Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 4.09.2023 in all areas

  1. 4 точки
    Относно "нютоните" - оборотите на които те заглъхват б дизела, на бензина там се събуждат. Тоест - зависи кой какво търси от двигателя и като цяло от шофирането. 2.4 не е проблем да се кара лежерно до 3000 об/мин, а който иска повече - има си ВиТЕК. Частите за ремонт са едно, а загуба на време и разправии (включително дирене на читави майстори), както и нерви също са фактори. С 2 думи - карам 2 бензинки на газ.
  2. 2 точки
  3. 2 точки
    Маслото от пробата изглежда като "ново". За това имат заслуги горивото LPG и големият процент извънградско. КТМ не го мисли. При LPG няма конкретна препоръка. Притеснителното в случая е намаляването на нивото по щеката. Ако се убедиш, че двигателят е започнал да го гори - сменяй. Тръгнало е значи. Колкото и добре да изглежда на хартията. Какво си намислил за следващо?
  4. 2 точки
    Здравейте, Трети тест с масло – Amsoil XL 5W30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Amsoil XL 5W30 3) Маслен филтър – Amsoil EA 15K12, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –193 437 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7389 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 89/10; 7) Средна скорост 75 ; 8) Сезон на експлоатация – от 31. 05. 2023; 9) Моточасове – 98 ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 770 литра DS Oil, Shell (България), Knez Petrol (Сърбия), MaxiLine, EDO, M1 Petrol (Унгария), AVIA, AGIP, TOTAL (Германия),Carrefour, Auchan,TOTAL (Франция), Lukoil (BG), EkoPetrol (BG); 11) Kтм = (л.770 / 4.3 л.) ≈ 179;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране 10 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км. Режим - рядко над 4000 об./мин., в Германия, където е разрешено и повечко, като мисля, че имам лек спад 1-2 мм на маслото по щека. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (business laser Xerox). P.S. Явно при реални моточасове Ктм не е много съвпадащ. Вероятно тябва да се прави и корекция при гориво LPG с около 20% и даже тогава пак не е много показателен. Предполагам това е от предимно магистралното каране с голяма средна скорост. Гурутата да се изкажат по този въпрос по възможност.
  5. 2 точки
    Смяна на оригиналните биелни лагери, които са на минимум 340 000км. Голямо благодаря на Фена! Долни вложки по ред на цилиндрите 4-3-2-1: Горни вложки по ред на цилиндрите 4-3-2-1: Обратната им страна: Как ви се виждат? Добре ли са? П.П. ...Ето от къде са високите стойности на олово и мед при анализа на маслото ми от 2021г. https://forums.hondabg.com/topic/113303-faq-4-двигателни-масла-обсъждане-част-четвърта/?do=findComment&comment=1057604727
  6. 1 точка
    Здрасти колега, Да поръчам: https://ato24.de/en/toyota-engine-oil-sae-5w-30-fuel-economy.html Toyota Engine Oil SAE 5W-30 Fuel Economy 1х5L 45.95x2.15=99 лв. Утре ще пусна парите. Поздрави
  7. 1 точка
  8. 1 точка
    Всеки си има своята истина.Това е малко като кокошката и яйцето. Ти сам изброяваш плюсове и минуси. От 2002 съм имал винаги бензинов личен автомобил и служебен дизелов., т.е. имам наблюдения и върху двете. Ако е нов, то дизела има резон. Понеже вероятно ще попаднеш на кола навъртяла много километри( а голяма вероятност и да са връщани) аз бих се притеснявал да взема 13-15 годишен дизел на поне 250 000 км. което в комбинация с калпавата нафта в БГ би смущавало съня ми. При 2 еднакво стари автомобила със същия пробег за мен бензина е далеч по-безпроблемен и дурако устойчив.Нека обаче крайното решение си бъде твое, за да може при проблем да се сърдиш на този дето гледа от огледалото
  9. 1 точка
    Акорда ми беше 2.4 автомат. Не е ли същата като поддръжка?
  10. 1 точка
    Бензин впредвид нафтата която продават. Опцията газово което се изплаща за макс 2 год. Само вземи маслото двиг. двойно по обем при дизела и цена и тн. Тово че цената на колата е доста по-ниска от бензиновите варианти трябва да ти говори нещо.
  11. 1 точка
    Бензинът нямал нютони? Това някаква смешка ли е...
  12. 1 точка
    Категорично бензин. Винаги я има и опцията за газ, ако ти идва скъп бензина като разход и цена. Много по-безпроблемен, по-евтин за поддръжка и по-малко капризен спрямо качеството на горивото. Оня ден от София до Сл.Бряг, Акорда ми изгоря 4.9л/100 км бензин, дори постнах снимка тук.
  13. 1 точка
    Аз лично си предпочитам дизела и не съжалявам за избора си, но това разбира се е чисто субективно. Не бих тръгнал да убеждавам никого. Честно казано не разбрах какъв отговор очакваш. Човек може да реши каква кола предпочита, само ако е пробвал едното и другото. На каква кола ще попаднеш и колко ще се наложи да вложиш в нея зависи само от теб и от късмета ти евентуално (късметът идва при подготвените ). Добре поддържан дизелов мотор спокойно изкарва 350К. Аз съм на 185К с оригинална верига и съединител/маховик без признаци на износване.
