Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 18.06.2019 in all areas
-
5 точкиМалко противоречиво мнение да споделя. През уикенда сменях гарнитурата на капака на клапаните на фиата на майка ми, че изпускаше масло, колата е на 300 000км., кара се с минерално 10в40, сменя се на около 15к., палците на разпределителния вал бяха в отлично състояние, имаха минимални следи от износване, чак не можах да повярвам на очите си. Така че може би малко прекаляваме с увличането към тези масла. Лично моето мнение е, че трябва да се ръководим по спецификациите и да избираме вискозитет според условията и стила на шофиране, производителят не случайно дава голям толеранс, от 0в20 до 10в40 при бензинките.
-
2 точкиУважавам мнението на всеки, сега се и подготвям за торба с хейт, но се прекалява с тая истерия по тва масло, прекалява се и с простотиите тип: "Абе маслото ми е 100-130 лева, щот съм решил да ръгам 0w20, 0w30, въпреки, че ще ми го гори, ама коя хонда не гори??? нали тва се препоръчва, ама ще доливам там ау и ще го сменя на 6к, щот така съм решил, да ми гние колата вечно в двора, да си я пазя и галя, нали ми носи здраве, тук там някой лев, нека си ми е с бистро масълце." П. С: Колата е създадена за да се улесни придвижването, носи удоволствие да се кара, но не носи нищо друго, изключваме други типове превозни средства, осъзнайте се, защото се започва едно робуване, от което няма измъкване. Приятелски съвет. Каквото искате вярвайте, каквото искате слушайте, но всеки уважаващ себе си майстор ще бъде щастлив всеки път като Ви види, истински щастлив, защо ли? И сега по темата, карам с 5w30, проблеми няма, и ми струва 50лв, имам 7 смени, за 80 хиляди, скоро 8-ма, доливам ли - НЕ, гледал ли съм му спецификацията - НЕ. А преди тва колата ми е обслужвана само и единствено с 10w40, 180к, в Швейцария в Хонда, на 15 хиляди, и те така, приветствам всеки желаещ да дойде с мен, да качим колата на подемник, да я разкостим и да огледаме кво се случва с нея, ама накрая искам да се чуе тука за състоянието и, сладка оферта? Маркетинга е голяма работа, докато върви, вечно ще е така, помислете и защо върви? Успех на всеки.
-
1 точкаИзвинявам се за оф топика, но какъв Фиат? Модел , година ? Колко от тоя 300к са направени от вас и при какъв режим? Само от любопитство. Сега по темата: ако вече е изказано във форума, ще го повторя и аз: к20 двигателят е най-капризен към масло. Много важно нещо за това се оказва егр пътя, който е еднакъв с pcv пътя. Там се натрупват разни елементи от маслото, минавайки през pcv клапата. Мисля ,че всичко това се сгъстява до гняс, благодарение на смесване с изгорелите газове , които идват от егр системата. После тая гняс отива в цилиндрите , обаче тя е доста тежка и трудно гори. После пак минава заедно с блоу бай-а покрай сегментите и обратно в маслото. Следователно маслото на к20 си заминава бързо бързо като качества. При нашия к24 с втек на изпускателя, няма егр път, там нещата с маслото са много по-смекчени. Егр и пцв не се мешат при него. Даже мисля к24 няма егр клапан. Нещата са много относително и всичко опира до дизайн на двигателя. Хонда имат страхотни екологични двигатели заради страхотните еко решения вътре , нещо с което други марки в същите години не могат да се похвалят. К20 си е супер еко, просто заради тия неща има недостатъци.
-
1 точкаКолега просто е трябвало да смениш и сегменти при отваряне на двигателя. Проблема е коментиран тук във форума многократно.
-
1 точкаИска малко измерване с уреда, но най-вероятно има някакъв ШИМ-контрол. Направи 5 секунди видеоклип на забавен кадър на светлините докато светят (slow motion) и го пусни, ще се види веднага. Иначе тоя контролер техния ако няма някакви специални функции - махаш го и го заместваш с реленце с нормално затворен контакт, и си решаваш проблема. Но не го прави, преди да си сигурен, че няма ШИМ-управление. Ако има - решението е малко по-специфично и изисква 1-2 допълнителни компонента.
