Jump to content

ACID BURN

Фен
  • Мнения

    511
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    1

ACID BURN last won the day on Март 26

ACID BURN had the most liked content!

Обществена Репутация

156 Good

Относно ACID BURN

  • Ранг
    Потребител
  • Рожден ден 3.06.1991

Contact Methods

  • Skype
    sasho_iv

Profile Information

  • Кара
    Civic EJ9 D14A4, Outback BH EZ30
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София, България
  • Интереси
    Планинското колоездене е начина ми на живот.
    Високооборотни Хонди с атмосферно пълнене.Нордшлайфе (Германия); Сузука, (Япония); Тцукуба (Япония).Японски автомобили.Музика и пътешествия. Железопътно строителство.

Последни посетители

7831 профилни разглеждания
  1. Civic EJ9 - един инженерен проект

    Свещите са сравнително нови. Модификации по запалителната система също са запланувани. Всъщност по-скоро ще гледам да възстановя запалителната система до най добровй състояние. Бях си мислил да я превърна запалителната система в такава с индивидуални бобини, но засега това няма да стане.
  2. Civic EJ9 - един инженерен проект

    Привет! Имам едно питане. Искам да събирам информация от сензорите на двигателя. Компютъра ми е p1k до колкото знам и е с функционалността на п28 компютър. Въпроса : Как мога да събирам информация от сензотите чрез блутут и юсб?Засега по-важно ми е да имам блутут възможността. Ще го снимам тези дни, за да се изкоментира. Целта е събиране на информация за оценка на поведението на различни елементи по двигателя и тяхното влияние върху двигателя.
  3. D14 --> D16 Intake Manifold

    За газта не мога да кажа. За всичко друго - Трябват ти: Колектор от Д16з6, у8, Д14А8. Д15 колекторите също би трябвало да станат, но те имат ЕГР клапан. Специално за Д16з6 нямаш никви проблеми. Можеш да си запушиш отворите за IACV-то . Тези показани по-горе. Можеш да си купиш и IACV клапан да го монтираш и да си караш. Аз така карах преди да мина на ОБД1. Всякакви варианти има за запушването на колектора. Жилото за дросела не е необходимо, но може другите жила да са по-добре работещи. Скоба за жилото ти трябва обаче. Гарнитура квато намериш в магазините за авточасти. Аз ползвах на кортеко. Клингеритова. Гледай отвора за охладителната течност да е кръгъл. Говоря за отвора на гарнитурата. Не е проблем. Аз карах година и нещо с такава, която не е с кръгъл отвор, но предполагам може да направи проблем в бъдеще. Бензиновата рейка трябва да е от Д16з6. Оригиналната не пасва. Тя се захваща с 2 шпилки и гайки а колектора от Д16з6 захваща рейката с 3. Дюзите не ги сменяй. 190-тките ще са ти достатъчни. Дросела си остава оригиналния. Ще ти трябват маркучи за охладителната система. Горивните връзки няма да имаш проблем с тях, но ако ти се заиграва си вземи по-дълъг маркуч от Д16 от горивния филтър към рейката. Палеца за жилото май няма да стане. Казвам май, защото не съм пробвал. Дърпането е различно и затова ти трябва друг палец. Охладителна течност ще трябва да имаш.Ще бъде добре да си вземеш концентрат или да имаш около 3 л готова течност. При мен отидоха около 2л, но все пак е добре да имаш в запас. Ще трябва да удължаваш кабелите за температурния датчик. MAP и TPS ще си дойдат на мястото там няма да ти е нужно да удължаваш. Тъй като празния ход при Д14 се управлява от дросела RIACV куплунга също би трябвало да си дойде на мястото. Аз имах проблеми само с температурния сензор. Вакумните връзки също се нуждаят от преправяне. От обезмаслителя до входа за картерната вентилация на всмукателя ще трябва да си намериш маркуч или, ако си вземеш готов колектор да ползваш от него вакумните връзки. Еми мисля, че е това. Пиши ми, ако не намериш всмукател.
  4. Civic EJ9 - един инженерен проект

