Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 22.02.2020 in all areas
-
2 точкиЗа съжаление си прав. :) Само се замисли, как ще разбереш че подалият мигач има намерение да продължи по главния път, или ще завива обратно? Това го няма в закона и тълкуванията. Не говорим че принципно има немалък риск и мигач да не даде, или пък да е дефектен и несветещ, а ако е дъждовно и колата френска - да мигат всички светлини. :) 1. Трябва да прецениш скоростта му. Ако е твърде ниска за случая - евентуално ще маневрира, но той може така да си пъпли, или да се чуди - накъде се е запътил. 2. Трябва да познаваш автомобила му (като модел) и да определиш радиусът му на завой и да прецениш дали се е позиционирал правилно в платното си, за да извърши обратният завой. 3. Трябва да го гледаш в очите и по тях да отгатнеш намеренията му. И 3-те неща да направиш, ако е някой малоумник със задно предаване и слънчеви очила - айде - научаваш нещо ново от живота и днеска, а нощеска си в болницата или у кауша. :(
-
2 точкиТова горното, е отговора даден от КАТ, на момченцето което им е писало - пестелив (както очаквах) но точен, стига да може да го разбере. А то е писало, защото когато е взимало книжка, е давало агне и няма как да разбере какво са му отговорили от КАТ. Всичко се отнася, до картинката отдолу (фиг.1) и тази измислена ситуация, която в действителност не би трябвало да я има и да е позволена, ако сме бяла държава и правилата са точни и ясни. (фиг.1) Има и още една картинка, но тя е малко по-различна и за нея ,малко по-надолу. Та да разгледаме за пореден път въпросната картинка и да се опитаме да я изясним до колкото е възможно, за да няма невинно пострадали. Какво всъщност виждаме на (фиг.1😞 - Два пътя които се пресичат на кръстовище, единия от който е с предимство и променя посоката си , което е обозначено със знаци. -Виждаме и две коли: Червена , която си кара по пътя с предимство - като не го напуска и Синя, която също се движи по нейния път с предимство - обаче иска да го напусне, като направи Маневра, (или казано по-лесния начин за тези които не знаят значението на думата Маневра - прави обратен завой). Казуса тук е: -последователността на преминаване през въпросното кръстовище - или кой ще премине първи и кой втори. По-нагоре видяхте отговора на КАТ - но за да е пълна картинката, ще ви улесня да ви покажа и въпросните Раздели и Членове, които КАТ са цитирали - от ЗДП, а също така и ППЗДП -демек правилника за прилагане на въпросния ЗДП (за тези които не знаят че има и реално го обяснява/тълкува): От ЗДП : Също: А тук малка част от ППЗДП, (само това което ни интересува), защо в Глава XIV - МАНЕВРИ и СИГНАЛИ, са включени много раздели, включително и Обратен завой , а в Глава XVI - Преминаване през кръстовище: От ППЗДП : Така стана малко по-дълго, но е много важно и който е заинтересуван нека изчете всичко, да вникне в написаното, особено в ППЗДП и най-вече раздела Маневри (който не случайно е по-напред и е водещ),= А за тези които не искат да четат и да се ограмотяват, да прочетат поне чл.76, чл.77, чл.78, чл79 от Маневри и последната част - от преминаване през кръстовище чл.104 от ППЗДП ,за да видят кога дясно стоящия има предимство. В заключение питам : 1. Червения автомобил: напуска ли пътя/ платното/ лентата си ?- НЕ ! Продължава си по пътя, в неговото платно и в неговата лента, въпреки че главния път променя направлението си. 2. Синия автомобил : напуска ли пътя/платното/лентата си и извършва ли Маневра - ДА ! С Маневрата която иска да направи (обратен завой), иска да остане на главния път, но напуска неговото платно и неговата лента, променяйки положението на МПС-то ,спрямо обстановката и другите участници в движението (вижте по кой чл.) , съответно трябва първо да се съобрази с всичко от раздел Маневри, Завиване, Престрояване, Обратен завой и накрая да извърши Маневрата, преминавайки през въпросното кръстовище, но давайки предимство на тези които се движат по пътя с предимство и не напускат платното и лентата си, въпреки че въпросния път променя посоката си. Това, толкова ли е трудно за разбиране от "Кълвачите" ? Другата картинка фиг.2 е същата като фиг.1 ,ама е просто Т образно кръстовище , в което главния път пак променя посоката си, но правилата си остават същите. Всякакви различни тълкувания, от разни ентусиасти, сайтове и шофьорчета с жълто около човките, за мен е неправилно и не съм съгласен. Пак повтарям , има си ЗДП ( добър, лош, пълен ,непълен -такъв е), има си и правилник за прилагането му ППЗДП, който дава донякъде разяснения и тълкуване на въпросния закон , а кой как си го разбира , си е за негова сметка. Накрая, когато евентуално има подобно ПТП с такъв казус, КАТ ще прецени кой е виновен и кой не, ще състави съответните АКТ и НП , което може да се обжалва в СЪДА и той тълкувайки казуса, ще вземе решението. Дерзайте !
