Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 14.04.2020 in all areas

  1. 3 точки
  2. 2 точки
    Уважаеми, колеги, Първа страница на темата гласи "Тук се обсъждат капкови проби по шаблон:" Моля, не пълнете темата с офф топик Чашки и други подобни (и неподобни) съдове с отработено масло са напълно безсмислени практики, които за разлика от капковата проба (за която дори е създаден ASTM) не дават никаква информация, която да може да бъде подложена на обективен анализ, от който да бъде извлечена полезна информация за състоянието на маслото. Всяка "чашкова пандемия" оттук нататък отива директно в кошчето.
  3. 1 точка
    Има малко 5W30, дето са "мазут" за тоя двигател. Не плаши човека!
  4. 1 точка
  5. 1 точка
    Ако лентовия кабел е здрав, проблема може да е точно, защото 2г. колата не е пипана. Клаксонът може да е блокирал. Говорим за мембраната, която издава звук. При теб трябва да има две "свирки", една за висока и една за ниска честота. Грубо казано "бас" и "пищялка". Нещо може да се е спекло - смазка, прах, ръжда, или трите заедно. Същата история със SRS-а. Кабели, букси, сензори, ключета, патрони - прекъснати, разкачени, клеясали ... Може просто да се е откачил сензора под седалката, след като си седнал. Или пък някой дребен гризач се е забавлявал на някое скрито място.
  6. 1 точка
    Не. При подаване на сигнал за заключване без значение от дистанционното, ключа или бутона на шофьорската врата, ги вдига. Винаги мога да оставя люка отворен за проветрение, затова него не го включих. Мисля да сложа и прекъсвач за захранването на модула, но още не съм решил какъв и каде да бъде за да не ме дразни като го гледам.
  7. 1 точка
    Изследвах го и това, защото и на мен в началото така ми се струваше. А всъщност халогенките светят на съвсем същото място, само че са много по-слаби и почти не се виждат от ксенона. Тези обаче са много по-ярки от него и затова толкова си личи. Иначе като застанеш пред стена, правят огромно бяло петно право напред, равномерно нагоре и надолу. Другото, което ги прави да изглеждат толкова близко е това, че на мястото, на което бях - Булгарплода в София, отляво на пътя няма нищо, отдясно - същото. За отгоре е ясно, остава само пътят под светлината, който отразява добре и сякаш светят на 5-10 метра пред колата само. Според мен по-скоро е зрителна измама, че са много ниско. После минах и по новия участък в Дружба 1 към Гара Искър, неосветеното. Там вече има маркировка, знаци, антипаркинг-отразяващи колчета по пътя... Абе прилича си на истински път. Там като цъкнах дълги, наистина си пролича колко са мощни и че си светят доста добре и надалеч. Сигурно и на междуградски път с дървета отстрани ще е още по-добре. В сравнение с халогенки няма никакво място за сравнение. Ето един срещу стена: https://youtu.be/1OLapgAlUhQ
  8. 1 точка
    Благодаря, колеги, за вас го правя, дано да е от помощ за някого. Аз както винаги - питах тоя-оня, събрах оттук-оттам каквото научих, реализирах го и го документирах на едно място. Специално благодаря на: Коцев, Данчо Христов и Боби Георгиев от фейсбук-групата Honda Owners Bulgaria, с чиято помощ и напътствия в почти реално време станаха нещата сравнително бързо и безпроблемно. Ред,: Нямам търпение да се стъмни и да ходя да покарам в тъмницата.
