Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 14.12.2018 in Мнения
-
2 точкиНе се обезверявай! Човек трябва да "израства", а не да деградира морално, само защото други безхаберници живеят по-лесно и евтино. Правиш го за себе си и околните, а не заради болното общество. То рано или късно ще натрупа "критична маса".
-
2 точкиРазмисли и страсти дали нов или стар автомобил може да има само при нас защото части много и трудът евтин. В САЩ ако закъснееш или не се появиш на работа защото старият ти автомобил те е оставил на пътя губиш надник колкото една месечна вноска за нов автомобил. В Европа 1 час труд в автосервиз 50-70 евро (частите отделно). Икономически е по-изгодно да карат нови коли и те това правят.
-
1 точкаЗдравейте, нека и аз споделя какво ми се случи на моята англичанка 1.4 IS- D14A8 двигател. От известно време започна да пали трудно на бензин при студен двигател, а след запалване ако не се подава газ поддържа 1500об/мин, но при подаване на газ оборотите рязко пропадаха. Започнах с реглаж на клапаните, капачка, палец, свещи, като последните ги подмених със същитеNGK. Последва почистване на дросела, но това не помогна. Последва замерване на стойностите на термосензора, но и той беше в норма. После почистих дюзите, но проблема си остана. Последва подмяна на горивен филтър като промяна също нямаше. Замерих и налягането от бензиновата помпа, което в моя случай беше малко над 3 атм. Така достигнах до регулатора за налягане на горивната рейка. Закупих същия 2ра ръка от Civic Aerodeck 1.4.След монтажа му,паленето се оправи, изчезна миризмата на гориво от ауспуха и вече няма това забиване при студен мотор. Дано съм бил полезен на някой. Пишете ако и някой друг е имал подобен проблем, за да помогнем и на други колеги. Поздрави: Божидар
-
1 точкаЦецо, ще те разочаровам, всичко е пари. Нямаше дребни камъчета. Октомври 2015 се сдобихме с кредит (£160000) и си купихме къща. Това директно изпрати новата кола на заден план.
-
1 точкаТака,след два часа закачен оригиналния е с заряд 12,4-12,5V,а при въртене не падна под 9,8V.Оставам с него,да го видя до къде ще изкара.Ако не го бъде,ще си сложа пак "банера",но ще мисля за оплътняване на клемите. ето малко снимки на решението на леко мургавите"профита" там. И една табличка (качена тук от колегата "dandilov"мисля),която ми дава представа,къде съм аз:
-
1 точкаРазбира се, че така е най-добре. Всички да са информирани, и да взимат информирани решения. Но това може ли да се случи ? Някой работи ли за това ? Има партии, които се опитват да го направят. Те не успяват да влязат в парламента, камо ли да управляват. За сметка на това Бареков влезе, даже Евродепутат стана... Тук говорим за данъци => пари. Всяка държава е един вид "фирма", с бюджет, приходи, разходи и "служители". Всички фирми се управляват автократично. Но това не означава да не се слушат специалисти, да няма борд на директори, да се допитват до мнението на експерти. Иска ми се всеки да се информира за едно решение, преди да го вземе. Така ще е най-добре. Но почти не се случва. П.П. Забравих да добавя, повечето развити държави са демокрации, но там ги спасяват високите данъци като суми, защото хем заплатите са високи, хем %-та за държавата е добър. Когато държавата има пари следват и много други облаги, като образование, информираност, стандарт на живот. Когато човек няма проблеми и води висок стандарт на живот, то той има повече време и желание да бъде информиран, да учавства в политически дискусии. Та демокрацията работи, ако хората, които взимат решения, са достатъчно запознати с заобикалящата ги среда.
-
1 точкаВенецуела и Северна Корея са не-демокрации, а пратикчески всички държави, в които има равенство, човешки права и висок стандарт на живот на обикновения гражданин - са демокраци. Знам, че искаш да кажеш, че би било добре да ни оглавяват хора, които са готови да взимат трудни, обосновани и дългосрочно позитивни за обикновените хора решения - но това не се случва без демокрация, случва се когато обикновените хора гласуват информирано
-
1 точкаТочно чист популизъм е. Но да не намесваме и магистралните такси и горивни акцизи в случая (те ще могат да бъдат объркани в друг закон). С тази промяна имаше възможност да се вдигнат данъците на стари и мощни автомобили на локално (общинско) ниво. Новият закон отново беше мъртво роден - 20 годишен дизел плаща 40лв вместо 20лв данък. Чисто нов евро 6+ автомобил може да плаща 400... Но дори с така изглеждащия нов закон, можеше да се използва възможността да се променят коефициентите според средните доходи в общините. Никога не е имало логика Асеновград да плаща по-висок коефициент от София. В големите градове, където доходите са по-високи, а замърсяването, паркирането и задръстванията са проблем, а все пак има алтернативи под формата на градски транспорт - има огромна логика да плащаме по-високи данъци. А по-бедните райони, където нито трафика е проблем, нито има адекватен публичен транспорт - коефициентите да са най-ниски. За мен това е лицемерие - в момента въздуха в София стига замърсяване 10 пъти над нормата, тръби се хората да слезнат от автомобилите, в същото време данъците падат. И накрая няма да се изненадам ако общини като Видин и Ловеч плащат данъци на база по-високи коефициенти
-
1 точкаБи било добре,впредвид горните тълкувания на колегите,да се направи една спрвка с капка на ECS, от колегата Markony (ако все още му е в двигателя),която би дала яснота,около сканираните капки на равенола и мобила.Същевременно,би отхвърлило съмнението относно евентуална неточност,при експониране на изображението.