-
1 точкаАз моята си я карам, за колегата го написах, че той се чудеше по едно време. 😁
-
1 точкате двете са свързани ако не държи ще гасне по късно , карай си колата и не се филмирай !
-
1 точкаАко няма читави свидетели, съдът ще прецени според бумагите на КАТ, които също няма да са очевидци. А те ще напишат - "несъобразено с пътната обстановка" и ще го връчат на по-грозния от двамата водачи. Който изтегли "късата клечка" на КАТ, ще научи как тя има отражение върху ГО, каско, юристи и други по веригата, така че "умната, ако не - русата". :)
-
1 точкаВсеки си има проблеми. Важното е да не правим проблем от своите проблеми. Анди Уорхол
-
1 точкаGoga, това, което цитираш от чл. 25 са просто изброени ситуации след фразата „като например“, а не изчерпателен лист. Иначе в закона има израз „пътят с предимство сменя посоката си“, така че преди и след кръстовището трябва да е един и същи път. Фактът, че има толкова дискусии относно тълкуването на закона, е показателно за това, че не е достатъчно ясно написано, абсолютно съм съгласен. Но това не прави по-малко ценни дискусии по темата; даже бих казал напротив. И Цецо, след като е неясно написан закона, нормално е да четем всяка дума буквално, търсейки конкретен смисъл. Щеше да е хубаво, ако нямаше нужда 😕
-
1 точкаЕмо, недей така бе - "с рогата". Вярно че повечето деца се радват на кеча, но ние предпочитаме сериозен двубой, подобаващ на ринга в който се води.
-
1 точкаЛеле-леле, ако синият автомобил е с предимство в тази ситуация, ще си хвърля книжката...
-
1 точкаЗдравейте от скоро съм собственик на CR-V 2 генерация , и първият проблем с който се сблъсках беше заключването затова си позволявам да пиша в таззи тема та след като изчетох разни мнения реших да пробвам с ремонт на задната врата свалих машнката лесно е след което с нож и чукче я разлепих не видях механична причина да не работи тествах ел.моторчето дали работи оказа се изправно смазах и сглобих машинката но след няколко залючвания пак отказа затова реших да поръчам от "Автосклад" в Пловдив както беше споменато от колега във форума цената излезе около 16 лева бр. при подмяната на машинките се оказа че не отговарят съвсем единствено на задната врата пасна при другите се наложи да разглобявям старите механизми за да взема от тях палеца и оста които се задвижват от зъбното колело като прехвърлих и гумените уплътнения на оста които китаеца беше икономисал монтирах механизмите и сега заключването работи. На една от оригиналните машинки реших да ремонтирам моторчето защото имам подобно от опел вектра абсолютно еднакви са само че опелското е със месингова зъбчатка затова смених четкодържателя сега машинката работи като нова.
