Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12.09.2020 in all areas

  1. 4 точки
    За малко да съм първият, отговорил на въпроса, ама не ми се получи. Ще започна с леко отклонение - реплика към Човека и Майстора @fenabg Това е от една друга тема, в която допуснах грешка и Фена я коригира. Грешката ми беше, че неволно потвърдих едно неправилно твърдение от "професор" (без извинение). Като свърша тук ще се върна във въпросната тема да се извиня. Това не е единствената грешка, която съм допуснал, давал съм грешни съвети през годините. За някои от тях съм благодарил на този, който ме е коригирал и съм се извинявал на аудиторията за объркването, което съм причинил. На въпроса: През живота си съм разглобил (не сам, активно помагах) и сглобил два двигателя. Всъщност, може да се каже, че е един двигател два пъти. Боксер, въздухар на две от колите ми - VW Beetle, набор '60-та и VW Transporter Т2, набор '72-ра. Другото нещо, което съм правил по двигател, сам, но под зоркото наблюдение на Специалист е смяна на ангренажен ремък. С две думи - гола вОда. Сега, Малко преди @fenabg да повдигне настоящата тема имахме кратък разговор на ЛС. Няма да влизам в подробности, без съгласието Му, но поводът беше поредното високо компетентно изказване на професор, т.е. последните капки вода в чашата на търпението Му. Значи, разбирам, защо пусна тази тема и напълно Го подкрепям. Обаче - Ванка, заключването на теми, хвърлянето на нерви няма нищо да промени. Това няма да спре некомпетентните съвети. Не знам, кой го е казал но е много вярно - "Да се ядосваш, означава да наказваш себе си за грешките на другите!". Нямам представа, как може да се спре, или поне да се ограничи максимално даването на грешни съвети. Всъщност, имам идея, подсказана от @fenabg , но не знам, колко е удачна и технически, и физически изпълнима. Връщане на раздел "Технически въпроси", с подраздели по модел Хонда, в който раздел да се отварят теми и да се публикуват мнения само след одобрение от Модератор. Говоря за грамотно зададени технически въпроси например по двг, трансмисия, окачване, спирачки. "Как да си сменя чистачките?", "Светна чека, какво да правя?", "Нещо тропа ????" ... не са технически въпроси. Впоследствие, който има проблем да сяда и да чете "Технически въпроси". Събрани на едно място компетентни отговори. Без дублиране на теми с един и същи въпрос. Без излишна плява "светна чека" и "нещо тропа".
  2. 4 точки
    @fenabg Ванка, темите, които си започнал не са само твой труд. ОК - може да има и такива, в които само ти си писал (смислени неща), но пак няма как да се отсеят. Наскоро исках да помогна в една тема, и така се ядосах от развитието, че си скрих мненията и друг колега ми ги разкри пак после. Ама, ако не съм помогнал на него, поне някой друг, който чете ще може да почерпи от опита ми. И това заради един човек да отсвириш целия форум... В живота като видиш някой, който ти говори глупости какво - казваш си "край, самоубивам се, този свят не ме заслужава"?! Не, обръщаш се и продължаваш да общуваш с всички, с които си струва. И тук идва въпроса за това какво хората искат да кажат с това, кое е технически издържано, че да се трие. Кой може да каже? Във фейса по технически издържани неща ли се пишат? Там някой модерира ли ги? Тук гледаме хората да не почнат да се обиждат поне. Ама, представете си, утре идва модератор, който (се има, че) е технически грамотен и почва да трие. Колко човека ще си кажат "да ве, това, дето го написах беше тъпо". И дали няма пак всички да се почувстват онеправдани. И защо по дяволите всички сочат екипа, когато казват "ето, хората, които разбират - вече не пишат". Защо някой е длъжен да ви отговори на техническия въпрос, че да спестите някой лев, когато си питате майстора?! Само че при майстора само с "мерси" не се минава. Ами образовайте се и помагайте на другите и вие. Тези, които "разбират" как са могли?! Има още няколко форума и фейс групи. Бас ловя, че тези, дето "разбират" отдавна ви чакат там. Само дето, като хептен нищо не разбираш, трудно ще разбереш и кое е смисленото измежду всичката шлака. И Ванката, дори да спре да пише - още е жив. Има си сервиз в Дупница. Като сте такива фенове, отидете на място и си платете за услугата и въпросите. Току виж, пак си върнал вярата в доброто в хората...
  3. 2 точки
    Здравей и Добре дошъл, @Живко_Минев Моля те да не изравяш/отговаряш на постове от 2018 г. Хубаво е да се запознаеш с правилата на Форума - КЛИК "2.2. Не „изравяйте“ стари теми (по стари от 6 месеца) ако искате да добавите нещо към такава тема, пуснете нова и добавете линк към старата такава." Поздрави!
