Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 6.07.2018 in all areas
-
2 точкиЗа времето на ТО на моята Honda Civic 1.6 i-DTEC 9.ген (Euro 5) получих заместващ автомобил Honda Civic 1.6 i-DTEC Elegance (Euro 6d-temp) с обявена продажна цена от 21.490 EUR. В следващия текст ще намерите само лични впечатления и сравнения с моя актуален автомобил. Нарочно сега си избрах Civic 10 с 1.6 i-DTEC, защото предишния път получи х Civic с 1.0 3-cylinder VTEC Turbo, a следващия път се надявам да е наличен Civic 1.6 i-DTEC с 9-степенен ZF автомат. Веднъж карал, макар и само за 4-5 часа и около 100км Civic 10, и вече прочел доста информация за автомобила реших да го пробвам в реални мои еждневни пътувания. Сядайки в автомобила е лесно да се установи, че мястото за водача е увеличено спрямо Civic 9. Може да е с малко, но усещането за простор е налице. Особено ми хареса възможността да по-свободно движение на краката около педалите по време на круизване при включен темпомат. Ясно си личи новата платформа на автомобила. С появата на тъч скрийн и друго управление на климатроника в средната конзола автоматично са изчезнали известно количество бутони, което също добавя удобство при управление на информацията и боравене с настройките. От друга страна по-тясната седалка в седалищната част и увеличението на бутоните по волана предизвикаха дискомфорт у мен. Особено преместването/добавянето на бутоните за управление на силата на звука на аудиото. За краткото време, за което седнах на дясната и задните седалки се усещаше същото чувство на простор. По време на шофиране усетих и по-меко поведение на окачването, по-добри спирачки и по-добро управление в завои. Определено Civic 10 е по-добър от Civic 9 и Golf 7 1.6TDI в тези категории. Още с потеглянето при включен климатик и ЕКО-режим обаче се усети малка разлика в настройките на 1.6 i-DTEC (Euro 6d-temp) и 1.6 i-DTEC (Euro 5). Новия двигател е с една идея по-динамично настроен. Доускорението от 80 до 100 км/ч при включен темпомат и без механично подаване на газ е много по-бързо в сравнение със "стария" двигател. Софтуера за управление е много по-различен от този на моя автомобил. Препоръките за превключване на скорост нагоре/надолу са с 5-10км/ч повишени. При намаляване на скоростта от 100км/ч до 70км/ч с включен темпомат (задържане на бутона "Set -") се активират спирачките. Точно това не ми харесваше до сега при VAG, а се оказа че и Хонда са го внедрили (при новия Авенсис все още го няма). Друга "неприятна изненада" за мен бе наличието на ACC, което не можах да изключа - т.е. включвайки темпомата, автоматично получавам ACC и LKAS. Това води до ненужно намаляване на скоростта при предприемане на изпреварване на трактори и други бавно движещи се МПС, което означаваше, че трябва да изключа темпомата докато не приключа с маневрата и после отново да го активирам. Още нещо, което адски много ме дразни в служебните и автомобилите под наем. Още едно нововъведение ме накара да се подразня - подканянето за поставяне на ръцете на 10:10 на волана. Едно вибриране във волана и поява на иконка на информационния дисплей. По принцип обичам да си държа ръцете в долната част на волана (8:20 или дори непосредствено от двете страни на основата на "Т"-то), като по този начин двата ми лакътя са удобно подпрени и не "висят" във въздуха. Разбирам автопроизводителите, че искат да продават автомобили на хора, които не могат да шофират, но всички тези екстри, които "подпомагат" (според мен - пречат) на водача ми идват малко в повече. По-големия автомобил с по-добра динамика се отразяват и на разхода на гориво. Това са трите постигнати от мен разхода за трите маршрута: Най-долу - от дилъра до вкъщи, за сравнение на следващия ден моя автомобил показа 3.9л/100км; В средата - от вкъщи до работа, предишния ден моя автомобил показа 4.0л/100км Най-горе - от работа до дилъра, предишния ден моя автомобил показа 4.0л/100км; vs Въпреки, че в един каталог не намерих разлика в предавателните числа на скоростните кутии, то на Civic 10 му "трябват" само 