Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 5.08.2020 in all areas
-
6 точкиУважаеми Колеги, С радост Ви съобщавам, че общите поръчки от ato24.de продължават. Казвам се Атанас и поемам започнатата от Чавдар дейност. Условията остават същите, като разбира се ще има известна промяна при предаването на маслата след като пристигнат. За момента обмислям три варианта, от които да можете да избирате в зависимост от предпочитанията си – Лично предаване в София, Sofia City Logistic Park, зад бул. "Царигардско шосе" (в непосредствена близост до ТЦ Боила) при този вариант ще бъде необходимо да се уговорим за ден и времеви интервал, в който да бъда там, за да си получите нещата. Лично предаване в София, кв. Малинова долина с оглед ситуацията с Covid-19, тук ще можете да си получите нещата почти по всяко време през работните дни Доставка чрез куриерска фирма С това обявявам и следващата поръчка, която ще се пусне на 18 август 2020г. Ползвате безплатна доставка до гр. София, една от двете локации за лично предаване. Курса на Еврото е 1.9675лв/EUR, за който е от София ще го предам лично, за Колегите от други градове, ще го изпратя с куриер за Ваша сметка. За да се включите в поръчката, моля да използвате добре познатия "Шаблон за поръчка". Стойността на поръчката Ви трябва да получа, преди крайната дата за поръчване. Парите можете да предадете лично или да изпратите тук: Атанас Мушев BG24UBBS80021013830440 BIC: UBBSBGSF ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Моля пишете псевдонима си във форума, като основание за плащането. Моля не превеждайте пари в чужда валута или от чуждестранни банкови сметки. Телефон/viber за връзка: 0894639302 - Атанас Шаблон с примерна поръчка: Линк:https://www.ato24.de/de/ravenol-ssv-sae-0w-30.html Вид и количество: Ravenol SSV SAE 0w30 1x4L + 2х1L Линк:https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html Вид и количество: Honda ATF DW-1 4х0.946 L Стойност на поръчката: (39,95 + 2*10,95 + 4*12,99)*1,9675 = ... лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат предадени лично - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина - Лично в Sofia City Logistic Park - чрез куриер* *в случай, че ще получите нещата си чрез куриер, моля изпращайте данни за доставка, като лично съобщение.
-
6 точкиЗдравейте, Колеги. Имам добри новини относно общите поръчки. След проведени много разговори с много хора, в крайна сметка се появи сериозен човек, на когото мога да предам работата по общите поръчки. @Ronin7 е момчето, което ще се занимава от тук насетне с поръчките. Уверен съм, че ще се справи не по-лошо от мен Желая му успех и се радвам, че ще можем да продължим да си поръчваме качествени масла на добри цени. Поздрави, Чавдар! Edit: Ето я и първата му обща поръчка
-
4 точкиЩе се изкуша и аз да си кажа мнението по тази вечна тема за маслата: Хора, не гледайте така догматично на препоръките на Хонда, сякаш са Светата Библия. Те са направени, за да са универсални и да не се налага на потребителите да мислят. Например препоръката за 0W30 за дизела за Европа - така е сигурно, че ще става и за Италия и за Норвегия. Но я ми кажете кога в Южна Европа температурите ще паднат под -30-35 градуса? Не е нужно да си гений, за да се сетиш, че в България спокойно може да се кара с 5W. Същевременно в книжките на автомобилите са посочени много по-широки граници на вискозитета, а в официалните представителства на Хонда в цяла Европа си праскат 5w40 и не им пука. Смятам, че за БГ 5W30 е най-подходящия вискозитет, а може и 5W40. Оттам нататък за дизела С3, а за бензина съответното А ... Аз лично предпочитам масла, които са сертифицирани по VW 504/507. Това е най-строгия и изискващ стандарт и масло, което го покрива няма грешка. Каква да е марката е тема за чесане на езиците. Каквото и да сложиш, ако го сменяш на 10К, моторът ти ще е перфектен откъм масло. П.С. Сигурно има и частни случаи - някой живее в планината, където зимата е много студена, или кара хибрид, който изисква друг вид масла, но това е друга тема.
