Jump to content

ACID BURN

Фен
  • Мнения

    523
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    1

ACID BURN last won the day on Март 26

ACID BURN had the most liked content!

Обществена Репутация

167 Good

Относно ACID BURN

  • Ранг
    Потребител
  • Рожден ден 3.06.1991

Contact Methods

  • Skype
    sasho_iv

Profile Information

  • Кара
    Civic EJ9 D14A4, Outback BH EZ30
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София, България
  • Интереси
    Планинското колоездене е начина ми на живот.
    Високооборотни Хонди с атмосферно пълнене.Нордшлайфе (Германия); Сузука, (Япония); Тцукуба (Япония).Японски автомобили.Музика и пътешествия. Железопътно строителство.

Последни посетители

7967 профилни разглеждания
  1. За обезмаслител бих ти предложил кореселин, разредител за боя съдържащ орто-ксилол или всичко със съдържание на ацетон и толуол/ксилол. Но ако нямаш достъп, може да ползваш и домашен обезмаслител само, че ще си играеш много, което не е лошо, защото трябва да си внимателен. Това са моите съвети, Иван (фена) ще има по-добри, щото го е правил много повече пъти от мен.
  2. Една добавка - Чистенето на нагар, когато долната част на двигателя е сглобена е риск. Поне аз не се чувствам удобно. Защото колкото и да си внимателен е възможно да премине разтворител, фини частици и всякакви замърсители покрай буталата и в картерното пространство. Ако двигателя е разглобен и частите са по отделно е най-добрия вариант. Ако ще извършваш тая процедура и двигателя е сглобен, а маслото ще го ползваш, не бързай и внимавай много с четките и с разтворителите.
  3. Матиране на рефлектор

    Супер са станали!
  4. Ъпгрейд на спирачки Сивик

    Едноинчовата помпа конкретно моята е на лукас. Такъв тип може да се намерят от ВТи, от английски сивик ВТи (до колкото знам), прелюд и може би акорд. Фабричната ми помпа мисля че е 15 16 ти от инча. Това диаметъра на буталото в нея. По големи дискове би трябвало да може от прелюд заедно с шенкела и спирачните апарати. Казвам би трябвало защото не знам дали е необходима смяната на шенкела. Спирачните апарати на прелюда и акорда са двубутални. На ВТи сивик 6та са еднобутални 56мм диаметър. Поне толкова ги премерих. Накладки аз ползвам феродо. Но както намекна фена не са нужни супер скъпи накладки, а и тези за писта са опасни. По добре нормални качествени накладки, силна помпа и обслужена спирачна система. Нови дискове накладки обслужени апарати, течност и може би маркучи.
  5. Ъпгрейд на спирачки Сивик

    Ванка, твоята кола е бая по-лека, въобще тотално различна кола.
  6. Ъпгрейд на спирачки Сивик

    Първо само да кажа 96-та до 97-ма година Д14А4 6-та хеч е с 240мм диск дебел 19мм със сервизен допуск 17мм. Д14А4 след 97-ма до 2001-ва е с 262мм диск дебел 21мм и със сервизен допуск 17мм. За накладките ще кажа - https://youtu.be/hsqXqKOd33g?t=6m40s Не не не стига... сериозно ... Това, което е казано горе е така. Аз обаче ти препоръчвам нормални качествени накладки. Освен ако ще ходиш на писта не мисля, че ще си заслужават парите въпросните накладки. Особено предвид, че можеш да въстановиш до перфектно състояние спирачната система. Спирането ще го подобриш със спирачна помпа и обслужване на спирачките. Вземаш си спирачна помпа на 1 цол. Всичко дето ти го казаха за обслужването на водачите, за пружините на накладките всичко това се прави. Погледни си и барабаните и смени накладките и там, ако е нужно. Принципно доста трудно се износват, но ако им е дошло времето им е дошло времето. Иначе спирането можеш да го подобриш и с други неща, като джанти примерно, гуми още повече и т.н. Помпа 100 лв или за колкото я намериш.
  7. Civic EJ9 - един инженерен проект

    Става дума за тампоните на носача. За да се движи правилно носача, тоест без усилие тампоните на носача трябва да работят правилно. Ако ползваш energysuspension тампоните, които ще получиш вероятно няма да сработят. Полиуретановите тампони са проектирани да лагеруват в оста на въртене. Фабричните гумени са проектирани да се усукват. Ето една бърза схема: За да лагерува тампона не трябва да се докосва и трие в шасито и планките където е затегнат. Затова е много важно да има около милиметър отстояние между втулката и тампона. Втулката трябва да се подава с около милиметър от двете си страни. Ето тук се вижда много добре тампона. Липсва втулката. Забележи равната част като фланш. Тази част се трие и не позволява да се завърти носача, да лагерува. Затова е хубаво да се скоси такаче да му се намали площта с, която се трие и да се скъси така, че металната втулка да се покаже и да има това отстояние, за което говоря. Както казах и за задницата - преди да се сглоби окачването трябва да се провери дали се движи лесно. С други думи дали можеш с една ръка да го раздвижиш окачването. Не говроя за амортесьорите. Говоря за конструктивните елементи от окачването - носачи, шенкели и т.н. Ако това нещо не го направиш и стегнеш всичко както трябва, колата ще вози АДСКИ твърдо. Колкото и меко окачване да сложиш колата ще вози много твърдо. Това е така, защото носачите не позволяват да се осъществи ход на окачването, защото те не лагеруват. Фабричния тампон е много добър избор, ако се търси дълъг живот и да не се обслужва. Но тези тампони при големи завъртания оказват съпротивление, защото гумата в тях се усуква от завъртането в тампона. Говорих преди известно време с един колега за амортесьори. Потвърждение за думите ми е разговора с него. Той каза, че се е борил 1 година с окачването докато не е разбрал, че всъщност рамената на окачването, носачите просто не се движат. За колектора - точно това беше довода. Можеше да го направя, но щеше да излезе много пари. Усетих ги просто хората, че не им се занимава с това. Честно казано, ако и тая гарнитура издухам и цялата настройка "гръмне" заради тоя колектор ще ми писне бая и ще го заваря по цялата периферия. Като тегля чертата - скънк 2 изпускател щеше да ми е на същите пари предвид, че за тоя колектор съм вече вложил допълнителни пари, за да му оправям простотиите. Но както и да е, човек се учи и по край това и придобива умения.
  8. Civic EJ9 - един инженерен проект

