Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 28.10.2021 in all areas
-
6 точкиНали сме форум с фенове на японските коли. В Токио живях 9 месеца през 2016г и не спирах да се удивлявам колко хората живеят като част от общество, а не като индивиди. Така и не видях някой да се мръщи за нещо, да се предрежда, да няма време да спре да ти помогне кой влак да хванеш, дори да не знае чужд език. Често работниците в магазини и ресторанти носеха маски, както и в обществения транспорт (който се ползва от всички), за да не разнасят дори грипове и настинки. Сега по време на пандемията - Япония има 126 милиона население - 18 пъти повече от нас и 18 000 смъртни случаи от ковид (с 6000 по-малко от нас). В Япония вече има 77% ваксинирано население - макар да започнаха ваксинацията много по-късно. Ние сме най-просветените и най-разбиращите глобалните конспирации. Единствените с избор от 4 вида ваксини и най-неваксинираните в ЕС. В същото време сме последни по образование, последни по продуктивност, последни по стандарт на живот и първи по умиране. Болниците ни са пълни с хора, които не могат да дишат от маски, от зелени сертификати и от стрес, а не от някакъв измислен вирус. Излиза, че Българите сме по-умни от японците. Не сме пробвали да правим коли, само за това не сме успели да го правим по-добре от тях. Въздъх.
-
5 точкиЗа жалост вирусът зарази на първо място умовете на хората и доведе до смърт на личността на не един и двама.
-
4 точкиПрекрасно написано от доц. Бориславов - образован и ерудиран. Имал съм честта и удоволствието да слушам и чета негови трудове. Особената ситуация, в която беше поставен светът през миналата година заради пандемията от Ковид-19, създаде и някои уникални възможности. Светът сякаш за месеци наред се превърна в лаборатория за различни експерименти и изследвания, не само медицински, но и всякакви други – социални, психологически, технологични, образователни, икономически. Покрай това ситуацията предложи и отлична възможност за изследване на глупостта като специфичен социален феномен. Става дума за съвкупната глупост, която може да произведе една общност. Особено в глобалната мрежа. Не че досега това не е било възможно или че не е правено, но глупостта, и то масовата глупост, в тази екстремна ситуация се изяви някак в чист вид, изглежда като лабораторно получена. Помогна и фактът, че беше тиражирана, дирижирана и менажирана чрез дигитални технологии. Иначе казано, модерният глупак не е обикновен глупак, той е дигитален. Глупостта не е нито нова, нито е особено оригинална тема. Тя е връстница на модерността и макар че Еразъм едва ли е първият, който посяга сериозно към нея, неговата „Възхвала на глупостта“ като че ли е оставила най-трайна следа . Този класически текст от XVI век има множество по-късни интерпретации, а основната му идея – светът е оцелял, защото е бил глупав – не е губила актуалност. Иначе казано, глупостта е двигател на развитието, колкото и парадоксално да звучи това. Впрочем ироничните прозрения на европейския хуманист и днес стоят достоверно. „Глупостта е сила, глупостта е нужна на боговете, глупостта е навсякъде, глупостта прави живота поносим, тя кичи гарван с чужди пера, мъчи се да избели етиопец и прави от мухата слон. Глупостта е лира сама на себе си.” И т.н. Както обобщава един френски автор, изследването на глупостта по същество е изследване на човека. Макар че глупостта е нещо универсално, всяко време произвежда специфични глупости. Случва се и на умни хора. Волтер бил казал, че модата на кафето скоро ще отмине. По същото време Луи XV забранил картофите във Франция, защото се смятало, че разнасят проказа. Понеже с вида си грудките напомняли кожа на прокажен. Едва в годините на Френската революция аптекарят Антоан Пермантие отворил очите на французите за качествата на картофите, а днес по света пържените картофи са познати и като French fries. Макар и вечна, глупостта е нещо, което се развива. Вчерашната глупост не е като днешната. В миналото глупостта е била някак по-лична, присъща на отделния човек. Модерната глупост е по-скоро групова, масова или класова, а постмодерната е глобална. Многобройните определения на глупостта се свеждат в крайна сметка до едно – липса на адекватна преценка. Ковид-с итуацията миналата година изправи света пред такава липса на преценка. И глупостта първо разцъфтя и после избуя. Едва ли е нужно да се изброят всички глупости, които се родиха и разнесоха по света – вирусът е биологично оръжие, 5-G вълните са виновни, ваксините чипират, теорията QAnon, всъщност няма вирус, това е конспирация, белината на малки глътки лекува, маските не пазят и т.