Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 4.06.2019 in all areas
-
2 точки@pencho, вижте, не зная дали купувате кола на старо за първи път, но изглежда някои неща не са Ви ясни. Общоприето правило е около 35 процента от максималния Ви бюджет да го запазите за ремонти, обслужвания и такси. Ако искате да купите кола за 15 ще трябва да имате едни 5 под ръка , които по всяка вероятност ще заминат. Старата кола е на късмет, освен ако нямате сериозни връзки с търговци на автомобили или не сте механик, или със сериозни познания по отношение на автомобилите като цяло. Средностатистическият потребител не нито едно от трите, тъй че колкото по бързо приемете фактора късмет, толкова по-добре. Ако имате късмет ще харчите по-малко за ремонти, ако не, ще харчите повече. Хубаво е да сте подготвен, това е. Дали ще е бензин на газ или дизел е все едно. Може да се придържате към вече установени навици. Ако сте свикнал с дизел продължавате така , същото важи и за бензина. Аз лично не бих взел дизел никога, освен ако не е чисто нов от магазина. Не е морална историята с дпф-ите , които се "оправят" с махане. Понеже всички знаят ,че тровят, ама пак го правят. А това са повечето дизели на старо.Съжалявам, ако обиждам някого, не е лично,а откровено мнение просто. Замърсяването не може да се сравнява с бензин. Нагледал съм се на джигити дето им съска турбината и излизат едни приятни работи отзад. Да не говорим ,че се маха и egr клапата, дето е също толкова важна за вредните емисии , колкото и дпф-а. Катализаторите на бензин могат да се сменят вече на достъпни цени, могат да се чистят или да им се сменя питата. Проблеми с егр на бензин почти няма, дори и да има лесно се сменя с нов и драмата не е голяма.2.4 двигателят има променлив тайминг на изпускателния вал, който също много спомага за намаляването на вредните емисии. Може да се поразровите за инфо из нета и ще видите ,че не говоря врели некипели. Ако си харесвате Дизел и нещата, които говоря Ви засягат персонално, моля пропуснете ги между ушите си. Както казах, не енищо персонално и категорично не целя конфронтация. Успех с търсенето и късмет , казвам го като човек, на когото му се е случвало да изтегли и късата клечка.
-
1 точкаЗдравейте, колеги, Едва ли ще кажа нещо фундаментално и ново, или пък неизвестно за някого, но искам да изкажа огромното си възмущение от културата и поведението на българските шофьори. Днес който е опитвал да мине в района на Сточна гара в София, както и всички булеварди и улици, водещи натам - може би разбира какво имам предвид. Ето сега споделям с вас един видеоклип, който направих днес и искам да ви помоля за кратки коментари по него, кой каквото му е на душа. Наблягам на следните очевадни и безумни неща, които могат да се видят: - 02:24 - бял автомобил най-безцеремонно минава на червено, за да се набута в и без това запушеното кръстовище. - от 03:05 до 05:20 - кръстовището е блокирано от автобуси, които няма как да го напуснат, след като са навлезли в него. Това създава "тапа" в целия кръг на това кръгово и за секунди всички околни улици блокират. - на 04:00 мин за момент показвам поредният зелен светофар за тези от Хаджи Димитър, при който не премина нито един автомобил, просто защото нямаше как от другите отпред в кръговото - от 08:00 мин до 12:40 мин (4 минути и 40 сек.) автобус на градския транспорт блокира изцяло единия изход, при видимо нямане място къде да отиде. На моменти сякаш клипът е на пауза, нищо не мърдаше, освен клоните на дърветата. - чак до 13:50 мин от клипа, нито една кола не можа да премине към изхода за Хаджи Димитър. 6 минути да не може да се премине на това кръстовище знаете какво означава за трафика назад. - едва на 14-тата минута от клипа се усети, че има регулировчици (тези, които се виждат на 06:20 от клипа), които не позволяваха влизане в кръстовището от няколко от входовете, и това буквално за минути раздвижи обстановката и движението започна да се нормализира. Това се случи около 14:30, когато зверското задръстване беше вече от няколко часа, и е само малка извадка от едно и също, повтарящо се с часове - навлизането в кръстовище, без да има как да се напусне. А това е единственото, което беше нужно днес. Защо хората са толкова глупави и сами си създават проблемите? Защо няма една елементарна култура на пътя, елементарна мисъл и преценка на ситуацията? "Ако аз не мога да мина, и другите няма да минават, пък!" Или "Кой ми с*а в гащите?" ЛИНК КЪМ КЛИПА
-
1 точкаДрагито го купих след рефлаша и реално нямам резултат измерен преди рефлаша с него, но имам замерване с Гтек и нещата бяха следните 0-100 7.9сек 402м 15.7 Тези времена са с премахнат катализатор, скорости от Type R, лек маховик и панелен K&N филтър След ремапа 0-100 според зависи гумите ама около 7.2 с обикновени гуми, 6.8 със семита 402м 15 сек. с обикновени гуми и 14.7 със семита След ремапа имам и дино графика и графики от Драги-то.
