Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 22.01.2021 in all areas

  1. 8 точки
    Ще се оправим. Само се чудя, дали някой нов като дойде във форума и пише за 24351-ви път "мисля да си купувам ЦРВ 3 от тази обява, кажете ми какво да гледам", дали като му отговаряме "не си за този раздел, има много изписано по въпроса, ползвай търсачката, пиши си в темата за обсъждане на автомобили" не му звучим като леличка от администрацията: "Изобщо не си за това гише, и не си прочел какви документи ти трябват. Отвън на стената е написано всичко, защо не прочете преди да се редиш, за да питаш тука сега, м?". Има разлика, че ние тук (всички членове на форума) сме на доброволни начала, за да си помагаме, а на тях им плащат за това, но пак донякъде ги разбирам.
  2. 3 точки
    Относно бюрокрацията 'на крак' и електронното управление, за което бяха похарчени милиони: Преди няколко дни баща ми трябваше да си подновява разрешителното за оръжие(бивш от системата е, но не е фуражка), ами какво се оказва, че нищо не се е променило, на крак до съда, на крак до следствената служба, на крак до личния лекар, за едни хартийки, които после ще ги ядат мишките. Ами не е нормално в една европейска държава в 21в. да не могат да погледнат в базата данни и да ти излязат и пломбите на кътните зъби, още повече това дали си осъждан и имаш ли образувани досъдебни производства. Та не знам толкова сме изостанали, защото липсва идея и амбиция за развитие, и всичко тъпче на едно място или просто всичко това се прави с цел да ни ошушкат с някоя и друга таксичка. "Молил се Ганьо на Бог да спечели от тото-то, молил се, молил се, накрая на Бог му писнало: ами ходи пусни фиш". Та така, ще е, докато повече от 50% от имащите право да пускат 'фишове', не го правят.
  3. 3 точки
    Не е истина колко тъпо е измислено смяната на крушката на шофьорския мигач...
  4. 3 точки
    Като бивш "орган" мога само да кажа - добре, че се махнах от "системата". Нема ОправИя! Така беше преди 20г, явно все още е така. п.п. Когато си подадох рапорта за напускане на КАТ, през далечната 1998-а, шефът на КАТ ми каза - "Пред пенсия съм. Цял живот съм бил в КАТ. Ти си първият, който доброволно се отказва от тази служба!".
  5. 2 точки
    След днешното посещение в районното и КАТ, за смяна на лична карта и шофьорска книжка, за пореден път си задавам въпроса, "що за институции са въпросните " и колко века ще им трябва, да се реформират като в белите държави? Сутринта отидох да си сменя личната карта и шофьорската книжка в районното управление, но безкрайната бюрокрация на измислените институции нямат край. След три часа висене на студа, най-накрая се добрах до заветното работещо 1 гише от общо 2. След легитимиране от моя страна, служителката ми изкара някакви полу подпълнени бланки с моите данни и ме прати да ги проверявам и да се подписвам ,че са верни. Връщам се на гишето, като пояснявам че искам да ми издадат и двата документа (ЛК и ШК) с възможно най-бързата поръчка. Да, ама Не, за лична карта най-бързата е 3 дни (и е 39 лв.), а за шофьорската книжка 30 дни . Обаче ако съм отидел директно в КАТ, там можело, книжката да стане по-бързо. Съответно подадох само за лична карта, теглих им една и газ към КАТ. Там, всички знаят какъв е проблема с паркирането, но както и да е