-
1 точкаЗдравейте!Днес отидох на проверка на сходимост имаше минимално отклонение , което беше корегирано.
-
1 точкаМоже и по-добре,за сега толкова Трябваше на 4к да го снимам ама си забравих апарата
-
1 точкаЗдравейте, засякох реалния разход в града. Първото засичане - 10.5/100, второ засичане 8,5/100 и днес последното засичане 8/100. Зареждал съм на една и съща бензиностанция и на една и съща колонка, резервоара е пълнен сутрин на хладно и до едно и също положение. Може би свиквам с колата и разхода за това ми пада, а може и защото София е по-разтоварена, нали няма ученици сега. Карам я нормално, не се влача като чичо Манчо. Да кажа, че показанията по компютър се разминават с малко. Аз съм доволен, заложил съм си 10/100 градско! Ето и малко предпазни средства, защото не знам за старата, да ли ви бях споменал, ама бензинджиите много се натискат да ти мият фаровете и стъклото с оная мръсна гъба набита с пясък и резултата беше на лице, надрани фарове и предно стъкло. Ти му казваш да не ти мие нищо по колата той добре, минава негов колега и аз от касата гледам кая я мие и фаровете бяха после като след шкурка. Аз ги гоня и си зареждам сам, оливали са ми, препълвали са ми и т.н. Затова на тази ги фолирах, заедно със стоповете с прозрачно фолио Llumar, пази и от камъчета, гаранцията е 5 години, може да се подменя. П.С. CVT се оказва много приятно за каране, доволни сме...
-
1 точкаЩе ми е любопитно да видя нощни снимки на къси и дълги от позицията на водача, но знам че е трудно за постигане и с много тънкости, така че - както прецениш.
-
1 точкаБлагодаря колега! Да, поръчах си Киа Става въпрос за Kia Ceed SW GT-Line. Двигател - бензинов 1.4 T-GDI (турбо, с директно впръскване) със 140 к.с. и 7-DCT трансмисия (7 степенна автоматична, по-скоро роботизирана, с 2 съединителя). Как се развиха нещата - в крайна сметка не си промених първоначалното мнение и до последно се чудeх между този модел и Toyota Corolla Touring Sports. Тествах и двата модела. от Киа-та останах доволен, от Тойота-та - разочарован. Последното ми колебание беше дали да изчакам тазгодишния автосалон с надеждата от Тойота да пуснат промоция и да свалят цената до тази на Киа-та, но след тест драйв-а реших, че колкото и да ми харесва (най-вече откъм дизайн) - няма да е моята кола, дори и да е на цената която искам. В крайна сметка Киа-та пасна идеално на таргета, който си бях поставил - предлага оборудването, което искам, функционалността, която ми трябва и цена, която ме устройва. И така реших, че няма какво повече да чакам и действах. Поръчах GT-Line модификацията (най-високото ниво на оборудване) + някои допълнителни неща - спортни седалки, разделител/органайзер за багажника (релси на пода + "греда" с колани, която да се движи по тях), разделителна (ролетна) мрежа между багажното пространство и салона. Казаха ми, че най-вероятно ще пристигне до 3 месеца. Но по договор е до 120 дни, като това било уж вид презастраховка за тях, защото иначе ми дължат неустойки, ако се забави след крайния срок. Аз лично съм се настроил да чакам 4 месеца, тъй като поръчката стана леко индивидуална, а и сега през летния сезон най-вероятно завода ще има някаква почивка. Ако пък дойде по-рано - ще се радвам по-отрано Относно цената - бяха в период на някаква кампания и ми предложиха 7% отстъпка от каталожната цена, като офертата уж беше до 1-ви юни. Казаха, че след тази дата ще махнат промоцията и ще я пуснат пак, със същите условия, по време на автосалона. Но май май още си я има тази отстъпка. В последствие обаче, се оказа че фирмата в която работя има договорка с Киа за преференциални условия за служителите си и ми дадоха малко по-голяма отстъпка (не искам да уточнявам колко точно), без срок на валидност. И така, със допълнителното оборудване, което се оказа, че хич не е евтино и след отстъпката крайната цена дойде малко по-ниска от каталожната. Друго, което може би ще е интересно, ако има заинтересовани от марката, е че Киа предлагат техен собствен лизинг, май