    Здравейте отново! Мина време от последното ми писане. Ето и малко обновление. Тези дни намерих време и се борех със задното окачване. Окачването е сглобено и работещо. Работи прекрасно и съм много доволен! Докато работих по окачването направих и обслужване на спирачните апарати. Почистване на водачите на апаратите. Поставяне на силиконова грес по водачите и медна грес по триещите се с апарата накладки. При обслужване на спирачки поставях и медна грес по водачите. Тя работи добре и не спича, но бих казал, че с времето почва да губи свойствата си. Ако правите обслужване на спирачките си на всеки 2 години. Да подходяща грес е, но това което забелязвам е, че след 1 година ползване става по-твърда замърсява се, а на места и почти се премахва. От година и нещо пробвам със силиконова грес и ще видим как ще е. Това е лявата (шофьорска страна) на окачването. Снимките не са добри. Трудно ми е снимам и да върша работа особено, когато вече е натрупана умора от деня. Да да да да спокойно боята от диска ще се махне. Ако се загледате няма и накладки все още. Докато се работеше по окачването често първо се тестваше как ще дойде окачването. Бях притеснен за компенсаторните рамена. Пък как ще дойдат тампоните и самото окачване. Слагаше се шенкела пък се тестваха рамена пък после пак се сваляха. Предпочитам да си играя много и да го направя така както искам и мисля, че е правилно на тоя етап. Не искам да се връщам след 2 месеца пак и да дооправям някакви проблеми. Междувпрочем това е едно от нещата, което много ме дразнеше. Почти винаги се правеше нещо, но имаше нещо за доизкусуряване. Както и да е. Много бях притеснен за жилата за ръчната спирачка. Когато взех окачването това, което ми казаха е че окачването е от VTi седан. Всъщност аз я и видях колата и окачването преди да купя частите. Много се зарадвах, когато видях, че жилата стават. Тук е снимано само едното жило, но в края на вечерта успях да прокарам и другото жило. Ръчната работи! Разбира се трябва да се настрои. Друго нещо, което много ме притеснява и в момента е компенсаторното рамо от едната страна. Тази гайка се движи по релсата, която виждате в една от снимките. Тая релса обаче е огъната и гайката изпадна. Наложи се да режа. Направих един П образен разрез после лесно ще го огъна и заваря, но това не значи, че ще ми е спокойно. Хубавото е, че имам запаси от течен парафин и ще я обработя колата . В бъдеще ще обработя и всичките тези части антикорозионно. Засега искам да сглобя окачването. Нещата не вървят баш по план исках да я обработя докато окачването го няма, но сили и време са дефицитни. След като приключих с окачването се захванах със спирачките. Беше вече късно и не съм снимал монтирана спирачната помпа. Срещнах обаче проблем. Спирачната помпа, която имам е на Лукас. За да захвана едната линия от помпата трябваше да огъна линията, защото при помпата на Лукса изхода е от обратната страна. С други думи трябва да си направя линия от АБС модула до спирачната помпа. Тръгнах да огъвам, но нямам инструменти и просто реших, че шега със спирачките не бива. Това ще ме забави, но к'во да правиш. Сетих се за радиатора. Радиатора е голяма находка. Въобще не го бях мислил в момента в, който го купих. Предложението за него беше неочаквано, но мисля, че е голяма победа. Според мен повърхностната площ на радиатора е кратно по-голяма от тази на фабричния радиатор. Радиатора е двойно по-широк спрямо този, който беше на колата. Все още не съм ходил на писта, но съм сигурен, че двигателя ще се нуждае от такъв радиатор. Може да се окаже и че по-голям ще ми трябва. Това ще го покажат тестовете. Идват празници и ще се възползвам малко да си почина. Това обаче не значи, че не работя по колата. Работа по колата винаги се извършва било то индиректно или директно. Търсене на части, проучване, работа по колата, проучване на определени проблеми. Оставил съм си няколко десерта с които ще се занимая, когато се изкефя на завършака на окачването и спирачките. А именно: Ето така изглеждаха стоповете като ги разглобих миналата година. Бая са зле. Скоро ще привърша със окачването и спирачките, а до тогава ви пожелавам успех и късмет в начинанията, и вярвайте в силата на мечтите! ХОНДА!
  5. Civic EJ9 - един инженерен проект