-
1 точка@romborak чудесно си се справил с обработката на сканираната капка . Да добавя само фактологията 0-7044 км: Аз съм на същото мнение, видно и от предходния ми пост. Наистина, "визията" на капката е "странна", но пък я потвърдихме с два различни скенера. Имаме си още един Акорд на газ, този на JHM, и там нещата не стоят така - капката е "нормална", но пък и маслото е друго. Според мен, в случая се наслагват няколко фактора: 1. Самото масло, най-вече като базови масла - основна база + V-та група (търговска тайна), тъй като пакетът добавки обикновено е стандартен за даден клас масла (да речем API SN; ILSAC GF-5). 2. Моторът на romborak е изключително чист и добре поддържан, вкл. с редовна смяна на масло. 3. Технически е в отлична кондиция - много малко блоу-бай газове в картера. 4. Газта, като гориво = чистота на изгаряне. 5. Много малко къси преходи в града, за разлика от ситуацията при JHM. 6. Замърсяването на маслото е причинено от много фини частици и предвид това, че е 0w20, т.е. доста течливо, финото замърсяване лесно плъзва в зоната на дифузия - по тази причина ядрото и зоната на дифузия са с еднакъв (почти еднакъв) цвят (разбирай и замърсяване). В допълнение, видът на маслото на щеката потвърждава чистотата му. По горните причини таванът на експлоатация може да бъде определен на 10000 км (хипотетично; според вида на маслото към момента), но следва да се отчете и този коментар на Markony:
-
1 точкаПроблема е, че аз изгубих вяра в този принцип, че промяната започва с нас самите. Едва ли не, ако ти правиш всичко както е редно, нещата лека полека ще се подобрят и всички ще постъпват както трябва. Що се касае за шофирането, няколко прости примера - никога не съм си позволявал да карам в аварийната лента, но винаги когато съм попадал в задръстване тя е пълна. 6 години шофиране в София, 2 от които всеки делничен ден, освен инцидентни случаи преди години или на непознато място пак в много редки случаи, завой през неправилна лента на светофар не съм правил. За сметка на това всеки път на Гешов или левия към бизнес парка ставам свидетел именно на това. Дори мисля, че проблема се задълбочава. Технически неизправна кола не съм шофирал, нито такава с гуми за боклука, но с такива коли е пълно. Така е и във всеки един друг аспект според мен.
-
1 точка"Времето е в нас и ние сме във времето". "Народе ????" Автор - известен. "Спасението на давещия се е дело предимно на давещия се". Автор - неизвестен. По студентските ми години (края на миналия век), според японското законодателство, автомобил над 3 години се смяташе за опасен за движението и проверката му бе изключително стриктна. Това е ТАМ, а тук е ясно как е и при това сме доволни на стереотипа за качество на марката ни, карайки 13 или 30 годишни коли. На младини се възхищавах на инженерната мисъл, създала прецизни и преоразмерени детайли, възли и агрегати, бидейки проектирани и произведени да изкарат десетилетие. Те го постигнаха (някои двойно и тройно) защото цикълът на смяна на моделното поколение бе минимум дузина (12) години. Сегашният е 4 пъти по-кратък и никой не инвестира, времеви, финансов и интелектуален ресурс в кратката цикличност на продукта си - "се ля ви". Имал съм премеждия заради техническата част на автомобила и само младежкото ми безхаберие е омаловажавало ситуацията, окрилявайки оптимизма и игнорирайки поуките от него. Това разбира се отмина и вече съм далеч по-разумен и несамонадеян, уповавайки се на автомобилната или своята техники. Човек може да се олее с кофичка кисело мляко и двете си "леви" ръце, па камоли да разчита на хилядите сглобки в един автомобил. Много съм покрусен от това как някой несъзнавайки това, "фучи" с тон и нещо по улиците и съм вбесен от себе си -бях същият! Такъв индивид е камикадзе, а пийнал зад волана е терорист. Поне второто никога не съм бил. Така че, всичко си е в нас - във всеки от нас. Майната му на ГТП. Всеки е длъжен да съблюдава човешкия морал - да не причинява вреда на околните поради техническа неизправност. Майната му на ЗДП. Всеки е длъжен да съблюдава човешкия морал - да не причинява вреда на околните поради неразумно шофиране. Повечето (вярвам) си имаме вече благонравни житейски принципи в тая посока и остава просто воля - да ги спазваме, въпреки цената (в прекия и преносен смисъл). Няколко простички факта: Най-бързият пътнически самолет (като модел) е снет от експлоатация заради спукана гума на 1 аероплан и катастрофата причинена от това. Най-сигурният презокеански лайнер е потънал чисто нов. Не ножът е оръжието на убийството, а ръката която го държи. Автомобилът просто е по-пагубен. Всеки водач, шофирайки, е с единия крак в гроба, а с другия - в затвора. Най-добрите накладки са забранени за продажба и вграждане в нормални автомобили, просто защото този зад вас няма да бъде с такива. АБС удължава спирачният път, но е въведен, понеже основната маса водачи са непрофесионалисти. Никой от професионалните шофьори и пилоти не разчита на въпросната система, и както знаете тя липсва в състезателните коли. Никой автомобилен пилот не шофира над скоростните ограничения по пътищата, защото знае прекалено добре устройството на колата и че "1 чарк може да обърка всичко". Това че колата ще спре точно както предния път е мит, но всички вярваме в митове и легенди - до доказване на противното. Горните писаници не приемайте като нравоучение! Просто имах време да споделя че няма значение кога, кой и как е произвел вашето возило. То е тленно като създателите си. Не му се доверявайте на 100% - наивно е. Знам че някои ще рекат - Да, така е, а други ще си кажат -Япа тоя. Всекиму - своето.