-
1 точкаКолеги, оправих проблема с модула. Звънях на доста автоморги и магазини в България, но без успех. Имаше го единствено в Бултрако, като там цената беше 510лв. След това потърсих в чужбина и намерих оригинален употребяван модул в този сайт www.autoparts24.eu. Цената там с доставката беше 230лв. Още на следващият ден ми изпратиха модула като за 6 дни вече беше при мен. Много съм доволен от поръчката и определено препоръчвам този сайт. Модулът беше като нов със същия номер като моя. Нямах никакви проблем с програмирането на ключа (за около 2 мин) и всичко си работи нормално.
-
1 точка"Когато държавата я няма, ти ставаш държавата". http://uspelite.bg/kogato-darjavata-ya-nyama-ti-stavash-darjavata-1 Не сме дорасли.
-
1 точкаМалко снимки, ако има значение: 1.Давам на контакт и не мога да хвана само светкането на зеленото ключе на десния дисплей,до индикатора за гумите: 2.След около 3/4 секунди,почти всичко изгасва: 3.След около 10-на сек. изгасва и чека, остават само за маслото и акумулатора : Въртя, пали и за секунда светват и изгасват и другите лампи. Зеленото ключе при теб появява ли се?
-
1 точкаОбаче пропускате и нещо друго коментирано тук. Това е Акорд и тръбичката на климатика минава покрай ECU-то и понякога там сълзи и капе върху него.. С живи данни се проверява позиционера или с мултицет но трябва много бавно да се върти. С краченце на място не става.
-
1 точкаА защо след като си оставил здрава кола и си получил развалена от сервиза си блъскаш главата ти? Сигурно има десетина направления в които да се търси проблема, но ако са ровили някъде нещо и са се о*кали много добре трябва да знаят какво става и защо. Не е ли редно те да се заемат а не ти да стреляш напосоки?
-
1 точкаЦялата работа идва от характера на човек. Като малки ги възпитават, че всичко им е позволено и те искат да са нещо повече от останалите - това е резултата накрая. Това нещо се нарича комплекс за малоценност. Като се качат на колите и си мислят, че са нещо повече от останалите. По-лошото е когато някой от тези изроди (това не е обида, а самата истина) дойде и започне да те заплашва и да ти чупи колата, защото си го бил засякъл или защото си му свирнал понеже той не гледа къде кара. Явно самочувствието му е наранено. В нормалните държави ги вкарват в затвора тези индивиди, а в България те се чувстват най-великите понеже около 15-25 годишни кифли се въртят около тях и имат мускули от химически хранителни добавки. Според мен това с културата на шофиране е една малка част от всичките проблеми, но е опасно, защото колите са големи и тежки, а ние хората физически няма как да издържим при евентуален по-сериозен инцидент. В повечето коли има всякакви системи за сигурност, но ако се внимава и всеки гледа себе си - няма да има никакви проблеми. За съжаление това в реалния свят няма как да се случи напълно, а в България изобщо не е възможно
-