    Здравейте отново! Почва да се затопля и почнаха да излизат правените Хонди. Днес видях една много готина сребриста 6-та хеч. Тази гледка някакси асоциира в мен една гледка от сорта на... Сега, когато съм се докоснал до друга марка, друг стил автомобил и като се кача в Хондата за момент да си помечтая какво може би ще бъде това лято ми се доказва за пореден път колко уникален по концепция автомобил е Хондата и колко качествени части са се използвали. Всичко в колата се усеща стегнато, ергономично и на мястото си. Това е още едно нещо, което ми харесва в тоя сивик - простия, но много функционален интериор. Последно ви показах как изглеждаше колата със слагането на джантите. Едно от нещата, които много исках да направя след направата на дипломата е да довърша неща по ходовата част отпред. Смених вътрешни и външни накрайници. Минах на 262мм дискове отпред и заедно с това сложих нови лагери на главините. Спирането се подобри, обаче аз бях със спирачните апарати от 242мм дисковете. Те са с 51мм диаметър на буталото тези от 262мм са на 56мм. Отделно накладките са различни. С по-голяма площ са тези на 242мм. Та спирането се подобри, но те първа предстои реалната промяна. Шарнири се смениха на предницата и се направи реглаж. Е трябва да ви кажа, че просто усещането през волана направо стана уникално. Много директна стана. Да обаче всичко това стана ненужно сложно. Стана, но стана трудно с много усилия. В този период от годината говорим някъде за юли месец или август ме бяха сполетяли едни много никви проблеми. След като ходих да й сложат фолио на стъклата се оказа, че шофьорския прозорец не работеше или не работеше през повечето време. Оттам търсене къде е проблема. След като разглобих цялата врата и корите под волана се установи, че инсталацията на вратата е била деградирала... И така около 2-3 седмици ходене по мъките... Тук реално правех и инсталацията за вратата и спирачките. На спирачките се оказа, че скобата на, която се монтира спирачния апарата е с различни резби и трябват различни болтове. Това не е някъв невиждан случай. Често се случва да се заголи резба точно на тва място. Заради влагата, топлината липса на внимание и обслужване. Както и да е обаче се оказа че резбата на болта е М14х1.5 или М12х1.5 или нещо такова... Не си спомням вече, обаче беше нещо, което само по себе си ми направи живота труден. Допълнително, че се бяха насъбрали тъпи проблеми. Някъде в този период си поръчах поредната гарнитура за колектора, защото както ви казах реших, че ще го правя. Та тя взе, че дойде. Опаковката и надписа някакси ме изкефиха и си викам - Ей... гледай все едно инженер го е правил т'ва. Готино усещане отвътре. До сега не съм показвал снимки на коша за тази година и въобще има ли прогрес в тая насока. Е запознайте се със спецификация 1-ва за 2017-та година. Тук се виждат следните модификации. Смяната на инсталацията и преминаването към ОБД1. Не сте видяли обвиването на колектора, което всъщност беше факт още през 2016-та година. Дистрибутора е различен също. Скрит от погледите е също и депфера за двигателя. Загледайте се в дясното бомбе в дясно от помпата за сервото. Много дълго време карах с един горивен филтър на мястото за вентилацията на капака на клапаните.Голяма простотия. Това също се смени с подходящ филтър. Следваше поредица от модификации по всмукателната част на двигателя. Нали ви казах, че си бях взел температурна гарнитура за всмукателя. Е монтирах я заедно с това и скънка. Ето това е спецификация 2. Междувпрочем филтъра е К и Н. Сега нали има тема. След малко ще ви покажа поредната модификация. Само да кажа, че спецификация 2 се оказа ефективна. Макарче аз смятам, че ако се оправи изпускателя всички модификации до сега ще блеснат! Все пак имаме теч на изгорели газове през фланшовото съединение. Като говориме за теч ето я и гарнитурата от чертежа, за който по-рано писах. Ще ви покажа какво се случва с гарнитурата и къде се издухва. Това след малко. Много е важно да е обкантена. Обкантването помага страшно много и то задържа газовете в голяма степен дори при нагънати фланшове. Задържа е силна дума, но ако го няма повярвайте ми ще ви изгори ръцете ако си сложите ръката близко до тая част на изпускателя. Ъъъъ спецификация 3 моляяяяя! Ако до тоя момент не сте го разбрали аз съм идеалист по природа. Знам, че съвършенството е недостижимо, но стремежа към него си заслужава дори цял живот да не го постигнете. В този стремеж се раждат истинските неща. Тези неща, които изглежда, че вече са дефицит в тоя живот дето живеем. Та плана за всмукателната система е да се направи филтърна кутия. Филтъра да се затвори в пространство, което да е с по-високо налягане и сравнително по-ниска температура от тази в коша. Опит да постигна тази цел ще направя през 2018-та, но пътя започва през 2017-та. Ще направя вход на системата от предната броня. Засега обсъждам в главата си как точно ще го направя, но едно е ясно. Входа ще бъде фуниеобразен. Засега имам два дизайна ще видим, кой ще надделее. Та казахме вход през бронята, началото ще бъде някакъв тип фуния и пътя на всмукателната част ще продължи с плавни преходи и кривки към филтърната кутия където ще се намира филтъра. А какъв ще бъде прехода от филтъра към шнорхела. Ето го: На тази фуния се поставя външно филтъра. А от вътрешния диаметър продължава шнорхела. Спецификация 3 Спецификация 3 е най-актуалната до сегашно време. Тя беше и финална за 2017-та година. Тази модификация промени СЪЩЕСТВЕНО работата на двигателя. Толкова се промени работата на двигателя, че един мой много ценен приятел, който също кара Хонда и то също сивик 6-та, но купе, той се впечатли много. Толкова много, че в момента ще модифицираме и неговата с нещо подобно. Малко технически характеристики. Ако трябва да степенуваме различните шнорхели до сега. Първия беше с ф 45мм. Беше ей това: В горната си част е огънат с пистолет за горещ въздух. Втората конфигурация може да се види в спецификация 2, но не баш точно. Силиконово коляно на 57мм вътрешно вход и изход. Тръбата беше Ф55 вътрешно с термоизолация 20мм. Третата конфигурация е конфигурацията от спецификация 2. Същото силиконово коляно, но с 63мм. тръба. Последната четвърта конфигурация в спецификация 3 ( не знам, но много ме кефи да се говори с някви спецификации и тн. звучи някво все едно формула 1 :D:D) от дросела почваме с редукторно силиконово коляно 76 мм на 57. Тръбата е с 80мм. Всички диаметри са вътрешни. Вътрешния диаметър на фунията с филтъра (червения) е 76мм. Когато завърша всмукателната система ще извадя всичко и ще ви го наснимам с диаметри и ще опиша как съм