Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 15.01.2023 in all areas

  1. 3 точки
    Добре дошъл в клубЪ! Не си уточнил за какъв двигател и купе говориш, ама то ще си излезе по нататък. 1. Аз наливам 5w30 Fuchs, като си го купувам от тук. Сменям маслото на 8к и доливам това, което ми остава от тубата на към 5к. Т.е. погорва малко, но колата е на почти 20г, а и аз си я тормозя. Двигателя работи тихо и съм доволен. Има тема във форума, през която можеш да си поръчваш масла директно от Германия - Тук 2. На моя автомат, опресняването си го правих сам на канал. Ползвах оригинално масло и смених филтъра също с оригинален (гледах клипчета на рязане, на някакви филтри и се отказах от афтърмаркет) . Всичко за към час със се кафета, лафове и т.н. Вече съм на 40к километра и се чудя дали да не опресня пак, въпреки че на щеката маслото си е чисто. 3. Като купувах моята, беше август, като тогава смених единия шарнир, защото някой скачал в канафка и беше съсипан. Мина зимата без да пипам нищо и веднага, след като сложих новите летни гуми, се наложи да сменя всичко по окачването, без амортисьорите. Просто не вървеше както трябва в пътя и като не ми се занимаваше да пробвам едно друго - смених всичко. Та съвета ми е - не пипай нищо. Покарай малко и то само ще си покаже. Или всичко на куп 4. За София не знам. Има тема обаче - тук. Вярвам, ще намериш необходимото. 5. Да, профилактиката е задължителна. Посочената тема в предната точка важи и за тази 6. Да, това е размера за 17-ки (аз съм с 225 и ми е добре). За протокола - стоковия размер за тази кола е 205/55/16 7. Да, може и по описания начин да си я опресниш с HONDA PSF-S . На доста хора, както и на мен, се е налагало да ремонтират и самата помпа, но това при положение, че почне да "свири". 8. В Бултрако, ако въобще се навият да ровят, ще имат информация само от официални сервизи на марката. Ако след гаранционния срок е обслужвана пак в официален сервиз може да имаш късмет. Има и различни сайтове , където се събира инфо от застрахователи примерно и там срещу заплащане може да се намерят данни за ПТП и реални километри на автомобила, но не съм запознат в конкретика. Като цяло, модела е непретенциозен и здрав, но годините си оказват влияние. Ако ще влиза в сервиз за обслужване, нека прегледат стартера и генератора. Спирачна течност и антифриз смених още първата седмица, без да ме интересува кога и с какво са подменяни преди това. Пепоръчително е, ако не познаваш предния собственик. Успех!
  2. 2 точки
    Вероятно не са малко автомобилите с различен от оригиналния антифриз. Като допълнение към коментара на @JoroHondata мога да споделя моя опит за Accord VIII N22B1 /diesel/. 30л. дестилирана вода са достатъчни за 4 промивики. Системата по каталог побира малко под 7л., но при мен влязоха точно 7 Преди всяка смяна на дестилираната вода съм правил 10-тина км на 3к оборота /добре е и за DPF-a/ за да загрее добре мотора и да завърти антифриза из цялата система. При дизела по - бавно загрява на място. - Бутилка №1: Стария антифриз - цвят червен /ръжда/ Бутилка №2: Първа промивка - цвят червен Бутилка №3: Втора промивка - цвят розов Бутилка №4: Трета промивка - цвят мръсно бял /количеството е по - малко защото изпуснах пробката на радиатора/ Бутилка №5: Четвърта промивка - бистър цвят като "първак" както съм я налял. - Обезвъздушаването е по горе посочения начин с малката разлика, че се чака малко повече на място и се долива до MAX
  3. 2 точки
    В едни други времена,далеч по достойни от днешната действителност: https://www.photomoments.bg/bg/post/hisaryas-pearl
  4. 2 точки
  5. 2 точки