  9. 1 точка
    Вече какви точно лампи като модел и размери ще използвате – изборът е ваш, но ако са по-дълги, ще имате проблем с маншона. То и сега го има, но при по-дълги лампи – изобщо няма да може да се сложи. Аз използвам тези лампи: ЛИНК Предлагат се в цвят 4300К и 6000 К, моите са 4300К. При измерване показват ток 2.3 А при работеща кола и 14.0 В напрежение. Това си е над 30 вата мощност, доста добре. Адаптерите, които трябва да свършат работа по принцип, като пак ще иска малко рязане с ножовката, за да съвпадне дебелината, са тези: ЛИНК За съжаление нямам клип как светят халогенните дълги на даден участък от пътя, но имам един, в който е лява халогенна и дясна LED. Халогенната направо се губи от LED-а, толкова голяма разлика има. Ето: КЛИП Ето два клипа, на които се вижда разликата в инертността между халогенна и LED лампа. Снимано е на забавен кадър: КЛИП 1 КЛИП 2 Довечера ще имам клип вече и с две монтирани светлини, че горните са само с една, на десния фар. Успех, който реши да се занимава.
  10. 1 точка
    При монтажа трябва да внимавате да не изпуснете нещо, защото мястото е ограничено и е много пипкаво. Използвайте някакви парцали, които да запушат дупките около фара, така че и да падне нещо – ще падне на парцала. Може да направите и друго, като мен – вземате парче тел и я промушвате в отвора на фара, така тя ще бъде като водеща и през нея може да нахлузите детайлите (Имайте предвид, че малко пречи тая тел, по-добре с парцали). Първо се поставя адаптерът от лампата, като трябва да съобразите посоката му: ако си представите, че сте на шофьорското място и гледате фара откъм гърба, пресеченото трябва да е по диагонал горе вляво, ето така: Когато го поставите в цокъла, трябва да е в средата и трябва да усетите как пъпките влизат в съответните си ямки. При опит леко да завъртите - не трябва да можете да го завъртите. Това наистина е много специфичен момент и ако не сте го правили дори с обикновена лампа, първо хубаво огледайте какво точно и как трябва да застане, защото ако не е точно – резултатът в осветяването после ще е плачевен. За съжаление ми беше невъзможно да го поставя, да го притискам на място и едновременно да снимам. След като уцелите точната му позиция, трябва с едната ръка да придържате на място, а с другата по някакъв начин да нахлузите втулката около него. Много е лесно да се размести и трябва да внимавате. Тук е моментът да започнете да псувате по всичко, което се сетите. След като нахлузите втулката, остава да нахлузите и шайбата с перата, като перата трябва да стърчат наляво и надясно, както стои и оригиналният адаптер на колата. Отгоре и отдолу ще пречи захващането на пружината. След като сте монтирали всичко и придържате, за да не се размести, трябва да затворите пружината. Не мога да опиша по друг начин затварянето ѝ, освен така: отмества се леко в посока наляво (към лявата гума), така отместено – се натиска навътре и вече като е хубаво влязла, се бута надясно, където се застопорява от едно метално ръбче. Ако успеете да направите всичко правилно, нещата изглеждат така: На тази снимка се вижда, че перата ако са по-големи – не пречат, стига да са изрязани по шаблона на оригиналния адаптер Сега остава да сложите лампата, като с това предполагам, че ще се справите и без да обяснявам как. След като е сложена и натисната хубаво навътре (но не прекалявайте с натискането!), трябва да проверите дали все пак е сложена правилно. За целта – поглеждате фара отпред. Лампата изглежда така, сякаш е в долната половина на отвора. Самият отвор има закръглено, от там минава лампата. Сега погледнете плексигласа на фара. Ще видите миниатюрно кръгче, Ф 2-3 мм, което се намира фронтално пред лампата и представлява центъра на фара. Има такова и пред късата светлина, внимавайте да не ги объркате кое кое е. Ако го използвате като мерник и погледнете през него, така че това кръгче, и кръгчето в средата на цокъла фара (през което минава лампата, жълтия полукръг на по-горната снимка) да са на една линия, трябва да виждате лампата идеално симетрично около това кръгче. Ето така: На снимките не си личи много много, но наживо се вижда идеално. Ако виждате лампата така, значи най-вероятно сте се справили с монтажа. Ако не я виждате така – нещо е криво. Ако я виждате отгоре на мерника, светлинния ви сноп ще е много близо пред колата, ниско. Ако я виждате отдолу – ще е много високо и няма да ви осветява пътя, а небето. Ако монтажът изглежда наред, може да затваряте маншона, като само трябва да го обърнете, т.е. средната му част да стърчи назад. Ето така: Да не забравите да прекарате и кабела през него. Свързвате кабела – има посока! Ако свържете наобратно лампата няма да светне. Свързва се черно с черно и червеното на лампата с бяло-жълто на буксата (ляв фар). Ако работи, после може да увиете малко в изолирбанд, за да е защитено. Пробвате и ако случайно светне, може да спрете и да си отдъхнете за момент. Но най-вероятно ви остава още един фар... Успех! Да не забравите накрая и да уплътните отвора на маншона, например с някакво парче дунапренче или нещо подобно, че не е хубаво фарът да е отворен. Пълни се с прахоляк много бързо.
