Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 2.02.2022 in all areas

  1. 4 точки
    Когато човек с вратовръзка за 1000 евро ти обяснява че можеш да живееш с 300 лева, спонтанно ти иди да му затегнеш вратовръзката!!
  2. 3 точки
    Вече стана традиция като има сняг да я катеря по върховете..
  3. 2 точки
    Тези които слагат там каквото им дадат в магазина или взимат масло на промоция от Кауфланд, не ги е грижа за филтъра и той ще е такъв. Колкото е важен филтъра масления толкава е важно и маслото. Важен е също и въздушния на който никой не обръща внимание,а той като не филтрира познай какво става като се смеси с маслото този фин прах. Важно е и горивото,или няма маловажни неща. Но масло филтри ние може да си избираме какви да са,гориво каквото ни насипят на бензиностанцията.
  4. 2 точки
    🇧🇬Българският е универсален език, защото спада към т. нар. аналитични езици - надраснал е падежите, като вместо тях се използват предлози за връзка между думите, съдържа суфикси за определителен член, и е освободен, от към глаголен инфинитив при изразяването на преизказни и несвидетелски действия, притежавайки най-сложната глаголна система, с неповторима конструкция при формирането на бъдеще време. Ето защо, въпреки относителността на човешките слухови вкусове, Българският език е един от най-благозвучните езици на планетата, той е по-силен тоново от всички славянски езици, включително и от руския, който между впрочем, произхожда от българския. Нашите гласни и съгласни съчетания звучат ясно и отчетливо, притежавайки всички основни звукови тонове, ето защо Българският е ясен и силен, и затова, той е един мъжествен език! Това е така, защото Българският език е автохтонен, тоест това е език, който отдавна се е преобразувал от конструкция на синтетичност към аналитичност, еволюирайки, още преди хиляди години, като пътешествието му започва преди възникването на Стара Велика България. Никъде всред народите, с които е бил в съприкосновение, никога той не е претърпявал промяна, а точно обратното. Хиляди години преди Христа, единствено траките са имали аналитична форма на език без падежи, какъвто е, и Българският език, така че тяхната обща, изначална, хронологична и семантична езикова "взаимовръзка", действително е много вероятна. Българският език е прецедент в езикоеволюцията, през историята на човечеството, защото е грандиозна по рода си, езикова, лингвистична, и каузална революция! Наистина, може ли, да се направи заключението, че древните българите са сторили едно от най-големите възможни чудеса на земята? Всички световни езиковедски експерти знаят, че има един единствен фактор, който непоколебимо и абсолютно достоверно дава информация за съдбата на един народ - неговия език! Историческите източници, надписите, археологическите артефакти - всичкото това може да бъде откраднато, фалшифицирано и манипулирано, но не и езика! В Българският език има девет глаголни времена, като той съдържа и единственото в света - "бъдеще, предварително в миналото време", ето пример: "Щял съм бил да ходя". Английският език, за който се твърди, че също има "много" идиоми, - това са устойчиви словосъчетания, които не се променят във времето, в действителност притежава няколко пъти по-малко идиоми, отколкото българския език. Затова, да се знае, да се говори, и да се пише на български език е истинска привилегия, защото като българин или българка, всеки от нас, общува на един от най-красивите и благозвучни езици, който съществува на планетата! /Борислав Ралинов/🇧🇬
  5. 2 точки
    При толкова скрап по пътищата, всички просперират,дори и "пишман" майсторите!
  6. 2 точки
    На контакт свети, на запален мотор не свети. Ако никога не свети е дело на продавача.
