow%20for%20a%20yellow%20flag).pdf Според мен наказанието е малко. След случая във Ф2 на Спа, би трябвало да го накажат с 10 позиции. Не ми се мисли какво можеше да стане ако болида на Ботас се бе върнал на пистата.
-
1 точка
-
1 точкаи аз мога да се включа, днес съм свободен до обяд, през седмицата трябва за звъннеш за да се уговорим ако желаеш 0885 250 265
-
1 точкаКолега , в България няма кой да ти отремонтира кутията. Тия фирми дето се занимават с това сменят всичко и ти вземат 2-3 хиляди лева. Моя съвет е да си потърсиш читава кутия и да не даваш грешни пари за ремонти и диагностика . Минах по тоя път и затова говоря така.И аз купувах соленоид B сменях разменях места и никаква полза. Ходих в Бултрако и там не можаха да ми помогнат а бяха категорични, че е от тоя соленоид B. Така че търси си кутия втора употреба и я сменяй за да нямаш прекалено големи разходи за тая дейност. Сега ще дадеш сума си пари за диагностика за ремонти за соленоиди и компютри накрая пак ще търсиш кутия. Повярвай ми.
-
1 точкаCARPERA както винаги се изхвърли по въпроса по начин колкото се може повече да обиди отсрещния. Vang това наистина не е твоето масло но това не значи, че като го смениш и ще решиш проблема който няма нищо общо с маслото. Виждам, че си градски затова ако искаш на лични мога да ти дам телефона на кадърен майстор в Пловдив.
-
1 точкаС доработка може и де се вкара сигурно 100ah ,въпроса нужно ли е това. За бензинова кола 75 ah според мен абсолютно ненужни. Пак ще го кажа какъв трябва да е акумулатора го пише в ръководството, по този начин всички системи зависещи от неговата работа работят оптимално. Презапасяването с 5-7ah отгоре на твоите предписани е Ок,спрямо стандартите изискани за японските батерии и тези на нашия европейски пазар се покриват. Но 20-30ah в повече ,запас за къде,инвестирани пари в повече ????? Някой ще качи ли инфо от ръководството да видим все пак какво е предписано там.
-
1 точкаКогато го посетиш, не пропускай и DN67C и Е81, че да не се връщаш и трети път, макар че аз ще направя точно така евентуално догодина лятото Остатъка от коментара ти и ние го мислим горе-долу по същия начин. Ясно е, че времето е много малко, но пък и не сме си поставяли за цел да разгледаме "всичко", а по-скоро да разцъкваме насам-натам в лежерно темпо, без да си даваме зор Едно от малкото "задължителни" неща, които сме си набелязали, е природонаучният музей в Букурещ. Когато се върнем ще разкажа с подробности къде сме били и ще видим какво сме пропуснали и какво не Отново ще пиша малко по темата с фериботите. Не съм звънял на телефоните, но намерих работно време, което не ми вдъхна много доверие, та може би идеята, която бях отхвърлил, ще се окаже най-добрата - минаване през Видин. Дори да има опашка, мостът си е там, докато фериботите... @Jess, защо препоръчваш минаване през Петрохан до Монтана, а не по магистралата? Ще тръгнем неделя сутринта (може би около 5 часа), така че ако е заради живописнотта на пътя или по-малко трафик - не мисля, че ще има разлика с магистралата, защото няма да се вижда нищо А ремонтът дали е довършен? За последно минавах лятото и на доста места все още имаше стеснения и не бяха никак добре сигнализирани.
-
1 точкаКъм CivicGoneMad "Power Grip" си е GATES, но надписа "gates" не се набива на очи. Относно това, че Mitsuboshi афтърмаркет е със същото качество като тези с надпис Honda от Бултрако мога само да се изсмея Не само с ремъците е така.
-
0 точкиНе. При регулиране на клапани се сменяват гарнитури, "О" пръстени и каквото-там-още се сменява на твоя шестак. За да смениш маслени сегменти, двигателя на масата и буталата наредени около него.
-
0 точкиДа споделя и аз един доста добър разход за мен.Колата е Хонда Сивик Хибрид 2007 на 292000 км. Маршрутът е Пловдив -Банско-Драма и обратно с 4 възрастни с 2 куфара 546,9км. Заредени 26,58 литра 95. Средната скорост не я знам, но нормално планинско каране без рязкото ускорение. Разход по борд 5,3 л., а реално 4,86 л..