  11. 1 точка
    Освен лампите, задължително трябва да си поръчате адаптери, подобни на тези: Без тях няма как да захванете адаптера в който влиза самата лампа (той идва със самата лампа). Понеже моите адаптери, които поръчах, след два месеца чакане китаецът заяви, че са върнати при него, реших да не чакам нови два месеца и да си издялкам мои. Това е и най-връткавото нещо в цялата работа. Трябва да се изработят по 2 детайла за всяка лампа: - Едното е втулка с вътрешен диаметър 16 мм (по-точно 16.1-16.2), външен диаметър 26-28 мм и дебелина около 4.0 – 4.1 мм (точната дебелина може и да е друга, ще пиша по-надолу как да се определи за всеки конкретен адаптер към лампа). Ако си намерите метална шайба с тези размери – още по-добре - Шайба с пера, която притиска горната втулка, а пружинката на фара притиска перата към цокъла. Като материал използвах ламинат 8 мм, който издялках. Този материал е сравнително лесен за обработка и достатъчно здрав, за да издържи на натиска на пружинката. Като ми пристигнат адаптерите след 1-2 месеца, ще ги сложа тях, това сега е временно. Необходимите инструменти са: 1 – ножовка 2 – шлосерска пила 3 – шублер 4 – някаква машинка за въртене на свредлата 5 – моливче 6 – малка бор-корона Ф32 (вътрешен Ф27-28, не по-малко от 24, не повече от 28!) 7 – голяма бор-корона Ф44-50, каквото има. И повече – няма проблем, но ще дялкате повече после (вътрешен Ф не по-малко от 40 ! ) 8 – малка кръгла пила за фино търкане 9 – свредел за дърво Ф16 10 – макетен нож 11 – на снимката – готовите детайли, иначе е парче материал, в случая ламинат 8 мм Първо с бор-короната започвам да пробивам големия диаметър. Това важи и за втулката и за адаптера. Преди да пробия изцяло, някъде на средата спирам, след като вече е очертано. Сега със свредлото за дърво 16 мм правя централния отвор. Докато пробивам, малко раздвижвам свредлото, за да стане отворът малко повече от 16 мм, някъде към 16.5 е добре. Целта е след това адаптерът на лампата да минава съвсем свободно, за да е лесно после и при монтажа. Като на снимката: След като е готово, продължавам пак с бор-короната докато пробия големия диаметър докрай. За втулката – намалявам височината ѝ толкова, че когато е сложена на адаптера на лампата, общата височина на двете неща да е около 6.0 - 6.1 мм, не повече, както и не по-малко от 5.9 мм. Това е важно за да може после шайбата с перата да притиска втулката хубаво, което ще държи лампата стабилно на мястото ѝ. Колко точно ще е дебела втулката, зависи от дебелината на адаптера, там където ляга в цокъла. Моите са 2 мм и затова направих втулка 4.0 мм. Така двете неща са 6 мм: За дооформяне на вътрешния отвор използвам малката пила, а за намаляване на височината от 8 до 4 мм – дялкам с макетния нож и после лекичко с шлосерската пила. Внимавайте като търкате с пилата, да търкате равномерно, за да не стане от едната страна 3.8, а от другата 4.2 примерно. Не, че е фатално, но по-добре да е равно. Другият детайл, който ще се превърне в шайба с пера, към момента прилича на поничка. За да се дооформи, първо го разцепвате с ножа или го дялкате, така че да стане