-
1 точкаИ последното ми мнение по темата. С вписването на Агу в талона няма да има контрол върху уредбите. Всичко е за пари. Как така като е от 2014г е приет закона, няма една акция няма една глоба, ами аджеба сега? Това нормална страна, седяща за изпълнението на законите били го допуснала? Една страна издала такъв закон, нямаше ли да наложи на всички, които поставят уредби, на всички пунктове, които издават, регистрират газови уредби, да издават документи и да налагат в някакъв срок да се сменят талони те, та ако не се направи да не се минава технически преглед на газовата уредба. Ми сега имаш газ сменяй талона. И какво тя уредбата 29г, не изправена, ама ти смени талона и всичко е оки...
-
1 точкаЕ темата че отече - отече , ама не по моя вина. Та за да не отече още повече и преди модераторите случайно да не сметнат да я забършат, искам само да допълня, няколко кратки неща тук, а за напред може да прехвърлим дебатите в другата си тема. Та, м-р "компетенция" , какво ни казва - че е лъжец. Още през 2017г. ,излъга целия форум , давайки грешна информация, подвеждайки ни, с неактуални данни от 2015г.. Може пък само мен да е искал да излъже - казва ли ти някой. Аз пък нали съм си "балък", та той ми бил подал, а аз съм се бил хванал, като удавник за сламка - смешко . Само че, сламката беше от мен (умишлено му написах ,че и преди и сега там няма такъв знак), обаче той продължи да разсъждава на глас . Хубавото в случая е, че поне си е направил труда да провери на място за знака , и е установил това което знам от преди година, като го сложиха покрай ремонта/кръпките на пътя и тротоарите , на въпросната улица. Тогава през годината в която беше споменал за казуса на неговия приятел, такъв знак там нямаше, а моя отговор и тогава беше, че правилно е скъсан. Нито един път не съм казал нещо по различно, но той тогава пак без причина започна да подскача, намесвайки ме ,а и така между другото обвърза случая на неговия скъсан приятел с първия казус. В другата тема има цялата история и всеки може да си направи сверка при желание, да си прецени и изтълкува кое е правилно, кое не и да спазва правилата както ги е разбрал - защото ако е к@р , да му го набие човек, ама акъл е трудно. Та така, кой разбрал - разбрал, кой тълкувал - тълкувал, а кой зубри и не мисли, си е за негова сметка. Дано само са по-малко пострадалите от "компетентни" шАфьори.
-
1 точкаСитуацията според мен е елементарна и в случая тук правилото за дясно стоящия, което визирате не важи. С предимство е червения автомобил, защото не променя посоката на движението си. Представете си пътя с предимство, като ситуация прав участък /кръстовище/ , а не в завой както е на картинката и ще разберете какво имам в предвид. Поздрави и от мен, също се присъединявам към апела на NikiG - внимавайте повече.
-
0 точки
-
0 точкиhttps://www.tyrereviews.co.uk/Article/2020-Tyre-Market-Overview-Braking-Test.htm
-
0 точкиСори но исках да кажа червеният.макар,че опита ми ми подсказва,че синият е с предимство.Защото ако има полицай и аз съм в синият автомобил и ми даде такъв знак аз знам,че ще съм с предимство на всичките посоки.Но тъй като червеният автомобил няма как да види какво показва знака на синият автомобил ще си завия на дясно и пет пари няма да дам какво е на мислил синият водач.Тук правилата се тълкуват по презумция,че синият е с предимство защото щом си с предимство за завиване на ляво значи си с предимство на всякъде и според мен точно това си мислят някои.
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точкиДобре Павка ,приемаме че и двата автомобила правят маневри, съответно и двата трябва да подадат светлинен сигнал - нали така? Синия - ляв мигач, а Червения - десен мигач и според теб кой накъде трябва да продължи пътя си -ако можеш отговори ? Синия наляво - по пътя с предимство, а Червения надясно - пак по пътя с предимство - предполагам това ще отговориш, или !? Накратко казано - няма конфликтна точка и казус , двамата си минават едновременно и всеки си продължава по пътя - просто въпростче, ако можеш отговори, така ли е? Хайде сега обясни, какъв сигнал трябва да подаде Синия, ако там иска да направи обратен завой, за да разбере водача на Червения , че Синия ще прави Обратен завой - или съвсем друга маневра, (но такъв сигнал който да е ясен за да не стане ПТП ) ? Не знаеш, или няма - ако може отговори ? И сега , ако Не знаеш, или Няма такъв сигнал, първо трябва да се разгледа раздела за Маневри - или какво да направим !? Но за да не цитирам излишни членове, (по нагоре ги има за който го интересува и е доста добре написано) , казвам обобщено - преди да се направи каквато и да е маневра, водача трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за другите участници, демек да не предизвика ситуация за ПТП или такова. Ако и по този начин вече обяснено, смляно, сдъвкано и т. н. някой не го разбере - аз се отказвам .
