Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 19.04.2021 in all areas
-
7 точкиПрав си, добре е човек да е финансово грамотен, ама да цепи стотинката и то предварително... Няма как да знае какво ще възникне, а каквото и да е то - струва пари, време и нерви. Акорд 7 комбито купих 2015-та за 12800 лв (с обслужването). 2020-та го продадох за 11040 лв. През това време съм дал около 3000 за ремонти и обслужване + 933 лв за втори сет 17-ки и 6 гуми. ГО и данък не помня, ама са поне 2200 лв за 5-те години, а бензин ... колко да е изхарчила за 32000 км (за 5 години - среден и груб разход 10/100)? И кво излиза -12800 колата, - 6133 масрафа, - поне 6000 за бензин. Значи 25 бона дадени, а получени 11. Еее, аз сега прекаран ли съм, или зле съм си направил сметката? Така написано излиза че е трябвало да си взема Трабант и да го карам само по коледа, а после да го продам на некой носталгичен немец, та да изляза на + . По-предния Акорд го купих за 22 бона, а го продадох за 6, а колко съм дал за 11 години по него - "хал хабер си найн". Като знам сега какво карам - няма да смятам, че жената ша ма убие, макар че и е добре отзад на дивана, а за 8 месеца съм минал 16000км! С уважение към труда на автора на темата, но автомобилът си е разход в графа "практично УДОВОЛСТВИЕ". Безплатно е само сиренцето - в капана за мишки.
-
6 точкиТова са хипотетични сметки. Единственото сигурно нещо е покупната цена и то при положение че не е с кредит. Удобство и удоволствие трудно се остойностяват, а режийните разходи са пост фактум, и сметката е видна чак след продажбата на колата, както и цената и - при раздялата с нея. Обезценката е имагинерно понятие и няма значение след конкретна уговорка с купувач, па ако ще той да разправя че след 5 години е паднала на половина. Логиката на такива сметки е да види човек колко е ограбен от автомобила, а трябва да е обратното - да помни колко ползи и радости му е донесъл. Иначе ще се чувства прецакан иии - вертикален полет от терасата. Все едно да седнете с жената и калкулатор в спалнята, па да сметнете за 18 години, колко ще ви струва 1 дете. И после кво - слагаш презерватив?
-
5 точкиСтига бе пичове.Сега ако ми кажете,че калкулирате и кога ще се развали пералнята,колко пъти ще се разболее детето и колко снимки ще ви пратят катаджиите годишно направо ви се кланям.Ама да си смятам автомивките и да треперя да не ги превиша ми се вижда малко ненормална работа.За какво ми са после тези спестени пари,като цяла година съм живял и съм се чувствал,като микроб.
-
3 точкиЗдравейте, След като попднах на тази статия на Стойне Василев, известен финансов консултант, реших да си направя една сметка. https://smartmoney.bg/kolko-ni-struva-da-pritejavame-nov-avtomobil/ Знаех, че притежаването на автомобил е скъпо удоволствие, но се оказа доста по-скъпо, отоколкото очаквах. На следния линк пък може да видите и надявам се да използвате таблицата, която направих. Направих сметка за кола на старо, в моя случай (притежавана от 2 години). Ако някой не може да ползва файла, а го иска, нека да ми пише. https://drive.google.com/file/d/1Uf66_yUDkmy5Em2NAoi1gHHximG0Siof/view?usp=sharing Разгледал съм 3 слуая, за 2, за 5 и за 8 години. Всеки случай е специфичен, например, на мен ми се наложи да направя някои доста скъпи ремонти, които се правят веднъж в живота на една кола.
