Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 2.10.2018 in all areas
-
4 точкиПо въпроса за първата част бих искал да добавя, че какви тестове трябва да премине маслото ще зависи, от таргет групата автомобили и регион, към които е насочено. За USA/CAN маслата са главно Energy Conserving, а в последно време Resource Conserving ориентирани. Законовите регулации съм чувал, че изискват от новото поколение двигатели с 1 литър галон, да изминат определен (повече) пробег. Това означава, че двигателите стават повече екологични, а маслата използвани в тях задължително горивоспестяващи (EC/RC). Конструктивно и бензиновите двигатели търпят развитие. За да изхвърлят по-малко вредни емисии, трябва да изразходват по-малко гориво. Това се постига като се създават двигатели с по-малък обем, но по-мощни и задължително оборудвани с турбокомпресор. А от тук до LSPI феномена има съвсем малка крачка. Американските тестове за Fuel Economy са различни от европейските, но факт е, че всичките масла за USA/CAN с RC качества са все от ниските вискозитетни класове. Докато европейските тестове за икономия на гориво, не само са различни, но само някои от смазочните норми са способни да я достигнат. Това са ACEA A5/B5, A1/B1 и всичките ACEA Cx (някои повече, други по-малко). Докато ACEA A3/B4 самостоятелно не й е позволено да участва. Но тенденциите и в Европа са за намаляване на вискозитетните класове и препоръчване на смазочна норма осигуряваща F.E. По втория постулат, който касае азиатските двигатели на Honda за Европа. Не трябва да се поставя на везни дали американските стандарти или европейските са по-добри за един и същ азиатски двигател. Honda е пълноправен член на ACEA линк и е напълно логично, за нейните европейски двигатели да препоръчва европейски стандарти. Защото като цяло ACEA представлява изискванията за минималните и базови качества, които според членките производители, маслата трябва да имат, при употреба в двигателите им. Поздрави.
-
2 точки
-
2 точкиMobil 1 ESP 0W-30 и Mobil 1 ESP 5W-30 са с нови PDS и MSDS. В момента не мога да проверя какви са измененията спрямо старите. Разликата между двете масла е в количетвото на ПАО-то: 5 - 10 % за 0W-30, спрямо 1 - 5% за 5W-30. И двете са със 30 - 40 % съдържание на GTL.
-
2 точкиBlueDream4, според мен до преди десетина години някъде беше по на сметка да поддържаш немец, произведен до към 2001-2002 година, откъм части и консумативи. Отделно че бяха масови и автоморгите пълни с части. Отделно японските коли бяха екзотика и се ширеше мнението че за части се чака едва ли не от Япония. Сега обаче нещата се обърнаха - японската кола на старо се поддържа по евтино от швабата. А иначе ауди куатро си е класика и за мен :-)
-
2 точкиМога да ти кажа че си спасил този спир.апарат от блокиране съвета ми е след месец пак направи там промивка и когато видиш течноста да потъмнява,взамисимост от 1 да 6мес от това колко е била зле системата и има отлагания пак промии и ще имаш винаги супер спирачки.Аз съм си казал поради факта че имам друг комплект гуми зимни при свалянето ще проверявам винаги какво е състоянието на спир.течност в всеки апарат.
