Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 27.07.2021 in all areas

  1. 4 точки
    Голяма част от обществото също е облагодетелствано от контрола, или по-точно липсата на такъв, при ГТП. Поне 50%, да не кажа и повече, от автомобилите са с изтърбушени катализатори, дпф-и, затапени егр-и и още какви ли не "оптимизации" само и само да са на пътя. Искаш да си караш 10-15-20 годишния си навес с изтърбушени катализатор/дпф, плащаш и мълчиш. Щото ако се направи каквото е нужно, а именно спиране на навеса от движение, то всички скачат дружно на протести, как видиш ли как може на нашенеца да му вземат изконното право да кара навес. Някакви изсмукани доводи от пръстите - аз съм на газ и не замърсявам, са за замазваме на очите. Все едно не ги виждам перфектно настроените навеси колко не замърсяват.
  2. 2 точки
    Не мерят грамове в минута, а обемни единици CO, който газ освен високата си токсичност, е признак за некачествен горивен процес, т.е. колкото повече CO в изгорелите газове, толкова по-непълно и некачествено е горенето. На подобен принцип са и ламба сондите, които подават обратна връзка на ECU и контролират горивната смес. Тези обемни единици би следвало да са сходни при различни обороти. Мярката за CO2, която ти цитираш, е показание за ефективност на превозното средство, а не толкова на замърсеност, т.е. колко единици CO2 се генерират за да преместят твоята каляска за единица разстояние. И въпреки, че CO2 е също газ замърсяващ околната среда, не е толкова вреден, колкото въглеродния оксид, азотните и серните окиси.
  3. 2 точки
    Вчера с Акорда (2006, 2.0 бензин, ръчка, ЕВРО 4) - Еко категория 3. Прегледът е вдигнат от 39 лв. на 45 лв. - Крафт (Дружба-1, София)
  4. 2 точки
    И да го "бистрим" - смисъл няма. Отговорните правят нужното колите им да са в ред и законите не ги притесняват, а за другите са "като врАта у пОле" - намират начини да ги заобикалят! Но лошото е че манталитетът на болшинството определя статуса на социума. И кел файда че колите ни са здрави, а заможните карат дори хибриди и Е-мобили - сите дишаме същата гняс. Уикендите карам колело по шосетата из околията - уж за здраве. Еми, нямам национално представителна статистика, но моята е че поне 10% са за бой по джоба и "навесът" на трупчета. Има "светлина в тунела" - преди бяха повече.
  5. 2 точки
    Относно спора за измерванията - екологичната група се определя на газ, но: 3. (Нова – ДВ, бр. 80 от 2020 г., в сила от 12.11.2020 г.) Когато превозното средство е с повече от една горивна система (допълнително оборудвано с уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ или СПГ), проверката на емисиите в отработилите газове се извършва за всички видове гориво. Моторното превозно средство се допуска до движение по пътищата, отворени за обществено ползване, когато при измерванията се установи, че показанията за емисиите на всички видове гориво са в границите на допустимите стойности. Тези проверки не се прилагат за FCEV, E-REV или PHEV. Относно стойности на СО - отваряш наредбата и търсиш "ІІІ. Вредно въздействие": Ако не ти е попълнен талона: на празен ход: за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. – съдържание на СО – 0,3 % обемни. на празен ход с повишена честота на въртене най-малко 2000 min-1: за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. – съдържание на СО – 0,2 % обемни
  6. 1 точка
    Благодаря. Оправиха ми го в сервиза на Хонда, в Бургас. Сега е тихо, вече го няма дразнещият шум. Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
  7. 1 точка
    Здравейте Ronin7. Моята поръчка: Линк: https://www.ato24.de/de/amsoil-xl-5w-30-synthetisches-motoroel.htmlЛинк Вид и количество: AMSOIL XL 5W-30 SYNTHETISCHES MOTORÖL 6x1L Стойност на поръчката: 7.96 x 6 = 47.76 x 1.9775 = 94.45 лева Начин на плащане: по сметка в ООБ АД Начин на получаване : Лично в кв. Малинова долина
  8. 1 точка