-
3 точкиИ пускам парното макс на 1 да не ми вдига разхода 😂 Стига бе хора, казах ви че тази сметка ми отне 1 час максимум. В кар спендинг просто си въвеждам ремонтите, защото по едно време станаха много, а и платформата е приятна. Ако сте забелязали никъде не си водя зарежданията на гориво, а съм сметнал някаква средна стойност за таблицата. Има хора, които си водят пък този разход и аз не мога да ги разбера. (опа, сори към модератора) Истината е някъде посредата. Попринцип съм голям разсипник и крайно време беше на 35 да вкарам малко мисъл. Определено тези похвати дисциплинират.
-
3 точкиПомня 1 фраза от Любо Ганев, по повод диетите. - "Не искам да живея като болен, та да умра здрав". Но да не изместваме темата - някому тя ще е полезна. Като сметне ще види че е по-изгодно градско да ползва такси, извънградско да взема рент а кар, а за почивките да наема кемпер.
-
3 точкиЗа да не задълбавам и аз ще кажа и моето мнение на кратко. Приходите определят разходите. Колкото по големи приходи има един човек толкова по големи разходи може да си позволи без да ги усеща. Смисъла на живота е един и същ както за по заможните така и за по малко имащите, тоест една вечеря на ресторант може да излезне 200 лв на лицето с високи приходи а на другото в къщи с две яйца за 40.ст. И двамата си лягат нахранени и готови на другият ден за работа тоест бюджетат им покрива разходите да съществуват, на другият ден пак всичко се повтаря. Същото е и с колите, за това са и различен ценови диапазон. Иначе както казва Цецо, с презерватива е най евтино и изгодно и сметката най излиза.
-
2 точкиТемата ще е полезна ако и други колеги, по примера @Bizzito, покажат реални данни за разходите в някакъв систематичен вид. Така всички въпроси от рода "скъпа ли е поддръжката на Хонда?" могат да бъдат препращани тук. Ето ви реални данни за поддръжката на CR-V трета генерация за период от 12 г. Покупна цена, обезценка, каско, ГО, данъци и гориво не водя, но тях всеки може да си ги сметне и сам. Моята статистика е от гледна точка степен на надеждност - т.е. ремонти и обслужване. Забележете, че основните разходи са за качествено обслужване и хубави гуми.
-
2 точкиВиждам, че май повечето хора помислиха, че се оплаквам или нещо подобно. Няма такова нещо. Колата не ми тежи на бюджета и дори мога да си позволя повече, но не виждам особен смисъл. Просто докато не взех наготово таблицата от статията си нямах и на идея колко ми струва колата на месец. Затова реших да я споделя ако някой се заинтересова да я ползва. Все пак загубих около 1 час работа по нея. Покрай това научих и че закупуването и поддръжката на един нов сув такъв клас излиза от 600 до 900 лв на месец за 5 години. Някой подозираше ли до сега каква е сумата? Всеки знае колко струва в магазина и почти всеки може да ги извади ако реши. Но каква е крайната цена и то на месец? За да може да си го сметнеш в крайна сметка като процент от дохода
-
2 точкиКапков тест 4 1. Petro-canada SS 5W20 Ilsac Gf-6,от lubrifilt. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-190300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 5000км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 60/40 6.Средна скорост,около 30км/ч. 7.Сезон на експлоатация 03.12.2020 до 18.04.2021г. 8.Мото часове около 170 9.Изразходвано гориво 520л.газ и 60л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.3л. 11.Доливане няма,разход 2-3 мм.на долу. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване средно тежък,към лек (зима...). 15.Предишно масло-Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката я докоснах,до офисната хартия. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло Смяната на цялото масло е извършена,само през щеката и гърловината на капака на клапаните. Картерната пробка,не е отвивана този път (а трябваше). Сменено впера с Mobil1 5W30ESP от коксмотор. Източено от пробката,на загрял двигател и изтеглено несливаемото количество,чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне. Прилагам снимки,на количествата източено (включващо и това от масления филтър) и налято масло. 4.7л,най добрия до сега резултат!Не знам как стана,но явно защото мотора беше топъл. П.П.Ето и почерпката,за добре свършената работа: 🍺 🍻Ха наздраве и който желае,може да сподели мнение,благодаря!
