Jump to content

Power_Of_Dreams_84

Фен
  • Content Count

    85
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Neutral

About Power_Of_Dreams_84

  • Rank
    Потребител
  • Birthday 04/11/1984

Profile Information

  • Кара
    2007 Honda Accord CL9 / 2007 Honda Odyssey RL3
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Стара Загора

Recent Profile Visitors

646 profile views
  1. Привет, колега qnkomu! Попадна ми преди време сервизен бюлетин на Хонда Одисей 2005-2010 г., откъдето става ясно, че е установен фабричен дефект в помпата и тя не успява да направи нужното налягане, за да се върти лесно волана при ниски обороти на мотора. От Хонда са я ревизирали с нов модел помпа с номера 56110-RGL-A03 / -A04 Преди около 2 седмици като бях в Бургас да тестваме фейслифтовия Одисей от 2008ма, който мислеше да купува един друг колега от форума, неговия волан втвърдяваше още по-зле от моя, до степен, че на моменти почти не можех да го завъртя, дори с приложено огромно усилие от моя страна, така че явно си е сериозен проблем за модела като цяло. На моята, малко след като я взех и правих една промивка на системата (с разкачена return line тръба и чрез запалване, завъртане на волана пълно ляво, гасене, изправяне на колелата само на контакт, пълнене на казанчето, палене, завъртане на волана пълно дясно и т.н.), + смяна на казанчето с чисто ново ревизиран пак модел, но новата бистра течност бързо потъмня на цвят, така че вероятно си прав, че има нужда от неколкократно промиване, за да се изкара цялата мръсотия в системата. Точно както и за автоматичните ни кутии препоръчват да се извършва т.нар. 3 х drain & refill, за да се изкара и подмени почти цялото старо масло. Може да ми пратиш това, което имаш като инструкция, защото така или иначе всеки момент очаквам да получа новата помпа, но и да я сменя, трябва да се подмени маслото с ново и ми е интересно да видя как точно препоръчват да се извърши. Скоро правих промивка на хидравликата на Акорда, само че по друга, по-безопасна методика, която се изпълнява без изобщо да се пали колата, и въпреки че излезе доста мръсотия и уж спряхме изпълнението чак когато потече чисто масло от return line-а, за 10-15 км. шофиране след процедурата течността в казанчето пак беше потъмняла.
  2. С колегата Bbosta ходихме да видим заедно колата от обявата, но се оказа с доста проблеми, повечето от които ги имаше и при мен, та можех да му дам полезно инфо за това какво го очаква и така до сделка не се стигна. Стигнахме до извода, че ако човек твърдо е решил да се сдобие с такава екзотика, най-добре да си я вкара сам от Щатите или Канада. Просто тук нито собствениците, нито сервизите (с много малки изключения) са наясно с модела и неговите специфики и от там колите се търкалят докато не станат твърде проблемни и тогава тръгват да ги продават. Както се казва, бях там и го играх този филм (и още го играя хахах), но вече мога да заявя, че след всички ремонти и подобрения колата всъщност е страхотна. Онзи ден с колегата навъртяхме 420 км. с моя Одисей във всякакви режими - градско (със задръствания в Бургас), извънградско и магистрала, при среден разход 10.3 на 100, което за такъв голям автомобил е чудесно постижение за мен. Само проблем с климатика попречи на иначе страхотното удоволствие от шофирането. Накрая се оказа гръмнал предпазител на компресора, смениха ми го без пари и днес отново пътувахме супер комфортно цялото семейство. Остана да оправя проблема с хидравличната помпа и проекта ще бъде завършен... засега 😀😏
  3. Осъществихме контакт с колегата и ще се опитам да помогна с каквото мога за евентуалната покупка на автомобила. Иначе моя кораб е вече с нова спирачна система отпред (спирачни апарати, дискове и накладки за Хонда Пилот 2010г.), нови стоманени маркучи и сменена спирачна течност с ATE DOT4. В началото не намирах разлика с оригиналните, но след изминат определен пробег и напасване, мога да потвърдя, че конверсията е успешна и вече усещам голяма разлика и сигурност при спиране. Всичко излезе около 2000 лв., но прецених, че след като ще возя най-ценните ми хора, не мога да правя компромис и да рискувам. Остана ми да подменя хидравличната помпа, тъй като, въпреки че сменихме единия маркуч, който беше се втвърдил и допускаше въздух в системата и работата й се подобри, все още при ниски обороти и въртене на място, хидравлично усилие не е достатъчно. Оказа се, че и за това има сервизен бюлетин от Хонда за подмяна на дефекнтите помпи с нови, ревизирани модели. Този път се изциганих и поръчах помпата от Aliexpress, тъй като в Щатите струват около 400 долара, а от китайците ми ляга към 140 лв. с доставката, та дано излезе читава.
