Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 24.07.2018 in all areas

  1. 3 точки
    Добре са.Не пипай.
  2. 3 точки
  3. 2 точки
    Не знам дали е писано в други теми, признавам си, понеже гледам да не повтарям неща ,които са предъвквани.Но мисля ,че е редно да се спомене и в тази тема следното много важно нещо: 2.0 ivtec двигателят има променливо газоразпределение само на всмукателните клапани като има само две малки/неагресивни гърбици на всмукателния вал. Този двигател е правен с една единствена мисъл: икономичност.Накратко: До 2200 или 2500 ,не съм сигурен, има по един изцяло затворен всмукателен клапан на всеки цилиндър.Другият работи на малката гърбица.След 2500 и двата минават на другата гърбица, която също е доста малка.Изводи : колата върви приятно и много икономично без да се задавя до 2200 об./мин. ... има и някакъв добър (но не като на дизел) въртящ момент до тия обороти... Но това са ниски скорости на бензин. Това трябва да ви обуславя и маниера на каране - карайте до 2200 оборота на предавка, бързо минавайте на висока предавка( говорим за ръчна) , като стигнете 5 и сте извънградско, може и да не я сваляте. И се радвате на разход подобен на 1.4 двигател .Казвам го щото имам англичанка 96' година 1.4 без втек и има същия разход на бензин и на газ при каране с еднакви скорости по едни и същи маршрути.Маниерът обаче е различен подчертавам и с големия двигател се кара по-бързо по баирите и завоите. За мен е важен разхода, понеже минавам 25000-30000 км годишно. И още нещо - просто колата си обича тънко масло - икономичност и тиха работа - това е.Убеден съм ,че в градски условия ще харчи по малко от 2.4 , той е съвсем друго животно. Ако карате със скорости НАД 120км/ч пак 2.4 е много по-добре.Ако сте рейсъри и т.н. пак 2.4 по-добре.Обаче няма да усетите" vtec kicked in yooo" с нито единия от двата мотора просто всичко при хонда е икономичност и емисии вече... поне от 15 години насам. Пък и има си type r , за който гони някакви неща.... Масло за 2.0 - 0в20 5в20 - разход 7.5 газ извънградско до 115км/ч със споменатия маниер И запушен катализатор, но действащ( ако го махна или сменя ще свали със сигурност ) .Гадско 10, може и по-малко ... зависи от задръстванията в София. Описвам акорд седан. Предполагам има разлики, които може и да не са малки за комби.
  4. 2 точки
    Колегата, който е вдигнал темата е писал, че кара малко. При това положение фактора разход предполагам няма да му е решаващ. Разликата между 2.0 и 2.4 под формата на данъци, гражданска, каско и едно масло да смениш е макс 150лв на година. Айде ако колите са след 2004та и попаднат в по-високия данък, може и до 200лв да стигне разликата. Това са 0,55лв повече на ден. Малко ли са, много ли са, оправдано ли е или не, не сме ние хората които да кажем. Всеки си преценя сам, знае какви са му приоритетите. Познавам хора за 100лв по-нисък данък и 200мл по-нисък разход си взеха комбита по 90 коня дизел, при положение че същите се предлагат и с 110 и 130к.с. Ама карат си ги, пътуват из Европа, явно не им пречи, а спестените си пари харчат за друго. Колкото до разликата във вървежа между 2.0 и 2.4, има я, не е фрапантна, но беше достатъчна да ме накара да избера по-големия двигател. Също така за около 1400лв може да накараш 2.4 да навървява доста по-приятно.
  5. 1 точка
    Днес смених, сложените преди една година, задни накладки и дискове TRW. Закупени са от средностатистически магазин за авточасти, тук в БГ. Ето на какво приличат дисковете: По същото време в сервиза сменяха и предни дискове, и накладки (марка ABE) на едно Поло. Слагани преди няколко месеца. Картинката беше същата! Техникът, къде на шега, къде на истина каза, че ги правят в един и същ гараж, само им слагат различни надписи... Да поясня, че спирачни апарати, супорти и водачи са обслужени преди година и работят безпроблемно. Вече съм с нови накладки Borg & Beck, купени от Англия и стари, но запазени дискове - без ръб. Повече афтърмаркет части от БГ няма да купувам!
  6. 1 точка
    Препоръчвам глава 2-ра употреба. Читави майстори - на Хладилника. Слагайте.
  7. 1 точка
    Гарнитура на картера. Благодаря за отговорите и помощта.
