Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 25.03.2021 in all areas

  1. 3 точки
  2. 2 точки
    Това,което е прието от конституционния съд е много точно и го приветствам.Глоби със сигурност,не се връчват или поне не на време. От горе долу година, ми е известно че имам фиш за плащане,но още го чакам,защо?Смятам да не го плащам,до като не ми бъде изпратен.При онлайн проверка в страницата на МВР,би трябвало да излизат и сумите по фишовете, с опция за плащане, а то нищо.Дори и през НАП да минават, не е ли редно да бъда известен за сумата и възможностите за погасяване?Не считам,че пропуските в прогнилата им система и бюрокращината,може да се промени скоро.Там дълбоко трябва да се "реже"!
  3. 2 точки
    ОК, но глобите сега се връчват и 90% се крият или са със сменени адреси! В Швейцария глобата отива в данъчното, както и в БГ преди години. Не плащаш, но получаваш лихва! Като при парното, но тук се ослушват! Електронното правителство ще уволни поне 400 000 нищоправещи бюрократа!
  4. 1 точка
    Здравейте! Охладителната система работи малко сложно,но като се знае можете да направите съответните проверки. 1.Смяна на течност, Обезвъздушаване Монтира се фуния,която влиза плътно в гърловината на радиатора,с което се изолира разширителния съд.Фунията се отрязва там където диаметъра е 17,5 мм и се набива в радиатора. Пълни се с оригинален антифриз Honda Type 2 ,докато спре да влиза.Във фунията се оставя 3 см.ниво.. Пали се и се оставя на празен ход,с парно обърнато на топло и изключен вентилатор.Допълва се постоянно и се държи ниво 3 см. Отваря термостата,включва се перката за охлаждане на радиатора. Двигателя се гаси и се оставя да изстине напълно. Антифриза се свива и си дърпа всичко от фунийката. На абсолютно изстинал мотор се долива до края на гърловината и се затваря капачката. Разширителния съд се допълва до чертичката минимум и се затваря. С това обезвъздушаването приключва. Работа: Антифриза загрява и се разширява.Като мине налягане 1 бар течноста започва да излиза през големия клапан на капачката и да се излива в разширителния съд.На загрял мотор в разш.съд нивото може да се качи до MAX.Като почне да изстива в двигателя се създава вакуум. Тогава се отваря малкия клапан на капачката и двигателя засмуква течност от разш.съд. Този процес се повтаря постоянно,докато двигателя работи.На всяко включване и изключване на перката капачката пропуска по 250мл в двете посоки. Ако има останал въздух в системата ,той бива изхвърлян в разш.съд в такта загряване.При изстиването може да се засмучи само течност,така че системата се и самообезвъздушава. Достатъчно е да се поглежда само нивото в разш.съд,за да се прецени как функционира системата. За правилната работа е необходимо: 1.Абсолютно херметична система,издържаща на налягане 1 бар и вакуум 0,5 бара. 2.Работеща капачка 3.Изправен термостат.В повечето случаи 78 градусов 4.Здрав и добре уплътняващ маркуч между радиатора и разширителния съд.Там налягане няма,но има малък вакуум. Скоби не са задължителни. 5.Здрав и пълен до минимума разширителен съд. 6.Изправен термодатчик, пускащ перката на 95-100 градуса.
  5. 1 точка
    Тези неща не се правят в Бултрако. Източва се маслото в чист бял или светъл съд и се оставя да се отаи 48 часа.Отлива се бавно и внимателно от него докато се покаже дъното.По това ,което се вижда се прави диагностика. Стружки,утайка ,жълти частици и т.н. После по магнита се виждат всички магнитни отпадъци. Ония какво са направили и видели един господ знае... Аз не мога да направя диагностика без старото масло...т.е. сега никой не може.Сменяй всичко на машина с промивка и си занеси ти маслото.По възможност оригинално ,а не от Бултрако. Ще ти коства 6,5 литра ......около 200 лв. Звука от 3-та скорост си е типичен проблем за градско каране и несмяна на масло. Може да се направи и без машина с един трик около 4,5-5 литра ще вземе,но това не е цялото масло.
