Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 3.01.2019 in Мнения

  1. 4 точки
    Абсолютно! Виж на Мобил, ойл селектора какво ще ти препоръча и взимай смело от него! Това е твоето масло. Със синтетичен филтър от Мобил, или Роял Пърпъл, или Амсойл. Също хвърли едно око и на ойл селектора на Петронас. Ако пък решиш да спонсорираш европейската икономика - Равенол.
  2. 3 точки
    Толкова сте се вторачили в цифрите на етикета и така им вярвате.. Определянето на вискозитета или казано по друг начин кое масло е 0W и кое е 5W, според SAE: 1) кинематичен вискозитет на 0W трябва да е < 6 200 mPa.s при -35°C 2) кинематичен вискозитет на 5W трябва да е < 6 600 mPa.s при -30°C Разполагате с FOA, от където можете да видите достатъчно измерени кинематичен вискозитет, кинематичен вискозитет при 40°С, кинематичен вискозитет при 100°С, температура на течливост и вискозитетен индекс. Всички те са по един специфичен начин свързани и когато се вгледате може да разберете много за базата на едно масло и за неговите добавки. Аз като видя едно 0W масло с кинематичен вискозитет 6 100 - 6 200 mPa.s (а често и над 6 200mPa.s) при -35°C и температура на замръзване -36°C до -40°C ми става ясно, че е с много слаба база и са използвани адски много подобрители. И как така едно масло при -35°C ще има течливост на пчелен мед (6 300 mPa.s при 26°C), а при -36°C до -40°C вече ще е замръзнало? Такова масло няма да си налея в двигателя никога. Голяма работа, че било 0W. В същото време има достатъчно 5W масла с с кинематичен вискозитет 4 500 - 5 200 mPa.s при -30°C и температура на замръзване -40°C до -50°C. Та тези 5W масла, въпреки че са 5W, не отстъпват и дори превъзхождат по течливост при ниска температура 0W маслата. Имат по-добра база и не са наблъскани с добавки, които "свършват" с действието си при попадане на малко вода, гориво и сажди.
  3. 2 точки
    Закупих си е винетка чрез сайт. Как е станало не знам, но в полето за регистрационен номер, съм добавил още една буква, което прави винетката невалидна. До тук добре, грешки стават винаги. Потърсих инфо в нета, бая се порових как се процедира, но според мен, тази информация е умишлено скрита, или поне трудно достъпна. Каква е процедурата. В 3 дневен срок от закупуването имаме право да направим корекция! Това не се случва пряко в пункта на АПИ, както е подхвърлено като инфо, а се подава молба до дирекцията в София. Първоначално искаха да ме отпратят, като се помъчиха да ми обяснят да пия една вода, но бях доста настоятелен , защото бях разбрал кави са ми правата преди това. Имайте едно на ум. Нямат право да отказват корекция, но явно нямат нужните механизми и ресурс, ако това стане масов феномен.
  4. 2 точки
  5. 2 точки
    Ясно, разбрах. Не съм тръгнал да карам с това масло защото тук никъде не съм го виждал, не се предлага. А и да карам с него при положение, че тук има Мобил на безценница ми се струва мазохизъм.
  6. 2 точки
    Понеже вече няколко пъти правиш такива изказвания би ли обяснил какво влагаш в понятията "пълна синтетика" и "полу-синтетика". А за Петро-то вече беше казано, че имат едни от най-чистите базови масла. Освен това на Supreme Synthetic пише, че е пълна синтетика, та поне за това трябва да си спокоен. Хидрокрек + VHVI. https://lubricants.petro-canada.com/Api/sitecore/LubesApi/DownloadResource?docID=VHVI4+ &amp;type=MSDS&amp;lang=en-US М/у другото сега видях на сайта им, че са добавили и 0W-16 към гамата! ПП. Да вкарам малко масло в един тлеещ огън: https://www.bultraco-sofia.bg/promos/power-care-5 Цената вярно е скандална, но и не само тя.
  7. 2 точки
    Не е коректно сравнението, понеже ти си на газ, а Такуми е на газолин.