  8. 1 точка
    @kiril9666 Не съм съгласен с Japanese. 1. Трябва да си сигурен, че колата е на абсолютно равно място. Иначе нивото по щеката играе доста! 2. Изчакваш 5 минути и мериш. - Вадиш щеката. - Избърсваш я с парцал или салфетка. - Слагаш я обратно. - Чакаш 3-5сек. - Вадиш щеката - Отчиташ. Ако пак е високо нивото - купуваш си от аптеката едно маркуче за система и една 50 кубикова спринцовка. Вкарваш маркучето през отвора на щеката докато стигне маслото, слагаш спринцовката и теглиш бавно 4-5 спинцовки, и си готов. 3. При каране с високо ниво на маслото, най-малкото ще ти избие някой семеринг, а може да стигнеш и до доста сериозни неща. Ако си с DPF филтър - ще го задръстиш каквото и да е маслото!
  9. 1 точка
    Значи,след обещаната справка, допустимо отклонение (но най -много) може да се приеме, до към -/+ 2,00 Нагоре вече трябва да се мисли за....
  10. 1 точка
    Правилно са те насочили.Имал съм подобен проблем с друга марка автомобил.Целта е да откриеш на кой амортисьор имаш проблемен лагер.Обикновено се сцепва сепаратора по който вървят съчмите,и макферсона блокира в горната част,в следствие на което,при въртене на волана се получава усукване на пружината,която се опитва да се върти отдолу.Усещането е като задържане при въртене с леко припукване.В моят случай в последствие на този проблем счупих витка на пружина.Така ,че вземай мерки незабавно.Успех...
  11. 1 точка
    Колеги, маниаци, От снощи чета във форума какви ли не теми за диференциали, масла, капкови тестове и какви ли не още подробности за любимите ни Хонди. Моите уважения, но имам един въпрос - откъде намирате цялото това време да четете, пишете, запоявате часовника, правите подобрения и всякакви други. На мен ми отне цяла нощ да се лутам из всички теми и препратки към тях, с хилядите отговори и подобрения. И не преувеличавам - изобщо не съм спал и въпреки това не съм сигурен, че съм намерил това, което търся. Не искам да ме разберете погрешно - възхищавам Ви се, че имате времето и търпението - да описвате, да тествате, да се занимавате. Аз нямам време да си налея течност за чистачки от 1 седмица, а Вие описвате цял сложен процес за капковото мерене на маслото - пък кога да се изгаси двигателя, колко време след това да се вземе пробата, каква да е хартията, колко време да се суши.. И пак Ви казвам - не се заяждам или нещо подобно, само се чудя - КАК успявате колеги, маниаци, как го правите..
  12. 1 точка
    Както винаги "Сичко е точно" Маслото получено. Благодаря!
  13. 1 точка
    Ааааа ясно, твоята с времето качва коне, не се бях сетил
  14. 1 точка
  15. 1 точка
    Имаме печеливш.Съединителя си отива бавно и славно,заедно с него смени и маслото на скоростите.И когато го източваш или източвата от кутията го прекарай/те през много финна цедка http://www.plastidip.bg/product.php?id=69 (има в магазините за бояджийски историй) и след това огледай пробката за стружки, и накрая огледай остатъка в цедката за издайнически жълтеникави стружки ако те притеснява,че синхронизаторите си заминават,което едва ли е така.
  16. 1 точка
    Искам да направя малка корекция, тъй като съм се заблудил относно промоцията. Поръчката е както следва: 4 х Honda ATF DW-1 0.946 L https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html 4 x €12.99= 51,96 x 1.97 = 102,4 - 5% = 97,30 лв. RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 - 5L https://www.ato24.de/en/ravenol-ecs-ecosynth-sae-0w-20.html 1 х €46.95 х 1,97 = 92.5 - 5%= 88 лв. 1 x Motul 8100 ECO-Clean 0W-30 5 L https://www.ato24.de/en/motul-8100-eco-clean-0w-30-5l.html 1 x €45.65 x 1,97 = 90 - 5% = 85.5лв. Общо ще преведа 271 лв.
  17. 1 точка
    Здравей, Бих искал да поръчам следните масла: 2 х 5L RAVENOL FO SAE 5W-30 - 59.90 EUR 2 x 5L MOBIL Super 3000 X1 5W-40 - 62.30 EUR ОБЩО: 122.20 EUR 122.20 евро - 5% = 116.09 евро * 1.9675 = 228.41 лв. Превел съм 230.00лв.
