Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 13.12.2018 in all areas

  1. 4 точки
    "Времето е в нас и ние сме във времето". "Народе ????" Автор - известен. "Спасението на давещия се е дело предимно на давещия се". Автор - неизвестен. По студентските ми години (края на миналия век), според японското законодателство, автомобил над 3 години се смяташе за опасен за движението и проверката му бе изключително стриктна. Това е ТАМ, а тук е ясно как е и при това сме доволни на стереотипа за качество на марката ни, карайки 13 или 30 годишни коли. На младини се възхищавах на инженерната мисъл, създала прецизни и преоразмерени детайли, възли и агрегати, бидейки проектирани и произведени да изкарат десетилетие. Те го постигнаха (някои двойно и тройно) защото цикълът на смяна на моделното поколение бе минимум дузина (12) години. Сегашният е 4 пъти по-кратък и никой не инвестира, времеви, финансов и интелектуален ресурс в кратката цикличност на продукта си - "се ля ви". Имал съм премеждия заради техническата част на автомобила и само младежкото ми безхаберие е омаловажавало ситуацията, окрилявайки оптимизма и игнорирайки поуките от него. Това разбира се отмина и вече съм далеч по-разумен и несамонадеян, уповавайки се на автомобилната или своята техники. Човек може да се олее с кофичка кисело мляко и двете си "леви" ръце, па камоли да разчита на хилядите сглобки в един автомобил. Много съм покрусен от това как някой несъзнавайки това, "фучи" с тон и нещо по улиците и съм вбесен от себе си -бях същият! Такъв индивид е камикадзе, а пийнал зад волана е терорист. Поне второто никога не съм бил. Така че, всичко си е в нас - във всеки от нас. Майната му на ГТП. Всеки е длъжен да съблюдава човешкия морал - да не причинява вреда на околните поради техническа неизправност. Майната му на ЗДП. Всеки е длъжен да съблюдава човешкия морал - да не причинява вреда на околните поради неразумно шофиране. Повечето (вярвам) си имаме вече благонравни житейски принципи в тая посока и остава просто воля - да ги спазваме, въпреки цената (в прекия и преносен смисъл). Няколко простички факта: Най-бързият пътнически самолет (като модел) е снет от експлоатация заради спукана гума на 1 аероплан и катастрофата причинена от това. Най-сигурният презокеански лайнер е потънал чисто нов. Не ножът е оръжието на убийството, а ръката която го държи. Автомобилът просто е по-пагубен. Всеки водач, шофирайки, е с единия крак в гроба, а с другия - в затвора. Най-добрите накладки са забранени за продажба и вграждане в нормални автомобили, просто защото този зад вас няма да бъде с такива. АБС удължава спирачният път, но е въведен, понеже основната маса водачи са непрофесионалисти. Никой от професионалните шофьори и пилоти не разчита на въпросната система, и както знаете тя липсва в състезателните коли. Никой автомобилен пилот не шофира над скоростните ограничения по пътищата, защото знае прекалено добре устройството на колата и че "1 чарк може да обърка всичко". Това че колата ще спре точно както предния път е мит, но всички вярваме в митове и легенди - до доказване на противното. Горните писаници не приемайте като нравоучение! Просто имах време да споделя че няма значение кога, кой и как е произвел вашето возило. То е тленно като създателите си. Не му се доверявайте на 100% - наивно е. Знам че някои ще рекат - Да, така е, а други ще си кажат -Япа тоя. Всекиму - своето.