    Здравей колега, правя моята поръчка за масло: Линк: https://www.ato24.de/en/motul-8100-eco-clean-0w-30.html Вид и количество:MOTUL 8100 ECO-CLEAN 0W-30 1x5L Стойност на поръчката: 49.99*1.9775 = 99 лв Начин на плаща - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: Лично в кв. Малинова долина
  9. 1 точка
    Тия 6-ти генерации са голяма краста...Реших преди да отида на газаджия ( не знам нито къде, нито при кой ), да проверя поне филтрите. Купих да сменя 2 и 2 да имам в резерва. Единият външно изглеждаше стар а другият не исках и да си представям. Малкият филтър беше по-зле: Според мен, не са сменяни поне 10 000км ако не и повече. Вътре естествено мизерийката си се беше събрала: Реално след като запалих и поработи на място, голяма разлика, да не кажа почти никаква не намерих. Може би в движение ще е друго а може би не. При превключване от газ на бензин и обратното има пропадане на оборотите, реглаж на клапаните не знам кога, кой и как е правил. Като някой Хонда майстор се освободи и колата влезе в бокса, ще се преглежда по-обстойно. Иначе бях поръчал още няколко неща като едно от тях дойде - заден гумен тампон, защото 20-тина години са си цифрА от където и да го погледнеш, особено за гумените неща по 1 автомобил.
  10. 1 точка
    Четох доста писанки относно същия проблем (имам го и аз) в руски, американски и нашия форум, оказва се че проблема е комплексен. Получава се износване във вътрешното каре на дясната полуоска както и в шлиците чрез които се зацепва карето с междинния вал който ти наричаш втора дясна полуоска, решението при американците е ясно като там пичовете изрично пишат за смяна на всичко комплект само ОЕМ, при руснаците изводите са същите като там има опити за рециклиране на оригиналните и дали са успешни така и не разбрах. В нашия форум има тема за точно този проблем и колегата беше го решил с рециклиране на оригиналния комплект междинен вал с лагер и полуоска с вътрешно каре, и тук заключенията са че това се оправя само с ОЕМ части та избора се свежда до 2 варианта но в никакъв случай автърмаркет. Сина ми сменя на CR-V ляво вътрешно с оригинално каре и проблема е решен но и там решението е само ОЕМ.
  11. 1 точка
    Ефектът на ластика мога да го опиша по следния начин: Подаваш газ, колата увеличава оборотите на двигателя, но ускорението не нараства със същия темп. Това създава усещане подобно на това, което изпитва човек когато дърпа неща с ластик. Ти опъваш, ластика се разтяга и при достигане на определен момент или критична точка тегленето започва и предмета се премества. Постигането на желаното действие се забавя спрямо момента на направеното усилие. Мисля си, че донякъде това е субективно, гледайки сравнението на ускорението между два автомобила сивик 10 - единия с механична, другия със CVT в YouTube. CVT-то позволява автомобила да върви с изключително ниски обороти. В началото се притеснявах, но после разбрах, че е нормално. Това дава възможност за нисък разход на гориво, което е добра новина. За мен CVT-то е много приятна изненада, след като посвикнах с нея.
  12. 1 точка
    Здравей Ronin 7, Линк:https://www.ato24.de/en/liqui-moly-special-tec-dx1-5w-30.html Вид и количество: LIQUI MOLY SPECIAL TEC DX1 5W-30, 2x5L Линк:https://www.ato24.de/en/honda-dual-pump-fluid-ii-0-946-l.html Вид и количество:HONDA DUAL PUMP FLUID II ,0.946 L Стойност на поръчката: ((2*32,25)+13,95)*1.9775 =155,14 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - чрез куриер*
  13. 1 точка
    Отначало тръгва както си беше преди, но когато влезе в обороти дърпа доста по-добре от преди. Има един стоп на края на улицата където има доста голям наклон. Преди се запъваше, а сега се изстрелва. 20 коня отгоре си казват думата явно.
  14. 1 точка
    И най-вече като дойде колата го сменяш. Защото не се знае колко време е седяла, дори и да е било 500км след смяна
  15. 1 точка
    Ами да го беше казал. А не да пишеш на мен какво ми изнасяло, аз как съм тълкувал, защо съм си сложил газ, какви заключения съм правил и т.н. Скачате остро понякога без да мислите и после оправдания...все тая.
