Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 2.04.2020 in Мнения

  1. 2 точки
    Понеже сме авто форум и за да не фрустрирам Димо и други съфорумци - представете си следната ситуация: Есен е. Тоест - зимата някъде вече е почнала. Там е студ и "вие вук". Разни учени климатолози предупреждават че ще дойде и по нашите земи и "ще стане страшно". Министърът на транспорта свиква кризисен щаб и възлага на шефа на КАТ да разработят мерки, така щото гумаджийниците да не изпаднат в критично положение, заради напливът от желаещи да си сменят гумите. Някои хора питат - ама още е топло!!! Кризисният щаб започва да обяснява как нямало "сервизите да издържат", колко жертви от катастрофи е имало миналата зима в задполярния кръг (без уточнение за истинската статистика на причините) и как сме нетолерантни към обществото, понеже ще отнемем човешки живот, ако не се адаптираме своевременно. За основен метод за адаптация е обявено - който няма зимни гуми "Да не излиза", понеже ако завали и свие студ, ще го обърне на сняг. Някои хора питат - ама още е топло!!! Ние с колите си вадим хляба? Разни научни фактори подсказват че е по-разумно да се действа според обстановката и да се планира ограничен достъп на планинските проходи, при зимни условия. Обществото обаче вече знае че идва зима и е съгласно че е разумно да се "преобува", но ако може - да е когато дойде снегът. Щабът възклицава - "Ама като завали гумаджиите ще са претоварени и ще стане проблем!" Метеоролозите съобщават че се задава циклон от север. Хората гледат новините от пострадалите райони и си казват "Ей - прав е човека - глей кво стаа по света". На другия ден е опашка по магазините за гуми. Всеки граби, щото не се знае колко ще продължи зимата и никой не може да ги успокои кога точно ще дойде пролетта. Купуват всякакви - само и само да са със зимен грайфер. Врачки и народни майстори обясняват че като няма зимни и всесезонните стават. Купуват и вериги, спрейове за размразяване, стъргалки, гелове против замръзване на уплътненията и т.н. Вечерта пак са пред телевизорите и гледат Наталито - просто е харизматична и вдъхва компетентност. Щабът също гледа метеопрогнозата и дава брифинги - "Споко - ние освен нашата прогноза гледаме и други източници". На другата сутрин захлажда. На изходите на областните градове - КПП-та с КАТ-аджии, но колите им с летни гуми. Връщат поголовно, освен ако не подпишеш декларация че ще караш само "до ееейй там и обратно". Някои попълват, повечето се връщат да сменя гуми. Оказва се че мнозина имат втори комплект джанти и не им е страшно. По селата КПП-та няма, нито магазини за гуми, а и хората там нямат пари за нови, та разравят зимници и килери, да не би да са останали "некви от деда им". Гумаджийниците са "въоръжени до зъби" с гайковерти и крикове, но въздух още нямат - чакат доставка. Кръстатите ключове от железариите са изкупени и се продават на черно. Някои пенсионирани заварчици отварят "надомен бизнес" изкупувайки метални тръби и влизайки в кооперация с гилдията на стругарите. Други предприемачи чакат доставка на Г-ключове със специален сертификат (за зимни условия), но не знаят размера на болтовете по джантите, ама - важното е да тръгнат контейнерите навреме. Щабът чинно информира с брифинги че за вчерашното денонощие има заловени с летни гуми и внимателно чете статистиката на загиналите (без да уточнява причините за ПТП). Хората си вземат поука и сменят поголовно летните гуми със зимни, нищо че навън леко ръми и е +10 градуса. Наталито вечерта съобщава - "Циклонът наближава". След нея - репортажи от "северните земи", където той вече вилнее. Някои хора питат - ама още е топло!!! Може ли