    Маслен филтър HAMP H1540-RTA-003. Made in Japan. Аналог на Honda 15400-RTA-003. Предоставен безвъзмездно, за нуждите на темата и форума, от колегата birev. На външен вид, фитърът изглежда като точно копие на ОЕМ Honda 15400-RTA-003. Опакован е целият в защитно фолио. На външната част са написани подробно и инструкциите за употреба, както и на оригиналния Honda. Веднага ми хвана окото един надпис над инструкциите за употреба - "MAHLE". Това навежда на мисълта, че може би има нещо общо с японското подразделение "Mahle Tennex". Външното гумено уплътнение е с кръгло сечение. Намазано е със смазка, приличаща на тънка грес. Веднага ми направи впечатление, че не е застопорено и се движи свободно. Много подобно на китайския Mahle OC617. 20230114_121843.mp4 Изважда се с леко усилие, което определено не ми хареса. Има вероятност да бъде "изплюто" при по-високо налягане на маслото. Резбата е нарязана чисто. Противодренажният клапан е от много гъвкав и еластичен червен силикон. След прегъване възвръща моментално първоначалната си форма. Ще затваря дори и при големи студове. Двете страни на филтриращия елемент са изработени от картон! Също като оригиналния японски 15400-RTA-003. Филтриращият елемент е нахлузен върху байпас клапана. А самият байпас клапан е монтиран конструктивно върху пластинчатата пружина на дъното на филтъра. Отвътре кутията е чиста. Няма ръжда. Филтърната хартия е положена относително равномерно. Залепена е здраво за картонените страни на макарата. Снадката на филтърната хартия е пресована, без метална пластина. След разрязването й в двата края, се оказа, че вътрешната метална част - решетката с отворите, въобще не е залепена за картонените плоскости и се отдели сама от тях. Не съм сигурен от налягането и температурата на маслото, в един момент, дали картонът няма да се поразкисне и да пропуска нефилтрирано масло от там... Филтърната хартия е 1:1 с тази на MAHLE OC617. Дебела и плътна. Не прозира въобще на просвет. Ще има много добра филтрираща способност. Полезната й филтрираща площ е 743 cm2. Много добра! Байпас клапанът е с диаметър 0,9 cm и започва да отваря при натиск от 0,72 kg. Това прави налягане 1,132 kg/cm2, или 1,11 bar. В норма! Колкото трябва да бъде! В заключение: Смесени чувства... заради външното гумено уплътнение, сглобката на вътрешната "цедка" с картонени страни, свободното нахлузване на филтриращия елемент въру байпас клапана. Иначе филтърната хартия е "ТОП". П.П. Ще бъде полезно всеки, който е ползвал филтри HAMP, да сподели впечатленията си и дали е имал някакви проблеми с тях.
  6. 1 точка
    Първо да уточня, темата е оригинално от полски форум и в последствие пусната в civinfo.com. Тъйкато обаче е съответно на полски/развален английски и реших да го пусна на български с мои снимки и опит, че наистина може да си спестим доста кинти. Реално проблемът е следния: Ел огледалата след определен момент почват бавно да се прибират, с времето отказват да се прибират докрай и накарая изобщо спират да работят. При мен го докарах до момента, че дясното се прибира наполовина и реших да действам. 1ви вариант - Цена 300лв В сервиза казаха, че не може да се отремонтира и трябва да се смени цялото огледало - около 300лв ако не се лъжа. 2ри вариант - Цена 80лв С малко ровене открих, че има бюлетин от Хонда UK, за проблема и се сменя shut off устройство. Серийният номер е “76209-SMG-E01", може да се поръча и струва около 70-80лв, като питах преди няколко седмици. Това е най-бързия и лесен вариант. 3ти вариант - Цена 1 лев. В това shut off устройство има предпазител, който има определен цикъл на живот. След време се пуква/изгаря (както се вижда после на снимките) и не функционира. Техническите данни са 300 mA 72V MF-R030 MULTIFUSE D=7.4mm (BOU) RoHS и може да се намери из магазините за ел. части. Аз си го поръчах, че нямаха налични и дойде след 1 седмица. 1бр струва 90ст. Нужни инструменти - 3-4 прави отверки, предпазител, силикон на пръчка (непровеждащ електричество - 0.25лв от магазина) и малко сръчност с поялника. Отнема общо около 1-2 часа. Първото което трябва да се направи е да се разглоби огледалото. 1) Поставяте стъклото в най-крайна вътрешна позиция (виждате си само колата в него) и подпъхвате с пръсти в отвора. Самото стъкло се държи на пластмасови щипки. Внимателно почвате да дърпате към себе си и след всяко изщракване подпъхвате по-навътре. Така изгледжа отделено стъклото. Може да се извадят двете бели пластмаси които държат жиците закрепени за него, но трябва да се внимава, че са доста чупливи, а металните "обувки" в тях обикновено заяждат. 