н. В тази ситуация глупостта изпъкваше с желанието непременно да предлага преценки. И ги предложи в изобилие. Всъщност модерният глупак не е принципно различен от древния. Разликата е, че модерният е on line. И това го прави могъщ. Социалните медии направиха света плосък и на тази плоскост глупостта някак изпъква. Как работи модерната глупост и как да разпознаем модерния глупак? 1. Глупакът знае. Това е първата му и най-важна особеност. Колкото повече експертите в дадена област имат съмнения в нещо, колебаят се, очакват нови изследвания, емпирични данни и статистика, за да установят едно или друго, толкова повече глупакът знае. Сякаш незнанието на истински знаещите се налива по магически начин под формата на знание в главата на глупака. Според Чехов само глупаците и шарлатаните всичко знаят и всичко разбират и докато умният обича да се учи, глупакът обича да поучава. Покрай Ковид-ситуацията точно тази специфика пролича особено отчетливо. Експертът знае, че има граници на познанието. Глупакът не признава граници, навсякъде е в свои територии. (Йежи Лец) 2. Глупакът знае аргументирано. Това, което глупакът знае, обикновено го е научил от друг глупак. Най-често в мрежата. Интернет и специално социалните мрежи дават интегритет на глупостта, правят я цялостна, монолитна. Модерният глупак е интегрален и добре информиран, поради което често произвежда софистицирана глупост. А това го прави трудно разпознаваем. Той е обществена сила. 3. Глупакът е убеден, че някой постоянно се опитва да го измами. Че светът съществува, за да го мами. И всъщност е прав, макар че не го знае. Светът наистина го мами, но не чрез ваксини с чипове и 5-G технологии или с очевидно измамливото твърдение, че земята е кръгла, а чрез по-перфидни начини. Като му предлага разни идеологии – политически, национални, религиозни, пазарни, глобалистични, джендър и пр. 4. Глупакът обича всичко да му е ясно. Има вкус към категорични и недвусмислени съждения. Работи с клишета, готови мисловни конструкции и фрази. Обича мъдри баналности от типа „времето ще покаже.“, „абе, виж к’во, всичко е до човека“, „жената си е жена“ и т.н. 5. Глупостта е инфекциозна и оцелява чрез мимикрия. Тя мутира. Често приема образа на разума и истината. Обикновено това се постига чрез подходящи интонации и маниерност. Около пандемията и глупости и истини бяха поднасяни еднакво авторитетно от всякакви експерти. Експертната глупост е най-опасна, защото е трудна за разпознаване и може да има тежки последици. Особено в медицината, но не само. 6. Глупостта е неизчерпаем политически ресурс. Ако не беше така, нямаше да има толкова много партии. 7. Пандемията в дигитална социална среда създаде специални условия за процъфтяване глупостта. В мрежата има милиони канали за информация – сайтове, блогове, подкастове, социални мрежи – и всеки се бори за максимално внимание чрез разнообразно съдържание. Когато за дълго време новината е само една и светът е хванат в капана на едно единствено събитие, около което достоверната информация е оскъдна, тези канали изпитват глад, а трябва с нещо да се пълнят всеки ден и тогава са готови като прахосмукачка да засмукват всякакви глупости. Отсъствието на йерархия в социалните медии е истински рай за глупостта. Там една малка глупост поради свързаността в мрежата може да се превърне в ядрена. (Още не е измислена точна дума за този тип реакция. „Постистина“ само отчасти отразява процеса.) 8. Глупакът не пази глупостта за себе си. Споделената глупост е най-сладка. 