  4. Браво на колегата за инициативността и мерака да си прави сам колата. И на мен ми се иска, но за съжаление нямам нито познанията, нито времето, особено след раждането на второто дете, да се занимавам. За мой късмет се сетих за читав майстор, на който спокойно да си поверя Одисея и макар сервиза му да е чак в София, предпочитам да бия път до там, но да се свърши работата като хората. Става дума за Слави, а сервиза му е в Овча Купел - Мотобокс. Вече 2 пъти ходя при него: първия път за реглаж на клапани, почисти ми дросела и ми направи всевъзможни диагностики и настройки, след което не можах да позная колата...всичко за 150 лв.! Второто ходене беше за смяна на вътрешен кормилен накрайник и за нов оригинален ангренажен ремък, че бяха сложили някакъв измислен в Омбре. Междувременно смених таблото на скоростомера и управляващия модул на климатроника с такива от канадски модел и сега колата е изцяло в метричната система и в градуси по Целзий 😎 Предстои ми още един сериозен проект, който, заради коронавируса, ще се отложи малко във времето. По препоръки в американските форуми ще направя ъпгрейд на предните спирачки като ги заменя с такива от Honda Pilot 2010 г. Говоря за спирачни апарати, дискове и накладки, като всички части са вече при мен и чакат само монтаж. Операцията се води bolt on и единствено трябва леко да се огъне dust shield-а, както и джантите да бъдат минимум 17", за да се поберат по-големите апарати. Всичко друго по системата се запазва оригинал, като в следствие би трябвало педалът да има малко по-голям ход до "захапване", но твърдят че захапе ли, спира несравнимо по-добре от фабричните кошмарни спирачки. При тях диска е около 300 мм, а новите от Honda Pilot - 330 мм, така че с такава голяма разлика, би трябвало да се получи доста добър ефект. Отделно горещо ми препоръчват американските колеги да сменя и фабричните гумени маркучи с такива от неръждаема стомана (stainless steel braided lines), но Слави е твърдо против тях и се чудя дали в крайна сметка да ги слагам, още повече че вече имам един комплект на Goodridge при мен... За съжаление нямам никакъв успех относно Евро нормата и така данъка ми е едни приятни 470-80 лв. От КАТ Стара Загора ми искат само документ, удостоверяващ американската емисионна норма на автомобила, обаче тук никой от Бултрако не може да помогне, щото била американска колата (ама като им я закараш за ремонт си я ремонтират и ти съдират кожата с цени!). Какво им пречи, както можаха да осъществят връзка с Хонда Америка за recall акциите и да си пратят едни на други части и инструктажи, да ги помолят да им сканират и пратят един документ, че тази кола с тази рама е излязла от завода с един какъв си тамошен стандарт за емисиите?! Не че е болка за умиране, тъй като разликата при евентуално призната норма е горе-долу един резервоар в пари, ама е някак тъпо да имаш кола с троен катализатор, отговаряща на дори по-строги изисквания от европейските, и да те категоризират все едно караш някаква 30 годишна талига! Звънях и до Технотест, и до Декра, ама отвсякъде ме отсвирват, че не можели на вече регистриран автомобил да му направят замерване и да ти дадат документ. Казаха да търся някакви служби в чужбина (споменаха за Румъния нещо), които правили такъв тест, ама още не съм намерил инфо по въпроса... Ако някой знае нещо и може да помогне, ще почерпя!
  5. При мен като я купувах точно бяха сменили маслото и съм минал около 3000 км. без да се е налагало да доливам. При реглаж на клапаните нали се сменят и маслените сегменти?
  6. Това лъже, защото модула се включва директно в датчика за температура на охлаждащата течност, но тъй като лъже компа, че е под нормата със съвсем малко, мисля че не остава включен смукача...
  7. Да, веднага се усети разлика в респонса и ми е интересно да видя докъде може да стигне ъпгрейда. Ако ти е интересно, ето линк към статията-ревю на джаджата, която ме зариби да опитам: https://www.performancechipreviews.com/st8pro-performance-chip/
  8. ceco_accord беше питал дали VCM системата се активира при работа на място и отговора е отрицателен. Активира се при достигане на оптимална работна температура и скорост между 20 и 80 мили. Точно такъв е принципа на модулите за деактивиране - лъжат температурния сензор на антифриза, че колата не си е стигнала оптималната температура и е все още в процес на загряване.