паркирах, влезнах и изтеглих заветното билетче с номер, като преди мен имаше само някакви си 90 човека. Чакане и опашки му е майката в България , супер навалица, никакви мерки за безопасност - абе също като в "кауфланд, била и лидъл, когато има промоции". След час чакане, в 13.00ч. ни изгониха от залата за 30 минути, уж за дезинфекция - точно си беше уж, ама то в тая държава какво не е на уж! След 2 часа идва и моя ред. Влизам, подавам документите и искам възможно най-бързата поръчка. Бърза , бърза, колко да е бърза - най-бързо 10 дни , за "скромните" 59 лв.! Следва същата процедура - дават ти няколко полу подпълнени формуляра, тичаш в залата да ги до-подпълниш и разпишеш и пак да се върнеш на въпросното гише. Но за да ти дадат въпросните формуляри, първо те проверяват за неплатени актове, фишове или снимки и ако имаш, трябва първо да ги платиш и след това ще ти дадат въпросните документи. Изненадата обаче не е само това - при подаване на документите, ти взимат книжката и талона и на практика , докато си чакаш новите, си без книжка и талон! Ако не дадеш старите документи и не ги унищожат на момента, не може да подаваш формулярите и не ти ги приемат - тези са пълни идиоти! Питам ги - нали заради "пандемията" , валидността на изтеклите документи е удължена с 6 месеца? Да така е, отговарят те, важат ви, но само на територията на България - е питам ги защо ми взимате и унищожавате книжката, за да не мога да си карам колата тези 10 дни, докато ми стане новата - емиии защото ви е изтекла?!? Айде отново питам, е нали е удължена с 6 месеца, значи е валидна,( а личната карта защо не ми я взеха) - да така е валидна е господине, ама е изтекла и затова я унищожаваме, а за личната карта не отговаряме, пак ми отговарят малоумните тикви! Сума ти време се разправях, обаче с безмозъчни не можеш да се разбереш. Както и да е - подадох за нови документи и ми унищожиха старите. Днес си карах без книжка и талон, а смятам да си карам и през следващите 10 дни, каквото и да ми струва това, но се чудя защо зорлем ни правят нарушители? Раздута, неефективна и нищо не правеща - бюрократична администрация и институции, съставени от търтеи които тежат на бюджета и лапкат ли лапкат ! Кога ще се оправим ?
  6. 2 точки
    Всичко си е от нас - ние сме тези и онези! Като въведоха рекета за Евро категорията в талоните ревнахме ли? Обсадихме ли "жълтите павета"? Ми "мир да има" и "мирна главица сабя не я сече". Еми - мирваме си и от време на време пишем у нета, ама "преливаме от пусто в празно".
  7. 2 точки
    Точно за това говоря. Когато си вътре в системата, знаеш много добре слабостите и, но и тя твоите. И стигаме в задънена улица. Емича не реве че кара без книжка (дреме му на левио габарит), а че системата е фал и всяка инициатива (отвън или отвътре) дава на късо. От 33 години съм по шосетата и съм виждал много. Добри и съвестни служители, както и заядливи рекетжии, а и незаинтересовани в службата си. Първите също са част от системата, но си имат и морал, докато тя не ги смачка и станат като другите. Защо системата е такава???
  8. 2 точки
    Прави сте, наранен кабел на ABS-а. Но майстора се оказа читав човек. Смени датчика за своя сметка без да го увърта....... само дето нервите и 3-дневните обиколки около сервиза си остават за моя сметка!
