Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 8.01.2022 in all areas

  1. 5 точки
    @Capt_Flint Shell Helix Ultra 5W-30 и RAVENOL HCL SAE 5W-30 са една категория масла, с осезаемо преимущество за Shell-а поради: - GTL ( VHVI III+) базово масло в смес със хидрокрек III-та група (VHVI III). По-термостабилно, по-ниска изпаряемост, изключително чисто. (GTL = GAS To Liquid, получава се от природен газ); - По-ниска температура на замръзване ( -50С), следователно по-течливо при ниски температури = по-облекчен старт и по-добро мазане при студен старт сутрин; - По-висок TBN, около 12, следователно по-голям ресурс от диспергиращи свойства; - Богат, съвременен пакет противоизносни присадки, гарантиращи по-добра защита на двигателя и минимални високотемпературни отлагания и нагари, в сравнение с редовите масла в същата категория. Допълнителна информация: https://www.oil-club.ru/forum/topic/40678-shell-helix-ultra-5w-30-свежее-new-2020/ https://oil-club.de/index.php?thread/1847-shell-helix-ultra-5w-30/&postID=110185#post110185 И моят лабораторен анализ: https://forums.hondabg.com/topic/113303-faq-4-двигателни-масла-обсъждане-част-четвърта/?do=findComment&comment=1057604727 Производството на GTL базовото масло е по-евтино от производството на хидрокрек от петрол. За това и цената на Shell-а е толкова ниска, а качеството е високо. Не случайно карам с такова масло! Защо да плащам 2 - 3 пъти повече за същия ефект...? П.П. Има и https://www.ato24.de/en/toyota-motor-oil-5w-30-sn.html Но заслужава ли си...?
  2. 4 точки
  3. 4 точки
    @dandilov Сърдечно благодаря за изчерпателния отговор, който значително наклони везните в полза на Shell Helix Ultra. И не конкретната препоръчана марка масло е най-важното, а че благодарение на такива като вас, информацията, която доскоро считах за "insight knowledge" достига до нас. Страхотен форум си имате тук
  4. 3 точки
    Здравейте!Заредих го сложих акумулатора и пак светна чека.След ден изгасна и повече не светна чека.И така до днес.Вече Една седмица никакъв чек не светва.Затова не писах досега.Мислех ,че ще светне.Но все пак благодаря на всички взели участие в дискусията.
  5. 3 точки
    Проблемът се реши, малко със закъснение ще споделя. :) . Тествах всички светлини, мигачи, стопове, габарити, аварийки и се оказа , че крушка на заден ляв габарит е изгоряла. Следва замяна и всичко е точно. Като извод мога да направя две заключения. Или при изгаряне на крушка инсталацията нещо се скофтва или Японците са го измислили хитро - като ти изгори крушка там където по- трудно сам ще установиш (както отзад), друга която лесно се набива на очи (мигача) ти дава сигнал като не функционира правилно. Истината е някъде там :)
  6. 3 точки
    Остави ги тия от ВАГ,Лада имал ли си...,същото е и тук с смяната и обезвъздушаването.Нито е сложно,нито отнема и много време.Друг е въпроса,че сервизите(не всички) не им се захваща,за не толкова доходна манипулация🤑.
  7. 3 точки
    Руми, не се ориентираш правилно. Има СРВ-3 генерация, които излизат фабрично с 17" и такива с 18" , като това зависи от годината .Казано по друг начин, фейса е с 18-ки. Сега, ако колата си я купила с 2 комплекта джанти, съответно 17-ки които да ги използваш за зимата и 18-ките да ги използваш през лятото, е друг въпрос. Ако имаш само един комплект джанти - тези които са на колата ти, си купуваш съответните гуми според техния размер и си ги сменяваш. Другата опция е купуваш и джанти и гуми. А относно какви гуми - всеки има различни възгледи и разбирания, затова не искам да препоръчвам, но ако има значение, карам предимно с Бриджстоун и зимата и лятото.