да кажете колко от ПТП-тата са поради летни гуми при плюсови температури? Щабът отговаря - нямаме точни данни, но със сигурност колите им бяха с летни гуми. Хората продължават да сменят масово летните гуми със зимни. В социалните мрежи е пълно с приятелски/подигравателни съвети/призиви за смяната и ако някой още няма "Да не излиза". Обръща го на сняг. Вали лекичко, по асфалта се топи. Настъпва масова паника. Тези които са още с летни гуми са "по-ниски от тревата". Брифингите продължават. Хората си стоят по къщите, понеже не знаят извън градовете каква е пътната обстановка. По-напредничавите търсят инфо в нета, но 95% от уеб камерите са по главните улици, но не и по шосетата. Обществото е притихнало и чака вечерните шоута на щаба и метеоролозите. Застудява - температурите (нощем) падат под нулата. Държавата осъмва с нови и по-крути мерки. Вече няма значение дали имаш зимни гуми, понеже насрещният може да е с летни. Някои хора питат - ама още е топло!!! Снегът не се задържа и денем е над 7 градуса. Щабът всяка сутрин съобщава броят на катастрофите (без подробности), както и колко точно коли са се подхлъзнали, кои от тях с какви поражения са и колко са "тотал щета". В градовете работят само магазините за гуми и застрахователите. Министърът на транспорта създава експертен съвет към щаба (за да въведе научен подход към кризата), който излиза със становище че велосипедите също трябва да са със зимни гуми, а от вкъщи може да се излиза само със зимни обувки. Съветът също така дава правомощия на КПП-тата да изследват качествата на зимните гуми, но предупреждава че има 2 вида тестери. Бързите са чрез пробождане на гумата и вземане на екстракт от най-вътрешния слой, а бавният (който е много по-достоверен) е да се отреже парче от нея и да се прати за лабораторен анализ в специализирани лаборатории. Така минава месец - горивата поевтиняват, но малцина се радват на това. Повечето само чистят снега от колите си и чакат пролетта, но никой не знае кога ще дойде тя. Някои гледат календара - 1-ви април е. После гледат през прозореца, а там е 122-ри декември! Циклонът в "северните земи" отдавна е отминал. Наталито вече е с къса поличка, но щабът и съветът още държат на своето - "При нас зимата тепърва започва - пазете гумаджиите"! Навън май вече е МАЙ. Щъркелите са дошли, но не носят бебета. Кой би си помислил за деца в тая криза. Все повече хора питат - ама вече е топло!!! Журналистите се събуждат от зимен сън и питат щаба - "Е - що ги ручахме жабетата??? Щабът се извинява - направил е всичко "в името на народа". Кризата все още не е отминала - просто се мести в южното полукълбо. Статистиката за ПТП отдавна не е тема №1 по популярност сред популацията, а и тепърва ще се нищи въпросът за причините на конкретните произшествия. Министърът на транспорта подава оставка и е назначен за министър на пътищата и крайпътните заведения (за да "капе" все пак нещо и за него) - отнесъл е критиките. Животът се пука по шевовете, а гумаджийниците също кипят от работа. Но не всички сменят зимните гуми с летни. Просто повечето фабрики не работят и хората са се върнали отново към препитание чрез майката земя. Хората са щастливи че са изкарали зимата в къщи. Децата само съжаляват че не са се попързаляли в 3-те дни с обилен сняг. Това е авто форум. Всяка прилика с действителни лица и събития е случайна, а другото е просто лирическо украшение. Надявам се да послужи ако не на разума, поне на чувството ви за хумор, макар че "майтап - майтап, ама на гол гъз не бива". С надежда че не е в разрез с политиката (на форума) и няма да бъде скрито, а и докато се усетя, съм отделил час от напоследък аскетичното си битие.