  2. 4 точки
    Мерси за калкулатора, ще преместя темата в Общи. От това което виждам - жестоко... Данъка ми пада с над 100лв... Понеже софиянци сме най-бедни, а софийска община има най-малко проблеми с трафик, паркиране и мръсен въздух, има огромна логика да има възможно най-"благоприятните" коефициенти и данъка да не спре абсолютно никой от поредната 10 годишна кола... / сарказъм /
  3. 4 точки
    Здравейте, След като вече съм монтирал медията, бих искал да споделя с Вас впечатленията си. Надявам се да бъде полезна за всички. Все пак се спрях на марката Eonon. Моделът е G2110ZV. Ето линк към модела: https://www.eonon.com/Android-Car-GPS/2-Din-GPS-Navigation/G2110ZV.html Предизвикателствата при монтажа за мен бяха 2: - първо- да монтирам без да се налага да режа и модифицирам оригиналната инсталация - второ- размерите на предния панел са по- малки от оригиналния Alpine Navi System Първото предизвикателство: Тъй като вече мразя ОЕМ навигацията реших да и отмъстя и си разпоих - 20pins male conector-a, който преработих така, че от него направих екстендер за афтер-маркет Eonon-a. Работих по тази схема за 20 пиновата букса на Honda и предоставената wiring diagram от Eonon: Eonon wiring diagram: Като в крайна сметка направих това: Забележка: ОЕМ навигацията има още една букса - 12pins - тя не е необходима ( ползва се като отделно захранване за DVD-to и CD-to в OEM -ската система) така, че може спокойно да се остави настрана Това, което ни трябва е: Power: Radio Constant 12V+ Wire: White/Red Radio Switched Ignition 12V+ Wire: Yellow/Red or Yellow/Green Radio Ground Wire: Black Radio Illumination Dimmer Wire: Red/Black Audio: Left Front Speaker Wire (+): Green/Black Left Front Speaker Wire (-): Light Green Right Front Speaker Wire (+): Green/Yellow Right Front Speaker Wire (-): Gray/Red Left Rear Speaker Wire (+): Blue/White Left Rear Speaker Wire (-): Blue/Black Right Rear Speaker Wire (+): Pink Right Rear Speaker Wire (-): Blue/Yellow Steering wheel control: Относно управлението на волана (по-горната снимка). На Eonon има опция за още един SWC Switch. при нашия модел CR-V 2006 RD2 2.2 diesel executive втория кабел не се ползва(остава изолиран). Eonon имат вграден Honda Patch. Не се нуждае от допълнителен модул. Управлението е дигитално. Единствената особеност е, че трябва д а се assign - e кой бутон от волана какво да прави като преди това трябва да се избере reset на всички бутони (отново от менюто на медията). Преди reset-a не работи! Така Второто предизвикателство е- как да монтирам така медията, че да не изглежда като - харизана Размерите и са ширина/височина/дълбочина 178мм на 100мм на 160мм OEM Alpine- a e 189mm/112mm/160mm (очевидно нямаме проблем с дълбочината ) Внимателно свалих двете монтажни планки от OEM-a и ги монтирах така на aftermarket media- та , че когато сложа декоративния панел да остава равномерно разстояние от горе и отдолу( от ляво и дясно за щастие не се налага регулиране, защото се центрира перфектно с OEM планките). Тук реших отново да проявя креативност и гледам в гаража останали едни чистачки викам си я да направя една декоративна лайсничка от тях Трябва да се рециклира! : Всъщност така се получи: Забележка: Относно GPS антената. Обичам чистите монтажи и затова реших да сваля ОЕМ GPS antenna и на същото място да монтирам тази за медията. За съжаление не съм снимал, но в общи линии сваля се голямата кора под волана, за да може да се свали ринга(кората) около уредите(километража оборотомера - арматурното табло) след това се сваля целия панел с уредите и точно над него е антената. Сваля се заедно с планката на нея. После се сваля планката от антената и на самата планка монтирате новата. Така казано изглежда много сложно, но всичко на всичко са 8 винта, много внимаване да не се издере нещо и около 10-15мин Надявам се всичко по- горе да е полезно за колегите! Самия модел, който взех работи изключително стабилно. Чете всичко, навигацията е супер точна (до 15м радиус), има Wi-fi , който свързва автоматично с телефона ми като се кача, Bluetooth-a се синхва на секундата(контакти, пропуснати, приети) много добре ме чуват, аз също като се говори през нея. Има супер яка опция за custom logo (поставил съм естествено Honda) . Също така подцветката може да се къстамизира по желание. Има отключен apk installer , Google Market и всички приложения. Учуди ме приятно и съм много доволен.