1 точкаРазгледах отново снимките които си качил и забелязах някои неща които не мога да си обясня. На първите две (когато казваш че палиш),на едната лампата за маслото е в жълто,а на другата в червено. Досега не съм виждал при даване на контакт, тази лампа да свети в жълто - по време на движение може но в случая ? Също защо свети лампата за ДПФ-а, PGM-FI, и тази над нея за контрола на светлините и TSA ? Също показва пълен резервоар и температура на мах. при едната снимка а при другата си е нормално. Там с цифрите за км., разхода и в. температура, също нещо не ми се вижда нормално. Тези неща ме карат да предполагам, че наистина може да има проблем с компа, или нещо по кабелите, буксите или самото табло. Е само предполагам де и не е задължително да съм прав. Моята е фейса и таблото макар и подобно на външен вид,се различава малко в подредбата на светлините и самия централен дисплей,но никога не е светла така като " коледна елха " за да запали. Има нещо сбъркано, но какво - кабели ли,букси, маса,табло ли? Митко е прав, да опиташ първо със софтуера в Бултрако, да не направите повече поражения, от ровичкане по компа. Клемореда за който ти спомена golfy, също е минимален вариант, (макар досега да не съм чувал за проблем с него, при дизеловите СРВ-та), а и казваш че върти, но не пали. Обаче и аз като policeman си мисля, че най-вероятно ще се окаже датчик клапана на рейла, както се оказа при други двама колеги (на лично ти подхвърлих да видиш темите и евентуално кой да потърсиш).
-
1 точкаОтиваш в морга,търсиш си Лагуна 2 (има бол)😀 и си взимаш за 10 лв.Трябва малко преправяне,че на Хондата болта трябва да е на капачката а при Лагуната е на шасито.Взимаш един болт май беше осмица достатъчно дълъг и го законтряш на капачката от другата страна и навиваш.Добре е,че на капачката гайката е за десятка и болта който е осмица си минава спокойно.Работа за десет минути.Даже на мен ми дадоха с капачката и пластмасовият комплект който с място за крик,ключ и още някои неща.Но съм го качил на тавана,че на хондата крика е по голям е не става в гнездото пък и така има повече място за разни боклуци.И 16-ка гума става и 17-ка,проверено. Капачка е препоръчително да се сложи да не подскача гумата.
-
1 точкаМожеш и обикновена метална джанта с гума 16” да сложиш за резервна.Патерици продават в олх колкото искаш .
-
1 точкаЧаках ги днес, но проследяването каза това: Ще се обадя да ги упътя, но сигурно ще ми ги донесат утре и ще мога да ги разпределя и разпратя най-рано в Сряда.
-
0 точкиСмениха ми маслото и филтрите и ми направих обстоен преглед както си е по книжката на 45000, всичко засега е перфектно. Дано и занапред така продължава.
-
0 точкиЗдрасти, Чавдо, ето от мен : https://www.ato24.de/de/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html Вид и количество: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 1x4 L + 1x1 L https://www.ato24.de/de/ravenol-sso-sae-0w-30.html Вид и количество : RAVENOL SSO SAE 0W-30 1х1 Л Стойност (12,95 + 25,96 + 6,95)* 1.9675*0.95 = 88 лв. Начин на плащане: по сметката и са вече преведени Начин на получаване : лично в ТЦ БОИЛА Благодаря!
-
0 точкиКолегата добре го е написал , в реалността 1/4 mile времето пада с до 1 секунда , а не с 0.2. Тествано е много пъти. Поздрави!
-
0 точкиЗдравейте отново. Само искам да споделя разрешението на проблема който имах с моята Хонда.Оказа се че компютъра прави некаква грешка и не разпознава когато трябва да чекира клуча и горе споделените светлини.Така струва ми 30 паунда за 2-ра ръка компютър от Ебаи и отделно 300 паунда за работа защото се намирам в УК.От 1 месец шофирам без никакви проблеми.Надявам се коментара ми да бъде полезен на колеги с подобен проблем.Лек ден
-
0 точкиНе лъжи колегата! DPF-ите се чистят и то на доста прилична цена. Моят го чистих преди 3,5 год. Друг е въпроса дали не е толкова заминал, че да не подлежи на чистене.