9. Специфична черта на глупака е, че винаги се опитва да стъпи на килимчето на морала. Това е любимата му поза. Типичен пример беше скорошната батална патардия из социални и други медии за честта на Мария Бакалова, „грубо поругана“ от нейния учител. Една чисто естетическа оценка, професионален разговор беше придърпан на килимчето на морала и там проф. Добчев беше олигавен, линчуван, въргалян в катран и перушина и прострян да съхне на позорния стълб. От мухата стана слон, както би казал Еразъм. Извън същината на разговора остана фактът, че филмът на Саша Барън Коен, с който младата и сигурно талантлива българка блесна в Холивуд, всъщност е твърде пошла бурлеска. Което не пречи да има търговски успех. Моралистът е особено опасен глупак и трябва постоянно да му се напомня, че най-големите престъпления в световната история са извършени заради дълбоко морални каузи. Има различни глупаци: банален глупак (тих и безобиден), звънтящ (излъчва глупост от разстояние), софистициран (говори експертно), глупак с кауза и т.н. Преди няколко години имаше мода разни хора да се заливат с ледена вода пред камера заради някаква кауза. Няколко души пострадаха фатално заради тази глупост. Какво да се прави в свят, който постоянно е склонен да се отдаде на някаква глупост? Как да се борим с глупостта? И трябва ли? По-скоро не. Глупостта е присъща на човека (казано малко а ла Аристотел). В природата няма глупост, там всичко е подчинено на някакъв разум. (Чий точно, не е съвсем ясно, но богословите и квантовите физици имат мнение по темата.) Освен че е присъща на човека, глупостта е човешко право. Има много хора пострадали от глупост, собствена или чужда, но не е известно някой да е бил осъден, защото е глупак. Глупостта не е престъпление, макар че не е и добродетел. Никак даже. Тя може само да бъде отбягвана, когато е разпозната на време.
-
3 точкиhttps://www.honda.ca/recalls/2HKRM3H35FH003497 Направен е ъпдейта за CVT-то. https://vincheck.info/check/report-summary.php?vin=2HKRM3H35FH003497 Пусни си за всеки случай и в някой от платените сайтове за доклад.
-
3 точки#NikiG Сега, да разбираме ли, че всички имащи друг поглед за сегашната мрачна ситуация, сме глупаци...? 🙈🙈🙈🙈😱🤯 Когато ти задаваш въпроси, и искаш ясен отговор, а ти отговарят с лъжи, полуистини, манипулирани статистики, крият се факти и смърт, започват репресии... И, ти започваш сам да търсиш истината- Не смятам, че тези хора сме глупаци! Просто в нас се събужда инстинкта за оцеляване... ( тук в Германия, това лято видях пенсионери с маска и бели ръкавици на улицата-не ги на рекох глупаци, а жертви на тази,, пландемия")
-
2 точкиКолеги, Препоръчвам автосервиз Трансексперт на южната дъга на околовръстното, до кръговото за Герман. Посещавал съм ги няколко пъти за общи ремонти и обслужване на Лексуса и съм много доволен. По принцип работят повече по VAG групата, но не вярвам хондите да ги стреснат. Извършена работа: смяна на масло скоростна кутия, масло диференциал, смяна на пистови ремъци, работа по запалителната система, диагностика на спирачна система, смяна на шарнири и други дребни неща. Хубавото е, че имат и стенд за реглаж, ако правите нещо по окачването. Комуникацията по телефона и на място е много лесна и обикновено минава директно през собственика на сервиза. Заети са доста, но уговорките се спазват точно, а работата се върши с необходимото внимание, професионализъм и най-вече с обратна връзка, което е все по-голяма рядкост при сервизите.
-
2 точкиОт години карам само с ЕКО. ШЕЛ-а го отписах отдавна. Бях му клиент после (сбирахме Ферари колекцията за синковеца), ама като я сбрахме - с радост ги напуснах. Карах години и с ОМВ, ама и там имаше пробиви. Иначе в чужбината е ОК. Наще вериги са франчайз и всяка "козирка" сама си решава как и колко да кръщава. На Марешки заредих 1 път и едвам качих баира с по-предния ми Акорд, та от тогава - никога пак. На "безименни" бензиностанции не зареждам.
-
2 точки@Svetoslav Hristov благодарение на репорта от @dindin забелязах,че колата е само с предно предаване.Не знам дали знаеш и си обърнал внимание. Тоя факт според мен би я направил трудна за продаване в даден момент.