е наистина техен, не е договорка за подобрени условия с някоя лизингова компания. Условията обаче, според мен не са никак добри - лихвата е колкото на потребителските кредити, нямаш опции за застраховките... Аз успях да си договоря далеч далеч по-добри лизингови условия с 3 различни лизингови дружества. Имам време докато дойде колата да реша коя от тях да избера или дали да си я платя със собствени средства. Впечатления за колата ясно, че не мога да изкажа кой знае какви. Единствено от тест драйв-а. Хареса ми динамиката, добре ускорява още от ниски обороти. Допадна ми работата на "автомата" (не бях карал такъв до сега), превключва бързо и неусетно в нормален режим, в спортен се усеща по-отчетливо, но не и нещо фрапиращо или неприятно. Шумоизолацията ми се видя добре. Возията не е лоша, бих казал че не е по-лоша от Акорд-а. Вътре ми беше удобно и комфортно, пак не по-лошо в сравнение с Акорд-а. Това е за сега. След като дойде и я покарам известно време ще изкажа по-детайлни и преки впечатления.
-
1 точкаДа, нека продължим напред, очевидно има заблудени, в последствие всеки сам за себе си ще разбере.
-
1 точка1) За къв ми беше ли? Не е ли моя работа, преценил съм, че не е хубаво обслужвана, решил съм да пробвам с по ниско, видял съм, че не го бута и съм си продължил, а за какъв се имате Вие за да искате обяснение? Аз искам ли Ви обяснение защо карате с 0w20 примерно, карам ли ви да минавате на 5w30, изобщо какво не Ви хареса, тва, че изредих една камара истини, еми боли, свиквайте. 2) Не ме интересува, да, не съм чел какво пише на спецификациите, точно защото съм наясно, че всеки уважаващ себе си производител покрива изискванията на почти всеки двигател, било то яппонски, немски, френски и тн, и стигаме до маркетинг, щото всяко едно от тея изисквания се опира точно на това. 3)Нито ми дава най-доброто, нито аз искам най-доброто, просто защото аз на кола не робувам, обратното, тя на мен, да знаете. 4) Не сте прочел достатъчно добре продължението, жалко. (следващия коментар) 5) Както аз съм намерил мир, така и е редно Вие, както и всеки друг да намери, не да плюете и да упреквате хората, че едва ли не са некадърници, щото са избрали нещо различно от Оригинално, ако не спазят дадена спецификация, ами ей така да приемете нещо различно от Вашето. 6) Мъртавци не ме вълнуват, предложих да си разкостя колата, пък елате гледайте, после плащайте сглабянето и обирайте срама, навити ли сте, щом смятатате, че има проблем?
-
0 точкиТака, това нещо го написах и в раздела за акорд 7. Малко разсъждения, базирани на няколко неща , които прочетох от различни източници. Освен това мога да споделя и личен опит. Кажете после дали сте съгласни , ако искате да поразсъждаваме и да направим извод. Относно к20 двигателя , но и не само. На няколко места прочетох, че е капризен на масло и основно на капризите му се дължат проблемите с валовете. На още едно място прочетох, че маслото се зацапва по бързо при него, в сравнение с други, благодарение на егр пътя, но без подробни обяснения. Тука започвам да разсъждавам. На тоя двигател егр пътя и pcv пътя се сливат и след това заедно отиват в колектора и от там в цилиндрите за изгаряне. Тия две системи знаем за какво са и какво има в тях. Като се смесят се получава една доста неприятна гняс, която май не гори особено лесно и въпреки ,че влизат за доизгаряне , това не се случва напълно. Следователно някакви остатъци се озовават ,чрез т. Нар. Blow - by отново в картера и съответно в маслото. Следователно качествата на маслото си отиват много бързо. И като си удължим така порядъчно смяната както сме си свикнали... После олеле. До тук с разсъжденията, сега малко опит. Почистих скоро егр пътя на моя к20 и смених гарнитурата, която се разпадаше и беше пълна с гняс. До преди това действие масло равенол потъмняваше за около 2000 км и по малко. В момента на 6000 е почти същия цвят както когато го налях. Разликата е видна. Няма разлика в режима на каране. Има ли смисъл всичко това за Вас?
