Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 20.09.2021 in Мнения

  1. 3 точки
    Ми, не видях да е писал нещо "на криво", освен ако автора не го е изтълкувал някак в друга посока. Иначе и аз "повдигнах вежди" относно газта, но автора може да е "газофоб", но и това не обяснява реакцията му. По форумите се пише всякак и би трябвало да си има "1 на ум". Дано е добре - дали ще влезе и отговори - негова воля.
  2. 2 точки
    Има една тънка разлика - автомата на Хонда не е като на повечето автомобили. Досега, на всички Хонда степенни автомати с хидротрансформатор, на които съм рийдвал FM-a пише "на загрят и ЗАГАСЕН двг". СтанА ми чудно, защо на Риджлайн е различно. Обаче си трайкам, защото нямам никаква представа, каква е кутията на Риджлайн и не съм чел факиния манюал.
  3. 2 точки
    Избора на двигателно масло е тема ,която дъвчем постоянно и има много въпроси,на които е трудно да се отговори с две приказки. Пускам тази тема ,за да може всеки от вас да намери сам отговора на въпроса си.Темата не е моя…тя е Ваша.Ще допълвам и коригирам данни и материали по ваше усмотрение,след одобрение от модераторския екип. Двигателното масло е един от най-важните консумативи в ДВГ.Залети сме с информация,реклами,препоръки и съвети от приятели.Нека да не гледаме на маслото като домашна ракия,а да научим малко факти и технически характеристики,които са важни за нашето масло. При проектирането на един двигател,производителят не избира масло,а задава параметри, на които трябва да отговаря съответното масло.Така в процеса на проектиране се изчисляват важни детайли,като материал,повърхност,грапавост,хлабина на сглобка,материал на уплътнение,гарнитура и т.н. Тук основно работят инженерите.След това проекта минава през юристите.Всеки пазар си има своите закони и изисквания,като се взима под внимание околната среда,допустимите отработени газове и категорията на гориво. Готовия вече проект се префасонира за съответния пазар,като с това ролята на определяне на маслото за конкретен двигател е приключило. Тук с главно В ВНИМАНИЕ:Производителя,търговеца,представителя и обслужващия сервиз имат една единствена идея относно новата ви кола:Да изкара Гаранция!!.Никой от гореспоменатите не го е грижа какво се случва след този период с вашия двигател.Това е пазарна политика след 1996 година и всички сме свидетели на това в една или друга сфера.Общо взето най-трудния пазар е японския и американския.Европа е разграден двор и законовите норми и изисквания се спазват само в определени държави,които са над политическите интереси.От тук идва и голямата бъркотия със стандартите ACEA,API и ILSAC.По подразбиране Honda е японска марка е нужно да съблюдаваме японския сертификат ILSAC.С годините изискванията спрямо техниката,околната среда и човека се променят,затова и сертификатите сменят изискванията към маслата.ILSAC GF-3,GF-4,GF-5,скоро и ILSAC GF-6/проекто-сертификат/ казва на съответния производител на масла на какви характеристики трябва да отговаря маслото в съответните граници.Сертификата се защитава от производителя на маслото пред съответната институция по желание на самия производител.Това ,че бренд X няма даден сертификат,не означава автоматично,че маслото не покрива изискванията.Това означава, че Х не иска да има този сертификат или е искал,но не са му го дали…. Да приемем,че ни интересува настоящия GF-5.Двигателя ни е проектиран,когато последно е бил актуален GF-3.Да търсим ли масло с GF-3 или не?Не е необходимо.Със всеки следващ номер изискванията стават все по-тесни и трудни за постигане,така че сме сигурни в едно:GF-5 надвишава GF-4,който също надвишава GF-3. Ако все пак намерим стара туба с масло GF-3 да я ползваме ли?.В никакъв случай.Маслото има срок на годност както всеки един продукт.В зависимост от маслото,начин на съхранение и т.н.Срока е от 2 до 3 години,но има и големи отклонения.След този срок маслото би трябвало да се даде за преработка. В повечето случаи такива масла се пускат на разпродажба за половината от цената си.Продават ги предимно он-лайн магазини,на които не можете да търсите сметка…. Може ли производителя X да произведе днес масло и да защити GF-3.Не, това е невъзможно.Производителя Х трябва да защити актуалния японски сертификат. До тук избора ни на масло се улесни с 50% J.Вече знаем ,че без ILSAC GF-5 имаме проблем със съдържанието на тубата…. Доуточнение, което е много важно:Бренда Х е взел сертификат на маслото си Серия А с вискозитетен индекс 5W-30.Това означава ли ,че същата марка,същата серия с индекс 0W-30 има този сертификат. Не!