-
0 точки12 волта е. За отделния бутон го обясних така с идеята да не би да не го знаеш и да включваш само подгряването на задното стъкло, но щом го знаеш - значи не е това. Може би ще е малко по-разумно да видиш в схемата къде е управялващото реле и да измериш при него как са нещата, защото е странно да не работи подгряването и на двете огледала. Те са свързани успоредно и щом не работят заедно, е добре да се започне от общата им точка - релето.
-
0 точки
-
0 точкиГоляма излагация с тоя часовник! Явно е някакъв бъг свързан с датата. Друго обяснение нямам, но е доста тъпа цялата тая работа с часовника.
-
0 точкиЗдравейте колеги, Не знам дали това е точната тема, не намерих подобна за К24Z3, някой има ли личен опит със реглажа на клапаните. Препоръчителни стойности? 21-25 > входящи 25-29 > изходящи Това което не ми е ясно това толеранс в който трябва да се направят ли е или трябва да се направят на горна, за да може да слезнат на долна след експлоатацията. Стана ми интересно, понеже правихме реглаж вчера и, клапаните имаха по големи хлабини от описаните? А предния регулаж по сервизна книжка е преди 50к+ , правен в Швейцария. 27-28 > входящи 31-33 > изходящи Както и да е върнахме ги по средата на преоръчителните по книжка! Трябва да споделя че колата промени тотално поведението си в ниски обороти, стана много по динамична. Ще се радвам ако някой с повече опит даде мнение по този казос Благодаря предварително Поздрави
-
0 точкиКарал съм коли с обикновени крушки и с ксенон и за 17г шофьорски стаж никога не се е натрупвал сняг или мръсотия в движение на фаровете Вие къде шофирате , офроуд в Сибир ли?!
-
0 точкиБотас стъпи на бордюра и не можа да овладее колата. Макс е наказан за незачитане на жълти знамена с две позиции и две наказателни точки. Наказанията се раздават на пречещите на мерцедес и ферари. Миналото състезание като бутнаха Макс, кого наказаха? Това не е формула!
-
0 точки
-
0 точкиСтига с тези европейски прототипи на коли VAG MAG и простотии.Силата е във американските и японските коли.Няма смисъл от нова няма смисъл и от много стара има смисъл от добре поддържана употребявана кола.Един пример Кадилак ЦТС СТС илли каквото си изберете там за тези които искат да имат лукс и да летят с 300+ конете за 12000лева се продават и мисля че точно тези кадилаци са къде къде по задоволителни от смешните германски тенекии.А до колкото японските коли-тях ги развалиха заради нас европейците където УЖ се гледала екологичността на автомобила Дрън дрън заминаха си хубавите поколения коли.Ще си позволя да кажа,че може би от всички Японски и Корейски коли останаха най-активни или поне така изглежда Хюндай всичко останало на европейския пазар може да се каже че за нищо не става (БМВ,АУДИ,ФВ,ШКОДА и прочие).Прехвалени автомобили от едно време,където нямат нищо общо със сегашните.Давам и пример ако някой не ми вярва може да се поразрови в интернет и да провери какк се оплакват от БМВ и АУДИ предимно.Защо,защото неможеш ти да платиш 100000 лева за една кола и на 50000 хил км да хвърлиш двигател,скоростни кутии не една и още куп други неща....прехвалени ама прехвалени.Някой ще каже срещнах тук подобни изказвания,че и хондите са прехвалени коли.Не,не са прехвалени просто тези всичките коли които са в българия не стават за нищо(повечето).Една кола поддържа ли се както трябва не 500хиляди ами 10000000 ще издържи,за целта си направете една оценка.Колко разходи ще имате за една кола която купите нова за 10години и колко ще дадете за една 10 годишна кола и я карате още 10.Нещата са малко относителни,но ако вземем един Акорд 7 генерация нещата ще клонят към употребяваната кола.Поздрави
-
0 точкиGTI е може би най-добрия all rounder, но това няма какво да го говорим, ти знаеш много по-добре. Ако джоба позволява, няма какво да го мислиш. Само като видя, че новата 1ва серия с три цилиндровия двигател и 7ат с двоен съединител е 56к говори достъчно каква кола получаваш в този диапазон в лицето на голфа. Единствено доколкото помня, lsd-то вървеше преди с някакъв пакет по-ниско окачване и по-големи спирачки. Ако и сега е така, сериозно бих обмислил dcc адаптивното окачване като екстра с оглед пътищата ни и комфорта, който и ти явно цениш.