  14. 1 точка
    Днес, 03/09/2024 Лукойл Обзор посока Бургас. 12 бара. Стигна ми точно до ЕкоПетрол София Дружба (100 метра преди газстанцията ми изписука ) след яко настъпване от Бургас до София(9,2). На ЕкоПетрол 15 бара твърдят за налягането.
  15. 1 точка
    Ромолеше ми двигателят при около 3500 об./мин., а и с оглед анализа на маслото, стигнахме до извода за биелни лагери. Според Ванката, основните лагери много рядко се износват в голяма степен, а предимно се износват биелните. Имам му пълно доверие и затова смени само биелните. Шийките на коляновия вал не бяха наранени. След смяната, двигателят работи много по-тихо и изчезна "ромоленето" при 3500 об./мин. Потегля много по-леко и по-лесно бих казал.
  16. 1 точка
    Никак, ако верно е на 340к., даже са превЪртали. А защо само биелните? Не вадихте ли коляновия вал и буталата?
  17. 1 точка
    Само биелни лагери, смяна на масло с филтър, антифриз и жилата на ръчната спирачка.
  18. 1 точка
    SSV е звяр! А пък и този път си направил много добра проба, без да разлееш капката. Маслото все още има доста ресурс. Тепърва е заформило краевата зона и започва да насища ядрото. Дифузната зона и тя все още е малка. Може да му направиш едно опресняване, но само с остатъка от Равенол-а. ESP-то не го слагай, че ще рзвалиш хубавата рецептура. При този вариант няма да разберем кога най-накрая (на колко хил. км.) ще насити ядрото. Ако си го прежалил вече, тогава - смяна.
  19. 1 точка
    Капков тест 6 1.RAVENOL SSV 0W30 от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила- 237130км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 13000км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 50 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 20.02.2023 до 31.08.2023г. 8.Мото часове около 260 9.Изразходвано гориво 1190л.газ и 169л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма,разход няма,или минимален около 5 мм от макс на щеката(при студен двиг.). 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен "jakoparts" 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40  16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия Хубаво ядро и палитра от цветове! Единия вариант е смяна, а другия източване на литър и половина с помпа и наливане на свежо равенолче (имам останал ,плюс ESP на мобил)!Повече клоня към първото,защото този двигател,не е каран толкова км.с едно масло.
  20. 1 точка
    маслото се сменя на 40000 км,има и два филтъра които се сменят на 80000 км.
  21. 1 точка
    Още снимки за налягането в газовите колонки не у нас. 1. Carrefour Petrol Station Ormesson , предградие на Париж, Франция 2. AGIP Donaustaufer Str. 316, 93055 Regensburg, Германия 3. Knez Petrol Knez Petrol Požarevac 2, Požarevačka petlja BB, Сърбия В интерес на истината не на всички места имаше манометър на самата колонка, но едва ли наляганията са по-различни според мен.
  22. 1 точка
    Евала на хондаджийте, доста сигурно не са от форума, но за мен си се доказа това, че марката и колата правят шофьорa и винаги ми е по спокойно пред мен или зад мен aкo видя хонда. Има и изключения, но пак карат дори и бързо във рамките на разумното и със акъл, но основно повечето които карат хонди карат разумно със мигачи и по правилник. Сега при ограничение 50 кара със 55 или 60 но това не е чак такъв проблем особено на някой булеварди който е само за хранилките. Аз мисля, че хора които търсят здрава и не толкова чуплива кола искат да стигнат без проблем от точка А до точка Б без някакво екстремно каране ако пътя не позволява. Това е хонда и всеки със който говоря и не е имал или карал кола от марката казва , знам че са здрави, доволeн ли си и т.н. и това са без рискови шофьори, нищо че хонда се свързва със бърза кола. Други марки като , волво , хюндай , нисан , шкода ,мазда, дори такива които са също здрави и надеждни се карат от хора които търсят конфорта и безпроблемното пътуване, но ca малко по скъпи и за поддръжка от масовите шофьори. Проблема е че спортните автомобили , мерцедес , бмв ,и голфаджийте за мен са към тая група, защото много по рядко засичам някой със хонда 200 + коня да я натиска градско, ама голф 1.9 тди 200 коня примерно, опушва на всеки спрял светофар, иска да кара 20 годишна кола да и обръща километражa, но не си дава сметка че тая кола спирачната и система не и е за тия километри. Но това е политиката на тия фирми и това продава , примерно много от младите взимат курсовете и бмв или мерцедеси по 160-170 + коня или голф дори да нямат пари, пак са по често към тези марки, но по евтините и търсят бързо каране така е модерно да била поне 150 коня и така. Иначе скоро имах 2 случaя който пак ми затвърждават, че марката определя манталитета и какво може да се очаква. Излизам от улица за 3 лентов път задължително на дясно, естествено отдясно е със паркирали коли и трябва да се престроя преди кръговото за крайна лява лента ще въртя. Засичам мерцедес, не точно засичане той ме застига аз съм дал мигач преди това и съм във средна лента и карам малко пред него със мигач и със внимание, той кара бавно и почти да го изпреваря той е със предимство ест, защото мислех, че ме пуска почна дa натиска и да блъска и псува. Също от днеска непозната марка кола, само че аз съм на главен път, преди започване на мантинела от черен път отбивка човека излиза и дава мигач,намалям и той ме изчаква и кара пред мен и той със внимание не тръгва, накрая малко преди мантинелата разбра, че го пускам и излезна даде аварийни за това че съм го пуснал. Tук е ползата от къси, дълги, но някой път това поне аз го разбирам като изчакай минавам, също така и пускам те минавай, та за това според сигуацията и пак човек може да се обърка. Смисъл цялата глупост която изписах, не е само дали е скъпа или евтина колата , просто си има определeни марки коли които превличат комплексарите. Да вземат да ги забранят тия марки. Да вземат да ги забранят и на нови шофьори до 80-90 коня коли, първите поне 3 години и ако нямаш нарушения тогава 100 + коня. Ако имаш нарушения първия път за 6 месеца без книжка, при повторно за 2г след това без и така. Ама не им е това целта , ние тука сме дарители , колкото повече млади шофьори, толкова повече пари за катаджийте.