  9. 2 точки
    Здрасти Emicha. Що толкова рев за нищо. Аз не виждам никакъв проблем с това, че са ти взели книжката. И да те спрат нали имаш някаква бележка за подадени документи с цел подмяната им. Срока е удължен и едва ли ще ти пишат нещо. Веднага давам пример с мен какво ми се случи преди 7/8 год. Спират ме за проверка и искат всички документи, давам ги на полицая. Прегледа ги човека и всичко 6 но по едно време се загледа в книжката и ме попита от кога не съм бил спиран от органа на КАТ, казах му, че нямам спомен а той ми каза дали съм си гледал книжката кога изтича, ми не не знаех кога и тогава полицая ми каза, че е изтекла преди година и половина и даже ми я даде да се уверя. Ми прав беше човека. Върна ми документите и ми каза да намеря време да оправя документа защото следващият път ще пише. Същият ден ходих до КАТ взеха ми книжката и ми дадоха някаква бележка с която после да си взема книжката. На въпроса от моя страна мога ли да карам с нея ми казаха ДА но да не се опитвам да излизам от страната до като не излезе новата книжка, сега нямам спомен синият талон дали и него го взеха или карах с бележката прикрепена към него. Та така е когато се отплесне човек, стават такива работи. Миналата година ходих в НАП да оправям едни стари актове на фирмата поради изтичане на срока трябваше да отпаднат, една от служителките направи всичко възможно да не мога да оправя нищо и даже според мен съвсем умишлено. Направих се на луд и потърсих друга служителка, все едно попаднах в друга сграда, взе жената писмото, пречете го най детайлно, извади някаква бланка и я попълни от-до, после ми даде една нова и ми каза да препиша всичко едно към едно защото трябва да е с моя почерк, от там в деловодството и пей сърце. Айде сега ми кажи, да плюя ли или да да ги похваля? Та мога да ти кажа приятелю, че истината има две страни и никога ама никога не е еднозначна. Прави впечатление, че един да ревне за нещо и всички почват да плюят, и знаеш ли защо, защото така е по лесно. Същото е и по пътищата, всички ревем, че е пълно с идиоти е ми пълно е защото така им е по лесно, и кой е по пътищата- не сме ли ние. Евала на Злати, закона е за това да се спазва. Та споко бе човек всичко ще се оправи, просто е трябвало по навреме да реагираш знаейки администрацията ни каква е, а тя не е от вчера.
  10. 2 точки
    Здраве Tranko, Статията на колегата ALEX е полезна, но мисля, 1е това клипче ще ти хареса и по-бързо ще схванеш как се прави монтажа. успех !
  11. 2 точки
    'Управлението' на една държава е еманация на болшинството и всичко, което произлиза от това управление е резултат от компетенциите, възгледите, интелекта и културата, ако щете, които пряко произлизат от въпросното болшинство или иначе казано всичко това, което не ни харесва, това сме ние, като нация, в по-голямата си част. Аз лично не мога да си обясна как е възможно горното да не е вярно и да НЕ сме такъв прост и роболепен народ, да сме народ с претенции, култура и възпитание, народ който се стреми всичко да бъде в реда на нещата и не е способен да търпи подобни простотиите и небивалици, но то тогава значи живеем в един парадокс, в един метафизичен затвор, защото 30г. гавра може да се обяснят или с това, че сме прекършени и премирени, или с това, че просто сме си 'мърша и с това ще да свърша'.
  12. 1 точка
    като нямаше "демокрация '' Имаше кореком -каквото купиш от там те надживява ,доларите бяха кът ,ама всеки намираше начини ,сега има китай -тяхните стоки оставям без коментар ,каквото и да купиш -все боклук ,независимо какво е и как изглежда .
  13. 1 точка
    Намерих статията с теста от горното видео: https://teknikensvarld.se/nyheter/konsument/honda-cr-v-4wd-system-is-not-working-again-163708/ и в коментарите под нея има информацията и номера на рама, които подлежат на ъпдейт. Копирам за да имаме и тук информацията от TBS-a: В последствие намерих друга тема тук във форума в която се коментира същия проблем. Има колега писал мейл до honda и отново копиран същия бюлетин. Има ли някой с дизелово CR-V 4ген. 2013/2014г., който иска да провери дали номера на рамата му попада в горния списък?
  14. 1 точка
    Здравей , https://www.youtube.com/watch?v=jkiv-bWbLIo&t=47s тук в това видео в коментарите намерих писмо от хонда швеция в което пишеше номерата на рамата ,които трябва да се ъпдейтнат, но сега са станали много коментарите и не мога да го намеря . Бях го разпечатал и ходих с него в Бултрако, Като се прибера в къщи ще погледна дали не съм запазил принтирано копие . По втория въпрос определено има разлика в поведението . Моята преди ъпдейта при изцяло загубено сцепление на предния мост не включваше задния .