-
2 точкиКолата не е 3та,а 4та генерация и е внос от Канада.Двигателя е с директно впръскване.Аз бих те посъветвал като получиш рамата да я провериш в CARFAX ,Дано там има снимки как е изглеждала когато е внасяна.Може да поискаш и такива от собственика. Да се види дали е била блъскана и поправяна. Пише,че има навигационна система и халогенни фарове,а ни едното от двете няма.Което навежда на мисълта,че може да лъже и за други неща. Липсват добри снимки на таблото и волана, за да преценя какви екстри има или няма реално.
-
2 точкиMобилизацията за постигане на обща цел или простата солидарност в бедствие се преживява като унижение за индивидуалния български ум, веднъж завинаги решил, че в него е съсредоточена всичката гениалност на света. В тази епидемия хора, които едва сричат елементарните начала на културата, се оказаха всезнаещи - по-осведомени от световното научно съзнание. Не можаха да се смирят, някаква убийствена гордост. Това е наистина национално бедствие, защото така потъва българската нация, докато водим пунически войни срещу разума. Това е системна българска неудача. Ние преживяваме провалите с някаква особена страст, с елемент на мазохизъм. Ние сме очаровани от нашия провал, имаме тяга към гражданското сбиване. Ние живеем в този казан на лоши чувства и уникална мнителност с производство на версии за нашия живот, които са смайващо глупави. ... В България няма солидарност, няма общностно чувство. Либералната демокрация не понесе на този народ, той се развали допълнително след 45-те години комунистическа дресировка - това, което се случи сега, е развързване на нагон, на безумството на един с нищо не ограничаван егоцентризъм, в условията на повсеместен мораториум на разума. Тръгнали сме към локдаун, който ще бъде трудно понесен от хора, които не могат да разпределят внимание към реалната същност на това, което става в момента. Трескаво ги вълнува единствено дали могат да нахлуят във фитнес клуб и да беснеят в заведения, наречени нощни клубове и дискотеки. Това се счита за някакво поругание на святото - да посегнеш на това, което кара либерализирания човек да се наслаждава на живота така, както го разбира. Колко добре го е казал д-р Н. Михайлов. А на Вас предлагам да станете добоволци в Ковид отделенията на болниците в градовете ви поне за 1 ден, после пак пишете. Бъдете здрави и разумни!
-
1 точкаАнжело ти като нямаш кода защо рестартираш? Сега като намериш кода по някакъв начин и не се оправи след рестарта виж настройките на скритото меню което се активира като натиснеш стрелката cansel+menu+map,тези три бутона ги задържаш едновременно за 7-10 секунди и се отваря това скрито меню и оттам трябва да прегледаш всички опции дали нещо не е забранено или е off/on. Аз със това скрито меню си активирах GPS compass който следи колата в каква посока се движи и ако примерно слънцето свети само лявата страна на колата,климатика на auto започва по активно да работи в лявата част на купето за да охлади по бързо.
-
1 точкаМммм, докато съм писал има отговор.... Лошо,че няма сервизна история,вижте през търсачката за човека които вади по рама кода за радиото,мисля беше в раздела Акорд. На предишното поколение Акура Рл много се оплакваха от изгубване управлението от волана,но тук звучи наистина като някаква настройка.
-
1 точкаДнес имаше протест на ресторантьори, хотелиери, туроператори и др. срещу мерките и сертификати за влизане. Отварям скоба - мой добър приятел посети Рим, Милано и Сицилия преди седмица. В ИИталия с 80% ваксинирани живота продължава както преди пандемията, почти няма признаци и елементи на "локдаун". Т. нар. туристически и ресторантьорски бизнес работи на високи обороти и всички са доволни. С настъпването на зимния сезон и следващия летен все по-малко чужди туристи ще идват в България заради високата заболеваемост, слабата ваксинация и контрол на спазване на мерките. А и когато техните власти сложат България във висико рисковите дестинации - съвсем ще се откажат. Тогава ще ми е интересно какво ще направят Алибегов и компания? Бих се обзаложил, че сами ще поискат здравни сертификати и затягане на контрола. Успех и бъдете здрави и разумни!
