Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 18.03.2025 in all areas

  1. 4 точки
    Наистина по технически данни ускорението на Кашкай и Сивик е еднакво 7,9 сек. Обаче Сивика тръгва по-силно. Ако малко си отпуснеш крака и върти гуми. Това го прави и с летните, които са 235/40R18, не само със сегашните ми всесезонни 215/50R17. Вероятно до достигане на 100 ще са приблизително равни по мое усещане, но Нисана е настроен по-близко до Тойота да не отдава максимален въртящ момент веднага за да не губи грип. После обаче при настъпване си дърпа. За разхода. Хонда е най-икономична, но все пак не е СУВ. Средното и е около 5. Зимата малко повече, лятото малко по-малко. Кашо зимата качва до 7, а лятото не е пробван добре, защото е на 6 м. но под 6 не ми се струва да падне. Тойотата е по средата, но по-близо до Хондата. Зимата може да вдигна до 6, но сега почна да пада и вече е на 5,7, като това е total average и сигурно ще слезе поне до 5,5. Това, разбира се, са много средни цифри при нашата употреба и реално могат да варират. И накрая да се върна на субективното. И трите хибрида кефят много. И то не само с тишината и плавната работа на трансмисията и мотора в града за разлика от различните видове автомати, но и извън града, където по-старите хибриди, предимно на Тойота бяха меко казано досадни и шумни и си бяха компромис, който аз така и не можах да приема за себе си. Та за мене лично Хондата беше причина да се откажа от немските коли и да преоборудвам семейството с японски хибриди. Не съжалявам.
  2. 2 точки
    Предполагам сте чували историята за инженера, който изръсил Форд с $10 000 за един удар с чук (за един завит винт в друга версия), с което оправил неотстраняем от никого до този момент проблем в завод на автомобилния магнат. Обяснението било, че ударът (завинтването) е нищо, безценно е знанието къде да чукнеш (затегнеш). Всъщност в основата на разказваната като анекдот история, лежи действителен случай. Героят на историята се казва Чарлз Протеус Щайнмец (1865-1923). Той не е кой да е инженер. Макар с изкривено от няколко заболявания тяло и висок само 1.21 м, Чарлз е научен и технически капацитет за своето време с принос в математиката и електротехниката с над двеста патента. Приятел с Алберт Айнщайн, Никола Тесла и Томас Едисон. Точно заради тези му качества Хенри Форд се обръща с молба към него за помощ. Случката е разказана в списание Life от 14 май 1965 г. от американец, участник в нея. Действието се развива в завода на Форд в Диърборн, Мичиган, където един от големите генератори показва фантомен проблем, който електроинженерите на завода не могат да разберат и отстранят. Щайнмец пристига, отказва каквато и да е помощ и поисква молив, тетрадка и оградена с параван кошара. Прекарва там две денонощия, слушайки шума на генератора и правейки безброй изчисления. На третия ден поисква да му донесат стълба, рулетка и тебешир. С мъка (предвид гърбицата и дисплазията на рамото) се изкачва по стълбата, стига до върха на генератора, мери с рулетката и поставя знак с тебешира на изчисленото място. След това слиза по стълбата и информира скептично настроените инженери около него, че ще трябва да махнат ламарината при отбелязаното и да заменят шестнадесет намотки от бобината на статора. Когато това е направено, генераторът отново заработва перфектно. Хенри Форд е възхитен, докато не получава сметката от General Electric (за която компания работи Щайнмец). Макар че признава отличната работа, той поисква по-подробен отчет за извършененото, защото 10 000 долара са астрономическа сума за онова време. Щайнмец изпълнява искането и връща следната реазбивка: - За поставяне на тебеширен знак върху генератора - $1; - Да знаеш къде да го поставиш - $9,999; - Обща сума за плащане: 10 000 щатски долара. Сметката е платена без възражение и без забавяне. На снимката Алберт Айнщайн и Чарлз Щайнмец в средата с други учени и инженери в трансатлантическата радиостанция RCA-Marconi в Ню Брънзуик, Ню Джърси, 1921 г.