-
0 точкиАбе, ние се забавляваме, ама някой ще пати и ще го учи на свой гръб, или калник.
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точкиASAP плииз! Аз да попитам нещо друго. Къде точно се е движел синият автомобил, в момента на извършване на маневра "обратен завой"? Питам, защото: Съдейки по линка, показващ въпросното кръстовище през гугл стрийт вю, разделителната ивица свършва на г/д един автомобил дължина преди края на тротоара, т.е. разделителната ивица свършва много преди началото на кръстовището. Ако синият автомобил е започнал маневрата веднага в края на разделителната ивица, това не означава ли, че прави маневра обратен завой преди да е навлязал в кръстовището?! Е значи аз, карайки червения автомобил, свивам на дясно и вече излизайки от кръстовището нек'ъв ще ми се появи от ляво и ще ми вика, че е дясностоящ. Ми той още не е стигнал кръстовището!
-
0 точкиДвижението ми е любопитно още от малък. В предучилищната ми възраст, по телевизията (тогава черно бяла) имаше 1 детско филмче. В него, колите спираха на кръстовището, водачите им вадеха чифт зарчета и всеки ги хвърляше. Така, според резултата определяха кой кога да мине. :)
-
0 точки
-
0 точкиГога , КАТ не смятат и никъде не са го твърдят или написали черно на бяло , че синия е с предимство. С другото съм съгласен.
-
0 точкиЦитат от чл. 25 от закона относно маневрите: "да завие надясно или наляво за навлизане по друг път". Червеният като завива надясно движейки се по пътя с предимство навлиза ли в друг път и аз не знам и се обърках. По смисъла на закона би трябвало това да е друг път /след завоя на червения/, но едновременно с това знака указва кой е пътя с предимство. По тази логика ако червения продължи направо не прави маневра, което е странно щото напуска пътя с предимство. Ако синият е с предимство, защо в отговора от КАТ посочват и раздела за маневри, а не е цитират само раздела за преминаване през кръстовище. Закона не е ясен, както повечето закони у нас и казуса не е толкова елементарен. Дори и от КАТ да смятат, че синия е с предимство не е ясно ако се отиде на съд какво ще е решението,така че не е до агнета и книжки, а до калпави закони и законотворци.
-
0 точкиАко съм разбрал правилно - интересува те вървежа на CR-V 3 USDM автоматик със К24Z6 и CR-V 3 предполагам "европейка" ръчка със R20**. Ако може да се вярва на wiki, разликата, грубо, е 30-ина коня и 30-ина N/m в полза на К24. Както и да го смятам, американката ще върви повече, въпреки по-голямото тегло (както казваш), и въпреки, предполагаемо по-тромавия автоматик. Извън сухите ТТ данни, аз също смятам, че вървежа ще е в полза на американката. За протокола - не съм карал нито един от двата варианта, обаче: - Съпругата ми имаше 2бр Civic 9. Първата беше със L13Z4 (100 коня и 128N/m), втората със R18Z4 (140 коня и 174N/m), и двете ръчка, и i-vtec. Познай, коя вървеше повече?! - На времето, когато имах CR-V 1 JDM автоматик cъс В20В (2бр), един колега имаше Honda Shuttle автоматик със F23**. Въпреки по-голямото тегло, Шатъла вървеше повече. По същото това време съпругата ми имаше Civic 6 "англичанка" автоматик със D16Y3. Този Сивик и CR-V 1 са на едно и също шаси. Айде пак - познай, кое вървеше повече, въпреки размера и теглото?! Предполагам схвана идеята ми? Колкото повече - толкова повече, както е казал Мечо Пух. п.п. Аз лично, поставен в твоята чуденка американка автоматик К24** или европейка ръчка R20**, без да се замислям бих скочил в американката. И не, причината не е само в по-якия мотор. Има още няколко фактора в личния ми избор - автоматик, качество на изработка, екстри в оборудването ...