  4. 4 точки
    Здравейте, колеги, Поредната капкова проба на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 купено от ato24 с общите поръчки от форума. Първа проба направена на 30.07.2018, изминати 52км. Втора проба направена на 08.08.2018, изминати 564км. Трета проба направена на 28.08.2018, изминати 1270км. Четвърта проба направена на 17.09.2018, изминати 2087км. Пета проба направена на 04.10.2018, изминати 3001км. Шеста проба направена на 18.10.2018, изминати 4096км. Седма проба направена на 07.11.2018, изминати 5204км. Осма проба направена на 28.11.2018, изминати 6373км. Това е девета проба направена на 12.12.2018, изминати 7044км. Ето и подробностите: Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 48 хил. км.; Общ пробег на автомобила – 270 363 км; Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; Маслен филтър – HAMP; Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата – 7044 км.; Период на експлоатация – 28.07.2018–12.12.2018; Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.; Доливане - няма; Предишно масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; Цикъл(извънградско/градско) – 40/60%; Средна скорост – 38км/ч.; Моточасове – около 185 м.ч.; Изразходвано гориво – 731л. пропан бутан и 63л. А95; Пробата е взета от напълно загрял двигател, 10 мин. след гасене; Сушена е 24ч. на стайна температура; Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км., 2-3 пъти седмично кратки разстояния в града; Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия.; Сканиращо устройство - Samsung SCX-4825FN; Прикачам за сравнение предишните проби. Пробвах се и да направя една "пила". Надявам се, че се е получила, но за анализ мисля, че още съм "зелен"
  5. 3 точки
    https://cartax.uslugi.io/#София/СТОЛИЧНА За сега работи само в София. Поздрави и успех!
  6. 3 точки
  7. 3 точки
    Що годе - да. Но... не съвсем... При нормално каране, без изпълнения над 5000 оборота, едно Петро-канада суприм синтетик (сивата туба) ще му дойде още по-добре! Ще върши същата работа. Ще развърта още по-добре. Пак ще го сменяш на 6 хил. км, а ще ти е и още по-евтино. Ще пази повече катализатора. С него ще избегнеш и някои недостатъци на естерите в Мобил-а през зимния период. А имено, че естерите имат свойството да поглъщат и разтварят в себе си вода. През зимния период в двигателя се образува значително повече конденз, който естерите ще разтварят в маслото. И т.н. Абе Петро-то си е баш масълцето за 6-та генерация.
  8. 3 точки
    Смених термостата с Wähler 410224.78D. Има разлика. Сега стрелката за температурата не мърда и колата държи 80 градуса дори с парно. Колебае се и към 79 , но не и по-малко. Старият термостат изглеждаше леко износен явно си е заминал. Sent from my MI 5 using Tapatalk
  9. 2 точки
    Би било добре,впредвид горните тълкувания на колегите,да се направи една спрвка с капка на ECS, от колегата Markony (ако все още му е в двигателя),която би дала яснота,около сканираните капки на равенола и мобила.Същевременно,би отхвърлило съмнението относно евентуална неточност,при експониране на изображението.
  10. 2 точки
    @romborak чудесно си се справил с обработката на сканираната капка . Да добавя само фактологията 0-7044 км: Аз съм на същото мнение, видно и от предходния ми пост. Наистина, "визията" на капката е "странна", но пък я потвърдихме с два различни скенера. Имаме си още един Акорд на газ, този на JHM, и там нещата не стоят така - капката е "нормална", но пък и маслото е друго. Според мен, в случая се наслагват няколко фактора: 1. Самото масло, най-вече като базови масла - основна база + V-та група (търговска тайна), тъй като пакетът добавки обикновено е стандартен за даден клас масла (да речем API SN; ILSAC GF-5). 2. Моторът на romborak е изключително чист и добре поддържан, вкл. с редовна смяна на масло. 3. Технически е в отлична кондиция - много малко блоу-бай газове в картера. 4. Газта, като гориво = чистота на изгаряне. 5. Много малко къси преходи в града, за разлика от ситуацията при JHM. 6. Замърсяването на маслото е причинено от много фини частици и предвид това, че е 0w20, т.е. доста течливо, финото замърсяване лесно плъзва в зоната на дифузия - по тази причина ядрото и зоната на дифузия са с еднакъв (почти еднакъв) цвят (разбирай и замърсяване). В допълнение, видът на маслото на щеката потвърждава чистотата му. По горните причини таванът на експлоатация може да бъде определен на 10000 км (хипотетично; според вида на маслото към момента), но следва да се отчете и този коментар на Markony:
  11. 2 точки
    Проблема е, че аз изгубих вяра в този принцип, че промяната започва с нас самите. Едва ли не, ако ти правиш всичко както е редно, нещата лека полека ще се подобрят и всички ще постъпват както трябва. Що се касае за шофирането, няколко прости примера - никога не съм си позволявал да карам в аварийната лента, но винаги когато съм попадал в задръстване тя е пълна. 6 години шофиране в София, 2 от които всеки делничен ден, освен инцидентни случаи преди години или на непознато място пак в много редки случаи, завой през неправилна лента на светофар не съм правил. За сметка на това всеки път на Гешов или левия към бизнес парка ставам свидетел именно на това. Дори мисля, че проблема се задълбочава. Технически неизправна кола не съм шофирал, нито такава с гуми за боклука, но с такива коли е пълно. Така е и във всеки един друг аспект според мен.