го направил. Засега филтъра е отворен и със сигурност има какво да се подобри. В началото на есента вече мислех какво ще се случва с колата за зимата. Работата по колата отново се отложи заради други неща. Юли месец беше защитата на дипломата ми, а Ноември месец беше връчването на дипломата (документа). Университета и образованието в България за мен въобще не са това, което трябва да са. По време на обучението си имаше много несправедливи моменти. Не искам да задълбавам. Аз обаче реших, че на тоя цирк да отида няма да стане. В университета обаче са ме награждавали. И така вече и официално инженер аз получих и грамота от "Трейс" Беше хубаво, че някой е оценил труда ми и желанието ми. Това, което съм учил съм го учил, защото ме кефи и с голям кеф си направих дипломата. Добре... я виж ти ... силата на мечтите какво прави! Разбира се плановете, концепциите свързани с много аспекти по колата не спряха. Тая кола винаги е на фон и дори да не се сетя 1 седмица за нея ще имам идеи за нея. Дойде 2018-та година и след решаване на определени проблеми вече се заех с реалната работа по колата. Колата вече беше с вдигната задница. По едно време сменихме радиатора на този мой приятел с 6-тата купе. Дадох му моя радиатор, а аз си бях приготвил чисто нов сериозен радиатор от VTi. С широка пита е. Ще го покажа и него. Много време гледах стоповете ми, че не светят като хората и още 17-та година си бях взел необходимите материали да ги реставрирам. Отворих ги и ... воаля! Яко, а... Ще ги почиствам и ще ги възстановя. Нали ви казах, че ще ви покажа къде се издухва гарнитурата. Ето Нямам снимки на другите ми гарнитури, но те не прилича въобще на гарнитура. Тя бяха просто парчета. Тук бях дооста изненада от цялостта на гарнитурата. Мисля, че споменах , че китайските колектори са зле. На тези снимки саждите пречат да видите кратерите от тия ръбове дето се получават, но това въобще не е плавен преход. Би трябвало за обратното налягане ръба да помага, но точно при мястото където скоростта на газовете и температурата е най-висока не мисля, че това подпомага премахването на изгорелите газове от горивната камера или по-точно ефективното им извеждане. По-назад в темата ви обясних, че се занимавам с окачването в момента. Преди да се захванете да работите по задницата на тея коли задължително трябва да имате горелка. Аз си купих най-обикновенна пропан-бутан горелка. Ползват се за готварски цели за много неща. Пламъка е уж до 1400 градуса. Много е ефективна. Пълни се с обикновен флакон за пълнене на запалки. Това е много важна част да имате. Друга важна част е WD40, върток и бих казал и гайковерт. Моя гайковерт е на вюрт. Доста добър гайковерт. Казаха ми, че гайковертите на вюрт са всъщност ребрандирана китайска стока. Може и така да е, но върши добра работа. Аз лично очаквах, че болтовете при долния носач и шенкела няма да се развият, както и тези при горния носач и шенкела. Да ама всъщност се оказа, че проблем ми създадоха болтовете при компенсаторните рамена. Ъхххх.. доста грозно. Мале... доста ме озориха тея болтове. Обаче горелката помогна доста! В общите линии може да видите, че както болта така и носача са доста подпийнали WD40 да не кажа, че са мъртво пияни. След около 3 седмици в крайна сметка окачването го свалих. И се почна със сглобяването на окачването обратно. Избиха се тампоните. Сложиха се новите. Гумени тампони оставам тези за връзка с амортесьора и големия тампон за връзката с шенкела към шасито. Ако разгледате добре, ще разберете и концепцията. ми. Точните с най-голямо ъглово завъртане са полиуретанови. За щастие те са и скрити сравнително от атмосферните влияния с изключение на горния носач. Голямо ъглово завъртане има и при големия тампон, но все пак гониме автомобил, който да бъде удобен за дълъг път. Допълнително точките в , които конструктивните елементи от окачването се връзват към шасито гледам да са с полиуретан. Така силите предавани към шасито ще са по-изявени. Да, знам нужно е закоравяване на шасито и това някога ще се случи. Стремежа ми е окачването да работи с възможно най-постоянната геометрия при всякакви натоварвания. Ясно е, че тези точки ще се местят поради деформацията на шасито, затова ще се търси закоравяване на шасито в опит да се намали деформацията, но допълнително намаляване на преместването на тези точки ще се реализира от коравината на тампоните. Тъй като аз обичам да правя нещата в обратния ред... сложих шенкела, горния и долния носач и се опитах да сложа компенсаторното рамо. Еми да ама .. айде сега свали пак окачването, щото си много умен. С много ненужна мъка успях да монтирам шофьорската страна на окачването.. но пасажерската ще трябва да режа отвор при гайката, която държи болта за компенсаторното рамо. Същия болт малко по-нагоре дето изглежда зле и целия във WD40. Причината е, че тази гайка е на нещо като релси. Тя е паднала от тези релси и няма как да завия болта и да монтирам компенсаторното рамо. Опитах се през малкия отвор да напасна гайката, но не става. Може би ще стане с много играчка, но нямам сили и нерви да си играя толкова. Затова тези дни ще се наложи да режа и заварявам после. Приготвил съм си и шегрен. Ще почистя ръждата, която има и ще я пръсна отдолу. Притеснението ми е, че жилата за ръчната няма да станат. Жилата за ръчната са от седан. Казаха ми, че тези от седан модела са по-дълги. Ще видим. Ето малко снимки преди да осъзная, че ще трябва да сваля пак окачването заради компенсаторните рамена. Както ви казах по-назад пробвайте окачването ето точно в това състояние. Раздвижете го нагоре надолу. Усетете как се движи. Трябва да се движи със съпротивление, но леко. При мен се движи много добре. Опитах се да обобщя историята ми с тази кола и въобще преживяванията ми около тая кола. Няма как да стане за няколко страници, но може да се каже, че с тая кола никога не съм имал скучни моменти. В следващите дни ще се работи по окачването. Ще се довърши надявам се. Следва монтаж на големи спирачни апарати отпред, на голямата спирачна помпа, обезвъздушаване на спирачките и след това ще се занимавам с изпускателя и изпускателната система. за 2018-та година имам планове. Би трябвало всичко да се случи. Пътя е отъпкан, но не искам да обещавам нито на себе си нито на когото и да било какво ще се случи. Важното е да стане така както го мисля и виждам. Модификации по двигателя има запланувани. Движение към осъществането има, но на дневен ред е както казах окачването и направата на спирачките. Охххх.. стана късно... ами засега е това хондаджии! Пожелавам ви лека нощ и до скоро!
  6. Civic EJ9 - един инженерен проект