    Здравейте! Точно един ден преди Гергьовден. Мина известно време, в което имаше малко трудности, но и се работеше по колата. От известно време искам да се науча да заварявам. Според мен доста важно умение, което ще ми помага за напред. Все обаче не мога да намеря време за това. Но ще трябва да го направя скоро време. Колата е вече с обезвъздушени спирачки или поне така изглежда. Усещането от педала е доста приятно. Имам определени притеснения. Това е обща снимка и какво е дереджето на тоя етап. Можете да видите медната тръба която върви от спирачната помпа към АБС модула. Засега ще е така. Това, което ме притеснява е дали ще изпуска. Резбата към АБС модъла изглеждаше, че съм я кръстосал. Няколко пъти навивах и развивах. Доста опит имам вече в избягването на този проблем. Всичко изглежда да е окей, но да видим. С голямо удоволствие мога да кажа, че всички спирачни апарати се движат много добре. Ръчната също работи доста добре. Засега съм доволен. Доволен съм също и от движението на окачването. Занимавах се с предното окачване. Нали ви казах, че полиуретановите тампони са проблемни. Сега реших проблем, който от доста време търпя. Горните носачи отпред просто НЕ се движеха, ако ги затегна по спецификация. Сега затегнати здраво носача се движи нагоре надолу с 2 пръста натиск. Плавно, без някакво опиране. Сигурен съм, че това само по себе си ще е подобрение. Обаждах се, питах, разхождах се с изпускателя, за да челосат фланшовете и да си сложа най-накрая гарнитурата и да ми е ясно, че съм свършил с тоя изпускателен колектор. Да, ама не. Никой не се нае да го челоса. Накрая реших, че ще си го челосам аз до колкото мога и е възможно. Взех едно равно парче дърво сложих му шкурка и почнах. След над 1 час шкурене успях да заравнява фланшовете, но не достатъчно. Според мен е вероятно пак да издуха и тази гарнитура. Ако т'ва стане ще го заваря, ще карам така тоя сезон и следващия, ако съм запазил концепцията ще се прави друг. Ето го как изглежда в момента. Корекции и модификации по колектора ще има. Ще му направя една планка, за да го захвана към планката, която си е направена за фабричния колектор подаваща се зад двигателя близко до картера. Мека връзка ще се добави и катализатор. Катализатора ще бъде с вход 50-52мм вътрешно вероятно. След изхода генерацията продължава на 50мм вътрешно и така до крайната секция тази на гърнето. Тя е 43мм. Така съм го направил с цел поддържане скоростта на изгорелите газове и конпенсацията за изстиването на газовете. Разбира се цялата изпускателна си има своите проблеми, които искам да премахна, но на този етап искам да уточна двигателя и да знам к'во правиме с него.Смисъл нова е генерацията, но концептуално и от към качество на изработката не ми харесва. Колата си има на места ръжда. Взел съм си оксалова киселина и скоро време и цинкова боя. Ще мина местата с ръжда с четка, после каквато повърхностна ръжда има ще махна с оксаловата киселина и после цинковата боя. Това е важна стъпка, защото скоро време ще се занимавам с аеро модификации. Да, има връзка ще покажа каква е тя само да стигна до тоя момент. Скоро време трябва да я сглобя и да я подкарам. Реших, че е крайно време да сложа и по-голям дросел. Е... ето го и него. 65мм дросел взет от колега от форума. Ще има работа и по него така като гледам. Ето го тук сравнен със стария дросел, който е от Д16з6. Имам един залежал дросел още от момента, който минавах от Д14-ковия колектор към Д16. С него ще експериментирам и ще си развия метода за модификация на дросела. Двигателя е малък. Дори и 1.5 да стане или 1.6 считам работния обем за малък. Аз обичам да гледам детайлите и след уточняване на основите така да се каже да се обърне внимание и на детайлите. Темата със загубите от помпане при бензиновите агрегати винаги ме е карала да мисля къде, какво и колко може да се подобри работата на двигателя като помпа. Ясно е, че ако имах милионен бюджет подхода щеше да е тотално различен, но тук говорим за увеличаване качеството на всмукателната система. Дросела е едно от нещата, които оптимизирам. Целта е възможно най-обтекаем, най-пропусклив дросел с възможност за минимални загуби от помпане. Ауди, според мен и други производители имат много интересни концепции по тази тематика. Хонда държат на работещото и доказаното. Скоро ще се занимавам и с него, но всъщност тези неща са детайли, които се доизпипват докато имам време. Скоро ще ви покажа и моето приключение със смяна на главата. Минаване към ВТЕК и още други дребни неща. А до тогава....
  9. Civic EJ9 - един инженерен проект