-
0 точкиКарал съм с нови Bridgestone TURANZA T005, монтирани на Тойота Авенсис и категорично заявявам, че на сухо и мокро, колата стоеше като залепена за пътя. Страходни гуми. При един обилен дъжд на магистрала Тракия и скорост от 100-120, поне на 10м зад мен нищо не се виждаше от изхвърлената вода. При стандартно напомпване от 2,4 винаги изглеждат като недонапомпани.
-
0 точкиКакво сте направили пак, леле! Все наши хора, пък... Сега да крием ли, да трием ли, да заключваме ли или да я преместим в оф-топик и да продължите?! Струва ми се за най-добре, да заключа темата, за да не продължавате, и в същото време да няма сърдити, където са си правили труда да пишат на вятъра. И извинете ме за оф-топика, но аз лично съм против десния волан по нашите пътища.
-
0 точкиКак да направим щастлив един мъж: 1. Да правим секс с него. 2. Да го храним. 3. Да го оставим на мира! Как да направим щастлива една жена? Изглежда не е толкова трудно! Мъжът трябва само да бъде: 1. Приятел 2. Компания 3. Любовник 4. Брат 5. Баща 6. Стопанин 7. Учител 8. Готвач 9. Електротехник 10. Водопроводчик 11. Механик 12. Декоратор 13. Стилист 14. Сексолог 15. Гинеколог 16. Психолог 17. Психиатър 18. Доктор Освен това трябва да бъде: 19. Смел 20. Организиран 21. Добър баща 22. Чистоплътен 23. Любезен 24. Добър 25. Щедър 26. Нежен 27. Мил 28. Галантен 29. Интелигентен 30. Образован 31. С чувство за хумор 32. Изобретателен 33. Спортен тип 34. Силен 35. Разбиращ 36. Отстъпващ 37. Търпелив 38. Снизходителен 39. Внимателен 40. Мек 41. Отпуснат 42. Амбициозен 43. Решителен 44. Надежден 45. Увлечен 46. Вежлив Не забравяйки при това: 47. Често да прави комплименти 48. Да обича да ходи по магазините 49. Да не прави скандали и да търси проблеми 50. Да бъде богат 51. Да не я дразни 52. Да не се заглежда по другите жени В същото време е необходимо: 53. Да бъде внимателен към нея 54. Да не бъде ревнив 55. Да се разбира със семейството и 56. Да намира време за нея и в същото време да и оставя пространство 57. Да се грижи за нея ... и МНОГО ВАЖНО: 58. НИКОГА!!! да не забравя следните дати: * рождения й ден * първата среща * годежа * сватбата
-
0 точкиМай беше пускан но днес пак много се смях. ПИСМО ОТ КАЗАРМАТА -Скъпи мамо и тате, най-накрая получих достъп до компютър и реших да ви напиша този имейл. Аз съм добре. Първите два месеца минаха много бързо. Ще ви разкажа с няколко думи с какво се занимаваме тук. Събуждането е в 5.30 сутринта. Първият ден си станах както на село в 4, обаче старшината ме накара да се върна в леглото и да пазя тишина. Така, че в началото на деня мързелувам – не се занимавам вече нито нито с кокошки, нито с прасета. Скука. Сутрин ни слагат по една раница на гърба и ни карат да бягаме. Старшината ме пита защо не се потя, аз му отвърнах, че разстоянието е по-късо отколкото бягах всяка заран с раницата до училище. Момчетата от града са много зле на края на това упражнение, ако старшината не гледа нося по някой на гръб, тъкмо да ми заякнат краката. Редовно ни карат да гърмим, обаче явно съм в курса за начинаещи. Тук се стреля легнал по неподвижни мишени!!! Много по-лесно от стрелбата по косери или пъдпъдъци! Пък и никой не гърми по теб, както правят ония тъпаци от съседното село! Така, че медалите тук са за мен. Редовно ни карат да се боричкаме, както правим в къщи с батковците ми. Много са чупливи градските