Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 20.02.2023 in Мнения

  1. 2 точки
    Пускам тая тема,защото имам огромен проблем в няколко града като Добрич примерно.За какво става въпрос? Пропан бутана,както и нафтата се купува на килограм ,а се продава на литър.Тук най-стария бензанджийски номер е играта с относителното тегло. Как ни лъжат? Купуват цистерна 20 тона ПРОПАН БУТАН. Кантара тегли само течната фаза/ както като зареждате газ за вкъщи/. Колко течна и колко изпарена фаза има в един съд зависи само от външната температура и налягането. По БДС лято и зима трябва да ви зареждат на 12 бара.На всяка колонка има манометър и на всеки съд за сухранение преди помпата и след помпата има манометър. По време на зареждане на газ в колата трябва да виждате налягане 12 бара.Ако е по-голямо търговеца се набутва,ако е по-малко купувачът се набутва.Ако ви зареждат на 10 бара ви набутват 20%.Ако ви зареждат на 8 бара ви набутват 35-40%.Бензанджиите не могата да разреждат и удурдисват пропан -бутана химически,затова единствената им далавера е с относително тегло.В прав текст 30 литра при 12 бара и 30 литра при 8 бара са различно количество газ,което вие плащате. Молбата ми е по градове и марка бензиностанции да съберем инфо за това кой как лъже.Като давате данни моля вписвайте в следния формат: Град или път примерно Е78,посока София около Ловеч.Бензиностанция Ром петрол. налягане...16 бара. Относсно бутилките... Ако на бутилката ви пише 30 литра, може да сте сигурни ,че събира 30 литра вода.На български ,това са 34 литра газ при -10 , 32 литра при 0, 30 литра при 20 градуса и 28 литра при 30 градуса. Това важи ако нямате ограничител за ниво 80%. Ако в бутилката има ограничител отношонието е подобно но с по-малък процент.Нормално е ако лятото събирате 25 литра .зимата да събирате 28-30 литра. Много е важно ако видите ,че ви зареждат под 12 бара да споменете ,че ще пратите Държавен контрол Е- БИМ.Това е институцията ,която проверява ,сертифицира и управлява кантари,теглилки и измервателни уреди.Така измамените ще намалеят драстично. Актовете са от 5000 лв нагоре.
  2. 2 точки
    От тази вечер, на ЕКО -то в Монтана. Една е в града и от години само там зареждам. Преди да боднат "пищова" показваше 5.
  3. 2 точки
    От снимките изглежда добре. Има си газчица (което в зависимост от монтажника/настройчика) - може да е добре, може и да не е Хрома ѝ е правен, което е ОК. Има си следи от употреба... пак ОК Едва ли е на 212К км, ама тва не е от особено значение. Иска си гледане на място и (яко) каране за проба
  4. 2 точки
    @dandilov Бедна смес е понятие лишено от смисъл при дизелов двигател. Той е с качествено смесообразуване, а не с количествено, както при бензинов. @CARPERA Ръждата е по корпуса и няма нищо общо с горивото. Нормално явление след толкова години, особено, ако е пестено от монтажна паста. @Ivan B Белият пушек с миризма на нафта говори за започнал и прекъснал (или изобщо не започнал) горивен процес в някой цилиндър. Горивото се изхвърля изпарено. По-добре е че има само ръжда по корпуса на дюзата – поне е сигурно, че не е „духала“ (изпускане на налягане от цилиндъра), защото в този случай понякога така залепва, че демонтажът е много труден. Задължително почистете леглото със съответния инструмент (зенкер), разбира се нови уплътнения и монтажна паста. Това с мултицета, както и писаха колеги по-нагоре няма никакъв смисъл, освен да провериш електрически дали е здрав управляващия клапан (ако е електро-магнитен), което при Бош е извънредно рядък проблем. Няма никакво отношение, към задръстване, заклинване и т.н., защото комън-рейл дюзите се управляват електро-хидравлично, a не електро, като проста бензинова дюза т.е. този електро-магнитен клапан най-просто казано отваря път, така че налягането горивото да повдигне основната игла на разпръсквача. Проблемите на клапанчето, както казах извънредно рядко са електрически, а основно са в уплътняването, което при проблем предизвиква увеличен дебит на излишното гориво респективно спадане на налягането в рейла.
  5. 2 точки
    Природата е шарена.
  6. 1 точка
    Малко позачезнах, ама все още помня доста от црв и неговите болежки та обещавам по често да посещавам раздела
  7. 1 точка
    Нямам, всичко си правя сам, но това понятие рефлаш не го уважавам. Всеки мотор е различен и диша различно, индивидуалната настройка е правилния път. Без допълнителни модификации не е оправдано а слагането на някакви готови настройки още повече.