  8. 2 точки
    @DTEC, видеата, които си споделил, са създадени от потребител на oil-club.ru с име Пенсионер24, който породи страхотни дискусии и проблеми и беше баннат накрая от torcon - има 125 стр, тема ТУК. Аз лично не бих се доверил на тези резултати, предвид всичко казано в темата в руския форум. Подобни масла всъщност са доста добри, даже бих казал чудесни (според мен) - т.н. tight blending, но стават все по-голяма рядкост, заради фикс идеята за горивната икономия (основно). Доближаването на границата 6200 mPa.s сочи, че е използван възможно най-голям % гъста база (да речем 6 cSt), което свежда съдържанието на VIIs до възможния им минимум и намалява максимално Noack-a на маслото. Зная го от човек, занимавал се лично с blending на масла . И тук грешиш (според мен) - ето защо "Having an oil with a much higher KV100 and a much lower CCS-30 than technically necessary, makes for an oil that is not only more expensive than it needs to be but is also a WORSE oil because of it's high (IMO opinion, often ridiculously high!) Noack and high VII loading". Целият текст е тук - БИТОГ. За справка: SonofJoe е бившият главен блендер на Afton .
  9. 1 точка
    Много зле поддържан от предния собственик (50К без да сменя маслто и газ до дупка. Понеже е с газово и ми вика, че я е настъпвал след 9000 оборота). Пиша 50 000 км., защото по-късно видях имаше лепенка залепена на шофьорската врата за смяната на маслото. Много ми пребледня :D. Горкият двигател. Като му смених маслото и доста си промени работата. Понеже взех колата за проект, но се оказа много по-зле след време изникваха все сериозни проблеми. Просто двг-то е унищожено тотално. Все пак търся b16 или b18, но едва ли ще намеря. За d-серия пак има много афтърмаркет части и ще ми излезе по-евтино да го ъпгрейдна от колкото цял b-серия двг.
  10. 1 точка
    По т. 3: И също https://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=162574 По т. 5 имаше някъде из форума адекватно решение, но не мога да го изровя - ако някой колега се сети, нека помогне. A офтопик по т.4 - скандинавците са склонни към олигофренизъм като цяло Поздрави!
  11. 1 точка
    Japanese (Takumi), dindin ти е дал линк към базата - VHVI 4 SPECIALTY BASE FLUID, а не MSDS-a на маслото.
  12. 1 точка
    Абе човек, отвори им сайта и прочети TDS-а: Cold Cranking Viscosity, cP @ -30°C 3780 Pour Point, -45°C Flash Point, COC, 224°C https://lubricants.petro-canada.com/en-ca/productoverview/brand/productline/supreme-synthetic Много добър Хидрокрек + VHVI. Най-чистото базово масло в световен мащаб, което сами произвеждат. Ми толкова му е ресурсът на хидрокрека... Кое му е лошото?!? ... с това, че може би не е точно за твоя двигател... П.П. Говорим за Petro-Canada Supreme Synthetic 5W30
  13. 1 точка
    5000 км. му е ресурсът по принцип. Но, при повече извънградско каране, без рейсърски изпълнения, може и 6000 км. спокойно да изкара. Това за старата формула. За новата рецепта по API SN Plus, GM dexos1 Gen2, ILSAC GF-5, все още няма анализи. Или поне аз не съм видял все още...
  14. 1 точка
    Може да видиш "капката ми",в раздел капкови проби.До 7000 беше перфектно.
  15. 1 точка
    Ако може да се вярва на БТВ-то, до 15.01 няма да се налагат глоби за липса на електронна винетка за 2019-та и се преустановява конвертирането на старите в електронни (което и без това не е задължително).
  16. 1 точка
    Наистина е просто, но ето на, стават неволни грешки. По важното е друго, че се въвежда една недонаправена система, която чрез недъзите си, бърка дълбоко в джоба. Не ми се ще да си помислям, че това е умишлено , но вчера в пункта на АПИ, имаше и други засегнати. Днес на лукойла на изхода на града , руснаци искаха да си закупят винетка, но поради особеностите на новата система, вече не извършват тези услуги. Смятам че се въвежда нещо необмислено и по зле работещо от предходното. А, щях да забравя. Като бях в АПИ, системата беше блокирала в цялата страна и жената се изненада че съм успял въобще да си закупя...
  17. 1 точка
    Аз знам, че никой не ги чете тези правила, ама ... Колега, според теб ако ТИ видиш тема със заглавие "Смяна на акумолатор -" какво ще очакваш да има в нея? Хайде темите да се пускат с малко повече мисъл ...
