Jump to content

NikiG

Фен
  • Content Count

    384
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

NikiG last won the day on August 14 2020

NikiG had the most liked content!

Community Reputation

125 Good

About NikiG

  • Rank
    Потребител
  • Birthday 11/26/1975

Profile Information

  • Кара
    L13Z1 & SH-VPT
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Skype
    None

Recent Profile Visitors

6183 profile views
  1. Здравей, пробвайте следното (взето от чужд форум): 1. Включете на контакт и отворете задната врата ръчно. 2. Изключете от контакт и разкачете минусовата клема на акумулатора за една минута. 3. Закачете клемата на акумулатора, включете на контакт и пуснете аварийните светлини. 4. Затворете задната врата, изключете от контакт и спрете аварийните светлини. Това е алгоритъм за "ресетване" на модула, управляващ електрическата задна врата. Ако няма ефект, то ще трябва да се проверят 4-те датчика, които следят за препятствия при отварянето и затварянето на вратата. Поздрави и успех!
  2. Не мога да се стърпя вече, съжалявам за офтопика. Стойности се измерват. Замерват се домати, камъни, яйца и др. Толкова ли е трудно да се пише граматически правилно? Поздрави и бъдете здрави!
  3. Рено и Нисан. Става също и на Хонда, Тойота, Сузуки, Дачия Поздрави и успех.
  4. Стига вече с тази мантра "Само оригинален и никой друг"! Може да използваш всеки един произведен на база етилен-гликол, без фосфати, силикати и амини, покриващ Honda OL999-9011. Например аз съм използвал тези: RAVENOL HTC Protect MB325.0 RAVENOL HJC Protect FL22 MOTUL INUGEL EXPERT Fuchs Maintain Fricofin DP Поздрави и успех!
  5. Днес имаше протест на ресторантьори, хотелиери, туроператори и др. срещу мерките и сертификати за влизане. Отварям скоба - мой добър приятел посети Рим, Милано и Сицилия преди седмица. В ИИталия с 80% ваксинирани живота продължава както преди пандемията, почти няма признаци и елементи на "локдаун". Т. нар. туристически и ресторантьорски бизнес работи на високи обороти и всички са доволни. С настъпването на зимния сезон и следващия летен все по-малко чужди туристи ще идват в България заради високата заболеваемост, слабата ваксинация и контрол на спазване на мерките. А и когато техните власти сложат България във висико рисковите дестинации - съвсем ще се откажат. Тогава ще ми е интересно какво ще направят Алибегов и компания? Бих се обзаложил, че сами ще поискат здравни сертификати и затягане на контрола. Успех и бъдете здрави и разумни!
  6. Прекрасно написано от доц. Бориславов - образован и ерудиран. Имал съм честта и удоволствието да слушам и чета негови трудове. Особената ситуация, в която беше поставен светът през миналата година заради пандемията от Ковид-19, създаде и някои уникални възможности. Светът сякаш за месеци наред се превърна в лаборатория за различни експерименти и изследвания, не само медицински, но и всякакви други – социални, психологически, технологични, образователни, икономически. Покрай това ситуацията предложи и отлична възможност за изследване на глупостта като специфичен социален феномен. Става дума за съвкупната глупост, която може да произведе една общност. Особено в глобалната мрежа. Не че досега това не е било възможно или че не е правено, но глупостта, и то масовата глупост, в тази екстремна ситуация се изяви някак в чист вид, изглежда като лабораторно получена. Помогна и фактът, че беше тиражирана, дирижирана и менажирана чрез дигитални технологии. Иначе казано, модерният глупак не е обикновен глупак, той е дигитален. Глупостта не е нито нова, нито е особено оригинална тема. Тя е връстница на модерността и макар че Еразъм едва ли е първият, който посяга сериозно към нея, неговата „Възхвала на глупостта“ като че ли е оставила най-трайна следа . Този класически текст от XVI век има множество по-късни интерпретации, а основната му идея – светът е оцелял, защото е бил глупав – не е губила актуалност. Иначе казано, глупостта е двигател на развитието, колкото и парадоксално да звучи това. Впрочем ироничните прозрения на европейския хуманист и днес стоят достоверно. „Глупостта е сила, глупостта е нужна на боговете, глупостта е навсякъде, глупостта прави живота поносим, тя кичи гарван с чужди пера, мъчи се да избели етиопец и прави от мухата слон. Глупостта е лира сама на себе си.” И т.