  8. 1 точка
    При мен, преди години, проблема се оказа в термостата. Отваряше само 3мм. ход, при около 8-9мм., иначе темп. стрелка не мърдаше. Мръдна над средата, когато качвах Предела пълна кола с хора, и веднъж в 39 градуса и пуснат климатик. Термостата го смених с Тама. Иначе нямах преливане на антифриз в разш.съд.
  9. 1 точка
    С Хрвето има абсолютно същият проблем, след магистрала на сфетофар или задръстване започваше да вдига темп. и преливаше в казанчето. Бях сменил всичко, термостат, капачка, радиатор, преглед на маркучите, триножника към газовия изпарител...гарнитурата беше заминала. В града нямаше проблеми, само на извънградско. Имай предвид, че тестът за издухана гарнитура не е гаранция, така че не го отхвърляй като възможност.
  10. 1 точка
    Да, съвсем истински Сивка 4 е ВТ, а прелюда е с Н22А мотор 4ws , 7г е истински Тайп р с компресор Ротрекс и доста кончета под капака. Имал съм още интересни хонди, като Дел Сол вти, Црх 2, Сивик 5, Сивик 8 Тайп Р, Прелюд 2-ген. Две црв-та …. Вероятно ще пропусна нещо Луд човек…..
  11. 1 точка
    Отдавна не бях слушал In Flames, останах доста приятно изненадан.
  12. 1 точка
    Мерси за отговора! Като цяло не съм очаквал чудеса от това бюджетно масло. Беше ми интересно, а и е първото с такъв вискозитет, което наливам. Пропуснах да пиша че предходното беше Mobil 10w40 и със сигурност е пооцапало новото, отделно това градско каране в двойни обороти спрямо извънградското мога спокойно да приема че все едно съм навъртял 4000км. Двигателят иначе е в перфектно здраве, работи тихо и отзад ауспухът е бял.
  13. 1 точка
    Без корекция на бялото: След частична, изкуствена, корекция на бялото: С по-дълбока, изкуствена, корекция на бялото: Както виждате, при снимка от телефон, не може да се добие действителна картина за капковата проба! В някои случаи това може да даде много грешна представа за състоянието на маслото! Но тук веднага се набива на очи нещо... Като цяло, това масло не се представя добре при теб. Още на 2000 км. е оформило "ядро", при това на гориво LPG! А би трябвало едвам да се забелязват бледи наченки на формирането му. Ако двигателят е изправен и не гори масло, има нормална компресия и е в пълна кондиция, тогава причините са следните: 1. Едната вероятност е, маслото да е с по-нискокачествена база и да е започнало да се овъглява. 2. Другата вероятност е, че това скоротечно замърсяване може да се дължи и на несливаемия остсък, ако не е изтеглен при смяната на маслото. 3. А моето мнение е, че това се дължи на съвкупност от двете причини по-горе. Ако беше качествено масло, за 2000км. на LPG нямаше да е натрупало толкова замърсявания. Пак да кажа - при изправен двигател! Бих те посъветвал да го покараш още малко, до към 3 - 4 хил. км например (тъкмо е поизмило двигателя), и да го смениш с качествено масло. Едно Shell Helix Ultra 5W-30 от общите поръчки ще му дойде добре ( https://ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html )
  14. 1 точка
    Проблема решен, оказа се развален изпарител, вече подменен. Благодаря на всички!
  15. 1 точка
    Да се запиша и аз в тая тема с едно "екстравагантно" масло: 1) Автомобил – Honda Accord 6, F20B6, автоматични скорости, 2000г.; 2) Масло – My Project 5W30 от Кауфланд ( ШОК И УЖАС ) Само че по форма на туба маслото е едно към едно с масло Alpine и май те го правят. 3) Маслен филтър – FILTRON, Въздушен – HERTH + BUSS ; 4) Общ пробег на автомобила –260 000 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 10/90; масово градско със студени стартове, 10ката слагам заради околовръстните пътища. 7) Средна скорост - N/A; вероятно около и под 50км.ч 8) Сезон на експлоатация – от 20.10.2022 до 16.02.23 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – LPG около 240 литра Shell 11) Kолата си пали на бензин и на 5 минута обръща на газ. А-95 харчи само при първо палене. 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател 5 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е снимана с телефон поради липса на удобен скенер и е капната два пъти на принтерна хартия с леко докосване на капката до хартията.