  2. 2 точки
    Първата част на темата, логично е заключена. Тази част и тя натам отива - може и да греша!? Та форумЪТ е за ХОНДА?! Моите 2 стотинки: Много са неизвестните, но има все повече научно доказани факти. Подходите са два. Генерализирам, разбира се но: 1.Китай - заваряваха врати, при затъмнение от всякакъв характер, най-вече информационно. В резултат епидемията отмина (вероятно по естествен път) с НЕИЗВЕСТЕН брой жертви и информация и изводи, които сега Партията - Държава превръща в капитал и политическо влияние. Всичко това - до болка ни е познато и видно в момента, дори в голяма част от Европа и света. 2. Тайван (и не Тайван не е Китай, колкото и да го повтарят от континента), Сингапур, Южна Корея и др. - развръщане на структури създадени преди години на база изводите и поуките при удара на SARS, MARS.... Протокол за навременни действия: по контрол на граници, контакти и своевременно определяне и разделяне на застрашени, контактни, карантинни; използване на предварително заделени (тук на 23.03 забраниха износа на маски!!) средства за защита, дизенфектанти и т. н. материали; МАСОВО ТЕСТВАНЕ. Въобще максимална прозрачност, всестранна информираност, възможно най-пълна картина на ситуацията. На база на които, РАЗУМНИ И РАЗБИРАЕМИ, ЛЕСНИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ И ОТЧИТАЩИ ЕФЕКТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО ИМ решения на техния НОЩ! Не си ликвидират икономиките и закриват държавите. Та ние къде сме и какво ни чака!? И не, въпросът не е политически! И един линк от мен, всъщност от "агент Сашо": http://altanalyses.org/2020/04/02/алтернативи-анализи-поредната-загуб/ p. s. И вЕрно, къде изчезнаха всички ... антиваксъри
  3. 2 точки
    Карантината засяга определени сфери директно, а всички останали индиректно. Не е проблема в нея, а дори да беше прецизирана, резултатът икономически нямаше да е много по-различен. Стагнацията идва от неясната продължителност на извънредното положение, понеже хората си налагат сами икономически рестрикции. Ясно е че пазаруването крепи икономиката и когато извънредното положение го ограничи (подсъзнателно или не) само до стоки от първа необходимост, всичко останали сфери са потърпевши, а ефектът ще има и латентен период.
  4. 1 точка
  5. 1 точка
    Цецо, видеото и лирическото отклнение ги покажи на хилядите италиански семейства дето са загубили роднини, или на докторите които се чудят кой да лекуват и кой не. Не подкрепям теорията, че и преди в Италия са умирали толкова хора /от всеки друг вирус или и без вируси/ на ден, ама понеже нямало корона вирус едва ли не е било нещо нормално и вероятно са си умирали в къщи без да товарят здравната сиситема, щото сега тя изнемогва. За маските в Австрия е друга тема, вероятно и с милиардите ще е същото, но това не променя факта, че умират много хора и няма лекари да им помогнат доколкото е възможно.
  6. 1 точка
    Здравейте,за съжаление много рядко пиша,но днес разреших един доста така сложен проблем,с който се занимавах от доста време. Става въпрос за отечка (battery drain). Ходих и по майстори и все тази си беше. Единствено джоба ми ставаше по лек,но решение нямаше.. На карая реших сам да се заема,закачих мултиметърът и започнах да вадя бушоните,докато не открия кой е проблемният. След като открих въпросният бушон,го извадих и проследих какво не работи. Съответно те бяха няколко...(светлините в купето,двд-рома и малкият дисплей горе). Днес се заех с разглобяването на нещата под ред,докато накрая не стигнах до панелът на малкият дисплей,разбира се преди това разглобих всичко останало...След като махнах панелът,зейна блутут модула. Откачих буксата и отечката изчезна. На мен лично камък ми падна от сърцето и затова реших да споделя какво се случи. Надявам се за в бъдеще да е полезно на някой,та да си спести паричките. Електрическите услуги,не са леки...Особено тук в Англия. Това е общо взето. Не е гот на 2,3 дни да ти пада батерията и така... Поздрави:Миро
  7. 1 точка
    Throw out bearing Надявам се да съм бил полезен..