-
0 точкиКолега, извинявай, но когато нещо е грешно, трябва да се посочи веднага, а не да се премълчава за да не се разсърди авторът му. Ти пък го приемаш толкова лошо, сякаш на бой сме ти скочили... Нали сме тук да си помагаме и всеки да научи нещо от другия. След като си се поправил - да, така е разбира се, различни мерни единици са, с доуточнението, че тази разлика от 2 % е пренебрежима за целите. Ако караш градско в хладен ден и вали дъжд, а на другия ден е жега и караш извънградско по път със завои - само от температурната разлика налягането може да се повиши доста повече от 2 %. Например между 10 и 40 градуса на въздуха в гумата, абсолютното налягане може да се измени около 10 % или от 2.2 манометрично да стане над 2.5, като това също се пренебрегва, без да оказва значимо влияние на живота на гумата. Никой не си спада гумите в жегата и да ги помпа на другия ден като е студено. Отиваш, помпаш на 2.2 и дали са барове, дали са килограми на кв. см - все тая. Не си кола от Формула 1, че да следиш стойността до хилядни. Е, ти самият може да си толкова прецизен, но на практика е излишно. Това го казвам по принцип, не на теб специално, защото тук четат доста хора, вкл. и гости на форума, случайно попаднали на темата. Поздрави!
-
0 точкиОбъркал съм се! Разбира се, че 2.2 бара имах предвид, че това не са 2.2 kg/cm2. Но принципът си остава един и същ, което в крайна сметка ми беше идеята, че мерните единици са сходни, а често се бъркат без значение дали става въпрос за 2.2 бара, за 22 или 220. Аз се обърках и заради другата мерна единица kPa, която също я има и обърква понякога. Пфу някои хора как злобно скочиха, големи мераклии да те изкарат некомпетентен и че пишеш глупости. Опасен народ ей!
-
0 точкиПодкрепям напълно казаното от pln - гледаш какво са заложили инженерите и го следваш, т.е. каквото пише на колата - това. А там, ако не се лъжа, пише при натоварена кола и при ненатоварена. Сиреч има разлика ако ще пътуваш на дълъг път с багаж и 5 души в колата или ако ще караш сам в градски условия.
-
0 точки@Rakeem аз съм го описал това: Всеки месец няма да е, но всяка година може да е. 3 щипки и 3 болта не са много на фона на робуването, което съм му правил миналите години. Смятам, че колата трябва да ми служи на мен, а не аз на нея. Затова и съм написал решението по-горе. @Georgiev crv За такова дадох 7-8 лева от една железария да се боря с мухъл. Като го напръсках ми замириса на хлор. Като се зачетох, то е на базата на натриев хипохлорит (белина). Така ме хвана яд, че не прочетох малко преди това... после си купих концентрат на белина (5л за 7-8 лева с тубата) и постигнах много по-добър ефект с много по-малко средства. Обаче не си прави експерименти. Ще започне да мирише и ще дишаш неприятна миризма. Съветвам те да последваш това горе, което съм написал. Евтино е и има отличен ефект. Откакто съм направил манипулацията започнах да съжалявам как по-рано не ми е дошъл акълът...
-
0 точкиЗдравейте с риск да си навлече негативни мисли и коментари се включвам по темата с КАТ Да кажем работя в Пловдив и ако някой е толкова на зор като дойде тук мога да го уредя с връчване на место на ел.фиш(т.наречените К)фишове) Давноста наистина е 5год. от нарушението и да в този измислен сайт не излизат някой нарушения и задължения.Няма задължения по Кодекса на застраховането и отскоро и за липса на винетен стикер поради това че за тези нарушения АНО не е МВР.В сайта излизат нарушения за който сте се подписали (АУАН и обикновени фишове или връчени вече и електронни К фишове).P.S.Не исках да се издавам нито да важнича за местоработата ми най малко че от доста време я практикувам и не съм от тези който цял живот за това са мечтали ,но почти винаги сте ми помагали в този форум и аз реших да съм полезен с нещо.