-
2 точкиЗдравей, нека да се опрем на фактите. Изискванията за двигателя са посочени както във вътрешнофирмените бюлетини, които се подават от Honda към дилърите, така и са упоменати в сервизната книжка (owner manual) дошла с колата. За конкретният дискутиран двигател смазочните норми са само по 2-те категории на ACEA, а именно ACEA A5/B5 и A1/B1 и по втория тип ACEA A3/B3, A3/B4. Всеки предполагам е виждал сервизна книжка и вътре за Европейските модели важат само и единствено стандарти по ACEA, а не по API/ILSAC. Обзалагам се, че който и каталог за масла (за Европа) да се провери за този двигател, нито едно от маслата които той ще предложи няма да съдържа в себе си стандарта по ILSAC. Възможно е да има по API, но той ще е просто притурка към многото поддържани от маслото стандарти. Но конкретната смазочна норма е друга. И затова тези каталози търсят и попълват масла, които черно на бяло отговарят само и единствено по ACEA в съответния вискозитетен клас - от SAE 0W-20 до 5W-40 примерно. Горното масло линк в техническия му документ няма черно на бяло никаква норма по ACEA, а само спецификации по VAG. Затова няма как и каталога на Kroon Oil да попълни това масло като препоръка. Все пак аз виждам че характеристиките на това масло са стъпнали върху ACEA A5/B5, но не и върху ACEA A1/B1. Към днешен момент в процес на отпадане е последната категория и единствено новата ACEA C5 може да претендира че заменя и покрива характеристиките на ACEA A1/B1, но забележете, вече само в SAE 0W-20. Никакви SAE 0W-30 масла. Не много в страни от темата за японските (дизелови) двигатели, е че и там препоръките са само и единствено пак по ACEA. Да, ILSAC няма дизелов стандарт (остава и да имаше), но API имат (отпаднал 2011 г API CF). Въли гърми тук ако няма DPF се изисква отново ACEA A5/B5, или A3/B4, а ако има ACEA C3 или C2. Моето мнение при избора на масло се свежда в това, да се има в предвид оригиналните и първични изисквания на Производителя и чак след това да се лавира (както направих с ACEA C3 вместо A3/B4). Но общото при европейските двигатели набързо проиграни са именно, че кръга се затваря и всичко се върти около ACEA (или по-точно това което изисква Honda към този момент) . И който желае да се отклони от тези препоръки, хубаво, но на своя отговорност, защото умишлено обезсилва смазочните норми предписани не от кой да е, а от Производителя. Ако последния след време промени във вътрешнофирмените си бюлетини и позволи стандарти по API/ILSAC за този двигател, това ще е решение спуснато отгоре, но към днешен момент това не е така. Поздрави.
-
1 точкаНапълно се съгласявам! Просто трябва да се избере подходящото масло, удовлетворяващо изискванията и нуждите да дадения двигател. Бих перефразирал: "... за нейните японски двигатели да препоръчва определени европейски норми по АСЕА.
-
1 точкаДобре де, що не звъннеш в Бултрако да питаш или направо поръчай от линка на @aleksandur. За оригинални са си направо евтини. http://namaleniavtochasti.com/accord-clcncm-2002-2008/22767-shpilka-dzhanta-90113sa0006-0384001-acura-honda.html Ето неоригинални Febest.
-
1 точкаНай-напред почваш от там.Имах същия проблем и се оказа,че филтъра не е пипан от как е станала кола.
-
1 точкаЗдравей! Възможно е масленият ти филтър да не е качествен. Има клапан в него за задържане на маслото,т.е. маслената магистрала да остане пълна. Ако този клапан не е добре връща всичкото масло в картера и като запалиш помпата пълни отново навсякъде. Логично е след два дни да ти се вдигне малко нивото при положение,че възвратния клапан на филтъра не държи. Смени маслото и сложи хубав филтър. Пиши после пак!
-
1 точкаЗдравейте на всички! От месец и нещо се придвижвам с таз чудесия: за съжаление или не, не е моя, а служебна, но я карам само аз. Моделът е от завода в Англия, купен януари 2017. Аз я получих на 36000км, сега е с почти 55. Изключително съм доволен от комфорта и разхода. За сега ми е падала на 5.9 без климатик, с темпомат на 120. Ето и малко сухи данни: 1.6 битурбо, дизел, 9 ск. автоматик. Голямата навигация, пълен кожен салон, панорамен покрив.
-
1 точкаКолите с Д15б2 90% имат газ от тях 80% с обикновена АГУ. Питането ми е заслужава ли си моно към пълна и ОБД0 към ОБД 1. Ако може да пишат само практикуващите. П. С. Искам да помоля за малко повече Respect към колегите които от години се ровят по кошове на хонди и намират време и за нас тук. Много е лесно на клавиатурата?
-
1 точкаЕдинственият начин да разбереш дали вискозитетът на ползваното масло пасва на конкретния мотор и стил на каране е да направиш анализ на отработката на маслото (UOA). Всичко останало е в сферата на догадките. С новата формула (Ca-Mg пакет) Амсойл значително намалиха съдържанието на сулфатна пепел и в момента по техни данни тя е 1.22, а не 1.4, както беше преди. При условие, че нямаш разход на масло, или разходът ти е минимален (за мен под или около 300 мл+- на 10 000 км) не трябва имаш притеснение за катализатора. Сярата в бензина ще го съсипва повече от маслото.
