Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 21.05.2020 in all areas
-
3 точки1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 437 100 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5700 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 38 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 21.05.2020; 9) Моточасове – около 150; 10) Изразходвано гориво - около 390 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (390 / 3.780) = 103; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градското е леко с три светофара. История на офисна хартия: Това е последната проба. Времето се затопли и макар че налягането се задържа над дадените от Хонда минимуми при 80 С на маслото (0.7 бара на празен ход и 3.5 бара на 3000 об./мин) взе да ги доближава при 94 С. Бях решил, че няма да допускам експлоатация близо минимума на празен ход. Честно казано обаче… не ми се разделя с това масло. В него има още живот – откъм поемане на замърсявания и тяхната дисперсия. Няма да повтарям писаното в предходните ми постове, но мога да изкажа само суперлативи за маслото (субективно мнение, касаещо моя режим на експлоатация, начин на шофиране и състояние на мотор). В личната ми класация то вече е номер едно – поднесе ми голяма изненада, удоволствие и наслада как работи мотора. Много ми се искаше да го покарам този 22 годишен D15Z8 на 20-ка, пък каквото ще да става. Е, дето се вика, начесах си крастата .Дали пак бих сипал тази 5w-20-ка (или подобна) – Определено ДА!
-
3 точкиКолега, аз също съм от Бургас и честно да ти кажа, бих се дотъркалял до Дупница, ако успея. Със сигурност след това ще си с нова джазка, поне от отзивите за Фенабг. В Бургас ми е трудно да ти посоча хондаджии за ремонт. Има само едно момче в Айтос, за който има добри отзиви. п.п. Търси си правата ! Ако е "докарана на ход от Германия" е един вариант. Ако е от автовоз, понякога и те не са наясно какво продават, така че задължително през сервиз (и в двата случая). Акко откажат - просто не купуваш
-
2 точкиПри условие, че всичкото масло в тубата е в това състояние, и нищо не се е утайло на дъното й, мисля, че няма проблем да го ползваш.
-
2 точкиАко го е пекло слънцето директно, при сегашните майски жеги, е логично да е вдигнало налягане в тубата и да избие фолиото. Маслото има не малко топлинно разширение, да знаеш. То и затова се мери нивото на студен двигател. Не е завирало, споко! Просто при разкото освобождаване на налягането е подскочило маслото в тубата и от това е цръкнало малко. Не му се плаши! Направи каквото ти е казал Емо и ако няма утайки си го ползвай с кеф. Все пак в двигателя, маслото е подложено на много по-екстремни преживявания!
-
2 точкиЗа дизела обективен анализ по една капка не е възможен. Независимо от това - маслото изглежда добре за километрите си. Саждите са равномерно диспергирани. По светлата област в периферията на капката може да се съди, че маслото все още може да поема замърсявания и да ги удържа в себе си. При силно замърсено масло тази зона е с цвета на зоната на дифузия или на ядрото (в много лоши ситуации). Самият краен ръб на капката, до който вълните замърсявания тръгващи от центъра й достигат една след друга (дискутирали сме го преди това), също не е голям и наситено "черен". Това също е показател, че маслото е в кондиция. Обводняване - леко. Бих казал отлично масло и читав мотор .Тук обаче сигурно влияе и обемът на маслото в картера .
-
2 точки
-
2 точкиГолеми благодарности към Ванката за вниманието и отделеното време!Смяна на съединител, който беше твърд като камък, смяна на кормилни накрайници, реглаж на клапани, смяна на тампон на мотора и тампони на стаб. щанга, смяна масло на скоростната кутия - от всичко съм супер доволен. Човекът е голям професионалист, а аз благодаря още един път!
-
1 точкаНека се включа и аз в темата: 1. Дата: 15/05/2020 2. Повод: Смяна на ремъци 3. Оценка за качеството:Отлично 4. Оценка за отношение: БЕЗУПРЕЧНО 5. Информация за сервиза: Фена Бг 6. Препоръки Ванката да пуши по-малко! 7. Винаги бих се обърнал към колегата Някои уточнения: след смяната се връщам в София по живо по здраво, зареждам и след бензиностанцията колата почна да чука като дизел и угасна. Веднага се свързах по телефона с Иван и се реши да я върнем на другия ден с платформа до него. Вечерта (16/05) ми се обади с тежка диагноза - скъсан разпределителен вал, което трудно можех да си представя. Доста се стреснах предвид възможните повреди. На 18/05 късно след обяд колата беше готова и си я взех. Валът сменен, оказа се слава богу без щети надолу. Не забелязвам никаква разлика във вървежа. Искам да изкажа благодарност за отношението и бързата реакция за ремонта!