-
4 точкиПогледни отдолу забележката на самия линк, който самия ти си постнал ,а именно : NOTES • Alternative recommendations: Signature Series Synthetic Motor Oil 0W-30; Signature Series Synthetic Motor Oil 5W-30 / XL Synthetic Motor Oil 5W-30 / OE Synthetic Motor Oil 5W-30 Capacity: 3.7 litres Освен това говорих с дилъра на Амсойл, той ми препоръча Signature Series Synthetic Motor Oil 5W-30 ,без да съм поставял ограничения или претенции за цена. Преди да купя тази гледах няколко от Германия,които гаранционно бяха обслужвани с 5w40 ,а едната и с 10w40.Тук в Бултрако знаете също,че слагат 5W40. Поисках оферта и от сервиза на Хонда в Стара Загора,който до скоро бе официален.Те също ми оферираха 5W40. Преди време се консултирах и с @fenabg ,който ми препоръча 5W30 или 0W40( сега малко ме обърка като вкара в играта и 0w30 ) ,конкретно за България. @dandilov също е на мнение за 5W30. Благодаря и на двамата! Още един човек,който е създател на ютуб канала на Хонда също е за 5W30. Да, знам че по всички таблици и препоръки на производителя е 0W20, но прегледах и някои официални сайтове на марката и примерно в Honda.ie излиза това : https://www.honda.ie/Page/210/honda-genuine-oil-application-guide т.е. за моя бензинов агрегат дават 0w20 или ако е стар и за high performance 5w40.Само да отбележа ,че 0w30 го препоръчват за дизел, а не за бензин. В същия сайт дават подробно обяснение за масло за всички двигатели и ето какво пишат за бензинови двигатели(за Западна Европа): For all petrol engines, excluding Hybrid models, the recommended oil for Western European driving conditions and weather conditions is a semi-synthetic motor oil meeting the minimum specification ACEA A1/B1. The recommended viscosity range is between 0W-20 to 10W-40. Ето това според мен е разковничето,че всеки слага каквото реши па дори и 10W-40. Друго важно е, че на моята капачка на двигателя не пише, че маслото трябва да е 0W20 , както чувам ,че е на някои от колегите с R20. Нямам специфицирано масло. Ето така стигнах до моята залатна среда. Ако преценя,че колата стане по-шумна, появяват се вибрации , пада нивото на масло или други принзаци ,че съм сгрешил в избора си мога и да го сменя с друго. Все пак аз вярвам,че каквото и да е ако го сменям на 6-7 000 км или година едва ли ще е толкова страшно. И ето така един невежа като мен в тази област стигна до "златната си среда".
-
3 точкиСпоред мен много правилно си се ориентирал с това масло и нямаш никакви основания да продължаваш да четеш тази тема, ако целта ти е единствено да си намериш правилното масло и не искаш да ставаш 'специалист' на тема масла, иначе най-много да се объркаш повече. Това масло ще ти даде х2 на изискванията за масло на Хонда, еле пък ако разгледаме ребрандираните им боклуци от варелите, дето наливат в официалните сервизи, а тук хора карат коли, които са обслужвани в официални сервизи над 200 000км и нямат проблеми с двигателите.
-
2 точкиАми за мен лично няма, ако не искаш да триеш грешки, то тогава има. При добра настройка на тоя мотор всичко е точно. И да избягат тримовете заради кофти газ например, там 5-10% в плюс, или минус не е голяма драма, компютърът е за това да ги коригира,ако е необходимо. Още повече, че като му знам смесообразуването на този мотор при високи обороти и пълна газ ОБД-то няма да помогне в никакъв случай при недостиг на гориво например, недостиг породен от неправилно подбрани изпарител и инжектори(тоя мотор се храни без проблем от 6 ММ тръба и обикновена сонда). ОБД-то би помогнало в някакви средни натоварвания, ако са наакани настройките.
-
2 точкиНе знам как ги калибрират, но едва ли нещо е правено по тия газ анализатори последните сигурно 10 години. За калибрациите в метрологията също съм скептичен колко са коректни. По-вероятно е само да лепят стикерите и толкоз. Кислородът се мери по електрохимичен метод и живота на клетката е не повече от година, година и половина. Като ги питах на един пункт за ГТП кога последно са я сменяли имаха изражение на лицето от типа - Ко речи.
-
1 точкаКолеги, Днес си взех маслото от Лубрифилт (Petro Canada 5w30). Опаковката е абсолютно същата, като опаковката от Ato24.