  18. 1 точка
    Здравейте, реших да покажа моето CR-V преди и след леки корекции. Става на въпрос за полиране и пастиране на фаровете. Също така, т.к. постоянно се набиват мръсотии и всякакви гадини в радиатора на климатика, поради големите въздохопроводи,реших да сложа алуминиева решетка: За сега не съм забелязал температурата на двигателя да е по-висока заради решетката (по-малкото количество въздух, който преминава). Другото, което не се вижда е, че предната греда зад бронята се указа удряна. Наложи се смяна с нова и поправка на доста счупени щипки на самата броня, както и закрепването на халогените. След сваляне на брояната разбрах също така, че моята бройка не е рядък вариант без пръскалки за фаровете, а приятеля джамбазин е китнал дупките и е запушил маркучетата от вътре. Няма повече да ви отегчавам с познатите прийоми на "честните" търговци.
  19. 1 точка
    През седмицата ще пусна и аз една, за да можем да правим някакво сравнение (колкото да се намираме на работа) .
  20. 1 точка
    https://youtu.be/71ZHVmSuBJM https://youtu.be/k1DJAuCOnN4
  21. 1 точка
    Километрите не бяха планирани. Просто така се случи. Върнах се от море и с влизането в гаража направих теста .
  22. 1 точка
    Към момента впечатленията ми са много положителни. Моторът пали лесно и работи тихо. Развърта се с "една идея" по трудно - очаквах по-осезаема загуба на мощност и пъргавина, заради по-високия HTHS на Мобила спрямо предходния на Равенола. Налягането на маслото при загрял мотор е стабилно - тестът по магистралата с постоянни около 3000 об./мин за около 4 часа пътуване показа константно налягане от около 3,7-3,8 бара. На връщане от морето при изкачване съчетано с изпреварвания (педала до метала) налягането падна до около 3,3-3,4 бара - явно температурата скачаше бързо поради натоварването на мотора. След това обаче налягането се възстанови сравнително бързо до предходните си стойности (15-ина мин.). Трябва да отбележа, че Мобилът е доста течлив и типичният му аромат на "нефт" е много леко изразен - предполагам заради GTL-a в него. Маслото с лекота капе от щеката, докато Равенолът "залепваше" . Друго, което ми прави впечатление, е че моторът работи по "стегнато" - без "причуквания/притраквания", когато загрее в жегата. Явно по-високия HTHS на Мобила му се отразява добре, предвид годинките му (май месец чукна 20 ) и износването му. Трябва да призная, че имах много колебания за този Мобил. Една от причините да го избера бе, че си купих катализатор, и в близките дни планирам да го сложа на мотора. Ами общо взето това е най-важното, което се сещам. Ще видим как ще се представи като цяло - до смяната му . Питай, ако те интересува нещо друго (конкретно). Поздрави!
  23. 1 точка
    1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Mobil 1 ESP Formula 5w-30; 3) Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux); 4) Общ пробег на автомобила - около 410 810 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 400 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 40/60; 7) Средна скорост - около 34 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 01.07.2018 -07.07.2018; 9) Моточасове – около 12; 10) Изразходвано гориво - около 26 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (26 л./ 3.7 л.) = 7; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,7 л. (източено е и маслото от картера на главата, което обуславя 200 мл. повече налято чисто масло); 14) Доливане на масло – не е правено; 15) Други – работещ EGR; леко градско; кратка магистрала - 120-130 км/ч мах. скорост; извънградското е увеличено с около 20 км (всеки ден навъртам 70 км, вместо 50 км), което вдига средната скорост и облекчава (осезаемо) като цяло режима на експлоатация. 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.
  24. 1 точка
    Там ми смени радиатора и ми рециклира съединителя на компресора. За сега нямам оплаквания.
  25. 1 точка
    Здравейте. Поздравления за темата за двигателно масло, част 1-ва, 2-ра и 3-та. Определено надгради и надхвърли по значимост, широкообхватност и развитие темата на Subaru форума. През изминалите месеци с удоволствие чета и следя, какво споделяте за двигателните масла апликирани в Honda двигателите. Отначало като нерегистриран user, а в последствие, когато темата остана само за регистрирани такива се регистрирах за да бъда с вас. Във връзка със стандарта на GM Dexos1 Gen2, бих искал да споделя, че е съставен главно за справяне с LSPI в проблемните двигателите с директно впръскване. Лятото на 2017г към централата на API имаше петиция от водещите азиатски производители и американски, спешно да се създаде нов стандарт, който да включи в себе си тестове (освен на GM) и на други фирми (напр. Ford). От около 20 Май 2018 започна лицензирането му и той се казва API SN PLUS. Вече с излизането на бъдещия ILSAC GF-6, последния ще обедини всички до сега тестове и ще редуцира до минимум LSPI. Един бърз поглед в TDS на Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 показва, че е по последните тенденции за справяне с LSPI: API SN PLUS, GM Dexos1 Gen2, но си е ориентиран и към приложения изискващи SN, SN-RC, ILSAC GF-5. Поздрави.