  8. 1 точка
    Преди да ме е изпреварил Владо а. к. а. CARPEREA, вземи си ТИХИ гуми, особено ако предвиждаш по-дълги пътувания. И ги карай толкова напомпани, колкото пише на вратата - 1,8-1,9 атм
  9. 1 точка
  10. 1 точка
    Е така де крива диафрагма на притескателя. Шанса да е от монтаж е голям. Не отричам дефект просто практиката ме е накарала да гледам и от друга страна.
  11. 1 точка
    Аз не обвинявам. Поне не и за сега. Просто си спомням за 90-те години на миналия век...
  12. 1 точка
    Първо - люкът не уплътнява добре към тавана. Уплътнението е дало фира, или някъде е огънато и влиза вода. После - около люка има корито, което да събира водата. В четирите ъгъла на това корито има тръбички, които отваждат водата. Предните две тръбички минават в двете странични колони на предното стъкло. Заднитв две тръбички не съм сигурен къде са, май са в средните колонки между вратите. Започни проверката по обратен ред. Предните две тръбички водят до коритото между двигателя и предното съкло, там където са чистачките. В това корито има други тръби, които свършват при калобраните. Тези тръбички нямат пряка връзка с твоя проблем, но няма лошо да ги провериш и тях. Ако в коритото има боклуци тръбичките са запушени. Изчисти боклуците и сипи вода в коритото и виж дали се оттича на земята при калобраните. Ако не - с тънка тел прочисти тръбичките. Минаваш на тръбичките около люка. Отваряш люка и почистваш боклуците. Прочистваш тръбичките с тел и проверяваш с вода дали "работят". Дотук си приключил с оттичането на водата от тавана до земята. Минаваш на уплътнението. Виж дали люка прилепва към уплътнението и дали то стои добре към тавана. Ако има пролуки може да пробваш със силикон. Ако не става - смяна на уплътнението. Ако не ти се занимава с цялата тази работа минаваш на груб ремонт - затваряш люка, уплътняваш към тавана със силикон и никога повече не го отваряш. Накрая - има вероятност уплътнението на люка да си е наред, а водата да влиза от друго място. Това обаче не отменя проблема с тръбичките. Другото място е каналите на тавана. На целия таван имаш надлъжни канали под черните лайсни. Ако имаш и надлъжни греди за багажник още по-зле. Водата от тези канали се оттича покрай предното стъкло отпред и покрай вратата на багажника отзад. Там, където свършват каналите при предното стъкло има много малки отвори. Няма тръбички, просто водата си тече покрай стъклото. Същото важи и за края при задната врата. Ако имаш и греди положението се усложнява със "лапите" за захващане на гредите към тавана. Тези лапи драстично стесняват каналите, започва да се събира прах, която става на кал и запушва каналите. Това води до гниене на покрива и започва да тече, където си иска в купето. Сваляш надлъжните лайсни и проверяваш състоянието под тях. Не е необходимо да сваляш гредите, само махаш декоративните капачки на лапите. Лайсните са на щипки, които може да счупиш при свалянето. Капачките на лапите също са на щипки. Първо сваляш капачките, после лайсните. Предните и задните капачки имат отвори за освобождаване на щипките. Отворите се виждат като погледнеш лапата откъм тавана. Широки са около 6мм. Пъхаш нещо тясно през отвора, натискаш леко и дърпаш капачката напред. Не я вдигай нагоре, само напред към стълото. Задните се дърпат назад към вратата на багажника. Средните капачки са "п"-обазни и просто са защипани към лапата. Лайсните също се вадят с дърпане напред/назад, а не с вдигане нагоре. Успех. п.п. Карпера ме е изпреварил с правилна насока, докато съчинявах сюжета за малък разказ.
  13. 1 точка
    Трябва да мислим глобално, защото сме част от глобална икономика. На хората, които работят в туристическия и транспортния сектор им е все тая дали има карантина, ако няма полети, автобуси, екскурзии, като ресторантите и хотелите са празни. Някои работят в сектора на IT услугите (било то телефонна поддръжка, продажби, програмиране) за чужди фирми - могат да го правят и от вкъщи. Но ако клиентите им са в засегната държава или сектор и си отказват проектите - пак края на карантината не променя много. Ако ще обвиняваш правителството - поне обвинявай всички правителства. Мерките не се взимат защото някой иска да си убие икономиката, а защото иска да я спаси - месец-два стриктни мерки като китайците и да се връщаме към нормалност.