-
1 точка
-
1 точкаЕто една статия на английски за случващата се конспирация, кой как може, нека я прочете, интересна и истинска е: https://www.zerohedge.com/geopolitical/year-zero
-
1 точка
-
1 точкаЗдравейте братя и Сестри- ако има такива ) От известно време се сдобих с мотор..Кат да е, карам си, бръмча си..убивам време и същевременно се разведрявам, че жената и детето ме съсипват!!...Ходя при старите до село и т.н. До онзи ден зареждах винаги от Шел , на колата 100 октана Карера, на мотора 95 В Пауър. . Карам така 1 месец и ми прави лошо впечатление, брей нещо не се изпъва този мотор, няма го този ряз , които имаше когато го взех ( Лукойл 95 ) ,го е карало момчето .. Викам си , тва каквото такова , карам ,карам и си викам я свали свеща и виж какво е положението. Как работи този цилиндър...Свалям аз и бях лекоооо изненадан. Бежаво- жълтеникав цвят, като пепел свеща мокра което е добре, но сместа не ми харесва. Искам керемидено- червена. Не е черна ,но не е и бяла ( О пази Боже) Добре че не са наех да ръчкам карбуратор. Бях си втълпил че дърпа повече въздух и сега е по- студено и оттам светлее и беднее, понеже имах заглъхване.. ..Карам Априлията с масло Motul 800 Factоrу Естер 2Т, едно от най- скъпите и добри... Запитах се Абе може ли този V Пауър ,с неясната добавка вътре да прави тази мизерия, този жълтеникав цвят, прах като сяра и оттам да дава смущения..Я да заредя от Еко 95 обиновенния и да видим. Заредих ,омешах с масло 1 резервоар и газ...Карам 2-3 часа ,бързо бавно, накъсано ...Викам аз ли си внушавам ама моторчето тръгна , няма заглъхване в средните , много по добре и от място като му задам се вдига ....Прибрах се не съм го пипал, викам ще заредя пак до горе и ще изляза извън града да мина 50тина кмра, да видя как е на дълго..Карах, карах нщ общо като с преди ,прибрах се на 95% бях сигурен че е е бензина...карах различен мотор Иии ви предоставям снимков материал..Светлата свещ е с Шел V power 95 и от 2 дни обикновен 95 Еко ...Нз ,може да дава отражение само за двутактовите мотори , тези добавки, но аз лично повече няма заредя оттам....Това ми прилича на Сяра, а с бензина от Еко цвета е такава каквато трябва да работи един перфектен двигател! :)) п.с. Мотора е 2Т не 4Т, мешам аз предварително масло/ бензин ! ( няма маслена помпа)
-
1 точкаНяма да излезнат километрите в БГ, но вероятно ще видиш снимки на която е блъсната.Това не е болка за умиране,но зависи къде и колко. Относно километрите към тези в момента на внасяне добави +30к за 2те години тук и си готов. Тя е на бензин така,че едва ли е навъртял повече.
-
1 точкаЗапочнах да чета темата... 4-те хиляди мъртви от свински грип е фалшива новина. После гледам, писано за внука на Садам Хюсеин и тъпите некадърни американци...Добре, че Садам не е имал петина внуци, че американците направо щяха да избягат от страната на третия ден.Всички избити в двореца, само той останал и задържал 400 командоса.Ама другите в двореца Бил Гейтс ги е изключил от спътник ли, що ли?Или една част от тъпите некадърни американски командоси като са влезли са се изпозастреляли с населяващите двореца и останал само внука да задържа навън останалата част от командосите? И друго нещо. Това ако беше едно време при другаря Живков и СЕСЕСЕРЕ до сега да сте ваксинирани всички и да питате за още и не маски ами противогази щяхте да носите без да смеете да гъкнете камо ли да философствате на теми като микробиология, вирусология и не знам още какви науки, от които всички българи разбират повече от тъпите професори в цял свят.