  6. 1 точка
    От 210лв..,миналата година 140,а тази 106лв.. Чакам еко стикерите!
  7. 1 точка
    Около 35 с всичко до регистрация в КАТ. Може и малко по-малко, но горе-долу някъде тук.
  8. 1 точка
    Колеги, има забавяне с някои от продуктите на RAVENOL, заради което поръчката все още не е изпратена. От ATO24 уведомиха, че очакват да бъде изпратена в началото на следващата седмица.
  9. 1 точка
    Моето Евро 4 ми спестява 90,23 лв , а догодина данъкът ще е с още 82 лв по-евтин - все е нещо.
  10. 1 точка
    Днес ходих да си плащам данъка и пиша тук, но ако модераторите преценят, може да направят нова тема "Данък МПС 2021г." За София няма промяна в сравнение с 2020г., но колата ми е 2001г. и вече я считат за над 20-годишна. Съответно за 100Кв/136к.с. с висано Евро 3 в талона вместо 126лв и стотинки платих 139лв и стотинки с отстъпката. След 30 април тези суми ще са 5% нагоре. Без вписана Евро-категория според данъчен калкулатор се дължат около 40лв отгоре. Вярвам му, защото според него дължимото с Евро3 е 1:1 с това, което платих. https://www.razgrad.bg/местни-данъци-такси/171-община-разград-пусна-калкулатор-за-новия-данък-на-колите
  11. 1 точка
    Постави си наум маршрутите и условията,през които трябва да преминеш. Това ,което искаш да купиш като модел е далеч от офроуда...
  12. 1 точка
    Сега всеки хвърля боб. Единствения позитивен резултат бяха тестовете и 422-та лапа. Евала на хонда, че са се надъхали като за последно и са направили нещо, което хем е с повече мощност от миналата година, хем е и толкова дуракоустойчиво.
  13. 1 точка
    Има разлика и в цветовете, и в размера на дифузната зона, и в контраста, и в детайлите на изображенията.
  14. 1 точка
    Да, беpспорно е така. Психологията на водача обаче рязко се променя, когато "напълня 30 литра за 30 лeва" 🙂
  15. 1 точка
    Колкото повече съхнат, след 24-те часа, толкова повече дифундират фракциите в хартията (скриват се) и капката изглежда по-чиста.
  16. 1 точка
    Моите уважения, ама изобщо не съм съгласен с това. Колко затягания на определени нютони може да издържи алуминии? Онзи, нееластичен алуминии, колкото и мек да е. Аз не бих рискувал с втори опит. Щом веднъж е ползвана тази алуминиева дифтунга, сменявам с нова. Старата вече се е свила, до колкото е преценил производителя след първото стягане. Колко повече да се свие? Хората, на които това им е работа - да сменяват масла, по принцип трябва да имат набор от различни дифтунги. Ако този, който ще ми сменява маслото няма, отивам при следващия. п.п. К8лкото и непрофесионално да звучи - никога не съм затягал пробка с динамометричен ключ. Ама и нито една пробка не ми е протекла.
  17. 1 точка
  18. 1 точка
    Задължително още един път,много е черно явно предния собственик не е спазвал интервалите. На салфетката трябва да има червено розов отенък. Ето ти цвета на новото
  19. 1 точка
    Човек с много бяла кожа има минимален риск от рак на кожата. Хората които имат тъмен цвят на кожата са най податливи на този вид рак (не говоря за негри и цигани) за това техният организъм отделя веществото меланин за да предпази кожата, или иначе казано -Тялото отговаря като започва да поправя щетите и защитава кожата, като произвежда повече меланин в кожните клетки. Това води до потъмняване на кожата в топлите месеци когато увето е високо, но дойде ли Зима организма им веднага намалява производството на меланин и кожата им бързо избелява, пак си стоят тъмни в сравнение с много белите но разликата не е голяма. Понеже имаме човек във фамилията който е така и то само той за това съм се интересувал за този феномен. Но както и да е мисълта ми е, че ти колега ако си много бял това с рака на кожата при теб е много малко вероятно, организма ти не лъже и щом не реагира веднага на увето на Пролет значи, че не трябва да се тревожиш толкова за рака на кожата. Между другото бялата кожа си има и много минуси но да не влизаме в теми които не са за тук. Дано съм ти бил полезен.