  14. 1 точка
    Имаше тема някъде когато е отворен някъде по рамката има отвор и след него канал за изтичане на водата. Той се запушва и се появява тоя теч.Та трабва да се почисти и да се огледа запушен ли е, също дали нямаш някое уплътнение скъсано.
  15. 1 точка
    @Vorpatril Да, това е белгийска автокъща, но дефакто араби. https://www.mobile.de/bewertungen/SALLAUMLOGISTICSCENTERNV?lang=en&referrer=https%3A%2F%2Fsuchen.mobile.de%2Ffahrzeuge%2Fdetails.html%3Fid%3D276165268%26damageUnrepaired%3DNO_DAMAGE_UNREPAIRED%26fuels%3DPETROL%26isSearchRequest%3Dtrue%26makeModelVariant1.makeId%3D11000%26makeModelVariant1.modelId%3D5%26minFirstRegistrationDate%3D2013%26pageNumber%3D1%26scopeId%3DC%26sfmr%3Dfalse%26sortOption.sortBy%3DsearchNetGrossPrice%26sortOption.sortOrder%3DASCENDING%26searchId%3Df5ff2f83-34f4-6912-c422-f6aaa54d5f73#1 Докато търсих кола установих,че общо взето каквато и марка да търсиш в мобиле и сортираш по цена обикновено изскача тяхна обява на челно място. Официално името им е SALLAUM LOGISTICS CENTER NV. Често обявите им са фалшиви, на неестествено ниски цени, а и често пишат че колата е само за експорт извън ЕС. Но като прегледаш рейтинга им от клиенти всичко ти става ясно. Мисълта ми е , че цените им подвеждат клиент за средната цена на даден модел. Както и да е ,това беше лирично отклонение.Има и още няколко такива автокъщи със стотици обяви,често на несъществуващи коли.С цел да ти отмъкнат капаро и други измами. Щом бюджета ви е по-висок неминуемо ще изскочи нещо добро.Успех !
  16. 1 точка
    Моля, вече не ползвайте този линк, продават вече ментета!
  17. 1 точка
    Всичката информация за двигателя е в VIN номера му. Ето инфо за свещите Маслата и количествата им още една таблица с инфо Това е каталога с всички части като вкараш VIN номера https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda
  18. 1 точка
    Кавазаките беше страхотна машина, но имах проблем с нея.. Заради височината ми стоях доста свит и като минех 100тина километра преход и се схващах целия.. После по 20мин се разтягах.. Продадох я.. Човека остана доста доволен - машинката е много гледана... С crossrunner-a успях да направя само едно излизане (около 100км), преди да ни затворят в градовете.. Определено ми е по-удобен.. Върви уникално, има много повече въртящ момент и лапа точно двойно на кавазакито
  19. 1 точка
    Всъщност... те подканвах да споделиш какво според теб са (по-)адекватни мерки. Аз не бих посмял да твърдя, че имам по-добро предложение за нито един от двата казуса - за овладяване на вируса или за избягване на финансова криза. Съответно не бих посмял да твърдя, че нещо е неадекватно, ако нямам по-добро предложение. Вместо да кажеш какво според теб са адекватни мерки - да се държиш снизходително и обидено да кажеш, че спираш да пишеш предполагам също е вариант. 🤷‍♂️
  20. 1 точка
  21. 1 точка
  22. 1 точка
    Дали проблема не е в помпата. С износен съединител трудно се въртят гуми.
  23. 0 точки
    В килограм ориз има 278452 зърна... За захарта ще ви кажа по-късно
  24. 0 точки
    Будилник, като стигнеш до там започва да звъни. Регулируем ограничител на обороти?