    В края на 2016-та година направих и една визуална модификация. Доста приятна визия проима тая кола. Както и да е. През изминалите години имаше и още интериорни модификации. Плазмен циферблат в стила на спуун. С времето той се прецака, а и реших, че аз градя моята кола и реших, че това не е баш точно това което искам. Дойде 2017-та година отново предизвикателства. В този момент аз бях във вихъра на разработването на дипломната си работа. Това само по себе си беше нещо доооста ангажиращо и също нещо, в което се стремях да не допускам компромиси. Та беше ясно... първата половина здраво работа по дипломата, втората почивка с Хондата и с колелото в планината. В интерес на истината точно това се случи! Та първата почти половина нямам кой знае какво особено да кажа. Предимно съм планувал какво ще правя и съответно съм проучвал, и събирал определени части. Но имам какво да покажа. Както казах за мен е много важно двигателя да диша добре. Това значи възможно най-малко рестрикции във всмукателната част и изпускателната. Разбира се има още много други неща, които съблюдавам, но ако изключим горивния процес ДВГ-то е помпа. Колкото по-лесно засмуква и изпомпва толкова по-ефективна е тя. Предвид и че двигателя ще стане някога ВТЕК се сдобих с ей тоя всмукателен колектор. Заедно с нея си взех и гарнитура термична. Всъщност мисля да си взема техническа пластмаса като тази и да си направя такава гарнитура за дросела и да елиминирам топлата връзка към колектора. Така ще елиминирам затоплянето на колектора в една степен. Макарче предаване на топлина винаги ще има. Спокойно и това ще премисля някой ден. Този колектор обаче е груб от вътре. Разбира се, че ще го загладя. Сигурно ще ме убеждавате, че гладката повърхност е вредна всъщност и не позволява изпаряването на бензина във всмукателя и горивната камера. Аз имам друга теза. Това с граничния слой и порьозността на всмукателя със сигурност е някакъв фактор при карбураторно горивоподаване или моноинжекция, но при многоточково впръскване, където дюзите пръскат точно в стеблото на клапана едва ли подпомага. Да, възможно е в определени обороти част от горивовъздушната смес да остава, да се връща или по някакъв начин да има престой във всмукателя, но порьозността, тоест грубата текстура според мен пречи. Докато правех дипломата и липсата на време се възползвах да свърша някой дребни неща. Сложих й лед крушки. Много доволен! Може би някъде края на Март началото на Април минах и на OBD1. Ей тука нещата живнаха. Всички модификации до сега изпъкнаха. Но без настройка с карта, която е правена за нещо сходно с моя двигател нещата със сигурност са далеч и оптимизация определено ще има. Всъщност по това време вече изпитвах проблеми с работата на изпускателната система. Китайските изпускателни колектори са по-добри спрямо фабричните Д16з6, обаче фланшовите съедините, преходите и стойката на колектора е зле. Не се очаква нещо по-различно де. Във форума съм качвал снимки на чертежа, който си направих за гарнитура. Тази при прехода от 4 към 2 тръби. Това фланшово съединение при мен специално е проблем. Проблем, който сега ще реша. Та това, което исках да кажа е, че всъщност работата на компютъра със сигурност е компроментирана от работата на изпускателя. Краткосрочни, дългосрочни горивни корекции, времената на дюзите, запалването всичко ще е грешно, когато имате теч било то вакумен или изпускателен. Този изпускателен колектор го лекувах 2 или 3 пъти. Толкова ми беше писнало от него че бях решил да мина на скънк 2 изпускател. Обаче реших, че ще му челосам фланшовете, ще сложа поредната гарнитура, допълнително ще се заигра с преходите да ги загладя, че са много зле, ще му се заварят планки, мека връзка и ще добавя катализатор. КАТАЛИЗАТОР?!?! Какво по дяволите... всеки ги маха.. аз купувам нов и го слагам. Да, пука ми за природата. Тук ще отворя една малка скоба. Докато работя по всички тези неща тествам и една система с вкарване на водни изпарения или водно-метанолови изпарения. Системата е с доста ниско КПД засега, но има ефект от нея. В най-добрия случай със старателно каране съм свалил около 2л от разхода си. Мисля, че и тази система сваля и азотните съединения както и въглеродния окис. Ето така изглеждаха свещите след смяната на компютъра. Опасявах се за бедни смеси и да малко обедняваше. На тези снимки съм още със стария всмукател и 190 кубикови дюзи. Междувпрочем колата вървеше добре. Вече усещах, че имам леко навървяваща кола. Прекъсвача е на 8200 оборота и това определено подпомага развъртането на двигателя. Дойде време за смяна на гуми. След 1 година най-накрая сложих джантите, които й взех. Само с тях усетих допълнително подобрение. Когато я видях колата просто стоях ... гледах я и си мислех... Боже колко спомени имам с тая кола... Погледни я! И да почна да става и красива машина. Тези хубави моменти обаче бяха под фона на лека тревога, стрес и притеснение около дипломата. Само още 2 месеца и щях да я защитавам пред комисията. Засега ще приключа до тук. Интересното те първа предстои. Както и техническите дебати, които се надявам да са конструктивни. Аз имам своите си теории и искам да ги изпълня. Надявам се, че скоро ще ви покажа и на практика какво съм направил... Оставям ви някъде май месец на 2017-та година....
  7. Civic EJ9 - един инженерен проект