-
1 точкаКогато си трезвен изпълнявай пиянските си обещания. Това ще те научи да си държиш езика зад зъбите. С възрастта хората не поумняват. Те стават по-внимателни. Ърнест Хемингуей
-
1 точкаКой е нормален човек? Какво означава норма? Това са общоприети рамки на поведение, създадени за лесно ориентиране в околния свят. Това е сбор от общоизвестни факти и знания, внедрени във всяка средностатистическа глава. Значи „нормата” е реализация на човешкия мързел: да не мислиш, да действаш като робот, да постъпваш като всички. Когато един човек лъже, това се нарича „лъжа”, когато друг повтаря лъжата му , това се нарича „цитат”. Когато всички повтарят лъжата, това се нарича „общоизвестен факт”. Когато лъжата се преподава в училище, а после във ВУЗ-а, това се нарича „висше образование”. Когато лъжата става всеобща, тя се нарича „знание”. А какво е геният? От гледна точка на нормалния човек той е ненормален. Той мисли по различен начин, възприема света по различен начин, постъпва по различен начин. Геният е същински шизофреник, но в реализиран вид. А какво е шизофреникът? Той е болен човек. Знаете ли, че Наполеон е бил епилептик? Достоевски е бил епилептик. Петър Първи е бил епилептик. Болни хора! А какво е нормалният здрав човек от гледна точка на психиатрията? Това е човек, който с нищо не се отличава от мнозинството… Но една Личност изцяло променя съзнанието на тълпата, на милионите хора. А милионите хора се борят за място под слънцето и се опитват да изядат Личността. Съществуват градски маси, селски маси, трудещи се маси… ако кажа „Достоевски маси” – усещате ли абсурда? Или тълпа от шекспировци? Шекспир не е маса, не е количество. Шекспир е качество! Масата е грамадна тълпа от безлични същества, която отхвърля всичко, което самата тя не знае и не умее. Кой ги помни тези нормални хора, кой ги помни тези парчета месо с паспорти? Скъпи мои, светът е болница! Пияницата мисли, че пие като всички други. И е прав, защото е заобиколен от същите такива пияници. Подобието се стреми към подобното си и във всичко вижда подобното. Интересите на еснафа изцяло се сместват между „орбит” и „памперс”. Защо средностатистическият човек използва само 2-3 процента от мозъка си? Защото за едното плюскане и спане повече не са му нужни. Еснафът си казва за гениите: „Не може да бъде! Не си го представям, значи няма такова нещо.” Човекът е като водата: тече към ниското. Съществува понятието за „Аз-а” или „егото”. Около това „его” – не Наситният ни „Аз” се въртят всички интереси на петосетивниците. Около своето „его” петосетивникът гради свой морал, свои закони и дори своя религия. Ако по рождение си сред вълци, не е възможно да станеш човек. Вие ще станете същият вълк, каквито са заобикалящите ви. Ами геният? Той не е ли от същата глутница? Да, разбира се. Но при гения си казва думата неговата природна аномалия, неговата дарба, която като вродена болест му диктува индивидуални правила на играта, правила на живота. В това е вътрешният им зов. У вас също го има този вътрешен зов, този вътрешен стремеж. Има го у всекиго. Само че при вас той е по-слаб, отколкото у гения. Засега. Този стремеж може да се развие! В безценното място между падането и изправянето се учим къде се намират краката ни. Из „Къде на майната си зимуват звездите по пладне, или как да прилапаме един милион решения” Мирзакарим Норбеков
-
1 точкаВземи си нов с малко повече стартов ток,ако не те мързи и го зареждаш отвреме не време ще издържи дълго.Както съм писъл зареди го като го купиш при складов престой батерията губи доста от заряда си.Когато избираш накарай да ти разчетат топлия печат и само 2018 може и 17но последните мисици,да ти го замерят като го слагат имаш таблицата с показания, ако имат уреда да ти покажат стартовия ток.Като го мериш волтажа е добре защото го измерваш след зареждане, и след това се семорезрежда и не ти пали.Ако беше качил малко снимки на това което мериш и правиш можеше да ти дадем по точни отговори,че с твоя ампераж,волтаж съвсем се обърках и забравих кое какво е.