1700об./мин, за да се движи със 100км/ч, а на Civic 9 - около 1820об./мин. Също така разликата между реална (ГПС) и показана скорост е по-малка в полза на Civic 10: до 70км/ч отклонението е 2-3км/ч, а на 100км/ч - 4км/ч. Също така управлението на ЕГР е сякаш променено. При моя Сивик той почти никога не отваря при 100км/ч, а при тестовия - подскача от време на време. Имам две прави отсечки, които при почти никаквото движение в нарочно избрания ранен час (какво ли не прави човек в името на един тест), по които мога да наблюдавам редица данни през Torque Pro. С интерес ще изчакам появата на 1.6 i-DTEC с 9-степенен ZF автомат и ако управляващите в Германия и ЕС не измислят някоя глупост с дизеловите автомобили, то може би след 2-3г ще премина на 10ген. В заключение малко снимки на тестовия автомобил:
-
2 точкиПърва капка след смяна на масло: 1) Автомобил – Honda Civic 1.6 i-DTEC, 2013г.; 2) Масло – Mobil 1 ESP 5W-30; 3) Маслен филтър – HONDA OEM; 4) Общ пробег на автомобила - 78 474км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 34км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 70/30; 7) Средна скорост - 51 км/ч; 8) Ден на експлоатация – 05.07.2018; 9) Моточасове – 00:39 (39мин). 10) Изразходвано гориво - 1,3л Esso Synergy Diesel (3,9л/100км за пътуването според борд комп.); 11) Kтм = (1.3 л./ 4.9 л.) = 0.14; Този път са наляли повече масло, защото остатъка от 5л туба е около/под 100мл. 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,9 л.; 14) Доливане на масло – не е правено. 15) Други – предходнo маслo: Mobil 1 ESP 0W-30; всички системи работят (ДПФ, ЕГР..); нормално каране 100км/ч извънградско (95км/ч съгласно ГПС); малко градско; нормален междуселски път от Хонда дилър до вкъщи 16) Капката е скенирана с Canon MG3550 на 600 dpi.
-
2 точкиТова масло ако беше оптимално за дизела на хонда хората щяха да го напишат на етикета! И с информация от рода на "аз карам с това и това масло" ще накарате stany681да направи грешен избор. Всеки може да кара с каквото си масло иска, но това не значи, че е правилното! Ето ви малко данни, а отговорите оставам на вас. Castrol EDGE Professional C3 0W-30 Viscosity, Kinematic 40C ASTM D445 mm²/s 72 Viscosity, Kinematic 100C ASTM D445 mm²/s 12.3 Viscosity, CCS -35C (0W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800 Castrol EDGE Professional H C2 0W-30 Viscosity, Kinematic 40C ASTM D445 mm²/s 51.1 Viscosity, Kinematic 100C ASTM D445 mm²/s 9.52 Viscosity, CCS -35C ASTM D5293 mPa.s (cP) 4600
-
2 точки
-
1 точкаСнимката на прозореца (на просвет) е важна. Хубаво е, че си я направил. При следващите проби ще даде важна информация за степента на насищане със сажди и евентуалното наличие на гориво в маслото.
-
1 точкаЗа съжаление не мога отново да коригирам горния пост и сега забелязвам, че при мен не се виждат имената на снимките. Най-горе - снимка с таблет, като листа е поставен на прозорец. Средна - сравнение на старо и ново масло, като двата листа са поставени един до друг върху почти бели плочки. Най-долу - сканирана актуална капка.
-
1 точка@crown_bg Направен превод чрез EasyPay.
-
1 точкаЕто една снимка. Отпред в ляво на закопчалката. Свети когато си на фарове и без значение дали е отворена или затворена вратата.
-
1 точкаЗдравейте, Ще се включа в поръчката с това: 1 брой Honda oil filter (15400-RBA-F01) - 17,75 Евро * 1,967 - 10% = 31.42 лева - ТУК 1 брой Honda valve cover gasket (12341-P2A-000) - 19,40 Евро *1,967 - 10% = 34.34 лева - ТУК 1 брой Ashuki air filter (H090-01) - 7,30 Евро*1,967 - 14% = 12,34 лева - ТУК 1 брой Ashuki rear wiper blade 375mm - 3,30 Евро *1,967 - 14% = 5,60 лева- ТУК Общо = 84 лева + 13*1,967 (транспорт) = 110 лева Ще се постарая да направя превода на сумата в рамките на деня. Поздрави!
-
1 точка
-
1 точка100км. бензин, 20%градско, 80селско, няма, не свети чека. Тримове, клатят се 1,0 - 1.05.. Довечера на газ. Обаче първо пускам една настройка на газовата, с новите тримове.
-
1 точка
-
1 точкаМаслото е при мен , както винаги всичко е точно . Благодаря.