около 3.5 - 4 мм дебело. Останалото ще доизтъркате с пилата, след като оформите перата. После се нахлузва на адаптера на лампата заедно с готовата вече втулка и по втулката очертавате с моливчето, правите си кръгче. Това ще ви е външният диаметър на шайбата, ако изключим перата. След това налагате оригиналния адаптер, който трябва да свалите от колата и по него очертавате перата, стърчащи настрани. Достатъчно е само правите линии, няма нужда да се прави заобленото между тях. След като сте разчертали, започвате да дялкате с макетния нож, а ако имате ножовка, може с нея да си помогнете, като направите рязане по линиите на перата. Ако имате миниатюрна машинка с диск за дърво – още по-лесно. Аз нямам, затова – с ножчето. Дялкате, докато стигнете до очертанията, а специално за външния диаметър – намалете го не повече от 30 мм, защото има едни неща в цокъла на фара, върху които ще опре и няма да легне правилно, ако е повече от 30. Готовият детайл изглежда така: Трябва да постигнете дебелина на 3-те елемента един в друг като са, от около 8.5 мм, но не по-малко от 8! На оригиналния адаптер с лампа H1 в него, това разстояние е 7.8 – 7.9 мм Всичко сглобено изглежда така: Остава да го монтирате на колата.
  12. 0 точки
  13. 0 точки
  14. 0 точки
    Благодарности и адмирации! Супер сте!
  15. 0 точки
    Така, понеже никой не отговори, а нали знаете че има една приказка "Любопитството уби котката", та и аз така. Страх не страх разглобих, срязах зелено - червената жица, третата от дясно на ляво се пада при мен и свързах към нея жицата от снопа на мултимедията с надпис KEY 1,защото при мен нямаше кафява жица, конкретно тази беше лилава. Всичко тръгна без проблем. 😁
  16. 0 точки
    Ти сериозен ли си? 50-15 лева за поне читав филтър са 35:6=5.86 за црв 3ка дизел. Що за тиня ще е за 5 лева. Пишеш глупости. Наруших си обещанието да не пиша в тая тема но такива простотии станаха ежедневие в нея.
  17. 0 точки
    Масло с филтър са 50лв.,делено на 365дни.прави 14 стотинки на ден! След няколко смени през две години,може да ти трябват в пъти повече стотинки за ремонт. Но пък имаш колело в действие,което е похвално,защото моето е покрито с прах, от седене.
  18. 0 точки
  19. 0 точки
    Мина време и снега, даже малко се забавих. Честит имен ден на патерици Цецо. Малко снимки: Така седи капачката, ако е на ръба, там където мазда капачката трябва да се "заглави". Самия канал: И как седи ако е натиснеш малко по-сериозно: Много здраво се заглавя и не се притеснявам дали ще излети някъде. Дори и да излезе малко, ще се спре на ръба. Днес ще сменя гумите и пак ще има снимки.
  20. 0 точки
    Чашков тест №1(да вземем да направим и една чашкова тема за масла ли ).Маслото е микс 5/30 Petro-Canada Supreme Synthetic-1,8л и RAVENOL DXG-1,5л по щека е на макс,не съм изтеглял несливаем остатък.Две градски обиколки,общо 22км. Последните 3-4 смени са само Petro-Canada Supreme Synthetic 5/30,сменяно на 5-7000км.За капка може би по-нататък,че с това градско по 4-5км в посока маслото не може да се стопли.
  21. 0 точки
    Индия: Заразени 2, Починали 0, Бити 578796, с Гипс 543689...