-
1 точкаДо колкото си спомням, май трябва да се натрупат определен брой мнения за да може да се пращат Л.С. И аз препоръчвам Маркони...
-
1 точкаМоже да не е точно по темата, но да споделя. Имал съм 3 лични автомобила на газ и поне 5 служебни. Моя опит показва, че спестиш ли пари за сметка на качеството на газовите компоненти ще си постоянно с проблеми. На едната лична се изтарикатих така, за 3 години я платих двойно, без да смятам изгубеното време и нервите. Да не говоря за служебните, там все гледаме да е евтино. Една няма да работи като хората. Всичко е със светещ чек. Газаджията казва, че така било нормално. Ама за толкоз пари... това е. Разбирам хората които не искат да чуят за газова понеже са карали Фобос или нещо сбирщини евтинджоси. Ако разровиш във форума ще намериш поне няколко подобни теми. Ако спестиш сега 300лв, в не много дълъг период от време ще дадеш доста повече за отстраняване на проблеми. Ще чуваш само оправдание, че нещо не е на ред и ще си тровиш нервите. Този двигател носи на газ и работи чудесно на газ, направи го като хората дори с жертвата на малко повече средства. Заслужава си!
-
1 точка
-
1 точкаНе знам кой как си кара колата,но ако има двама колеги с 8-ма генерация, един 2.0 бензин и 2.2 дизел и направят следния експеримент: - тръгват и сменят предавките на 2000 оборота. Дет са вика да направят една дръпка. После да споделят резултата.
-
1 точкаНе мисля, че това е плюс, даже обратното. Има си причина автомобилът да има жълта ламба на таблото. Ако ти светне чека заради газовата - ще искаш да знаеш защо е светнал. Отделно ако вземе та светне заради нещо друго и то вземе та ти изчисти грешките ... Мисля, че е ясно.
-
1 точкаАз си имам собствени разбирания, както всеки тук. Уважавам мнението на всички. С риск да се повторя от преди няколко дни. Аз отварям книжката и гледам най-ниския вискозитет позволен за двигателя. Там приключва мисленето за вискозитета по SAE за мен. Разбира се при изправен двигател. А и както мисля, че стана ясно малко по-назад това с минималните температури е много общ показател.
-
1 точкаВече 2ра седмица съм с 1.5 CVT, София - Варна през Ришкия проход го вземам за 5 часа с разход 6/100 като по магистралата съм заковал на 140 и до 150 ако трябва да се изпревари нещо. Градско последно време все хващам разни задръствания и вадя към 8.2/8.5, но ако ги няма задръстванията към 7.5.
-
1 точка
-
1 точка@BizzitoТи си без DPF преодолей го тава С и мини на А/В.
-
1 точкаТова, което предлагат Amsoil са пълни глупости. Та не им вярвайте много. Ето, например, какво ми предлагат за Примерите: https://amsoil.eu/lookup/cars/nissan/2000/primera/petrol/1-6/primera-1-6-16v-estate-73kw-FawEcVuSN/result/ Голям смях.
-
1 точкаСпестените 250 лв според мен после може да ти излязат тройно,но ти си решаваш. Мен лично ама много ме дразнят тия дупки по бронята,остави че след време там се изкривява от заспали бензинджии. Бутилката няма значение каква е и българските са на супер ниво,важно е нивомера и клапана върху нея. Както казах дори като ти я монтират,увери се като приемаш уредбата че всичко е от марката която са ти казали. Има доста монтажи при които едно обещано а друго сложено, те на това разчитат на хорското незнание и както в повечето случаи никой не проверява. Не знам какво са ти дали ама като си иска оферта,се иска ,комп модел дюзи......номер модел еди какви си реика ,,,.номер модел еди каква си изпарител......номер модел еди какъв си нивомер......номер модел еди какви си клапан.....номер еди какви си какво е това Тя марката има само един вариант и това ли.