  20. 1 точка
    Ами то сега изглежда по-чисто от предишната проба. Така е, когато не се снимат пробите при абсолютно равни условия и осветеност! Балансът на бялото е различен и от там последващата обработка излиза с разлика в цветовете. При скенера няма грешка! Там всичко се снима при еднакви условия. Само трябва настройките на скенера да не се променят. 15000 - ноу уей! Давай да видим с опресняването какво ще излезе.
  21. 1 точка
    В дъното на стаята мъждука свещ. Възрастна гледачка намества очилата си и забива поглед в разтворената длан на лорд Джон: - Вие ще бъдете заклан, одран, нарязан на парчета, сготвен, изяден... - Госпожо - прекъсва я лорд Джон, - струва ми се, че и за двамата ще бъде по-добре, ако ми разрешите да си сваля ръкавиците от свинска кожа...
  22. 1 точка
    - Тате, защо нямам братче? - Защото вечер не спиш и плашиш щъркелите.
  23. 1 точка
    За надъхване. https://www.facebook.com/watch/?v=1344527162576447 https://www.facebook.com/Formula1/videos/2618963631485275/
  24. 1 точка
    Няма да препоръчвам нищо за модела,а за сделката.Автокъща е шанса да попаднеш на голямо дърво е 50/50.Идеята ,че се внасят мотори ударени,ашладисват се тук и се продават на 300% надценка.Значи или трябва да отидеш със специалист в автокъщата ,който кара абсолютно същия модел и му знае кътните зъби или просто не отиваш.Като отидеш пък със специалист те естествено се усещат и почват да ви мотаят.Не можело да се пробва мотора ..първо парите и т.н.. Нямало номера ,гледаш и плащаш ,после го пробваш и т.н. Няма как да разбереш дали е крива рамата без да пробваш мотора.Това беше причината след 20 мотора на обяви да си купя нов от магазина.За покупката от човек.Отиваш на сделката със стария си мотор.Пробваш ,новия ,като собственика кара на 20 метра зад теб.Ако паднеш естествено му плащаш мотора ,ако не ти е взел парите напред. Ако си държи курса сам без да докосваш с ръце се предполага ,че рамата е права.Дребни драскотини на определи места са много важни,примерно ожулена вилица,степенка ,огледало...се дребни неща ,но говорят много. Двигател и скоростна кутия са съвсем друга тема как се проверяват. С документите се отива на нотариус и се прехвърля като кола.Данъци,прегледи ,гражданска ...трябва да си е платена напред.При регистрацията проверяваш дали са вписали съответната еврокатегория.Постоянно слагат звездички и не им дреме ако не им обърнеш внимание. Сертификат от Бултрако е 80 лв и отнема 3-4 дена.Това ще спести много пари в бъдеще,както от данъци,така и от такси.
  25. 1 точка
    Ако има някакви надписи по тях, въведи ги в Гугъл, може да излезе нещо. Може да ги свържеш с жици с акумулатор и на стената се вижда къде/как отрязва светлината... А някой може да се е занимавал/разглобявал и да знае как/дали се различават отвън.
  26. 1 точка
    Ако се кара доста градско на къси разстояние се получава, факт. Аз поне на два три месеца я изкарвам на магистралата за час . Дизела иска път..... И да не се кара лека като пенсионер.
