Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 27.01.2020 in all areas

  1. 3 точки
    Айде да разлая и аз кучетата. Следя темите за маслата с интерес, чета, гледам клипчета и постепенно, полека-лека започнах да си изяснявам нещата. Отсях плявата и си отговорих на въпросите, което не беше никак лесно! Колеги дадоха прекрасна идея да се посочат от знаещите и опитните конкретни марки масла за всеки двигател, с което няма как обикновения потребител да е наясно, виж вискозитета всеки средно интелигентен може да си го определи сам. Започна се нещо и до там. От страх да не се вземе за реклама ли? И какво ако е. За да е полезна темата, трябва конкретика, а не алабализми, пък който има научни интереси в тази област или го влече експериментаторството, моля, да действа и да запознава желаещите да се усъвършенстват. Убеден съм, че огромната част от посещаващите темата го правят с надеждата да прочетат прости отговори на въпросите си, но такива няма или информацията е така оплескана, размита и противоречива, че не могат да я систематизират и вместо да им се изяснят нещата, се объркват още повече, така няма полза! Не мисля, че целта на автора е била няколко човека да си ги мерят. Това е мое мнение и не ангажирам никой с него! Та, какво установих за себе си. Взех F-RV с двигател К20А9 на 120 х км от Щвейцария. Дълго време се колебаех с какво масло да я карам, четях, четях и нищо! В Бултрако ми казаха - 5W40, колеги тук- 0W20, както е според сервизния бюлетин на Хонда. В книжката пише всички вискозитети - от 0W20 та до 10W40. Обадих се в обслужващия сервиз в Швейцария да попитам с какво масло е карана досега и отговора е - Midland 5W40! А сега де! Има нещо гнило тук, въпреки препоръката на Хонда за 0W20. А знам, че там са стриктни и за тях е немислимо да си правят някакви експерименти. Значи има някаква причина, но каква е тя? Още повече, че там са Алпите и зимата е зима, а този вискозитет... Нали К- серията искала "тънко" масло, защото е с проблемни валове, които уж не се мажели добре, поради стеснени маслени канали? Гледах клипчета в които руснака обясняваше и показваше, че проблем с валовете се наблюдава само при двигатели, обслужвани на удължени интервали, а при тези на съкратени, т.е. при тежък режим, дори и с пробег от 200- 300 х км проблем няма! И повтаряше, че хонда обича прясно масло! Вискозитета нямал значение, само маслото трябвало да се сменя навреме! И каналите за маслото си били нормални. Нещо ми прещрака в главата, отворих сервизната книжка, а там - маслото е сменяно през 20 х км, толкова е сервизния интервал. Ами да! Ето отговора на въпроса защо 5W40, ами просто за това, че и след 20 х км, това масло ще има още вискозитет и ще маже! Ами ако са наливали 0W20, на което ресурсът е до 7-8 х км? След 20 х км няма ли да е станало 0W0? Всеки сам може да си прецени. Искренно съм благодарен на швейцарците, че са мислили с главата си и ще карам кола. Не съм съгласен с мнението, че на сервиза въобще не му пукало за двигателя, напротив даже, много му пука. Който не вярва за справка да прочете горното! Между другото, след сваляне на капака за реглаж на клапаните, видях че всичко вътре е чисто и валовете и веригата са перфектни, за което е спомогнал разбира се и малкия пробег, но преди всичко по-гъстото масло. Но оттук нататък, съм си направил изводите- като съм преценил факторите за моя стил на каране и географската област ще е 5W30 и смяната според препоръчаните моточасове за конкретното масло. Така ми се струва на мен, а дали съм прав, ще видим. Виж за конкретната марка масло ми е интересно и ще слушам знаещите. Сега съм с Петро-Канада СС 5W30, после мисля да мина на Yacco GDI 5W30. Айде стига толкова, че стана много дълго...
  2. 2 точки
    @Accord 1,8i LS 2001 HTHS ≥ 3.5, нали е АСЕА А3! @inspektora Там хората си сменят колите като носни кърпи и на никой даже не му минава през ума що е това масло! Утре си купува нова кола от дилъра и си кара. Ние тук си пазим каручките, щото не можем да живеем като швейцарците... В това е разковничето!
  3. 2 точки
    Ето нагледен пример как се убива двигател, 20к през 2г. с минералка, още от първата смяна и после защо ми гори масло, защо ми тропа двигателя.