    Свещите са сравнително нови. Модификации по запалителната система също са запланувани. Всъщност по-скоро ще гледам да възстановя запалителната система до най добровй състояние. Бях си мислил да я превърна запалителната система в такава с индивидуални бобини, но засега това няма да стане.
  10. Civic EJ9 - един инженерен проект

    Привет! Имам едно питане. Искам да събирам информация от сензорите на двигателя. Компютъра ми е p1k до колкото знам и е с функционалността на п28 компютър. Въпроса : Как мога да събирам информация от сензотите чрез блутут и юсб?Засега по-важно ми е да имам блутут възможността. Ще го снимам тези дни, за да се изкоментира. Целта е събиране на информация за оценка на поведението на различни елементи по двигателя и тяхното влияние върху двигателя.
  11. D14 --> D16 Intake Manifold

    За газта не мога да кажа. За всичко друго - Трябват ти: Колектор от Д16з6, у8, Д14А8. Д15 колекторите също би трябвало да станат, но те имат ЕГР клапан. Специално за Д16з6 нямаш никви проблеми. Можеш да си запушиш отворите за IACV-то . Тези показани по-горе. Можеш да си купиш и IACV клапан да го монтираш и да си караш. Аз така карах преди да мина на ОБД1. Всякакви варианти има за запушването на колектора. Жилото за дросела не е необходимо, но може другите жила да са по-добре работещи. Скоба за жилото ти трябва обаче. Гарнитура квато намериш в магазините за авточасти. Аз ползвах на кортеко. Клингеритова. Гледай отвора за охладителната течност да е кръгъл. Говоря за отвора на гарнитурата. Не е проблем. Аз карах година и нещо с такава, която не е с кръгъл отвор, но предполагам може да направи проблем в бъдеще. Бензиновата рейка трябва да е от Д16з6. Оригиналната не пасва. Тя се захваща с 2 шпилки и гайки а колектора от Д16з6 захваща рейката с 3. Дюзите не ги сменяй. 190-тките ще са ти достатъчни. Дросела си остава оригиналния. Ще ти трябват маркучи за охладителната система. Горивните връзки няма да имаш проблем с тях, но ако ти се заиграва си вземи по-дълъг маркуч от Д16 от горивния филтър към рейката. Палеца за жилото май няма да стане. Казвам май, защото не съм пробвал. Дърпането е различно и затова ти трябва друг палец. Охладителна течност ще трябва да имаш.Ще бъде добре да си вземеш концентрат или да имаш около 3 л готова течност. При мен отидоха около 2л, но все пак е добре да имаш в запас. Ще трябва да удължаваш кабелите за температурния датчик. MAP и TPS ще си дойдат на мястото там няма да ти е нужно да удължаваш. Тъй като празния ход при Д14 се управлява от дросела RIACV куплунга също би трябвало да си дойде на мястото. Аз имах проблеми само с температурния сензор. Вакумните връзки също се нуждаят от преправяне. От обезмаслителя до входа за картерната вентилация на всмукателя ще трябва да си намериш маркуч или, ако си вземеш готов колектор да ползваш от него вакумните връзки. Еми мисля, че е това. Пиши ми, ако не намериш всмукател.
  12. Civic EJ9 - един инженерен проект