-
1 точкаЗа последно пиша в темата и то само за да подкрепя твърдението, че термостатът си е напълно наред. Днес направих един доста бърз преход Сопот-Беклемето-Ловеч-Плевен и обратно по същия маршрут. Стрелката не мръдна от средата през целия път, а разходът на газ отново беше 10л/100км. Та, не смятам да го сменям...
-
1 точкаПричина за случилото се не мога да назова. Имаш ли подходящ чист съд, в който да пресипеш маслото? Ако имаш - пресипи го и внимателно огледай за промяна на неговия вид - цвят, прозрачност (на чисто масло), мирис, утайки, друго, което привлича вниманието ти. Погледни и на дъното на тубата. P.S. Може ли да качиш и снимки?
-
1 точка
-
1 точкаЗдравейте пак колеги,капнах няколко капки от това масло:RAVENOL USVO VMP SAE 5W-30. Автомобил-Mercedes C200 2002г.116к.с.,известен още като W203,дизел. Общ пробег по километраж 202 000км. Пробег на маслото-14800км. Режим средно тежък,леко градско и къси преходи. Не ползва добавка за дизел Тъй като този мерцедес няма щека за нивото на маслото,сипахме едно бурканче масло,след смяната му,вчера. Подгрях го в един алум.кен на газовия котлон и капнах тези капки.Сканирах ги след 24ч. сушене на стайна температура. И до тук,за дизела ми е тъмна Индия,както са и капките,по долу! Маслото е на година и от общите поръчки. Инфото е оскъдно,защото не е моя колата,а на приятел.
-
1 точкаhttps://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/oem/80450s7s003 Тук има по 40-50 лева. Нямам идея, този който е сложил, колко е читав, нито от къде е поръчван, но му се доверих напълно и каквото стане.
-
1 точкаMOTUL и те да не останат назад😉 8100_Eco-lite_5W-30_(GB) (1).pdf
-
1 точка
-
1 точкаЗа информация за 80- 120 е вярно https://www.drive2.ru/b/493972642282340569/
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точка
-
0 точкиВсички 7-ци с оригинален ксенон са с автоматично регулиране на височината на лъча, според натовареността на колата и наклона й. Системата работи като на една от задните щанги има прикрепена биалетка, която предава предава градуса на наклона на автомобила към машинката, която изпраща сигнал към тези на фаровете. Тази система с времето е предразположена към повреди и така и на мен преди време ми се беше счупила биалетката, която първа хваща наклона на колата и го предава на машинката. И се е счупила през средата, защото в единия ябълковиден болт явно е влязла влага, спекъл е и цялото напрежение от огъването е паднало върху лостчето, на което стои. Самата биалетка се намира зад задното ляво колело. Бях мернал някъде цената на дилъра, няма смисъл да я коментираме, а втора употреба не стига, че са рядкост и не се знае в какво състояние ще бъде, дори да се намери. В следващите редове ще опиша как си реших проблема аз. Ето къде е стояла я старата биалетка: Ето я и нея, като съм я закрепил в средата, за да й взема размерите от болт до болт: И ето го и заместителя, който сглобих: Нужни материали: - два ябълковидни накрайника от Али. Важно е да са с гумени шапчици, за да не допускат проникването на влага в ябълките и така да останат подвижни възможно най-дълго. - свързваща шпилка около 15см (по спомен, защото я изрязвах), не помня с каква резба - като ви дойдат болтовете ще видите. Има шпилки с различна устойчивост на напън. Поинтересувайте се и си вземете възможно най-здрави. - две контрагайки - запичаща течност за резби Крайния резултат изглежда така: Както се вижда, хубаво е, преди да я монтирате, да си смажете хубаво останалите подвижни части от системата, за да улесните движението им. Това по-горе го направих преди година. Към днешна дата, все още работи и вече изглежда достатъчно изцапано и асимилирано с останалите части на автомобила: Доколкото съм запознат системата е сходна и при CR-V, Civic и останалите модели на марката, така че това решение навярно е приложимо и там. Това е. Карайте разумно и нека се заслепяваме по-малко по пътищата.
-
0 точкиЕдинственото, което може да се случи с маслото ако не е затворено плътно е окисляване, но в тубата и при толкава ограничен достъп до кислород, този процес би бил незначителен. Аз винаги си проверявам течностите преди да ги отворя за сефте, като натисна тубата, за да видя дали издиша.
-
0 точки
-
0 точкиАми това е което успях да снимам: Маслото, което е по малко е от отворена туба Петро от предната смяна (Октомври 2019), маслото в другата чаша е от избилата туба. На мирис и цвят не усещам и виждам някаква осезаема разлика. Маслото е седяло в тубата изправено в кашон, който почти не се излага директно на слънчева светлина - както писах, терасата е остъклена. И преди съм държал там масла и такъв проблем не съм имал
-
0 точкиСпоред мен не си обърнал внимание още в самото начало. Просто като си размествал/местил тубата/ите и тази си я обърнал наобратно и се е разтекло. Нищо не е кипнало, това не е кафе.