  3. 2 точки
    Новата придобивка ,която всякак се опитва да ме откаже от нея:)
  4. 2 точки
    Идва му реда. Вече е и на окачване Кефя се като дете с тази бангия
  5. 2 точки
    2023г. купих Q50, НО не знех за технологията е-power на Нисан, иначе щях да се пробвам! Q 50 му навъртях 5000км и за София се научих да го карам: 1. Потеглям с вкл. ДВГ и после отпускам за да постига най-голяма икономия. Вече под 10.5/100 градско София! 2. Отпускам газта при изкачване за да не дигам разхода излишно. 3. Винаги увеличавам скороста при спускане до достигане на желана скорост около 60/80 и отпускам да мина на ток. 4. Изстрелването на светофара повдига разхода, което е безсмислено и трудно се сваля. 5. Извънградското ми е коффффтииии, мина ли 140 и само пълни батерията и не движи на ток, но помага и задвижва и с ДВГ и с ел. мотор! Над 120 до 139 ползва батерията, но само при спускане, на равно си поделя ел. и ДВГ! Магистрала Разход на* 140, 11/100, под 120 пада на 9/100. По "първокласни" пътища с 90 до 120, постигам 7.5/100. Без излишни ускорения! Ако има ваг-ни, разхода е друг! Чух от колеги с Q50, че са достигали 16/100 при настройки R-sport и магистрала над 180км! На спорт колата е брутално отзивчива и прилича на малък GTR, все пак Q50 на японския пазар се казва Skyline!
  6. 2 точки
    Лаконичност / лекота / пъргавина - духът на отколешните Хонди. Даже изкуственият интелект го е схванал. Някои негови интерпретации:
  7. 2 точки
    Две години карах GoldWing, но ми идва тежък (аз съм 172 см и 72 кг). Смених го с VT500, който ми е много на сърце. Старичък е (1987 г), но е само на 40 000 км. За мен това е класическата форма на мотоциклет.
  8. 1 точка
    Привет колеги, Моите 5 стотинки по въпроса: Дисплеите и на 2ма ви работят, проблема е по-скоро от навигационния модул в багажника - той управлява абсолютно всичко по централната конзола. Същинския проблем може да се корени в това, че кабелите между дисплея и нави модула са екранирани и някъде се смущава сигнала. Дисплея се сменя лесно както и достъпа до буксата ако решите да пробвате да го земените или замервате - вади се централната тонколона и е на 3-4 винтчета. Най-лошата новина е достъпа до сноповете с кабелите, май почти всичко е зад централната конзонла, а тя май е тегава за разглабяне. Не знам как стои въпроса с разкачане на нави модула, дали няма да загуби някакви настройки. Имаше тема свързана с дискове/карти/навигация Успех ако не сте решили проблема
  9. 1 точка
    Здравейте. Поръчка: Линк:https://ato24.de/en/ravenol-vollsynth-turbo-vst-sae-5w-40.html Вид: Ravenol vollsynth turbo vet saw 5w40 Количество: 1х 5L ; 3x1L Стойност на поръчката: 3х13,09=39,27€ + 58,95 = 98,22€ х 2,15 = 211,20 лева Начин на плащане: Лично Начин на вземане: Лично
  10. 1 точка
    Да отбележа че проблема с вибрациите изчезна след като опресних маслото в кутията .
  11. 1 точка
    @CARPERA И се вижда, че е с ксенон и завиващи фарове колата (от което следва, че щом е със завиващи фарове е ОЕМ ксенона), И се вижда, че на човека му е изгоряла крушката на габарит още от самото начало. Спазваш уж правилата, искаш да помогнеш все, ама стига писа на килограм - никому не е от полза това. За да не съм извън темата, @baju, купи си една W5W крушка и си ти.
  12. 1 точка
    Абсолютно. И аз в неделя се радвах на моята. Нема такава инфантилна радост, а сме големи ора.
  13. 1 точка
    Изгоряла ти е крушката на габарита, а не на късите светлини. Тя се сменя най-лесно. Отвиваш буксата обратно на часовника и сменяш. Тя е ниско долу на фара.