-
1 точкаИма места по света, където е под 2 пъти по-скъпо да караш нова кола спрямо нещо по-старичко, особено пък премиум старо. Лигично е когато лизинга ти е $230 на месец при buy back на старата ти кола, труда на час е супер скъп, никой не се занимава да рециклира и да ти слага части втора ръка(щото после ако се пребиеш някъде можеш да го държиш отговорен) да караш нова кола. Тук може да ти легне от 3-4 до 10 пъти по-евтино да си караш старата количка, съответно си караме старите колички. Не виждам и някой да прави нещо по въпроса. Нито данъците вдигнаха на старите коли, нито толкова облекчиха на новите. ГТП никой не смята за необходимо да затегне, вноса на стари бръкми си продължава. Вдигнаха еко таксата с 50лв и тва им беше великото решение на проблема, все едно има и един човек, който ще си каже "Ей дай да си взема по-нова кола, че с тая еко такса от 350лв ще ме разорят" Някаква помощ от държавата да си купиш електрическа кола - мне. Някакъв бонус ако си вземеш хибрид - 5 години без данък и уж безплатно паркиране в сините зони, ама като знам какви галфони работят там нищо чудно нон стоп да имаш разправии. Бонус, че караш на газ - мне. Въобще тази държава е толкова забатачена, че ей сега да я поемат кадърни и независими хора още 10 години няма да могат да я оправят, а сегашните да чакаме да направят нещо смислено е като да чакаш писмо от умрял. Навсякъде цари тотална некомпетентност, във всеки аспект нещата се диктуват от различни лобита. Оправия не виждам, само празни надежди.
-
1 точкаЗдравейте, След като вече съм монтирал медията, бих искал да споделя с Вас впечатленията си. Надявам се да бъде полезна за всички. Все пак се спрях на марката Eonon. Моделът е G2110ZV. Ето линк към модела: https://www.eonon.com/Android-Car-GPS/2-Din-GPS-Navigation/G2110ZV.html Предизвикателствата при монтажа за мен бяха 2: - първо- да монтирам без да се налага да режа и модифицирам оригиналната инсталация - второ- размерите на предния панел са по- малки от оригиналния Alpine Navi System Първото предизвикателство: Тъй като вече мразя ОЕМ навигацията реших да и отмъстя и си разпоих - 20pins male conector-a, който преработих така, че от него направих екстендер за афтер-маркет Eonon-a. Работих по тази схема за 20 пиновата букса на Honda и предоставената wiring diagram от Eonon: Eonon wiring diagram: Като в крайна сметка направих това: Забележка: ОЕМ навигацията има още една букса - 12pins - тя не е необходима ( ползва се като отделно захранване за DVD-to и CD-to в OEM -ската система) така, че може спокойно да се остави настрана Това, което ни трябва е: Power: Radio Constant 12V+ Wire: White/Red Radio Switched Ignition 12V+ Wire: Yellow/Red or Yellow/Green Radio Ground Wire: Black Radio Illumination Dimmer Wire: Red/Black Audio: Left Front Speaker Wire (+): Green/Black Left Front Speaker Wire (-): Light Green Right Front Speaker Wire (+): Green/Yellow Right Front Speaker Wire (-): Gray/Red Left Rear Speaker Wire (+): Blue/White Left Rear Speaker Wire (-): Blue/Black Right Rear Speaker Wire (+): Pink Right Rear Speaker Wire (-): Blue/Yellow Steering wheel control: Относно управлението на волана (по-горната снимка). На Eonon има опция за още един SWC Switch. при нашия модел CR-V 2006 RD2 2.2 diesel executive втория кабел не се ползва(остава изолиран). Eonon имат вграден Honda Patch. Не се нуждае от допълнителен модул. Управлението е дигитално. Единствената особеност е, че трябва д а се assign - e кой бутон от волана какво да прави като преди това трябва да се избере reset на всички бутони (отново от менюто на медията). Преди reset-a не работи! Така Второто предизвикателство е- как да монтирам така медията, че да не изглежда като - харизана Размерите и са ширина/височина/дълбочина 178мм на 100мм на 160мм OEM Alpine- a e 189mm/112mm/160mm (очевидно нямаме проблем с дълбочината ) Внимателно свалих двете монтажни планки от OEM-a и ги монтирах така на aftermarket media- та , че когато сложа декоративния панел да остава равномерно разстояние от горе и отдолу( от ляво и дясно за щастие не се налага регулиране, защото се центрира перфектно с OEM планките). Тук реших отново да проявя креативност и гледам в гаража останали едни чистачки викам си я да направя една декоративна лайсничка от тях Трябва да се рециклира! : Всъщност така се получи: Забележка: Относно GPS антената. Обичам чистите монтажи и затова реших да сваля ОЕМ GPS antenna и на същото място да монтирам тази за медията. За съжаление не съм снимал, но в общи линии сваля се голямата кора под волана, за да може да се свали ринга(кората) около