  16. 1 точка
    С удоволствие,но се прибираме на 8-и ,може и на 9-и.Едва ли ще успея.Ако е уикенд,отива на 14-15
  17. 1 точка
    Дайте да нарочим за след 1-2 седмици. Аз бях от петък по горите и нямах обхват, чак сега сколасах да чета Вие организирахте ли се, или... ? Щом @Георги_Павлов го няма на 1 август, нещо за следващата - 8 август (неделя) към 20:00 на ИКЕА/Ринг ?
  18. 1 точка
    Двата къси са на различни бушони. 1 и 6. Без сваляне на бронята не мисля, че ще успееш да направиш какъвто и да е ремонт по фара. Най-вероятно си счупил водачите. Можеш да свалиш фара да го отвориш и да пробваш да залепиш каквото е счупено и ако не сполучиш с ремонта да си търсиш донор. Успех
  19. 1 точка
    Да. Да. Отделни са и на гърба на капака има описание. А дали си счупил нещо - не знам, ама ще разберем след като махнеш бронята.
  20. 1 точка
    Иначе мога да се похваля, че от скоро съм с монтирани Airlifts (въздушни възглавници) в задните пружини. Разликата е доста осезаема, колата се усеща много по-стегната и стабилна, без олюляване и без да се нарушава комфорта за пътниците. Прилагам снимка след монтажа... Сега сме на гръцкото море, но като се приберем ще подменя с нови и задните амортисьори с KYB Excel-G и би трябвало още да се подобри возията.
  21. 1 точка
    Ама никой не мрънкаше, щото така ВИ изнася. Карате си технически неизправните коли и не ви пука за екологията. Под неизправни да се разбира - коли с премахнати катализатори и емисии в пъти над допустимите норми. Бухаш евтина газчица и си свиркаш. Щото и на оня в ГТП пункта не му дреме и няма да те върне. Говоря по принцип, а не точно за @mirott Твоята кола може и да е изправна. Ама я кАжи сега, когато монтирА ГИ-то, каква беше целта - да помогнеш на екологията, или на джоба си?! Кола, излязла от завода на бензин трябва да покрива на бензин допустимите вредни емисии. Ако не - няма място на пътя, щото е технически неизправна. Ако ще и 18 газови да има. Това нещо съм го правил преди 15г. Закачвам машината за измерване на емисии към ECU на колата (през OBD) и следвам инструкциите на монитора. Не въвеждам данни ръчно. И да - кола с ГИ задължително минава теста на бензин.
  22. 1 точка
    Ама вие сериозно ли? Тия дискове на снимката се виждат, че имат ебати големият ръб. Няма общо това от къде е колата специално за дисковете. При по-калпавите или по-старите на възраст така става. Новите ( нормалните ) марки са си боядисани фабрично и не ръждясват дълго време. Без да се засяга никой сега но ако човек не може да си смени дисковете на колата с нови, трябва да мисли друг вариант на предвижване. Новите задни дискове са да кажем 9мм и като станат 8мм се хвърлят. Не се пилят, не се боядисват а отиват в кофата. По-добре колега мисли за рециклиране на апаратите, че ръждата ги е нападнала здраво. Най-малкото ги свали и ги почисти с телената четка малко.
  23. 1 точка
    Малко се изказваш неподготвен. В хазната нищо не влиза от тези екостикери. Цялата далавера е за този, който печата стикерите, а именно другаря Кънев от БСП. Един вид компенсация, че му спряха винетните стикери. Кънев е известен с репликата: „В парламента съм, за да си пазя бизнеса”, която е изричал не веднъж и пред свои, и пред чужди. А еко-целите (колкото и да са съмнителни) могат да се постигнат и без стикер, с разпознаване и асоцииране на номера на автомобила, както е при винетките. Същевременно, все още не е създадена нормативна наредба за ограничаване на движението на автомобилите съгласно екооценката и ако и когато бъде създадена, ще се прилага вероятно само в София. А ние ще си плащаме ...
