Jump to content
rEsPeCtiVe

Какво направи днес по колата си?

Recommended Posts

Вчера донагласих къде да туря дисплея за камерата

IMG_20180503_132057.thumb.jpg.a9e76934762ad947bcc622f9af0612a5.jpg

 

 

Днес сложих отличителните знаци на сектата (табелките под номера, съвсем нови и неизползвани, седят си 10-тина години на тавана)

IMG_20180506_152545_HDR.thumb.jpg.225ea2b0d713812744de2c928442ea5c.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си довърших монтажа на двойната комбинирана светлина мигач + дневна. Резултатът е по-добър от очакванията ми. С малко "направи-си-сам" схема ги направих да светват с малко закъснение (около 10-12 сек.) и да гаснат с 1 минута закъснение след отпадане на контакта. При светване на габарити гаснат мигновено и при спиране на габарити - светват мигновено. 

 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойде ха ми декоративните лайсни за праговете 

IMG_20180314_174736.jpg

IMG_20180507_182851.jpg

IMG_20180507_182912.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 20г. колата получи нов Уолкър. :)

IMG_20180508_183527.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре се е получило.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешен линк, колега @GeorgiD. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали ти прави впечатление, но ми се струва че е кривогледа. 

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменях и свещичките :/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мааалиии много сложно. Все едно е субару това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещичките = осветителните тела във фаровете :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разпънка...

 

20180702_083023.thumb.jpg.05ea84c2657190b1da90729c8fc725e8.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, от куде купи разпънката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтирах си мото-часовник. :)

 

1_20180706_114730.thumb.jpg.f2ef2992c6cea72e862b98b00ba47a51.jpg

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтирах малко светлина :D

IMG_20180726_142255.jpg

IMG_20180726_142259.jpg

IMG_20180726_142315.jpg

IMG_20180726_142317.jpg

IMG_20180726_142323.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих си импровизиран  "стенд",и най-накрая си нагласих фаровете да светят както и където трябва.

DSC_0427.JPG

DSC_0431.JPG

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай поробности за отстоянията на линийте и позиционирането на автомобила,че някъде тарифата стигна 45лв.:blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Изчисленията можеш да си направиш сам.

 

Lights_adjustm.thumb.jpg.ff364088d1fd91ccb6b1f55e8e37dc2b.jpg

1. Намира се хоризонтална площадка с вертикална стена. 
2. Автомобилът се позиционира на разстояние L не по-малко от 5m от стената. 
3. Измерват се разстоянията L, А и H (спрямо центъра на фара). 
4. По формулата се изчислява h. 
5. Върху вертикалната стена с тъмна боя или въглен се разчертават реперите така, както е дaдено на фигурата. 
6. Включват се фаровете на къси светлини. 
7. С помоща на регулировъчните винтове на всеки един от фаровете граничната линия между светлото и тъмното петно на фаровете трябва да съвпадне с така начертаните репери. 
 

 

Редактирано от chavdarbs
  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, JHM написа:

Дай поробности за отстоянията на линийте и позиционирането на автомобила,че някъде тарифата стигна 45лв.:blink:

http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=194971  Това е линка с описанието на колегите от Фиат форума,аз се водих по него.Написано изглежда малко сложно но в действителност не е.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 14 часа, chavdarbs написа:

Изчисленията можеш да си направиш сам.

...
4. По формулата се изчислява h. 

...
7. С помоща на регулировъчните винтове на всеки един от фаровете граничната линия между светлото и тъмното петно на фаровете трябва да съвпадне с така начертаните репери. 
 

 

Предполагам, че никога не си използвал този метод и тази формула, защото е видимо грешна и дава различни резултати в зависимост от разстоянието до стената. Във формулата задължително трябва да присъства наклонът на фаровете, който е даден от производителя. Тук във формулата го няма.