-
0 точкиВ този сайт излизат само когато са ти връчени. Аз също проверявах регулярно и нищо нямаше, но една вечер ми го връчиха на място и на следващия ден при проверка в сайта се появи.
-
0 точкиИмай предвид, че налягането от Хонда е за студени гуми. Ако помпиш на бензиностанция и си покарал известно време, гумите ще са загряли и налягането ще е по-високо. Купи си за няколко лв манометър и ги измери студени.
-
0 точкиАко ми позволиш да перефразирам въпроса ти... Чудиш се дали да слушаш инженерите с десетки години опит в производство и тестове на автомобили или 18 годишен главун със завършен 4ти клас, който не схваща идеята от динамометричен ключ за джантите и си върти с пневматичния гайковерт?
-
0 точкиСинчето на олигарх отива за пръв път самостоятелно на прием, но баща му с цел безопасност прикрепил и една от своите мутри. Пича знаел, че мутрата е проста гад и казал: – Виж, за да не излагаме нас и тати на приема и за да ни пуснат вътре, слушаш мен какво говоря и казваш нещо аналогично или съвсем близко до моето, Ясно? – Ясно. Обличат по един костюм и отиват на приема. На вратата ги посреща мъж във фрак. – Добър вечер господа. Вашите имена? Пича се изпънал и гордо заявил: – Граф Игнатиев. – Заповядайте – казал фейс контрола. След него се изпъчва мутрата с гордо вдигната глава и изломотил: – Площад Славейков .
-
0 точкиЗдравей, поръчвам: 1. Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-break-in-oil-sae-30.html Вид и количество: RAVENOL Break-In Oil SAE 30 1X4 L 2. https://www.ato24.de/en/amsoil-assembly-lube-0-118-l.html Вид и количество: AMSOIL Assembly Lube 1Х0,118 L 3. Линк:https://www.ato24.de/en/ravenol-fo-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL FO SAE 5W-30 1Х5 L 4. https://www.ato24.de/en/ravenol-fds-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL FDS SAE 5W-30 1Х5 L 5. Линк: https://www.ato24.de/en/sonax-klima-power-cleaner-air-aid-100-ml.html Вид и количество: Klima PowerCleaner AirAid 1x100 ml Стойност на поръчката: ( 31,95x1 + 6,95x1 + 29,95x1 + 40,95 + 7.25) x 0,95 x 1,9675 =230,30 лв. Днес са преведени 231 лв.
-
0 точкиНе го смених, защото неделя нямах от къде да взема нов, а след чистенето работи без проблем. При следващото залепване ще е. Нямам представа с какво точно беше пълен, но се наложи да се чукне, за да се отлепи и след това да се изчисти с водна шкурка, за да може да се движи. Въпросния клапан е преди филтъра в изпарителя и напрактика преди него няма друг филтър.
-
0 точкиТова обяснява доста от разсъжденията ти, колега. Според мен няма смисъл да продължаваме.
-
0 точкиПонеже питат за опит, моите 5 ст по темата. Бултрако ми продадоха колата с Мишелин латитуд М+С. На кратко - най-смотаната гума която съм карал. Пък като студент съм возил и регенерати. Тази мишелинка на киша я няма, ама хич. На мокро - много внимателно. На сухо свири в завоите дори при ниска скорост, не спира, но и не тръгва, превърта гуми на 4х4......
-
0 точкиЗдравей колега. Не разбирам защо експериментираш с различни масла от оригиналното, директно наливай каквото трябва. Когато купих моята 2,0 бензин преди две години беше на 68к мили (110к км). Разгледах фактурите от предишните обслужвания и се хванах за главата. Беше карана с 10W40, 5W40 и най лошото 15W40, така че хората наливат каквото имат за продаване, а не каквото трябва. Купих си оригинално Хонда 0w20, но може и кастрол да вземеш, и това е. Колкото налея -толкова източвам. Няма течове, няма харчове. Това е Хонда Поздрави и безаварийно
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00