  8. 2 точки
    @Legend91 Може тази тема да внесе яснота при теб. Смяната под налягане един от видовете,в по-големите автосервизи е с машина.
  9. 2 точки
    Принципно "кръв се пуска" от всеки апарат (почвайки от задните), за да се изгонят съсиреците и % влага. Точно от зоната на спирачните апарати в системата с времето започва деградацията на течността.
  10. 2 точки
    И моя работеше без проблеми дълго време, в един момент започва да се свързва когато си иска и колата губеше ток няколко месеца, водих я по доктори, които нищо не откриха, докато се сетя да проверя тук във форума, изключих буксата, както бяха описали колегите и край с проблемите. Сигурно в някакъв момент ще си купя нов модул, стига да оправят проблема с часовника, иначе не си струва. Един нов модул е колкото китайска мултимедия.
  11. 2 точки
    Моя навик като паркирам някъде без значение дали има наклон,вкл N натискам ръчната и после P.
  12. 1 точка
    Точно изгоряла се оказа халогенната крушка. Само от ваденето и вътре се виждат 2 песъчинки стъкло при все че съм я пипал едва-едва със салфетката! Крушка на не повече от 1000 км.... 🤔 А диодите имаха и гаранция и сигурно щяха да изкарат целия живот на колата. Сега още 11 лв за нов комплект от по-миналия век и готово....
  13. 1 точка
    С този http://andi-98.com/index.php?route=product/product&product_id=227 карам моята,не съм имал проблеми.С две литровки за 23-24лв.и си свиркам.
  14. 1 точка
    @Legend91 Не знам, каква машина ползват ВАГ. Аз ползвах подобно на това в пост #4: Виж цялата тема.
  15. 1 точка
    За автомата е друго. Може и сам + 1 да смените цялата течност. Изсмукваш всичко от казанчето и ако има видими отлагания го почистваш. Пълниш до горе, +1 помпи на педала (следейки в казанчето да има и да долива), а ти отвиваш последователно пробката на всеки апарат, точейки докато дойде новата течност. 1 литър трябва да е достатъчен. Пътем си виж състоянието на апаратите и накладките.
  16. 1 точка
    Ново перо на шофьорската чистачка.
  17. 1 точка
    Аз ползвам такъв вече четири години. Единствения недостатък му е по-слабия звук от на СД.то.
  18. 1 точка
    Не знам колега. Ще следим как се развиват нещата при теб и ще си покаже. Когато натиснеш спирачката и едновременно с това пуснеш левият мигач, започва ли стопа светлината на левият лед да примигва в синхрон с мигача? Ако да значи масата е проблем и това е малкото зло ако не значи веригата с плюса е проблем и отиваш в таблото, е това вече ще е проблем. Не стига достатъчно напрежение за да светне крушката на стопа а на леда му трябват номинални стойности и за това свети (толкова номинални, че може по обратната верига на десният стоп да са му достатъчни за да светне). Не знам дали го обясних правилно и достатъчно разбираемо но няма как да го формулирам по друг начин.
  19. 1 точка
    @Митко Йотов Е те говорят за изгорели резистори, сигурно става въпрос за тези които се закачат пред ЛЕДа за да не дава грешка? Иначе как десния стоп ще свети, а левия не и то само стоп светлината му няма да свети а габарита - да, и ЛЕДа също си свети нормално и отляво и отдясно?
  20. 1 точка
    Както казваше Памбос при Слави "Страооотна" синтетика е Petro Сanada.. например 5w30ss Composants Nom Chimique No.-CAS Concentration (% w/w) Huiles lubrifiantes (pétrole), C15-30 72623-86-0 70 - 90 base huile neutre, hydrotraitement; при голям напън само в 0W30-ката може да намерят 10-20% IV база... За много трудното намиране -- ЛУБРИФИЛТ официален представител на смазочните продукти Petro-Canada ЦЕНТРАЛЕН ОФИС София 1839, Челопешко шосе 12
  21. 1 точка
    За ръчната не е задължително, но ако колата остава под наклон е добре тя да се натиска ПРЕДИ да се отпусне крачната. Малко странен е превода, а идеята е задните колела да държат колата, а не чопа в трансмисията на "Р" и съответно тампоните на кутията и мотора да са под напрежение.