  18. 1 точка
    Значи различните фирми блендери използват различни технологии. Защото всичко написано от мен също съм го научил от човек, занимавал се лично с blending на масла. Никъде не съм споменал much higher KV100. Не всички 5W маслата са с much lower CCS-30 и high Noack. Има достатъчно 5W масла с KV100 подобен на 0W и с нисък Noack. Ако пък погледнеш при какви условия се извършва Noack-теста, ще разбереш че неговата стойност не е чак толкова меродавна за използването на маслото при нормална работна температура. Noack-теста (250°C for 60 minutes) е интересен главно за състезателните масла и състезателните автомобили - мнение на човек, занимавал се лично с blending на масла. Пак според него едно масло може да е много стабилно до 120°C и после от 160°C да се проваля тотално, защото кривата не е линейна, а е експоненциална.
  19. 1 точка
    Рових още малко за коментираните масла и намерих тест на американците Ravenol DXG и Honda Full Synth Advanced Protection , резултатите на Хонда маслото не са толкова фрапантни като в клипчето на @DTEC - американско масло, американски институт ?
  20. 1 точка
    Lock-up е различно от overdrive. Lock-up-ът прави механична твърда връзка м/у двигателя и колелата, като при ръчна кутия.
  21. 1 точка
    Ще вкара бенэина на неработещия цилиндър в маслото, иначе нищо, промивка, семеринги, ремонти... Фен, эа бубината аэ съм първи, не се надувай! Ето, викат ме, ела эа малко...
  22. 1 точка
    Не е много правилно да се правят такива сравнения като по-горе изказаните. Главното са конструктивните особености на даден двигател. Те налагат използването на по-нисковискозно масло. По-малки работни хлабини на лагерите например и др. Когато на такъв двигател се сложи масло с по-високи вискозитети от предписаните, тогава се нарушават оптималните параметри на мазане със всичките последствия за двигателя. Също се повишават и загубите в лагерите (например), изразено в отделяне на по-голямо количество топлина, загуба на мощност и повишен разход на гориво, и т.н. Също така не е добре да се ползва и по-нисковискозно масло от допустимото поради други фактори. Затова изберете "златната среда"! @Takumi Fujiwara Има! Точно RAVENOL SFE 5W-20 например.
  23. 1 точка
    Подобно на това ,зависи от марката на производителя.
  24. 1 точка
  25. 1 точка
    Изгорил си бубина!
  26. 1 точка
    Благодарение на колегата @bojko108, който отне привилегията и удоволствието на @Чавдар K, прикачвам чертеж на подложките. Грешката е с натрупване (производството, моето мерене, сканирането), така че сме се постарали да я сведем до минимум. При тези за задната ос има разлики между размерите измерени от горната и долната страна. В дупките има метални втулки, затова са дадени 2 диаметъра - вътрешен и външен. За 30мм подложки болтът е ~70мм, с резба ~45-46мм. Ако някой иска да свали собствени размери или да си направи макет (от картон или друго) - сега е моментът. М/у другото подложките стават и за Сивик 7-ма, нали са на едно шаси с "жипката". edit: редакция, нови файлове Подложки Honda CR-V II.pdf Подложки Honda CR-V II.dwg
  27. 1 точка
    Ами тогава можеш да нулираш всички броячи. Въпреки че все пак смяна на спирачна течност и антифриз например е хубаво да си имат напомняне. Ето ги кодовете за моя модел: Според тази таблица Б27 трябва да означава Общ технически преглед с HDS + Смяна поленов филтър + Смяна спирачна течност
  28. 0 точки
    Двигателите остаряват, по-зле стават, а пък цената им ходи на горе. "Много се били търсели и трудно се намират". Това като го чуя и ми иде да фана брадвата и да цепя глави (такива с 16 клапана и такива с 32 зъба в устата).
  29. 0 точки
    Луфт лява полуоска луфт дясна полуоска: Днес гледахме полуоските е един френд автомонтьор (специалист по-бмв). Все още не съм ходил на хонда специалист,приятеля ми не може да диагностицира точно проблема.Просто погледнахме.Вие какво мислите?
  30. 0 точки
    При този тип няма нужда от сваляне на пружината и подмяна на болтове и ми се вижда по лесно.