-
1 точкаКолеги, стелките и хидравличния маркуч пътуват от вчера още, но нямах време да пиша. На 10 Юли е планираната доставка.
-
1 точкаТова У образно съединение ще намериш мого трудно кръгат които се е образувал въпреки че е малък лъже термостата и отваря по късно и малко по малко води до прегряване и дори карана на бензин,майстора няма да си признае,по принцип ги пазят тези съединения бягай при него да си свърши работата и да ти върже газовото към парното не се губи парно колата пак топли супер добре през зимата.Не се връщай повече при този газаджия.
-
1 точка
-
1 точкаЗдравейте приятели, Настъпи дългоочаквания момент и аз да отбележа, че от около месец съм нов собственик на crv 2 генерация Executive 06.2006, черен кожен салон, автомат. Повече от 8 месеца търся такъв екземпляр, нагледах се на какви ли не кошници и най-сетне намерих това, което търся. Колата ме грабна още от първия момент, в който я видях и чух как работи. През сервиз не съм я прекарвал преди да я купя, аз и направих пълен преглед и на този етап не съжалявам. Колата е внос от южна Франция, прегледал съм я отдолу доста детайлно, не е боядисвана, няма грам корозия за 12 годишен автомобил, чак се чудя как е възможно. Мотора работи изключително тихо, имаше за смяна една биалетка, тампоните на предните носачи, предни дискове и накладки, по окачването нищо друго не беше мръднало. Обслужих я първоначално при Слави, след което сложих газ Романо при Иво Ленков. Колата с цялото обслужване + газта, регистрация, каско и нови гуми ми стъпи около 15к. Ако някой го интересува мога по детайлно да опиша и по какви стъпки минах за да узаконя газовата и съответно регистрирам в кат (т.е. да ми я впишат като допълнително гориво в двата талона). Ето и малко инфо какво вклюва обслужването плюс някои други разходи: Масло двигател Масло скоростно кутия Масло заден диференциал Антифриз Пистов ремък Маслен, въздушен филтър и филтъра в купето Гарнитура капак клапани Реглаж клапани плюс почистване и адаптиране на дросел Свещи Предни дискове с накладки Биалетки Тампони носачи Секрети за джантите Нови летни гуми NEXEN N BLUE HD PLUS 215/65/16 Газова уредба Romano Хубави гумени стелки за купето Гумен леген за багажника Предстои взимане на джанти, на които да кача и нови гуми за зимата Ще се опитам да кача и малко снимки.
-
1 точкаДоколкото разполагаме с една капка (а дизелите са трудни за предвиждане по този начин), мога да изложа следните съображения по маслото: Степента му на изпълване със сажди е средна (или малко над средната) – съдя за това по цвета на капката, клонящ повече към светлосив/сив, както и по края й, който не се различава съществено по цвета си от този на зоната на дифузия ((червената стрелка на снимката по-долу; краят на капката кореспондира с изпълването на капката с все повече и повече сажди, които достигат чак до периферията й и се уплътняват (като вълни)). Това индиректно говори, че маслото все още е способно да поема, задържа и диспергира замърсяването в себе си. Маслото има също така известна (според мен неголяма) степен на обводняване – къдравия край на капката – малко странно при твоя режим. За сравнение съм сложил двете капки от VW-to на dandilov (вж. по-долу). Забележи разликите. Дори капката на 4000 км изглежда по-замърсена от твоята на 16500 км. При VW—то разбира си има причина за това (дискутирали сме я в предходните постове). При теб следва също така да се отбележи, че режимът на експлоатация е лек (доста висока ср. скорост) + маслото в картера е 4.7 л. (с около 1л.+ над обикновената д15-ка и около 500мл над картера на някои Акорди) + явно чист/незамърсен мотор в много добра/отлична кондиция + евентуална разлика в качеството на горивото (предполагам, че VW-то се кара в БГ!) = добра кореспонденция със видимото състояние на маслото. Като цяло, смяната ти е навременна и с презастраховане от гледна точка на сажди в маслото (диспергиращи свойства), според мен. За да придобиеш пълна и обективна представа дали коментарът ми е правилен и за начина, по който моторът ти се отнася към маслото , ще трябва да минеш през поредица от 4-5 капкови теста. Ако си навит, сега е момента да започнеш – доколкото ти предстои смяна.