    Здравейте отново! Мина време от последното ми писане. Ето и малко обновление. Тези дни намерих време и се борех със задното окачване. Окачването е сглобено и работещо. Работи прекрасно и съм много доволен! Докато работих по окачването направих и обслужване на спирачните апарати. Почистване на водачите на апаратите. Поставяне на силиконова грес по водачите и медна грес по триещите се с апарата накладки. При обслужване на спирачки поставях и медна грес по водачите. Тя работи добре и не спича, но бих казал, че с времето почва да губи свойствата си. Ако правите обслужване на спирачките си на всеки 2 години. Да подходяща грес е, но това което забелязвам е, че след 1 година ползване става по-твърда замърсява се, а на места и почти се премахва. От година и нещо пробвам със силиконова грес и ще видим как ще е. Това е лявата (шофьорска страна) на окачването. Снимките не са добри. Трудно ми е снимам и да върша работа особено, когато вече е натрупана умора от деня. Да да да да спокойно боята от диска ще се махне. Ако се загледате няма и накладки все още. Докато се работеше по окачването често първо се тестваше как ще дойде окачването. Бях притеснен за компенсаторните рамена. Пък как ще дойдат тампоните и самото окачване. Слагаше се шенкела пък се тестваха рамена пък после пак се сваляха. Предпочитам да си играя много и да го направя така както искам и мисля, че е правилно на тоя етап. Не искам да се връщам след 2 месеца пак и да дооправям някакви проблеми. Междувпрочем това е едно от нещата, което много ме дразнеше. Почти винаги се правеше нещо, но имаше нещо за доизкусуряване. Както и да е. Много бях притеснен за жилата за ръчната спирачка. Когато взех окачването това, което ми казаха е че окачването е от VTi седан. Всъщност аз я и видях колата и окачването преди да купя частите. Много се зарадвах, когато видях, че жилата стават. Тук е снимано само едното жило, но в края на вечерта успях да прокарам и другото жило. Ръчната работи! Разбира се трябва да се настрои. Друго нещо, което много ме притеснява и в момента е компенсаторното рамо от едната страна. Тази гайка се движи по релсата, която виждате в една от снимките. Тая релса обаче е огъната и гайката изпадна. Наложи се да режа. Направих един П образен разрез после лесно ще го огъна и заваря, но това не значи, че ще ми е спокойно. Хубавото е, че имам запаси от течен парафин и ще я обработя колата . В бъдеще ще обработя и всичките тези части антикорозионно. Засега искам да сглобя окачването. Нещата не вървят баш по план исках да я обработя докато окачването го няма, но сили и време са дефицитни. След като приключих с окачването се захванах със спирачките. Беше вече късно и не съм снимал монтирана спирачната помпа. Срещнах обаче проблем. Спирачната помпа, която имам е на Лукас. За да захвана едната линия от помпата трябваше да огъна линията, защото при помпата на Лукса изхода е от обратната страна. С други думи трябва да си направя линия от АБС модула до спирачната помпа. Тръгнах да огъвам, но нямам инструменти и просто реших, че шега със спирачките не бива. Това ще ме забави, но к'во да правиш. Сетих се за радиатора. Радиатора е голяма находка. Въобще не го бях мислил в момента в, който го купих. Предложението за него беше неочаквано, но мисля, че е голяма победа. Според мен повърхностната площ на радиатора е кратно по-голяма от тази на фабричния радиатор. Радиатора е двойно по-широк спрямо този, който беше на колата. Все още не съм ходил на писта, но съм сигурен, че двигателя ще се нуждае от такъв радиатор. Може да се окаже и че по-голям ще ми трябва. Това ще го покажат тестовете. Идват празници и ще се възползвам малко да си почина. Това обаче не значи, че не работя по колата. Работа по колата винаги се извършва било то индиректно или директно. Търсене на части, проучване, работа по колата, проучване на определени проблеми. Оставил съм си няколко десерта с които ще се занимая, когато се изкефя на завършака на окачването и спирачките. А именно: Ето така изглеждаха стоповете като ги разглобих миналата година. Бая са зле. Скоро ще привърша със окачването и спирачките, а до тогава ви пожелавам успех и късмет в начинанията, и вярвайте в силата на мечтите! ХОНДА!
  13. Civic EJ9 - един инженерен проект