  16. 1 точка
    Да има шум от вариатора но е поносим. Вътре е доста широко и удобно за пътуване.Има доста екстри, които според мен са излишни но и такива, които са нужни.
  17. 1 точка
    CVT вариаторна кутия и АWD Няма изключване на 4х4 Много стабилна на сняг.
  18. 1 точка
    Honda crv 5 ген. Среден разход 8.2 90% извънградско 10% градско Зареждам бензин 95 (омв) Агресивно шофиране по магистралата разхода скача на 10.3
  19. 1 точка
    Скоро не съм писал, всичко беше безпроблемно до Франция и обратно. Разхода беше твърдо 10/100 с Кутия на покрива, 4 човека и пълен багажник, и скорост от 130 км/ч по магистралата.
  20. 1 точка
  21. 1 точка
  22. 1 точка
    Да дам пак обратна информация - 5 хил. км след ремонта и след повторната замяна на елринг с виктор рейнц няма разход на масло.
  23. 1 точка
  24. 1 точка
    Малко прясна информация за нискотемературните х-ки на някои масла на пазара от 2022г. За бързо ориентиране - прозрачните масла са с PAO повече от 50%; - полупрозрачните са с някакъв % PAO; - непрозрачните са хидрокрек.
  25. 1 точка
    От снимката на просвет изглежда, че има още доста ресурс. Сканираната снимка също показва, че има зона с "чисто" масло (жълто - оранжевата периферия) поне за още 4000 км., най-малко.
  26. 1 точка
    Тест четвърти. 1) Масло – Mobil 1ESP LV 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 207300км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 8190км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - около 60/40 в полза на извънградското. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 23.06.2022г. до 29.01.2023г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 490л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло преди 1000км. - 400мл., от малко над средата на макс. го напълних. Качвам снимка на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла. Този път загрях хубаво колата - градско и малко извънградско. Test 4 Mobil.pdf
  27. 1 точка
    @pip Виж му цената каква е в ato24.de и си направи сам изводите. П.П. В БГ няма по-ниски цени на масла от ато-то, ако говорим за действително истински продукти.
  28. 1 точка
  29. 1 точка
    Даже и от това няма нужда.Достатъчно е да се даде информация от кого се купуват базовите масла и добавките ,аз ще ви дам формулата...:)
  30. 1 точка
    Анализ ПРЕДИ и СЛЕД определени километри на различни двигатели (в случая Хондовски), ако е наистина здраво трябва да оправдае инвсетицията
  31. 1 точка
    Ако искаш да подходиш сериозно, съответно да получиш сериозно внимание, следва да представиш физико-химичен анализ на промотираното масло, да го сравниш с други подобни масла и така да разберем какво толкова му е изключителното. Пазарът в България е вече достатъчно напреднал и голословни твърдения и суперлативи трудно "хващат дикиш". Виж как го правят в oil-club.ru или .de.
  32. 1 точка
    Маслен филтър HAMP H1540-RTA-003. Made in Japan. Аналог на Honda 15400-RTA-003. Предоставен безвъзмездно, за нуждите на темата и форума, от колегата birev. На външен вид, фитърът изглежда като точно копие на ОЕМ Honda 15400-RTA-003. Опакован е целият в защитно фолио. На външната част са написани подробно и инструкциите за употреба, както и на оригиналния Honda. Веднага ми хвана окото един надпис над инструкциите за употреба - "MAHLE". Това навежда на мисълта, че може би има нещо общо с японското подразделение "Mahle Tennex". Външното гумено уплътнение е с кръгло сечение. Намазано е със смазка, приличаща на тънка грес. Веднага ми направи впечатление, че не е застопорено и се движи свободно. Много подобно на китайския Mahle OC617. 20230114_121843.mp4 Изважда се с леко усилие, което определено не ми хареса. Има вероятност да бъде "изплюто" при по-високо налягане на маслото. Резбата е нарязана чисто. Противодренажният клапан е от много гъвкав и еластичен червен силикон. След прегъване възвръща моментално първоначалната си форма. Ще затваря дори и при големи студове. Двете страни на филтриращия елемент са изработени от картон! Също като оригиналния японски 15400-RTA-003. Филтриращият елемент е нахлузен върху байпас клапана. А самият байпас клапан е монтиран конструктивно върху пластинчатата пружина на дъното на филтъра. Отвътре кутията е чиста. Няма ръжда. Филтърната хартия е положена относително равномерно. Залепена е здраво за картонените страни на макарата. Снадката на филтърната хартия е пресована, без метална пластина. След разрязването й в двата края, се оказа, че вътрешната метална част - решетката с отворите, въобще не е залепена за картонените плоскости и се отдели сама от тях. Не съм сигурен от налягането и температурата на маслото, в един момент, дали картонът няма да се поразкисне и да пропуска нефилтрирано масло от там... Филтърната хартия е 1:1 с тази на MAHLE OC617. Дебела и плътна. Не прозира въобще на просвет. Ще има много добра филтрираща способност. Полезната й филтрираща площ е 743 cm2. Много добра! Байпас клапанът е с диаметър 0,9 cm и започва да отваря при натиск от 0,72 kg. Това прави налягане 1,132 kg/cm2, или 1,11 bar. В норма! Колкото трябва да бъде! В заключение: Смесени чувства... заради външното гумено уплътнение, сглобката на вътрешната "цедка" с картонени страни, свободното нахлузване на филтриращия елемент въру байпас клапана. Иначе филтърната хартия е "ТОП". П.П. Ще бъде полезно всеки, който е ползвал филтри HAMP, да сподели впечатленията си и дали е имал някакви проблеми с тях.
