Jump to content

Terje

Фен
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About Terje

  • Rank
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    Accord VII Tourer, 2.4
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Contact Methods

  • Skype
    NA

Recent Profile Visitors

929 profile views
  1. @sashua, аз говоря от личен опит какво се беше случило, какво беше породило поведението на колата на пътя със скорости 80+ км/ч и как се реши проблема. И преди да оборваш твърдението, е добре да се запознаеш със задното окачване на мерцедес от тези години, за да разбереш какво имам предвид. В случая си прав, това е кормилна щанга на задното колело, но не използвах този термин, защото не е напълно правилен за задната ос. Тя изпълнява роля за настройка на градусите на задното колело (т.е. toe angle), като шарнира се захваща в предната част на задната главина, а не горе или долу. Така че неговото разбираване води до колебания на колелото спрямо хоризонталната ос, т.е. в посока на движението. Точно това причиняваше колата да си "фръцка" задника рязко при умерено високи скорости. А че шарнир може да се разбие по различни начини, @Emicha е напълно прав..., зависи от начина на натоварването му и движението му, дефекти в материала и др.
  2. В моя случай не става дума нито за биелетки, нито за стабилизираща щанга, а за тази, с която се настройва сходимостта на задния мост - в единия си край е с ексцентричен болт, а в другия - шарнир (подобно на кормилните накрайници). Точно този шарнир се беше разбил и позволяваше на гумата да променя рязко ориентацията по посока на движение.
  3. +2 Нови гуми съм купувал само от тях до сега. Миналата седмица отидох до склада лично да получа две нови гуми и имаше възможност да ги монтират на момента - човека се погрижи в особено старание за джантите, смени винтилите, както и прокара резбите на 1-2 шпилки и техните гайки: до сега такова старание, особено в 18 часа в петък, не бях срещал...
  4. Аз да споделя един проблем, който имах с моята C-class преди години, свързан с подобно рязка смяна на траекторията при движение с по-висока скорост - след неколкократна проверка на окачването и неспособност за установяване на проблема от различни монтьори, отидох за реглаж при един препоръчан майстор, работещ по old school начина - с канапи. И той установи тогава разбит шарнир на една малка щанга на от многоточковото окачване отзад, с която се регулира сходимостта на задния мост (spurstange на немски). И понеже и акорда е с многоточково окачване отзад, добре е да погледнеш и това. Не малко вероятно е описаните от теб проблеми да не са породени от само един компонент.
  5. В петък сложих нови гуми отпред (японски, висок клас, няма да казвам името, че може да прозвучи като реклама), джантите също са проверени, но за съжаление няма съществена промяна. Все още предстои смяната на спирачна течност и дискове с накладки. Поне треперенето на волана между 80 и 120 км/ч изчезна, а колата със 180 км/ч стои доста стабилно.
  6. това така или иначе е предвидено в пакет "покупка на нов автомобил втора употреба" ; както и подмяна на износените 6 годишни китайски гуми с нови, проверка на джантите и баланс. @ceco_accord толкова дават и производителите на дискове - разлика от 2 мм в номиналната дебелина на диска. Интересното е, че в service manual Honda предлагат като опция и струговане на дисковете, но само на две одобрени от тях машини 😂.
  7. И аз съм на същото мнение, че най-вероятно е това причината, все пак има и други мнения в дискусията. А като се вземе предвид, че педалът на спирачките няма рита, треперенето се появява при спиране от скорости над 50/60 км/ч и има лека вибрация във волана при скорости около 90-100км/ч, не изключвам и някоя друга причина, която да ми спести едни 300 лв
  8. Точно това и аз искам да сложа, но без bluetooth. Благодаря за линка, ще продължа в нея, понеже тя е доста по-конкретна по моя въпрос!
