Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10.06.2022 in all areas

  1. 4 точки
    Вчера със синковеца зяпахме новите коли в Експото. На връщане застигнах тоя екземпляр и му викам - снимай си и него. Хвърлих 1 око на водача - отдавна не бях виждал толкова греещо от щастие лице.
  2. 3 точки
    Киро нали търси 12 идиота, които да крепят правителството? Националите по футбол плюс треньорът им са идеален вариант... А и много евтин!
  3. 3 точки
    VST e ориентирано към турбо сегмента, така че е сметнато да му бъде доста жежко. А 116 градуса са му като "хладка баня".
  4. 2 точки
    SXR на елф e хидрокрек, а VST има оределено количество PAO. Следователно VST е по-термостабилно масло, тоест ще е по-устойчиво на овъгляване и т.н. при високи температури. За живота на маслото играят роля много фактори, които са индивидуални за всеки двигател. Но в повечето случаи не е добре да се кара над 8 хил. км.
  5. 2 точки
  6. 2 точки
    При мен беше абсолютно същото и в Бултрако от нова до 5тата година са наливали 5в40 бог знае какво. След доста четене и питане вече 3 години слагам RAVENOL DXG SAE 5W-30. Сменям го на 7-8 000 км и нивото не се променя, двигателя работи тихо и равномерно.Още повече на тубата си има скреч код чрез който си проверяваш маслото дали е оригинално в сайта на Равенол.
  7. 2 точки
    С масло 5w40 да обслужваш от нова кола до 55 хил км в оторизиран сервиз е безрасъдство,явна икономия за сметка на двигателя. 0w30 хубава синтетика е за твоя мотор. Ясно е защо слагат 5w40 от Бултрако ,ефтино и целта им не е да ти подържат мотора в кондиция. Опасенията за минаване към по тънко масло са неоснователни, с него ще се изчисти мотора от отлаганията на 5w40. Според мен ще работи доста по-добре мотора ти с 0w30. RAVENOL е много добър избор.
  8. 2 точки
    Аз на моя R20 от четири години му слагам само 5W-30. Преди това от нов е бил на хондовско 5W-40, защото на Бултрако така им излиза най-евтино. Не виждам защо да не сложиш хубава синтетика 0W-30, ако те устройва цената, при положение, че основното износване на двигателя идва при студен старт. Това за климата не го разбирам, все пак двигателят не е с въздушно охлаждане.
  9. 2 точки
    В книжката пише ли, че 0w-20 се препоръчва само до 30°? Малко се съмнявам. Няма проблеми за двигателя да минеш на по-тънко масло. Според сервизните интервали при предния собственик, условията на каране и качеството на маслото, може да се случи новото масло да поизмие някои натрупвания от старото масло и да започне да гори. Но колата е на малко километри, така че това не би ме притеснявало. Не искам да ти давам препоръка, исках само да споделя това. Аз лично не бих карал с масло по-гъсто от 30ка освен ако няма основателна причина за това, каквато досега не си посочил. Редакция: погрешно написах „не е на малко км“ вместо „е на малко км“
  10. 1 точка
    Пациент след прегед при лекаря: - Докторе, почнах да разбирам жените напоследък! - Не си за мен, ходи при психиатъра!
  11. 1 точка
    Обадих се в Бутрако, има наличен 105лв. Толкова беше и при Пепи в общите поръчки.
  12. 1 точка
    Резервоарът е под предните седалки. Ето нагледно как се достъпва помпата. При R18а2 е същата процедура.
  13. 1 точка
    Фолио Llumar на всички стъкла. Беше стояла около 2 часа навън преди да я взема, но влизайки вътре се усещаше все едно е била в гаража .
  14. 1 точка
    Ами колега монтажа и закупуването се случи много лесно. Има едни момчета в Пловдив, които монтират тези мултимедии и се познават с продавача, съответно, за да ти важи гаранцията от 1 година или 2 бяха не помня, трябва да я монтираш в сервиз, около 50лв беше монтажа. Ето това е човека https://www.olx.bg/d/ad/honda-cr-v-crv-2012-2016-navigatsiya-android-wifi-bluetooth-CID360-ID8nSHg.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=3 около 450лв е с андроид и камера за задно виждане, която аз не пожелах да поставят, понеже си имахме оригинална. Единствения проблем който се установи е, че вградения микрофон в мултимедията е много слаб и преправиха мултимедията с външен микрофон, които пак има лек шум при отсрещния.