 

Ето пример защо формулата е грешна:

 

Ако фарът на колата е на 50 см височина (H = 0.50) и разстоянието е 5 метра (L = 5), се получава 400 * 0.5 / (0.5 + 5) = 200 / 5.5 = ~36.4, което вероятно е височината в сантиметри (h = 36.4). Значи за 5 метра светлинният сноп пада от 50 до 36.4 см или с 13.6 см, (или с ~2.7 см на всеки метър, т.е. наклон 2.7 %), което е прекалено голям наклон. При такова насочване, на 10-я метър светлината ще е с още 13.6 см надолу, а на 18-я - ще "пада" на пътя. 

 

Ако работим с тази формула и колата не е на 5 метра от стената, а на 10 метра, то резултатът ще е h = 19 и показва, че за 10 метра светлината трябва да падне с 31 см, което е наклон 3.1%. Т.е. пак осветеният участък ще е под 20 метра.

 

Ако отдалечим колата на 20 метра, пък се получава резултат h = ~10 см, което прави наклон от 40 / 20 = 2.0 %.

 

Това вече е противоречие в самата формула, т.е. насочването е променливо и е в зависимост от разстоянието, на което е колата, а не трябва да е така. 

 

Формулата, която трябва да се използва в горния чертеж и включва наклона, даден от производителя, е следната:

 

h = H - {наклон} * L

 

където:

 

h - височината на светлинния сноп от земята, в сантиметри;

H - височина на центъра на фара от земята, в сантиметри;

{наклон} - наклонът на фара, даден от производителя, взема се само числото като стойност (ако е 1.3 %, се използва "1.3")

L - разстояние от фара до стената, в метри.

 

Пример: Ако фарът е на височина 50 см от земята и на 5 метра от стената, при наклон 1.3 %, височината на светлинния сноп трябва да е:

 

h = 50 - 1.3 * 5 = 50 - 6.5 = 43.5 -> около 43-44 см. Ако колата е на 10 метра, h = 37 см. 

 

-------

@zlobar4e, колега, фаровете ти не са насочени правилно, или левият е ниско, или десният е високо. Трябва хоризонталните части на снопа да са на едно ниво и за двата фара, а при теб видимо са на различно. Виж прикачената картикна и т. 7 от описанието на колегата chavdarbs:

 

DSC_0431.JPG.e85c5946a9ce9ffcf94c68ce367bfc69.thumb.JPG.78eeedb2eef8abed7076333718fa85fc.JPG

 

 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod

Винаги ми е правило впечатление, на чисто новите коли (респективно катализатори), че отработените газове миришат на пръднал маймун. :D

И това докато минат няколко десетки хил. км. После миризмата се променя.

Интересно ми е при теб как ще е с новият катализатор.

Чудя се дали това се дължи на катализатора или на друго нещо при новите коли.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ба, и на стотици хиляди пак си е така. Поне комбито първите няколко минути (от студен старт) си е такава вонята. След 5 мин шофиране вече не можеш да разбереш че мотора работи като застанеш до задната броня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, dandilov написа:

Винаги ми е правило впечатление, на чисто новите коли (респективно катализатори), че отработените газове миришат на пръднал маймун. :D

При мен по подобен (неестествен :lol:) начин мирише най-вече около катализатора (при мотора). Предполагам, че все още "обгаря". На изхода на ауспуха надделява миризмата на изгорял безоловен бензин, но има и някаква друга, допълнителна миризма. Няма обаче "воня" при студен старт, както пише Цецо, доколкото мога да надуша  - бързо се дрогирам :lol:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ceco_accord написа:

Поне комбито първите няколко минути (от студен старт) си е такава вонята.

Нямах превид миризмата на ароматни кетони, метони и други такива бензинови миризми, които се отделят при "разработен" катализатор, а една смрад, като на загорена пръдня. Не се сещам как по друг начин да я опиша... Абе... баш на пръднал маймун. :D

Явно катализаторът докато "обгори", но му трябва доста време.

 

@emod

Интересно ми е обаче, какво ще покаже газ-анализаторът.

Преди да бъде монтиран катализатора, меренили са нивата на газовете?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Преди да бъде монтиран катализатора, меренили са нивата на газовете?