  31. 0 точки
    Няма бордови комп.на префейса.Халогени не се слагат на всички сериино,ниските нива са със климатик.Екзекютива е със подгрев на седалките и кожен салон.При тези снимки не мога да видя дали е клима или троник.Тази цена е адекватна за посоченото Црв,ако няма драми. Разбирам желанието на някои колеги да помогнат,но и доста глупости се пишат.Това със веригите го имате като сутришна закуска ,95% ако не и повече от колите от Швейцария имат сервизна книжка както каза предходен колега.Там се записва реален сервиз в които е обслужван автомобила и носи отговорност за неговото състояние.Без дори да звъните може поне да видите дали съществува такъв при ваше съмнение.
  32. 0 точки
    Знаете ли защо до скоро поставяхме винетките в долния десен ъгъл? Ами защото: "Краварката е в левия ъгъл".
  33. 0 точки
    Това са си чисто "no name" китайски мултимедии с андроид,като за такива на мен лично ми скъпеят малко.Със сходни параметри вървят около 160-180 $ в един китайски сайт.
  34. 0 точки
    Ръжда на такова място няма да тръгне никога, още повече ламарината не се вижда... Взимаш спрей с подобен цвят или ти правят точната боя според цветовия код (минимално възможно количество, ще имаш и за други случаи), пръскаш/потопяваш клечка за уши (памучето) и цапваш внимателно мястото. След изсъхване може да се повтори няколко пъти до запълване на олющеното... От лак няма нужда.
  35. 0 точки
    Това е 147к при 128 след въздушния филтър ,черната кутия вляво на снимката след нея е доста различно . Разликата е и по кода на двигателя на видимата ти стига за разпознаване.
  36. 0 точки
    Колегата доста изчерпателно е поговорил. Съединител и верига, често срещани проблеми, много достъпни като цена. И като цяло се замисли за бензин без газ и дали наистина си заслужава често реглаж на клапани, и разхода от поне 2,3 литра. Поздрави
  37. 0 точки
    Соленоида не се намира там където казваш по-близо е до щеката.Може да се почисти без да се точи маслото. По-трудно се почистват другите два линеарния и шифт контрола. Почистил съм двата без линеарния там е нужно демонтиране на кората отдолу.
  38. 0 точки
    1Ген 2003 и 2004 няма,там вече е 2 ген,но автоджамбазите лъжат за годината иска им се,ето ти един VIN декодер сложи си го на тел когато ходиш на огледи да не те лъжат с годината.https://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup/JHLRD1740XC249268 Караш HR-V трябва да знаеш за регулиране на клапаните,на газ при добро газово на 25 хил. се регулират при CRV 1 ген.Обслужването е не по-скъпо от HR-V дори според мен евтино за сметка на други марки коли.
  39. 0 точки
    Значи - това са парите за ЦРВ 2003. Така както го е написал тоя пакет ELEGANCE ше излезе, че е нещо много специално и едва ли не другите Хонди нямат: климатроник; бордови компютър; пълен ел. пакет; чупещ волан; подлакътници; 6 бр. AIRBAG; ABS; миене на фарове+халогени; теглич дистанционно централно заключване, с 2 бр. ключове; оригинални 16" алуминиеви джанти. Единствено го попитай да ти покаже 6-те броя възглавници (да пише SRS) на тях. Ако намериш повече от 2 - честито! Климатроник, бордови компютър, пълен ел. пакет, чупещ волан, подлакътници, централно, халогени на 99% съм убеден, че имат всички префейсови. Джантите 16-ки - бива. По принцип идват с 15-ки, а тези са оригинални Хондовски (за зло или добро) ... Миенето на фарове - с него,без него. И стигаме до теглича - щом е имало шансът да е ползван е 50/50 , т.е. проверяваш си съединителя да не приплъзва. И гледаш има ли масичка и щора на багажника. Добре са я почистили колата, полукоженият салон е най-добрият. Гледам, че има и плеър някакъв - добре е, защото оригиналният е пълна трагедия.
  40. 0 точки
    https://fakti.bg/technozone/352779-zvukat-ot-honda-uspokoava-decata-video?fbclid=IwAR0uOvYnzMwfKIE4pAO-Kfxabk0-f0l0csk9LOY6mox2MfUog-k77vZTYyA
  41. 0 точки
    За много години, колеги. Нека през Новата година сме здрави и щастливи, да има мир и справедливост, и нека доброто победи.
  42. 0 точки
    Честита Нова Година на Всички! Нека бъде Мирна и изпълнена с Щастие и Позитивизъм. Нека Здравият Разум и Обичта да владеят душите и сърцата ни. Нека бъдем преди всичко Човешки Същества и да правим Добро, когато можем... а ние ВИНАГИ можем .
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...