  14. 1 точка
  15. 1 точка
    Линк: https://ato24.de/en/ravenol-fds-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL FDS SAE 5W-30 1x5L Стойност на поръчката: 53,95*2.15 = 116,00 лв. Начин на плащане: - Чрез наложен платеж (само при получаване с куриер) Начин на получаване: - Доставка чрез куриерска фирма
  16. 1 точка
    За неработещият оборотомер може проблема да идва от разпределителя, от проблеми с него може да не ти работи колата нормално или изобщо да не запали. При проблеми с датчиците или комутатора вградени вътре, диагностиката засича грешка и оранжевата лампа свети на таблото. При изгоряла бубина, лампата на таблото не индикира грешка...просто не работи. Най-лесно е да размениш разпределителя с аналогичен работещ от друг колега за проба. С Компютри и имобилайзери не съм се борил още в моята. Макар, че като се замисля малко преди да ми изгори бубината и комутатора няколко пъти светеше този зелен ключ и не искаше да пали колата. Оправяше се след няколко опита докато изведнъж умря След ремонт на въпросния разпределител не ми е правил проблем и вграденият имобилайзер. Незнам дали е съвпадение или имат някаква връзка. Последно ми беше спрял само оборотомера, а колата си работеше заради прекъсната верига в комутатора. Оправих го, по същото време и кондензаторите в таблото заминаха поради което стерлката подскачаше.
  17. 1 точка
    @policeman Сега като я пребоядисаш и ще стане бижу
  18. 1 точка
    @Ръдо Имай предвид, че това не е цялото количество масло в скоростната кутия. По спомен, при теб общо побира 6,5л. Смяната, която си направил се нарича "опресняване" и е добре да се прави на всеки 40 000км. Препоръчвам ти да направиш още едно опресняване, след като минеш няколко хил. км. ( 3 - 5 хил. например). Тъй като не се знае колко хил. км. е карано предишното масло. Поздрави!
  19. 1 точка
    Не случайно хората са ти казали да си купиш тойота.
  20. 1 точка
    Привет отново. Намерих и схемата която съм направил по случая:
  21. 1 точка
    смених един страничен тампон беше 330 лева от Монката преди 5-6 години
  22. 1 точка
    Поради лични патила (и в "ползу роду") пускам тази темичка. А всичко тръгна от смяна на въздушният филтър ДВГ, при което видях че ми е скъсан гофрираният маркуч от него до дросела. Гумен е и за да се скъса, значи има по-голям ход от конструктивно предвиденият. Увих го с лента и отидох на море, но викам си - тука нещо не е в ред! Никакви "чекове" не са светвали и всичко се усещаше нормално, докато не се разрових в проблема и не "замириса" на пари. В случая е за Legend КБ1 / КБ2, но може да е полезна и за други модели с автоматик, като CR-V, Accord 6 / 7 / 8 / 9 , а при съобразителност и за ръчна кутия. Дърпа се ръчната (за всеки случай), натиска се крачната спирачка и се вкл. на R, след което се подава газ, без да се пуска крачната спирачка. Моторът (при автоматицте) има ограничител и няма да се развърти над 2500 об/мин. Същото упражнение се прави и на D. Трябва ви асистент, за да гледа дали моторът се накланя, или се повдига нагоре от коша. В моят случай задният е здрав, а страничният (до ангренажа) и преднитe (на мотора и кутията) са с демидж - вижда се разликата на клипчетата. Тестът е удачен и при покупка на "нова" кола. Ако има движение нагоре, цената требе да бъде свалена надолу - минимум с 1000 лв, защото ... на мен толкова ми излезе за 3 тампона и то с "финтове", при септемврийски цени 2022-ра. За страничен ползвах FEBEST, а за предните - само оригинални ОЕМ. Соред спецове - тази комбинация работи - докато предните са здрави, страничният ще живее. Не съм и подозирал че са повредени, както и след смяната нямаше разлика във вибрациите, но "корабът" е голям. Единственото може би е че при вкл. на скорост от място и студени мотор / кутия, колата леко има склонност към преместване. С повредените тампони не мръдваше, но се усещаше някакъв луфт нейде отпред. А превенцията си я знаете: Под наклон паркирането е - първо ръчна, после Р и чак тогава се пуска крачната. Важи както за АТ, така и за МТ трансмисиите! Другото е: не тръгвайте често с мръсна газ от крачна спирачка! Да, автоматът тръгва така чудесно, ама не се знае колко пъти, защото тая енергия нейде требе да иде и все некой ден "прасето ще избуши кочината". petal_20221220_153212.mp4 petal_20221220_160047.mp4 petal_20221220_160449.mp4 VID_20221220_165453.mp4 VID_20221220_165336.mp4 VID_20221220_165336.mp4 VID_20221220_165453.mp4
  23. 1 точка
    Да споделя и нещо интересно! Явно проблема с тампоните е бил отдавна защото имах лека вибрация в седалката при движение от около 100 до 140. Това изглеждаше като дисбаланс на някоя задна гума и съответно ги "въртях" , а после на зимния сет съм минавал 2 пъти на реглаж, както и на летния - поне веднъж след монтирането им. Вече със сменените тампони това нещо изчезна при скорошното ми извънградско + магистрала. А след балансите вече подозирах кардан или дисбаланс в хидротрансформатора на автомата. Та неочакваната добра бонус новина много ми допадна.