  12. 2 точки
    Преди има няма и месец и при мен се получи същото. Дори и звука беше същия и се оказа акумулатора. Нищо, че е на година.
  13. 2 точки
    Чудесно взета проба! След малко засилване на цветовете, за по-нагледно, се получава следната картинка: Маслото си е все още малко замърсено. Като чели замърсяванията от ядрото започват да се разпространяват в дифузната зона. С оглед на типа масло и по-различното му поведение при капковите тестове, не съм сигурен какво точно се случва. Много ценна информация би ни дал един лабораторен анализ в момента! Наблюдава се доста голяма зона с все още чисто масло - синият ореол. Както и лека къдравост по периферията, която напомня за също толкова леко обводняване от конденз. Мисля, че има още ресурс в маслото. Поне до към 10 хил. км. Но искам да видя и мнението на Емо.
  14. 2 точки
    Потвърждавам! Преди да се занимаваш със стартера, намери временно друг акумулатор и ако и с него има проблеми, тогава...(смени твоя с друга кола временно). Или прекъсва клетка или клемите имат лоша връзка/окислени. Виж и масата към купето.
  15. 2 точки
    Аз съм сменял мястото на волана на три коли. Не са Акорд, но пак са японски. Филма е толкова голям, че те съветвам по-добре да продадеш "деснячката" и да си вземеш кола с ляв волан. Ще ти нахвърлям набързо някои от нещата, които трябва да се сменят: Рейката, педалите, магарето, таблото заедно с пасажерския еърбег, радиаторите на парното и климатроника в купето заедно с прилежащите им пластмаси и тръби, ламарината намираща се между купето и двигателя, помпите на съединителя и спирачката заедно с тръбите, механизма на чистачките, стойките на страничните огледала с които са захванати за вратите, корите на предните врати, лоста за ръчната спирачка + пластмасите около него + пластмасите вляво и вдясно под таблото... със сигурност има и още неща, които трябва да се сменят, но за тези се сещам в момента, отделно 1500 лв труд (толкова ми взеха на мен) + не по-малко от месец в бокса. Лично аз минах тази процедура 3 пъти, защото колите, на които обръщах волана нямаше произведени с ляв волан, но за Акорд не знам дали си заслужава да влизаш в този филм... П.П. Всичко гореописано е осъществимо, но манипулирането на номера на рамата може да ти създаде най-големия проблем.
  16. 1 точка
    На мен ми го направи абсолютно същото и аз веднага със съмнения за стартер, но всъщност внезапно беше заминал акумулаторът. Сложиха ми новия и не бяха стегнали клеймите до край, един ден имах други симптоми - прекъсвания по време на работа за части от секундата, след като ги стегнах нямам проблем.
  17. 1 точка
    Е да излезем на протест за по-високи данъци ли Вероятността да ни е последния такъв клони към 100%. Имай предвид, че поне 70% от хората ги устройва напълно данъка им е да е 30лв, гражданската 160лв без значение колко нарушения или птп-та имат и глобите за превишена скорост да са по 80-100лв ако ги платиш в срок от 2 седмици и т. н. Да минават ГТП без значение състоянието на колата им. Това, че утре някой с 30 акта и 5 птп-та, с 10 годишни галоши ама Мишлен и без накладки може да убие детето ти, на никой не му дреме, ама до момента, в който не се случи. Или пък докато не се начукаш в някоя верижна катастрофа, заради разлята нафта от някой, който нямал възможност да си ремонтира колата.