  15. 1 точка
    Сериозни машини. При някои по-нови двигатели може би има проблем с охлаждането на главата и съответно спукване - не мога да разбера дали става въпрос за неправилна поддръжка, немарливост или за реален конструктивен недостатък. Виж тази тема. Личните ми наблюдения като цяло от марката са от старите модели: Първа генерация RX300, желязна, над 300 хил. км. и подменени само някакви датчици и други дреболии. Отскоро и първа генерация IS 200 Sport - фина, пипната кола, комфорт, качество на детайлите и т.н.
  16. 1 точка
    Днес отварям да сменя филтрите, защото почивам и какво да видя МАЙКА БЪЛГАРИЯ!
  17. 1 точка
    Така де ... Преди 91 години синът на Иван Атанасов е изобретил компютъра. В наши дни ние, неговите наследници, контактуваме с разни администрации висейки на опашки.
  18. 1 точка
    Нямам база за сравнение,единствено тествах една преди да купя моята. Touring им е най-високото ниво. Мисля,че някои от тях имат функция да се пали предварително с дистанционното което аз нямам въпреки,че аз съм с европейското най-високо ниво. Дали е фабрично-не зная.Има тук доста колеги с такива.Европейки бензин май освен мен и Ivan_m други активни няма,но пък той я продаде и скочи на Субару. Мисля,че американките са с тези вентили в гумите ,които следят налягането , а моята пък се следи от оборотите,което за мен лично е по-добре с оглед цената на вентила.
  19. 1 точка
    Нищо няма да се промени, докато нещата не се вземат в ръце от интелигентни хора с визия за развитие. В тази администрация работят хора за минимални заплати, които нямат никакъв стимул за работа, изпълняват чинно протокола пуснат им отгоре и са се пуснали по течението, интересува ги единствено да си вземат парите за 'хляба'. Преди няколко седмици пътувам по поредния 'първокласен път' в безобразно състояние и виждам толаджиите да чакат на гюме, ами прикипя ми, отбих и ги направих на 2стотинки, единия само мигаше на парцали с ръце в джобовете, но другия си го каза: от нас нищо не зависи, ние само си вършим работата, която са ни наредели отгоре и работим за едната заплата. Та как може да се очаква от подобни хора някаква инициатива и съпротива срещу безумията на тия отгоре, нали втората им мисъл е: ами ако остана и без тези пари!
  20. 1 точка
    Е те затова реве. Нищо не се променя в името на народа.
  21. 1 точка
    Мерси ще видя как стоят нещата при мен! Мислех да почна от микрофона но може би ще е по добре направо да видя този модул! Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk
  22. 1 точка
    Модула се състои от 2 платки , по-малката е за bluetooth , а по-голямата за гласовото управление . Имат проблем с кондензатора на захранването и за това харчи акумолатора. Ето как се решава проблема с консумацията : http://acura-hfl-bluetooth-module-repair.blogspot.com/2015/10/how-to-repair-hfl-bluetooth-module-for.html Има вероятност 2-та процесора да са се поразпоили от температурата. Колегите ги "пекът" във фурни По сигурния метод е с течен флюс и станция за горещ въздух на 260 градуса . Монтирах реле на захранването за всеки случай.При мен така се реши проблема и всичко е ок.
  23. 1 точка
    Би трябвало , НО тук се оказва точно обратното - като в математиката (абе "частен случай"). Иначе относно това: съм сигурен, че и двете неща/твърдения са верни . Цецо наздраве бе , а след това -> на здраве...., защото надеждата умира последна !
  24. 1 точка
    Народа го е казал: Прост народ - слаба държава. Казал и забравил, че за себе си говори !!!!
