Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 1.07.2021 in all areas
-
3 точкиТова е обяснение за оловото, вкл. от гледна точка на количеството му. Иначе при тези негови количества моторът щеше на "потропва" , а ти нямаш подобни оплаквания. За съжаление намерих само MSDS за REDEX-а, но не и анализ. MSDS-ът не помага в случая. Не мога да кажа нищо по отношение на нитриране, степен на окисление, съдържание на гликоли, сажди. Обикновено се следи с колко са се повишили в сравнение с VOA данните и от там би могло да се каже колко е сработило маслото (най-често в oil-club-a го прави torcon, когато коментира отработките).
-
3 точкиБлагодаря за коментара! Реших да "хвърля" средства в анализ на маслото, с цел да видя реалното състояние надвигателя! Вместо да ги хвърля по "диагностики", така да се каже... А и дали си купуваме истински масла от Германия-та. Да! Ползвам съм често добавката за гориво REDEX - made in GB. Но не знам съставът й... Ако има олово в нея, не трябва ли да е забраненна в Европейския съюз?! Въпреки, че от друга страна, оловото дава допълнителни мазителни свойстав, особено при клапаните. Въпросът е, дали е от лагерите, или е от добавката. Относно калият, чел съм, че също го има в разни добавки (предимно в маслени, не знам защо...)... Възможно ли е от REDEX-а - добавка за гориво? Ако, не - значи Ванката да приготвя една гарнитурка... Заедно с комплект лагерчета, сегменти и т.н., пък аз една каса бира... Или много рано се засилвам... А относно нитриране, степен на окисление, съдържание на гликоли, сажди...?
-
3 точкиЗдравей, Дани! Благодарности за анализа. Продължаваш да бъдеш пионер - първо с отделените средства за анализи в oil-club.ru, а сега и тук, на родна земя . Свалям ти шапка! Поздравления и за помощта на @CARPERA . Относно въпросите ти - ще отговоря по спомен, тъй като от много време вече не се занимавам активно с маслата : 1. Калият е добавка, която се използва в антифриза. Подсказва за проблем, който би могъл да бъде свързан с навлизане на антифриз в маслото. 2. Оловото - лагери, добавки в горивото и противоизносващи добавки в маслото. Предвид наличието на Мед, бих го свързал със състоянието на лагерите (основни/биелни), както сам си писал по-горе, но бензинът също много вероятен източник. Не помня да си споменавал някога, че ползваш добавки. 3. TBN - ASTM D-2896, по който е изследвана пробата ти, се използва за проверка на TBN на свежото масло. ASTM D-4739 е стандартът, който обикновено се използва за UOA. Като се има предвид това, по всяка вероятност стойността на TBN-а е завишена. С колко точно не мога да кажа (1-2-3 единици???). От друга страна - 160 м.ч. не са много при цикъл (извънградско/градско) – около 70 / 30. Т.е. не може да се очаква драстичен пад на TBN-а. Капковата проба също показва, че маслото има ресурс. Ето една чудесна статия в Oil-club.ru за TBN-a и методите - КЛИК. Надявам се и @Markony да каже също няколко думи по темата. Поздрави!
-
2 точки
-
2 точкиЛабораторен анализ: Shell Helix Ultra 5W-30, закупено, чрез общите поръчки, от ato24.de. Двигател D14Z4, с предполагаем общ пробег: 324 000 км. Пробег на маслото: 7500 км, 160 моточаса. Период на експлоатация: от 16.05.2020г. до 25.06.2021г. Това, което се вижда на първо четене: 1. С оглед на състава, маслото е оригинално! 2. Изключително нисък износ на желязо и алуминий, което говори за много добри мазителни свойства на маслото! 3. Наличие на 5 единици Мед (Cu), което индикира за износване на биелни лагери и лагери колянов вал. Но с оглед на пробега, на тоя двигател, мисля, че стойностите не са критични, а нормални... 4. Силиций - около 30 единици, при оригинален въздушен филтър, показва в каква прашна среда се е движел автомобилът. Стойността съвсем не е критична, но ми се иска да е поне 2 пъти по-ниска... Въпроси: 1. TBN = 9.9 mg KOH/g не е ли твърде високо при положение, че на новото масло е 12? Каква е разликата в различните методи за определяне и има ли начин да се прекалкулира спрямо друг метод? С някаква формула, например... 2. Стойностите на замърсяванията също ми изглеждат ниски. Има ли и при тях разлика в методите на определяне и каква? 3. Притеснява ме наличието на Калий и Олово. На какво може да се дължи? Очаквам интересна дискусия от всички... П.П. Благодарности на CARPERA за предоставянето на 100 мл. свежо масло за "реперна" проба, за оценка на замърсяванията!
-
2 точкиАми отговорът е ясен ... Както гласи поговорката: "Когато сееш ветрове, ще жънеш бури!" 30 години без държавност, безпросветие, беззаконие, без възпитание, лумпенизиране (чака-рака-бърбалака), водят до сегашното положение! С голямо съчувствие към автора, мисля, че темата вече може да приключи...