2) Следващата стъпка е да се премахне капака на самото огледало (този в който е вграден мигача). Той се държи на 4 щипки. 3 от тях са видими (оградени в червено) и една е скрита. Това става с пъхането на по 2 прави отверки в горните две за да се освободи захвата. За долната дясна се полза само една отверка. След като трите са освободени внимателно се издърпва капака навън, за да се освободи и последната щипка. Просто не трябва да се насилва много, за да не се счупи. Маха се конектора към странични мигач и вече виждаме самият shut off (прекъсвач?). 3) за изваждането на самият прекъсвач аз използвах отверка, но може и нещо не толкова твърдо. Подпъхва се между него и пластмасата която го държи, натиска се наляво и същевременно се дърпа. Аз се поозорих с това малко, че е доста стегнато. На следващата снимка се вижда как е почернял и се е напукал предпазителя. А ето го и новият: 4) След това просто откачаме прекъсвача от двете букси държащи го за огледалото. 5) За да заменим изгорелият предпазител с нов е нужно да се изстърже малко в смолата около него, колкото да може да се запои новата горна част. Няма смисъл да се дълбае надолу да се сменя целия, защото то вече си е хванато към нужните части. Отрязва се само жълтата част до края на изолатора. След това се отрязват част от крачетата на новият предпазител и се запояват за старите. Залива се със смола - задължително да е тип който не провежда електричество и сме почти готови 6) По обратният ред се сглобява всичко и вече трябва да имате прибиращо се странично огледало. Като резултат при мен, дясното огледало вече се прибира бързо,чевръсто и плътно. Всъщност ми направи впечатление, че вече се прибира по-бързо от лявото. Явно и то е на път. Добре, че купих два предпазителя. В крайна сметка ако не ви се занимава или просто нещата се оплескат трагично ползвате вариант две и за 80 кинта сте готови
  7. 1 точка
    Колега прочети я за грешки,когато не включва еконото.друго не знам какво да ти кажа.първо почни с това.
  8. 1 точка
    Имай 1 на ум за ЕфиГрипа! Точно те ми "размазваха" дътата на комбито в завой на горещ асфалт. Държат добре, но рязко се "изпускат" и предницата отваря траекторията.
  9. 1 точка
    @CARPERA Отделих цялата неделя за прочистването и смяната. Мисля че се получи добре. Пуснах подробен коментар в темата за обезвъздушаването на маркони. Надявам се да го одобри. При мен излезе някаква червена мътилка наподобяваща ръждив цвят. Интересно, че глътна една 5-литривка и две 1-литровки, а по каталог би трябвало да е 6,9л ПП: търсих и гугъл сервиз в Пловдив който може да го смени с машина, но нищо не намерих, а и така не пропуснах удоволствието сам да си ръчкам по колата. Истинското удовлетворение дойде при последната промивка, когато текна като първак
  10. 1 точка
  11. 1 точка
    На мен ми говори. Имам такъв на колата от 10г. 20лв. струваше. За авточастите- винаги си намислям марка и им нося в магазина готовия номер за поръчка, според някакви си мои впечатления от форума, и според предлагането. Иначе, автомонтьор в Германия, за Херц Бусс ми каза, ме каквото е сложил на тях е било без проблем, след като му показах предни дискове и накладки на тази фирма, изглеждащи като истински 😉 , за 106лв.комплекта. В интерес на истината и си работят от първият ден без разлика и добре, като старите оригинални, които просто бяха изтъняли. Нямам много сменяни неща по колата, но не съм имал и проблеми след това- каре на GLO, амортисьори TOCIKO, клапани Fressia и др., основно филтри и дреболии.
  12. 1 точка
    Добре дошъл! Скъсване на долен щарнир не е често явление. За начало сложи среден клас масло 5-30, за да видиш има ли разход (за няколко хил. км), а за другото се ослшвай и поетапно. Няма смисъл да ровиш за история на колата - купуваш не миналото и, а бъдещето си с нея.