    Здравейте отново! Почва да се затопля и почнаха да излизат правените Хонди. Днес видях една много готина сребриста 6-та хеч. Тази гледка някакси асоциира в мен една гледка от сорта на... Сега, когато съм се докоснал до друга марка, друг стил автомобил и като се кача в Хондата за момент да си помечтая какво може би ще бъде това лято ми се доказва за пореден път колко уникален по концепция автомобил е Хондата и колко качествени части са се използвали. Всичко в колата се усеща стегнато, ергономично и на мястото си. Това е още едно нещо, което ми харесва в тоя сивик - простия, но много функционален интериор. Последно ви показах как изглеждаше колата със слагането на джантите. Едно от нещата, които много исках да направя след направата на дипломата е да довърша неща по ходовата част отпред. Смених вътрешни и външни накрайници. Минах на 262мм дискове отпред и заедно с това сложих нови лагери на главините. Спирането се подобри, обаче аз бях със спирачните апарати от 242мм дисковете. Те са с 51мм диаметър на буталото тези от 262мм са на 56мм. Отделно накладките са различни. С по-голяма площ са тези на 242мм. Та спирането се подобри, но те първа предстои реалната промяна. Шарнири се смениха на предницата и се направи реглаж. Е трябва да ви кажа, че просто усещането през волана направо стана уникално. Много директна стана. Да обаче всичко това стана ненужно сложно. Стана, но стана трудно с много усилия. В този период от годината говорим някъде за юли месец или август ме бяха сполетяли едни много никви проблеми. След като ходих да й сложат фолио на стъклата се оказа, че шофьорския прозорец не работеше или не работеше през повечето време. Оттам търсене къде е проблема. След като разглобих цялата врата и корите под волана се установи, че инсталацията на вратата е била деградирала... И така около 2-3 седмици ходене по мъките... Тук реално правех и инсталацията за вратата и спирачките. На спирачките се оказа, че скобата на, която се монтира спирачния апарата е с различни резби и трябват различни болтове. Това не е някъв невиждан случай. Често се случва да се заголи резба точно на тва място. Заради влагата, топлината липса на внимание и обслужване. Както и да е обаче се оказа че резбата на болта е М14х1.5 или М12х1.5 или нещо такова... Не си спомням вече, обаче беше нещо, което само по себе си ми направи живота труден. Допълнително, че се бяха насъбрали тъпи проблеми. Някъде в този период си поръчах поредната гарнитура за колектора, защото както ви казах реших, че ще го правя. Та тя взе, че дойде. Опаковката и надписа някакси ме изкефиха и си викам - Ей... гледай все едно инженер го е правил т'ва. Готино усещане отвътре. До сега не съм показвал снимки на коша за тази година и въобще има ли прогрес в тая насока. Е запознайте се със спецификация 1-ва за 2017-та година. Тук се виждат следните модификации. Смяната на инсталацията и преминаването към ОБД1. Не сте видяли обвиването на колектора, което всъщност беше факт още през 2016-та година. Дистрибутора е различен също. Скрит от погледите е също и депфера за двигателя. Загледайте се в дясното бомбе в дясно от помпата за сервото. Много дълго време карах с един горивен филтър на мястото за вентилацията на капака на клапаните.Голяма простотия. Това също се смени с подходящ филтър. Следваше поредица от модификации по всмукателната част на двигателя. Нали ви казах, че си бях взел температурна гарнитура за всмукателя. Е монтирах я заедно с това и скънка. Ето това е спецификация 2. Междувпрочем филтъра е К и Н. Сега нали има тема. След малко ще ви покажа поредната модификация. Само да кажа, че спецификация 2 се оказа ефективна. Макарче аз смятам, че ако се оправи изпускателя всички модификации до сега ще блеснат! Все пак имаме теч на изгорели газове през фланшовото съединение. Като говориме за теч ето я и гарнитурата от чертежа, за който по-рано писах. Ще ви покажа какво се случва с гарнитурата и къде се издухва. Това след малко. Много е важно да е обкантена. Обкантването помага страшно много и то задържа газовете в голяма степен дори при нагънати фланшове. Задържа е силна дума, но ако го няма повярвайте ми ще ви изгори ръцете ако си сложите ръката близко до тая част на изпускателя. Ъъъъ спецификация 3 моляяяяя! Ако до тоя момент не сте го разбрали аз съм идеалист по природа. Знам, че съвършенството е недостижимо, но стремежа към него си заслужава дори цял живот да не го постигнете. В този стремеж се раждат истинските неща. Тези неща, които изглежда, че вече са дефицит в тоя живот дето живеем. Та плана за всмукателната система е да се направи филтърна кутия. Филтъра да се затвори в пространство, което да е с по-високо налягане и сравнително по-ниска температура от тази в коша. Опит да постигна тази цел ще направя през 2018-та, но пътя започва през 2017-та. Ще направя вход на системата от предната броня. Засега обсъждам в главата си как точно ще го направя, но едно е ясно. Входа ще бъде фуниеобразен. Засега имам два дизайна ще видим, кой ще надделее. Та казахме вход през бронята, началото ще бъде някакъв тип фуния и пътя на всмукателната част ще продължи с плавни преходи и кривки към филтърната кутия където ще се намира филтъра. А какъв ще бъде прехода от филтъра към шнорхела. Ето го: На тази фуния се поставя външно филтъра. А от вътрешния диаметър продължава шнорхела. Спецификация 3 Спецификация 3 е най-актуалната до сегашно време. Тя беше и финална за 2017-та година. Тази модификация промени СЪЩЕСТВЕНО работата на двигателя. Толкова се промени работата на двигателя, че един мой много ценен приятел, който също кара Хонда и то също сивик 6-та, но купе, той се впечатли много. Толкова много, че в момента ще модифицираме и неговата с нещо подобно. Малко технически характеристики. Ако трябва да степенуваме различните шнорхели до сега. Първия беше с ф 45мм. Беше ей това: В горната си част е огънат с пистолет за горещ въздух. Втората конфигурация може да се види в спецификация 2, но не баш точно. Силиконово коляно на 57мм вътрешно вход и изход. Тръбата беше Ф55 вътрешно с термоизолация 20мм. Третата конфигурация е конфигурацията от спецификация 2. Същото силиконово коляно, но с 63мм. тръба. Последната четвърта конфигурация в спецификация 3 ( не знам, но много ме кефи да се говори с някви спецификации и тн. звучи някво все едно формула 1 :D:D) от дросела почваме с редукторно силиконово коляно 76 мм на 57. Тръбата е с 80мм. Всички диаметри са вътрешни. Вътрешния диаметър на фунията с филтъра (червения) е 76мм. Когато завърша всмукателната система ще извадя всичко и ще ви го наснимам с диаметри и ще опиша как съм