  4. 2 точки
    Няма такова масло което да е добре на 20 хил,това трябва да е някъква свръх разлаботка тоя Midland 5W40. Петро-Канада СС 5W30 аз го сменям на 7-8хил но моето каране е 80до 90% градско, защо на толкова го сменям, ами към 6,5 и 7хиляди започва да го харчи.
  5. 1 точка
    Здравейте! И тук искам да благодаря на @fenabg за съединителя и още повече за това, че ми помагаше в чата, със снимки и даже се чухме за тънкости покрай смяната му. До сега съм сменял не много съединители (не съм майстор, просто обичам да си правя колите сам), но е неуспорим факт, че на тази кола е отвратително.
  6. 1 точка
    Не си защото това не е ръководство (owner's manual), а първите страници от сервизна книжка. Както се вижда от снимката на колегата се споменават различни модели Хонда. Ето снимки от моята – същата работа. И да допълня само, че дори несъответстващият интервал от сервизната книжка не е спазен. Защото там пише 20 хил км или 12 месеца.
  7. 1 точка
    1. Един изправен двигател не трябва да харчи масло! Или разходът е минимален, слабо забележим на щеката. 2. Ако един изправен двигател не харчи грам масло до към 4000км, а после започне да го харчи осезаемо, значи е от самото масло! Факторите са най-общо: слабо базово масло, некачествен пакет присадки и подобрители, които почват да се разлагат след този интервал. 3. Ако един двигател си го харчи от самото начало, значи е от самия двигател! Необходим е ремонт. Това, че по предписание ти трябва 5W30, но го гори. А като сложиш 5W40 и го гори значително по-малко, означава т.3
  8. 1 точка
  9. 1 точка
    То си го пише в ръководството, което си снимал. Намери на кои страници са сервизните интервали за облужване. В ръководствата на английски език пише: Normal - 10 000km. Severe - 5 000 km. В Швейцария си е Severe.
  10. 1 точка
    Само за информация, В момента ato24 разполагат с 1л. туби от Shell Helix Ultra 5W-30, които са партида от септември 2018г. Има голяма вероятност да са по старата рецептура! Ако някой се е ориентирал към това масло, да почака новата доставка от 4л. туби.
  11. 1 точка
    Даа..,много си противоречи колегата! Уж швейцарците много точни,а тук ние сме ги поизпреварили,защото си гледаме книжките с правилните интервали за смяна! Първо казва,че 5w40 и интервала му от 20 000 е пресметнат точно от сервиза,а после че няма такова масло (което можеше да ни покажеш,поне на снимка) Точно така,само ЩЕ МАЖЕ! Не знаем,трябва лаборатория...! Ами я си представи,тая 0w20-ка да я бяха наливали и сменяли на 7000км. средно,щеше пак всичко да е ок. Да но не могат,по скъпа е,защо ли...! Интервала за смяна е в основата на всичко,а относно валовете,повече го отдавам на инженерно-технически недостатък.
  12. 1 точка
    https://oil-club.de/index.php?thread/1847-shell-helix-ultra-5w-30/&postID=110185#post110185
  13. 1 точка
    Любим отговор.. Обаче има няколко масла Midland с вискозитет 5W40: Avanza 5W-40, Synova 5W-40 и Special Blend 5W-40. Общото между тях са следните спецификации: API SN/CF, PORSCHE A40 и VW 502 00/505 00. И щом толкова си възхитен от тях, то тогава аз бих предложил: Mobil 1 ESP 5W-30 и Shell Helix Ultra 5W-30
  14. 1 точка
    Не разбрах. Болтовете по тампоните се стягат при положение на автомобила на земята , с цел да не са под напрежение в нормално състояние. Ако са стегнати на крик или подемник понякога остават в същото положение, докато се скъсат.
  15. 1 точка
  16. 1 точка
  17. 0 точки
    Тук грешиш, нито гори грам масло, нито тропа, в прекрасна кондиция е. А не е като да не знам за какво говоря
  18. 0 точки
  19. 0 точки
  20. 0 точки
    Даже и в Швейцария, която смятаме за еталон за поддръжка, хората си карат колите и сменят масло на 20К и 2-3 год. интервал, а ние тук (включително аз) се вживяваме и се правим на по-католици от папата
  21. 0 точки
    Благодаря, много полезно, ще се съобразя напълно!