Сертификат се издава само за конкретно масло и той е изписан на тубата. Сертификата свързан ли е пряко с начина на изработка на маслото? Не - минерално или полусинтетично,хидрокрек или PAO,естер,/Пълна синтетика е нарицателно на нещо несъществуващо на пазара/ маслото трябва да отговаря на изисквания и ако ги покрива получава сертификат. Кой сертификат/одобрение изисква Honda? Honda е част от консорциум на японските автомобилостроители и одобрява стандарта ILSAC. Honda одобрение има само за 2,3 мотора на Acura RDX Turbo-одобрението е Honda HTO-06.Всички модели с електромотор-хибридни двигатели изискват масло GREEN-0W16.Всички дизели с филтър за твърди частици изискват 0W-30 C2.Всички останали бензинови атмосферни мотори са с препоръчителни класове 0W-20 или 5W-20/5W-30/,като 2009 година на конференцията на SAE излезе сервизен бюлетин,в който Jeff Jetter заяви ,че Хонда препоръчва за всички модели в цял свят използването на 0W-20,с изключение на гореупоменатите и спортните автомобили/S2000/,които да останат на 5W-30. Има още едно изключение-двигателя 1,7DTCI,който е на Исузу , но се ползва най-масово в концерна Крайслер-Опел. Тук препоръчанотo масло е свързано с опелски сертификат Dexos 1,2, За който спокойно може да прочете във форума на Опел.. Така…от всички масла на пазара останаха тия с вискозитетен индекс 0W-20 и 5W-20 и сертификат ILSAC GF-5.Те не са много,като изключим оригиналното ни масло имат/нямат едва 20 модела.Ако приемем,че нашия двигател е вече доста износен и има нужда от уплътняване ,за да функционира изобщо,може по усмотрение на личния ви механик да ползвате 5W-30/10W-30 масла имащи същия сертификат ILSAC GF-5.Но …това е ваш личен избор! Колко „тесен“ е сертификата ILSAC GF-5 и каква свобода дава той на производителите на масла?По мое мнение е доста тесен и труден за изпълнение.Като цяло базови масла произвеждат 3 компании,а добавките за масла са също 2-3 модела.Всички останали брендове купуват от тях и бълват бъркочи като си играят със % на химически елементи,като в това няма нищо лошо.Сертификата не указва как да се произведе маслото!Важно е да има съответните характеристики.Тук е момента да видите сводна таблица с подробни характеристики на различни брендове.Няма да коментирам,кое е хубаво и кое не.В общия случай плащаш за това,което получаваш.Мога само да гарантирам,че масло със сертификат ILSAC GF-5,съответно по API SN или SN/RC и подходящия вискозитет няма да навреди на мотора ви и Honda одобрява това! Тук ще ме питате,защо в сервизния център на Хонда ми наливат оригинално масло 5W-40 или Castrol 5W-40. Да отговора е много лесен.Независимо дали на табелата на франчайзинга пише Хонда.Бултрако,Апостолов или Honda-EUROPE……те целят само едно нещо-Печалба.По-късно ще пусна характеристиките на оригиналните ни масла....там не всичко е цветя и рози . Продават едно евтино масло скъпо и амортизират мотора преждевременно,като с това си създават още работа и още печалба….Тяхната гледна точка е друга-Те твърдят ,че се презастраховат,срещу задиране и често навлизане в „червените обороти“ Истината е някъде по средата и Вие ще прецените къде точно…. Само за информация 5W-40 струва 3 пъти по-малко от 0W-20 при едни и същи условия.Говорейки за цени на едро …8 към 22 лв/лт. Аз като потребител искам тук да намеря информация за това ,какво масло да ползвам,за съответния пробег и условия на използване на автомобила си.Нека заедно създадем тази база данни! Темата е заключена и всеки един модератор може да допълва или да коригира. Темата http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=101841&do=findComment&comment=1057467369 за обсъждане на всичко свързано с маслата за Хонда ще бъде отдолу и там всеки може да се изкаже с параметри,документи,характеристики и опит.Всичко ценно и подходящо ще се качва тук...за готово ползване от всички! Публикувам таблица от братския руски форум Oil-club.ru Таблицата е изготвена след огромен труд от колегите начело с администратора Torcon .Линк към оригиналната таблица:http://www.oil-club.ru/forum/topic/24192-svodnaya-tablitca-masel-standarta-api-sn-ilsac-gf-5-0w-20/
  4. 1 точка
    Аз също съм в Армеец, на които Бултрако се водят именно доверен сервиз. Не знам какво значи "официален" сервиз от гледна точка на застрахователя. 35% процента разлика ми изглежда неестествено голяма, ако покритието на клаузите е еднакво като вид щета. Най-важна е застрахователната оценка на автомобила и основен дял в цената има клаузата за кражба/тотал щета. Има немалък бонус за липса на предходни заведени щети. Иначе Бултрако работят със сервиза на Ивеко/Астреко, но така и не можах да получа отзиви за тях. Аз лично съм на експертна оценка и даже в момента съм завел дребни щети, които ми изплатиха коректно. Сервиз мисля да си намеря сам след по-обстойно проучване. P.S. И един съвет: направете си каското МОМЕНТАЛНО при регистрация.