-
0 точкиЗдравей Чавдар! За мен : https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1.html Вид и количество: Honda ATF DW-1, 1бр. туба 4L = 54,56€ https://www.ato24.de/en/honda-psf-0-354-l.html Вид и количество: Honda PSF 0.345 L , 1бр. = 5.99€ https://www.ato24.de/en/8100-x-cess-5w40.html#product-selection-name Вид и количество: Motul 8100 X-cess 5W-40 - 1бр.туба 5L= 35,50€ https://www.ato24.de/en/sonax-klima-power-cleaner-air-aid-100-ml.html Вид и количество: Klima PowerCleaner AirAid 100 ml -1бр. =7,25€ Общо: (54.56+5.99+35.50+7,25€) ×0.95 *1.9675 =193.08лв Начин на плащане: Парите ще бъдат преведени по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: чрез Куриер* *ще изпратя адрес,на лично съобщение П.П. Сумата е преведена днес. Благодаря Поздрави!
-
0 точкиЗдравейте, Ето и от мен. Линк: https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-c2-0w-30-honda-1-l.html Вид и количество: Castrol Edge Professional H C2 0W-30 Honda 6х1L Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-summer-window-cleaner-1-l.html Вид и количество: Ravenol Summer Window Cleaner 1x1 L Линк: https://www.ato24.de/en/sonax-klima-power-cleaner-air-aid-100-ml.html Вид и количество: Klima PowerCleaner AirAid 2x100 ml Стойност на поръчката: (6*11,95 + 2.59 + 2*7.25)*0,95*1,9675 = 165.96 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД (пуснат превод) Начин на получаване: - Лично в ТЦ Боила
-
0 точкиЗдравей, включвам се и аз с това: Линк: https://www.ato24.de/en/motul-8100-x-clean-fe-5w-30.html Вид и количество: Motul 8100 X-Clean FE 5W-30 1x5L + 2х1L Стойност на поръчката: (34,50 + 2*9,45)*0,95*1,9675 = 99,81 лв. Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: - Лично в ТЦ Боила
-
0 точкиАко го няма 5л Мотул, тогава: 6x1l 6 x €10.55 = €63,3 * 0,95 = 60,2 * 1,9675 = 119 лв. (разлика за доплащане 13лв)
-
0 точкиКолега, виж подкалниците, където са заварени за самите калници. Аз навремето имах дупка там и чак след 3 месеца разбрах. Оказа се че дупката е от горната срана и на автомивката няма как да влезе вода от там. Но като е мокро и караш, гумата хвърля вода там и от там се пълнеше.
-
0 точкиЗдрасти, това за мен: Линк: https://www.ato24.de/en/motul-8100-eco-clean-0w-30.html Вид и количество: Motul 8100 ECO-Clean 0W-30 1x5L + 1x1L Стойност на поръчката: (€45.65 + €10.55) *0,95 = 53.39 * 1,9675 = 106 лв. Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка (внесени на каса) в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: - Лично в ТЦ Боила
-
0 точкиТака е, буталото не може да задържа чак толкова, че да задържа колелото. Проблемът е механичен. Водачите лесно се проверяват дали са смазани или дали се движат лесно. По-важно е да провериш жилото и лостчето как се движат/връщат. Един да движи ръчната, а друг да гледа отзад как се движи/връща лостчето. Ако задържа, откачва се жилото и пак се проверява по същият начин дали се движи свободно жилото (връща се на ръка с издърпване). Лостчето може да се опита да се върти с някакъв ключ отзад и да с е види пружината дали го връща...
-
0 точкиЗдравейте, нещо и за мен. Линк: https://www.ato24.de/en/motul-6100-synergie-10w-40.html Вид и количество: Motul 6100 Synergie+ 10W-40 1x5L Линк: https://www.ato24.de/en/amsoil-euro-cars-5w-40-synthetic-motor-oil-improved.html Вид и количество: AMSOIL Euro Cars 5W-40 Synthetic Motor Oil Improved 1x3,785L Стойност на поръчката: (23,75+37,96)*0,95*1,9675 = 115,35лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: - чрез Куриер П.П- Сумата е преведена. Поздрави.