-
2 точкиТаблици за колите и аз имам, но не е нищо ново, че автомобилът, за да се поддържа добре и да запази стойност, гълта пари. Но това се отнася за всяко нещо, което носи някаква полза. Трябва да се сметне именно ползата и добавената стойност, т.е: 1. Удобство, спестено време 2. Дали е налична равностойна алтернатива 3. Положителните емоции от закупуването и шофирането на по-нов, по-хубав автомобил, особено за ценител. Във връзка с т. 2, намали стойността на горивото с цената на алтернативния транспорт, доколкото има такъв. При закупуване на автомобил обикновено е много ярко изразен големият проблем: несъобразен бюджет спрямо потенциалните, а понякога и първоначални разходи.
-
1 точкаОтново – темата замина оффтопик, а не е в този раздел. Очевидно целта е да е полезна на някого и да се споделят мнения за начина на изчисление. Убеден съм, че никой не трепери. Да имаш изчисления на база статистически данни е обективно полезно в прогнозирането на бъдещи разходи. А това очевидно е полезно по много причини. Та отново – всеки по свое му. Нека приключим с офф топика.
-
1 точкаАз не искам да съм такъв - знам какво им е коствало. Искам и успявам да съм себе си. В това отношение съм по-напред от тях.
-
1 точка1 Бизи, аз лично изобщо не съм си го помислил. Предполагам и другите колеги. повярвай ми разбран си правилно. 2 В това съм сигурен, иначе отдавна да си я разкарал.
-
1 точкаТо и тук е така, за който го желае. По повод сметките и калите - шефовете ми са милионери. Единият е прагматик. Купи си S класа преди години, кара я зверски, плаща си солено за което, врътнал и е половин милион км и казва че го устройва напълно и няма да я сменя. Другият има няколко актуални коли. Ленд Круизър - вече вехт, но за всеки случай, ВМV X7 - чистак ново, за представителни цели и Панамера, която си взе отдавна и защото го кефела музиката. Тя е под 50000км от нова, а е от първите - за нея как си е направил сметката за лев на км/ден. Има различни хора и мирогледи. Едни се успокояват от мнимия факт че държат живота си под контрол, а други просто га живеят.
-
1 точкаКолеги, темата е колко струва да притежаваш кола. А не ползи и недостатъци от воденето на сметки. Всеки си има приоритети – за едни икономия, за други – кефа от шофирането, за трети – някакъв баланс. Четвърти пък ги кефи да водят статистика .
-
1 точкаJHM - Не знаеш колко е прав! Намерих си такава, дето не и дреме колко и как я карам.
-
1 точкахаха, кръчмарски сметки. Вземи прочети 1-2 книги по темата и ще разбереш, че не е така. Мога да ти кажа, че хората които имат милиони много добре си правят сметката Те затова и ги имат. Не са паднали от небето.
-
1 точка
-
1 точкаТрудът ти не е безполезен и благодарско за таблицата. Аз също не бях правил обща калкулация. Признавам че не ми хареса резултатът от тотала, но щом казваш че е добър - полезно е за мое успокоение. Аз не гледам така, защото ми се струват много, ама нали не са дадени наведнъж. Просто съм си романтик / мечтател, а прагматиката идва от житието и ЕГН-то. Парите идват и си отиват, от тях остава само храната за душата. Да, мога да си позволя "големия шлеп", защото данъкът му е лев на ден, но за ремонти, обслужване и зимен сет гуми/джанти за 16000 км съм дал под 10 стотинки на 1 км. Това разбира се е без горивото, ама нали е с АГУ -изхранвам я. Това обаче как ти описва кефа от V6, SH-awd, активния круиз, Bose-то с 11 говорителя, климатроника следящ слънцето, завиващите фарове, автоматичната щора иии т.н. ? Сметките са 1, а радостта от живота е друга бира - наздраве!