уредите(километража оборотомера - арматурното табло) след това се сваля целия панел с уредите и точно над него е антената. Сваля се заедно с планката на нея. После се сваля планката от антената и на самата планка монтирате новата. Така казано изглежда много сложно, но всичко на всичко са 8 винта, много внимаване да не се издере нещо и около 10-15мин Надявам се всичко по- горе да е полезно за колегите! Самия модел, който взех работи изключително стабилно. Чете всичко, навигацията е супер точна (до 15м радиус), има Wi-fi , който свързва автоматично с телефона ми като се кача, Bluetooth-a се синхва на секундата(контакти, пропуснати, приети) много добре ме чуват, аз също като се говори през нея. Има супер яка опция за custom logo (поставил съм естествено Honda) . Също така подцветката може да се къстамизира по желание. Има отключен apk installer , Google Market и всички приложения. Учуди ме приятно и съм много доволен.
-
1 точкаЩо годе - да. Но... не съвсем... При нормално каране, без изпълнения над 5000 оборота, едно Петро-канада суприм синтетик (сивата туба) ще му дойде още по-добре! Ще върши същата работа. Ще развърта още по-добре. Пак ще го сменяш на 6 хил. км, а ще ти е и още по-евтино. Ще пази повече катализатора. С него ще избегнеш и някои недостатъци на естерите в Мобил-а през зимния период. А имено, че естерите имат свойството да поглъщат и разтварят в себе си вода. През зимния период в двигателя се образува значително повече конденз, който естерите ще разтварят в маслото. И т.н. Абе Петро-то си е баш масълцето за 6-та генерация.
-
1 точкаИзглежда, че Eneos Premium Ultra 0W-20 не е сертифицирано по ILSAC GF-5 и API SN. Проверих Engine Oil Licensing and Certification System (EOLCS) Licensee Directory (ТУК) и там не фигурира такова масло - Eneos Premium Ultra 0W-20. Има редица други, но те са SUSTINA. Ако това е вярно и това масло не е обявено под друго наименование, т.е. не пропускам нещо, то тогава нивата на сулфатна пепел са лесно обясними - просто маслото не е сертифицирано. Информационната брошура говори за "...upgraded API SN specification …", каквото и да значи това - ТУК.
-
1 точка
-
1 точкаАбсолютно подкрепям колегата над мен. Новите коли са едно голямо недоразумение. Технологията е това, което прави всичко в нашия свят по-добро за нас. На практика обаче в свят, където не ресурсите, а парите решават технологията се вижда, че в конкретно новите коли не стават. Не че 2004-та година Акорд е перфектен сравнение с коли от 80-те и 90-те години, но след 15 години сегашните нови коли няма да могат да изглеждат като Акорд от 2004-та година. За съжаление в тоя свят всичко е една голяма илюзия. По-лошото е че не можеш да промениш нещо по въпроса, а в същото време колата не е всичко в тоя живот. С други думи живейте си живота и се радвайте на сегашните коли пък знае ли се може би електричките ще върнат тая златна ера. Но съмнявам се - всичко е пари..... ,но парите не са всичко!
-
1 точкаТакаам първият осъществен в Бг рефлаш на к24 вече е факт.Държа да отбележа ,че бях скептично настроен и всичко, което ще кажа е максимално обективно с идеята всеки сам да си направи изводите.Първо да кажа ,че Боби и неговият човек знаят какво правят и доверието ви към тях трябва да е пълно.Второ огромен плюс , е че след ремапа работи с човек ,който е доста в час с газовите и всеки с газ може да разчита на перфектни настройки след рефлаша..Всяка к24-ка на около 170-200 хил. явно е със заминал катализатор, при мен бе толкова зле, че бе стопил сондата,махайте го.Рефлашнахме я ,качих се и не можах да си позная колата,страхотна реакция на газта, до трета не хваща пътя, втек на 4700-4800, прекъсвач на 8600, реално на оборотомер 8800 но явно лъже с 150-200...Това по сфетофарите ...Тръгнах си от София в посока Пловдив, на излизане 4-та подмина 200, 5-та тръгна да подминава 240...За пръв път видях колата си да ускорява след 170 на байр на 6-та...Имам си тестова отсечка , преди излизах със 170, сега 190...Очарован съм и определено си струва...Тоя двигател видно и от графиката си излиза осакатен и въпросният рефлаш е страшно положителен...На газ разликата е 5 коня, реално почти не ги усещам, тоест колата върви уникално по-добре и на газ въпреки ,че е с калпави дюзи, които вероятно ще сменя...С лекота направи 230 на газ при леко изкачване,преди бе абсолютно немислимо...Вярвайте ми много добре си познавам колата и преценката ми е обективна...Друго важно е ,че със самия рефлаш има възможност да се "гаси" втората сонда, която вдига грешка за катализатора и спокойно може да си сложите резонатор...нищо не свети по таблото...