-
1 точкаДобре е да се смени и филтъра на купето. Обикновено ако си забравил да го смениш (той си е консуматив като всеки друг филтър) стъклата се потят повече от обикновено, а и вреди на здравето ако не го подменяш на време.
-
1 точкаКолега, ако не искаш да ти се потят стъклата включвай си климатика (независимо дали парното духа топло и студено) и тази иконка долу да е изключена, т.е. парното/климатика да взима въздух отвън, а не да върти само въздуха в купето. Стъклата не се сушат като пуснеш парното на топло, а кто пуснеш климатика - във въздуха от климатика винаги има по-малко влага, отколкото в горещия. Не случайно на по-новите коли като превключиш парното да духа на предното стъкло тази иконка/опция долу автоматично се изклюва и също така автоматично се пуска климатика. Ако парното ти е слабо това е признак за проблем в охладителната система, най-често неизправен термостат. Ако термосатът ти работи нормално колата трябва да вдига стерлката за темп. до оптималната позиция (малко под средата) за не повече от 2-3 километра в студено време. Ако й отнема да се качи до там за по-дълго време, значи термостатът ти не работи, както трябва, т.е. запекъл е отворен.
-
1 точкаБлагодаря много колега! Отново перфектен и добре аргументиран отговор. Има и едно друго нещо, което мисля сме коментирали тук, а именно, че някои производители подлагат маслата си само на определен вид тестове, които според тях са полезни или задължителни за определения пазар, на който ще се продава съответното масло. Това се прави, защото всеки тест струва пари. Т.е. искам да кажа, че щом на едно масло не е написано, че покрива АСЕА, API или ILSAC, това не винаги значи, че не ги покрива, а че не е тествано за някой от тези сертификати. Примерно на маслата за Европа се набляга на сертификатите/нормите по АСЕА, докато в САЩ се набляга повече на тези по API и ILSAC, което до някъде има логика, тъй като АСЕА е европейскa асоциация, докато API и ILSAC са американски асоциации. Това може да се види от книжката (owner's manual) на коли с еднакви двигатели, но едната произведена за Европа, а другата за САЩ. Може и да не съм прав, но това са ми наблюденията.
-
1 точка@Stamba - Хубава тема, добре си се сетил! Преди моя любим акорд, карах известно време Ауди А4 комби 2001г. Avant Packet 2.4 V6 quattro 170 коня manual transmission..Какво да ви кажа, зимата беше много стабилна и вървеше достаа, освен стандартните неща, като обслужване на мотора, често ми се налагаше да подменям и крушките на фаровете. Минуса и беше високият разход 16-17 градско и 8-9 извън града. Не мислих да се разделям с нея, но се случи най-лошото, един петък вечер катастрофирах в парк Кайлъка гр. Плевен, които е запознат с мястото знае, спасиха ме здравите ламарини!!!...тотал щета..От тогава имам за "обеца", вече 5 год. нямам происшествия И ДАНО ДА НЯМАМ! Огромен фен съм на Хонда, но съм и привърженик на Ауди, голям комфорт, бързина, удобство, зимата ми правеше кеф да карам по натрупалия се сух сняг..По-добро от куатро системата, за мен няма! В момента съм тежък фен на Японското.