н. Както обобщава един френски автор, изследването на глупостта по същество е изследване на човека. Макар че глупостта е нещо универсално, всяко време произвежда специфични глупости. Случва се и на умни хора. Волтер бил казал, че модата на кафето скоро ще отмине. По същото време Луи XV забранил картофите във Франция, защото се смятало, че разнасят проказа. Понеже с вида си грудките напомняли кожа на прокажен. Едва в годините на Френската революция аптекарят Антоан Пермантие отворил очите на французите за качествата на картофите, а днес по света пържените картофи са познати и като French fries. Макар и вечна, глупостта е нещо, което се развива. Вчерашната глупост не е като днешната. В миналото глупостта е била някак по-лична, присъща на отделния човек. Модерната глупост е по-скоро групова, масова или класова, а постмодерната е глобална. Многобройните определения на глупостта се свеждат в крайна сметка до едно – липса на адекватна преценка. Ковид-с итуацията миналата година изправи света пред такава липса на преценка. И глупостта първо разцъфтя и после избуя. Едва ли е нужно да се изброят всички глупости, които се родиха и разнесоха по света – вирусът е биологично оръжие, 5-G вълните са виновни, ваксините чипират, теорията QAnon, всъщност няма вирус, това е конспирация, белината на малки глътки лекува, маските не пазят и т.н. В тази ситуация глупостта изпъкваше с желанието непременно да предлага преценки. И ги предложи в изобилие. Всъщност модерният глупак не е принципно различен от древния. Разликата е, че модерният е on line. И това го прави могъщ. Социалните медии направиха света плосък и на тази плоскост глупостта някак изпъква. Как работи модерната глупост и как да разпознаем модерния глупак? 1. Глупакът знае. Това е първата му и най-важна особеност. Колкото повече експертите в дадена област имат съмнения в нещо, колебаят се, очакват нови изследвания, емпирични данни и статистика, за да установят едно или друго, толкова повече глупакът знае. Сякаш незнанието на истински знаещите се налива по магически начин под формата на знание в главата на глупака. Според Чехов само глупаците и шарлатаните всичко знаят и всичко разбират и докато умният обича да се учи, глупакът обича да поучава. Покрай Ковид-ситуацията точно тази специфика пролича особено отчетливо. Експертът знае, че има граници на познанието. Глупакът не признава граници, навсякъде е в свои територии. (Йежи Лец) 2. Глупакът знае аргументирано. Това, което глупакът знае, обикновено го е научил от друг глупак. Най-често в мрежата. Интернет и специално социалните мрежи дават интегритет на глупостта, правят я цялостна, монолитна. Модерният глупак е интегрален и добре информиран, поради което често произвежда софистицирана глупост. А това го прави трудно разпознаваем. Той е обществена сила. 3. Глупакът е убеден, че някой постоянно се опитва да го измами. Че светът съществува, за да го мами. И всъщност е прав, макар че не го знае. Светът наистина го мами, но не чрез ваксини с чипове и 5-G технологии или с очевидно измамливото твърдение, че земята е кръгла, а чрез по-перфидни начини. Като му предлага разни идеологии – политически, национални, религиозни, пазарни, глобалистични, джендър и пр. 4. Глупакът обича всичко да му е ясно. Има вкус към категорични и недвусмислени съждения. Работи с клишета, готови мисловни конструкции и фрази. Обича мъдри баналности от типа „времето ще покаже.“, „абе, виж к’во, всичко е до човека“, „жената си е жена“ и т.н. 5. Глупостта е инфекциозна и оцелява чрез мимикрия. Тя мутира. Често приема образа на разума и истината. Обикновено това се постига чрез подходящи интонации и маниерност. Около пандемията и глупости и истини бяха поднасяни еднакво авторитетно от всякакви експерти. Експертната глупост е най-опасна, защото е трудна за разпознаване и може да има тежки последици. Особено в медицината, но не само. 6. Глупостта е неизчерпаем политически ресурс. Ако не беше така, нямаше да има толкова много партии. 7. Пандемията в дигитална социална среда създаде специални условия за процъфтяване глупостта. В мрежата има милиони канали за информация – сайтове, блогове, подкастове, социални мрежи – и всеки се бори за максимално внимание чрез разнообразно съдържание. Когато за дълго време новината е само една и светът е хванат в капана на едно единствено събитие, около което достоверната информация е оскъдна, тези канали изпитват глад, а трябва с нещо да се пълнят всеки ден и тогава са готови като прахосмукачка да засмукват всякакви глупости. Отсъствието на йерархия в социалните медии е истински рай за глупостта. Там една малка глупост поради свързаността в мрежата може да се превърне в ядрена. (Още не е измислена точна дума за този тип реакция. „Постистина“ само отчасти отразява процеса.) 