-
0 точки@vespa Колегата Тони Паскалев очевадно е далече от материята, но благодаря за инфото за утечката иначе си беше чист оф-топик това мнение. Ще помоля без нападки към @CARPERA, още повече че е писал вярни неща. И да не виждам същото от другата страна.
-
0 точкиАз в момента съм си "капнал" малко, младо червено винце и го тълкувам съсредоточено... Първоначалните ми впечатления са за пълен пакет присадки + много ароматни естери... П.П. Сори за офф-а, ама не се сдържах.
-
0 точкиЖиви да сте, да и се радвате, съседите да са сговорни и локацията добра. Пожелавам ви от къща, да я превърнете във ваш дом, па коли - бол. Джаста/праста е добра и тачена машинка. С времето човек си дава сметка, че това което иска, не е точно това което желае и винаги има по-важни и целесъобразни неща.
-
0 точкиСипа нещо в моята (преди 2200км) и каза - карай, ще видим после как е. По коледа ще мина да ме "прегледа", а вероятно и тук ще "капна" нещо за тълкуване.
-
0 точкиАко 100 пъти го е правил и никой не се е върнал да го бие, сигурно е адекватна, макар и калпазанска мярка.
-
0 точкиНезнам в какви магазини ходиш и при какви специалисти но аз казвам какво ще става с моята кола,аз плащам аз поръчвам музиката те изпълняват. С този карах 4 год с заверена гаранция https://www.emag.bg/akumulator-vega-12v-45ah-400a-vg-45ah-55b24ls/pd/D825Q2BBM/?ref=similar-exp_center_1_5&provider=rec&recid=rec_4_rec_4_5890e692e0006a86855cf949460a991a_1544799653 ето ти още един http://akumulatori.bg/355/Product/1285/VeGa 45Ah Premium Calcium#info ако не искаш да слагаш подложка ето моя фаворит http://akumulatori.bg/335/Product/1301/YUASA 48Ah YBX5053 #info всички тези батерии при поискване ще ми ги сложат и заверят гаранцията. Не се заяждам с теб вече два пъти ти го казва мериш волтове казваш ампири или обратното. един път това втори път това Отговорил съм ти с батерията която имаш дори не каза каква марка е, утечката се доближава в горната граница ,при престой от повече от един ден и при условие че бетирията си отива точно тук ти е проблема. Има няколко каталога в които дават и други стойности,дадени са в темата а каза че си я чел. те и по каталог,незнам кой ги вади тея измислени каталози, дават да я караш с боза 10w40 масло. Спирам че пак ще ме обвиниш че се заяждам при опита ми да ти помогна.
-
0 точкиАз имам друга теория. Понеже клемите на аку-то са "пресечен конус", има вероятност втулките при стягането да се хлъзгат и излизат нагоре. Особено ако не са с вътрешен конус. Тогава "майсторцуто" като е навил видиите, те са задрали в клемите и пречат на втулките да се изсулят нагоре. Може би...
-
0 точкиТака и така сте започнали, да споделя и аз. Honda Civic, R18Z4, Black Edition, модел 2014-а. Съпругата ми я взема Април 2015-а, останала непродадена в шоурума, на 13 мили на брояча. Цена £22000. Предлагат отстъпка £3000, защото е непродадена бройка, а в шоурума вече има фейслифта, т.е. цената вече е £19000. Освен това съпругата ми вече им е клиент - караше лизингова 9-ка, 2012-а, L13Z4. Първоначална вноска £1500. Месечна вноска £260, наем. На третата година остатъчната стойност на колата е £9000. Ако искаш плащаш тази сума, или продължаваш да я изплащаш, за да стане твоя, ако не я връщаш и вземаш следващата нова Хонда, или не вземаш нищо. В наема бяха включени 3 сервизни обслужвания ( 10000 мили, или 1г., което дойде първо). Съпругата ми я върна и не взе друга нова Хонда, понеже не й харесаха предложените планове за наем. Купи си Джаз, 2006-а, фейса, за £1995. Таааа, тетака с лизинга на Хонда в Англия.
-
0 точкиБи ли споделил как тестваш едно масло? Използваш ли някакви аналитични методи (напр. лаборатория)? Къде могат да се видят резултати от тестовете - в различни теми споменаваш, че тестваш различни масла, но никъде не съм видял/прочел резултат от тест?