-
1 точкаhttps://www.facebook.com/100071643516219/videos/466189651400306 Като изгледате това ще разберете че нищо от тогава не се е променило. Системата на глобализация просто става по-рафинирана и апокрифна. Шансът на 1 колония да оцелее и народът и да живее сносно е само ако не засяга ничии интереси, но това в модерния свят е невъзможно, защото всъщност и да нямаме експанзивни намерения, винаги има външни фактори интересуващи се от "нашата паничка". И какъв е парадокса? За да осигуриш на народа си мирно и спокойно благоденствие, трябва да лавираш много умело между противоречащите си негови и чужди интереси. Някой да има рецепта за оцеляване? 14-годишния Мустафа - внук на Садам Хюсеин. Последния, който остава жив в двореца на дядо си след като всички са избити. Момчето успява да задържи в продължение на 6 часа 400 човека от специалните части на САЩ щурмуващи сградата. Убива 14 човека и ранява 75 със своята СВ Драгунов, правейки ги на луди из целия дворец, защото е израснал там и познавал всички тайни проходи. След като свършва патроните се самоубива. Когато откриват трупа му американците не могат да повярват, че са се сражавали само с един човек и той се оказва дете. Робърт Айск от Ню Йорк Таймс пише в статията си за него: "Ако тук имахме такова момче негов паметник щеше да има във всеки град на страната. Героизма му щеше да се помни и след 1000 години и щеше да служи за пример на много поколения подрастващи. " За някои е герой, за други терорист - всичко зависи от това кой и как ще го представи по медиите на "стадото". А медицината е просто новото оръжие за "масово лекуване". https://www.facebook.com/1686465445/videos/10216046110220668
-
1 точкаНай-лесно подправяни,много често колите вървят и с документи от последен преглед но джамбазите ги унищожават ,защо ли. Истината е като се отвори за регулиране на клапаните,виждаш състоянието на веригата,дали е за смяна или не. Но колата е вече при теб.🙂
-
1 точкаНеведоми са пътищата Google-ски. При мен отдавна всичко си идва в inbox-a, може би защото съм си добавил info@hondabg.com към контактите.
-
1 точкаТи не купуваш миналото на колата, а бъдещето и, така че гледай настоящето и състояние. Историята остави на притчите.
-
1 точкаЗдравейте, Колеги! Маслата пристигнаха. Tези, които ще пътуват с куриер, ще ги сортирам и опаковам тази вечер и ще ги изпратя утре, а тези които са за лично получаване може да се взимат. 🙂
-
1 точкаАвтомата карам такъв,поне не знам да има разлика от първо и втора генерация, е добро решение. При мен наистина това беше стъпка с недоверие ,но вече ще карам кола с ръчка ако ми подарят такава. При автомата има много по-голяма вероятност да попаднеш на не разтегната верига,автомата я пази. Има да специфика при избор на автомат,и това са придърпвания и тласъци при смяна на скоростите и удари не трябва да има. Маслото на щеката какъв цвят е кафяво към черно е зле,с розов отенък сменяно е. Проста преди да избереш твоя карай няколко да усетиш за какво иде реч.Има телефон в подписа ми за повече насоки ако искаш. Доста фирми търсят коли по поръчка и така може да видиш как изглежда колата навън,в продажния и вид там,този начин за купуване на кола обмислял ли си го.