  22. 0 точки
    Аз си мисля че просто този както и всички сервизи си пресматат че трябва да се върнеш по-бързо при тях отколкото да не стане никога. В същия такъв сервиз колега беше писал тук при гаранционна подръжка на колата,когато е свършвала ,и е била последна смяна на маслото са искали да му набутат в двигателя 10w40.Ти си прецени колко ти пазят двигателя в тези сервизи. Виждам че колегата DTEC го е казал много точно.
  23. 0 точки
    Целта на всеки е да печели. А когато един двигател "се скапе", то негативите не остават при фирмения сервиз, а при марката. И понеже съм "там", мога да гледам и изпитвам тези неща от първа ръка.
  24. 0 точки
    @edimo Много добър коментар, колега! Искам да допълня някои разсъждения към твоите. 1. Относно износването на вала. За К20, имаше и още едно видео, където човекът обясняваше, че износването не е от типа масло, а от ненавремения реглаж на клапаните. Където са "пренатегнати" се получава износването. Това също заслужава внимание, според мен! 2. Беше коментирано вече в темите за маслата (не се сещам кога и в кой номер тема беше), 5W40 и 0W40 се използват масово в Швейцария имено поради планинският релеф. Това се води тежък режим, съпроводен с по-големи натоварвания на двигателя (планинско катерене) и от там необходимостта от по-висок грейд масло. 3. Напълно подкрепям предложението на колегата DTEC за Mobil 1 ESP 5W-30 и Shell Helix Ultra 5W-30, ако си решил твърдо да се презастраховаш. 4. Yacco GDI 5W30 също е подходящ вариант, но не смятам, че е разумно на бензин да се кара повече от 6000 - 6500 км. На газ може и малко повечко. 5. Иначе моето мнение за К20 - оптималните масла са по ACEA A5/B5. Има и 5W30 и 0W30. Повишеното съдържание на ZDDP ще пази по-добре веригата и валовете, и лагерите, като същевремено са с по-нисък вискозитет от ACEA A3/B4 и ACEA C3, имат по-добри нискотемпературни х-ки и обикновено са с много добрър микс пълна синтетика. Същевремено HTHS около 3.0, който е предостатъчен на фона на 2.6 - 2.7 при 0W20. Радвам се, че двигателят ти е запазен! Дано да няма нагари по масло-събирателните сегменти от тези 20 хил. интервали. Другото относно маслата и интервалите на смяна вече го знаеш отлично! Карай си колата и дълго време да те радва! П.П. Да вмъкна и препоръките на fenabg за Yacco: https://forums.hondabg.com/topic/109077-двигатели-и-скоростни-кутии-тема-за-лакърдии-и-локуми/?do=findComment&comment=1057564507
  25. 0 точки
  26. 0 точки
    Но има смисъл, нали? А швейцареца каза, че е обслужвана само с - "обикновена синтетика 5W40". Едва ли целта на фирмения сервиз е само да спечели, като ти сложи по-евтино масло или ще рискува да ти скапе колата. Там тези неща са доста болезнени и доброто име е всичко, за нас е трудно да ги осмислим, но който е бил там е наясно, направо изчезваш. Но аз имах друго впредвид, че проблеми с валове, вериги, горене на масло се случват поради ненавременна смяна и по-гъстото масло носи на повече издевателства. Мерси за предложените масла и тези съм ги заглеждал и чел хубави отзиви за тях и може да ги пробвам.
  27. 0 точки
    В една степен си прав, но вискозитетът не е единственото, което „пропада“ с прекалено дълъг интервал. И други много важни характеристики също – като миещите свойства, свойствата да задържа боклуците далеч от металните части, устойчивостта на корозия. Но евала за усилията в търсене на истината! Наистина ли по ръководство интервалът е 20к? На моят Акорд с К24 (но от 2003та год.), също от Швейцария, маслото го дават на 5 до 10хил км.
  28. 0 точки
    R20A3, Виена - София, малко над 1000 км, бензин 5.8 л /100 км, засечено по метода пълно-пълно.
  29. 0 точки
    Ами при мен излизаха лесно, но не знам дали не е защото е имало счупени щипки, но както и да е, не са падали никога. Разгледай и в Ютюб клипове, но повечето са американски и нашият Acord там е Acura. Тук има друга идея без да се сваля цялата броня: Все някой го е правил и ще каже по-късно...