  25. 0 точки
  26. 0 точки
    Що е то?! Гаража на комшията. Тъмночерното петно е дупката в етернита, която сложи край на мерака на Яцек за почистване на боклуците от покрива. Отърва се само с изкълчен глезен.
  27. 0 точки
  28. 0 точки
  29. 0 точки
    Свободата е като въздуха: осъзнаваш колко струва, когато започне да липсва... Пиетро Каламандрей
  30. 0 точки
    Точно! При течове отзад обикновено това е причината. А пък на тази снимка се вижда съвсем ясно от къде си влиза водата.
  31. 0 точки
    Да не забравиш да направиш една малка дупчица с ф2мм. бургия отдолу, да ти изтича конденза.
  32. 0 точки
    Да колега,местен е. Идеята ми беше,ако някой иска нещо да му се достави от UK,но няма възможност да си го поръча,аз мога да го пратя от тук(UK, Merseyside,Southport). Както казах 1.20п е за килограм,опаковането и прочие ще е от моя страна.Бих се радвал,ако мога да помагам с нещо. Да правилно,грешката е моя...Трябва да си оправя профила,заемам се.
  33. 0 точки
    Като имаш човек той да не обикаля цяла Англия, нали е местен...то такива фирми има десетки, но искат да им доставиш багажа там от където тръгват или близо... Искам да кажа, че така и не каза в кой град си и не си смени мястото в профила (30 сек кликове, пък като се прибереш в Пд пак ще го смениш). Виж моят профил, всичко е ясно и за колата и за мястото..., въпреки, че сега вирусът ме закова в Плевен, два полета ми отмениха за UK и се отказах, оставам за сега... Няколко пъти споменавах , модераторите да направят софтуера, да не разрешава регистрация, ако не попълниш основните данни в профила си...
  34. 0 точки
    Непротивокоронавирусокарантиноизолационохулствай!
  35. 0 точки
    Има всичко ,друг е въпроса че повечето дават повече пари да си го купят от вън едно и също нещо отколкото в БГ
  36. 0 точки
    Още малко глезотии: Огледало Спуун: За жалост на Джаза е някакво куцо захващането, и ще се наложи да взема и сложа такова от Акорд 7 заедно с държача на стъклото, преди да правя тази интервенция. Крушки за фарове за мъгла беллоф: Ключ за дажнти с три размера на блиц, 3в1: Филтър купе, хибриден на блиц: Маслени филтри на куско и блиц: За съжаление тези неща нямат гаранция тук, тъй като са правени за вътрешния им пазар, а не за износ, но ми дадоха дума че при евентуален проблем (да не се стига до там), ще стигнем до консенсус. Sent from my iPhone using Tapatalk
  37. 0 точки
  38. 0 точки
    ВАЖНО от Кризисния щаб! При съмнения за висока температура и поради изчерпване на термометрите в аптеките, МЗ препоръчва да се поставят три сухи царевични зърна в дупето. Ако излязат пуканки, веднага се обадете на Бърза Помощ ! Забележка: Само зърна - не цели кочани !
  39. 0 точки
    Щях да напиша, каква е колата, ама съвестта не ми даде, щото ползвах жокера и питах Чичо Гошо за коли произведени в Швейцария. Иначе да, бутиков сбирщайн на части от известни марки коли.
  40. 0 точки
  41. 0 точки
    На мен ми е интересно какво ли ще стане след още 1 месец карантина...Тези, които така настойчиво ни приканват да си стоим в къщи, редовно си получават заплатите...
  42. 0 точки
    "изтичането" на трилионите , тоест тяхното заличаване, сега вече не може да стане с война, както по-рано, ясно е защо...та се налага да се проявява творчество според мен....