го направил. Засега филтъра е отворен и със сигурност има какво да се подобри. В началото на есента вече мислех какво ще се случва с колата за зимата. Работата по колата отново се отложи заради други неща. Юли месец беше защитата на дипломата ми, а Ноември месец беше връчването на дипломата (документа). Университета и образованието в България за мен въобще не са това, което трябва да са. По време на обучението си имаше много несправедливи моменти. Не искам да задълбавам. Аз обаче реших, че на тоя цирк да отида няма да стане. В университета обаче са ме награждавали. И така вече и официално инженер аз получих и грамота от "Трейс" Беше хубаво, че някой е оценил труда ми и желанието ми. Това, което съм учил съм го учил, защото ме кефи и с голям кеф си направих дипломата. Добре... я виж ти ... силата на мечтите какво прави! Разбира се плановете, концепциите свързани с много аспекти по колата не спряха. Тая кола винаги е на фон и дори да не се сетя 1 седмица за нея ще имам идеи за нея. Дойде 2018-та година и след решаване на определени проблеми вече се заех с реалната работа по колата. Колата вече беше с вдигната задница. По едно време сменихме радиатора на този мой приятел с 6-тата купе. Дадох му моя радиатор, а аз си бях приготвил чисто нов сериозен радиатор от VTi. С широка пита е. Ще го покажа и него. Много време гледах стоповете ми, че не светят като хората и още 17-та година си бях взел необходимите материали да ги реставрирам. Отворих ги и ... воаля! Яко, а... Ще ги почиствам и ще ги възстановя. Нали ви казах, че ще ви покажа къде се издухва гарнитурата. Ето Нямам снимки на другите ми гарнитури, но те не прилича въобще на гарнитура. Тя бяха просто парчета. Тук бях дооста изненада от цялостта на гарнитурата. Мисля, че споменах , че китайските колектори са зле. На тези снимки саждите пречат да видите кратерите от тия ръбове дето се получават, но това въобще не е плавен преход. Би трябвало за обратното налягане ръба да помага, но точно при мястото където скоростта на газовете и температурата е най-висока не мисля, че това подпомага премахването на изгорелите газове от горивната камера или по-точно ефективното им извеждане. По-назад в темата ви обясних, че се занимавам с окачването в момента. Преди да се захванете да работите по задницата на тея коли задължително трябва да имате горелка. Аз си купих най-обикновенна пропан-бутан горелка. Ползват се за готварски цели за много неща. Пламъка е уж до 1400 градуса. Много е ефективна. Пълни се с обикновен флакон за пълнене на запалки. Това е много важна част да имате. Друга важна част е WD40, върток и бих казал и гайковерт. Моя гайковерт е на вюрт. Доста добър гайковерт. Казаха ми, че гайковертите на вюрт са всъщност ребрандирана китайска стока. Може и така да е, но върши добра работа. Аз лично очаквах, че болтовете при долния носач и шенкела няма да се развият, както и тези при горния носач и шенкела. Да ама всъщност се оказа, че проблем ми създадоха болтовете при компенсаторните рамена. Ъхххх.. доста грозно. Мале... доста ме озориха тея болтове. Обаче горелката помогна доста! В общите линии може да видите, че както болта така и носача са доста подпийнали WD40 да не кажа, че са мъртво пияни. След около 3 седмици в крайна сметка окачването го свалих. И се почна със сглобяването на окачването обратно. Избиха се тампоните. Сложиха се новите. Гумени тампони оставам тези за връзка с амортесьора и големия тампон за връзката с шенкела към шасито. Ако разгледате добре, ще разберете и концепцията. ми. Точните с най-голямо ъглово завъртане са полиуретанови. За щастие те са и скрити сравнително от атмосферните влияния с изключение на горния носач. Голямо ъглово завъртане има и при големия тампон, но все пак гониме автомобил, който да бъде удобен за дълъг път. Допълнително точките в , които конструктивните елементи от окачването се връзват към шасито гледам да са с полиуретан. Така силите предавани към шасито ще са по-изявени. Да, знам нужно е закоравяване на шасито и това някога ще се случи. Стремежа ми е окачването да работи с възможно най-постоянната геометрия при всякакви натоварвания. Ясно е, че тези точки ще се местят поради деформацията на шасито, затова ще се търси закоравяване на шасито в опит да се намали деформацията, но допълнително намаляване на преместването на тези точки ще се реализира от коравината на тампоните. Тъй като аз обичам да правя нещата в обратния ред... сложих шенкела, горния и долния носач и се опитах да сложа компенсаторното рамо. Еми да ама .. айде сега свали пак окачването, щото си много умен. С много ненужна мъка успях да монтирам шофьорската страна на окачването.. но пасажерската ще трябва да режа отвор при гайката, която държи болта за компенсаторното рамо. Същия болт малко по-нагоре дето изглежда зле и целия във WD40. Причината е, че тази гайка е на нещо като релси. Тя е паднала от тези релси и няма как да завия болта и да монтирам компенсаторното рамо. Опитах се през малкия отвор да напасна гайката, но не става. Може би ще стане с много играчка, но нямам сили и нерви да си играя толкова. Затова тези дни ще се наложи да режа и заварявам после. Приготвил съм си и шегрен. Ще почистя ръждата, която има и ще я пръсна отдолу. Притеснението ми е, че жилата за ръчната няма да станат. Жилата за ръчната са от седан. Казаха ми, че тези от седан модела са по-дълги. Ще видим. Ето малко снимки преди да осъзная, че ще трябва да сваля пак окачването заради компенсаторните рамена. Както ви казах по-назад пробвайте окачването ето точно в това състояние. Раздвижете го нагоре надолу. Усетете как се движи. Трябва да се движи със съпротивление, но леко. При мен се движи много добре. Опитах се да обобщя историята ми с тази кола и въобще преживяванията ми около тая кола. Няма как да стане за няколко страници, но може да се каже, че с тая кола никога не съм имал скучни моменти. В следващите дни ще се работи по окачването. Ще се довърши надявам се. Следва монтаж на големи спирачни апарати отпред, на голямата спирачна помпа, обезвъздушаване на спирачките и след това ще се занимавам с изпускателя и изпускателната система. за 2018-та година имам планове. Би трябвало всичко да се случи. Пътя е отъпкан, но не искам да обещавам нито на себе си нито на когото и да било какво ще се случи. Важното е да стане така както го мисля и виждам. Модификации по двигателя има запланувани. Движение към осъществането има, но на дневен ред е както казах окачването и направата на спирачките. Охххх.. стана късно... ами засега е това хондаджии! Пожелавам ви лека нощ и до скоро!
  14. Civic EJ9 - един инженерен проект