-
1 точкаДнес минах ГТП. Специално гледах газ анализатора. Колата работеше само на газ загряла. Co на празен ход 0.35. ламбда 1.04. Co на 2500 беше 0.65 ,ламбдата пак 1.04. На бензин не са проверявали. Колата е 2003 2.0 , на километраж е 320 000 километра , 200 000 от тия са на газ. Веригата е разтеглена и е за смяна. Катализаторът е от ибей на 2 години и около 40 000 километра. Мап сензор не е сменян никога. Мисля ,че резултатите са много добри с оглед състоянието и амортизацията на автомобила. Гледаха ме учудено в пункта. А на дизела след мене анализатора показваше само оборотите 910. Всичко останало беше 0.0 ,смърдеше на Икарус естествено. Не знам колко им е калибриран уреда, някакво ГТП в град Кюстендил, само споделям. Догодина ще споделя пак като е сменена веригата.
-
1 точкаПонеже нямам претенции за задълбочени познания в областа на двигателните масла(камо ли пък капкови проби) се наложи да почета повече и да се опитам да систематизирам за себе си цялата информация. Съответно получих и мнение от някои от вас за което съм благодарен. В крайна сметка стигнах до извода,че нищо не е черно или бяло. Никой не може да е сигурен и да отсече, че за даден двигател маслото(вискозитет,марка и т.н.) е това и край. По-скоро има нещо като златна среда. Затова аз реших,че за мен и моя бензинов двигател 5 годишен R20 нa 78 000 km златната среда е 5W30. Спрях се на следните 2 модела: https://www.ato24.de/de/amsoil-signature-series-5w-30-synthetisches-motoroel.html https://www.ato24.de/de/ravenol-dxg-sae-5w-30.html И мисля да започна с Амсойла със смяна на 6-7 000 км или година.
-
1 точка0w имат по-добра база?! Няма такова нещо!!! Всичко зависи от конкретния производител, спецификации, и какво е набухал вътре! Не може и не бива да се конкретизира така "на кило"! Подвеждате хората!
-
1 точка5w-то никак не „тормози“ двигателя и мисля, че може да е доста подвеждащо твърдение. По принцип 0w-то е предназначено за доста по-ниски температури от нашия климат. А ако изхождаш от това, че по-често 5w маслата са с по-лоша база от 0w, то мисля, че е редно да се спомене като по-основен фактор отколкото просто студеният вискозитет. Има хубави масла и 5w и аз лично бих предпочел такова пред 0w за бензинова Хонда. Но, разбира се, има и други фактори и понякога конкретният избор може да е различен.
-
1 точкаCarpera, стига бе човек. Приеми, че не на всеки (в случая аз)ми се цапа , не мога да намеря канал, нямам стойки за повдигане, време и т.н. Предпочитам да дам 20 лв и да гледам как хората ми го сменят с МОЕ масло и МОИ филтри. И за да не е поста ми изцяло имам въпрос. При положение,че колата е на 5 г., досега е обслужвана с 5W40, а сега ще мина на 5W30 да очаквам ли да почне да гори масло и да се налага да доливам от смяна до смяна? Към момента нямам такъв проблем и не мърда.
-
1 точкаДнес и аз се обадих и си поръчах същото масло за 40 лева - 4 литра. Утре очаквам да пристигне.
-
1 точкаАз преди около 3 месеца се свързах с официалните представители на Petro Canada за България - Лубрифит.Попитах ги дали може крайни клиенти като мен да закупят от тях директно, отговорът беше: Мениджър продажби: "Да,може.Кое точно масло искате? Аз: " Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30". Мениджър продажби: "Това за Хонда ли е ?" Аз: "Да, за Хонда. Цена? Мениджър продажби: "4 литра -40лв( може би спомена ,че това е с отстъпка,не помня вече)" Даже ми прати и снимка на конкретното масло/туба от складовата наличност. Та нищо не пречи да се обади всеки един желащ и да попита.
-
1 точкаОт България бих купувал Yacco от fenabg ( https://forums.hondabg.com/topic/108349-фенабг-ауто-масла-yacco-с-безплатна-доставка-и-7-до-15-отстъпка-части-консумативи-нови-условия-за-поръчка/?do=findComment&comment=1057582120 ), Shell от "Орбико", Champion ( Wolf ) от "Тех-ко". Иначе бих си поръчвал директно от Германия, с доставка чрез Gabco, или друга алтернативна фирма за доставки.
-
1 точкаКойто има БМВ, се радва два пъти, първият път като го купи и вторият път, като го продаде!