  27. 1 точка
  28. 1 точка
    Такааа! Понеже през изминалите 2 седмици се боря отново с аварийния режим и записването на грешки P0238 и P1237 тъкмо навреме да споделя развитието. Първо при опит да сваля MAP-а за да го почистя го счупих, беше запекъл и не искаше да излезе и при опит да му "помогна" с отвертка му счупих щуцера. Така или иначе проблема не е в него, просто чрез данните от него се извеждат горепосочените грешки. Чистих MAF (дебитомера) със спрей, EGR-а ми е чист. В резултат на тези интервенции остана да записва P1237 и осезаема загуба на мощност и без да влиза в авариен режим. Свалих турбото и почистих геометрията. Имаше задържане на лопатките точно по средата на хода им, което обяснява усещането за турбо дупка при ускорение. Нагара не беше толкова фрапиращ, но явно достатъчен. Актуатора на турбото се движи трудно, но плавно, както си трябва. След тези интервенции ускорението се подобри(всъщност се завърна), няма турбо дупки, но по-важното - няма авариен режим! В крайна сметка при подобни проблеми и симптоми елементите за проверка са : клапан Н75 (намира се от задната страна на двигателя, ниско долу), вакуум маркучетата, актуатора на турбото, EGR-а дали не е запушен, дебитомер, MAP, вакуум помпа, геометрия на турбото. В ръковоството има описани процедури за проверка и съответните стойности. Аз използвам ELM 327 и inCarDoc PRO. Да, не са специализирана апаратура, но вадят живите данни, които са необходими за проследяване на проблема. Не ангажирам никого с мнението си и не мога да поема отговорност ако някой си счупи колата, на базата на споделената от мен информация. Поздрави!
  29. 1 точка
    Шофирането е въпрос на култура и огромна доза доверие между водачите. Културата е въпрос на възпитание и емпатия, но доверието е друга бира и без него е трудно. Доверие че всеки насрещно движещ се е "на мястото си" и в кондиция, а не примерно да му мрънка жената на главата, или да си рови в телефона. Доверие, че МПС-то му е в изправност и няма да се откачи някое колело, като се разминавате - случвало ми се е. Доверие, че нощем не вози необозначен товар стърчащ метър в твоята лента - случвало ми се е. Доверие, че си е махнал снега от покрива на прицепа и няма да ти падне част от него на предния капак - случвало ми се е. Доверие / доверие / доверие - иначе психясваш! Имаш си 1 на ум и караш. Емпатията те кара да не причиняваш неудачи на околните, а бързината е за да не оставяш възможност на плашливите да се стреснат и да причинят колизии.
  30. 1 точка
    От много време несъм се замервал с никого, но днес ми излезе късмета. 2 старта от място докъм 110/120, форд пума 125 к.с. аз с 1.3-то на килограми сме еднакви, аз бия 😁😁😁😁😁😁😁😁😁😆😐😗
  31. 1 точка
    Потвърдено, сблъсках се с абсолютно същия проблем! Дистрибутора изглеждаше напълно здрав, в леко влажно време палеше, но при първия сериозен дъжд - отказа! След леко почистване на нагара запали. Последва, смяна и от тогава никакви проблеми.
  32. 1 точка
    Здравейте.Проблема се оказа дистрибуторната капачка.Навремето имах една Лада и руснака беше оставил дупка на дистрибутора за отдушник.Паднеше ли мъгла и ладата немаше палене.Какво ли не и смених на тая баба,но проблема си оставаше.Един път закъсах в мъгла и нема палене ,чудих се,чудих се и накрая реших да запуша тая дупка на дистрибутора.Колата веднага запали и вървеше на пушка.Така стана и с Хондата.Ходих на диагностика и на компютъра всичко и е наред,хората свалиха дистрибутора почистиха го от нагар, почистиха и палеца и казаха всичко е ок.Да ,ама на вилата пак не пали.Ядосах се , свалих дистрибутора и видях,че японеца е оставил отдушник.Запуших го и колата запали веднага.Прибрах се в София купих си нов ,хвърлих стария и колата почна да пали навсякъде.Ако ви се яви проблем с паленето в мъгла и влажно време,първо си сменете дистрибутора щото моя изглеждаше като нов,но явно отдушника се прецаква с времето и започва да пропуска влага вътре.А влезне ли влага в дистрибутора нема палене.Поздрави на всички.
  33. 0 точки
  34. 0 точки
  35. 0 точки
    -Пепи, колко е 2 по 2? -Пет иляди. -Не е вярно, Иванчо, ти какво ще кажеш? -Вторник. -Не е вярно, Пенчо, ти какво мислиш? -Ми четри. -Браво, как го сметна? -Чи как как? От пет иляди вадим вторник.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...