  24. 1 точка
    Ще си позволя лека поправка: На работещ двг - крачна -> N -> ръчна -> пускаш крачната (за да си убеден, че ръчната е поела тежестта на колата) -> Р -> гасиш двг. п.п. Не знам, как е при останалите, но на моето CR-V мога да загася двг още на "N" и тогава да преместя на "Р". Обратното, обаче, не е възможно. На загасен двг не мога да преместя лоста от "Р". Не съм сигурен, дали трябваше да е запален двг, или е достатъчно ключа да е в позиция "контакт" за да се премести лоста от "Р".
  25. 0 точки
    Сигурно е било тъмно през цялото време или светне, загасне! След операция мъж се събужда от упойката! - Честито, вече сте истинска жена! - казва доктора! - Ма докторе, аз бях за херния! - проплаква мъжа. - Ей, това жените все сте недоволни бе!..........
  26. 0 точки
    На една монахиня спешно и се наложило да отиде до тоалетна и затова влязла в близкия бар. Вътре било много шумно, но като видели монахинята всички млъкнали. Жената отишла при бармана и го попитала: – Може ли да ползвам тоалетната? – Разбира се.-отговорил той – Само съм длъжен да ви предупредя, че вътре има статуя на гол мъж, чиито „прелести“ са покрити само с едно смокиново листо. – В такъв случай аз ще гледам на другата страна-казала монахинята и влязла в тоалетната. Когато се върнала обратно била посрещната с бурни аплодисменти. Нищо неразбираща, тя отива при бармана: – Нима ми ръкопляскат само, защото съм ходила в тоалетната? – Не, сестро! – през смях отвърнал барманът – Разбирате ли, когато някой повдигне смокиновото листо, в бара изгасва светлината…
  27. 0 точки
    Обади се на Бранко, до теб е. Запази си час и той ще ти свърши работа и ще си подсигори всичко. https://forums.hondabg.com/profile/1082-markony/
  28. 0 точки
  29. 0 точки
    Когато клиента тръгне да избира хардуер и софтуер за монтажника , нещата не отиват на добре...
  30. -1 точки
    Можеш, да. Запазил си оригиналния диаметър на колелото, което значи че ще има толкова проблем, колкото и в заводската конфигурация.
  31. -1 точки
    Здравейте, продавам въпросната система, която така и не монтирах на автомобила. Включва 8 датчика и управление, което се интегрира идеално към заводската мултимедия и осевен звуков сигнал, визуализира, кои датчици са ве активирали - точно като заводската такава система. Закупена от АлиЕкспрес за малко под 300лв. Цвят на сензорите - черен Цена: 250лв Намира се в София Тел./viber O885 9O9 1O1
  32. -1 точки
    В Европа е имало опция за ръчна скоростна кутия на 1.5Т. Щатите и Канада, от където са внос повече на пазара, са само CVT, затова и ръчната кутия се среща рядко.
  33. -1 точки
    @Васил Д. Колегата ти е дал точна насока като добавя не го карай повече от 10 хил км. Веригата и нейния срок на експлоатация пряко зависи от маслото. 5w40 за мен вискозитет за двигател който е доста амортизиран. Този Титан най-продаваното менте на БГ пазар и и 5w40 най- любимия висказитет на БГ майстора чудя се как не е още по-доброто 10w40,са само в минус за веригата. Обикновено изобщо не гледат да е по срецификация за двигателя, нали пише става за бензин и дизел насипвай. За вибрациите колата само на бензин ли се кара. Освен маслото е много важен масления филтър,хубави такива на Mann ,или ОЕМ. Сега гледах този титан и цената му от 52лв за 4 л,представете си колко е надценката на дистибутор,прекупвач и накрая на магазинчето и то да има печалба,нещо не излизат сметките,явно от вода го правят.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...