-
1 точкаЗдравейте, колеги, След като колегата Чавдар преустанови дейността си за доставка на масло от чужбина (за мое, а предполагам и за Ваше голямо съжаление), ще Ви помоля да дадете компетентен съвет от къде мислите да поръчвате масло за в бъдеще. Лично аз карам Honda Jazz 1.2, 2003 година, L12A1. Досега поръчвах Petro Canada 5W30 и бях изключително доволен. Виждам, че има български търговци, които също предлагат подобно масло. Някой има ли впечатление дали е качествено (оригинално) или ако може да препоръча друг вариант на оригинално масло с нужните сертификати и коректен търговец. Ще помоля да коментират потребители, които са ИСТИНСКИ запознати с този въпрос и моля без излишни пререкания и спорове по въпроса. Благодаря Ви предварително
-
1 точка
-
1 точкаРезултат след 4.5 дни сушене (от момента на взимане на капката): Накъдрянето се вижда най-добре на офисната хартия, на която по стандарта от oil-club-a се правят тестовете. Маслото е все още доста чисто, затова няма тъмен "ръб/пръстен" по края. При 0w-30 на GTL (говоря за Shell) тази къдравост бе ясно изразена и то още в рамките на 24-те часа. Причини - едва ли могат да бъдат обосновано посочени. Догадки можем да имаме всякакви - GTL-a (като база), по-голямото количество ниско вискозни бази при 0w... маслата, особеност на пакета добавки, др. UOA анализите на масла на GTL показват, че няма причини за притеснения - маслото си върши работата както трябва.
-
1 точкаЗдравейте, първа проба с новото масло. Новото си е ново. Този път ще може да го проследим от самото начало. Надявам се двете къси смени преди това да са поизмили двигателя. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Yacco VX 1500 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 226 540 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 12 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100; 7) Средна скорост - около 20 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 31.07.2020; 9) Моточасове – около 1; 10) Изразходвано гориво - около 1 л. Shell V Power Diesel; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Пилата е от скан с програма с камерата на телефона, тъй като скенера ми изкривява цветовете към черно бяла капка и пилата не се получава. Трета снимка - на прозорец.
-
1 точкаБащинският съвет - притча - Сине, ти завърши с отличие, затова ти подарявам една кола, която придобих преди време, но е малко стара на години. Преди да оформим документите - иди до пазара за употребявани автомобили и им кажи, че искаш да я продадеш. Синът изпълнил заръката. - Предложиха ми 1000 долара, защото изглежда доста архаична. - Закарай я сега до някоя заложна къща. Синът и там отишъл. - Заложната къща ми предложи 100 долара, защото колата била много стара и с омачкана тапицерия. - Сега иди в големия град, намери автомобилния клуб и им покажи колата. Синът свършил и това. - Някои хора в клуба предложиха 100 000 долара за нея, тъй като това Дино всъщност било малко Ферари. - Исках да узнаеш, че само на правилното място ще те оценят по правилния начин. Ако не се чувстваш оценен, не се ядосвай, това означава, че вероятно не си на правилното място. Само тези, които виждат и разбират реалната ти стойност, са тези, които ще те оценят и затова, никога не стой на място, където никой не вижда твоята стойност". Това няма (или има) общо с обявата ми, но се сетих за притчата, понеже въпросното Дино също е с 2.4 мотор и 190 коня.
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаНалягането на маслото е резултат от съпротивлението на маслото, което е подложено на изпомпващото действие на маслената помпа, да тече. Съпротивлението на маслото да тече от своя страна е функция (при константни други условия - геометрия на мотора, по-специално маслени магистрали, хлабини, и т.н.) на вискозитета и разхода (разбирай дебита, потока на маслото), като разходът (дебитът) от своя страна е зависим от геометрията/характеристиките на маслената помпа и оборотите на двигателя, тъй като маслената помпа е задвижвана от коляновия вал. При константен дебит (разход, поток), и константна температура по-големия вискозитет ще „произведе“ по-високо налягане на маслото. Налягането на маслото е изключително важен фактор за определяне на способността на маслото да осигури адекватна защита на мотора. Моля обърнете внимание, че говоря за „налягане“ в маслените магистрали, а не в лагерите Налягането в лагерите е несъизмеримо по-голямо – в MPa (мега паскали), от това в маслените магистрали. Хонда е определила, че адекватно захранване на мотора с масло е налице, когато налягането на празен ход не пада под 0.7 бара, а това при 3000 об./мин. не пада под 3.5 бара, при температура на маслото 80 С. Тази минимална разлика, която се вижда при една и съща температура (в случая около 94-95 С) и едни и същи обороти (в случая на празен ход), показва на практика каква е "разликата" във вискозитетите на 5w-20 и 5w-30 в истинските работни условия в мотора (т.е. при напълно загряло масло под налягане). Явно, не особено голяма . И с потенциал да стане още по-малка при сработването на 5w-30-ката, което пък ще зависи (не само!) от вида и качествата на подобрителите на вискозитета и какво ще се случи след „нарязването им от мотора на салата“. Тук е важно да се има предвид, че именно на празен ход промените на налягането на маслото, зависещи от промяната на вискозитета му, се хващат най-точно, тъй като всички останали фактори, оказващи влияние върху измерването (като например съпротивление от масления филтър или отваряне байпас клапана на маслената помпа (каквото може да се случи при високи обороти) са сведени до минимум или напълно изключени.