    Благодаря, колега! Пак ще се върна малко на история. Спокойно скоро ще почна и с технични обяснения или по-скоро мои си разсъждения теории и т.н. Ще се върна във времената преди да се купи тая кола и защо избрах Хонда, защо ме плени марката и защо точно сивик. Може да се каже, че съм фен на марката от 2008-ма 2009та година. Много исках практична кола, с която да си карам колелото от време на време. Да се увеличат местата, на които съм карал. Мда аз съм планински колоездач от 2004-та може би. Това е тема, на която мога да говоря още повече, но тук говорим за тази моя любов - Хонда! Хонда ме привлече с това, че е преминала през тежки изпитания за фирмата. Определено мога да кажа, че Хонда са най-инженерно насочената марка в Япония. Много ми харесва това, че се опитват да качват летвата постоянно и още повече, че продуктите им са целеви. Спортен автомобил - спортен автомобил и няма компромис. Е разбира се новите коли не са така за това и не ги харесвам. Избрах Сивик 6-та хетч, защото е просторен автомобил за класа си и смятам, че е първото шаси на Хонда в линията Сивик, което шаси да бъде вече съществено по-закоравено спрямо предишните модели. Да, 5-та ген и 4-та ген имат доста общи черти с шасито на 6-та, но мисля, че това е вече първото кораво шаси на Сивик. Най-вече обаче ме впечатли вървенето на тая кола. За 1.4 двигател атмосферен фабричен мисля, че няма по-бърза кола и до днес. През 2016-та година бях се подготвил и за смяна на тампоните в задната част на колата. Имах полиуретанови тампони и чаках момента да си купя шенкели с дискове и въобще цялата задница за дискове. В крайна сметка благодарение на колега от форума от Стара Загора се сдобих и с това. Нещата се получаваха доста добре. Леки джанти, тампони, окачване дискове отзад, дискове отпред даже. Скоростна кутия, нов съединител, който междувпрочем е керамичен. Абе имаше си неща. Да обаче от всички тези неща само скоростната кутия със съединителя смених, но това не значеше, че не работих и по приготовлението за другите части. Тук малко ще се отбия от историята и ще навлеза в малко техническа част. Това са полиуретанови тампони на energysuspension. Този тампон не е пипан, просто е изваден от кутията си. Не исках да са червени, ама ми е все тая. Само искам да кажа, че тези тампони при монтажа има винаги съм имал проблеми с тях. Тъй като първа беше предницата установих проблеми. Винаги, когато монтирате такива тампони проверявайте как се движат рамената при добре затегнати болтове. Първо в предницата на колата поръчаните тампони не бяха това, което трябваше да бъдат. Второ горните ми носачи бяха тотално спекли, когато ги затегна както трябва. Да се върнем пак на задницата и конкретните тампони. За да ви работи окачването правилно не трябва да има стърчаща част от тампона спрямо вътрешната втулка. Ето тук ви показвам снимка на това, което обяснявам. Аз го направих и с лека фаска такаче допълнително да намаля триенето. Изключително важно е при затягане първо да се опре втулката и после тампона да се докосва до мястото, където е монтиран тампона. Тези тампони уж трябва да лагеруват, но ако не ги модифицирам няма как да лагеруват. За да се осигури по-дълго застояване на грез в тампона ивиците изрязани в тампона ги режа още по-дълбоки. Ако ще ползвате и гумени тампони заедно с полиуретан винаги затягайте гумените тампони СЛЕД оставянето на колата на повърхност и е стъпила със собствената си тежст навсякъде. Освободете ръчната спирачка, раздвижете малко колата, натиснете я в 4-те й ъгъла, за да може да се намести окачването и чак тогава затегнете болтовете, където се държат гумените тампони. За полиуретановите тампони няма никакво значение. Ако са читави и добре поставени те ще лагеруват и за тях няма никакво значение. Тези тампони всъщност стояха модифицирани и готови чак тези дни. Сега от опит ви казвам. Оказчването ми се движи много добре. Много съм доволен, защото няма никъде спичане в хода на окачването. А да след монтирането на такива тампони проверете цялото окачване без амортесьор как се движи. Как изпълнява хода си. Всички конструктивни части на окачването - горни , долни носачи, шенкели трябва да работят добре и да можете с една ръка с малко усилие да движите окачването нагоре и надолу. И така много от плановете ми се отложиха с надеждата, че 2017-та година ще успея да ги направя. Е ... и това не се случи така както си го мислех. 2017-та година ще се окаже година на успехи, но и много труд и много отчайващи моменти. Вижте няма да крия, че има моменти в просто ми се иска тая кола да я хвръля и да не се занимавам повече никога с кола, но бързо ми минава. Мога да кажа, че тая кола е и моята всъщност. Получава се един момент, който въобще не ми харесва, но съм близко до това, което беше моята идея, моята мечта още преди да купя тая кола, а именно, че се живее за една кола. Всъщност през всичките години до сега това е било едно от нещата, с които съм се занимавал. През 2017-та година се случиха доста позитивни неща за мен, за които се работеше много време. Те бяха продукт на много жертви, плануване и доста труд.
  8. Civic EJ9 - един инженерен проект