-
0 точкиАко е сензора, тогава или нов както е написал колегата или пробваш с нещо такова от Алиекспрес примерно:
-
0 точкиЗдравей, Линк: https://www.ato24.de/de/amsoil-signature-series-5w-30-synthetisches-motoroel.html Вид и количество: AMSOIL Signature Series 5W-30 Synthetisches Motoröl 2 x 3.785 L Стойност на поръчката: 48,50евро +48,50евро=97евро -5%=92,15евро x 1,9675 =182лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: - чрез Куриер Благодаря.
-
0 точкиДобре де, както очаквах, това са само гумички, какво отношение имат към проблема ти с ръчната? Защо майсторът не ти обясни ефекта който имаше и как се е оправил със смяната на гумичките? Вероятно е било някакво заяждане на лостчето, пружината или жилото. Едно разглобяване, почистване, раздвижвана е щяло да реши проблема.
-
0 точкиАз сега пак проиграх маршрута,но до Дидим.Спах на отиване на Чанаккале и сега на връщане пак ще преспя там(сега съм в Турция).Минах през Лесово.Сутринта съм потеглил в 6ч. от Плевен,два часа и половина в Ямбол,почти час на границата ,два часа в Одрин и вечерта в 20ч бяхме в Чанаккале .Ферибота е 50-на лири,платих в евро (около 8).Пътя е хубав на всякъде,вероятно се повтарям,но да кажа.Горивото съм момента дизел 5,80-6,5ТЛ,бензин около 7ТЛ,Газ около 3,5-3,7ТЛ,в зависимост от бензиностанцията.Качествено е на всякъде.В Одрин е по-скъпо,на долу цените варират.След Чанаккале на 20км ти е Троя ,в страни от пътя на окало 5км.Не пречи да се отбиете да я видите.Преди големите градове внимавай изкарват едни цивилни рена с радар и след километър патрул,който спира.Вземи си винетен стикер от някоя поща 55ТЛ(трябва ти талон и паспорт),стикера се лепи под отледалото.От тази година са вързали системата с границата и ако нямаш стикер ще те глобят на излизане .Той е с кредит и ще го ползваш няколко години(моя е от 2017) и имам още 37ТЛ кредит в сметката.Ако има нещо питай ,че не се сещам.
-
0 точкиПоинтересувайте се допълнително за газовите уредби, поне още малко информация да добиете. Не са за отричане, а за предпочитане. Във форума има прекрасно количество информация ,даже насоки за сервизи. Добре работещ газов инжекцион , направен от точния човек е повод за безброй безаварийни километри и щастливи моменти.Хондите всъщност носят добре на газ. Разходите Ви ще са по-надолу от дизел с 10-20 процента, когато пресметнете литри изгоряно гориво х цена на литър гориво. Имам 2 хонди на газ, едната е изминала 200 000 на газ, а другата 150 000 сигурно. Все още вървят и ме слушат. Съвременните уредби имат достатъчно защити , ако имате опасения да не гръмне примерно...
-
0 точкиГлас за Цецо. Ако имате проблем с климата на Вашата Хонда-той е Вашият човек. При мен се оказа проблем в бобината, а после и пукната шайба. Та търчах 2 пъти за части, единия път пеша. Сега климатика работи чудесно, до голяма степен и благодарение на форума. Поздрави на всички.
