Jump to content

Mr.SOHC

Фен
  • Content Count

    328
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

77 Neutral

About Mr.SOHC

  • Rank
    Brainstorm performance

Profile Information

  • Кара
    Civic EJ9 & FD3
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Велико Търново

Recent Profile Visitors

7380 profile views
  1. Не може да стане с тях, чети внимателно, само оригинален кесс а той по спомен беше 4999$. Р18 USA версията може да се пипа с друг софтуер за който имам лиценз и разработчиците са пуснали библиотеки за него. А стендалоун електрониката, която споменах е съвсем друго.
  2. Седни и чети ако искаш да следваш този вариант. На евото фабричната генерация е 2.25" а то фабрично си е 280 коня. В твоя случай ще стигне, вариант ти е и къстъм с нов катализатор на 65+ вътрешно и пак може да е тиха. Всичко зависи от много фактори. Електрониката ти поддържа флашване с KESS, но оригинален, след 2018 пускат поддръжка точно на тези компютри и още няколко хондови. Не съм сигурен колко човека в България го имат и втория фактор е дори и да го имат дали могат да ти свършат адекватна работа. Има афтърмаркет електроника, която е много по-добра от мега, която ползват масово хората и е на смешната цена от 80-90 паунда нова. Но съответно от там нататък си ти ако искаш да се вместиш в някакъв бюджет. Относно мотора или си чел грешна информация или си слушал грешните хора, има много двигатели, които са сгъстени+турбо(на бензин). При наличие на достатъчно турбо проекти с р18 по света, които спокойно си въртят 260-300 коня напълно фабрични, защо все се целиш в ниските 200 коня? Колкото ще вложиш да я подкараш просто с турбото толкова ще е и да си я караш в гореспоменатия диапазон с коне, тоест нищо, като ресурс/части. Фн2 е хубава база, мотора и кутията са едно добро начало, дали К20 с турбо или К24 блок, все е добра комбинация за ежедневка. С готовата кола ще си спестиш доста главоболия, време и няма да оставаш без кола понеже твоята е разглобена и чака нещо да се направи по нея.
  3. Ето и малко снимков материал
  4. Грешиш, стоковия подлежи на ровене. Не съм се занимавал точно с такъв, имаш и вариант много бюджетен(около 200лв.) за стендалоун електроника, но за да е максимално евтино ще трябва сам да си я наредиш, като може да се използва корпус от фабричен компютър и няма да има рязане на кабели. Може да замениш актуатора на турбото с регулируем такъв, но колата дори и при 300 коня не би "гръмнала" ако е настроена правилно.
  5. За филтъра в кутията знам, просто искам да изчистя всички останали неща по колата. Относно батерията, за клетки в Русе ми обявиха 200 за употребявана и 300 за нова клетка. Аз намерих за 850 всичките 11 клетки в перфектно състояние с константен капацитет от 6500мач, тествани с лабораторна техника. Съответно в момента колата си върви добре, пали си с батерията, може да се движи автономно и така нататък. За старите клетки съм си набавил техника да възстановя колкото мога от тях, когато имам време и съответно ако някой ден се наложи да заменям от сегашните. На този мотор не е добра идея да се слага масло различно от 0/20 поради много фактори. Висок клас синтетика би била добре особенно ако не грее. Колата има достатъчно датчици, като нивомер, налягане и температура на маслото и всичко може да се проследи без да се слага нищо допълнително. Очаквам въпреки ремонта да имам някакъв разход на масло поради дребно отклонение, като и за там има решение, но всичко е на по-късен етап. Нагласил съм 30 редов маслен охладилтел с външно тяло за маслен филтър с вграден термостат и съответно релокейшън кит, понеже само с фланец няма как да се монтира, защото масления филтър ще излиза доста под картера. Монтажа на масленото охлаждане зависи от това дали лятото в жегата с климатик ще започне да грее самото масло. Относно масло съм заложил на мотул 8100 и към момента съм доволен, ОЕМ маслото също е добър избор. Ако веднъж е тръгнало да гори няма спасение, единствената разлика от масло до масло в горенето е стабилността на маслото при висока температура, тоест висок клас синтетика ще е идея по-добре, но пак няма да елиминира разхода. Да не забравяме, че масла с еднакъв вискозитет при различни производители имат видимо различна гъстота, но там отиваме в една много обширна тема. Двигателя го дават с доста голям толеранс откъм размери и допуски спрямо всички останали, но в идеалния случай ако всичко е както трябва, няма да гори масло. Трябва да погледна в книжката колко и дават разход на масло съответно, кога е за ремонт. На моята вероятно са и доливали евтино/нисък клас масло, защото налепа в мотора беше отвратителен. За малкото километри, които я карах преди ремонта доливах с Кастрол ГТХ и след разглобяването беше тръгнало да "отлепя" част от нагара. ПС: Полите на буталата фабрично си имат тефлоново покритие.