  9. Здравейте, ще използвам тази тема да попитам някой слагал ли е от USB интерфейсите, които се предлагат от bgcaraudio.com? Може ли също някой да потвърди, че радиото на Акорд 7-ма генерация с вграден CD-changer има и допълнителен куплунг за AUX? При мен има бутон за AUX, но искам да избегна ситуацията да разглобя конзолата и купя някаква джаджа и да се окаже, че няма къде да я завра Мернах един клип в тубата на подобен случай, но понеже ставаше дума за американски модел, допускам да има разлика в аудио системите.
  10. Добра дискусия се заформи... :). Разбирам аргументите на @Emicha, но поддържам мнението, че спирачната течност би имала сравнително малко влияние към тресенето на волана. Да, може да е причина за блокиране на спирачни апарати и в последствие изкривяване на дискове, но не мисля, че може да поражда такова силно треперене, което има при мен. Спирачната течност ще я сменя така или иначе, понеже смятам е една от важните манипулации при покупката на нов употребяван автомобил. Ако се установи, че дисковете са криви, то те ще бъдат заменени по същото време, така че няма да мога да изследвам дали спирачната течност или дисковете са проблема (освен ако не ми дойде ентусиазмът, да ги сменям сам). Но със сигурност ще споделя какъв е резултата.
  11. това бутало е било блокирало, нали? не съм казал, че е невъзможно, но е малко вероятно, още повече ако се кара колата.
  12. Въпреки това, не съм особено съгласен, че причината е в спирачната течност. Дори и да абсорбира вода, за да се образува ръжда вътре в спирачния апарат, е необходимо да има и въздух, а знаем колко добре се разтваря въздуха в спирачната течност :). Още повече, че количеството на водата и евентуално съдържащия се в нея кислород са значително малко, за да се образува толкова корозия, за да компрометира работата на спирачния апарат. Случвало ми се е да разглабям няколко спирачни цилиндри в годините и всички бяха с характерния сив метален блясък. Друг е въпроса обаче с корозия и задържане на гняс от външната страна на спирачното бутало, ако предпазващото го уплътнение е компрометирано. В такъв случай при смяна на накладки и прибиране на буталото обратно в цилиндъра, може да сезатрудни движението - подобно на това, което си описал в твоя пост. Друга особеност на апаратите на моята кола (според service manual, не съм ги разглеждал от близо все още), е че са с един цилиндър - т.е. само от едната страна. Т.е. ако е блокирало (или се движи трудно) буталото, това по-скоро няма да освободи диска, отколкото да разпределя натиска едностранно. Поради тези причини аз почти напълно бих изключил спирачната течност да е причината за толкова силно треперене. Причина за едностраннен натиск, ако това е изобщо причината за изкривяването на дисковете, са клеясали/блокирали водачи на апарата. Така или иначе ще сервизирам цялата спирачна система в следващите дни - смяна на спирачна течност, проверка на апаратите и дисковете, така че се надявам тогава да стане ясна причината.
  13. точно това мернах някъде тези дни ровейки се в нета и преди малко проверих във service manual и ръчната спирачка е с барабанни накладки, подобно на мерцедес @Emicha, много ме съмнява да се получава поради въздух в спирачната система или поради старост на течността. със сигурност ще я сменя, но ми е с по-нисък приорите.
  14. Благодаря за съветите! Не установих разлика в поведението дали съм сам в колата или с някой друг, така че наистина проблемът може да е от предните спирачки. Мисля да я закарам в някой сервиз да погледне цялостното състояние на колата, та ще обсъдим и този проблем.
  15. Здравейте, Сдобих се с един Акорд Турър 7-ма генерация (2.4 бензин) и сега ще го подлагам на обичайните процедури по обслужване. Единият проблем, който имам, е треперене на волана при спиране - дори и при леко натискане на педала и независимо от скоростта на автомобила. Прегледах подобни теми във форума, особено тази, но не мисля, че причината е някоя от описаните там. Предполагам, че е поради криви дискове и бих искал да разбера, дали има начин да се разбере дали проблемът е в предните или задни дискове? Имат ли тези коли механизъм за разпределяне на спирачното усилие между преден и заден мост, в зависимост от натовареността на автомобила?
×
×
  • Create New...