  13. 1 точка
    Ако, има TPS сензор /следи положението на дроселовата клапа и подава различно напрежение, според това, на компютъра/, може от него да е проблема. Защото, при светеща еконо лампа, тя угасва веднага при натискане на газта докрай или не, но в повече, да започне да ускорява.
  14. 1 точка
    Според мен ти е изгоряла крушката за индикация на грешка.как да провериш ?изключи някой датчик примерно на въздуха на гофрето-- най лесен е ,запали и виж дали на таблото ще излезе един символ двигател в жълто с перка ,най горе вляво.потърси в форума четене на грешки.има доста теми.не бързай с екуто щото е голям филм.еку, имобилизер.ключ.
  15. 1 точка
    Здравей, колега. Единия е под кутията на въздушният филтър ако я махнеш се открива да го огледаш. Втория е до казанчето на антифриза и под него. За третия ти трябва канал покраи генерациятя. Аз не съм сменял но не са евтини.
  16. 1 точка
    Грешка някаква дава ли колата на таблото?принципа на еконото е при определени обороти, минимум на 3 скорост и при загряла кола,тогава се включва еконото.на мен при бедна смес даваше грешка и не включваше еконото.замислисе защо при рестарт се оправя за малко и после пак.
  17. 1 точка
    Добре, а някой с диагностика не е ли закачал да погледне има ли нещо или няма? И, на таблото всичко нормално ли светва и се държи. Визирам чек подгрев имобилайзер ....
  18. 1 точка
    Карам с летни Premium Contact 6, никакви оплаквания, висок клас гуми. Според мен и с останалите от списъка няма да имаш грижи, с изключение на Пирели. Както вече писах, моите бяха Scorpion Zero - вярно, по-различна шарка, но на втората година започнаха да бучат, а в жегите да свирят ужасно.
  19. 1 точка
    Здравей @preparat Погледни тази тема - КЛИК Колегата @boiskii може да каже две думи за резултата
  20. 1 точка
    Ъпдейт: Нито накрайници, нито шарнири отстраниха проблема. Направих нов тест (неволно) и установих, че на по - високи обороти вибрациите изчезват почти напълно. На пример вместо 110км/ч на 6-та предавка, карах със същата скорост обаче на 5-та предавка - вибрациите изчезнаха при по - ниската предавка, понеже оборотите са около 2500 с тази скорост. Подозирам, че е от тампоните по мотора, които проучвам в момента и най - вероятно ще сменя идните седмици.
  21. 1 точка
    И аз карах с Дънлоп и летни и зимни. Миналото лято сложих Goodyear 205/55 R16 91V Effigrip Perf. Колата е много по стабилна с тях, особенно при дълги и плавни завои позволяващи по голяма скорост. По шумни са от Дънлопа. Ще видим колко бързо ще се износят.
  22. 1 точка
  23. 1 точка
    Колега Аз преди няколко дни купих на една от колите летни Goodyear 195/65 R15 91H Effigrip Perf защото цената им е страхотна днес дойдоха. До сега беше с летни Континентал, карам с тях 70 000км от които 50 000 са градско а то износва най много но сега когато сложих зимните а летните отидоха в гаража ги премерих с шублера и протектора се оказа 3.7мм та затова отиват в коша а хич не ми се искаше защото тази гума на 7 години не показа и най малкият симптом на занижено качество. Контитата които исках пак да купя за тази кола в момента не са налични. Гласувам с две ръце за континентала, ще останеш супер доволен.
  24. 1 точка
    @Митко Йотов note говори за 1G, а не за ZZ двигател. 1G не е маслояд! @note 1G e много здрав двигател и надали ще направиш нещо с каквато и да е масло, стига да е двигателно и да го има в картера. Вярно е, че първият вариант от 1990-та е по надежден от твоя (1999-та), но не е болка за умиране. Важното е да си гледаш хлабината на клапаните щом си на газ, горивната смес на пропан-бутан и да си сменяш ангренажния ремък и свещите навреме. Нищо повече. Все пак по темата. xW/40 А3 си е перфектно. Може и С3, все пак си на пропан-бутан (нали това имаш предвид под газ, а не метан?). xW/30 също става, макар че за лято и по-голямо натоварване, по добре 40 (знам, че в този форум това е вискозитет табу, но все пак, става въпрос за TOYOTA, или Lexus... ). Относно числото х – може 0, може 5, може 10, може и повече . Тук подводния камък е единствено ремъчното задвижване на маслената помпа, затова, ако се стартира при много ниска температура - 0, или 5. Това е. На лично ще ти пусна марка обикновено масло, без полиолефини, без полиолестери, без полиалкалинглигол и т.н., за да не разпалвам празни дискусии. Иначе почти всичко 0-5/30-40 ще ти свърши работа, особено при смяна на 5000 км.