  43. 0 точки
    Не знам на интересен ли се правиш като ми задаваш този въпрос...но мерките взети относно локдауна може всеки извън щаба и СЗО да стопли и приложи, а и аз не говорех за тези мерки изобщо, а за поведението, отношението на тези хора и трилионите които ще изтекат (в нашия случай милярди), и никой няма да разбере къде са отишли. Не съм човек, на който като му се каже нещо, скланя глава и вярва сляпо, не и преди да съм проверил и да съм се информирал от няколко места... Няма маски, няма апарати, няма лекари, няма болници, защото никой не бил подготвен и неочаквал такова нещо да се случи - ето това е неадекватно и показва как целия свят живее ден за ден и утре ако стане нещо като пандемия, тогава ще го мислим... Спирам да пиша и тук. Sent from my iPhone using Tapatalk
  44. 0 точки
    Да се включа и аз в "новата" тема... Само като гледам цифрите на сумите отпуснати и такива предвидени за бъдещо отпускане за справяне с щетите в последствие от този вирус (в световен мащаб), направо долната ми челюст се удри в земята като в едновремешните анимации... Тъй като хората са изплашени и концентрирани изцяло върху едно единствено нещо навсякъде (освен Китай, а скоро и П. Корея), а именно вируса, никой не се замисля за последствията, никой няма как да прецени дали тия пари наистина са нужни, самите тия дето ги мислят тия неща е видно, че не са наясно (промениха си мнението и цифрите съответно няколко пъти, и продължават), дали ще бъдат похарчени за това за което се казва, дали ще остане нещо от тях, кой и как ще се връщат... Всички виждаме ефекта от мерките продиктувани от "вируса" до къде доведоха света, а сега се опитайте да си представите нещо малко по-тежко и страшно, какво ли ще се случи тогава, след като един вирус "ни" хвана по долни гащи... Отново споделям, че не омаловажавам ефекта на вируса, но някак си не приемам че това е адекватен отговор на съвременна, и изключително развита, и технологична, и т.н. цивилизация! Sent from my iPhone using Tapatalk
  45. 0 точки
    Овцата цял живот се страхувала от вълка, а накрая я изял овчаря. ( грузинска поговорка )
  46. 0 точки
  47. 0 точки
    Крия част от твое мнение, което е в разрез с молбата за добрия тон и да не се прокарват конспирации. Моля те да го приемеш конструктивно.
  48. 0 точки
    Призивът да не се изкупуват маски, за да има за лекарите, медицинските сестри и болните е в директен разрез със "задължително носене на маска от всеки". Няма как и двете. Първо и важно - рано е да заключим, че смъртността там е висока, другаде ниска - можем да правим тези сметки като епидемията премине. В момента като процент в Щатите смъртността е ниска, но с всеки изминат ден, статистиката се променя драстично. Просто защото са назад по кривата. Ето няколко фактора: 1. Процентът смъртност е висок, защото много малко хора са тествани. Заради ограничено количество тестове (които в началото и бяха много по-бавни) и капацитет на медицинската система, която бързо беше претоварена. Германия има по-добра здравна система (една от най-скъпите в света) и побързаха да се подготвят в момента в който в Италия започнаха да идват лоши новини, без още да са зесегнати. 2. Тези държави, заради това че са топли и атрактивни туристически дестинации зимата и на пролет, бяха "посяти" с епидемията първи. Не бяха подготвени и бързо здравните им системи бяха претоварени. Като няма достатъчно легла, вентилатори, не могат да третират хора. Смъртността навсякъде ще е по-ниска, докато не се изчерпи капацитета от легла и лекари. В този момент статистиката започва рязко да се порменя. 3. Имат едно от най-старото население в света (Италия). 4. Имат културни навици, които разпространяват вируса. Който е бил в Италия знае как хората се целуват по бузата за поздрав. https://www.businessinsider.com/germany-why-coronavirus-death-rate-lower-italy-spain-test-healthcare-2020-3 https://www.aljazeera.com/news/2020/03/italy-coronavirus-fatality-rate-high-200323114405536.html
  49. 0 точки
    Ровейки eBay за дистанционно за Витара попаднах на това Адресът на продавача е в Англия, ама името ...
  50. 0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...