-
0 точкиБлагодаря ти! Бях споделил с теб,за евентуална алтернатива на Mobil 5W30 ESP,с което беше преди равенола. До сега,караше мерцедеса с мобила,като му харесваше много. Да педант е човека,като търси най доброто,но не се вслушва много в препоръките,които му давам,за по ранна смяна. Инъче,сега отиде зад океана и наля това: Като цяло,усещаше по шумен двигателя,преди да смени равенола,но това е логично за пробега,който има.В началото на експлоатация на равенола:"работеше,като часовник"...вика! Сега пък е очарован от амсойла,същата работа,"...тиктака"! Абе...,все топ масла...,а кога ще излезе и "онова извънземното",да го опитаме и него..! Поздрави!
-
0 точкиабе гледам има разлики - TBN, CCS, BPV уж неголеми, явно нещо е променяно
-
0 точкиЗдравейте! Днес сутринта като се качих в автомобилът и запалих ми стана ясно че катализатора най-вероятно е откраднат. За моя радост не са успели да го откраднат отрязали са го откъм гърнетата и кабелите на двете ламбда сонди също са отрязани.Хондата е бензинова но това явно няма значение за крадците.Сега предстои заваряне и съединяване кабелите на ламбда сондите.Пиша го за колегите от Варна да внимават.
-
0 точки
-
0 точкиЕто я колицата . На първо четене е ОК. Има само леко омаслен преден десен амортисьор, друго огледа и диагностиката в ЮБИКО не засякоха (доколкото може да се нарече диагностика изобщо).Сменяйки Фрилендър-a с тази , жената е щастлива. Предстои смяна на всички течности - по ваш съвет се доверих на YACCO маслото е напр. GDI 5W-30, за 4000-6000 км. , после с друго. Масло за скор. кутия, антифриз , спир.течност и т.н... И нови летни гуми ще сложа - фен съм на TOYO, а сега е с едни хубави зимни Continental. Отвътре е с велур, много е запазена, няма изтъркано по седалки, таван, надрана и изтъркана пластмаса и т.н. Е, няма кьорава екстра, ама това е положението, за разлика от Акорда, който е Executive и лесно се свиква с благините. На дисплея за радиото чат пат се губи някой пиксел, ама с почукване се оправя . Май и парктроник ще се слага - отвсякъде. Събирам съвети, мнения и предложения за качествен майстор. Ако има нещо( а то няма начин да няма) ще питам.
-
0 точкиТо и това е най-странното, че в книжката пишат бая вискозитети но това обаче е последната информация според англичаните: При мен също дават 0/20 което няма как да се случи да сложа такъв вискозитет.
-
0 точки
-
0 точкиНаправих още 2 теста на моите и се надявам да са в помощ на някой, който се колебае, за да вземе решение дали да си сложи такива лампи или не. Първият клип е сниман на магистралата и е при скорост 140 км/ч, зададена от круз-контрола. Когато превключвам на дълги, светлината е толкова ярка, че камерата автоматично затъмнява и така не се вижда реалната сила на светлината. Този "проблем" с камерата не мога да го избегна с наличния хардуер и съжалявам, че не мога да покажа реалната картинка. Извинете за мръсното стъкло! Вторият клип е на извънградски път, скоростта е 90-100 км/ч където е възможно и на местата, на които не е възможно - по-ниска до такава, която съм преценил, че е безопасна за движение в случая.
-
0 точкиПовтарям си мнението и в тая тема : Предният и страничният тампон на двигателите 2.4 и 2.0 без значение автомат или ръчка всичките са еднакви и се подменят. На едните пише МТ , а на другите АТ. Имам 2.0 седан ръчка и сложих тампони за 2.4 турер автомат. Преди смяната имах гадна вибрация на купето на празен ход. След смяната колата заспа. Ако има някакви функционални разлики, аз не съм ги усетил.
-
0 точкиКолеги , малко информация по темата - мисля ,че ще е полезна. Предният и страничният тампон на двигателите 2.4 и 2.0 без значение автомат или ръчка всичките са еднакви и се подменят. На едните пише МТ , а на другите АТ. Имам 2.0 седан ръчка и сложих тампони за 2.4 турер автомат от колегата @crown_bg Колата заспа.
-
0 точкиМоята логика е, че след първа скорост, която си е бавничка , следва втора, която има доста голям заряд от мощност и колата се изстрелва доста. Това се получава , особено и ако смачкаш педала, тягата и натоварването са много големи на тази предавка и те трябва да се поемат, от съединител, маховик, полуоски и не на последно място от тампоните, които укротяват двигателя и скоростите. Може да са омекнали/изморени (не е задължително да са скъсани), но може и в нещо друго да е проблема , да имаш нещо тръгнало да се разбива, но не исках да те плаша излишно, преди да прегледаш тампоните.