-
0 точкиАз съм с vtec - ов от 2002 г с четири /пет врати. Мога да съм на разположение през седмицата след 17.30, че жената е с него на работа 0882882951
-
0 точкиТрябва да му е 48Ah, колкото и на Сивика. Реално и 45Ah да сложиш, проблем няма да имаш. Има няколко предложения за 48Ah. Може да се разтърсиш по фирмите и да видиш. Аз лично взех 45Ah миналата година. До момента проблеми нямам.
-
0 точкиЗамъкът в Синая - отвън е много хубав, но вътре не влезнахме, тъй като не бяхме проверили и се оказа, че във вторник може да се влиза само на първия етаж. Ръшнов, сниман от крепостта. Самата крепост. Сградата на парламента, снимана в контражур. Триумфалната арка в Букурещ. Замъка в Бран. Част от Бран, сниман от замъка. На брега на Констанца. Мидената ферма в Дълбока. Пробвахме да снимаме и един делфин от Калиакра.
-
0 точки
-
0 точкиИ така.. ето и историята. Къде на шега, къде на сериозно, в началото на лятото, след като взех поредната Хонда, предложих на приятелката ми да отидем на Трансфъгъръшан. Аз самият не бях много убеден, че искам да организираме такова пътуване, а и лятото предпочитам да ходя към Гърция на море. Естествено, не успях да убедя и нея. След като се върнахме от септемврийското море, видяхме, че от "джобните", които бяхме заделили, сме изхарчили по-малко от половината, реших, че трябва и октомври да си измислим някоя екскурзия. Идеята беше беше да отидем от София до северното черноморие (Дуранкулак примерно), за да разгледаме около Велико Търново, Шумен, Балчик, Каварна, Шабла и т.н. Проверката в гугъл показа, че този път ще ни отнеме 1100-1200 километра. Тогава приятелката ми предложи да проверим, ако минем през Трансфъгъшъран и още няколко града в Румъния колко горе долу ще ни се удължи маршрута. Без много чудене решихме, че ще се ходи към Румъния. Долната карта изобразява горе-долу на около 95% маршрута ни, тъй като естествено имаше отклонения да ходим до магазини да си пазаруваме, автомивка за колата и такива дреболии. На картинката долу е окончателният маршрут, по който преминахме. До един-два дена преди пътуването се чудех откъде да пресечем границата - вариантите бяха Русе през Дунав мост, фериботите на Никопол или Свищов и при Видин през Дунав мост 2. Отхвърлих Русе като вариант, тъй като това включваше преминаваме през Букурещ, където щяхме да бъдем след няколко дена, а на мен ми се искаше маршрутът да е по-"кръгъл". След дискусията тук за фериботите реших да минем през Видин, но до момента на тръгване пък не знаех дали да мина през Петрохан или по Хемус и през Ботевград. В крайна сметка тръгнахме сутринта към 4:25 в неделя, хванах по околовръстното и като стигнах разклона играх наум на онче-бонче и реших да минем през Петрохан. Тук-таме имаше мъгла, но все още нищо страшно. Температурата горе падна до 3-4 градуса, също нищо неприятно. Нямаше камиони, колите също почти липсваха. Абе - до Монтана пълен кеф. След това вече имаше малко трафик, но всичко беше нормално. За около 3,5 часа стигнахме до Видин, където направихме дълга почивка да заредим гориво и да пием кафе и чай. В рамките на това пътуване успях да сваля разхода до 7,36л/100км. Когато се напочивахме, се запътихме към моста, където минахме много бързо. Имаше доста чакащи камиони, но колите пред нас бяха 4 и не сме се бавили повече от 10 минути. След това започнахме да се движим по пътя към Питещи. Както бяхте споделили тук, пътят е хубав, но през 5км има населено място и се убива ритъма на пътуване. След около час каране се озовахме в Крайова и решихме да спрем, за да се поразходим в парка, но спряхме откъм хиподрума и не ни хареса, та бързо се върнахме към колата и продължихме нататък. Пътят беше като компютърна игра. Всичко се повтаряше през 10 килоемтра. Селата и кръстовищата изглеждаха по един и същи начин . Когато наближихме Питещи, вече започнахме да усещаме глад и на пътя пред нас се появиха няколко павильончета, където се предлагаха мичи (подобно на кебапчета), които много ни изкефиха! След това вече се наложихме към Арефу, където трябваше да спим първата вечер. Навлизайки в планината, ни поваля доста дъжд - язък, че бях мил колата, но каквото - такова. След Куртя де Арджеш картинката вече се промени. Селцата имаха доста по-приятен вид и изглеждаха много добре. Към 17 стигнахме до къщата, в която трябваше да се настаним. Беше много яка! Теглихме си един душ и решихме, че ще ходим да си търсим ресторант или магазин (в къщата имаше кухня, а ние предпочитаме да си готвим сами). Тук дойде и първият интересен момент от престоя ни в Румъния. Както си стояхме, телефонът ми започна да пищи и женски глас започна да ни говори на румънски. Появи се ето това съобщение. Бяхме единствени гостуващи в къщата, а хазяинът си живееше другаде и си беше тръгнал. Не говореше и английски, така че беше безсмислено да го питам какво означава това съобщение. Трябва ли въобще да му обръщам внимание и т.