  26. 1 точка
    Добър вечер! Днеска е четвъртък. Боли ме гърба, но в крайна сметка успях да сменя и съединителя. Беше изнервяща процедура, която костваше много усилия и време. Около 3 часа съм сменял тоя съединител направо полудях. Имам крик и стойка за двигатели, но въпреки всичко реших, че трябва да го направя по най-мързеливия начин. Това е поредния случай, в който си доказвам, че мързела е вредно нещо. Ама кой да слуша.... Както и да е ще си знам за следващия път. Нямах вложка за болтовете за притискателния диск. Б**ти... 6лв за вложка.Force... уаааууу. Как да е... Минавайки по край Практикер видях тая красавица. Не знам, но ми е позната. Мисля, че е на човек от форума. Тааа... съединителя. Монтирах маховника, почистих повърхностите му и тези на притискателя, и монтирах съединителя. Тук се вижда клина, който ползвах за контра. Голямо облекчение и се чувствам доста по-уверен в затягането на болтовете. С тия плитки глави и 12 стени тея болтове за маховника са просто отврат. Постоянно внимаваш да не ги заголиш, което е допълнително нещо върху, което да внимаваш. Затегнах ги на 100 NM. Тук едно голямо благодаря на колегата AMD, за водача за съединителя! Болтовете на притискателния диск ги затегнах на 22 NM. Е тук трябва да кажа, че тая вложка помогна много. Звездообразно затегнах(имам предвид реда на затягане) болтовете и се чувствам доста уверен, че притискателя е легнал равномерно и болтовете за затегнати с един и същ въртящ момент. Ще поживеем и ще видим какво ще стане. Вкарването на кутията обаче не мина въобще гладко. Всъщност над час и половина я вкарвах. Казвам ви никога повече по тоя начин. Вадя си двигателя и всичко извън колата. Хонда са си го измислили и са го направили. Обаче шопа - НЕ! Я си знаем бе... шо ке ми каеш?! Хубаво е че ми помагаше приятел и всичко стана доста по-лесно. Надявам се всичко да е окей. Защото не влезна гладко и трябваше с болтовете бавно да я вкарам. Малките цилиндърчета като водачи за наместването на кутията към двигателя си влезнаха и всичко беше окей. Притеснявам се нещо да не е огънато или счупено. Вилката за съединителя се движи много гладко. На важните места където има триене и се нуждае от грес поставих медна такава. От предишния път медната грез стоеше и беше просто замърсена. Хубаво е било това, че не съм слагал много. Уверих се, че има грес навсякъде, където трябва и остатъка го премахнах. Утре или тези дни следва VTEC! Ще се постарая да направя повечко снимки. В интерес на истината ще има много детайлна работа там. Надявам се скоро да ви се похваля! Иначе ето го и спрея, който ползвах за стоповете. Еми това е засега. Пожелавам ви лека вечер!
  27. 1 точка
    Смени си първо гарнитурата на картера и огледай около витек клапана за течове.