  24. 1 точка
    @Krasi-mir, "обикновено при демонтаж-монтаж от незапознати с материята "майстори". Абсолютно съм съгласен За заварка, електрожен имам но то си трябва телоподаващо което не ми е трябвало до момента. Мислех да купувам от тези които предлагат в Lidl, с тръбно-флюсовата тел но за момента се отказах. Уж ставали, като правели малко пръски но пък комшията който се занимава професионално с това каза, че били пълни боклуци. Истината е някаде по средата и все си мисля, че за аматьор като мен и лидълското ще свърши работа но ще го мисля по-натам. Иначе ще прегледам всичко стъпка по стъпка преди да купувам излишно като имам време от написаното от всички вас. Иначе днес пристигна това от @fenabg: Ако съм видял правилно докато си сменях дисковете и накладките, тези са тръгнали и трябва да се сменят. Фена препоръча тази комбинация и това взех. Понеже не съм сменял до сега сам тези тампони идва въпросът кой ще ги смени в София, че нито Ванката работи в момента да се разходя до Дупница, нито в София има сервиз на Хонда който да ги смени за 1 ден. Станало е като със зъболекарите, записване 2 месеца напред. То сервизи много има но пак опираме до това което каза @Krasi-mir с непознатите майстори В същото време, познат който караше преди години англичанка ми вкара интересна оферта и се възползвах от нея - чисто нова рейка, не рециклирана и не монтирана, абе ново! Моята не е за смяна към момента обаче такава част надали ще купя някога иначе от магазина. А и като се замисля, то дали ги има и въобще вече е другият въпрос или са само рециклаж. То сигурно и рециклирането става ( не съм правил до момента никога ) но като гледам бая хора се оплакват след това, особено от хидравличните. При англичанките си върви с вътрешните накрайници което също е плюс до известна степен. Ще помисля дали на този етап ще се монтира но ако няма спешна нужда по-скоро ще я запазя "зор-заман" P.S Някой да знае читав сервиз за газови уредби в София ( освен Маркони в Русе ), да я погледне и да види дали има нужда от профилактика и донастройка?
  25. 1 точка
    Мен единствено ме притеснява ZF9 кутията, че е играчка и ми трябва с нещо да чета темп-а на маслото вътре като го сменям. Иначе половината неща със сигурност и сам мога да си ги сменя. Реших първия път да прегърна дървото пък натам ще видя. Бях решил да ходя в сервиза в Овча Купел, но щях да чакам месеци.
  26. 1 точка
    Колеги намерихте ли въпросната рамка на по-ниска цена. Нещо не ми е приятно да дам 150 лева за нея.
  27. 1 точка
    Твърде възможно е.Не всички емулатори работят еднакво,затова си късах нервите с тях ,докато си направих собствен модел,който мога да настройвам за конкретния нивомер,тъй като и не всички нивомери работят адекватно. Бордкомпютъра изчислява 3 неща,първоначално ниво, време за отваряне на дюзите -при константно налягане и изминат пробег. Тук имаме 3 променливи- грешно измерено/зададено първоначално ниво, грешно налягане на рампата,грешка при отчитане на пробега. Има и четвърта променлива-настройката на газ.След автоматична настройка сместта може да бъде до 25% бедна.Бензиновия компютър коригира отчасти проблема с бензиновите тримове,като увеличва времето на бензиновите дюзи до неузнаваеми нива.Така една бензинова дюза работеща примерно на 2,5 мс. ще скочи на 4 мс,на празен ход.С тия времена ,взети от бордкомпютъра на честна дума,бензономера ще падне за 200км. От друга страна с богата смес може да стигне и заветните 600 км
  28. 1 точка
    Всички сте прави. При така зададен казус всички сте прави. Всеки коментира някаква негова си ситуатия, на някакво негово си кръстовище. Това няма как да не доведе до последното мнение - всички тъпи и нагли нарушители в затвора, за 5г. минимум
  29. 0 точки
    Екостикерите се лепят след 12 юли, което обяснява това, че на теб не са ти лепнали. Но ако държиш да имаш, може да минеш сега пак ГТП
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...