8. Глупакът не пази глупостта за себе си. Споделената глупост е най-сладка. 9. Специфична черта на глупака е, че винаги се опитва да стъпи на килимчето на морала. Това е любимата му поза. Типичен пример беше скорошната батална патардия из социални и други медии за честта на Мария Бакалова, „грубо поругана“ от нейния учител. Една чисто естетическа оценка, професионален разговор беше придърпан на килимчето на морала и там проф. Добчев беше олигавен, линчуван, въргалян в катран и перушина и прострян да съхне на позорния стълб. От мухата стана слон, както би казал Еразъм. Извън същината на разговора остана фактът, че филмът на Саша Барън Коен, с който младата и сигурно талантлива българка блесна в Холивуд, всъщност е твърде пошла бурлеска. Което не пречи да има търговски успех. Моралистът е особено опасен глупак и трябва постоянно да му се напомня, че най-големите престъпления в световната история са извършени заради дълбоко морални каузи. Има различни глупаци: банален глупак (тих и безобиден), звънтящ (излъчва глупост от разстояние), софистициран (говори експертно), глупак с кауза и т.н. Преди няколко години имаше мода разни хора да се заливат с ледена вода пред камера заради някаква кауза. Няколко души пострадаха фатално заради тази глупост. Какво да се прави в свят, който постоянно е склонен да се отдаде на някаква глупост? Как да се борим с глупостта? И трябва ли? По-скоро не. Глупостта е присъща на човека (казано малко а ла Аристотел). В природата няма глупост, там всичко е подчинено на някакъв разум. (Чий точно, не е съвсем ясно, но богословите и квантовите физици имат мнение по темата.) Освен че е присъща на човека, глупостта е човешко право. Има много хора пострадали от глупост, собствена или чужда, но не е известно някой да е бил осъден, защото е глупак. Глупостта не е престъпление, макар че не е и добродетел. Никак даже. Тя може само да бъде отбягвана, когато е разпозната на време.
  7. Mобилизацията за постигане на обща цел или простата солидарност в бедствие се преживява като унижение за индивидуалния български ум, веднъж завинаги решил, че в него е съсредоточена всичката гениалност на света. В тази епидемия хора, които едва сричат елементарните начала на културата, се оказаха всезнаещи - по-осведомени от световното научно съзнание. Не можаха да се смирят, някаква убийствена гордост. Това е наистина национално бедствие, защото така потъва българската нация, докато водим пунически войни срещу разума. Това е системна българска неудача. Ние преживяваме провалите с някаква особена страст, с елемент на мазохизъм. Ние сме очаровани от нашия провал, имаме тяга към гражданското сбиване. Ние живеем в този казан на лоши чувства и уникална мнителност с производство на версии за нашия живот, които са смайващо глупави. ... В България няма солидарност, няма общностно чувство. Либералната демокрация не понесе на този народ, той се развали допълнително след 45-те години комунистическа дресировка - това, което се случи сега, е развързване на нагон, на безумството на един с нищо не ограничаван егоцентризъм, в условията на повсеместен мораториум на разума. Тръгнали сме към локдаун, който ще бъде трудно понесен от хора, които не могат да разпределят внимание към реалната същност на това, което става в момента. Трескаво ги вълнува единствено дали могат да нахлуят във фитнес клуб и да беснеят в заведения, наречени нощни клубове и дискотеки. Това се счита за някакво поругание на святото - да посегнеш на това, което кара либерализирания човек да се наслаждава на живота така, както го разбира. Колко добре го е казал д-р Н. Михайлов. А на Вас предлагам да станете добоволци в Ковид отделенията на болниците в градовете ви поне за 1 ден, после пак пишете. Бъдете здрави и разумни!
  8. Привет. Виж тази тема за решение на проблема с огледалото. Проблема и решението са индентични на 100%. В последствие разбрах, че се продават такива зъбни колелета от метал. Поздрави и успех.
  9. Може да погледнете Mazda CX-5. Модерна визия, доста екстри, надеждна, здрава и естествено - японка. Влиза в бюджета, сравнително евтина поддръжка. Намират се запазени коли, има и бая внос отвъд голямата вода. Успех в търсенето.