  4. 2 точки
    Ако сменяш два пъти годишно (м/у 5 и 7500км по твои думи), не мисля, че ще сбъркаш с който и да е от трите филтъра – може да избереш най-евтиния. Също, ако ще сменяш по този график, според мен можеш да вземеш по-евтино 5в-30 масло като Петро или Ravenol FO и да го сменяш на 6–7000км. Тези двете не са никак лоши за цената си, известни производители и с куп подходящи за моторите ни сертификати. От тези двете по спомен Равенолът е малко по-нисковискозен и може би по-подходящ за градското, което описваш.
  5. 2 точки
    @Краси изпревари ме . 😉 А пък после ако е 100% това , да ми го изпрати да му го ремонтирам. Или да намери някой който може...... Примерно. 😉
  6. 2 точки
    Благодаря на всички за напътствията. Ще продължа със ssv-то (при моя стил на каране-можеби около 7000км, като взимам под внимание и капковите проби на това масло от съседната тема ). Ако селектора на равенол е бъгнат то означава че и селекторите на мобил(там също излизат 0W-30 и 5W-30), шел (там примерно като премиум се посочва Helix Ultra Professional AF 5W-30, а алтернатива Helix Ultra A5/B5 0W-30), също са бъгнати или е някаква форма на дълбока конспирация :) . До голяма степен се потвърждават мненията на dandilov и emod и по тази причина смятам да остана целогодишно на ssv-то или като по евтинка алтернатива да мина на Helix Ultra A5/B5 0W-30. Тази тема е толкова обширна и за хора като мен които не са на ти с химията, единствения начин за ориентиране в морето от информация е или придържане към съответните сертификати на принципа проба/грешка и до голяма степен субективна преценка или да се доверим на хора вещи в тази област като emod, dandilov ....
  7. 2 точки
    Е това ми хареса,най много от дългия ти обяснителен пост! От Варна до Дупница,има много такива и както каза живота продължава! От тези 33 хил. члена в форума 1% да бяха пишещи и активни,щеше да е друго. Може да ги спира,именно такива теми като тази...,предполагам само!
  8. 2 точки
    Не виждам нищо лошо в това да има раздел - "Потърси съвет от спец", или "Питай "Спеца", в която срещу символична сума, доказали се хора да отговарят на въпроси..... защото колкото и да искат да помогнат такива хора, това малко или много отнема от тяхното време, и предполагам пречи на основната им работа. Споменатото по-горе относно невъзможността на отговарящия да види и диагностицира на място трябва да се отчита от питащия. Доколко питащите ще се съобразят с дадените препоръки, си е тяхна работа и ОТГОВОРНОСТ. Репутацията на доказалите се хора е достатъчна гаранция за правотата на дадения от тях съвет. Не виждам нищо лошо и в това да има подобна сума за членство във форума, на годишна база примерно. Нямам идея колко струва издръжката на форума, но предполагам, че необходимата сума няма да е толкова голяма, с оглед на броя членове на форума. Нека админите да кажат една примерна сума, ако имат тази възможност. Не на последно място е и техническата възможност да се осъществи нещо такова. Относно практиката на колеги да пишат във произволни теми с цел трупане на брой мнения предполагам, без оглед на това дали се притежава засегнатия в запитването автомобил, или личен опит засягащ питането ..... за мен това не е коректна практика въобще.... но нека оставим питащия да прецени на доколко да вярва на казаното. Ще бъде много жалко, ако поредния разбиращ и можещ човек напусне форума - разбрах, че един такъв (Markony (Бранко)) вече не е редовен участник. От личен контакт мога да потвърдя какъв човек и специалист е той. @fenabg Иване, не те познавам лично, но съм получавал съвет от теб за възникнал проблем и мнението ти беше важно и полезно за мен. Според мен не е правилното решение да напуснеш форума, въпреки, че само ти знаеш колко силно е чувството ти на неудовлетворение когато се опитваш безвъзмездно да помогнеш на някой, а се случва почти обратното... Нека оставим питащите да преценят на кого колко може да се вярва, на база изградена репутация и доказана компетентност.
  9. 1 точка
    Кола, кола, ама за много хора е най-скъпото имущество. Какво лошо има някой да се старае да не съкращава живота на иначе изстрадалата 15 годишна машина?