  9. Колеги, привет! Извинявам се, че доста време не съм писал и отговарял, но поради някаква причина изобщо не съм получавал известия, че има отговори в темата. Откъде да започна - както казва колегата qnkomu, системата за управление на цилиндрите VCM (при мен версията е такава, че изключва винаги 3 цилиндъра, около 5-6 сек. след като светне ECO индикацията) е най-голямата тъпотия, която от Хонда са измисляли и се убедих в това лично и по трудния начин по време на семейната ни почивка в Гърция през септември. Там ми светна check engine light-a и след като сканирах за грешки се оказа споменатия от колегата multiple cylinder misfire проблем. Оправи се от само себе си след ден-два каране по-агресивно, но след като се прибрахме в БГ първото нещо бе да си поръчам модул за деактивиране на тази чутовна глупост, която освен споменатите детонации в цилиндрите и износването на скъпите тампони на двигателя, нарушава работата и на трансмисията, а в дългосрочен план скапва хидротрансформатора. През 2013 г. има заведено колективно дело на собственици срещу Хонда във връзка с VCM, което собствениците печелят и въпреки това, продължават и до ден днешен да я вграждат и съм чел за същите проблеми и на модел от 2017 г., което е пълен абсурд. Там логиката им е, че благодарение на нея ги класират в по-благоприятен емисионен клас, но това е за сметка на клиента. След като вече си карам колата винаги на 6 цилиндъра, машината стана друга - скоростната кутия работи много по-плавно и динамиката също се подобри осезаемо. Иначе вече съм се заредил с 5 литра Amsoil Sygnatute Series 5W-20, както и с техен маслен филтър, така че и аз, както колегата qnkomu се доверявам изцяло на американците относно маслата. По принцип, хора, които са си деактивирали VCM докладват, че мотора спира да харчи масло. Някой нагоре попита за сервизните акции. Историята се разви така - писах на owners.honda.com за това, че по автомобила има 2 неизпълнени сервизни акции и бях дал мои контакти. След около седмица получих обаждане по телефона от тях и ми казаха, че ме завеждат с клиентски номер и ще изпратят всички части и инструкции до Хонда България, и че ще мога в последствие да избера удобен сервиз, където да се извърши манипулацията. Минаха около 2 месеца, докато пристигнат нещата и преди 2 седмици ходих до Пловдив да ги оправим. Там им споменах за проблемите с окачването и спирачките, обезвъздушиха ги, прегледаха ходовата част и ми казаха, че ще оправят всичко за има-няма...4-5000 лв. Реглажът направо ми отказаха да го правят, защото си купих гарнитурите за 350 лв. от Щатите, а не за 700 лв. от тях, така че ще търся някой в СЗ, който да ми направи реглажа. На студено се чува едно тракане, а и за този двигател е характерно да натяга изпускателните клапани, което образно казано му пречи да диша нормално, оттам страда от липса на мощност и предполагам влошава разхода. Предполагам, че никога не й е правен, така че това ще е следващото нещо, което ще се прави. По окачването, след Пловдив тук я гледаха още 2 сервиза и в крайна сметка имам за смяна вътрешен кормилен накрайник (възможно е да има отношение към вдървяването на волана при въртене на място), също задни тампони на носачите, предни амортисьори и единия заден, но той търпи отлагане и ще се прави догодина сигурно. Тук никъде, където имам познати и се занимават с части, не могат да ми ги намерят, та всичко ще се поръчва от Щатите и с доставка и митница цифрата ще е около 2000 лв., което си е кофти тръпка, но няма как - 4 години по родните, и особено по софийските "пътища", са си казали тежката дума. Сложих си и чип-тунинг от проверена американска фирма (посочваш модел, година и двигател и го програмират индивидуално), който се връзва през ODB порта и прави газта много по-отзивчива, вдига engine output power с до 35%, но при мен още е в обучителен етап и предстои да усетя пълния ефект, особено след реглажа на клапаните, когато мотора ще започне да издиша правилно. Спирам вече, че стана цял ферман. Явно ще трябва да влизам от време на време, за да проверявам за нови коментари. Поздрави на всички!
  10. Върви и вози доста добре, даже вчера правихме разходка до Хисаря със семейството (4 възрастни + щерката, количката и 100 литра мин. вода на връщане) и ни беше много удобно. Свалих напречните греди от покрива, тъй като не се ползват, а увеличават съпротивлението и ми даде разход по компютър 10.5 литра на 100, което си е доста прилично постижение. Иначе все още имам доста работа по нея. Онзи ден я взех от бояджия за козметични процедури и разкрасяване и предстои да я давам за основно почистване и пране, че особено като е стояла няколко часа без да се проветрява, като влезна ме удря много неприятна миризма на смес от цигари и ароматизатори... Почти всичко като консумативи съм сменил, тази седмица ще правя промивка на хидравличната система с подмяна на хидравличното казанче с ново, което се надявам да ми реши втвърдяването на волана при въртене на място. Чакам комплект маркучи от неръждаема стомана, за да сменя гумените на спирачките, които явно с годините се