  25. 1 точка
    Проблемът всъщност е, че съществува един парадокс - законът не е основополагащ за … държавните институции. Тези работят на принципа "тука е така, така сме го правили и така ще си го правим". Дали не им е казано или не ги интересува - все тая, резултатът е ясен. Пък ти ако искаш троши нерви и развявай разпечатки на наредби и др. Материално-техническата база даже няма да я коментирам. Но няма смисъл да се нервиш на киселите лелички, понякога може да попаднеш и на усмихната.
  26. 1 точка
    Абе киселяци са навсякъде,да не опираш до институция.Всички колят и бесят, и се правят на важни.Истината е,че наистина сме трагедия .....
  27. 1 точка
    Мнозина знаят че има нашенци с достойни заслуги от всякакво естество в света, но при автомобилите това не е твърде популярна информация. В тази тема (за свободното ви време) може да споделяте срещнати от вас публикации, за да сме съпричастни към делата им и да научават и нови хора за тях. Ще започна с Румен Антонов. Нали сме Хонда фенове, а патентът за автоматичната му трансмисия е купен първо от Хонда. Самият Антонов е известен (повече в чужбина) и с други свои проекти, а инфо из нета има доста, ако предизвика интереса ви. https://www.blgari.eu/ArchivPDF/1003-04/www/1003-31-33.pdf Друг нашенец (далеч по-неизвестен у нас) е Илия Русинов, десетилетия рисувал коли в Щатите, а някои от тях знаете, без да подозирате че са излезли "из под Българско перо". https://automedia.investor.bg/a/2-novini/44592-kak-edin-balgarin-oformi-avtomobilnite-vkusove-na-amerika?fbclid=IwAR1vwjZukZesv_j_rnBrjF7cQ7ruTbVzI12FUNzIDm6i2pP6TONWBi3Uvko&i=30#article-gallery
  28. 1 точка
    Това е споразумението между ЕС и ЮК. На който му се чете тук всичко е написано, нещата касаещи вноса са около 50-та страница: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/PDF/?uri=CELEX:22020A1231(01)&from=BG Това са правилата за работа с малки пратки и електронна търговия за всички страни, които влизат в сила от 01.07.2021 Не е ясно все още кои платформи ще се включат , но според мен би трябвало всички големи платформи да се включат и при пазарене от търговец да няма никакви формалности при получаване( това е на теория, какво ще се случи ще видим след 1-и ) https://ec.europa.eu/taxation_customs/sites/taxation/files/guidance_on_import_and_export_of_low_value_consignments_final.pdf https://ec.europa.eu/taxation_customs/sites/taxation/files/vatecommerceexplanatory_notes_30092020.pdf
  29. 1 точка
    Не виждам смисъл да се разправям с хората на гишетата. Сложили са ги там да работят и са им казали "правилата са такива". Всяка интерпретация или услуга в полза на клиента би могло да им струва работата. Това за какви пари го правят е отделен въпрос. Камо ли да носят отговорност, че има опашка. Настройвам се, че ще има негативни емоции и се радвам, когато това не е така. Ето например, в паспортната служба в Младост всички бяха много любезни и с нас и с децата миналата година. В КАТ не ми взеха книжката, когато я подменях, но не ми и беше изтекла. Единствено не разбрах, защо трябваше да си платя пак допълнително за златния талон, след като и предишния ми беше такъв, но пак - правила. Жената на гишето, която ми каза, че е така нито го е измислила да е така, нито ще си сложи парите от таксата в джоба, нито ще й дадат процент от това. Аз като платих винетка със сгрешен от моя страна регистрационен номер и тръгнах да търся начин да се оправя бях бесен, че ми казват, че няма, но не съм се карал с никого. Бях в АПИ, бях в БГТол - все си мислех, че има начин това да се поправи. Но просто не зависи от тях, а от онези, които са гласували законът да е такъв. Ако си смениш номера на колата - може да се смени и номера в системата им. Ако си платил два пъти за една и съща винетка - може да ти върнат пари. Но, ако си сбъркал въведения номер - гориш. Не говоря за Байчо, който е решил да си смени винетката от едната кола на другата и да се прави на тарикат, че е сбъркал два несвързани номера. Аз въведох буква вместо цифра - буквата "О" вместо цифрата"0" (на QWERTY клавиатурата са едно до друго, и въвеждайки от мобилен телефон съм сгрешил). И казвам, че това е не просто сгрешен, това със сигурност е несъществуващ номер. Не можело - законът бил такъв! Та по-скоро другаде е проблемът. И другият път, като има избори не казваш "бал съм ги, няма да гласувам". Напротив - "би ги!".
