Jump to content

Terje

Фен
  • Content Count

    121
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Terje last won the day on July 19

Terje had the most liked content!

Community Reputation

50 Neutral

About Terje

  • Rank
    Потребител

Profile Information

  • Кара
    Accord VII Tourer, 2.4
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Contact Methods

  • Skype
    NA

Recent Profile Visitors

1123 profile views
  1. Мен по подобен начин ме удари преди два месеца един такъв млад екземпляр, само че от мъжки пол. В старанието си да спазвам правилата и да не правя десен завой от BUS лента, а от най-близката до нея, финиширах с поражения по цялата дясна страна - всички детайли за подмяна и боя. Преди да започна да правя завоя в BUS лентата нямаше МПС, та заходих леко, почти спрях да изчакам пресичащите пешеходци, и в момента, в който можех да потегля, видях в страничното огледало бързо приближаващо МПС. И докато вкарам 1-ва и потегля, се чуха свирещите гуми и удар... Явно момчето беше решило да заобиколи колите, движещи се с по-бавна скорост, от дясната страна през BUS лентата (както той сподели, че е правил многократно), но точно този път не му се получи. Късмет беше първо, че не пострадаха хора, второ - бях със старата си кола, която така или иначе отиваше за морга, та загубата не бе голяма. Аз също проявих снизходителност и след като момчето си призна вината, решихме да не викаме КАТ. Което отчитам като пропуск, защото за обещетение разчитах само на неговата застраховка ГО, а неговия застраховател БулИнс реши, че нямало безспорни доказателства за неговата вина. И така изтеглих най-късата клечка. Мисля да заведа съдебен иск срещу тези главанаци, но дали ще има успех, ще видим.
  2. Terje

    F1

    Да, сега виждам какво са написали. Доколкото си спомням, ако се сменя компонент от задвижващата система по време на състезателен уикенд, тогава се налага санкция, независимо дали състезателя е в разрешените бройки от дадения компонент. А как са го изиграли това, да свържат проблема с инцидента от преди две седмици, са да не им наложат санкция, е друг въпрос.
  3. Terje

    F1

    Всеки състезател има право да ползва 3 агрегата на сезон. Ако надвижи тази бройка, следва наказание, независимо каква е причината за тяхната смяна.
  4. Не мерят грамове в минута, а обемни единици CO, който газ освен високата си токсичност, е признак за некачествен горивен процес, т.е. колкото повече CO в изгорелите газове, толкова по-непълно и некачествено е горенето. На подобен принцип са и ламба сондите, които подават обратна връзка на ECU и контролират горивната смес. Тези обемни единици би следвало да са сходни при различни обороти. Мярката за CO2, която ти цитираш, е показание за ефективност на превозното средство, а не толкова на замърсеност, т.е. колко единици CO2 се генерират за да преместят твоята каляска за единица разстояние. И въпреки, че CO2 е също газ замърсяващ околната среда, не е толкова вреден, колкото въглеродния оксид, азотните и серните окиси.
  5. Екостикерите се лепят след 12 юли, което обяснява това, че на теб не са ти лепнали. Но ако държиш да имаш, може да минеш сега пак ГТП
  6. В страните на запад това е така, но тук аз все още не съм чул да има кола, върната от преглед, защото емисиите й не отговарят на заявената категория в талона, пуши повече от нормалното или пък има някакъв проблем в горивния процес. И вместо да въвеждат нови стикери и да ни цедят джобовете по този начин, по-добре беше наистина да се въведе такъв активен контрол над състоянието на двигателя и изпускателната система. Тези стикери също не са лоша стъпка, но ефектът от тях ще е доста по-забавен във времето, а и зависи от ограниченията за достъп до населените места, които ще бъдат въведени
  7. Какъвто и член да им покажеш, ако системата не вижда че си платил данъка, ще трябва да го внесеш :). Кой знае в кой забутан правилник, или някаква вътрешна наредба е заложена логиката кога да се признава данъка за платен и кога не. Ако не знаят в данъчното, най-сигурно ще знаят във фирмата, разработила тази система. Или на метода проба-грешка. Най-вероятно тези срокове от чл. 60 са заложени по някакъв начин.
  8. Всичко се пази в бази данни, които, ако са читаво направени и поддържани, им е най-малкия проблем, че няма ток. Най-често гърмят подари други причини. Единствено трябва да се изчака известно време, докато се въведат промените в системата, т.е. да не минаваш преглед веднага след плащането на данъка. В моя случай като регистрирах моята кола в КАТ, трябваше да изчакаме близо час, за да се появи ГО в системата, за да може колата да мине.
  9. Работата е там, че в ГТП пунктовете вече не гледат квитанцията, ами всичко им излиза в системата. Ако плащането на половината данък по някакъв начин дава зелена светлина да минеш преглед, значи ще стане. Ако имаш път край твоя пункт, можеш да ги попиташ какво им показва системата, преди да заделяш време за същинския преглед
  10. Извинявам се за офф-топика, но сигурен ли си, че наклона е 40 градуса (83%). Ако е така, аз не бих се пуснал по него с тази кола, дори и да е за 5 метра
  11. С 205 гумата печелиш 1,5мм, с 215 - 6мм клирънс, аз лично не виждам никакъв смисъл в упражнението, още повече, че по-тесните гуми влияят негативно на устойчивостта на пътя. И двата размера са в зеления сектор, така че не би трябвало да има проблем.
  12. Липсата на катализатор си личи по миризмата, особено при дизелите, каквато е цитираната по-горе кола - палиш, изкачваш 1-2 минути за загрее и ако миризмата не става поносима, значи има проблем
  13. Ръждата по структурни елементи, като носачи, преден или заден мост, не е толкова фатална, колкото по купето - лонжери, прагове и греди. Така или иначе първите не са обработени срещу корозия, така че е нормално с годините да се появи корозия. В повечето случаи търговците пълнят климатиците, ако този не работи и е бил пълнен преди обявяването за продажба, може да има сериозен теч. Ако има възможност да се закара да се провери, дали системата държи налягане, без да се пълни. Но както е написал @Mast3rX, причините може да са много.
  14. По-скъпия автомобил може да предполага, че е в по-добро състояние, или е поддържан по-добре, но това не се гарантира. Може и търговеца да е решил да направи повече печалба от добре изглеждаща бангия. Така че със сигурност човек трябва да гледа, преди да купува нещо. Препоръчвам преглед в сервиз, по-възможност да се покара с/от някого, който има същата кола и т.н. Но дори и кола, която е карана много и е злоупотребявано с нея, може да е в по-добро състояние от такава, която през целия си живот е карана от възрастна жена и не е надвишавала 3000 оборота. Моят подход в годините е бил като на @asassin, но за кола под 8-10К лева по-скоро няма смисъл. В крайна сметка хората са казали - жена, диня и кола са на късмет: колкото да гледаш, почукваш и проверяваш, винаги може да останеш излъган
  15. Terje

    F1

    Аз обаче съм обнадежден, че щом и в такъв високо-технологичен спорт използват тиксо за закрепване на детайли, старата максима, че всичко нужно да ремонтираш колата си на път е тиксо, тел и малко плюмка, е все още валидна 😆
×
×
  • Create New...