  6. Малко обобщение на темата. Дойде време за втора кола, изискванията бяха да е седан заради тишината и дрънкащите елементи спрямо хечбека, да не е под 100 коня, да има сравнително нормален багажник дори и с газова бутилка. Гледах акорд 7, но в последствие много неща ме отказаха. Започнах да разглеждам обяви и леко проучване за колата, до сега не бях виждал такава в близък план а и като цяло не са много масови. Отидох на една обява да направя оглед какво представлява като цяло колата. Стигнах до извода, че това е колата, но не и този екземпляр конкретно, понеже до определено време щеше да тръгне ръжда по задните вежди. Две седмици по-късно отидох на обява и се прибрах съответно на ход. На първо четене колата е много добре като изпълнение, хубаво парно, подгрев на седалките, вози много меко, в същото време е достатъчно твърда за да влезе в завой с по-висока скорост или да реагира добре на рязко движение на волана, има динамика за да си дърпа купето, разхода по борд си съответстваше на 4/100 и реално си беше толкова, шасито няма ръжда (внос от Италия), единствената корозия е по-задните носачи, като е мега повърхностна, фаровете не бяха регулирани и не светеше особенно добре. С впечатленията до тук! След регистрация в КАТ последва обслужване и отстраняване да дребни и не толкова дребни проблеми. -Нов акумулатор BOSCH, излизал по каталог, че е подходящ за модела -Масло Ravenol 0/20 -Панелен филтър K&N -Шарнири и кормилни накрайници -8 свещи денсно иридиум -комплект верига FAI - понеже се чуваше шум откъм същата страна -предни и задни дискове TRW + накладки: предни АТЕ -крушки за късите OSRAM Nightbreaker LASER -фабричното радио работеше само на радио, съответно поръчах пластмаса за двоен дин + плюс китайска двоен дин навигация, която да работи с контрол от волана -ОЕМ масло за скоростната кутия -дреболии, като ветробрани, емблеми за волана и решетката, гумена стелка за багажника, масло за компресора на климатика за хибриден компресор, дръжка за подлакътника, хубави чистачки... В началото колата си палеше с батерията, старт стопа си работеше, от време на време вървеше и на ток, но шума от двигателя се увеличаваше, батерията си светна още на връщане от КАТ, което не ме притесняваше. В последствие се разбра, че колата си гори масло от рода на 1 литър на 100км. Бях с надеждата, че батерията ще се закрепи с разглобяване и така наречения reconditioning на клетките. Да, но не, след триседмично зареждане и разреждане ефекта беше точно за ден и след това нещата пак си бяха същите. Колата пак си вървеше, пак гореше малко. Ако се кара с ограниченията без да се натиска много разхода си е напълно адекватен спрямо спецификацията на колата. При повече натискане стига 5.5-6, дори и с климатик. С хубава батерия вероятно би бил по-надолу. Борда показва повече спрямо реалния разход (нещо нечувано). От кутията имаше една аномалия при потегляне с извит волан с повече газ имаше леко притрисане, което след смяна на маслото намаля, като с времето изчезна. Дойде време за ремонта, не бързах да поръчвам части, докато не отворя мотора. На пръв поглед всичко беше наред, поръчах сегменти, гарнитура и гумички. Докато миех буталата се оказа, че имат хлабина между буталото и буталния болт в една зона, докато имаше налеп нямаше как да се разбере, че нещо не е било в ред. Започнах да звъня на всички обяви за части, на всяко място ми обявиха 800-1000лв за двигател, съответно никой не искаше да извади 4 бутала. Нямах намерение да давам пари, които клоняха към суап с друг мотор. Намерих в чужбина 2 бутала с биели на прилична цена, като точно толкова ми трябваха. При отварянето веригата беше минала 80% от живота си, като в колата намерих фактура, че е сменяна 2017г. Всичко беше изчистено и замерено, събрано обратно в мотора както е описано в сервизната книжка, всеки болт стегнат с динамометрик както е описано. За късмет двете бутала се оказаха със същите маркери на биелите както старите. Към ден днешен колата след ремонта спря да гори масло, като все още мотора не си е легнал напълно. Понеже беше останал проблема с батерията а колата само се влошаваше понеже и по време на път светваше и акумулатора освен лампата за батерията трябваше да я оправя някак и беше ясно, че сегашните клетки не са добре. Бях поръчал преди време 4 клетки