  30. 1 точка
  31. 1 точка
    Там е уловката.Имат 2 доставчика-2 оферти ,а маслото се намира в един склад .Маслата са на различна цена,но пращат ,което хванат.Българското със сигурност е менте и те го знаят.Твърдят,че евтиното е от maslaonline,но те 0W-20 не предлагат и не продават.
  32. 1 точка
    И на мен целта не ми е да споря, целта ми е да намеря правилния вискозитет но явно не съм се изразил подходящо ще съм благодарен на мнение(помош) обосновано с доводи Двигателя е D16V1 за състоянието по километраж е на 115000 а видимо изглежда запазен на около 200 000 от австрия е, в момента е с 5W30 мотул 8100 fe на 5000км и не го е харчила за сега автоматик(до колкото знам щади,пази двигателя) има някакъв малък шанс да е на реални защото сигурно е бил градски но не ми се вярва много. С две думи двигателя е в добро състояние и едва ли ще му е проблем да работи с 0w20. За марка бях се загледал в amsoil OE ot ato24.de или енеос от БГ като компромисен вариант бях избрал Petro-Canada Supreme Synthetic 0W-30 от ato24.de за последно се колебая между него и valvoline synpower 5w40. Маслото ще го сменям към нова година та имам доста време за разсъждение пък и темата ми е интересна.
  33. 0 точки
    Ловджии си говорили: -И мечката ме изненада, взе ми пушката и каза- сега да те е.а ли или да те ям? - И какво стана? -Ами, изяде ме.😃 ------------ И още един: Пак такава мечка, може и същата да е била😉, пак ловец, издебнала го и вече знаете какво е избрал. Обаче толкова го било яд, че си купил най-модерното оборудване за лов на мечки, но мечката пак го изненадала и обидила жестоко. Като се върнал за трети път за лов на същата мечка, и тя пак го изненадала в гръб, го питала- абе ти ловец ли си или пед...с. -Ето ти едно перо да ти сложиш на шапката, та да не те закачам повече. И така, вече знаете защо ловците носят перо на шапките.
  34. 0 точки
    Имам и аз едно питане по въпроса с обезвъздушаването . Преди година ми изби от единият апарат , причина беше дихтунга на маркуча и отидох в сервиз и доляхме и сменихме дихтунга , обезвъздушихме само задните колела , а доста от течността изтече докато се придвижва до сервиза. И аз като колегата имам усещането ,че педала потъва повече от нормалното на моменти. Питах защо само задните колела обузвъздушаваме и човека ми каза ,че били на два кръга и нямало нищо общо ,че казанчето било празно , не за засяга предния кръг ?!
  35. 0 точки
    Така е. Хората по места правят каквото могат в рамките на позволеното. А им е позволено само да слушкат (шефа) и да папкат (от хазната). Проблема е че от недомислици тя се пълни повече, отколкото ако нещата се слагат в логични рамки чрез адекватни закони и наредби. Но това "нема къ а стане" понеже управниците (които и да са на власт) ще загубят "келепира" и съответно контрола над слушкащите и плащащите. От преди времето на Алеко е така и мнозина "глеат а са наместат на дръжавна служба". Параграф 22. Докато "масите" са склонни да е по старому и се опрАат "кой къ мое", властта "нема а си мръдне пръсто", па ако ще не у Европейскиьо а у галактическиьо съюз да ни приебат (не е печатна грешка).
  36. -1 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...