  22. 0 точки
    Мисля да направя 2 в 1 - едновременно преместване на лампата навътре и накланянето ѝ надолу. За наклона наистина съвсеммалко трябва, защото като я побутвам лекичко, там има малко луфт между лампата и адаптерите, но като го обера малко, снопът доста се измества. А за преместването ѝ навътре ще видя срещу стена как точно се изменя снопът, като я вкарам още малко. Това ще го пробвам без адаптера. Като я вадя навън, петното се увеличава, а искам да го свия малко. Обаче дали текущото положение не е максималното му свиване и вкарване навътре ще доведе пак до увеличаване - засега не знам. За да направя нещо обаче, ще ми трябват нови адаптери, защото ако нищо не стане, ще е добре да имам все пак едни оригинални. Идеята с винтчето не е лоша, но трябва да е нещо много тънко, 2-3 мм най-много, защото радиалната дебелина на втулката е около 5.5 - 6 мм и ако я пробия, може да се разпадне. Все пак е ламинат. Има и друг вариант - в долната част на адаптера, където ляга на цокъла, да се залепи нещо, например малко парченце от стара пластика (дебитна карта), те са дебели по 0.75 мм. Така долната част на адаптера ще е малко назад и това ще поведе лампата под наклон. Засега ще го пробвам така: примерно ако това е схема на лампата и в червено е самата лампа, която минава през синия адаптер, в основата ѝ има 2 силиконови пръстена, които уплътняват хлабината между лампата и основата, показани са в зелено. Всъщност единствено на тях се държи тази лампа на място. Мисля да изтъркам адаптера под ъгъл, като в долната част го намаля с 1 мм, а в горната част с 2 мм. Поне на пръв поглед като я побутвах насам натам, ми се стори, че е достатъчно 1-2 мм да има корекция в адаптера, за да има значително изместване на снопа. Само чакам китаеца да ми отговори за адаптери, защото точно такива никъде не намирам. (Долното го изкривих доста, за онагледяване)
  23. 0 точки
    Ден... Еb* ли го кой от карантината... 8:06 - събудих се. Поех въздух за 10 секунди - не са закашлях... Коронке да го духаш и днес!!! 8:23 - тази сутрин за сефте не чух петела. Оказа се, че некъв пор, го е карантирал forever... 9:01 - пия кафе и ровя из Фейса... Нищо ново, навсякъде Годжи и тоалетна хартия... 9:30 - след кафето и две цигари, осъзнах, че тоалетната хартия си е важна... 10:44 - Вързах на детето една каишка и му казах да лае от време на време, а и като види дърво да дигне крак и да пишка... Всичко в името на разходката... 11:07 - изкъпах малкия и му взех кокала подхвърлен от комшийката отгоре... 12:13 - ходихме до магазина... Ни леб, ни уj.. Купихме си пакет Еверест и кафе... Все пак детето е на почти 5, що па да не яде бисквити с кафето... 13:33 - измихме си ръцете със сапун, веро, аче, вениш, белина, домашен сапун, спирт, и за всеки случай ги препикахме... 14:45 - толко ми е тежко, че взе да ми липсва работата, барабар с всички педераси и началника!!! 16:00 - детето ми донесе каишката. Мой ред било да съм кучето...
  24. 0 точки
    Аз това си взех: https://www.ebay.de/itm/STANDARD-Kofferraumwanne-Laderaumwanne-für-Honda-CRV-2012-2017-hohe-Kante/254103049713?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Доволен съм и не мирише
  25. 0 точки
    Твърдо по +. Досега от японските автомобили само на Мазда 323 съм виждал управление по -.