момчета, малко да стиснеш и нещо изпуква. Тук за срам на цялото село изгубих... Веднъж. Един младеж, към сто и тридесет килограмов, се спъна и падна отгоре ми. Аз, както знаете, съм 65 килограма, точно наполовина. Не успях да се измъкна изпод него и му дадоха победата. Втория път вече имах готовност – като се засили се мръднах една крачка встрани, и после му се хвърлих на гърба. Стана много по-лесно, отколкото със селския бик. Стиснах му вра̀та и той изпука. Няма страшно, старшината каза, че това е тренировъчен инцидент и родителите му няма да ни съдят! Топла вода има всеки ден, още не мога да разбера защо... Старшината не ни бие, мисля че му има нещо. Може да е вегетарианец, или сектант... Храната тук е на корем. Или по-скоро беше на корем. Първия път като казаха, че можем да ядем колкото си искаме, аз набързо глътнах двадесет и пет кюфтенца. Не бяха лоши, обаче на мама са по-хубави. Оттогава старшината ми дава да изяждам не повече от двадесет. Това не е проблем, сядам до някое градско момче на обяд, гледам го втренчено, и той ми дава половината си порция. И изкарвам до вечерта. Сменям ги, да не се оплаче някой. Първата седмица три момчета ме дръпнаха зад спалните помещения, искаха май да ме ступат. Понеже се чувствали засегнати от моите успехи, не можело то така, новобранци да ги излагат. Няма страшно! Родителите им няма да ни съдят! Даже двама ще се върнат в строя, съвсем скоро, до два месеца. Като има зараснат костите. Третият май ще си полежи заедно с оня, големия. Понеже малко се спъна, и съвсем леко го бутнах срещу стената на бараката, и главата му мъничко влезе вътре. И пак се чу пук. Докторите казаха, че скоро и двамата ще излязат от кома. Така че, няма грижи! Моля ви, кажете на батковците ми Тошо и Гошо да дойдат веднага! Да се запишат, след толкова ядене и игри, даже дават и пари! Бързо, преди онези тъпаци от съседното село да се усетят и местата да свършат! Мамо и тате, обичам ви и ми липсвате! Тук е хубаво, дано ме харесат. Ваша дъщеря: Стойка Автор:Lui
-
0 точки
-
0 точкиИ при мен е същото.... 😳😂😳🤣😁🙏🙏🙏🙏🙏🙏 Направо притръпвам! 🤯😁
-
0 точки
-
0 точкиЕдна слънчева неделна утрин две жени отишли да поиграят голф. Още първата топка обаче литнала надалеч право към група мъже край съседната дупка. Топката ударила един от мъжете, той веднага спуснал ръце пред слабините си в очевидна агония и се строполил на земята. Жената изтичала при него и започнала да се извинява. После му обяснила, че е лекар. - Моля ви, позволете ми да ви помогна. Ще облекча болката ви, само ми позволете! - Няма нужда, ще се оправя! - отвърнал през стиснати зъби мъжът, легнал на тревата с ръце пред слабините. Но жената настояла и накрая той ѝ позволил да му помогне. Тя внимателно отстранила ръцете му от слабините, разкопчала панталоните, бръкнала вътре и започнала да го масажира. След няколко минути го попитала: - Е, как е сега? - Великолепно! - отвърнал мъжът. - Но палецът продължава да ме боли ужасно.
-
0 точкиСреднощ. Мъж и жена спят в леглото. Изведнъж се звъни. Жената: - Хийй съпруга ми! Мъжът скача и се мушва под леглото. След минута освестване се сеща, че си е вкъщи. Излиза, изтупва се, и казва: - Жена, с тези командировки нещо сме се изнервили.
-
0 точкиМного умни Тикви са я въвели тая алинея 2,с цел облекчаване на трафика може би!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00