-
1 точкаЗа справка Амсойл ХЛ е хидрокрек база + 10-20% ПАО, Якото не го знам какво е, но ако е ПАО базирано би следвало да се представи по-добре, но с оглед цената му трябва да се сравнява с Амсойл Сигначър.
-
1 точка1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Yacco Lube P 5w-30; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 440 300 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3200 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%; 7) Средна скорост - около 43 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 - 29.07.2020; 9) Моточасове – около 75; 10) Изразходвано гориво - около 220 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (220 / 3.5) = 63; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; няма разход; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик. Останалото е извън градско с лек трафик. История на офисна хартия: И още нещо интересно Разликата в налягането на маслото е около 0.1 бар, като разликата от 1 С в температурите на двете масла е сферата на погрешността от измерването. Манометърът ми е калибриран, т.е. трябва да мери "истинското" налягане. Интересно се получава, нали . А по-интересното предстои, тъй като имам още 2500 км, за да може двете масла да се изравнят по километри. Yacco-то става все по-тихо и мотора "пее". Явно тече сработване, което се харесва на D15-ката.
-
1 точкаПри дизела изключително важна е снимката на просвет. Тя показва най-добре движението и натрупването на саждите в маслото. Анализират се заедно централната част на капката и "пръстенът" в края (между червените стрелки). Вижда се поетапно достигане на "вълни" от центъра към периферията - все по-тъмни и по-тъмни + влошаване на дисперсията. Финалният момент настъпва, когато "пръстенът" започне да се уголемява и да изсветлява, и чернилката се концентрира в центъра на капката. Поради това ти трябва регулярно следене от началото на наливане на новото масло.
-
1 точкаЗдравейте колеги. Трета, последна или предпоследна проба. Тук има малко повече извънградско от последната проба. Този път използвах друг скенер и ясно се вижда разликата в различните скенери. Сканирана е цветно, но изглежда все едно е черно бяла. Доста си пограх, но не можах да постигна по-добър резултат. Затова и пилата изглежда така. Първата проба е в пост #680, втора проба пост #775 в темата. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Mobil1 ESP C3 0w-30; 3) Маслен филтър – ?; 4) Общ пробег на автомобила - 226 487 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4487 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 10/90; 7) Средна скорост - около 35 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 25.09.2019 -27.07.2020; 9) Моточасове – около 140; 10) Изразходвано гориво - около 400 л. Diesel+; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 6 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – няма смес с предходни масла, маслото е налято след ремонт и измиване на капаци и картер; работещ EGR; премахнат DPF; основно градско каране в силен трафик 1-2-3-та и често гасене и палене. Няколко кратки излизания извънградско не повече от 500 км общо. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история.
-
1 точкаСтранно... Бях гледал msds преди да го купя и уж беше с GTL. Това ме накара да го пробвам. Но не пазя pdf-а за съжаление. Както и да е... Иначе ето току що сканирана отново капката на ATO24 Engine Oil SYNTH 5W-40, която бях взел преди няколко месеца. Маслото си е хидрокрек. Сканирана е с новия скенер. Вижда се разликата в изображението, в сравнение със стария скенер ( https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?do=findComment&comment=1057576085 ) Но не се е накъдрила и до днес!!!