н. Реших да се обадя на посолството в Букурещ, откъдето ми отговориха, че това е някакъв спам и да не му обръщам внимание. След това обаче писах на колеги от работата да дадат контакт на една колежка румънка, която да ми преведе въпросното съобщение. Оказа се, че гласи следното - била е забелязана мечка в района на селото, в което бяхме ние Да не излизаме навън, да бъдем нащрек и така. Успяхме да скочим до магазина с колата, напазарувахме си и бързо обратно в къщата. По някое време реших да си отворя гугъл мапс и видях, че Трансфъгъшъран е затворен в най-високата си част. Замина ми и настроение и всичко. Не се бях сетил да проверя дали не е забранено преминаването през нощта. Така се и оказа. Сутринта около 10 часа вече всичко изглеждаше наред и решихме да потегляме от селото нагоре. Беше ни останала храна от вечерта и на няколко пъти спирахме, за да понахраним някое куче, защото много ги обичаме и харесваме. Още от самото начало пътят започна да се вие в много приятни завои и хубави гледки. На места имаше малко дупки, но нищо опасно. Красивите гледки скоро започнаха да се редуват една след друга. Не сме си поставяли за цел да взимаме бързо маршрута, нито следихме километрите, които сме изминали и ни остават, но може би около 30 минути, след като бяхме тръгнали, вече видяхме сняг по най-високите върхове. Дотук някъде може би все още си мислехме, че този сняг нас няма да ни засегне по никакъв начин и ще ни остане само да му се любуваме от пътя. Само 1-2 километра напред ни разкриха гледката, от която ни стана ясно, че снегът далеч не е над нивото, до което ние ще достигнем, ами ще си го гледаме доста дълго. Остана ни само да се наслаждаваме, тъй като до този момент температурата все още беше около 2-3 градуса, снегът беше добре почистен от платното и можеше да се кара спокойно. Следващата снимка е последната, преди да навлезем в тунела и да минем от другата страна на хълма. След като преминахме тунела, ни посрещна мъгла и слаб снеговалеж. Горе имаше около 8-9 човека, от които 2-ма бяха търговци, а останалите туристи. Попитах всички - никой не говореше английски и вече се бях навил да се връщам по пътя, по който дойдох, тъй като нямаше как да знам в какво състояние е пътят напред, термометърът в колата изведнъж показа -1 градус, а аз все пак бях с летни гуми и не исках да рискувам на сляпо. Накрая отнякъде се появи един човек, който каза, че пътят е перфектно изчистен и опесъчен и няма заледявания. По думите му мъглата и снеговълежът са до 1-2 километра. И така - взехме решение да продължим напред и да се спуснем по северната страна - всичко беше, както ми каза човекът, единствено мъглата ми се стори, че продължи повече, но може и да е слезнала на по-ниско. След стръмно спускане към Къртишоара термометърът бързо скочи до 14 градуса, а от снегът остана само спомен. Изживяването да караш по такъв път е неопсиуемо и незабравимо. Ако някой се чуди дали да ходи натам, съветвам да пробва. Но винаги имайте едно наум, защото с планината шега не бива, а освен много красив пътят е и доста опасен. На много места завоите са необезопасени, което при мокра настилка знаете до какво може да доведе. Това е и причината през нощта преминаването да е забранено. Моята грешка беше, че проверявах времето в Арефу, но не се сетих да проверя то на каква надморска височина е. Затова и бях изненадан Това не са всички снимки, ако някой иска, мога да постна още някоя, мога да дам и по-детайлен разказ за нещо, ако ви интересува. Местата за спане, които избрахме, бяха чудесни. И тъй като темата е Пътуване в Румъния, ако искате скоро ще напиша и за останалите дни къде, какво, защо и как. Поздрави и приятно четене.
