Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 31.10.2020 in all areas
-
4 точки@CARPERA Владко, дамата попита, от къде да си купи накладки, а ти къде отиде. Това ми звучи като вица за оня дето отишъл да купи дамски превръзки на жена си и си тръгнал от магазина с джип, лодка, палатка, и пълно оборудване за къмпинг, и риболов. Колата явно е купена преди лятото. Гледана е в сервиз. А дано се е сетила за консумативите. Ако не е, ще пита. После Как мислиш се проверяват накладки и дискове при ГТП? Във добрата стара Англия се проверяват с фенерче, без да се сваля колелото. За човек, който знае, какво и как да гледа, к'ъв е проблема, че не е използвал микрометър?! Мисълта ми е @Suexilin , и аз мисля, че онези от първият сервиз са искали да те "натоварят". Ръбчето на предните дискове изобщо да не те притеснява. Всички дискове на всички коли правят ръбче. По-важно е повърхността на диска да е лъскава и без бразди. Накладките, ако не са стигнали до сензора, също са ОК. Още колко км можеш да минеш с тях си зависи от теб - колко често натискаш спирачката и от каква скорост започваш спирането до покой на колата. С две думи, ако не се правиш на рейсър, ще изкарат доста. Задните дискове и накладки. Тези километър и половина на ръчна са прекалено малко време. Дори и да мирише на "феродо", дори и да е гореща джантата, последствията може и да не са фатални. Все пак е желателно някой да провери. Намери си някой препоръчан, доверен Майстор и закарай колата да я види - накладки, дискове, лагери. Така през интернет няма как да познаем, какво е състоянието. НЕ Е НЕОБХОДИМО майсторът да е взел диплома от университета на Хонда. По-важно е да е майстор с главно М - да си разбира от работата и да е честен с клиентите.
-
2 точкиЗа някои хора, фолирането и при автомобилите е практическа идея. "Циганията" си е изцяло Ваше виждане. А и Ivan_Ch имаше съвсем друго предвид, като спомена микробусите. Затъмняването има плюсове и минуси, като всеки сам трябва да си преценява. За сестра ми беше важен комфорта на децата. Аз ще си сложа заради топлите месеци. Бих добавил и некадърните пунктове за годишни прегледи, където позволяват на всякакви идиоти да слагат какви ли не тъпотии по фаровете си и после, да ги регулират сами - както им падне (ама това е една друга, дълга тема).
-
2 точкиГледай ти как работи тоя двигател! Няма разлика в пробата на 2300км и на 6500км. Много интересно!
-
1 точкаЗдравей, колега. Аз имах същият проблем - много от песните не ми ги четеше. Направих ги всички 320kbps и след това ги чете. Дори са си в различни папки и подпапки. Използвам същият преходник (описан по-роре в темата), в който могат да се сложат 2 microSD карти.
-
1 точкаЩе почерпя колегата който казва как гумите са разделени "за спорта" на зимни и летни ако при съвсем малко сняг се качи по високите за живот места в София с летните си гуми. Едно време ладите и москветата са карали с галоши, защото просто друго е нямало. Едни "видинки" и край. Едно време и от апендицит се е умирало ама видиш ли уменията и технологиите напредват. Миналата година се въртях със зимните на тАлянката в София с паднал съвсем лек сняг ( 4 зимни гуми вече стар дот ). Тази година и взех нови: На Сивика са същите но 17 цола и съм много доволен 3 години. Предполагам и тук ще е същото. Производство - Унгария с пресен дот 2020г. Гумите са едни от много малкото с "А" индекс на мокро а кишата и мокрото са преобладаващи.
-
1 точка
-
1 точкаЕха, благодаря за съветите пак! Колата е от 2005, CVT автоматик, купена юли от автокъща, внос от Италия. От един собственик, пенсионерка, и беше на 138 380 км. Оттук мога да видя как ви се повдигнаха веждите в съмнение четете по-надолу. Беше стояла в автокъща няколко месеца (пандемия) и акумулатора беше разреждан до дъно поне два пъти. Първият сервиз, който споменах, препоръчан от приятел, я прегледа и окей-на за закупуване, компютърната диагностика грешки не даде. Моторът не беше измит. Вътре беше чиста ни ново изглеждаща- всички повърхности и тапицерия на седлаки, колани и прочие. Не изглеждаше много карана, както няколко техници и приятели споменаха. Следващите дни те смениха 5w30 масло за двигател, някакъв тампон Макферсон, пистов ремък, и напълниха антифриз и течност за чистачки. Техник, специализиращ в автоматици от София, викнат от мен, я прегледа и кара, и каза, че е много добре и не вижда в скоро време да има проблеми. След зареждане на акумулатора в домашни условия веднъж, и разучаване какъв акумулатор и откъде да купя, се хванах за главата, и я откарах в Бултрако-София. Смениха ми нов акумулатор, смениха масло на CVT автоматика по мое желание, посъветваха, че смяна на свещи е препоръчителна – съгласих се. Докато бяхме там, провериха в датабазата им, за въздушните възглавници, казаха че са сменени декември 2019, и потвърдиха километража, на който я бях купила. Гумите вече са сменени със Nokian Allweather всесезонни, предвид, че най-вероятно ще карам под 10 000км на година. Колата я карам през ден два, не ми трябва за работа. В дъждовни дни карам дъщерята на детска, което е всъщност смешно близо. Повечето време е на къси разстояния, но вече имам две пътувания до Кюстендил и Сапарева баня, и четири до София ( с които се гордея). Като нов шофьор, спазвам всички ограничения на скоростта, и всички знаци (които видя) За ръчната знам, и не я карам с ръчна, не беше карана от мен, когато това се случи. Колата се държи прекрасно засега, обожавам я, харесва ми да я карам, малка е и маневрена, и мога да паркирам навсякъде, багажника е обемен, вътре седя нависоко и виждам пътя прекрасно ( за разлика от VW Polo-то където карах курса и се заклех че Поло няма да си купя в никакъв случай). Анекдот за лесното и паркиране - при първото ми посещение на мол в София в събота, и паркиране в подземен гараж, забелязах свободно място малко след входа, и разбира се веднага се мушнах и паркирах там. След това осъзнах защо всички подминават това място.... Аз хубаво си паркирах назад, между два възголеми джипа... но шофьорската врата се отваряше на около 15 см 😅 Излизахме от другите врати. Live and learn, дето се вика. Искам да я поддържам в оптимално състояние, ако се наложи дори и в Бултрако ( както тогава реших за акумулатора и свещите). Зимата няма да ходим на далечни разстояния, най-много до София, и се надявам накладките и спирачките да не изневерят. Карам обикновено в дясната лента, и пропускам бързащи без нерви Затова реших, че идеята да сменя накладките през пролетта ми харесва.