-
0 точкиКарал съм и с 17”,18” и сега с 19”.Определено се усеща ,че са по-тежки,но не е фрапиращо .Разхода е нагоре с около 0,5-0,8л.Возията няма особена разлика.В последното не съм критерий,тъй като всичките ми предишни Онди са били на окачване и тази ми е като параход
-
0 точкиДа добавя и аз като информация моят опит с проблемите със стъклата. На нашия модел с годините пластмасата , която захваща копчетата на централния модул почва да се чупи. По-точно се чупят ушичките , на които се закача самия бутон. Когато стане тоа почва бутона да не работи като хората. Най-често при натискане оставя зацепен до долу , а при повдигане остава зацепен само нагоре. Тоест подава непрекъснат сигнал надолу , дори след като вече стъклото е свалено напълно. Това важи и за вдигането. Последствието е ,че моторът на механизма е под постоянно напрежение и гори. При мен рециклирах мотор и след 3 дни отново изгоря. Казаха ми смяна на модул , ама не се знае откъде. В общи линии не ми се обясни какво се прави. Това , което аз се поинтересувах и направих е да си купя китайски модул и да видя какво ще стане. Е , оказа се по-трудно отколкото си мислех. Китайския модул не е точно същия като оригиналния. Има си малки разлики. Като цяло , като го подмениш си работи ок, обаче има огромна вероятност да не можете да си обучите ключа да ви работи като дистанционно и губите централното. Централното работи само , ако отключвате и заключвате от ключалката на шофьорската врата. Какво направих аз - направих франкенщайн от китайския модул и оригиналния. Разлики има в платката, бутоните, пластмасите ... навсякъде. Решението е да изкурубите целия модул и да изкарате копчетата и платката и да ги присадите върху китайската пластмаса. Предупреждавам - много е трудно! Копчетата се вадят отвратително трудно от стария модул ... има опасност да се счупят. Трябва да се извадят копчетата и от новия без да почупите новите китайски пластмаси. Аз успях да направя всичко с цената на едно счупено ушенце на новата китайска пластмаса. Всички бутони останаха здрави.За щастие обаче работи нормално ,понеже на старата пластмаса бяха почупени и двете ушенца.Трябваше да преправя и някои несъответствия с помощта на една пиличка... Вече ще мога да сменя и механизма на стъклото , без да ме е страх от ново изгаряне. Бих качил снимки всичко как се прави , ако случайно почна да го правя още един път. Онзи ден не ми се снимаше, пък и беше психо история през нощта. Бях се ядосал какво да се прави... и неволята помогна.
-
0 точкиЗащо не отидеш в бултрако и не ти оправят софтуера.Тези майстори са пипнали нещо там или са дали на късо и са те окъпали.
-
0 точкиДнес на 11600 първа смяна на масло по компютъра. Колата е седан 1.5 турбо ръчни-до тук за 8 месеца: на втория месец поради не работеща авто старт/стоп ситемата-смяна на акумулатор, преди месец установих, че не работи климатика-казаха теч от радиатора на ситемата, след 15 дни дойде новия и се смени. За тези километри /11600/ среден разход 6.8 /г/д 50:50 градско/извън/в Пловдив
-
0 точкиГодина и 2 месеца вече, 44000 км, утре влизам за трета смяна на масла и филтри, Засега всичко е перфектно.
-
0 точкиНяма нищо несериозно в това да попиташ по телефона дали биха направили коментар на цената на автомобила! Аз поне така направих. Попитах учтиво и обясних, че да не си губим времето (на търговеца и моето) + разходката като време и транспорт, бих искал да знам това предварително. Търговеца каза, че ще се договорим и даже ми каза цена предварително (която аз намалих още след като отидох и видях забележките по автомобила (ако нямаше забележки освен описаното нямаше да се пазаря повече)). Пробвай и ще видиш, все пак няма да ти откъснат краката, а най-много да ти теглят една.... Така поне мисля аз.
-
0 точкиНе, винаги! Води се документна измама и се наказва с лишаване от свобода до 3 год. + глоба от 300 000 хил франка. При настъпила обаче, злополука и доказване на манипулация от страна на предишен собственик се счита за опит за непредумишлено убийство. А там лесно се проверява, защото на всеки преглед МФК се записват изминатите километри. Но, има един малък пропуск - Кара си Швейцареца колата до 150 х. км. , след която я придобива някое Маке или Сърбак. Та, взима я той и за една година изминава 30-40 х., така в бързината без да пипне нищо. След това, като си идва за някой празник по нашите географски ширини ги връща и за следващият преглед тя е с УЖ изминати 2-3 х км. + Та и там си има някакви дребни измами но ги правят единици и то много рядко. Като цяло, закона е доста строг и никой не се е......а с него. Ако имате сервизна книжка на кола закупена от Швейцария и нещо Ви се стори съмнително, винаги може да се обадите на гаража положил последният печат вътре. Има винаги телефон на самият печат или в гугъл по името ще намерите адреса. Обаждате се вие или някой ваш познат с добър чужд език (Без Английски!!!) и давате вин кода. Може да кореспондирате и с И-Мейл. Обикновено отговарят до дни. Абе, всичко си е до късмет! Мен не ме бърка да си купя кола и без сервизна книжка. В крайна сметка сменяш основните консумативи и си караш. Хубавото на Швейцарците е че си поддържат колите. Демек и на 300х. пак е влизала редовно за обслужване, карана е по хубави пътища и не е надувана защото глобите са зверски и има камери през 500 метра. Винаги обаче трябва да се внимава за името на собственика в талона!!! Както казах и по-горе, ако е Сърбак, Маке, Шипок или дружина Полска - Бегаййййй далече!!!