-
1 точкаАз също споделям това виждане. В японските указания за експлоатация на К24 (и не само) по отношение на 0w-20 маслата винаги се слага "*" и се сочи, че с това масло се постига най-голяма икономия на гориво. Да, за Америка вискозитетът за тези мотори е 0w/5w-20, но една от основните причини за това (а може би и политически единствената) е CAFE (Corporate Average Fuel Economy). Не смятам и не искам да влизам в спор. Уважавам и ценя мненията на колегите. Радвам се на нашите дискусии. колкото и скромни да са те. @dandilov е напълно прав за предписанията на Хонда - ILSAC . Няма спор по отношение на този въпрос. SAE 20 "не са лоши масла", още повече Хонда ги препоръчва. Ако нямате разход на масло, ще можете да се ползвате от техните предимства в пълна степен. Долните редове съм се въздържал да ги пиша по ред причини, най-голямата от които е погрешното им разбиране, което да доведе до ненужни спорове и съмнения за избора на масло. Все пак, може би вече им е назряло времето... Има много теми по въпроса и много аргументи за и против SAE 20 с/у 30. Каквото и да се говори обаче, притеснения относно 20-ката (и надолу SAE 16, 12, 8) има. Самият факт на присъствието на множество и различни модификатори на триенето (понякога в особено големи количества; играят роля не само за икономия на гориво - те са мултифункционални), търсената синергия между тях и ZDDP-то и друго скрито ноу-хау на производителите на масла говори, че при нисковискозните масла се налага вземането на мерки за намаляване на потенциалния износ на мотора, поради нарасналата възможност за появата на гранични режими на триене (mixed lubrication - натоварването са поддържа едновременно - както от масления филм, така и от частично докосващите се повърхнини на детайлите, обусловени от тяхната грапавост; вж. кривата на Stribeck), както и на такива метал-метал (boundary lubrication). Има и един друг базисен спор - ILSAC vs ACEA. Кои масла са "по-добрите". Както може би се сещате вече, и тук няма ясен и еднозначен отговор, но като че ли ACEА има леко преимущество, вкл. през призмата на вида и количествата използвани бази, вида на подобрителите на вискозитета (VIIs) и техният SSI (shear stability index; за европейските масла за типичен се смята SSI = 22, а за амeриканските SSI = 55, т.е. европейските масла са по-стабилни (shear stable)), както и NOACK-a, който е по-нисък при европейските масла, особено тези, имащи MB-229.5, 229.51 и 229.52, както и VW 504/507. Следва да кажа, че поне един от хората с голям опит, занимавал се е формулирането на масла (умишлено не пиша кой, ще трябва да ми се доверите), счита и се осмелява да го напише, че начинът, по който ILSAC стандарта те кара да формулираш маслото е "напълно безумен" (глупав) - принуждава те да "изкараш маслото от форма" по такъв начин, че едновременно да е прекалено летливо (висок NOACK - идващ от по-големия % на базата с нисък вискозитет, правеща маслото по-течливо => горивна икономичност), да съдържа твърде много VII (и то от грешен тип - като вид и SSI -> лесно "ширване" - пак във връзка с икономията на гориво => по-нисък HTHS), както и да съдържа модификатори на триене, които всъщност не правят нищо, освен да намалят консумацията на гориво. Както се вижда от горното - спорове много, аргументи за и против 20 vs 30, ILSAC vs ACEA и т.н. също много. Явно всеки ще се наложи да ги прецени сам за себе си и предвид това какво търси - икономия или защита, като задължително се съобрази поне с вискозитета (SAE 20, 30, 40), указан от производителя. Според мен всяко едно качествено (от проверен производител и източник) масло (без разлика ILSAC или ACEA) при нашата нормална ежедневна експлоатация на колите ни ще си върши работата чудесно, стига да го сменяме на време. Дали (ще) има явно осезаема разлика между динамиката на мотора с 20-ка и 30-ка, също е доста субективно и в не малка степен ще зависи от начина и условията на експлоатация на мотора, особено когато 30-ката "пропадне" до SAE 25 или 20 . С най-добри чувства - Поздрави на всички!
-
1 точкаНадявам се да не предизвикам излишна дискусия (вече дъвкана в предни страници), но аз се спрях на 0-30 или 5-30 вместо Х-20 в известна степен защото съм склонен да вярвам, че немалка част от причината Хонда да сменят препоръката си към по-тънкото масло идва от еко-съобръжения и икономия на гориво потенциално за сметка на защитни характеристики. Някак си ми се иска да не съм сезонно обвързан с определено масло и да мога спокойно да го карам по магистралата в жегите и ако се наложи да понатисна педала във високите обороти и като цяло да имам по-добро предпазване на двигателя в съответните ситуации. В книжката Хонда са описали масла от 0-20 до 5-40 за всякакви температури и дори до 15-40 за темп. по-високи от -15°C, така че не очаквам да е крайно грешно да карам с 0-30/5-30. Разбира се това е моята логика, без много опит и теоретични познания – затова и съм тук и питам вас. Другата препоръка на Kroon за европейски К24 акорд 7 е Enersynth 0W-20. Ако нямате против, можете да си кажете мнението и за него, но не исках да провокирам „Х–20 срещу Х–30“ дискусия, която се е водела и преди. Хиляди благодарности за отговорите досега. Това е със сигурност най-полезният и културен автомобилен форум, който съм следял.