-
1 точкаНакъдрянето, което се получава след 2-3 и повече дни сушене на капката, е индикатор за "пресушаването й". То не е повод за притеснения и не бива да се тълкува като проблем с маслото. Виждал съм го много пъти и при мои капки. Накъдряне от този тип (снимките на dandilov след 2-3 дни престой) в рамките на 24-часовото сушене е сигнал за сериозно обводняване. Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30 наистина се "къдреше" по-забележимо от нормалното. Впоследствие тестове на същата хартия и същия режим на експлоатация със следващото масло показаха липсва на подобна къдравост (писал съм някъде назад за това). Не мога със сигурност да кажа дали причината е в GTL-a или пакета на това масло, но факта си е факт. P.S. Дани, Yacco Lube F 0W-30 не е GTL
-
1 точка1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra 5W30; 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 316 000 км, а може и повече (по километраж: 217373 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 1315 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 40 / 60 . 7) Сезон на експлоатация – 16.05.2020 - 26.07.2020; 9) Моточасове – 31 по моточасовник; 10) Изразходвано гориво - около 101 л. А95Н; 11) Kтм = (101 / 3.4) = 29.71 ; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.4 л.; 14) Доливане на масло - няма; 15) Други – работеща картерна вентилация; 16) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 17) Режим на експлоатация - градско + извънградски пътища + магистрали. 18) Предишно масло -Yacco Lube F 0W-30. Смених скенера и веднага се вижда разликата в изображенията! Е, опредлено има и разлика в действителния цвят на капките, след 1300 км., но... Двигателят работи перфектно! Доволен съм! Прави ми впечатление, че след 2 - 3 дни престой, периферията на капката се накъдря силно! Такова накъдряне имам и при предишното Yacco Lube F 0W-30. На капковите проби, на emod, със Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30, също забелязах накъдряне на периферията... Всички тези масла са на GTL-база. Почвам да си мисля, че GTL-базата прави такъв "ефект". Само да не се окаже, че е дефект...!
-
1 точка
-
1 точкаДнес ще взимам едно CR-V от кат. На сестра ми новия семеен автомобил. Ще дам отзиви скоро като го покарам малко
-
1 точкаЗа втори път се случва ВЪВ ФОРУМА някой да иска да предпази други от меко казано некоректен търговец и за втори път го нападате! Ето: https://m.cars.bg/offer/5eda5a65a6cbfd6cf30fadd4 Защото е много сложно да се разбере коя е колата. @Rakeem ще ме извиняваш, ама говориш пълни глупости. Масло над щеката на кола, която се ПРОДАВА, от АВТОКЪЩА заради НЕкомпетентност? С цел консервация? Я стига, сериозно ли? И къде колегата е казал, че маслото има общо с пробега? Волана даже няма да го коментирам. На всеки му е ясно, че кола, жена и къща по снимка не се избира. Колегата си правел реклама... Ами честно казано ако трябва да правя оглед в Пловдив ще го имам предвид.
-
1 точка
-
1 точкаНезнам,ама именно тази система в Англия, ни показва тук на вече преминалите тази процедура,че имаме "Recall". Няма обща база данни,не е нормално това!
-
1 точкаС удоволствие. Купих си ето тази платка: http://cardrl.eu/cardrl - s.htm. Тези ги ползвам от 2010 г. и смея да твърдя, че са едни от най-добрите на пазара. След това си взех 4 бр. държачи: http://tpetrov.com/search.php?prod=Държач+за+автомобилен+предпазител+11mm+F1124. Монтажът става много лесно. Ползвах схемата на бушоните от тази тема: И така: 1. Червения кабел - +12 V постоянен - го свързвах посредством държач към бушон № 6 - аксесоари. 2. Синия кабел - +12 V от контакт - го свързвах посредством държач към бушон № 11 - ляв преден прозорец. 3. Черния кабел - маса - го свързвах на болта, който се намира под пластмасовата кора влява на педала на съединителя. 4. Единия жълт кабел заедно със сивия - към дълги светлини - го свързвах посредством държач към бушон № 4 - дясна дълга светлина. 5. Другия жълт кабел - към дълги светлини - го свързвах директно към бушон № 5 - лява дълга светлина. Свързах го без държач, понеже няма място. 6. Белия кабел - от габарити - го свързвах посредством държач към бушон № 32 - светлини на регистрациония номер. Това е. Работа за 10-15 мин.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00