-
1 точкаНе съм го мерил в отделен съд,но да кажем около 500мл.,според предишния налят обем, на петрото. С тези къси преходи пали гаси ,доста си поработваше на бензин.
-
1 точка42753 SWA A53 работят на 315Mhz и са само за Accord и CR-V 2008-2012. За Accord 2012-2015.са 42753 TL0 G52, 433Mhz и не са взаимнозаменяеми с горе описаните. Това е от колегата @misho
-
1 точкаХа наздраве! Това масло, на 5000 км изглежда като карано само на бензин, а не на газ. Вярно, че и несливаемият остатък е оказал някакво влияние, но то е по-видимо предимно в първите капкови проби. После нещата трябваше да се успокоят. Сега не изглежда никак добре за газ. Пак ли е виновен "факторът БГ", не знам... Колко мл. несливаем остатък източи този път?
-
1 точкаБравос на Рено - за шегата! Тоя Тото нали му се "клатеха краката" в МБ и за това е акционер и в Астън Мартин. Пуснал е корени насам-натам, като плевел.
-
1 точкаТова изобщо не е вярно! Williams сами си правят скоростнити кутии и хибрида. Да не говорим, че Тото има много малък процент акции в Williams което си е едно голямо нищо. Иначе е нагъл https://clubs1.bg/news/volf-dobra-rabota-mertsedes/ от което може да спечелят биковете с една добра оферта, а те са хитри и ще се възползват от най малкият скандал, за това и Чеко е с едногодишен договор. Тото директно заплаши хлапето че ако слуша може и да го вземе, ако не ще пие една студена вода". Тото почва да ми става смешен и един ден ще съжалява за тези си думи.
-
1 точкаТочно така, това са сметки, които е добре да се направят, когато избираш кола. Нова, стара, клас и т.н. Най-вече ако имаш точно определен бюджет. Освен това, според мен обаче, е добре човек да е финансово грамотен и в един момент, когато се налага да седне и да направи такива сметки. Било то за кола, апартамент или нещо друго. Много хора не го правят и накрая се чудят къде потъват парите им. И аз бях така. След като прочетох книгата на Стойне и започнах да прилагам някои неща се чувствам много по-комфортно. В таблицата за двете години числата са абсолютно реални. От май 2019 до днес. За 5 и за 8 дори мисля, че леко съм ги завишил, защото навъртам само около 8 хил км на година. Дори сега с карантините и 5 едва хващам. Обезценката на колата мисля, че също е доста точна, защото следя пазара, а тя е най-важния фактор.
-
1 точка
-
1 точкаЗдравейте, поръчката ми е : Линк: https://www.ato24.de/de/castrol-edge-professional-h-c2-0w-30-honda-1-l.html Вид и количество: CASTROL EDGE PROFESSIONAL H C2 0W-30 HONDA 6x1 L Стойност на поръчката: (6*11.95 )*1.9675 = 141.07 лв Начин на плащане: парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: чрез куриер
-
1 точкаКато взех мойта от предишния собственик знам, че колата е имала удар и някой от датчиците се бъзика и от време на време ми светка този чек и гасне след време. Ако си сигурен, че при теб е от тези датчици прилгам ти снимки на тях и парт. номера и къде се намират. Аз за момента не искам да разглабям брони и тн., ако не се лъжа са два броя датчици.
-
1 точкаНещо подобно си направих и аз, преди да взема Хондата, този път... 🙈 Всеки се простира според чергата си! 😉🤟 За да ми излезе сметката, ще трябва да карам още 3 години, но без сериозни ремонти... Ако нещо се обърка, ще взема малката Корса на жената-🙊🙈😁
-
1 точкаМакс е нахъсан за шампион, както и Хами - като за последно. Болидите им са релевантни, така че - "ша има пукотевица". Ботас и Чеко са "втори цигулки", но - таи се в душата им погром над титулярите. На Хам, тая година ще му е някак напрегнато.