  18. 1 точка
    Има места по света, където е под 2 пъти по-скъпо да караш нова кола спрямо нещо по-старичко, особено пък премиум старо. Лигично е когато лизинга ти е $230 на месец при buy back на старата ти кола, труда на час е супер скъп, никой не се занимава да рециклира и да ти слага части втора ръка(щото после ако се пребиеш някъде можеш да го държиш отговорен) да караш нова кола. Тук може да ти легне от 3-4 до 10 пъти по-евтино да си караш старата количка, съответно си караме старите колички. Не виждам и някой да прави нещо по въпроса. Нито данъците вдигнаха на старите коли, нито толкова облекчиха на новите. ГТП никой не смята за необходимо да затегне, вноса на стари бръкми си продължава. Вдигнаха еко таксата с 50лв и тва им беше великото решение на проблема, все едно има и един човек, който ще си каже "Ей дай да си взема по-нова кола, че с тая еко такса от 350лв ще ме разорят" Някаква помощ от държавата да си купиш електрическа кола - мне. Някакъв бонус ако си вземеш хибрид - 5 години без данък и уж безплатно паркиране в сините зони, ама като знам какви галфони работят там нищо чудно нон стоп да имаш разправии. Бонус, че караш на газ - мне. Въобще тази държава е толкова забатачена, че ей сега да я поемат кадърни и независими хора още 10 години няма да могат да я оправят, а сегашните да чакаме да направят нещо смислено е като да чакаш писмо от умрял. Навсякъде цари тотална некомпетентност, във всеки аспект нещата се диктуват от различни лобита. Оправия не виждам, само празни надежди.
  19. 1 точка
    Да, извинене. За 5 ген. Акорд си мислех. 6- та е с 33, Сивик 6 хеч, ЦРВ 1,2 също.
  20. 1 точка
    А дали не седи отворен .?
  21. 1 точка
    За проблема сме виновни двамата с теб,както и всички технически грамотни пишещи тук,че не разясняваме как от купчина железа от гаража излиза перфектно работещ мотор.... В темата за маслата няколко пъти споменавам ,че харча на масло и мазането на мотора са коренно различни неща..който иска да се ограмоти...
  22. 1 точка
    Слагат и повтарят даже.
  23. 0 точки
    Тури му един заряд. А и на другия - също.
  24. 0 точки
    И в Пловдив ако падне от 399 на ~270, най-накрая ще се окаже че общините ще съберат по-малко пари от данък МПС от предходни години , освен ако няма по 20 голф 4ки дизел за всеки Акорд к24.
  25. 0 точки
    Абсолютно - ако спре софиянецът да купува стари коли, в срок до 800 дни, ще се срине немската, френската и италианска автомобилна промишленост, обслужваща 220 милиона граждани само от тези 3 държави...
  26. 0 точки
    Благодаря @dandilov ще се съобразя със съвета ти!
  27. 0 точки
    Изглежда, че Eneos Premium Ultra 0W-20 не е сертифицирано по ILSAC GF-5 и API SN. Проверих Engine Oil Licensing and Certification System (EOLCS) Licensee Directory (ТУК) и там не фигурира такова масло - Eneos Premium Ultra 0W-20. Има редица други, но те са SUSTINA. Ако това е вярно и това масло не е обявено под друго наименование, т.е. не пропускам нещо, то тогава нивата на сулфатна пепел са лесно обясними - просто маслото не е сертифицирано. Информационната брошура говори за "...upgraded API SN specification …", каквото и да значи това - ТУК.
  28. 0 точки
    Така е,прав си! За второто,-завиждам ти на късмета,благородно разбира се.
  29. 0 точки
    Ок,няма да спамя повече. Нека Димо да извади от карспендинг, поддръжката на дизел и бензин...примерно ЦРВ-3. Аз ще подредя в една табличка за сравнение ,разход,поддръжка,ангренажи и съединители да видим какво ще покаже тотала. Директно сравнение искам да видя дизел ,който да прави 10лв/100 км със скорост 110 км/ч.,да не казвам ,че като ме мързи да изпреварвам падам на 9лвкм/100
  30. 0 точки
    В последните два поста, необяснимо за мен, се цитира поста на колегата mar_tod и не мога да "вдяна" защо? Всичко написано от него е само истина и не виждам колегите с какво не са съгласни, а се отплесват от темата в "разни" разсъждения. Към днешна дата е факт, че бензиновия двигател загрява доста по-бързо от дизеловия (той това и казва) ! Също, към днешна дата, КПД-то на дизеловия е доста по-голямо, от това при бензиновия (той това и казва и ви обяснява с това , по-бавното загряване) ! Бранко, икономичния дизел трябва да е без кавички, защото не е фикс идея на когото и да било, а доказан факт. (Само за справка от мен - всички дизелови коли които съм имал, са били в пъти по-икономични , от всички бензинови които също съм имал - и то не само от към разход на гориво, а и от към разход по поддръжка) Митко, дори и атмосферния дизелов двигател, е с по-голямо КПД от атмосферния бензинов двигател - това понеже искаш да ги сравняваш. И за протокола пак бих избрал турбо дизел, вместо турбо бензин - ама това си е мое предпочитание.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...