-
1 точкаБях петнайсетинагодишен хлапак и учех в стругарски техникум. По-точно – не учех. Бягах от часовете, бях натрупал неизвинени и една камара двойки. Викаха родителите ми в училище, пък аз не им казвах. Един ден директорът ме заплаши, че ако не дойда с баща си, ще ме изключи от училището. Ходех по улицата и се чудех какво да направя. Родителите ми живееха в провинцията, трудно можеха да дойдат. И за какво да идват? За да чуят, че синът им е пред изключване... Изведнъж, както вървях по тротоара, ми хрумна идея. Огледах се наоколо – случайни минувачи. Харесах си един – изглеждаше кротък човек, скромно облечен, на възраст колкото да ми е баща. Спрях го и накратко му описах положението си. Помолих го да дойде с мен при директора като мой родител. Човекът се съгласи. Тръгна с мен към училището. Влязохме при директора и аз го представих – баща ми. Директорът само това чакаше и като отвори една уста: синът ви бяга от час, пуши, има двойки... – Георги е пред изключване! – завърши директорският монолог. „Моят баща“ мълчеше и ме гледаше. Изведнъж се пресегна и ми изплющя страшен шамар. – Ох! – викнах. Не от болка, а от изненада. – Ох ли! – и върху главата ми се посипаха още удари. – Ти докога ще ни ядосваш, бе! – ядно ме шлевеше тоя, уж наглед кротък човек. – Недейте, другарю! – намеси се директорът и почна да ме защитава. – Не го бийте! Той ще се поправи... – Няма да го бия ли! – викна почервенял от яд човекът. – Аз вкъщи ще го пребия! А пък майка му как ще се ядоса! Той ще ѝ разбие здравето! И пак налетя върху ми с шамари. Притеснен, директорът побърза да ни помири и да ни изпрати от кабинета си. Щом излязохме извън училището, човекът се успокои, сякаш нищо не е било. Заведе ме в най-близката гостилница. Поръча ми кебапчета и лимонада, а на себе си – ракия. И ми каза: – Ей, взимай се в ръце! Че втори път няма да идвам в училището... Така се разделихме. Научих само първото му име – Христо. Минаха години. Завърших техникума, почнах работа, излизаха мои карикатури по вестниците, получавах добри пари. Една вечер в някакъв трамвай го видях – човекът, който бе изиграл ролята на мой баща. Обадих му се, той скочи да ме прегръща, като да съм негов син. Веднага ме покани на гости. Заведе ме в малък занемарен апартамент „Софжилфонд“, където живееше под наем с жена си. Нямаха деца. Настаниха ме върху продънен стар диван, той наля ракия, жена му – болнава, отрудена, сложи нещо за ядене. Пихме и приказвахме, а аз през цялото време се въртях на мястото си. От неудобство, пък и една пружина от дивана ме бодеше отдолу. Христо и жена му не ме пускаха да си тръгна и ме разпитваха – като родители, които отдавна не са виждали сина си. Тогава си помислих, че всичко в тоя живот се връща и сега е мой ред да върна жеста – навремето той, случайният човек, беше изиграл ролята на мой баща, сега аз трябваше да съм негов син. Къде да ходя – влязох си в ролята и родителската среща продължи до полунощ, макар пружината на дивана през цялото време да ми убиваше... Като си тръгвах, запомних улицата и номера. На другата сутрин отидох в магазин „Явор“, най-известния мебелен магазин по онова време, и купих един диван – от изложените на витрината. Натоварихме го на камион и дадох на шофьора адреса на бай Христо. – Кажете, че е от сина му – рекох. – Подарък за именния ден... Защото на следващия ден беше Рождество. автор: Михаил Вешим; сборника "Текила на разсъмване
-
1 точкаВсички коли с верига като им доиде времето навън ,защото и там реманта е доста скъп се продяват и идват тук. Сямо ние вярваме че идват по на 175 хил. км. изобщо некарани отвън. Всяка автокъща има номера транзитни и колата може да се кара. Откаже ли бягй тотал щета е. Казва ли може ама една кръгче по булеварда,знае че е разтегната веригата,и тн. Все пак ако свалиш цената и си готав за ремонта верига и може би вал ще я караш дълго.
-
1 точкаИнспектор отишъл в класа на Иванчо и накарал децата да съставят изречение, в което всяка дума да започва с една и съща буква. Станал Драганчо и казва: - Дядо дяла дървени дъсчици! После станал Огнянчо: - Отчето отпя осмо опело! Иванчо вдигнал ръка и започнал: - Когато Кольо Кривия клатеше кака Куна край к*рника, кака Куна казваше: "Клати Кольо, клати! Както калугер клати камбана, както киртак кърти камъни! Какъв кеф, какъв к*р корав като картоф!"
-
1 точкаНякакъв седи пред дюнерджийница и чете менюто: Дюнер - 5 лв. Пържени картофи – 3 лв. Фалафел - 4 лв. Айрян – 2 лв… Чекия – 10 лв. Влиза вътре, а зад щанда стои знойна красавица с тежък вечерен грим, двукилограмови екстеншъни и огромно деколте, което разкрива татуировка „Only god can judge me”. - Коте, ти ли си тази, която прави чекиите? - Аз съм! - отвръща съблазнително тя, докато прехапвайки сочните си устни го мери с поглед. - Супер! А да си измиеш ръцете, щото искам един дюнер....
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00