  15. 1 точка
    8–10 хил км един добър филтър няма да го задръстят. Относно твърдението, че го правиш винаги – ще опитам да обясня. Да сравним смяна на филтър + труд на 6хил км и на 8 хил км. Да вземем цена 10 + 20лв за филтър и труд в сервиз. – 30лв на всеки 6000км прави средно по 5лв на 1000км – 30лв на всеки 8000 прави средно по 3.75лв на 1000км. Тази разлика от 1.25 може да я екстраполираме за живота на маслото и ще получим едни 7–10лв разлика. А избраните цени са сравнително консервативни. Така че за еднакво изминато разстояние разлика очевидно има и тя е пропорционална на интервалът на смяна. А и тук не включваме загубата на време, което за много хора е по-ценно.
  16. 1 точка
    Здравейте, на баща ми на ЦР-В то 4 генерация преди фейса, монтирахме адроидска мултимедия, работи чудесно. Дори и звука се подобри. Работи си без проблем и може да си сваляш доста приложения за разлика от оригиналните. Смело слагай китайче, но гледай много на охлаждането на самата мултимедия, общо взето това е от най-важните неща при китайските. Успех! При въпроси може да ми пишеш.
  17. 1 точка
    От опит на различни марки както и на Хонда, слагам винаги ама винаги свещи максимално близки до оригиналните които ги дават от завода, дори когато карам колата на газ, същото така от опит Денсото за мен лично се представя по зле срещи Нгк-то, с Нгк колата върви по добре и по добър разход дава на гориво. Ако за мотора от завода се дават платинени свещи слагам платинени , ако дават иридиеви значи слагам иридиеви, регулирам между електродното разстояние отново каквото го дават от завода, демек като за бензин, ако газовата е добро изпълнение всичко е наред. На няколко коли съм слагал уж по хубави свещи за газ и резултатите са отрицателни !
  18. 1 точка
    Имам удоволствието да я карам вече повече от месец - впечатленията ми са много добри. Изключително практичен, просторен за размера си, приятен за управление, безшумен в града и икономичен автомобил!
  19. 1 точка
    Въпреки спекулациите, футболните ни национали потвърдиха, че няма да участват на тазгодишния пpaйд, защото не успели да се класират за него...
  20. 1 точка
    От Шела и Равенола предпочитам Равенола. Други варианти за теб са 5W-30, което може да се очаква да е по-стабилно и си поддържа характеристиките по-добре към края на интервала за смяна. За сметка на течливост при много студени температури, които не са много характерни за нашия климат. Добри варианти за 5W-30 от Равенол са FEL и FDS. И с трите Равенола съм карал и съм доволен. Ако бюджетът ти е по-висок, може да погледнеш и Кастрол (имат специално за Хонда) или Амс.
  21. 1 точка
    На другия ден от предния ми пост запалих колата на подемника в сервиза който демонтира/монтира кутията и с трепет видяхме че колелата се въртят. След като набрах смелост излязох да карам извън сервиза. Нямаше проблем с предавките. Всички работеха безупречно. Реших да си кормувам към къщи. Малко преди да пристигна, след около 5-6 км от сервиза, при смяната на предавките кутията започна да "рита" и то грубо. Това беше ново чувство за мен, защото никога до сега не го е правила. Прибрах се замислен. След два дни я изкарах и започнахме тестове с приятеля с който я ремонтирахме. В началото нямаше никакви проблеми. След около 6-7 км започна пак да "рита" грубо и едвам се прибрахме до гаража. След "почесване" решихме да проверим соленоидите. Първо двата единични и "трудния" двоен под акумулатора. Нямаха никакви проблеми. Остана другия двоен. Там нещата се оказаха потресаващи. Единия беше тотално запушен филтъра му. Следва почистване и нови тестове. Пак нямаше никакви проблеми. Въртяхме се в кръг из града около 20 км. Тогава нещата се повториха. Пак започна да "рита" грубо и пак едвам се прибрахме. Този път направо свалихме соленоида и филтъра пак беше запушен тотално. Междувременно забелязах че не работи "Lock up-а". След два дни реших смело да карам до работа. Това са 25 км. Имаше мъгла и чувството, че карам на тръни, не ми позволи да вдигна повече от 85 км/ч, въпреки че карах по магистрала. В края на пътуването има спускане от около 2 км. При нормално спускане колата би трябвало да мине в режим "спускане" или моторна спирачка, но тъй като "Lock up-а" не работи, на практика колата беше все едно не на скорост. В края на спускането светна "чека". Последваща проверка показа, че има