-
2 точкиВчера: регулиране на клапани. Състоянието на веригата: 1-ви цилиндър в ГМТ:
-
1 точка
-
1 точкаОт всички които сте пуснали последните трима колеги - само фейсовата от skylex хваща окото, съответно и цената Аз лично бих предпочел винаги кола от човек. Ако ще е префейсова 2.4, тук във форума мисля се продава една в момента. Всичко друго, ако ще е бюджетно - няма сми. Хеле пък за 7.5К лв. от германия (префейсов 2.0 comfort), докато седнеш да го караш и ще излезе близо 10К. И те така... П.С. Ходете погледайте, покарайте... има Акорд срещи - отидете и решете. Вярно всеки според чергата си, но..
-
1 точкаКолеги, поръчката е направена! Ще пиша отново, когато пристигне. 🙂
-
1 точкаа клапата работи ли, т.е. затваря ли? И последно - силата да въздуха от оборотите или скоростта се влияе?
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаЗа двигателите е ясно вече, че те ще си ги правят. Откраднаха хора от мерцедес, хонда подозирам, че задочно ще им помагат Пък и доколкото знам в момента работят по двигателя с Е85. Нали от догодина това са новите правила, да има 10 процента етанол. Последният път когато хонда са имали 4 поредни победи.
-
1 точкаИ мен ме притеснява поддръжката и за това се замислих за други варианти.Представи си да се прецака PCV клапана, защото той си се прецаква. Ще трябва 2-3 седмици да го чакаш. Филтри не знам дали също има. За навигацията има решение от Grom, набучва се и имаш Android Auto Червените мигачи се лекуват лесно. Взима се лед крушка оранжева, която да е по-силна и резултата е това:
-
1 точкаНе виждам проблем с джантите - на достатъчно разстояние са от предните спирачни апарати. И други Акорд 8 съм виждал с този модел. Обикновено се ползват за втори сет - зимен. За 4-5 студени месеца стават (макар да и малеят визуално), а за другите 2/3-ти от годината - 18-ки. Ако колата е ок, км и да не са реални - какво от това? По-добре 179000 извънградски, отколкото 97000 градски. Някой отзивчив колега от Плевен може да и "хвърли 1 око", а дори и "кръгче", ако в автокъщата имат оборотни транзитки.
-
1 точкаНормално е. Насрещният поток от скоростта влиза и в купето при отворени за външна вентилация клапи. Дори при спрян климатик се усеща, а при подходяща външна температура и скорост, този поток е достатъчен за комфортна вентилация.
-
1 точкаВъзможно е колега. Бях останал с впечатление, че всички фейс 8 със i-DTEC са 180.. Със сигурност не се отказвай от колата, направи и оглед.
-
1 точка
-
1 точкаКолега, конете трябва да са точни. Дизел атвомат със 180 коня няма, само ръчка са тези екземпляри. А за джантите предполагам, че са сменени и продадени тук в България. Първи повод за сериозно отбиване от цената. 😃
-
1 точкаАгресията неминуемо води до агресия винаги краят е зловещ. Поне две или три коли с такива агресивни водачи,пълнип дебили и нищожества нямащи къде другаде да се изяват,завършват злополучно. След време виждам същите тези коли смачкани до неузнаваемост,жалко ако са погубили друг живот. Тези не остават дълго напътя,жалко за другите ако има такавя потърпевши. Никаква прошка за тях има закони трябва да се прилагат.
-
1 точкаС малко закъснение .... Смених таблетката на предния тампон , защото самият тампон беше здрав.Имах тема относно смяната на задния и съмнения в него ,а в крайна сметка се оказа предния , защото след направен тест (спирачка + газ+ видимо) беше здрав, а табелетката на снимката се вижда.... Проверката дали таблетката или нещо по маркуча за вакума към тампона имат проблем е ясна , надуваш и ако не държи работата е ясна , или таблетката или някъде маркуча. Симпотимите предполагам са ясни.Тампона донор е FEBI.
-
1 точкаТапицерия перфо кожа + алкантара и нова емблема. Нищо му нямаше принципно, но исках нещо различно. Усещането е все една караш нова кола.
-
1 точка
-
0 точки
-
0 точкиили да погледнеш под таблото подобно на описания начин в тази тема, или индиректно, карайки зад някой "миризливец"
-
0 точкиПрибира се жена вкъщи и вижда мъжа си в хола, увил си главата с кърпа и си притиснал корема към горещия радиатор. - Какво става, да не си болен? - пита тя - Не! Изпробвам начин да се напия, без да пия. - ??? - Изядох две кила сини сливи, чаша захар, изпих и литър вода и сега чакам да започне да се отделя алкохол. - А главата си защо си я вързал с тая кърпа? - За да не излети капакът на казана. Жената свила рамене и влязла в кухнята да си върши нейната работа. След половин час откъм хола се чул страшен трясък. Тича тя там и от вратата пита: - Какво стана, капакът ли хвръкна? - Не, дъното не издържа...
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00