  30. 0 точки
    Само 20 теми по-долу - в последния (за момента) отговор:
  31. 0 точки
    Потвърждавам. Работи на умерени цени, обучава дистанционните. В момента експериментирам с AliExpress и за сега съм в средата на програмата за намаляване на разхода по втори ключ. Като я привърша, ще пусна отделна тема с линкове, снимки и описание на натрупания опит.
  32. 0 точки
    Дните се променят на всеки 10 до оставащи 30 , след това се сменят на всеки ден.
  33. 0 точки
    Нови материали са използвани за интериора. Сякаш една идея по-мека пластмаса. Осемстепенна електрическа настройка за предните седалки. И настройката на вентилаторите и климатика вече е с отделни бутони. както и добавени бутони до средния дисплей.
  34. 0 точки
  35. 0 точки
    И аз се зачудих как не ми светна, съвсем сериозно Може би не ми пука чак толкова, затова съм спрял да го мисля. Имам много по-продуктивни неща, за които да мисля. Докогато има нулева наказуемост за дребна/битова престъпност, дотогава ще има и хора, които ще се хранят по тоя начин. След това ще започнат да намаляват. Просто хората не искат да си изкарват парите с труд, искат ей така - с инвестиция от няколко хиляди долара за необходимата апаратура, която ще възвърнат за месец-два. Няма как да стане това в София. Колата спи на сигурен подземен паркинг с жива охрана 24/7 и камери. Спирам в 90% от случаите на сигурни паркинги и в 10% на случайни. Просто си има крадци. По повод лаптопа, директно-потърпевшия вече си е взел бележка и честите ми обяснения защо не се отваря багажник на обществени паркинги са брилянтно онагледени Лаптопът е служебен, работодателите чуждестранни, така че няма драма. Важното е ние да сме живи и здрави. Нашата цена да расте, а дребните душици... той животът ще ги научи. Със здраве, приятели
  36. 0 точки
    Привет, Споделям и моят разход: Сивик Type R, K20Z4, ръчка, бензин Всеки ден спокойно каране по 15км в 2 посоки, разход от 12.7 до 14.00. Зимата клони от 13.2 до 14 по борд а лятото е като по manual отново по борд. Извън града от 8.2 до 10.5 в зависимост от скоростта. Това 7/100 което пише извън града в книжките, сигурно е като я бутат.
  37. 0 точки
    Как се изключва автоматичното сверяване на станциите?
  38. 0 точки
    Обява за запознанство: Търся мъж с жилище- апартамент, може и да е без кола. Кола вече си имам.
  39. 0 точки
    В една фабрика се повредила важна производствена машина. Собственикът започнал да търси специалист, който да я поправи. Дошли най-известните инженери от цялата страна, но никой не успял да се справи с проблема. Един ден отнякъде се появил човек, който казал: - Аз ще отстраня повредата. Фабрикантът се усъмнил в самоувереността на непознатия, но се съгласил да му даде да опита. Майсторът отишъл да машината и бавно и методично започнал да разглежда различните и части, да я почуква, и внимателно се заслушвал в звуците на металната и повърхност. След десетина минути той се навел до една от частите на машината и ударил на точно определено място с обикновения чук, който носел със себе си. Ефектът бил мигновен. Машината веднага заработила. Фабрикантът бил изключително щастлив от бързото разрешаване на проблема, благодарил на майстора и го попитал колко ще струва извършеното. - 10 000 лири. - Но това е страшно много за 10 минути работа и един удар с обикновен чук! – възмутил се собственикът. - Ами вижте, сметката е проста. 1 лира струва диагностиката, която направих за 10 минути. 9999 лири е цената на знанието къде точно и как да ударя с чука.
  40. 0 точки
    Ти си май единствения късметлия, който ще купува 17 годишна хонда с нетропаща рейка... 😉
  41. 0 точки
  42. 0 точки
    За да не бяга часовникът, трябва да се изключи функцията СТ (Clock Time) на радиото. При включено радио се натиска бутонът PWR/Vol за повече от 2 секунди. С последователно натискане на бутона TUNE се превключват последователно функциите AF, REG, PS, A-PI, A-TP, CT и CLK. Избирането дали да е включена (on) или изключена (off) съответната функция става с въртене на бутона TUNE - вляво за off и вдясно за on. Повече подробности има на английски в ръководството <manual-FRV-07-ENG.pdf> - страници 153-154 (в PDF-a са 156-157). Линк към файла има в темата FR-V - документация.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...