  7. 1 точка
    Здравейте, от проченето в интренет разбрах, че Сивик 8, специално 2006г. производтсво, имат някакви сериозни (разбирайте често срещани) проблеми с HFT (Hands Free Telephone) системите си и по специално модула намиращ се закрепен на кората под волана, който контролира bluetooth системата и тази за гласов контрол. Проблема се състои в това, че доста често този модул дефектира и започва да консумира електричество дори и при изгасен двигател. Тока който изтегля е в диапазона 0,20-0,52 A, което смъква и без това малките акумулатори на сивика (45 Ah) за около 5 дни в покой, до 7-8 V, което е крайно недостатъчно дори и за опит за палене. С това се сбъсках и аз, такива ми бяха показанията за консумация още преди да разбера къде всъщност е проблема: Виновникът, както и темата посочва се оказа въпросният HFT модул, който при мен е със следния сериен номер: Ако нямате други проблеми с модула, не си играйте да го разглобявате (по разбираеми причини) Проблемът на този модул е, че явно нещо по чиповете се бъгва и самото устройство не успява да "заспи" както трябва. Тъй като познанията ми не са на такова ниво и допълнително не успях да открия никаква информация в интрнет как би могло да се реши проблема, бърникайки по самата платка (а инямам необходимото оборудване), решението беше да се сложи реле, прекъсващо подаването на захранване към модула при угасен двигател. Един от всичките кабели в буксата, която се включва към модула е с постоянно 12 волтово напрежение, без значение от позицията на ключа и това дали изобщо е поставен. Идеята беше да прекъсна именно него.В чуждата литература го наричат BackUp Power и го обясняват като минималното напрежение, което трябва да поддържа паметта на модула. Не знам какъв му е точния случай, но определено не е това. Автомобила ми изкара седмици на ред с разкачен модул, при което не изгуби информация нито за свързания телефон, нито за въведените контакти. Така че загуба на памет и проблеми с постоянно pair-ване не бива да ви притесняват. Определено друго му е приложението. Въпросният Back Up Power е с оригинален цвят БЯЛ със сиво, който обаче се вижда назад в кожуха, на снимката е Жълт със сиво. Тук трябва да посоча, че при мен цветовете на самия конектор и тези вътре в кожуха се различаваха, явно времето си казва думата. А сега и към самият MOD. Необходимите инструменти и консумативи са: реле (като показаното на снимката), женската букса към релето (не е задължителна, но определено е по-добре, от колкото да връзвате кабелите директно към крачетата на релето), 10 см термошлаух (отново не е задължителен), изолирбанд, макетен нож, малка отверка (помага при разкачането на корите) Първо разбира се разкачате кората под волана, като за целта първо махате малката кора в ляво и развивате един винт, след което внимателно издърпвате напред голямата кора. Внимавайте като махате голямата кора, имате минимум 2 конектора, които трябва да откачите преди да я захвърлите на страни - този на HFT модула, и този към малката интериорна лампичка, осветяваща пространството в шофьорските крака. Разкачената букса на HFT модула изглежда по този ночин. Виновника за цялото това занимание върви по Pin 11 Back Up Power-а, на сминката - кабела долу в ляво: Преди да сте разкачили акумулатора, което е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, понеже ще режите и оголвате кабели, по някой от които върви постоянен ток и не искате да укасите инсталацията, направете следните измервания за да сте сигурни че сте се насочили към правилните кабели: На угасен двигател, дори и без поставен ключ, измерете напрежението идващо по жълтия на снимката (иначе бял) кабел (долу в ляво) - трябва да е постоянен 12V. Ако искате можете да си замерите и другите, при угасен двигател, не би трябвало да имате друг постоянен +. Замерете кафевия кабел на снимката (иначе на вътре в кожуха си е лилав) - на угасен двигател/без ключ трябва да е 0, при контакт или запален двигател трябва де 12V. Чения кабел няма какво да го мерите, там си знаете С тези три кабела ще си имате работа. За да ви е по лесна работата е необходимо малко да махнете кожуха на кабелите. На следващата снимка се вижда и странното преливане на цветовете на кабелите: Схемата, по която ще се работи е следната. Трябва да оголите черния кабел (масата) и да го свържете към краче 85 на релето. Трябва да оголите лилавия кабел (този с напрежение само при контакт) и да го свържете към краче 86 на релето. Трябва да прекъсните белия кабел (Back Up Power-а, този с постоянното напрежение). Кабела, който идва от двигателния отсег връзвате към краче 87 на релето, а този които стърчи от буксата, към краче 30 на релето. Това е цялата философия, направете един тест, преди да затворите всичко по обратния ред. Положението с консумацията след интервенцията трябва да изглежда по следния начин (минуса не го гледайте, боднал съм кабелите на обратно ): Всичкото това нещо струваше около 5 лв. ако не бъркам и отне около 30-40 минути, понеже мерих токовете на всяка стъпка от опасения да не сгафя някъде. Надявам се ако има колеги с подобни "детски болести", темата да им бъде от полза.
  8. 1 точка
    Много добре казано! Качеството на въздушния филтър е не по-малко важо! Бедата тук е финният прах, който е предимно силициев диоксид ( SiO2 ), тоест пясък. Когато постъпи в горивната камера, при температурата на горене там, той се разтопява и след охлаждане става на стъкло. Полепва където падне и причинява още по-големи щети. Освен, че е и силен абразив... А относно масленият филтър, там е много важно качественият филтърен елемент. Да не пропуска по-големи частици от 20 микрона. Колкото по-малки са "микроните" - толкова по-добре. А също и качественото изпълнение на целия филтър. Бай-пас клапанът, противодренажният клапан, работна площ, едновременно и по-голямата пропусквателна способност и т.н, и т.н.