три грешки P0700, P0730, P1739. Първата означава, че има проблем в кутията, втората ненормално съотношение между предавките, третата проблем в датчика за налягане на 3-а предавка. Последва отваряне отново на соленоида. Имаше много малко замърсяване. Бутах малко кабелите на датчика за налягане на 3-а предавака. Докато гледах за грешките в ръководството за ремонт, попаднах на грешка P0740. Означава, че има проблем в "Lock up-а". Такава грешка нямах, но имах проблем с "Lock up-а". В описанието на грешката имаше нещо много интересно. Че след като правиш каквото и да е (примерно смяна на соленоиди), трябва да се нулира компютъра на кутията и след това да се кара колата над една минута с над 88 км/ч. Бях ресетнал компютъра, но не бях карал над една минута с над 88 км/ч. На връщане от работа се качих на магистралата и с трепет карах 2-3 минути със скорост около 100. Отпуснах педала на газта и се оказа, че "Lock up-а" се е появил. След седмица (около 300 км) отново отворих соленоида и имаше минимални боклуци. Сега съм на около 2500 км след ремонта. Няма проблем с кутията и превключва безупречно. Много рядко има лек дискомфорт при смяна от 2 на 3, който само аз усещам (пътниците не усещат). Най вероятно има нужда от ново почистване, но гледам да изчакам по голям период от време. От 3 на 4 не се усеща смяната на предавките. Запушващия се соленоид участва при смяната на предавките от 1 - 2 и 2 - 3. Боклуците които се появаха в началото си обяснявам с това че не беше сменен филтъра (тъй като не намерих наличен в БГ) и явно съм го разбълникал с въздуха който пуснахме през него. Много съм доволен от резултата. Не писах до сега, за да не става "сага" ремонта на кутията, а и да има все пак краен резултат. Надявам се да си я карам още време колата, тъй като е в много добро състояние външно, вътрешно, окачване, двигател, а бе отвсякъде. Ако някой друг ентусиаст има нужда от помощ по темата - да ме търси. Ще споделя моя опит и съвет.
  22. 1 точка
    И с 2-та Равенола съм карал. Разход приемлив (1.2л за 14400км с 5-30 и около 0.8л за 7000км с 0-30), имайки предвид кубатура / стил на каране и пробег на моя мотор - 341000 км.
  23. 1 точка
    Ще направя втори опит https://www.ato24.de/en/ravenol-dxg-sae-5w-30.html -Насочено е конкретно за бензинови двигатели и е одобрено от Хонда/Акура. Мотула , който визираш пише, че го препоръчват за дизелови !
  24. 1 точка
    Имах предвид, че връзката външна температура/температура двигател е много по-директна при въздушното охлаждане, там освен маслото даже и горивната смес е важна, за да минимизира прегряването. Това че въздухът охлажда радиатора няма общо с факта, че водното охлаждане е по-ефективно заради различния топлинен капацитет на водата, обема и начина, по който циркулира охлаждащият агент. При нашите двигатели, ако са изправни и ако се карат човешки, не мисля, че трябва да се притесняваме за вискозитета на маслото поне по този параграф.
  25. 1 точка
    Благодаря! Нека тези, които като мен не знаят да четат!
  26. 1 точка
    Има връзка с климата, да. Има дори във форума цитирани тестове на потребители; които показват немалка разлика лято/зима. Относно спецификациите: пише ги в книжката – един от скрийншотите, които беше пуснал.
  27. 1 точка
    @TCKOLEV Показаната туба на Петро Канада не е за бензинов двигател. Това е точното масло Може ли да покажеш кое точно 5w40 на Петро Канада има твоя приятел.
  28. 1 точка
    Колеги, поръчката е направена! Ще пиша отново, когато пристигне.
  29. 1 точка
    Това не може да го казваш на сериозно?! Кампанията е за деца на загиналите и пострадалите при изпълнение на служебния дълг полицаи и пожарникари. Аз се отчитам символично в нея всяка година. Не си рискувам живота, за да спасявам чуждия всеки ден, когато отида на работа, за разлика от тези хора. Предполагам и ти... Давай си малко време за размисъл, преди да пишеш.
  30. 0 точки
    Взеха ми книжката ,за без Гражданска отговорност на мотора ..Въпроса ми е мога ли да си платя акта в размер 1300лв и да си взема талона на мотора ,и книжката или ще трябва да си платя и останалите глоби ?
  31. 0 точки
    ^ Като на смесителя в банята - смесва топлата и студената вода. И преди да си попитал пак - ролята на вентилатора на радиатора не е същата с тази на вентилатора в банята.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...