  5. 1 точка
    Здравейте на всички във форума. Искам само да допълня информация за клиренса за crv 1,2, 3 генерация. Евгени от Русе изработва подложки за повдигане и бяхте коментирали за него . Ще ви дам новият му телефон за връзка понеже го е сменил. На този телефон който е написан във форума е вече на друг човек. Телефон за връзка и заявка с момчето е 088 888 9980 - Евгени
  6. 1 точка
    Удивително е как можах да напсувам" удивителната наденица" от рекламата, за удивително кратко време, с удивително повече изрази!
  7. 1 точка
  8. 1 точка
    И аз имах подобен проблем. Почна да свети VSA + други грешки разни. Тогава нямах HDS-a и закачахме един ЕЛМ - един път едно, друг път друго. Накрая се оказа, че ми е заминал регулатора на напрежение. Измери токовете от генератора, за да изключиш подобен проблем. Успех!
  9. 1 точка
    Мдаааа, ако може да се вярва на wiki, кутията е Н5, т.е. добрият стар степенен хидротрансформатор на Хонда. Така че ...
  10. 1 точка
    Ей Ванка качи се на тва Субару и хич не минаваш да ни видиш. Кога успя да навъртиш пък 19 к? !😵
  11. 1 точка
    Здравей, Съжалявам за проблемите които имаш с Акорд-а! Имам подобен Акорд, 2.4 преди фейслифта и съм наблюдавал някои от описаните неща ! Относно акумулатора : Това е доста дразнещ проблем, доста е малък този акумулатор за автомобил с толкова екстри, но според мен или го зареди хубаво или си купи нов. От друга страна хубавото на този акумулатор е, че цената му е към 100 тина лева. Отностно VSA : Светването на VSA може да има пряка връзка със слабият акумулатор. С моят HDS не успях да изтрия грешката, но метода с кламерчето и копчето за изключване на VSA работи безотказно. Мисля, че има линк във форума кои крачета на ОБД буксата се свързват и по нататъшната процедура. Относно "При включена диагностика ту има грешки, ту няма на компютъра" : Колата има ли газова уредба свързана по ОБД ? Относно проблема с отварянето на багажника : Не мога да открия информация дали колата е седан или комби (турър) в описанието. При комбито нещата са по-сложни заради автоматичната врата. Виждам, че хората от Бултрако са диагностицирали с HDS - "Body Electrical" частта, не виждам да има грешки. С тази част на програмата може да се задейства всяка една част на с-мата за отваряне на багажника (опита ми е от комби), не само да се проверява за грешки, което би подсказало дали има дефект в някой механизъм. Имам няколко въпроса които може би ще те насочат в определена посока, искрено се надявам да е правилната : - Ключа работи ли за отключване и заключване ? - Така разбираш дали работи ключа като цяло. - Когато задържиш бутона за отваряне на багажника, червеното диодче на ключа премигва ли ? - Така разбираш дали работи физическото копчето за отваряне на багажника от ключа и дали изпраща сигнал към колата. - Ако отговора на предните два въпроса е "да", то най-вероятно става въпрос за проблем специфичен за отварянето на багажника, а не общ проблем.