  26. 0 точки
    @Honda_3355, Колега, малко връткаво изглежда, но като издялкаш първия, втория ще ти се види песен. Плюс това - аз тия глупости ги правя само защото не ми се чака да ми пристигнат поръчаните. Като дойдат - най-вероятно ще ги поменя и ще пиша. Също така - днес намерих един от китайците, който е качил много хубави снимки на адаптери, заедно със самата ЛЕД-лампа и мисля, че ще станат много точно на размер. Поръчах 2 комплекта и като пристигнат, ще пиша стават ли. Спроед мен ще станат, защото по снимките изглеждат наистина много точно. А и също е важно колко е дебелината на оригиналното адаптерче H1, което идва със самата лампа, защото според неговата дебелина се прави адаптера, за да се нагоди общата дебелина да е около 8.3 - 8.5 и също - дебелината на оригиналното адаптерче + втулката да е около 6.0 - 6.1 Предполагам не бързаш, така че поизчакай още месец-два и ще пиша развитието. Поръчах съм и 2 модела маншони, за да видя с кой точно ще може да се затвори фарът добре. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- По проблема с това, че светят много близо, направих някои изследвания на пътя и пред екрана. В общи линии проблемът е в това, че чиповете са на около 3-4 мм от фокуса (там, където стои жичката на халогенната лампа). Предстои ми да разбера дали ако малко модифицирам оригиналния адаптер на лампата към цокъл H1, така че лампата да влиза малко под наклон надолу и още 1-2 мм навътре, това ще помогне за изместване на светлинния сноп нагоре и да го събере към надлъжната ос. В момента проблемът е такъв: Това е един въображаем път: На този път, като му светнем с късите светлини, се получава такова осветяване: - оранжевото е левия фар - синьото - десния Като светнем дълги с оригиналната халогенна лампа, се получава нещо такова: А с LED-лампата, която използвам за темата, се получава нещо такова: ЛЕД-лампата прави по-обширно и много по-ярко бяло петно, при което няма или ако има - то са много слабо изразени по-ярките зони. Тази равномерност създава усещането, че близо до колата е много по-силно осветено и от там на водача му се струва, че светят много близо. Просто отляво, отгоре и отдясно на надлъжната ос няма какво да отразява светлината и там се губи, докато надолу и особено на 10-15 метра пред колата - пъят отразява много добре и там изглежда много, много по-ярко, отколкото на 100 метра пред колата (където светлината пада под по-малък ъгъл) Рефлекторът е така проектиран, че да концентрира огромна част от светлината от халогенната лампа около и леко над хоризонталната линия на късите, а под нея, както и високо над нея - да отива съвсем малко светлина. Заради това изглежда (и на клиповете се вижда), че ЛЕД-лампата свети прекалено близо. Може би има начин за корекция, но ще разбера в скоро време. Ако някой реши да слага - да има предвид описания "феномен", или по-скоро - дефект. Въпреки него - осветяването е в пъти по-добро.
  27. 0 точки
    Привет, Линк: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html Вид и количество: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 1x4L + 1х1L Линк: https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html Вид и количество: Honda ATF DW-1 3х0.946 L Линк: https://www.ato24.de/en/honda-psf-0-354-l.html Вид и количество: Honda PSF 1х0.354 L Стойност на поръчката: (23,90 + 3*12,99+5,99)*1,9675 = 135,50 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - чрез Куриер, ще пратя л.с. с адреса като пристигне пратката.
  28. 0 точки
    Новите К&Н маски
  29. 0 точки
    Здравейте , Това е моята поръчка: Линк: https://www.ato24.de/en/honda-manual-transmission-fluid-0-946-l.html Вид и количество: HONDA MANUAL TRANSMISSION FLUID - 3 бр. х 0.946 L Стойност на поръчката: 3*13,95*1,9675 = 82,34 лв Начин на плащане: - Парите са преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - чрез Куриер* Поздрави
  30. 0 точки
    Пилот на току що излетял самолет: Кула, тук полет 465, всичко е наред! Ръми и бай Петко коси с обикновенна коса около полосата. Кажете му да спре да маха за поздрав на излитащите, защото си е сложил черен дъждобран с качулка!
  31. 0 точки
    Уикенда ще сваля зимните и кача летните. Междувременно, смених стоковите джанти с афтърмаркет (зимните), и ето как изглежда колата с тях: Ще поръчам и черни гайки. Sent from my iPhone using Tapatalk
  32. 0 точки
    Скоро ходих там.Не съм доволен,смениха ми части от колата абсолютно ненужно,проблемите по колатаостанаха.Иначе са много отзивчиви.Друг път няма да отида,дори да е последния сервиз.
  33. 0 точки
    щях да напиша нещо лошо, но няма ... всеки има право на място под слънцето ...
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...