    Е след като се убедихте, че рекламите са кофти нещо продължаваме напред както казваше един човек. До къде бяхме стигнали? Аааа да до поредната простотия... торба на ауспуха и кърпа на чистачката и нали това е много смешно... Та да... до тоя етап предницата е обслужена. Тампоните са полиуретанови. Съдбата ще ни научи, че не е баш супер тая опция, но определено разликата беше доооста отчетлива. Не толкова отчетлива обаче беше разликата между SFi горивоподаването на Д14А4 колектора и в общите линии същото горивоподаване но с Д16 колектор. Имаше разлика. Имаше звук, имаше и по-добра реакция, но знаех, че истината е в слагането на компютър или обобщено казано направата на мини-ми. Тук сме някъде май месец 16-та година. Засъжаление плановете ми за минаване към ВТЕК се отложиха. Историята ще каже, че ще се отложи за повече от 1 година, но кво да правиш. На 24-ти май официално вече бях с нова скоростна кутия. Предавателните числа са същите като на Д14А4, но с 4.437 крайно. Ей тука нещата се усетиха. След няколко месеца щях да навърша 4 години с тая кола и се замислих как на 5-та колата умираше като катереше нагоре, но вече нещата се промениха. Двигателя беше по-отзивчин, но и кутията беше по-къса. Усещаше се разлика. Тук трябва да благодаря на Ванката (fenabg), който вероятно повечето от вас познавате. Това е един страхотен човек! Всъщност тук искам да благодаря на всички хора, които са ми помагали за тази машина! Ето една снимка на "енджино" тогава. Тук сме май месец 2016-та. Добре де... е***ти панаира.. много приказки.. Кво ще се случва с тая кола? Спирам засега до тук с историята около тази кола и приключенията ми с нея. Често пишех "... според концепцията ми". Е добре каква е тая концепция? Кво ще се случва? И защо се случва толкова бавно? Концепцията зад тази машина е една удобна, практична машина, която обаче да ми доставя голямо удоволствие на пистата и извън нея. Не говорим за драг машина. Не говорим за возия на мерседес или ситроен. Говорим за машина, която ще ме отведе на 1000 км от дома и обратно без да ги усетя кой знае колко. Да мога да си върша работа с нея, но в същото време да се ходи на писта с нея. Да се излиза вечер на планинско. За тая концепция живея вече 6 години. Това, което предстои по тази кола частично е направено. Искам да го покажа направено. Снимал съм част от моментите, в които съм ги правил тези неща. По колата се работи често. В момента цялата задница се преработва. Полиуратан на определени места както и обикновенни гумени тампони пак на определени места. Колата вече не се кара през зимата. За тая цел вече имам втора... и то каква - Субару... Ооо Ужас! Спирачките се преправят. Отзад минавам на дискове. Отпред съм вече на 262мм. Голяма спирачна помпа.. Абеее.. стандартното. След тази процедура ще се занимавам с двигателя. Ще се опитам да възвърна двигателя до фабричните сервизни допуски там където не е в допуски. ВТЕК и настройка. По интериора ще има също промени. Но най-много се надявам тая година поне за малко да я покарам тая кола на писта. 6 години го мечтая тоя момент. Въпреки това обаче не мисля да правя компромиси с работата по колата и ако се наложи да не ходя на писта, за да стане колата така както я искам съответно няма да ходя. Всичко, което правя до сега не е нещо ново. Запознатите хора с тези коли и модификациите биха казали, че аз за 6 години правя това което те за 3-4 месеца. И да това е факт, но за мен всичко това има специално значение. За мен това е личен проект. Промених се като човек, научих много, придобих много умения и въобще не съжалявам, че се е случило бавно. А по отношение тая тема - Не мисля, че ще ви радвам с чести модификации. С нещо за душата. Поне се надявам да не ви показвам размазани карантии на Д серии. Искам да ви покажа моето приключение в бъдеще с тоя уникален автомобил. В тоя ред на мисли вероятно ще има регулярно обновяване. За вбъдеще какво мисля ли? Ооо не знам въобще. Но тая кола за друго освен Хонда няма да я заменя! Може да мина на друга Хонда, но т'ва ще е далече във времето. Не знам какво ще ме удари в главата, но не мисля и че концепцията си ще променя. В следващите дни ще покажа по-нови снимки и вече актуални на колата. Тъй като стана късно вече, а трябва да се работи ще ви кажа лека нощ и се надявам тази година с една част от всички фенове и фанатици да се запозная. Надявам се и да покараме.
  9. Здравейте хондаджии! Мина много време и реших, че е време да споделя моите приключения в страната на чудесата. И така става дума за мечтания от мен дълго време сивик 6-та генерация. Много време гледах видеа от best MOTORing на тая легенда. Мечтаех си, че един ден и аз ще имам сивик и с времето ще го направя близко до Сивик-Р модела. Е този ден дойде в далечната вече 2012та година на 23-ти Юли. Ето така изглеждаше колата в началото. Това е през 2012-та година. Беше голяма еуфория. Големия ми приоритет беше да оправя ръждите й. Трябва да ви кажа сънувал съм кошмари на тая тема. Тъй като през 2010-та година вече станах студент прогреса беше доста бавен и като цяло гледах да й се наслажадавам на колата. Минаха много години от тогава, но концепцията ми беше ясна в главата и до сега - до 2018-та тя не се е променила. За концепцията след малко. Времето вървеше. Обучението ми в университета ставаше все по-трудно, но се намираше време и за Хондата. През 2013-та дойдоха и първите модификации предимно естетически. Е да и аз минах през спортните ауспуси, но малко по принуда През цялото време обаче аз знаех, че имам много работа по тази кола. Разбира се като студент пари няма. Моята специалност не беше лесна, а аз си я направих още по-трудна като минавах честно на всеки един изпит. И да може да се каже, че тази кола ми напомня на този период от живота ми. След срещите с фенове все повече усещах желанието нещо да се случи най-накрая с тоя двигател с шасито. Е до този етап колата е почти фабрична. Имаше ужасен шнорхел направен от пвц тръба огъната с пистолет за горещ въздух, К и Н филтър или нещо такова. Вадеше приятен звук. Дойде 2015-та година и вече бях събрал части. Имах полиуретанови тампони за предницата, всмукател от д16з9. Това беше и първата ми сериозна задача по тази кола. Нещата се случиха макар и със спънки. Научих доста от тези моменти. В интерес на истината, като се замисля с какви инструменти и как съм ги направил нещата направо се учудвам, но още тогава знаех, че така ще мисля за тези моменти. За мен дишането на двигателя е изключително важно и затова се бях заиграл с всмукателя. Опитах се възможно най-равномерно да премахна за всеки рънър неравности. Изпробвах и една идея с дросела, но за техническата част от нещата ще говорим по-напред. Ето тук вече може да се види действие по колата . След 2 седмици кажи-речи смяната на колектора придоби някъв вид. Тук е редно да кажа, че всичко това беше правено в компанията на най-добрия ми приятел, с който се познаваме от както сме живи. Бяха уникални моменти. Имаше много простотия. Трябва да се отчете факта, че аз никога не съм се занимавал с коли, но всичко беше изпипано от мен. Всичко е правено от мен и макарче ми беше притеснено всичко как ще се получи всичко това се случваше на фона на някакви простотии и смях. Хубави моменти! Ето и малко снимки на дросела Годината си минаваше. Разочарованието от Макларън-Хонда също почваше да се увеличава, но аз вярвах, че някой ден както и моята Хонда ще стане това, което искам, така и Хонда ще направят двигател дето ще бъде "Хонда". Предвид плановете ми реших, че е крайно време да гледам тая ужастна изпускателна система и я оправих, но аз самия знаех, че това е просто първата итерация и със сигурност ще има промени. През зимата на 15-та срещу 16-та година вече имах списък с модификациите, които са по план и ще са разбира се в тон с концепцията ми за тая кола. Минаха вече 4 години, но аз не съм загубил устрема си и желанието си. Е ... дойде подходящо време и се почна. Тук се вижда вече и разпънката. Абе почна да прилича на кола. В този момент вече имах и нови джанти. Реплика на VOLK TE37. Доста леки около 6.3 кг. Колектора беше така поставен, но планувах да го увия с термолента. Заедно с модификациите обаче се разтропаха каретата и ги смених. Тъй като разказа почна да става дълъг ще прекъсна тук и ще продължим след рекламите.
  10. Карай и не се притеснявай! Диска ще се оправи!
  11. Амортисьори