-
1 точкаЦецо, Williams е дъщерния отбор на мерцедес... Трябва да се съобразяват с тях, щат нещат. От там им идва хляба Интересно беше, Ботас никакъв го нямаше през цялото състезание. Макс му направи +1 лап по едно време. Общо взето всичко беше късмет и добро тръгване.
-
1 точкаЗдравейте, проблема е решен. Компресор 2-ра ръка - 250 лв. , запушен радиатор - сменен с нов - 300 лв. с работа. Смяна на комресора - 80 лв. за труд. Към момента всичко е идеално
-
1 точкаТоя Тото много занаглял: „Цялата ситуация изобщо не трябваше да се случва. Валтери имаше лоши 30 обиколки и изобщо не биваше да е там. Но Джордж изобщо не трябваше да прави тази маневра, имайки предвид че пистата все още бе мокра. Това крие риск, а колата пред него е Мерцедес. Каквото и да се случва, никой млад пилот не бива да забравя тази перспектива.“ Напротив - види ли някой МБ пред себе си - "бой по канчето"! Да не са се родили Богопомазани. Браво на Ръсел, и без това има да си му връща.
-
1 точкаОправиха си бакиите както казах резонанс нещо е опирало в изпускателната система сега си работи както трябва и няма вибрации при гасене. Благодаря
-
1 точкаИ от мен без лоши чувства, човек ,като сгреши трябва да има достойство и да си признае, така е, навярно тази година ще ми е последна със Сивика и ще го продам,ще се върна към джазето.Притесняваше ме факта, че стана на 20 години , а нищо и нямаше , всичко работеше перфектно по нея,саво възрастта ме притесняваше, че ще започне едно чупене, ремонти, трябваше отново да си купя джазка,хем щях 2011 година да си взема.
-
1 точкаРезбата е 1.25. Болтовете са развити и амортисьорите сменени. Но единия болт остана със заварена гайка, т.к. се заобли...
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаЗдравейте, Колеги! Маслата пристигнаха. Tези, които ще пътуват с куриер, ще ги сортирам и опаковам днес и ще ги изпратя утре, а тези които са за лично получаване може да се взимат. 🙂
-
1 точкаВсем привет. Ребята, не получается встроить видео сюда на форум. Оставляю ссылку на канал, надеюсь админы не сочтут за рекламу т.к. видео которые на канале, действительно именно о хонде аккорд 5 поколения. Множество примеров и пояснений. Если есть возможность встроить, пусть админы подскажут как это сделать. (Превод с Google Преводач) Здравейте всички. Момчета, не мога да вградя видео тук във форума. Оставям линк към канала, надявам се администраторите да не го смятат за реклама. видеоклиповете, които са в канала, наистина са за 5-то поколение Honda Accord. Много примери и обяснения. Ако е възможно да се вгради, нека администраторите ви кажат как да го направите. https://www.youtube.com/channel/UCK01H4YkkbFnFCuhRVA45Vw/featured
-
1 точкаСамо че, ще стане малко като твърда връзка и може да прецака това онова. Не случайно въпросното е гофре, за да поема вибрациите . Така че поръчвате от Бултрако ново, за около 140/150 лв. (последно беше там някъде) и не се занимавате с глупости.
-
1 точкаТи четеш ли си постовете като ги пишеш. На доктор като ходиш изследвания правят ли ти или само аспирин ти изписват? Толко вече се отучихте да мислите последователно и рационално че е трагично. Ето ти решение за температурата се пие да речем парацетамол ама за болки в бъбреците е спазмалгон . Съответно обратното е неправилно. А сега ми кажи къде ти е проблема ?