По принцип ги измерват на всеки годишен техн. преглед. Над нормите съм, като празният ход е почти на границата на позволеното, но на 2300-2500 об./мин.съм 2 или 3 пъти на нормата (не помня точно).

Пазя обаче ето тази проверка от тест на газанализатор от 15.11.2007 г. (1 г. след като купих колата; все още бе с катализатор).

WP_20180805_001.thumb.jpg.71329074f80838fdb7a56a9cd5d98d06.jpg

 

П.С.

Моля за извинение! Излъгал съм!

Колата е без катализатор на горния тест през 2007 г.

Ето я старата ми тема за спукания изп. колектор - ТУК. На 06.05.2007 г. съм махнал катализатора, видно от темата.

 

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали фара за мъгла отзад е само от лявата страна, а от дясно няма фасунка и пуснати кабели, намерих от автоморга фасунка и комплекта за монтаж. С малко преправяне на пластмасата за монтаж, един кабел и вече свети и от дясно, когато се пуснат фаровете за мъгла. Мисля да сложа по-слаби лампи за габарити и така да светят и четирите фара, защото така много ще заслепява, а за мъгла си имам по средата лед лампата :)

 

IMG_20180812_172912.jpg

IMG_20180813_114932.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

313g8av.jpg

ddpema.jpg

Редактирано от s.s.d.d.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли да имаш проблем с пътните органи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 15.08.2018 г. at 18:15, s.s.d.d. написа:

313g8av.jpg

ddpema.jpg

Колко процента е фолиото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Украсих халогените

20180823_201351.png

Редактирано от Радо82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.08.2018 г. at 19:23, zlobar4e написа:

Колко процента е фолиото?

Не зная, казах най-тъмното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Не зная, казах най-тъмното.
Че разрешено ли е на предните странична стъкла?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @Knoxville, не е съвсем категорично забранено, има някои промени в нормативните документи, които допускат и аз реших да се възползвам:

 

От Закона за движение:

Чл. 105. (в сила от 21.01.2017 г.) (1) Забранява се ограничаване на видимостта през челното, задното и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.

---

(3) (Нова - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм. - ДВ, бр. 9 от 2017 г., в сила от 26.01.2017 г.) Намаляване прозрачността на стъклата по ал. 1 се допуска само в границите на стойностите, определени в Правило № 43 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации.


Извадка от Правило № 43, което може да се види на адрес: 

https://rta.government.bg/images/Image/n_uredba/tipovo-odobrqvane/l/pravilo043.pdf , както и във Вестника на ЕС:
 

8. ИЗПИТВАНИЯ
8.1. С настоящото правило се определят следните изпитвания:

...

8.1.4. Оптични качества
8.1.4.1. Изпитване за светлопропускливост - Целта на това изпитване е да се определи дали нормалната светлопропускливост на безопасните стъкла превишава определена стойност.

8.2.1.1. Безопасното остъкляване се подлага на изпитванията, посочени в следната таблица:

 

Светлопропуск­ливост - приложение A3/9.1

 

Извадка от Приложение А3/9.1:

 

9. ОПТИЧНИ КАЧЕСТВА
9.1. Изпитване на светлопропускливост
9.1.1. Апаратура ...
9.1.2. Методика ...
9.1.3. Индекси на значимост на второстепенните характеристики ...

9.1.4. Тълкуване на резултатите - Нормалната светлопропускливост се измерва в съответствие с точка 9.1.2 от настоящото приложение и резултатите се документират. При предни стъкла тя не трябва да бъде по-малка от 70 %. Изискванията за стъкла, различни от предни стъкла, са определени в приложение 21.

 

------------------------------------

 

Вече идва въпросът: има ли пътната полиция техника, с която да измерва светлопропускливост, знае ли как да я използва?

 

Моята кола е направена цялата с фолио 70 % светлопропускливост и за неопитен човек е много трудно да каже изобщо има ли фолио или просто стъклата са тонирани. Толкова е светло, но пък ефектът е значителен. С по-тъмно, като на колегата по-горе със сигурност е още по-изразен. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...