-
0 точки
-
0 точкиСкоро ремонтирах НЕУСПЕШНО колата си там, след лек удър (с 20км.ч) - броня, пвц маска и преден капак. 100х се връщах заради забележки по боята и бронята. Тези хора или си мислеха, че съм сляпа и паднала от МАРС, или просто разчитаха на това, че колата я беше ужасно мръсна от пепеляка който е между бараките на "сервиза" и боклуци от дърветата наоколо. Освен че боята имаше разлика с моята (моята е черна НЕ металик а тази беше металик), всички детайли бяха със засъхнали буклучета и прашинки, които трябваха отново и отново да се полират. По всички фуги на голата беше останал непочистен грунд. Един месец колата седя в този сервиз (в двора по-точно) и беше супер разочароващо, когато най- накрая УЖ беше готова, а служителите си бяха оставили ръцете. След като останах без нерви и си взех колата, забелязах че има усукване на бронята. Фугата между бронята и капака не беше равномерна. Но се забелязва при вече измита кола, каквато не я получих. Ходих за второ менение пак в доверен сервиз.... и хората забелязоха и други проблеми, които не бяха отстранени. Отделно оставих колата си там с безпроблемно отварящ се капак, който без проблем се задържаше в отворено положение, а си я взех с капак, който клапваше сам и трябва да придържаш с ръка, докато е отворен. С две думи НЕ ПРЕПОРЪЧВАМ!!!
-
0 точки
-
0 точкиМислех,че съм само аз така... успокои ме,щом още пишеш тук..(дано да носиш на черен хумор)? В интерес на истината,след като нашумяха теориите за 5G,изключих тази честота на рутера. Карам на 2.4Gh с "wall penetration"и пак на 2м. Ако някой ме убеди,че 5G на рутера е безопасен,ще го "щракна" пак!
-
0 точки
-
0 точкиinspektora, абсолютно съм съгласени с теб и с Павката. Всеки има право, да разсъждава от неговата си камбанария, независимо от възрастта, житейския опит или преживяното до момента. Аз като "възрастен" (в кавички е, защото и на години ,все още се чувствам млад ) , съм се отказал да поучавам и променям убежденията на по-възрастните от мен. От уважение обаче към годините и опита им, ги изслушвам , попивам нещата за които смятам че за момента са прави и продължавам напред. Естествено, след време си спомням и другите неща, (с които тогава не съм бил съгласен и не съм им обърнал особено внимание) и почти в 90% (образно казано) за тези неща, те пак са се оказвали прави, под една или друга форма. Така че, от възрастните може да научиш много, стига в момента да погледнеш през техните очи, а не да стигнеш до истината след време. Та това е по-повод гледната точка, надявам се да разбереш и ти и Павката какво съм написал. п.п. И ако търсите и чакате някой да ви каже, че нещо направено и внедрено сега е опасно за човека в този момент, това няма да стане, нито пък ще намерите такава информация . Тази информация и резултатите може да се видят след години, когато е твърде късно и безпредметно да се коментира, защото тогава ще има други неща, за които да си блъскаме главите както сега.
-
0 точкиАз лично съм избрал модул за дългите на 30% и от тогава съм забравил от къде се палят фаровете. По светло не свети нищо друго по колата освен 2 те крушки на дългите на 30%. Като запалиш издава звуков сигнал, че сработва (ако е светло) и пали лампите като постепенно ги нагрява до 30%. Сработи ли датчика за тъмно, пак издава звуков сигнал, че спира, пали ксенона и съответно всички други светлини по колата. Аз лично през деня не искам нищо друго освен нужното по закон да ми свети по колата. Отзад габаритите през деня не са нужни, някой писа назад нещо такова...Варианта който обсъждате тук с тая схема в мигача също е приемлив. Само недейте да лепите някакви лед ленти или други изгъзици по бронята. Това не е Голф. [emoji6]
-
0 точкиПоследно съм купувал иридиеви свещи NGK от Тех-ко за 90 лв. четирите в комплект. От тогава съм им навъртял около 75 000 км. и още си карам с тях. За сериозно обслужване и ремонти ходя при fenabg в Дупница. https://forums.hondabg.com/topic/53395-fenabg/?do=findComment&comment=1057548100 Дистрибутор е и на маслата Yacco. Само той ми върши работа както трябва! Ей го къде е по магистралата... За 45 минути съм при него с все трафика в София. Чета много добри отзиви и за Мотобокс в Овча Купел, но само при тях не съм ходил все още... Иначе от софийски сервизи и "майстори" до тук ми е дошло и повече - не!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00