-
1 точкаСега виждам какво се дискутира и смея да кажа следното... Не оставяйте камерата винаги включена, защото прегрява и почва да размазва образа , а след врем изгаря. Тези камери не са направени за постоянна работа. Моята камера е свързана е монтирана на мястото на дясната лампа над номера, защото за там е направена. Захранва се от буксата за задна светлина и взема сигнал от буксата под волана. Кабела е специален за такива камери и в него има кабел +12В. т.е. при подаване на задна скорост се подава +12В на навигацията и на камерата и така автоматично се пуска камерата. Отделно съм си сглобил един модул - време реле с настройване от 10сек - 90мин и при подаване на задна скорост се подава +12В и на него на управляващия вход. От там се задейства време релето и то подава сигнал на камера монтирана в емблемата на хондата, която остава включена 1 мин след подаване на +12В , като после се изключва автоматично. Така имам и предна и задна камера. Отделно в джоба под волана имам монтиран малък пуш бутон , който осигурява захранване на предната камера ако се налага - примерно преминавате през дадено препятствие и искате да виждате какво има пред колата, но не се вижда от капака.
-
0 точкиБлагодаря @Ronin7 Всичко е точно. Отново. Как само си личи за кой пазар е било... След белината, нормално е да сръбнеш и малко трансмисионно масло...
-
0 точкиБойко Борисов е на посещение в Англия и е поканен от кралицата на чай. По време на срещата Борисов пита кралицата, каква е тайната на успешния политик. Кралицата му отговаря: - Много просто, трябва да е обграден от интелигентни хора! Бойко пита: - А как се разбира дали някой е интелигентен или не? - Ами трябва да се зададе адекватен въпрос, ето сега ще Ви покажа. Кралицата взема телефона, натиска копчето, за да може и Бойко да слуша разговора и звъни на Борис Джонсън. - Г-н Джонсън, ще Ви задам един въпрос. Майка Ви има син, баща Ви също има син, обаче този син не е Ваш брат. Кажете ми, кой е този син? - Очевидно е, че това съм аз, Ваше Величество! – отговорил Джонсън. - Правилно, благодаря Ви! – казва кралицата. Затваря телефона и се обръща към Бойко: - Разбрахте ли сега, г-н Борисов? - Да, Ваше Величество, разбрах! Прибира се Бойко в България, вика Мутафчийски и го пита: - А бе, Мутафчийски, баща ти има син, майка ти има син, обаче този син не е твой брат, кой е той в такъв случай? Мутафчийски се затруднява да отговори и казва, че ще си помисли добре и ще се върне с отговора. Излиза и започва да разпитва всички в щаба. Никой не съумява да отговори, затова след няколко часа мъки Мутафчийски се обажда на на Мангъров и го пита: - Г-н Мангъров, може ли да Ви задам един въпрос? - Разбира се, г-н Мутафчийски! - Майка Ви има син, баща Ви има син, но този син не е Ваш брат, кой е тогава? - Естествено, това съм аз! – отговаря Мангъров. Щастлив Мутафчийски търчи при Бойко и казва: - Знам отговора на въпроса ти, това е Мангъров! - Не, идиот такъв, това е Борис Джонсън!
-
0 точкиВ ресторант жена се накпва с доматен сос! - Скъпи, изглеждам, като прасе! -Да, скъпа и освен това се накапа с доматен сос!
-
0 точкиБългарин в Скопие си поръчва 1 бира. Барманът му я сервира и казва: - Three euros. Нашенецът му подава монета от 2 евро. Барманът повтаря: - Three euros. Нашенеца се прави че не разбира. Барманът, на чист български: - Бирата струва 3 евро. Нашият се ухилва и му дава още 1 евро с думите: - Знаех си че за още 1 монета ще си спомниш родния език.
-
0 точкиЕдин пука гума точно до лудницата. Докато я сменя, гайките се изтъркулват в шахтата, а от 1 прозорец го гледа пациент. - Мамамудейба, ся къ ша са прибера? - А бе, развий по 1 гайка от другите 3 колела и ги завий на четвъртото. - Ее, ти как го съобрази като си в лудницата? Ами, аз може да съм луд, ама не съм прост.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00