  23. 0 точки
    Ходил Вуте по работа и се прибира от столицата със самолет... От там бил купил едно кутре за дъщеря си, но го домързяло да попълва документи за него... и просто го набутал в панталоните си. Тамън бил на път да се качи в самолета, когато стюардесата блондинка забелязала огромната буца отпред в панталоните му... а Вуте шава, гърчи се... и постоянно си намества "пакета". - Вие добре ли сте? – пита го стюардесата... и подхвърля любопитни погледи към панталона му. - Да, да... но трябва да ви призная нещо... Понеже ме домързя да попълвам формуляри… а тук мъкна един малък дзвер с мен… а бе не ти е работа… Стюардесата се усмихнала съблазнително... и облизала похотливо устните си: - Аха… яснооо... И на "дзвера" явно много му е "тъжно" за вкъщи, а? - изфлиртувала блондинката. - Ами не баш... ама умира да е на свобода... а и да го рошат с пръсти... пък отгоре на всичко и цела сутрин не е пикал.
  24. 0 точки
    Във вторника сутринта идвах от София за Бургас и както се очакваше, моята потрошена и раздрънкана Лада Самара се повреди. Влязох в аварийната лента в очакване някой да ми помогне и след 10 минути срещу мен се появи впечатляващ Mercedes Benz Kompressor със 190 км/ч. В един момент гледам, че момчето с мерцедеса дава на заден ход и се връща към мен. И изведнъж, младежа ми предложи да тегли бедния ми боклук до Бургас. Оставаха ми 162 км още. Аз приех веднага, но го помолих да не кара твърде бързо, в противен случай моят таралясник и аз щяхме да свършим в някой канавка (очевидно). Разбрахме се, че той ще кара бавно, а аз ще му правя къси-дълги всеки път, когато се отплесне и повиши скоростта. След това, мерджанцедесчето започна да ме тегли и когато се отплесваше, аз му премигвах къси - дълги и той намаляше. Всичко си беше наред, докато по едно време не се появи Porsche Carrera GT 2, черно, тонирано, лошо изглеждащо, което плашещо си беше конкуренция на Мерцедеса. Този обаче не му пусна фандък и като даде газ до дупка, по едно време гледам ладичката ми се движе с 90, 100, 110 и като почна да ускорява, превъртя километража и сигурно лепна по едно време 120, 130,150, 190, 210, 240, 260 км/ч!!!! Вече бях се стресирал малко, почувствах се отчаян!!! Давам му къси - дълги като луд, докато тия двамата луди се движеха едновременно почти броня до броня.... По едно време, някъде там минахме покрай полицейска патрулка в близост до един паркинг за тирове. Мамка му, дори не видях радара, който записа внушителните 270 км/ч. Тогава полицаят се обади по радиото на следващия катаджийски пост в посока Бургас. После четох доклада и останах потресен. Полицая е описал дословно и буквално: Внимание! внимание! Двама мъже, единият в сребристосив Mercedes Kompressor, а другият в черно Porsche Carrera GT 2, двамата се гонят по магистралата с над 270 км/ч и момчета... Аз кълна се в майка си, в децата си и в работата си, че зад тях, залепен на по-малко от 2 метра за мерцедеса, хвърчи някакво хлапе с Лада Самара и му пресвятка къси - дълги, за да го пусне да мине!
  25. 0 точки
    Животните наистина предусещат бедствията. Кучето лаеше по жена ми, още докато бяхме гаджета.
  26. 0 точки
    Гинеколог преглежда жена на магарето! -Докторе, появиха ми се някакви точици около слабините! -Мда, мъжът ви да не е дърводелец? -Да, Докторе! -Кажете му да си свали молива от ухото следващият път!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...