    В края на 2016-та година направих и една визуална модификация. Доста приятна визия проима тая кола. Както и да е. През изминалите години имаше и още интериорни модификации. Плазмен циферблат в стила на спуун. С времето той се прецака, а и реших, че аз градя моята кола и реших, че това не е баш точно това което искам. Дойде 2017-та година отново предизвикателства. В този момент аз бях във вихъра на разработването на дипломната си работа. Това само по себе си беше нещо доооста ангажиращо и също нещо, в което се стремях да не допускам компромиси. Та беше ясно... първата половина здраво работа по дипломата, втората почивка с Хондата и с колелото в планината. В интерес на истината точно това се случи! Та първата почти половина нямам кой знае какво особено да кажа. Предимно съм планувал какво ще правя и съответно съм проучвал, и събирал определени части. Но имам какво да покажа. Както казах за мен е много важно двигателя да диша добре. Това значи възможно най-малко рестрикции във всмукателната част и изпускателната. Разбира се има още много други неща, които съблюдавам, но ако изключим горивния процес ДВГ-то е помпа. Колкото по-лесно засмуква и изпомпва толкова по-ефективна е тя. Предвид и че двигателя ще стане някога ВТЕК се сдобих с ей тоя всмукателен колектор. Заедно с нея си взех и гарнитура термична. Всъщност мисля да си взема техническа пластмаса като тази и да си направя такава гарнитура за дросела и да елиминирам топлата връзка към колектора. Така ще елиминирам затоплянето на колектора в една степен. Макарче предаване на топлина винаги ще има. Спокойно и това ще премисля някой ден. Този колектор обаче е груб от вътре. Разбира се, че ще го загладя. Сигурно ще ме убеждавате, че гладката повърхност е вредна всъщност и не позволява изпаряването на бензина във всмукателя и горивната камера. Аз имам друга теза. Това с граничния слой и порьозността на всмукателя със сигурност е някакъв фактор при карбураторно горивоподаване или моноинжекция, но при многоточково впръскване, където дюзите пръскат точно в стеблото на клапана едва ли подпомага. Да, възможно е в определени обороти част от горивовъздушната смес да остава, да се връща или по някакъв начин да има престой във всмукателя, но порьозността, тоест грубата текстура според мен пречи. Докато правех дипломата и липсата на време се възползвах да свърша някой дребни неща. Сложих й лед крушки. Много доволен! Може би някъде края на Март началото на Април минах и на OBD1. Ей тука нещата живнаха. Всички модификации до сега изпъкнаха. Но без настройка с карта, която е правена за нещо сходно с моя двигател нещата със сигурност са далеч и оптимизация определено ще има. Всъщност по това време вече изпитвах проблеми с работата на изпускателната система. Китайските изпускателни колектори са по-добри спрямо фабричните Д16з6, обаче фланшовите съедините, преходите и стойката на колектора е зле. Не се очаква нещо по-различно де. Във форума съм качвал снимки на чертежа, който си направих за гарнитура. Тази при прехода от 4 към 2 тръби. Това фланшово съединение при мен специално е проблем. Проблем, който сега ще реша. Та това, което исках да кажа е, че всъщност работата на компютъра със сигурност е компроментирана от работата на изпускателя. Краткосрочни, дългосрочни горивни корекции, времената на дюзите, запалването всичко ще е грешно, когато имате теч било то вакумен или изпускателен. Този изпускателен колектор го лекувах 2 или 3 пъти. Толкова ми беше писнало от него че бях решил да мина на скънк 2 изпускател. Обаче реших, че ще му челосам фланшовете, ще сложа поредната гарнитура, допълнително ще се заигра с преходите да ги загладя, че са много зле, ще му се заварят планки, мека връзка и ще добавя катализатор. КАТАЛИЗАТОР?!?! Какво по дяволите... всеки ги маха.. аз купувам нов и го слагам. Да, пука ми за природата. Тук ще отворя една малка скоба. Докато работя по всички тези неща тествам и една система с вкарване на водни изпарения или водно-метанолови изпарения. Системата е с доста ниско КПД засега, но има ефект от нея. В най-добрия случай със старателно каране съм свалил около 2л от разхода си. Мисля, че и тази система сваля и азотните съединения както и въглеродния окис. Ето така изглеждаха свещите след смяната на компютъра. Опасявах се за бедни смеси и да малко обедняваше. На тези снимки съм още със стария всмукател и 190 кубикови дюзи. Междувпрочем колата вървеше добре. Вече усещах, че имам леко навървяваща кола. Прекъсвача е на 8200 оборота и това определено подпомага развъртането на двигателя. Дойде време за смяна на гуми. След 1 година най-накрая сложих джантите, които й взех. Само с тях усетих допълнително подобрение. Когато я видях колата просто стоях ... гледах я и си мислех... Боже колко спомени имам с тая кола... Погледни я! И да почна да става и красива машина. Тези хубави моменти обаче бяха под фона на лека тревога, стрес и притеснение около дипломата. Само още 2 месеца и щях да я защитавам пред комисията. Засега ще приключа до тук. Интересното те първа предстои. Както и техническите дебати, които се надявам да са конструктивни. Аз имам своите си теории и искам да ги изпълня. Надявам се, че скоро ще ви покажа и на практика какво съм направил... Оставям ви някъде май месец на 2017-та година....
  15. Civic EJ9 - един инженерен проект