-
0 точкиДа се гледа от 59та секунда 😁 Ако бях със зимни гуми, нямаше да ме изненада зимата😁 Преди малко си влизам у нас - равносметката е 1945 километра и 153,62 литра гориво - средно по 7,9/100 километра, от което съм доволен. Надявам се днес или утре да събера сили да накача още снимки и видео, преживяването беше уникално. Отново благодаря на всички за споделените мнения, съвети и предложения. 🤗
-
0 точкиПрез Петрохан е най- добре /живея точно под него :D/. С 80км е по- пряко, а през нощта/ранна сутрин ще се разминеш с няколко коли /според зависи кой ден от седмицата тръгнеш/. Все още няма мъгли, а пътя е цялостно ремонтиран. В момента има няколко по- сериозни дупки в най- горната част /за последно минавах в четвъртък/, но не са нищо особенно. Ако искаш преди тръгване звънни да ти дам актуална информация. През Ботевград е пълно с тирове и си проклинам дните винаги когото се наложи да мина от там. Много е натоварено по всяко време на денонощието. Петрохан е затворен за тирове и максимум да видиш 1-2 нарушителя. От изхода на София до Берковица си за около час и то ако караш спокойно. След това до Видин имаш около 120км. Моста го минавах преди около месец и имаше по няколко коли пред мен и в двете посоки /но и двата пъти го минавах вечерта след 10ч./. За Своге не ти препоръчвам. Много е тясно и няма абсолютно никакъв смисъл да се минава от там. Последно от там минавах преди няколко години и пътя беше зле, не вярвам сега да е по- различно, просто няма смисъл да заобикаляш Петрохан
-
0 точкиКултурата е проблем, липсата на адекватни глоби и тяхното събиране - още по-голям проблем, защото само така може да се създаде култура, която изначално я е нямало. Правят се някакви жалки опити и да си кажа честно, ефект ИМА макар и не какъвто ми се иска. Последните почти 2 години много рязко намаляха гъзарите, които летят с 200+ на магистралата. Последните 7 години имам може би около 60 000км на АМ Тракия и това го забелязвам сериозно. Имаше периоди, в които карайки почти навсякъде със 140км/ч ме изпреварваха най-редовно, а понякога така че все едно бях спрял. Сега ако сложа автопилота на 140км/ч ще ме изпреварят максимум 15-20 коли до отбивката за АМ Марица и никоя от тях с 200+. След няколкото репортажа за карането в аварийната лента бих казал, че и това вече има ефект. Съвсем наскоро попаднах в леко задръстване (15-20мин) и в аварийната лента се мушнаха макс 8-10 коли, а преди 2 години щеше и тя да е задръстена. В София обаче положението е трагично. Там контрола явно е много по-труден и решението е камери, много камери и за всичко. Забранени маневри, продължаване в дадена посока от грешна лента, каране в бус лентите, каране по релсите, минаване на червено, задръстване на кръстовища (като на клипа от темата)... всичко това е ежедневие и се случва във всяка една секунда, като естествено сутрин и вечер положението е повече от трагично. И ако преди 5-6 години това си го позволяваха хората с "тузарски" коли и такива с някакви служебни (уж по работа все бързат), в момента си го позволява кой ли не. От съвсем нормално изглеждащи хора на средна възраст, майки с деца на задната седалка до бесни тинейджъри, перхидролени пикли и хора на 60+ години. Градът нито ще става по-голям, ремонтираха много от проблемните участъци без да ги разширят, все повече и повече хора идват тук да учат, съвсем нормално след това остават да работят и живеят. Просто няма как да продължава така до безкрай. Ако няма да се разширяват пътищата, трябва да си мисли в посока оптимизирани на градския транспорт и велоалеи. В момента трамваите и автобусите висят зад автомобилите по задръстванията, а да караш колело в столицата за мен е бавна, но сигурна смърт (това го казвам като човек, който в друга държава си ходеше с колело на работа всеки ден).
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00