-
0 точкиГоворя за опита си от Швейцария. Доста често ми се е случвало сервизната книжка да не е налична в автомобила. Обикновено стоят в сервиза, който обслужва колата. Да, бе да ще си кажете, тоя ни плакне нещо. Уви, това е масово явление! Сервиза подсеща клиента за предстоящи смени на консумативи и прегледи. По този начин те си гарантират задържането на клиентите до последно. За това има много книжки с еднакви печати от начало до край. Доста често ми се е налагало да ходя до тези сервизи и да изисквам сервизните документи. Понякога при тях стои трети ключ или втори комплект гуми с джанти, щора и др. Странно но факт! Ако колата не е от частно лице а виси на плац, вероятността някой да и свие книжката е голяма. Говоря за случаите, когато колата е на малко километри. Иначе няма смисъл! Доста автомобилни марки внос от Швейцария, вече може да бъдат проверени при вносителя. Също така за никой не е тайна, че фалшивите сервизни документи, които се печатат в ....................... струват между 100 и 200 лв. в зависимост от сложността на изработката. Километрите във Швейцраия не ги пипат. Тук става магията :-) Иначе и в Италия и в Германия си ги връткат още на място. Но, това е само за колите, които са за експорт и е100 % сигурно, че ще бъдат изгребани от нас или братски нам народи. П.С. Близък ме тормози в продължение на няколко месеца да му намеря БМВ 330 ХД от 2008-2009 год фейслифт за Х пари. Казах му, че няма как да се върже за тези Х пари да е тази година и под 150 х. км. както искаше, но той реши че не ми се занимава. Преди месец ми звънна да се похвали с новата покупка, нов внос от Белгия със СЕРВИЗНА КНИЖКА в топ състояние. Точно това което е търсил, та даже и на сносни пари! Преди седмица си поръчал разни дреболии от дилъра на марката и решил да провери сервизната история. Оказало се, че на 385000 х.км. е влизала във сервиз за последно през декември 2018 год. Иначе на таблото сега показва 158000 :-)
-
0 точкиТака и така съм разглобил,почистих носачите от ръждата и ги намзазах с преобразувател на ръжда. Един от най добрите,поръчах го от Америка. Сами може да видите разликата. Обработеното место става все едно е покрито с асфалт. Вчера сменях маслото в серзиза в които ми смениха полуоската и майтора ме пита защо съм заменил носачите с нови,бил съм луд да купя нови само че били леко ръждиви... изчаках го да си каже репликите и му казах какво съм направил
-
0 точкиСложих изолация и на подкалниците. Като ги свалих обаче имаше изненада. И в двата прага имаше набито по килограм пръст. От там би почнало евентуално гниене.Почистих я и я обработих местото с влагоизолираща боя. Може ида ги запълните с нещо,пяна например. Сложих шумозилоция 6мм дебелина на праговете и двата панела покриващи кутиите с предпазителите от двете страни на щофьора и на пасажера. Под седалката сложих няколко парчета вибро изолация и кече. местото е изключително резонансно.Чукнете го с нещо и вижте как кънти на варел. Сложих вибро излолация по ламарината на калниците. Важно е да се облепи добре вдлъбнатината на гумата,от там влиза мн шум и вибрации.Фабричната изолация там е направо смешна...