  10. Привет. Правил съм процедурата на огледало на Хонда Джаз - същото е. Ето как става: 1. Сваля се кората за да се откачи буксата на огледалото. Лесно е, държи се на 2 винта и щипки. 2. Сваля се цялото огледало от вратата, за по лесна работа. 3. Маха се стъклото като на всички Хонди - първо се издърпва отдолу и са сваля. 4. Маха се цялата стойка с механизма от корубата и основата - 3 винта отдолу, под капачката и 2 вътрешни винта. 5. Сваля се капачето на механизма за прибиране - на щипки е. 6. Откачва се платката от мотора. Развиват се 2 винта и капачето, на което е захванат мотора се маха. Под него е зъбния механизъм, като зъбното колело с оста излизат много лесно. 7. Залепих колелото с двукомпонентно лепило за пластмаси, след щателно обезмасляване и подсушаване. Внимавайте да не попадне лепило между зъбците, но ако стане се отстранява с остър нож. 8. Сглобявате всичко в обратен ред и готово - имате работещо, прибиращо се огледало. Поздрави и успех на всички.
  11. Добър избор, няма да съжаляваш. https://www.ebay.co.uk/itm/NEW-EBC-FRONT-AND-REAR-BRAKE-DISCS-AND-PADS-KIT-OE-QUALITY-REPLACE-PD40K820/253046510513?hash=item3aeabf53b1:g:YsAAAOSwTDpb9oUf&shqty=1&isGTR=1#shId 410 лв. за комплект. Тук наистина ли са на същата цена?
  12. Привет на всички. Проблема с огледалото е разрешен, дори признавам че стана много бързо и лесно. Всъщност не е "счупен/изронен стопер", а е счупено зъбното колело, което предава въртенето от моторчето към оста на огледалото. Колелото се пука между зъбците и на това място "червяка" приплъзва и мотора върти постоянно, защото електрониката не отчита че огледалото е вече отворено/прибрано. Както написах по-горе, колелцето не се продава отделно. Порових се малко в нета и открих че може да се ремонтира. Ето как става: 1. Сваля се кората за да се откачи букаста на огледалото. Лесно е, държи се на 2 винта и щипки. 2. Сваля се цялото огледало от вратата, за по лесна работа. 3. Маха се стъклото като на всички Хонди - първо се издърпва отдолу и са сваля. 4. Маха се цялата стойка с механизма от корубата и основата - 3 винта отдолу, под капачката и 2 вътрешни винта. 5. Сваля се капачето на механизма за прибиране - на щипки е. 6. Откачва се платката от мотора. Развиват се 2 винта и капачето, на което е захванат мотора се маха. Под него е зъбния механизъм, като зъбното колело с оста излизат много лесно. 7. Залепих колелото с двукомпонентно лепило за пластмаси, след щателно обезмасляване и подсушаване. Внимавайте да не попадне лепило между зъбците, но ако стане се отстранява с остър нож. 8. Сглобявате всичко в обратен ред и готово - имате работещо, прибиращо се огледало. Колко ще издържи - не знам, времето ще покаже. Направих 2-3 снимки, но мисля че ремонта не би затруднил никой що-годе сръчен човек. Поздрави и успех на всички.
  13. Преди няколко години сложих комплект дискове и накладки ЕВС Ultimax серията. Вече са на почти 100 000 км, като изхабих 2 комплекта накладки за това време и километри. В момента дисковетe са в учудващо добро състояние, износването е в рамките - около 1мм ръб. Не знам как е при другите Седмици, но при мен износването на дисковете и накладките е равномерно и еднакво отпред и отзад. Миналата есен в сервиз смазаха и почистиха апаратите, смених течността и най-накрая монтираха новите спирачни маркучи Хел (близо година отлежаваха, докато се наканя да ги сменя). Определено общия ефект от спирането след това се подобри. След това Монтирах новия комплект, естествено пак ЕВС. Приятно съм изненадан, че вече дори и базовата серия е с антикорозионно покритие по цялата повърхност. Към момента съм изключително доволен от спирането. Ако ще се сменят всички дискове и накладки, препоръчвам да се вземе целия комплект PD40K822 с доставка до България за 20 паунда. Кашона тежи 32 кг и с фирмите ще е към 65-70 лв. Поздрави и успехи на всички.
  14. Така, проблема е "локализиран" - счупен/изронен "стопер". Затова мотора не "разбира" че трябва да спре и продължава да работи, от там е и тракането. Като резервна част се продава целия комплект мотор или актюатор, заедно с механизма. Решения: 1. Нов/втора употреба актюатор или цяло огледало. 2. Цялостно разглобяване и "залепване" на супения стопер. Няма гаранция ще ще стане, преди да се разглоби цялото. 3. Изключване на буксата на огледалото, намираща се зад кората на вратата. Може да се изолират само пинове 3 и 8, така ще работи регулирането на огледалото и нагряването. Засега направих 3-ти вариянт, че заминавам на почивка и няма време за разглабяне. Като се върна ще се занимавам. Поздрави и успех.
  15. Здравейте колеги. От известно време имаме и Хонда Джаз 1,4/2010, кара я жена ми. Колата има електрическо отваряне и затваряне на страничните огледала с бутон. Тази сутрин дясното огледало се отвори, но май мотора продължава да работи, защото ясно се чува тракане. Същото е и като се затвори, продължава да трака. Дайте съвет как да отстраня проблема или къде да отида. Благодаря и поздрави.
×
×
  • Create New...