-
1 точкаФен,може ли да има такава работа или аз си внушавам .От месец насам карам на минимума маслото на мотора и чека не ми е светвал за неефективен катализатор -не е било досега за толкова време да не светне .Може ли при ниско ниво да не гори масло толкова и затова да не трови катализатора .То и маслото по- бавно намаля сега ,пак си я карам във високите само -както обикновенно . Що ги пишат тези коне -само голям данък да плащаме ,след като за да се разбяга истински все до червеното трябва да отива
-
1 точка
-
1 точкаВ Щатите Акорд започва от 23 000 долара, като топ спек-ът е 35к, ЦРВ от 25к, защото се сглобяват там.
-
1 точкаПроблема не е в родината, а в държавата и не в хората, а в народа. Природата е чудесна, инфраструктурата ужасна. От радост ли да пием, от мъка ли, или от сутринта?
-
1 точкаЗдравей колега. Аз ползвам ето тази Reversing camera link. и съм я монтирал на пластмасата след светлината на номера в дясно. Няма смисъл да си махаш лампичката. Друг е въпроса какво изпълнение ти е хондичката. Ако е с NAVI можеш да ползваш дисплея на навигацията. В противен случай трябва да си купиш камера с дисплей. Същата се предлага с отделно дисплейче или с такова заместител на огледалото за заедно виждане. Вижда се добре. Прикачвам снимки. Поздрави!
-
1 точкаТърсех само 3 врати, това беше тогава единствената в моя бюджет. Гледах 2-3 други, пълни гробове за 10 и нагоре. Не ме отказа, защото колата си беше това, което търся. Приплъзване, разбирай само на 3та и 4та, при кучи студ и цялата газ на 2000об и леко се усеща, че приплъзва. Една жена никога няма да разбере даже. Не си го представяй , че се форсира до 5к и не можеш да тръгнеш. В ЮК форума има репорт, за кой кога му е приплъзнал, за пръв път. Имаше коли от 3000км, с буксуващи и такива на 200к, който никога не са имали проблем. Официално Хонда не признал за проблема, но е установено слаб притискател. Както казах, вместо да се дава 1400лв за комплект с маховик, се взима стейдж 2 съед. с плътен маховик за същите пари. Има маптнати на 200к.с. на колела с такъв съед.- никакви проблеми. Парното - съм с яке цяла зима. Тук се дискутира, някой твърдят, че не е вярно, но аз нови дизели , все си е клинч вътре, докато минат 10км поне. Признавам за круиза не знаех, но при над 75% градския ми километраж не мога да си позволя да го оставя и да влизам в авариен режим, заради 10 годишен дпф филтър. Мен не ми пречи, някои са болни и не търпят такива минуси да имат. Пак казвам, аз съм си доволен, проблеми никакви не съм имал. Не съм като сектантите, дето правят всичко на пролет и после чаааак на есен и пак да казват, че са доволни. Френско ще те разболее, немските дизели пък тракат, като каменотрошачки. Това е всъщност, нещото, което ме дразно доста са вибрациите на място.
