Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 30.06.2021 in all areas
-
3 точкиЗдравей, Дани! Благодарности за анализа. Продължаваш да бъдеш пионер - първо с отделените средства за анализи в oil-club.ru, а сега и тук, на родна земя . Свалям ти шапка! Поздравления и за помощта на @CARPERA . Относно въпросите ти - ще отговоря по спомен, тъй като от много време вече не се занимавам активно с маслата : 1. Калият е добавка, която се използва в антифриза. Подсказва за проблем, който би могъл да бъде свързан с навлизане на антифриз в маслото. 2. Оловото - лагери, добавки в горивото и противоизносващи добавки в маслото. Предвид наличието на Мед, бих го свързал със състоянието на лагерите (основни/биелни), както сам си писал по-горе, но бензинът също много вероятен източник. Не помня да си споменавал някога, че ползваш добавки. 3. TBN - ASTM D-2896, по който е изследвана пробата ти, се използва за проверка на TBN на свежото масло. ASTM D-4739 е стандартът, който обикновено се използва за UOA. Като се има предвид това, по всяка вероятност стойността на TBN-а е завишена. С колко точно не мога да кажа (1-2-3 единици???). От друга страна - 160 м.ч. не са много при цикъл (извънградско/градско) – около 70 / 30. Т.е. не може да се очаква драстичен пад на TBN-а. Капковата проба също показва, че маслото има ресурс. Ето една чудесна статия в Oil-club.ru за TBN-a и методите - КЛИК. Надявам се и @Markony да каже също няколко думи по темата. Поздрави!
-
3 точкиЛабораторен анализ: Shell Helix Ultra 5W-30, закупено, чрез общите поръчки, от ato24.de. Двигател D14Z4, с предполагаем общ пробег: 324 000 км. Пробег на маслото: 7500 км, 160 моточаса. Период на експлоатация: от 16.05.2020г. до 25.06.2021г. Това, което се вижда на първо четене: 1. С оглед на състава, маслото е оригинално! 2. Изключително нисък износ на желязо и алуминий, което говори за много добри мазителни свойства на маслото! 3. Наличие на 5 единици Мед (Cu), което индикира за износване на биелни лагери и лагери колянов вал. Но с оглед на пробега, на тоя двигател, мисля, че стойностите не са критични, а нормални... 4. Силиций - около 30 единици, при оригинален въздушен филтър, показва в каква прашна среда се е движел автомобилът. Стойността съвсем не е критична, но ми се иска да е поне 2 пъти по-ниска... Въпроси: 1. TBN = 9.9 mg KOH/g не е ли твърде високо при положение, че на новото масло е 12? Каква е разликата в различните методи за определяне и има ли начин да се прекалкулира спрямо друг метод? С някаква формула, например... 2. Стойностите на замърсяванията също ми изглеждат ниски. Има ли и при тях разлика в методите на определяне и каква? 3. Притеснява ме наличието на Калий и Олово. На какво може да се дължи? Очаквам интересна дискусия от всички... П.П. Благодарности на CARPERA за предоставянето на 100 мл. свежо масло за "реперна" проба, за оценка на замърсяванията!
-
3 точкиВ момента съм в Априлци и ще се прибера в събота, но към София ми се очертава да ходя чак към средата на юли. Ако нещо се наложи преди това ще драсна тук за да се разберем. Ако на вас ви се идва от неделя нататък към Берковица ще се радвам да се запознаем В събота имах ангажимент в София и можеше да ви я оставя за през деня, но не съм знаел, че имате желание
-
2 точкиНяма ядове, ще се разберем Поддържам при Слави, ГО-то слагах при Бранко. Както съм писал вече тук-доволен съм и от двете. Части има, а и да чукна на дърво не ми се е налагало нещо кой знае какво. Сега реве за нови дискове, та скоро ще ги сменям. Нещата идват по-бързо от колкото е възможно да си запазиш час. Той познава колата от ден 1ви /откакто е вкарана 2008г./ Навигацията спрях да я мисля. Имах желание да уползотворя дисплея, но се отказах да давам 1000лв.
-
2 точкиТака другари изглежда момента в който клиента разбира че са го наиграли и то яко , и момента до тотализирането на двигателя е бил доста близо . Мотора е бил изтропал ,и превъртял лагери на 3ти цилиндър , вала не коментирам че е надран . Събрана както може и с каквото може с нови лагери и айде на пазара . п.п чука е играл на всякъде вижте снимката на биелата от вътре .
-
2 точкиАко сложиш в 1 кутия диамант, тя ще стане ковчеже. Ако сложиш в нея огризка от ябълка, ще стане кошче. Същото е и с мислите в главата ни!