    Благодаря, колега! Пак ще се върна малко на история. Спокойно скоро ще почна и с технични обяснения или по-скоро мои си разсъждения теории и т.н. Ще се върна във времената преди да се купи тая кола и защо избрах Хонда, защо ме плени марката и защо точно сивик. Може да се каже, че съм фен на марката от 2008-ма 2009та година. Много исках практична кола, с която да си карам колелото от време на време. Да се увеличат местата, на които съм карал. Мда аз съм планински колоездач от 2004-та може би. Това е тема, на която мога да говоря още повече, но тук говорим за тази моя любов - Хонда! Хонда ме привлече с това, че е преминала през тежки изпитания за фирмата. Определено мога да кажа, че Хонда са най-инженерно насочената марка в Япония. Много ми харесва това, че се опитват да качват летвата постоянно и още повече, че продуктите им са целеви. Спортен автомобил - спортен автомобил и няма компромис. Е разбира се новите коли не са така за това и не ги харесвам. Избрах Сивик 6-та хетч, защото е просторен автомобил за класа си и смятам, че е първото шаси на Хонда в линията Сивик, което шаси да бъде вече съществено по-закоравено спрямо предишните модели. Да, 5-та ген и 4-та ген имат доста общи черти с шасито на 6-та, но мисля, че това е вече първото кораво шаси на Сивик. Най-вече обаче ме впечатли вървенето на тая кола. За 1.4 двигател атмосферен фабричен мисля, че няма по-бърза кола и до днес. През 2016-та година бях се подготвил и за смяна на тампоните в задната част на колата. Имах полиуретанови тампони и чаках момента да си купя шенкели с дискове и въобще цялата задница за дискове. В крайна сметка благодарение на колега от форума от Стара Загора се сдобих и с това. Нещата се получаваха доста добре. Леки джанти, тампони, окачване дискове отзад, дискове отпред даже. Скоростна кутия, нов съединител, който междувпрочем е керамичен. Абе имаше си неща. Да обаче от всички тези неща само скоростната кутия със съединителя смених, но това не значеше, че не работих и по приготовлението за другите части. Тук малко ще се отбия от историята и ще навлеза в малко техническа част. Това са полиуретанови тампони на energysuspension. Този тампон не е пипан, просто е изваден от кутията си. Не исках да са червени, ама ми е все тая. Само искам да кажа, че тези тампони при монтажа има винаги съм имал проблеми с тях. Тъй като първа беше предницата установих проблеми. Винаги, когато монтирате такива тампони проверявайте как се движат рамената при добре затегнати болтове. Първо в предницата на колата поръчаните тампони не бяха това, което трябваше да бъдат. Второ горните ми носачи бяха тотално спекли, когато ги затегна както трябва. Да се върнем пак на задницата и конкретните тампони. За да ви работи окачването правилно не трябва да има стърчаща част от тампона спрямо вътрешната втулка. Ето тук ви показвам снимка на това, което обяснявам. Аз го направих и с лека фаска такаче допълнително да намаля триенето. Изключително важно е при затягане първо да се опре втулката и после тампона да се докосва до мястото, където е монтиран тампона. Тези тампони уж трябва да лагеруват, но ако не ги модифицирам няма как да лагеруват. За да се осигури по-дълго застояване на грез в тампона ивиците изрязани в тампона ги режа още по-дълбоки. Ако ще ползвате и гумени тампони заедно с полиуретан винаги затягайте гумените тампони СЛЕД оставянето на колата на повърхност и е стъпила със собствената си тежст навсякъде. Освободете ръчната спирачка, раздвижете малко колата, натиснете я в 4-те й ъгъла, за да може да се намести окачването и чак тогава затегнете болтовете, където се държат гумените тампони. За полиуретановите тампони няма никакво значение. Ако са читави и добре поставени те ще лагеруват и за тях няма никакво значение. Тези тампони всъщност стояха модифицирани и готови чак тези дни. Сега от опит ви казвам. Оказчването ми се движи много добре. Много съм доволен, защото няма никъде спичане в хода на окачването. А да след монтирането на такива тампони проверете цялото окачване без амортесьор как се движи. Как изпълнява хода си. Всички конструктивни части на окачването - горни , долни носачи, шенкели трябва да работят добре и да можете с една ръка с малко усилие да движите окачването нагоре и надолу. И така много от плановете ми се отложиха с надеждата, че 2017-та година ще успея да ги направя. Е ... и това не се случи така както си го мислех. 2017-та година ще се окаже година на успехи, но и много труд и много отчайващи моменти. Вижте няма да крия, че има моменти в просто ми се иска тая кола да я хвръля и да не се занимавам повече никога с кола, но бързо ми минава. Мога да кажа, че тая кола е и моята всъщност. Получава се един момент, който въобще не ми харесва, но съм близко до това, което беше моята идея, моята мечта още преди да купя тая кола, а именно, че се живее за една кола. Всъщност през всичките години до сега това е било едно от нещата, с които съм се занимавал. През 2017-та година се случиха доста позитивни неща за мен, за които се работеше много време. Те бяха продукт на много жертви, плануване и доста труд.
×