-
1 точкаВчера сменяйки филтрите реших и аз да пусна капка/и от маслото, което утре ще бъде сменено: 1) Автомобил – Honda Civic 1.6 i-DTEC, 2013г.; 2) Масло – Mobil 1 ESP 0W-30; 3) Маслен филтър – HONDA OEM; 4) Общ пробег на автомобила - 78 263км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 16 503 км; 1 500км спонтанно в последния уикенд. 6) Цикъл (магистрала/извънградско/градско) – 10/80/10; 7) Средна скорост - около 68 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 18.12.2017 -13.07.2018; 9) Моточасове – 270; в това число и 2ч в Хамбург за 2-3км. и 150-180-200км/ч гонене на полет. 10) Изразходвано гориво - 726л немски и датски дизел (266л Shell V-Power Diesel, 222л No-name нормален (мисля, че купуват от Total), останалото нормален от Shell и Esso) 11) Kтм = (726 л./ 4.7 л.) = 154; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 22 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,7 л.; 14) Доливане на масло – не е правено. Не се наблюдава спад на маслото. 15) Други – предходнo маслo: Q8 5W-30.; всички системи работят (ДПФ, ЕГР..); нормално каране 100км/ч извънградско (95км/ч съгласно ГПС); малко градско; магистрали (главно уикендите) - 120-140 км/ч, веднъж пълнене на километража (204км/ч), голяма част от километрите са с двама човека (аз+колега) до работа и назад - около 70км в посока 16) Капката е скенирана с Canon MG3550 на 600 dpi. Малко се изложих с разстоянието между капките, но ми е за първи път. Ако може някой да изреже единичната капка и да я обработи
-
1 точка
-
1 точкаЩе споделя и моя опит. След търсене повече от година, взех бензин 2.0 150hp Дек.2002. Карам го вече 8 месеца само на бензин. До момента единствените за мен минуси са, липсата на 6 -та предавка (която я има само при дизела) и предполагам VSA системата. Казвам предполагам, т.к. не съм карал модел със VSA и няма как да направя разлика. Разбира се на бензин ми стъпва малко соленичко, особенно както дигнаха цената на бензина, но може да се каже че това е мое решение, че все още не съм сложил газова уредба. Разход междуградско от 8,6 до 11 на 100 в зависимост от скоростта и пътната обстановка, градско от 12 лятото до 16,5 зимата. От там на татък никакви сериозни оплаквания. Разбира се има поскърцвания тук и там, малко по шумна е от предната ми кола (нямам предвид двигателя), няма как за кола на 15 години е нормално. Липсата на екстри: мултиволан, ново табло с показания, темпомат, кожен салон за мен не са толкова важни, колкото самата кола да не ме вкарва в ремонти всеки месец. Като тегля чертата, смятам че си заслужава парите, а те бяха 9250лв с прехвърлянето, взех я от човек, който я е поддържал доста преди мен.
-
1 точка
-
1 точкаЕми, това е лесно. Може да го издялкаш от парче клон, с приблизителен размер на отвора. Едно време така ги правехме и ставаше. Намираш нещо с дебелина на пръста ти и отнемаш с джобното ножче до точния размер на отвора. Като свалиш кутията ще видиш и конкретния размер. А за да е перфектно, може някой да ти врътне парче дърво на струга и си готов.
-
1 точка
-
0 точки...интересно колко ще ти вземат да ремонтират помпата на сервото, при положение, че си с електрическа рейка.
-
0 точки
-
0 точкиВърви си Принцът из гората, пуска по някоя стрела ей така, за кеф, по едно време стига до някакво езерце. Абее, чисто блато. В блатото - жаба. И жабата изведнъж проговорила с човешки глас: - О, Принце, аз съм омагьосана! Целуни ме и ще се превърна в красива принцеса! Позамислил се принцът, поогледал се – няма никой. К'во пък толкова? Целунал жабето. И жабето БАМ, се превърнало в красива принцеса! Естествено голичка, щото откъде 42 номер рокля в блатото? Грабнал я Принцът, че а отпред, а отзад, ха на Ге, ха на дудук, в общи линии, свършил работата по царски. Седнал да си почине, в това време принцесата се посъвзела и започнала да мрънколясва: - Ама как така, що веднага секс? Не, че се оплаквам, ама сватбата? На Принцът чак му изпаднала пурата от устата! Скочил нашият: - К'ва сватба ма?!? И като й изчаткал един наопаки, принцесата паднала и се превърнала обратно в жаба! Погледал принцът, почесал се и я прибрал в джоба си: - Еййй, баси удобното нещо !
-
0 точкиПитали циганката; -Айше, ти деДствена ли си ма? -От де да знам бате, всички идват ибът, никой нищо не казва!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00