  22. 1 точка
    Оказа се, че стрелката на температурате е плаваща :)!!!! Както при мен се беше появило при пътуване към Девин в много топъл ден. 2. Паркиране на автомобила и ръчната спирачка, оказва се, че предписват да се натиска ръчната спирачка преди да сложиш на "P".
  23. 1 точка
    Моето скромно мнение е да си останеш на Амсойл с тойотата, щом не ти го харчи и нямаш други проблеми. Не виждам с какво Равенолът ще го превъзхожда. А за пробата, както казаха колегите - нормално при такъв дълъг градски пробег. Колкото до харча на масло при нашите хонди, лошото е, че в много случаи са сегменти и ремонтът е нецелесъобразен, поне докато не почне да цапа свещите.
  24. 1 точка
    Здравейте колеги . Вече година съм с китайска мултимедия и оригиналната камера. Съвместима е но се слага DC/DC конвертор на за хранванването на оригиналната камера , понеже работи на 7 V и ако се захрани директно от мултимедията (12 V) - изгаря . Това ползвам аз : https://vikiwat.com/modul-dc-dc-konvertor-ponizhavasht-123-35vdc-3a-3-bg.html
  25. 1 точка
    Можеш да провериш дали идват 12в до лед модулчето като пуснеш аварийките. Предполагам, че за отключване заключване идват по друго кабелче, и ако няма, да тръгнеш по съответното кабелче докато намериш откъде е прекъснало.
  26. 1 точка
    @Legend91 не бре я ги питай тез , де преди една година твърдяха че това което сега се случва са конспирации .
  27. 1 точка
    За каква "демокрация" говорим? Дали за демокрацията на масово потъпкване на основните ни човешки права със зеления ковид сертификат? "Всеки човек има право на свобода" беше записано в една харта! Или " демокрацията" на разпространение на изкуствени генно инженирани вируси? Или същата когато спускат долната си "директива" без дори да попитат народа, онзи същия народ, който им плаща мощните лимузини, високите заплати и ги издигна в проклетия им европарламент, какво всъщност иска тоя народ? Дали иска акциз върху горивата, дали иска електрически тротинетки и колелета през зимата на -15! Демокрацията ама май по времето на тоталитаризма имаше повече демокрация, защото поне не записваха всяка сричка по разни сървъри, заели цели сгради, и не те "модерираха" в момента щом кажеш нещо неудобно за печалбата! Факт е че в момента света се управлява не от правителствата, а от корпорации, които ни най-малко не се интересуват от екология или демокрация. Време си е, време и ние да наденем жълтите жилетки и по дяволите скапания им Европейски Съюз! P.S. Нека не бъда разбиран накриво, не съм против електромобилите, преди няколко седмици една Тесла ме изпълни с кеф да я гледам как ускори на улицата, едни 50 м сякаш не ускори, Ами ги прескочи! Но колко българи могат да си я позволят??!?! И колоездач съм (поне бях) И съм за електричество от вятъра и слънцето, и пушилека в града ме вбесява. Но е неприемливо, един народ който знаеш колко е обиран и изстрадал да му налагаш отгоре подобни гадости без всякаква алтернатива. Какво им пречи газта? Като готвят вкъщи нима не ползват газ!
  28. 1 точка
    Даа, управляващите много обичат да повтарят и да промиват мозъците на младите: "Вашите замърсяващи коли" ,"Вашите прекалено усилени климатици и печки" И никога, никога не казаха "Нашите заводи умъртвили цели полета в Китай" "Нашите стоки еднодневки, едвам изкарващи гаранция" "Нашите неподлежащи на ремонт GSMи които ви тикаме да хвърляте на боклука всяка година" Някакси много едностранчива излиза тази "екология".... За силните (корпорациите) е на Марс, а за тези които нямат армия от адвокати стига дори до градусите в собствения им дом!!!!