-
0 точкиТ.е. имаш 60% - 70% от първоначалния капацитет на акумулатора. Това се дължи или на сулфатизация, или на опадане, на активна маса от клетките, или частично разрушаване на решетки, или по малко от всичко. Карай за сега така. Винаги може да сложиш резервния, ако те предаде единия от двата. Пък догодина ще си купиш нов. За клемите - това са втулките. Хубави, лоши няма друго. Другият път да знаеш да не си купуваш акумулатор с тънки клеми, а със стандартни!
-
0 точкиТова те питам предния пост ампери сега волта,нали е бил специалист защо не е дал мнение,хем си платил а не давал да снимаш,какво е измерил а не хванал утечка та да ти каже откъде е,отпиши го тоя специалист.Отиди наистина при някой който ръзбира и да обяснява мисля че си в горната граница,при нова батерия нищо няма да и стане но при тръгнала като твоята и пагубно.Пак се повтарям нова батерия и отстрани утечката. Прочети малка що е ампери волт и имат ли почва в CRV 1gen.
-
0 точкиОферта, която получих току-що по е-поща: Seat Ateca 1.6 TDI Style (115 PS) incl. Service-Paket Diesel (Euro 6d-TEMP (WLTP)) Официална цена: 29.163€ Продължителност на ползване: 12 месеца Пробег: 10.000 km / год. Вноска: 71,39€ / месец Еднократна първоначална вноска: 750€ Общи разходи = 71,39€ x 12 месеца + 750€ = 1.826,51€ Среден разход за месец: 1.826,51€ / 12 месеца = 152,21€ Налични са още 25 автомобила. Ако сега трябваше да си купувам кола и през 2019 бих изминал до 10 000км, то я вземах на момента. Понеже офертата е много добра, то ми се струва, че до няколко часа ще бъдат разграбени. Ако в България се предлага нещо подобно, бихте ли се замислили да си вземете нов автомобил?
-
0 точкиПри зареждане напрежението стига до 14.2v, не трябва да се презарежда. Малко след заряд (изключен от изправителя), добър акумулатор показва около 13,5v, по-износен може да е 12,5-13... И при мен плюсовата клема не стяга добре, подлагам дъгичка, (1/3-1/2 от обиколката на полюса, височина колкото клемата) изрязана от меден латун около 02-05мм. Намазва се леко с каква да е грес/вазелин за да не корозира. Алуминиева подложка не е добра идея, защото се получава алуминиев окис, който не е добър проводник. Това с винта няма да коментирам, кажи на професионалистите да си го заврат отзад...
-
0 точкиЗдравей, колега. На мен колата ми пристигна от Швейцария с 18ки, които не мисля да карам. Джантите за заведени и в талона на колата. Скоро ще направя по-хубави снимки. Ако имаш интерес драсни. Поздрави
-
0 точкиЗамерването се извърши, във сервиз от специалист. Няма как човека да работи, а аз да снимам. По въпросът за отечката, проверката се извърши при затворени врати на колата, и свален панел на сд. Пак се повтарям,стойността която отчете апарата е 0.04 волта. Това не е половин волт . Половин волт е 0.5 волта. Въпросът ми е ,някой мерил ли е на црв1 колко е отечката на ток. Извинявам се на колегите за направените грешки.
-
0 точкиЛошото е, че сме демокрация... Изобщо не харесвам демокрация... Ако се допитваме до населението, мнозинството дори няма да иска да плаща данъци, и всъщност биха били ОК с идеята старите коли да нямат данъци, а новите, щото явно собственика е паралия, да имат високи. Мнозинството хора са тъпи, лесно манипулируеми, особено от политически формации. Това е вече извън темата, но тая държава да влезе в релси, трябва да има условия, по които някой може да гласува. Този глас трябва да е обоснован, след като наистина разбираш за какво гласуваш... Само да припомня, че от както има префенции за гласуване за представители, го има "феномена", където кандидата със същия номер, който има самата партия, получава голям процен преференциален вот. Какво означава това ? Това означава, че хората, които гласуват, са толкова зле, че не мгат да се оправят с една бланка и просто задраскват една цифра, я защото някой така им е казал, я защото така са правили цял живот и със сълзи в очите се сещат за прекрасния комунизъм. Абсурдно е това, даваш вот за управление на държавата, без да си наясно за какво изобщо гласуваш... За мен това е проблема, докато има популизъм, ще има такива абсурди.
-
0 точкиПривет на всички. Тази дивотия с екологичната компонента е "пълен те$ти$". Какво значение има количество вредни емисии с Евро нормите при положение че ги измерват на изминат километър? Който изминава повече км, замърсява повече без значение от Евро стандарта, нали? Тогава как трябва? 1. Добавка към горивото, като постоянна компонента - караш повече, зареждаш повече, замърсяваш повече, плащаш повече. 2. "Тол такса" за всички МПС-та. Не е логично да плащаш 97 лв винетка за 15 магистрални пътувания и за 250 такива, годишно. Това в момента е чист популизъм в изборна година, съмнявам се че ще има някакъв екологичен резултат. Лично мнение, без да засягам никой. Поздрави и успех на всички.