-
2 точкиПо време на брутално проучване в Харвард през 50-те години д-р Кърт Рихтер поставя плъхове в басейн с вода, за да провери колко дълго могат да стоят над нея. Средно те се отказват и започват да потъват на 15-та минута. Но точно преди да се откажат поради изтощение, изследователите ги изваждат от водата, изсушават ги, оставят ги да си починат за няколко минути - и ги връщат за втори рунд. При втория опит - колко време мислите, че са издържали? Още 15 минути? 10 минути? 5 минути? Неее - около 60 часа. Точно така, правилно прочетохте Нали! 60 часа плуване. Учените стигат до заключението, че тъй като плъховете ВЯРВАТ, че в крайна сметка ще бъдат спасени, те могат да внушат на телата си да издържат на изпитанието, което преди това са смятали за невъзможно. Ще ви оставя с тази мисъл: Ако надеждата може да накара измъчените плъхове да плуват толкова дълго, какво може да направи вярата във вас самите и способностите ви? P.S. "Докато човек не се предаде, той е по-силен от съдбата си ... " Ерих Мария Ремарк /Трима другари/
-
2 точкиАко колегите решат и "прескочат" балкана до Берковица, ша дода и аз да се ръкостиснем на мини Хонда срещица.
-
1 точка
-
1 точкаБлагодаря за коментара! Реших да "хвърля" средства в анализ на маслото, с цел да видя реалното състояние надвигателя! Вместо да ги хвърля по "диагностики", така да се каже... А и дали си купуваме истински масла от Германия-та. Да! Ползвам съм често добавката за гориво REDEX - made in GB. Но не знам съставът й... Ако има олово в нея, не трябва ли да е забраненна в Европейския съюз?! Въпреки, че от друга страна, оловото дава допълнителни мазителни свойстав, особено при клапаните. Въпросът е, дали е от лагерите, или е от добавката. Относно калият, чел съм, че също го има в разни добавки (предимно в маслени, не знам защо...)... Възможно ли е от REDEX-а - добавка за гориво? Ако, не - значи Ванката да приготвя една гарнитурка... Заедно с комплект лагерчета, сегменти и т.н., пък аз една каса бира... Или много рано се засилвам... А относно нитриране, степен на окисление, съдържание на гликоли, сажди...?
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаОтиди с талона в Бултрако, ако я купиш и ще ти кажат докато е била гаранционна на какви километри е била.
-
1 точкаЗа километрите знам за Испания и Италия, че може да се пуска платена справка на какви км е минавала ГТП колата. Това, за да се манипулира е необходимо от ден 1 собственика да е наясно, че ще го прави и да върти километража преди годишния преглед всеки път. За Швейцария никога не съм проучвал, не ми е и попадало подобно инфо. Ако някой може да ти съдейства, нека се включи. Знам, че колеги по сервизна история или стикер по колата са откривали дилъра, в който се е обслужвала колата и са им писали имейли с молба за информация и някои са получавали такава. Аз 2 пъти пробвах така и не получих никакъв отговор, но колите не бяха швейцарки. Отделен е въпроса, че при липсата на единна система, дори и някой да има желание да ти свърши работа в бултрако, няма кой знае какво да направи. Със сигурност знам, че излизат сервизни акции, като например дефектните еърбеци в 7ма генерация, някои хора така разбраха, че колите им са въртяни. За Акорд 8 не знам какви акции може да е имало и евентуална тази конкретно да е минала и да има записани километри.
-
1 точкаСамо наистина добре си подбери мапера, че ако отнесеш тая бяла перла и избушиш всички екологии, с кофти ремап ще си всеки ден на автомивката.. Аз съм с добри впечатлия от едно момче в Г. Оряховица, оем мотоспорт му е страницата. И къстъм ремап прави, кутии мапва, дино си има. Последно време все по-често качва правени коли със запазен дпф. Ако решиш може да се посъветваш с него и по този въпрос, за мен е грехота на кола на 90 000км ѝ резнеш дпф-а без повод. Айде ако е милионник добре, ама ти си знаеш в крайна сметка. Поне го хвърли някъде в мазето, че не се знае кога може да дотрябва. Бултрако без връзки нищо няма да ти кажат, защото по gdpr нямат право да ти разкрият тази информация, ако не си собственик. А дори и да идете със собственика на място, ако не са на кеф, пак нищо може да не ти кажат.
-
1 точкаЛинк: https://www.ato24.de/de/ravenol-fds-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL FDS SAE 5W-30 1х5L Стойност на поръчката: €48.95 * 1.9675 = 96.31 лв Начин на плащане - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: лично
-
1 точкаДобре си се насочил. Определено осмицата изглежда доста по-добре от седмицата. Карам 2.2 дизел 150 к.с. автомат. Да, парното и на мен не ми харесва много. Автомата се ремапва без проблем. Аз го направих като махнах и ДПФ-а. Няма никакъв пушек. Диностенда закова на 190 коня и 420 нютон метра. Върви доста прилично и автомата се държи супер.
-
1 точкаЗдравей, колега! Този мотор се ремапва доста успешно и работи без да пуши в последствие, както при други марки(ВАГ групата примерно). Спокойно се повишава мощността на 200кс и около 440-50нм, което се усеща доста прилично. Това съчетано с премахването на ДПФ - а. За автомата не мога да ти кажа, тъй като моята е ръчка. Ако е с премиум аудиосистема( моята и такава) свири доста прилично, Нз къде какво си прочел, но за мен е Ок. Парното наистина е зле😬 Печка може да монтираш( и аз се каня от известно време). Лично за мен, като изключим парното, колата е отлична и определено доста безпроблемна. Успех с покупката! пс Тези джанти определено не са оригинални.