  29. 1 точка
    Това е обяснение за оловото, вкл. от гледна точка на количеството му. Иначе при тези негови количества моторът щеше на "потропва" , а ти нямаш подобни оплаквания. За съжаление намерих само MSDS за REDEX-а, но не и анализ. MSDS-ът не помага в случая. Не мога да кажа нищо по отношение на нитриране, степен на окисление, съдържание на гликоли, сажди. Обикновено се следи с колко са се повишили в сравнение с VOA данните и от там би могло да се каже колко е сработило маслото (най-често в oil-club-a го прави torcon, когато коментира отработките).
  30. 1 точка
    Здравей, Дани! Благодарности за анализа. Продължаваш да бъдеш пионер - първо с отделените средства за анализи в oil-club.ru, а сега и тук, на родна земя . Свалям ти шапка! Поздравления и за помощта на @CARPERA . Относно въпросите ти - ще отговоря по спомен, тъй като от много време вече не се занимавам активно с маслата : 1. Калият е добавка, която се използва в антифриза. Подсказва за проблем, който би могъл да бъде свързан с навлизане на антифриз в маслото. 2. Оловото - лагери, добавки в горивото и противоизносващи добавки в маслото. Предвид наличието на Мед, бих го свързал със състоянието на лагерите (основни/биелни), както сам си писал по-горе, но бензинът също много вероятен източник. Не помня да си споменавал някога, че ползваш добавки. 3. TBN - ASTM D-2896, по който е изследвана пробата ти, се използва за проверка на TBN на свежото масло. ASTM D-4739 е стандартът, който обикновено се използва за UOA. Като се има предвид това, по всяка вероятност стойността на TBN-а е завишена. С колко точно не мога да кажа (1-2-3 единици???). От друга страна - 160 м.ч. не са много при цикъл (извънградско/градско) – около 70 / 30. Т.е. не може да се очаква драстичен пад на TBN-а. Капковата проба също показва, че маслото има ресурс. Ето една чудесна статия в Oil-club.ru за TBN-a и методите - КЛИК. Надявам се и @Markony да каже също няколко думи по темата. Поздрави!
  31. 1 точка
    Лабораторен анализ: Shell Helix Ultra 5W-30, закупено, чрез общите поръчки, от ato24.de. Двигател D14Z4, с предполагаем общ пробег: 324 000 км. Пробег на маслото: 7500 км, 160 моточаса. Период на експлоатация: от 16.05.2020г. до 25.06.2021г. Това, което се вижда на първо четене: 1. С оглед на състава, маслото е оригинално! 2. Изключително нисък износ на желязо и алуминий, което говори за много добри мазителни свойства на маслото! 3. Наличие на 5 единици Мед (Cu), което индикира за износване на биелни лагери и лагери колянов вал. Но с оглед на пробега, на тоя двигател, мисля, че стойностите не са критични, а нормални... 4. Силиций - около 30 единици, при оригинален въздушен филтър, показва в каква прашна среда се е движел автомобилът. Стойността съвсем не е критична, но ми се иска да е поне 2 пъти по-ниска... Въпроси: 1. TBN = 9.9 mg KOH/g не е ли твърде високо при положение, че на новото масло е 12? Каква е разликата в различните методи за определяне и има ли начин да се прекалкулира спрямо друг метод? С някаква формула, например... 2. Стойностите на замърсяванията също ми изглеждат ниски. Има ли и при тях разлика в методите на определяне и каква? 3. Притеснява ме наличието на Калий и Олово. На какво може да се дължи? Очаквам интересна дискусия от всички... П.П. Благодарности на CARPERA за предоставянето на 100 мл. свежо масло за "реперна" проба, за оценка на замърсяванията!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...