  25. 1 точка
    Здрасти, да направя следната поръчка: Link: https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html Вид и количество: 4 x Honda AFT DW-1 0.946 L Стойност на поръчката: (4х14,99) х 1,9775 = 118,60 Начин на плащане: Парите са преведени по сметката ОББ Начин на получаване: Офис на куриер
  26. 1 точка
    Някой виждал ли е как изглежда японският паспорт... А знаете ли кои са най известните ястия в Япония.... От няколко дни в България се вихрят кукерските празници.... а някой знае ли каква е ситуацията в момента и в Япония... Някой ще каже съвпадение...дали? БЪЛГАРИЯ И ЯПОНИЯ По повод 1 300-годишнината от създаването на България, през 1981 г. Тодор Живков получил поздравителна телеграма от Японския Император, в която императора приветства държавния глава на държавата, която според японските исторически извори е на 6 000 години и от същия този НаРод е и Рода на императорската фамилия и че Благодари на Българите че са поставили основите на Япония като държава. Естествено Живков се уплашил от реакцията на Москва и отговорил, че негово светейшество Императора се е объркал и, че България става на 1 300 години а не на 6 000 години, но от Япония пак отговорили, че не се бъркат и тогава във втората телеграма обясняват за историческите извори в Япония и кой я е създал. Тодор Живков на три пъти посещава Япония: първият път е водената от него българска делегация на международното изложение EXPO - 70 в Япония. После Живков още два пъти посещава Япония. По време на своя мандат, като президент, Петър Стоянов също е посрещнат с високи почести от император Акихито. Императрицата им предоставя лично своята спалня, като всяка сутрин им се носят цветя. На 14 декември 2004 г. като премиер на България Симеон Сакскобургготски е на официално посещение в Япония и е поканен от император Акихито на лична аудиенция и чаена церемония. Според официалното съобщение никой друг премиер не е канен на подобна височайша церемония. Обяснението е, че поканите на Императора се дължат на "изключителната политическа и държавническа личност на българския държавен глава". За сведение по протокол японският Император се среща само с пет високопоставени чуждестранни личности в годината. Според участник от делегацията на визитата на Живков на учудването му от особеното отношение към него и обръщението "братовчеде" той му обяснил, че японските легенди сочат началото на благородническото потекло на Императора (той се води син на Слънцето) от конен народ, дошъл в Япония от Азия 1000 г. Пр. Хр. и създал военната организация и военни традиции в Япония."
  27. 1 точка
    Колега мисля, че съм ги виждал в алиекспрес. Може да потърсиш там.
  28. 1 точка
    Всички дребни неща. Трейлърът не казва нищо "от дълбините" - показва само участниците. Същото се отнася и за: Снощи ги гледах един след друг по HBO3, след полунощ. Радвам се че все още в това изкуство не всичко е меркантилно.
  29. 1 точка
    Много приятен човек, с много приятно чувство за хумур, коректен, желаещ да си свърши работата по най-добрия начин и да помогне. С радост ще търся помощта му и подкрепям хора като него! Както каза той, когато се срещнахме - Трябва преди всичко да сме българи! Аз ще добавя - и да си помагаме, а не да се разединяваме.
  30. 0 точки
    - За какво служи автомобилната свещ? - За да свети на буталото - да не си удря главата в клапаните. --------------------------------------------------------------------------------------------- Тя: - Стууууд. Замръзнаха ми кракатааа. Ти си виновен! Той: - Ай пак! Аз па к`во общо имам? Тя: - За тебе ги обръснах, бе гадино...
  31. 0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...