-
1 точка
-
1 точкаЧудесно! Аз като човек който професионално се занимавам с това мога да ти гарантирам, че влага и мухъл никога няма да се появи, стига да не се сушат дрехи в стаите. И всяка сутрин проветрявай за кратко.
-
1 точкаСамо в едната стая,северна и на място,където няма циркулация на топъл въздух (зад таблата на едното ъглово легло). Ремонта е правен 2002,като онези години,рядко се говореше за външна изолация,саниране и каменна вата. Всички външни стени са с 2.5 см фибран,вътрешно. В последствие,тавани с вата и гипскартон.
-
1 точкаНе се занимавай с горивния филтър, ще ти надживее колата. Накладки предни АТЕ, задни каквото сложиш. Биалетки отново каквото намериш, все изкарат по 20-30к без проблем, няя смисъл да се хвърлят пари за марки, неоправдано е. С тампони, едва ли ще имаш проблеми, освен с тия на стаб. щангата, хората вземат оригинални, има заместители на фебест и ?ямато? , другия вариант е да сложиш подложки върху старите и да забрайш за всичко, най-вече за даването на пари. Може да имаш проблем и с горния носач, тампоните и шарнира, отново фебест са едни добри заместители, аз лично си ги смених преди бая км, още не са мръднали, 35лв бройката. За долен шарнир с две ръце за CTR като марка, не е мръднал, смених един брой, возя още един в колата от 3 години вече.
-
1 точкаВъпроса за гумите е много индивидуален. Аз например карам под 10к км. годишно и ако сложа зимни гуми, когато ги хвърлям поради прослужено време след 4-5 год. ще бъдат на вид с 5% износване. За хора, които карат малко и предимно градско зимата, мисля, че по-добрият избор е все сезонни, но вземи най-доброто. Моят избор е continental all season contact.
-
1 точка
-
1 точкаМоля те прочети подробно темата,не познавам всички мотори на Хонда,има я информацията . На колко си ги регулира всеки клапаните е негова работа. На колко е препоръчително да се проверяват е написано. 50хил в всички случай е много. Специално за @jijane Извадено от темата Разберете и пак в 99 % от случаите или е монтирал или настроил с г@за си газаджията за да свети чека. Забелязавам гледате параметри на мапа за да прецените дали сте за реглаж клапани , стига , в менюала си пише или ако незнаете запомнете 40000 . Ако има газ : B20 - 15k IN15 -EX20 k20/24 - 25k d13-16 - 25k L 12-14 - 30k
-
1 точка
-
1 точкаИма повод за размисъл върху състоянието на двигателите, нали? Маслата са с еднакви спецификации!
-
1 точка1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra 5W30; 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 319 000 км, а може и повече (по километраж: 219037 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 2979 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 60 / 40 . 7) Сезон на експлоатация – 16.05.2020 - 13.10.2020; 9) Моточасове – 64 по моточасовник; 10) Изразходвано гориво - около 165 л. А95Н; 11) Kтм = (165 / 3.4) = 48.53 ; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.4 л.; 14) Доливане на масло - няма; 15) Други – работеща картерна вентилация; 16) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 17) Режим на експлоатация - градско + извънградски пътища + магистрали. 18) Предишно масло -Yacco Lube F 0W-30. Странно се развива при последната капка. Дали ще се формира ядро...?!
-
1 точкаРекса на приятел е временно при мен, та ги менкам и не се стърпях да ги фотна. 1. Давид и Голиат 2. STAR WARS 3. 3-те звяра Разликите са като от небето (където се возиш безметежно носейки се в облаците), до земята (на педя от която сядаш за да я почувстваш).
-
1 точкаКато се надуе от вътре на вън колектора със въздух под налягане, какви стружки да влязат вътре?На мен целта ми е не да събирам стружките а да не влизат вътре в колектора!
-
0 точкиНяма нужда да го черпиш. Виждали сме ги тези с летните какво правят на Петрохан зимата. Иначе със всесезонки (тогава май бяха Pirelli Scorpion, а тея са даже смотани) съм изкарвал зимите баш по високите места, където е падало до кръста сняг и до -18. Ключът беше да не тръгваш нагоре по стръмното. Ама то там и равните улици бяха целите лед понякога.
-
0 точкиИ в този ред на мисли да продължа с по горното,също виц. БСП иска претсрочни избори защото до като дойдат редовните Март месец партията им ще се распадне.
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точкиГумите са разделени на зимни и летни, за да върви бизнеса! Едно време Москвичи-те и Лади-те сигурно смемяха гуми! Ако всички минем на всесезонки,бая гумаджии ще умрат от глад! Но честито за избора-дали са най-добрите не се знае, но са високо качество!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00