-
0 точкиИзползвах 2мм виброизолация + пресоване кече и непресовано с дебели 40мм. На снимките си личи кое е оригиналното кече и колко са сложили.... Кечето се намира от фабрики за мебели. взех по 2 квадрата от непресованото и пресованото за общо 10лв
-
0 точкиШумоизолация на кочинката: Снимката на кората с цветовете: С червено захвашането на предната част на кората от към седалките (на две части е) С зелено е захващането на капаците на двата малки говорителя,могат да се свалят без да се маха кората. Суба не може да се маха без да се свали цялата кора. Със синьо е оградено захващането на кората към купето Разглобяване на задната част на интериора: 1. Маха се долната част на задната седалка. Зад страничните има болт 10 ,а от пред от двете страни има щипки. Нтиска се седалката на долу,щипката се дърпа за да отключи и тогава се повдига седалката. 2. Махане на облегалките. Всяка облегалка е закачена с по два болта 10 ки,скрити са под сивия кожух в ъглите,има лепенки. 3. Махане на страничните облегалки на седалките. В основата има болт,после се плъзгат леко нагоре и се изваждат към вас 4. Махане на страничните пластмаси на гредите. Страната от към вас се дърпа на страни за да се откачи кремежът,после се дърпа на долу за да се откачи следващия крепеж и след това се дърпа към вас за да се откачат останалите 3 крепежа наредени по дъжина на стуклото.После за да я монтирате лесно обратно,извадете крепежите от ламарината ако са останали там.Сложете ги на местата им по панела и с натискане закрепяте обратно панела.Монража е лесен ама демонтажа....тц 5. Маха се пластмасата на кората от към седлаките. махат се в двата края пласмаси,които усигоряват достъп до закрепването. гадна работа е ,но не е невъзможна. 6. махане на самата кора. започвате от към вас да дърпате нагоре кората за да се разкачат крепежите продължавайки към стуклото.От багайника също можете да ги натиснете за да излязат.За да излезе кората се налага малко да я огънете,не епроблем еластична е няма да се счупи Разгледайте снимките и ще добиете представа а какво говоря в описанието за разкачане При обратно сглобяване не забравяйте да избършете стъклото от клепаницата на ръцете и че аз забравих..и разглобявах втори път
-
0 точкиТака нека да попълним този пропуск /за който аз съм виновен/ и да изясним ситуацията около гумите и означенията по тях. Проведох собствено проучване между моите студенти и установих ,че 75% от тези ,които имат книжки нямат и идея с какво карат,как се избират гуми и какво означават индексите,знаците и картинките по тях,,,,иначе за Фейсбук всичко знаят :). Като излезем от рамките на маркетинга ,рекламите на определени марки/фирми и заобикалянето на правилата за изписване ще се опитам тук да систематизирам основните неща. 1.М+S / M/S M&S (Mud +Snow) се регламентира от RMA Асоциацията на производителите на гума/каучук/ като отношение канали/грайфер. С две думи нищо не означава за свойствата на гумата.Всеки производител си го слага където и като иска по собствено усмотрение без да е правил тестове на кал или сняг.Не е длъжен да прави тестове,но предполага ,че ако гумата стъпи в кал или сняг до 1 мм ще запази някакво сцепление благодарение на 35-37 % канали по шарката.Означението също така не регламентира колко е мека или твърда гумата при 0 градуса. Може да е като пластмаса,но щом има канали ,производителя има прави да сложи M/S. На практика ,това означава ,че М/S може да се сложи и на чисто лятна гума с ориентация към аквапланинг...с повече канали. Как в момента производителите ползват този индекс.Обикновено с него се означават всесезонните гуми /All Season/.Гуми с шарка и плътност подходяща за хладен и мокър климат.Там където температурите не падат много под нулата и няма сняг. Дотук изводите: Знакът М/S без допълнителни други означения означава ,че производителят е решил на база дизайна на шарката на конкретния модел,че ако гумата стъпи на кал или сняг ще запази някакво сцепление.Знакът не означава ,че гумата е зимна,че може да се ползва на сняг, че може да се ползва на кал,сняг или киша гарантирайки нормално сцепление. Ще продължа статия ,малко по-късно ,че съм отпуска ,а и в момента не мога да отворя сайта на RMA
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00