в така да се каже перфектно състояние и си оказваха ефект, но не беше достатъчен. Поръчах и останалите 7, всичко си легна на мястото както трябва. Колата си използва електромотора пълноценно, може да се движи само на ток, капацитета не е малък минава си не малко дистанция, зарежда адекватно, но към момента предпочитам да не използвам старт стоп функцията и придвижването на ток, ползвам го само за доускорение а и малко от малко да щади батерията. По време на ремонта платих лиценз за софтуер с който може да се пипа оригиналния компютър, та във времето ще оптимизирам малко работата. Остана да монтирам газовото като остане време, понеже от изминатите километри на хеча ми до сега на газ и на бензин за 140 000+ на кофти бензин съм попадал, но не и на кофти газ, като с 20 литрова бутилка се сещайте от къде ли не съм зареждал, но се отклоняваме от темата. Колата си изисква по-качествено гориво, върви по-добре с високооктанов бензин. Като заключение, колата е тиха и приятна за каране и возене. Има динамика да ускори и изпревари. Фаровете светят повече от добре с крушките, които сложих. Климатика работи нормално, не е някоя особенна сила, но е достатъчен. Ще видим с малко защитно фолио как ще се държи. В салона има джобчета къде да си оставите вещи/предмети, къпхолдър, дълбок подлакътник, на задните седалки в подлакътника също има къпхолдър. Хибридната версия изисква повече внимание и знания освен ако не е някой много читав екземпляр, но такива са като еднорог. Скоростната кутия е много удачна за къси улички и кръстовища през няколко метра и е удовослстиве да се кара във всякакви условия. Скоро гледах в немското мобиле такава кола на над 400 000км та явно си поиздържат като цяло.
  7. Гейта ще оцелее стига да не е китайски а един читав тръгва от толкова колкото мислиш да дадеш за турбо. Ползвай турбо с вграден гейт, можеш да си изрежеш фланци на лазер и сам да си направиш изпускателя и да позиционираш турбото както искаш. До 500лв. втора ръка има шанс да намериш някой гарет, но трябва търсене, дебнене. Преди време продадоха гарет гт2871р за около 300лв. та няма нищо невъзможно. За целта ти трябва турбо с около 45мм inducer на студената част. Не е задължително да е гарет, може да огледаш от някое волво, което е над 200 коня. Примерно ако вземеш турбо от кола, която фабрично е 240 коня с малко повече налягане ще достигнеш 280. Но не трябва тези коне да са над 1.4-1.5 бара налягане, понеже стоковия ти мап сензор по спомен беше до 1.5.
  8. Какво ще рече да влиза във висок бууст? Аз бих си избрал турбо, което ще е рейтнато на таргет конете, които гоня. Тоест ако целта ми е 300 коня ще търся турбо, което е за точно толкова. Отделно, ще го търся да е лагерно или с титаниева перка или всичко в едно, предвид, че ще я карам всеки ден. Ако си ме разбрал ще търся турбо, което ще ми осигури диапазон. Тоест караш си с 90 и решаваш да изпревариш, но искаш да стане бързо и просто натискаш без да сваляш предавка а колата реагира. Имаш ограничение за турбото понеже ако си огледаш мястото не може да събереш какво да е турбо. Мястото не е много там. И както колата може да е 300 коня така и може да се кара нормално, не е задължително постоянно да се натиска а и съм далеч от мисълта, че би я натискал толкова. Разхода при нормално каране няма да бъде много различен, най-много ако е настроена адекватно да падне надолу. Хубавото е, че на този мотор има евтин вариант за стендалоун електроника, но могат и през обд да се ровят. Лошото на китайското турбо? Има клип в ютуба за сравнение ако си го пуснеш от ума ти ще изчезнат думите китайско турбо. Относно степента 10:1 не е нищо, едната ми кола е със същата степен с турбо и нулеви ядове, приятел кара на 11+:1 с турбо и при него ядове имат само гумите каквито и да са.
  9. Съмнявам се някой тук да е правил нещо такова. Защо си мислиш, че кола с турбо е шумна? Отделно имаш болт он вариант да сложиш генерация от фн2, която ще е с по-голям диаметър. Който ти е казал, че мотора не става за турбо явно техническите знания му липсват много. Има не малка разлика между компресия и степен на сгъстяване. Странно по чужбина как си карат спокойно по 250-300+ коня сток R18, дори и автоматите с лек мод на кутията издържат близо 300 коня. В ибей има "колекторчета" на много приятна цена, нещо около 70лв. по спомен. Останалото можеш да си набавиш сам и отделно, че няма да караш с китайска турбина ако реално искаш нещо повече от колата.
  10. Пролетта ще е, задават се студени дни.
  11. Останаха само амортисьорите. Пазарлъци, оферти...
×
×
  • Create New...