    СТ ги гледах тези дни. Успях да намеря готов комплект пружини с жълто кони за 500 паунда, ако не се лъжа. Както казах готов съм да жертвам липсата на настройване по височина, но тази за твърдостта не. Най-вече, че ако се ходи на писти като тази в Серес конфигурацията е различна. Във височина няма да имам толкова проблем, колкото в настройването на демпферите. Сега ми излезнаха малко разходи и това търсене е на заден план. Имам и проблеми със задното окачване и като цяло засега само проучвам. Тора разбира се не значи, че не се инстересувам по тая тема. Иначе дочувам, че Калояново е вече с изцяло нова настилка. Не знам дали е вярно това.
  12. Амортисьори

    Еми това е добре, благодаря. Аз търся нови депфери с пружини сиреч нови амортесьори. Втора ръка не мисля, че ще намеря читави депфери. А пък искам нещо, с което да съм сигурен, че няма да имам проблеми.
  13. Амортисьори

    Добре от това, което виждам избора ми по-скоро бие към стандартни пружини, но с регулируеми демпфери. По-точно това така наречено жълто кони с "айбах" пружини. В интернет с бегло гледане цените са около 550-600 паунда. Въпросите ми: 1. Има ли някакви други възможности за койлоувъри? Тези китайски койлоувъри не ми изглеждат читави. Начина, по който се монтират най-малкото не е добре. 2. Пружините на "айбах" скъсени ли са? Колко свалят колата и имам ли някакви опции за тях? Пружинна константа както и дължина? 3. Място от където мога да ги намеря по-евтино и съответно мога да избера подходящите пружини за мен? 4. Варианта 10 кг/мм и 2 кг/мм как ви се струва? В интернет бегло съм гледал, че се препоръчва 8 отпред и 6 отзад. Давам тази комбинация на база на колегата АМД. 5. Не се ли получава много голяма разлика в твърдостите на пружините отпред и отзад? Благодаря!
  14. Амортисьори

    Видях, че комплекта на граунд контрол е около 1150 долара. Което значи още около 150 за доставка сигурно, ако не и повече. което значи грубо 2 бона. Тоест не става. Освен ако не намеря нещо в ибей втора ръка без въобще да имам гаранции. За стаб. щанги мнооого назад във времето съм се запознал. Аз исках да слагам 26 мм отпред и 22 отзад, но не мисля че тази конфигурация ще ми върши работа за България. Може би за нюрбургринг да, но докато стигна до това ниво и си уточня колата и стана уверен толкова за нюрбургринг бая гориво ще отиде... Затова съм се спрял на малките диаметри. Иначе няма как да не се втвърди окачването с дебели щанги. Направо вероятно няма да се усети, но в завоите... Добре, значи така като гледам възможностите ми за ново окачване са обикновени пружини с "жълто кони" или да търся нещо втора ръка, което нещо не ми допада като идея...
  15. Амортисьори

    Дебели стабилизиращи щанги на този етап не обмислям. За съжаление в България писта, която да отговаря на определението писта не съществува все още. Калояново ми изглежда с лоша настилка и твърдите щанги и окачване няма да са ми от полза. Просто окачването трябва да е по-меко. На този етап искам окачване, което да ми позволи да се уча и съответно да надграждам заедно с уменията си. Затова търся койлоувъри затова търся настройка на твърдостта. АМД - какви са цените на по-меките пружини? 12 си карал отпред, а отзад? По-късите пружини по-лесни ли са за демонтаж и монтаж? В смисъл имат ли това напрежение, което имат фабричните примерно? Това жълто кони настройват ли се демпферите? Джапанийз - видях поста ти. Знам английски. Вероятно ще им пиша. Този комплект до колкото разбирам на граунд контрол демпферите настройват ли се? Тоест евентуално спецификации за тези амортисьори мога да намеря от линковете по-горе?
×