  33. 1 точка
    Да споделя малко опит по тази тема: Преди 2 седмици при тръгване от работата след запалване на двигателя двете лампи - за незакопчан колан и за Airbag системата останаха светещи, въпреки че бях закопчал колана. Угасих колата, откачих колана и пак я запалих - лампата за незакопчан колан не светна въобще, но за сметка на това лампата за Airbag системата остана да свети постоянно. Това си е притеснително и затова на следващия ден отидох до познат майстор да я прегледа. Човекът се мъчи с няколко диагностични системи, но с никоя от тях не успя да осъществи връзка с компютъра на Airbag системата. След като се отказа да се мъчи повече, човекът ме посъветва да се обърна за "второ мнение" към Бултрако - Пловдив и след това да решим какво ще правим. Отидох до офиса им и се срещнах с приемчика (предполагам, че така се казва). Обясних проблема, той каза, че трябва да се диагностицира автомобила и че диагностиката струва 99 лв. Малко подгънах колесника, но се съгласих, какво да правя. След като уточнихме час, той сподели, че има вероятност ремонтът на колата да е безплатен, но трябва да се провери нещо, така че при диагностиката ще се разбере. На уречената дата отидох и след 30 мин. приемчикът ми сподели, че има спуснат бюлетин, касаещ точно този симптом и изразяващ се в загуба на връзка с модула за Airbag системата. Т.к. колата ми е по тази кампания, подмяната на модула ще е безплатна и дори няма да платя за диагностиката. Записа ми данните и каза, че ще се обади след като новият модул е при тях. Вчера се чухме и се уточнихме днес да закарам колата. Смениха модула за 30 мин. и сега всичко е наред!!!!! Пиша това с идеята да помогна, ако има някой колега със същите симптоми - преди да започнете разглобяването и гадаенето заедно с някой майстор, пореверете дали не попадате в обсега на тази кампания - ще ви излезе безплатно и безболезнено. Освен това искам да отбележа абсолютно коректното отношение на служителите на Бултрако - Пловдив. Често са критикувани за високите си цени и (понякога) некачествена работа, но в случая всичко беше на ниво, за което съм им благодарен.
  34. 0 точки
    Еко гр Добрич преди малко заредих манометъра седи на 9 бара ,не трябва ли да е на 0 или поне 1 бар когато не се заружда като зарежда отива на 11 бара,не мисля че е нормално. Има някъкво ограничение за качване на снимки ат 153 кб и не мога да кача снимки,на манометрите. При всички газостанции отиде ли на втория маркуч кола почне ли да заружда,всичко отива на кино,пада драстично налягането.
  35. 0 точки
    "Мили момичета, всяка дупка в асфалта първо е малка. И колкото повече гуми влизат вътре, става по-широка и дълбока. И после започват да я заобикалят!" Наблюдение на бай Пешо от Пътното.
  36. 0 точки
    В кабинета на психолог : – Някой от роднините ви страда ли от алкохолизъм? – Никой не страда! Всички пият и се веселят.
  37. 0 точки
    Колега, форумите са като болничен бюлетин - пишат само за тежко болни и умрели. Просто продължавай да й се наслаждаваш на колата и не се вкарвай във филми. Сигурен съм, че шансът да ти се случи подобно нещо е в пъти по-малък от колкото да те опердаши някой, да запалят съседната кола до твоята, да те опука градушка, да ти я откраднат и още много възможни проблеми. Това значи ли, че денонощно трябва да й се притесняваш?
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...