-
1 точкаКарам 2г. дизел. Маховика може да се хване дали е заминал, като при запален двигател гасиш веднъж с натиснат съединител и още 1 път с пуснат и слушаш, в коша дали има затихващи тракания (не помня дали натиснат или пуснат съединител, на тотал маховик се чува как прихлопва, докато затихва). Съединителят е репортвано , че приплъзва от чисто нова кола, решение с нов оригинален е със същия ефект. Има обаче усилен съед+солиден маховик от Англия за същите пари, като комплект ориг. съед. с демпферен маховик=1400лв. Моят и 2те зими приплъзва слабо от време на време, като скове -5 и надолу градуси. Никога друг път не е приплъзвал. ДПФ след '07 . Моят го махнах, светва дпф лампа за 2 мин и толкова. Проблеми НУЛА. ЕГР съм го изчистил само. Проблеми има с дюзите, когато спре да пали топла. 1бр. дюза 700лв, рециклиране 300 по спомен, друга магия май няма за тях. Естествено може да нямаш никакви проблеми. Проблем с колектор, стоманеният се пука. Мнения за решение колкото искаш. От нов чугунен (250лв) до заваряване на стария и пр. Моят се усеща, че пуска смрадня под капака и вкарва в купето доста гадно. При първо палене да се гледа зад мотора, дали нема да изпуши (видях една такава) или дали смърди яко на изгорели газове зад моторетката. Проблем с турбо не съм чел да е масово. Парното си е слабо, кой каквото да ми говори. Окачването знам , че аморт. си умират, както и предните шарнири - върви с носача - 200лв/бр, аморт. по спомен са 100-150/бр. Аз съм чук, за 2г. една биалетка - 25лв. Прибиращите се огледала помня, че веднъж ги пробвах да видя как работят. Неизползваемо, проблем с тях не би ме трогнал. Плюсовете са по-ниската цена. Разходът е песен - 7-9 в София, навън 7-8 с натискане. Също динамиката дизеляка тръгва на ниски, много приятен за каране, не като бензина, дето на 2000-3000 оборота да е 40-50к.с. 140 срещу 140, но нютоните са 2 пъти повече. Плюс е и модерния вид, 10г. кола изглежда свежо на нашия автопарк. Не като голф 5 (за същите пари). Ест. и аз исках бензин: по-лесен тробъл шутинг, при покупка няма турбо, дюзи и демпфери, но цените са +2 минимум . Сега съм доволен. Не ми се занимава с газови, а слезнах от точно една една спряла бензинка, дето под 10 градско не даваше. Нисък разход и добра динамика. Проблеми нула. 8500 (на табела 9600, т.е. пазари се здраво) ДПФ на вторични - 200лв, старите гуми - 200лв, сам я обслужих 150лв., 2ри комплект джанти - 200лв и 8 нови гуми - 1000лв. Излъгах за ДПФ филтър. Като го махнеш физически и круиз контрола умира. Ползвали общ електронен блок, бла, бла, спира да работи. Някой твърдят че след записване на нова горивна карта /МАП/ тръгва, други казват, че е мимолетно и пак спирал да работи. Круиза се пробва с над 40км/ч.
-
0 точкиТова, че не си разбрал е твой проблем. Темата се заключва поради поредното активно участие на @Japanese fever. С колегата @goldbyrk ще продължим по друг начин. Ако желае да продължим да пишем в нея мога да я отключа след зачистване.
-
0 точкиКато за китайците бива. Те много харесват големи и евтини коли, а това е точно такова - с размерите на Акорд и с чарколяците от Джаз. :) Най-дразнещи отново са големите арки на калниците и малките колелца в тях. :(
-
0 точкиМного кола за малко пари, но да беше мАалко по-елегантна, макар че многолюдният поднебесен народ и така ще я "харчи". https://autoreview.ru/news/novyy-sedan-honda-crider-kuzov-bol-she-motor-men-she
-
0 точкиВърви един човек заедно със сина си по улиците на американски град. В един момент малкият вижда плакат на настоящия американски президент и пита баща си. Тате кой е този Тръмп? Бащата се почесъл по главата и казал. Тръмп моето момче е третият президент на Америка по времето на Путин.
-
0 точкиТо не е виц, ами направо е парадокс. Постоянно мърморя на моЙта следното: - Пусни го най накрая тоя съединител, че ще го стопиш! - Стига ръчка така джанлатската скоростите, че ще ги потрошиш! - Не го ли чуваш този двигател как се мъчи, свали една предавка надолу! - Гледай къде караш, пак остърга боята! - Как не я видя тази дупка, направо откачи окачването! И така нататък, и така нататък. Мога да изброявам до утре. Сега ще кажете, къде е парадокса? Ами парадокса е там, че като влезете в автокъща и се загледате по някоя таратайка. И джамбазина ви посреща с репликата. "Гледай я каква е запазена тази кола, една женица я е карала".
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00