  28. 1 точка
    Здравейте отново! Минаха два месеца. Бая. Не ги усетих. За съжаление нещата не вървяха по план, но всичко е точно, както се пееше в една песен. Напоследък времето ми е малко, но намерих, за да споделя прогреса, а и да си почина. Е... занимавах се доста с шасито. Почистих го от ръжда на много места където знаех, че има и го защитих от ръжда. Докато чистех обаче попаднах на нещо много кофти. След определено време чистене и премахване на подово покритие видях ето това. Това се намира точно до подсилената плочка за повдигане на колата зад предните колела. Доста ме заболя. Знаех, че е неизбежно, но ми се щеше цялостното реставриране на шасито да го поотложа за напред. След този ден бях доста демотивиран, всякаш някаква частица от мен съм загубил. Е***ти шасито... Цяла кола можеш да си купиш за 2000-3000 лв без ръжда, но мен ми беше доста гадно. Повечето хора няма да им пука, но за мен колата има сантиментална стойност и доста съм преживял с нея. Като дете ми е. Нуждаех се от почивка, нещо, знам ли... Някъде да отида да забравя за това, а и не е само това, което ме изморява... всъщност това е малкото. До този етап бях планирал да съм вече с работеща кола и да се кефя. Да ама не. Реших, че е време за организиране и работа по двигателя. След този ден с чистенето на ръждата се стигна до тук. VTEC главата най-накрая. Първоначално, щях да я взема в насипно състояние и да претърпи модификации, но времето и силите ме притиснаха, а така или иначе в определен момент в бъдещето двигателя ще се вади. Главата е с фабрична карантия. Пружини, кобилици, вал. Уплатнението на VTEC соленоида е ново и като цяло може да се каже една добре обслужена цилиндрова глава. От това, което знам степента на сгъстяване ще е около 10-10.2:1. Ако имам време ще измеря обемите и ще се направи една сметка. Случиха ми се някои беди и реших, че е време да оформя някои външни детайли, с които да си гарантирам, че само двигателя правя и съединителя монтирам и ще я подкарвам тая кола. Винаги съм имал идеи да побългаря колата. Мислел съм си какво и как. Имам няколко идеи и почнах да ги реализирам. Захванах се с капака на клапаните, които изглеждаше така. И се почна подготовката му. Чистене, шкурене. Заравних повърхността с грунда. Можеше да се вложи и още, но до тук говорим за около 4 часа труд. Следваше облепване и пръскане с грунд и отново пак шкурене, за да се заравни повърхността. Следва боядисването. Имах няколко концепции в главата си, но надделя тази, която ще се изпълни най-бързо. Е бързо, бързо, колко да е бързо. Еми общо около 10-12 часа труд. Имах по-различна идея, но и това пак стана добре. А именно Вече с оформен надпис и безцветен лак. Първоначалната ми идея беше с хоризонтални ивици и с написани всичките куплети на "Шуми Марица", но щеше да отнеме много време и щеше да се отдели много време на нещо, което не е концепцията в тая кола, а и не се знае колко ще издържи тая боя. Завърших и стоповете. Време беше за съединителя. Махнах скоростната кутия, демонтирах съединителя и я да видим к'во става? Снимам с телефон и малко трудно да се придобие представа. Притискателя беше чисто нов. Фрикционния диск също. Маховника обаче не беше пипан. Съжелявам, че нямам снимки на маховника преди да монтирам керамиката. Ефекта от керамиката е все едно съм го водил маховника на струг. Повърхността беше изпълнена с множество малки балончета от обезцветяването на метала при нагряването му. На притискателя се виждат също, както и на маховника, но са много малки и почти изчезнали. Фрикционния диск опредлено е износила повърхностите. Има много лек ръб и по маховника и по притискателя. Може би сумарно от двете повърхности са изядени около 0.1-0,2мм. Така изглежда фрикционния диск. Всичко това, което виждате е в резултат на 10 000км работа. Трябва да кажа, че фрикционния диск не е износен въобще. Другото, което се забелязва, че е износен неравномерно. Тук искам да кажа, че е вероятно да е допусната неточност при монтажа на съединителя. Когато затягах болтовете за на притискателя към махоника не успях да ги затегна с точния въртящ момент или по-скоро не успях да го направя така както исках. Под въпрос е въртящия момент като стойност, както и това дали навсякъде е бил един и същ. Този притискателен диск е HCC902 на екседи. При монтажа ми е трудно да ползвам вложка и се усеща, че не достигам правилния въртящ момент, защото няма достатъчно място, за вкарването на вложка. Защото няма място съответно и не мога да достигна въртящия момент правилно или презатягам. Сега имам пълен комплект Екседи пак HCC902. Сега ще премина на нормален фрикционен диск, нормалния материал и с цяла триеща се повърхност. Нормален съединител с други думи. Ще изчистя и този момент като евентуален проблем. Иначе съединителя новия изглежда така. Имам още проблеми да изчиствам, но скоро време ще съм с нов съединител. След това се почва с главата и първото палене от почти година насам. Живи и здрави. Засега е това! Има доста моменти на депресия, но не се отказвайте от мечтите си, колкото и да ви се поднасят неприятни изненади и трудности. Това е за да го помните цялото пътуване! После ще е доста сладко!
  29. 1 точка
  30. 0 точки
    - Пепи, ти бил ли си на море? - Да, като много малък. - Е, колко малък щом помниш? - Не помня. Тате каза че на отиване съм бил в топките му, а на връщане в корема на мама.
  31. 0 точки
    Разстоянията са големи когато караш BMW....:)
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...