-
0 точкиАбсолютно - ако спре софиянецът да купува стари коли, в срок до 800 дни, ще се срине немската, френската и италианска автомобилна промишленост, обслужваща 220 милиона граждани само от тези 3 държави...
-
0 точкиЕми, докато жълтите ни жилетки стоят по багажниците, все така ще е. Отколешната по тея земи поговорка "интереса клати феса" не е случайна и характеризира и управниците и нас. :(
-
0 точкиМоже би живеем в различни светове, но точно около 2/3 от света всъщност има прогресивно по-малко възможности от средно статистическият българин (на 61во място сме по GDP per capita от 183 държави) и новите коли нито са им във възможностите, нито в приоритетите. Отделно, в богатите държави, далеч по-малко хора могат да си позволят автомобил от колкото тук - вярно е, че купуват предимно нови коли, както че тези, които ги купуват обикновено са семейства с добър общ доход. Повечето млади хора, не им и хрумва, че могат да си позволят какъвто и да е автомобил. Нека се съгласим, че у нас има ред фактори, които правят покупката на стара кола у нас чисто и просто изгодна. Много евтини данъци и застраховки, сравнително евтин труд и култура на "направи си сам", което прави поддръжката на стара кола евтина, нисък контрол на ГТП и тн. Тъй като всичко това е обратно в западна европа (растящи данъци на стари коли, скъпи сервизи, стриктен ГТП, който понякога изисква документ от сервиз), старите коли стават неизгодни и се продават евтино в държави като България и Полша. Готов съм да се хвана на бас, че ако данъците за стари коли станат прогресивно по-скъпи, правят се стриктни проверки за катализатори и се забранят старите дизели в градските центрове (нещо, което се прави в европа), изведнъж ще се окаже, че "бедният българин" все по-често предпочита да кара нова евтина кола, вместо 10+ годишна лимузина. Но в момента новият автомобил е по-скъп за притежание от стария - много по-високо каско, по-висок данък, вярно, че не се чупи ама струва над 30,000лв, пък като вкараш дъртата кола в сервиза, ще дадеш 300-500лв да я пооправят или ще си караш както е - ГТП и без това се минава ако ще на репатрак да отиде.
-
0 точкиЗа да караме 10-20 годишни коли, трябва някой "будала" по нашите разбирания да ги е купил като нови .
-
0 точкиПрез 2014г. разисквах същия казус с мой роднина, който искаше СУВ и му предлагах да търси ЦРВ 3. Той не ме взе на сериозно и си купи Пежо 2008 чисто ново от магазина "щото новото си е ново и по каталог гори 3.6 извънградско/. Няколко месеца по- късно аз си взех ЦРВ 3 и му сложих ГИ и какво се получи? Където и да пътуваме аз винаги зареждах с поне 3-4лв по- малко от него,а той плащаше още: Над 2000лв. каско Около 400лв. смяна на масло Данък 2 или 3 пъти по- скъп от моя и "кефа" за най- малкия проблем да ходи в сервиз на Пежо. В замяна получи безпокойството постоянно да смята по колко км минава защото ако стигне 100к преди да изтекът 5те години му пада гаранцията, мисли къде да паркира за да не му я откраднат, да я ожулят или нещо друго. Аз плащах: Около 180лв. данък Около 100лв. масло Около 800лв. каско, което падаше всяка година. 1350лв. за ГИ "Романо". За 3 години докато я карах съм направил ремонт по предницата за 200лв. и смяна на модул за управление на стъклата, което ми излезе 100лв. В замяна получих яко каране по всякакви терени, ски писти и т.н., като въобще не ми пукаше къде я паркирам. Той пробираше маршрутите си като не ходеше навсякъде и въпреки това на 30к км смени амортесиорите /добре ли е? :D/. Да обаче му ги смениха гаранционно /голям кеф :D/. Началото на тази година аз продадох ЦРВто почти без разлика в цената. Той продължава да изплаща 40те бона за своята, която вече струва на пазара втора ръка около 15к лева. Колата винаги е била и винаги ще бъде един "бирник". Всичко е въпрос на личен избор. Някои предпочитат новата кола защото новото си е ново, аз предпочитам по- стара кола, но от по- висок клас, която да ми прави кеф от шофирането. /Акура, Лексус/. Знам, че ще отнеса много критики, но това си е мое мнение
-
0 точкиТова малко по твоята градина са камъните.Като ти беше предложено мързела пак беше фактор. Темата остава! Безкрайно удоволствие ми е да те чета....все едно аз пиша В никакъв случай не критикувай колегата Carpera. Обяснявам : Нов член на форума,чете ,пише ,бърка ,поправя се и т.н...с две думи мисли ,учи се ,старае се и след известно време ще е за пример.Дай му време и шанс.Какво по-лошо може да се случи от тук нататък ? В най-лошия случай Japanese Fever 2
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00