раздуват от налягането и педала е твърде мек и съответно спирачното усилие твърде слабо. После ми остават ремонт в Пловдив по 2 сервизни акции + проверка за сходимостта/стенд и реглаж на клапани, нови свещи и ще е напълно готова за пътешествия :) Още свиквам с по-меката в сравнение с Акорда визия и като цяло с окачването, което на хубав път с леки неравности е като лодка, но появят ли се процепи, дупки и дупчици става твърде раздрънкано и е леко неприятно усещането в купето. Конкретно в предно дясно колело чувам едно тъпо тропане и ще търся проблем там... В общи линии това е! Има доста неща за оправяне, но явно преди мен не са й обръщали особено внимание. Иначе автомобила е чудесно замислен и има супер готина и респектираща стойка на пътя...
  11. Заповядай! За съжаление не ми дава да кача повече снимки, че са по 6 MB едната, а лимита е 8...
  12. Благодаря, колега! За маслата и аз бях като теб и не признавах нищо друго освен Хонда. Докато не се получи проблем с вибрации от трансмисията на моя Акорд. След много ровене, четене, търсене и консултации, стигнах до един извод - продуктите на Хонда далеч не са най-доброто, което може да се сложи в автомобила (а в същото време е може би най-скъпото)... И така, след като направих промивка през охладителя и налях от американското Amsoil Signature Series колата стана друга! После минах на такова и за мотора, както и за масления филтър. Колата работи вече 40-50 000 км. като швейцарски часовник, а разхода ми падна с повече от 2/100 ( за да бъда максимално коректен, имам и рефлаш при Боби, както и резонаторно гърне вместо катализатор). Така че аз съм вече фен на тази марка и слагам всичко, което мога на тях. Последно смених антифриза на Акорда с такъв на Амсойл, за който се твърди, че многократно надхвърля изискванията на всички автомобилни производители. Сега вече в Стара Загора има сервиз, който предлага машинна промивка, Акорда наскоро го минах през процедурата и съм доволен, та мисля тези дни да мина и с Одисея. Колата е с двигател J35A7, снабден с VCM системата за изключване на 3 от цилиндрите. Единственото лошо на мотора според мен е, че не е с верига.
  13. Благодаря много за пожеланията и за съвета за Евро-то! Ще поразпитам как може да се случи това...
  14. Правилно предполагаш, колега! Взех го преди няколко дни, но от емоции - и положителни и не дотам, не ми остана време да пиша тук. Колата е супер - голяма, комфортна, луксозна, вози като лодка, не чупи вратове, но има тяга, когато ти трябва. Лакома е доста (градско 18-19...), но от София до Стара Загора при 140-150 си ми даде приличните за над 2 тона кола около 12/100, което ме устройва, тъй като ще се кара основно в такъв режим и то има-няма 10000 км/годишно. Оттам имах първоначално голяма уплаха, защото колата НЕ спираше, нямаше ръчна (в случая - крачна), тропаше яко по дупките, а волана затягаше при въртене на място сякаш караш Лада 7ца :D Бях подготвен, че спирачките по default не струват, и убеждаван от целия екип на един препоръчан сервиз, че колата е чук, реших че твърде много я искам, за да ме откажат тез неща и стиснахме ръце с човека. Оттам минах през идея за поръчкови 4 бутални спирачки и опасения за сериозен дефект в кормилната уредба, а тропането изчезна с демонтирането на теглича. За мой късмет се оказа, че колата не спира, просто защото няма грам накладки, а спирачната течност беше станала на пилешки бульон и след като днес сменихме всичко с ново, о кеф! Ръчната я регулирахме и вече и тя е чук, а последния ми сериозен дерт - втвърдяването на волана може би ще се реши с една промивка на системата, ново хидравлично масло и повратния момент - нов резервоар и капачка! Оказва се, че оригиналния е с фабричен дефект, тъй като има на дъното филтър, който е твърде ситен и след тези близо 170к км. боклуците, които е събрал нарушават всмукването при ниски обороти. След промивката и смяната на резервоара + новата течност би трябвало системата да стане като нова. Остава ми само тези дни да направя промивка и на трансмисията и хидротрансформатора и зареждане с американското масло Amsoil и колата трябва да стане чук. Накрая вече ще имам само козметични процедури и освежаване и много надявам се безгрижни и комфортни км...
  15. Абсолютно! То и аз мисля да запазя Акорда за къси дестинации и градско, а ако го вземем "кораба", да се ползва само на дълъг път. Със сигурност ще минем през Омбре (доколкото разбрах той кара предишната 2ра генерация) и ще й направя пътен тест, че чета притеснителни оплаквания от проблеми, свързани със системата за изключване на цилиндрите VCM (вибрации) и спирачките (потъване на педала). Дано всичко е наред и скоро да се похваля с нова придобивка...
×
×
  • Create New...