-
1 точкаАко не съм изпуснал влака, искам да поръчам Линк: https://www.ato24.de/en/motul-8100-eco-lite-5w-30.html Вид и количество: MOTUL 8100 ECO-LITE 5W-30 1х5L Стойност на поръчката: €33.95 * 1.9675 = 66.80 лв Начин на плащане - Revolut Начин на получаване: лично
-
1 точкаЩастието на живота зависи от качеството на мислите ти. ―Marcus Aurelius
-
1 точкаСамата истина, моята хонда я взех за 25 лева, уж неработеща. Искаше настройка на запалването. 10 минути работа. Ако търсиш-намираш.
-
1 точкаЗдравейте, Шести тест с Honda Synthetic Blend 5W-30 : 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.; 2) Масло – Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+; 3) Маслен филтър – MAHLE ОC 617 замяна на MANN-FILTER W 610/6 на 2500 км; 4) Общ пробег на автомобила – 165 490- км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5040 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - N/A; 😎 Сезон на експлоатация – от 10.12.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 430 л. Shell, Kruiz, Gazprom; 11) Kтм = (430л./ 4.0 л.) = 107,5; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране около 5 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – ДА – около 300 мл до вдигане до горната резка на щеката след смяна на филтъра. 15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox).
-
1 точка
-
1 точкаВчера: регулиране на клапани. Състоянието на веригата: 1-ви цилиндър в ГМТ:
-
1 точка
-
1 точкаТапицерия перфо кожа + алкантара и нова емблема. Нищо му нямаше принципно, но исках нещо различно. Усещането е все една караш нова кола.
-
1 точкаНе е само маслото. Ангренажен ремък, ролка, водна помпа и всички флуиди.
-
1 точка
-
1 точкаИ трите са подходящи. (С2, С3 и А5/В5) Изборът опира до конкретна серия двигател, състоянието на самия двигател, съставът на конкретното масло, желанията на потребителя, периодите на смяна и т.н. други съвкупности и симбиози от фактори...
-
1 точка... и лекичко подаваш и отнемаш газта. Ако локъп-а е заключил, стрелката на оборотомера няма да "танцува".
-
1 точкаСамо за протокола: Не мога и не искам да коментирам коли по снимка. Обаче, Аз лично тествам автоматик на баир на магистрала, или поне две ленти. Колкото по-стръмен, толкова по-добре. Така "хващам" почти всичко. Как превключват скорости, как работи кикдауна и не на последно място - двигателя. Мачкаш газта, оборотомера почти в лютеницата и трябва да лети нагоре по баира. Надолу тестваш моторната спирачка. Натискаш, автомата сваля предавка, или две надолу, локъпа заключва кутията и пускаш спирачката. За моторнатя трябва усет, може да не ти се получи от първия път, ако не си карал автомат досега. Също така, за тест на локъпа ти трябва равен участък, позволяващ висока скорост. Вдигаш да кажем 100км/ч и спираш да ускоряваш, т.е. двг се успокоява, автомата е на последна предавка. Трябва да усетиш падане на оборотите и все едно превключване на още една прдавка нагоре.
-
1 точкаПитат руснак на запад: -От къде си? -От Русия. -От Москва? -Не, от Урал. -А къде се намира това? -В областта Сибир. -И с какво е известен твоя град? -Машиностроене. - Не сме запознати с продукцията ви. -И дай Боже никога да не се запознаете.
-
1 точкаИзбягал слонът от зоопарка. Търсят го, тука слон, там слон, няма го. След няколко дена, Вуте се обажда от едно от софийските села. - Тука у ливадето, един голем сиФ дзвер, кине трЕва с опашката си! - И какво я прави тази трева, след като я откъсне? - Ако ти каем, немм'и повераш... ))
-
0 точкиХа-ха. Много вярно. Преди месец сменях съиденителя на Зафирата и с такси отидох да я взема вече готова от сервиза, таксиджията караше нещо на метан не си спомням марката но се заговорихме, че преди е търкалял една Дачия и след година я подарил на някакъв. Толкова проблеми му създавала, че щял да получи инсулт. Друг случай пак с такси но този път беше Дачия, човека караше с една хавлиена кърпа преметната на врата, на моя въпрос "тази кърпа с колата ли върви" той само се изсмя и каза "ако знам само как духа от уплътненията на вратата и аз ще си взема" беше се вчезнал нещо. та този "кран" забоден отпред изобщо не трябва да ни изненадва.
-
0 точкиМиро недолюбва "шестаците", дип че са здрави и редки та не му се налага да рови в тях. Сивици хилади, Акорди стотици, но за среща на J35 DMZ ще запази некоя малка масичка в квартално кръчме, а ако няма дастойно габаритни паркоместа до нея, ще направим автоизлажение на площада, та да мое да обрънем кат ората.
-
0 точки
-
0 точкиВанката ни прожектира приказки с ужасен край, а той го играе принца дето идва на бел кон и пробужда "принцесата" за нови километри.
-
0 точки
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00