  10. 1 точка
    Здравей, Ето и моята поръчка: Линк: https://www.ato24.de/en/8100-x-cess-5w40.html Вид и количество: MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 1x5L Стойност на поръчката: 24,85*1,9675 = 48,89 лв. Начин на плащане: - Парите са преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина Поздрави, Захари
  11. 1 точка
    Здравейте, линк: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html Вид и количество: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 5х1 л. Стойност на поръчката: (5*4.95)*1.9675= 48,70 Начин на плащане: Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА А Начин на получаване: лично в кв. Малинова долина
  12. 1 точка
    Глупости ама глупости... Вие не само сте донори на пари, ами и сте адски заблудени, без да ми се впрягате като госпожички. Вървете някои технически да Ви обясни как стоят нещата с тоя антифриз, цветовете и каква е основната му цел. Именно да не замръзва при определени условия, говорим освен за всичко и за стандарти, щом един антифриз е зелен, той покрива изискванията на всеки друг зелен. Майсторите много Ви обичат, имат да Ви се смееят на добавките и чудесиите, белким за еб*вката сложат вода в колите Ви, та седи и гледай как неще да умре, о чудо, о приказ. Това е кола пичове, тва не Ви е детето, осъзнайте го, че ставате като майките от бгмама вече...
  13. 1 точка
    @Siki92 недей да купуваш нищо. Прочети внимателно, какво е написал @docev Ако трябва да търсиш нещо, то това е читав диагностик, с правилната апаратура, да ти направи диагностика. Тогава вече ще знаеш, какво да купуваш. Това, ако нямаш доверие на този, който вече ти е правил диагностика.
  14. 1 точка
    Ами всяка марка антифриз си ползват различни добавки и технологии. Някои са съвместими, но не всички. Просто искам всичко на колата да е както трябва
  15. 1 точка
    За справка - японският Owners manual за Accord 2012, 2.4 мотор: Текстът със звездичката при 0w-20 говори за горивна икономия, както каза вече @dandilov
  16. 1 точка
  17. 1 точка
    Колеги, поръчката пристигна! Днес сортирам и изпращам маслата по куриер.
  18. 1 точка
    Карперов, стига си пускал подвеждащи коментари относно обороти и т.н. К20 преди фейса е с дросел, който се управлява с тел и има клапан за празния ход. К24 е с електрически дросел и управлението на празния ход е съвсем различно. Още повече, че в цитираната тема има препратка към тема за ЦРВ1, което пък съвсем няма нищо общо с автомобила от темата.
  19. 1 точка
    Нищо няма да и стане. Не мога да разбера какво толкова се драматизира с тоя антифриз?
  20. 1 точка
    Е, това ще бъде първият по рода си форум на Хонда и не само, вероятно в целия свят. Гарантирам ти, че нищо няма да излезе. Отдавна са измислени методите за финансиране на такива онлайн форми - реклама и платени търговски потребители (т.е. пак реклама). Няма смисъл да откриваме топлата вода. @fenabg Колега, не знам какво точно е предизвикало твоето разочарование, но като човек по-възрастен и с по-голям житейски опит от теб, бих те посъветвал да не се впрягаш толкова. Светът е пълен с идиоти и дървени философи и умният човек трябва да се научи да ги игнорира и да не допуска отровното им влияние в себе си. В който и форум да участваш или друга социална група, винаги ще едно и също - такива са хората навсякъде. Дори Хонда форума е донякъде пощаден, в сравнение с други форуми. Така че, споко, не си трови живота, не влизай в дискусия с хора, които те дразнят и както виждаш, достатъчно други оценяват твоя принос към общността. Поздрави! 🍻
  21. 1 точка
    Датчикът който наричаш датчик е позиционер и е един с 2 стойности. Трябва да се гледа на живи данни като се подава газ, дали стойностите се движат нормално нагоре , или има на места пропадане и задържане.
  22. 1 точка
    Да се е&а У машинниО инженер! @fenabg , Ванка, не знам, кога и как си станАл автомонтьор, ама ще те намеря и ще ти дам моите 2 (две) дипломи. Една за автомонтьор и една за машинен инженер. Да ги заковеш на стената в сервиза и да казваш на клиентите си - "Е те тоя е гола вОда!". Под тях да сложиш табела с надпис - "Зае&и Гугл, питай мен!". Таааааа, момчета и момичета, колкото и да си учИл (мене ми), немаш ли практика ( @fenabg ) си гола вОда.