  9. 1 точка
    Тате, какво е да имаш пари? -Лимузини, шампанско, манекенки, барове.. Иванчо. -А какво е да нямаш? -Трамваи, айран, майка ти..
  10. 1 точка
    - Знаете ли кой е любимия актьор на цял Перник? - Голф Лундгрен!
  11. 1 точка
    Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-vsi-sae-5w-40.html Вид и количество: RAVENOL VSI SAE 5W-40 , 1х5L Стойност на поръчката: 47.95*1.9775 = 94.85 лв. Начин на плащане: парите ще бъдат преведени чрез Revolut.
  12. 1 точка
    На повечето хонди, отстрани на таблото (при отворена врата) или вътре в жабката, има гнездо за вкл/изкл посредством контактния ключ. Нещо такова: Примерна тема от Елементските форуми специално -> https://www.elementownersclub.com/threads/passenger-air-bag-on-off-switch.61393/ Ако няма суич, сигурно не може. Ако е по-нова колата (зпадняците пишат след 2007) уж си определя сама според килограмите (дали ще се вкл. или не) В ръководството за експлоатация би трябвало да пише също...
  13. 1 точка
    Линк: https://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html Вид и количество: Honda Synthetic Blend 5W-30 0.946L - 4x0.946L Линк: https://www.ato24.de/en/alco-oilfilter-sp-934.html Вид и количество: Alco Oilfilter SP-934 -1x (може и друг който да става за джаз-2004) Стойност на поръчката: (4*6.49+1*4.81*)1.9775 = 60.85лв. Начин на плащане: - Парите ще бъдат предадени лично Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина
  14. 1 точка
    Линк: https://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html# Вид и количество: HONDA SYNTHETIC BLEND 5W-30 0.946 L 6x0.946L Стойност на поръчката: (6*6.49)*1.9775 = 77.00 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени през Revolut Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина
  15. 1 точка
    Зарязахте ли🍷?
  16. 1 точка
    Клиентът винаги има избор - дали да отиде при познат майстор (но мърляч), или да опита нов (докато и той не стане мърляч), и така - майстори "на всеки километър" - едни загиват, други просперират - еволюцията на Дарвин и естествения подбор.
  17. 1 точка
    Нямаше ли във форума човек, който прави поръчки на части и консумативи от Америка?
  18. 1 точка
    Става въпрос за BG Gumi: https://goo.gl/maps/z7f5HKHc643V38Rg6 Най-лесно става със записване по телефона. И още едни читави момчета за баланс и монтаж на гуми, но май ще се местят скоро: https://goo.gl/maps/uGwqddGEizg9EHhC8 Работят без записване, но страшно бързо и професионално.
  19. 1 точка
    CAD продуктите за проектиране вече неизменно се съпътстват от модули за надеждност и оптимизиране на детайлите от към форма и тегло с цел избягване на излишно презапасяване.За потребителя звучи кофти, но за производителя това е икономия на стотици милиони.Доколкото знам HONDA ползват CATIA.
  20. 1 точка
  21. 1 точка
    Мерси з апредложението, аз също ги търсих по този номер, но от редица магазини ме уверяваха, че фебест са спрели да ги произваждат - явно не съм попаднал на точния магазин Накрая взех тези от поста на колегата смок Вчера най накрая ги сложих и смених и пружините по предложение на майстора. Нещата вече са в норма.
  22. 1 точка
    Здравейте, при мен щяха да паднат гумите от скъсани тампони,и по точно тампоните на амуртесьорите, горе в ботуша. След смяната им колата стана стабилна и спря да хлора.. Смяната седна около 200 лв.
  23. 1 точка
    Днес гледам антифриза на минимума и реших да ида до БТ да купя от там, че ми е близо. Казаха, че имат проблеми с доставките и не се знае кога ще има. Аз не държа да е от там ама не знам какъв точно да купя(синьо-зелен е). Това е по книжка: Edit: поръчах такъв концентрат https://www.ravenol.de/en/properties/empfehlung/honda-ol999-9011
  24. 0 точки
    Тези на Honeywell не са хубави, вътре са с нещо като шперплат, което съм гледал в тубата че се лющи на ръка.
  25. 0 точки
    При всички положения катализатора е вреден за мотора и се явява вид тапа,колкото и да е здрав.Винаги е по-добре да го няма,освен за псевдоекологията.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...