  23. 1 точка
    От много време несъм се замервал с никого, но днес ми излезе късмета. 2 старта от място докъм 110/120, форд пума 125 к.с. аз с 1.3-то на килограми сме еднакви, аз бия 😁😁😁😁😁😁😁😁😁😆😐😗
  24. 1 точка
    Уважаеми Колеги, С радост Ви съобщавам, че общите поръчки от ato24.de продължават. Казвам се Атанас и поемам започнатата от Чавдар дейност. Условията остават същите, като разбира се ще има известна промяна при предаването на маслата след като пристигнат. За момента обмислям три варианта, от които да можете да избирате в зависимост от предпочитанията си – Лично предаване в София, Sofia City Logistic Park, зад бул. "Царигардско шосе" (в непосредствена близост до ТЦ Боила) при този вариант ще бъде необходимо да се уговорим за ден и времеви интервал, в който да бъда там, за да си получите нещата. Лично предаване в София, кв. Малинова долина с оглед ситуацията с Covid-19, тук ще можете да си получите нещата почти по всяко време през работните дни Доставка чрез куриерска фирма С това обявявам и следващата поръчка, която ще се пусне на 18 август 2020г. Ползвате безплатна доставка до гр. София, една от двете локации за лично предаване. Курса на Еврото е 1.9675лв/EUR, за който е от София ще го предам лично, за Колегите от други градове, ще го изпратя с куриер за Ваша сметка. За да се включите в поръчката, моля да използвате добре познатия "Шаблон за поръчка". Стойността на поръчката Ви трябва да получа, преди крайната дата за поръчване. Парите можете да предадете лично или да изпратите тук: Атанас Мушев BG24UBBS80021013830440 BIC: UBBSBGSF ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Моля пишете псевдонима си във форума, като основание за плащането. Моля не превеждайте пари в чужда валута или от чуждестранни банкови сметки. Телефон/viber за връзка: 0894639302 - Атанас Шаблон с примерна поръчка: Линк:https://www.ato24.de/de/ravenol-ssv-sae-0w-30.html Вид и количество: Ravenol SSV SAE 0w30 1x4L + 2х1L Линк:https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html Вид и количество: Honda ATF DW-1 4х0.946 L Стойност на поръчката: (39,95 + 2*10,95 + 4*12,99)*1,9675 = ... лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат предадени лично - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина - Лично в Sofia City Logistic Park - чрез куриер* *в случай, че ще получите нещата си чрез куриер, моля изпращайте данни за доставка, като лично съобщение.
  25. 1 точка
  26. 1 точка
    Темпомат вече много варианти има готови решения като на колегата CARPERA за 100-200-300лв само инсталираш.Пък ако си по вещ в електрониката няколко мои колеги си направиха с Ардуино(на Сивик и Приус тествано и работи).
  27. 1 точка
    Моята 1 ген автоматик има темпомат така я купих незнам какво толкова има разлика при вторат та да не може да се сложи. Този е монтиран http://oldhymer.com/wp-content/uploads/VDOCruiseControl.pdf
  28. 1 точка
    HONDA CRV 2001 ако визираш 1 ген няма да те удовлетвори единствената електронно нещо което се вижда е часовника и ,климатик не климатроник и вече ти трябва да добавяш електроника и автопилот по нея.Иначе железен двигател,достатъчно проходима извън пътя ако не подценяваш условията в които я набутваш.Аз карам 1 ген автоматик 147 к с LPG,ако имаш въпроси пиши.
  29. 1 точка
    Вашето препоръчано масло е в тази таблица: https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=0 Темата за обсъждане на масла е тук: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=101841&do=findComment&comment=1057467514 FAQ двигателни масла е тук: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=101840&do=findComment&comment=1057467386 Отваряне на тема тук с заглавие: -Препоръчайте ми масло.. -Какво масло за моя двигател... -Да питам за едно масло.. ...и други подобни е ГРУБО НЕУВАЖЕНИЕ към труда на екипа, събрал и подредил тези материали.
  30. 0 точки
    Ще ти кажа какво да направиш но първо спокойно няма нищо лошо като запалиш двигателя дръж на 3000 оборота за 10сек и после пусни и ще се върне на 1000 оборота също така не е зеле да смениш маслото на всеки 8000км. или на 10месеца казвам толкова рано защото трябва да се види кое масло е най - добро за теб как да го разпознаеш Ами колата трябва докато си караш (след 500км.) Да е тиха и мощтна и аз ще ти кажа 3 такива и очаквам отзиви за всяко (ако може модератора да позволи защото ще е примерно на всеки 8000км. Или на всеки 10 месеца ето ги и тях: Castrol edge 5W 30 другото е Shell helix ultra пак 5W 30 и Ravenol FEL 5W 30 карай само с 5W 30 и слагай 4,2 литра и ми кажи от кое си най доволен и ако може да ми кажеш какво ти е маслото сега.
  31. 0 точки
    Две баби вървели и едната казала. - Как се казваш? А другата отвърнала. - Спешно ли ти е? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...