  12. 1 точка
    Акумулаторът беше паднал един Понеделник и не можах да запаля, затова ходих да го проверят. Оказа се, че имам утечка от Bluetooth-а, но акумулаторът може да изкара още. Просто трябваше да се зареди. Все пак е Varta на 3 години, 60 Ah (слаган е по-мощен в Германия). Вероятно ще го сменя в някакъв момент все пак, просто изчаквах. VSA и аз бих могъл да го калибрирам по начина с кабелче в пиновете, но ми стана много тъпо, че от Бултрако си тръгнах с неработеща VSA система. Иначе техникът беше свалил от неговата кола (пак Акорд) заключващия механизъм да се пробва и пак при мен не работи, а при него с този от моята кола си работи. Моята кола не е флашвана, но имаше поставена автономна бенз. печка, от което би могло да е тръгнал проблема. Може да има нещо, което по веригите или дори в компютъра да дава лоша връзка, но трябва да се занимава някой, който е много на ясно и има подходящата техника. Затова питам за друг сервиз в София, където биха могли да открият проблема срещу по-разумно заплащане.
  13. 1 точка
    За късане на нерви не знам, но на мен ми лагва докато излиза рекламата, което е по-неприятно. А телефонът не се задъхва често по други места в ОС-а или аппове.
  14. 1 точка
    Факта е факт текло е от там,колко не се знае. За някакви си мл а може и повече долей за да нямаш главоболия. Чакаш ли да се появят шумове това не е Ок. Ако си ти сложили на смяната 1.2л значи има останали 0,800 от втората туба,ако си платил две. Ако е правено в сервиз ,какъв е проблема да ти долеят,тъкмо ще се отсрамят с недоглеждането си.
  15. 1 точка
    Няма какво да се косиш. Развърташ пробката за пълнене и доливаш при необходимост, ако не прокапе при отварянето. И без това по мануалите го дават веднъж годишно да се следят нивата по дифове, кутии, раздатки. Аз винаги преди стягане на пробките слагам уплътнител за резби. Никога не са протичали и на следваща смяна се развиват лесно. Ползвам на Нигрин , от Практикер го взимам.
  16. 1 точка
  17. 1 точка
    Акумулаторът да не сдава багажа? Колата да не е флашвана нещо, тунинг? Ако искаш мога да ти помогна да калибрираме VSA пък дано не се налага повече.
  18. 1 точка
    Докато работех в сервиз си изградих собствено правило - източвам, колко изтече и наливам, колкото трябва, както трябва. Без значение в двг, ск.кутия, диференциал ... Работи, нямам оплаквания. Ама кой да предположи, че си пропуснал RTFM (Read The Fucking Manual).
  19. 1 точка
    Поднасям огромно извинение на всички включили се в темата за превключването!!!! Изказвам и благодарност за постовете Ви!!! В крайна сметка проблема съм го създал аз, воден от незнанието си и не познаването на начина на смяна и последващо замерване на нивото на течност в автоматичната кутия. А, именно: източихме течността, измерихме колко е изтекла и доляхме същото количество. Проверих на "клечката" нивото и видях че е между двете дупчици. С това сметнах задачата за приключена. Да ама не!!! Днес изгледах доста клипове за смяна на течност в автоматична кутия на "риджлайн" и видях къде съм се осрал!!! Нивото след смяна се мери при работещ мотор и селектор в положение "Р". Пък аз го мерих на угасен мотор.... Преди около два часа долях още 400мл. течност и О ЧУДО!!!
  20. 1 точка
    Другия уикенд.
  21. 1 точка
    Капков тест 5 1.Mobil1 5W30 ESP от coxmotorparts.co.uk 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-199300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 9000км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 40/60 6.Средна скорост,около 35км/ч. 7.Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 14.08.2021г. 8.Мото часове около 210 9.Изразходвано гориво 850л.газ и 90л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,6л. 11.Доливане няма,разход 1-2mm от макс на щеката. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване сравнително лек. 15.Предишно масло-Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40  16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне капките са капнати от 1,5-2см). 17.Сушена е 34ч.(така се случи🙂) ,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. Ето и цялата палитра(да си изберете): П.П.-Сори за хаотичността,но беше малко полево!
  22. 1 точка
    Какви времена бяха, а ква стана тя. Сещам се за Ники Лауда, който казваше че по младостта му сексът бил по-безопасен от състезанията, а с времето станало обратното.
  23. 1 точка
    Едно време, хората се връщаха от морето с трипер - сега с ковид.....
  24. 1 точка
    ПРИЯТЕЛЕ, НЕМА СА ПЛАШИТЕ ОТ ВАКСИНАТА! И язе до едно време бех твръдо против да ма чипират! По принцип немам много тайни от Бил Гейтс ама си викам: ако утре фана трипер, ‘що треа да го знае и да оди да ма одумва пред Сорос и Ротшилд...после ше ма разнасат из целото село. Обаче една вечер ми пише Марк Зукърбърг на месинджъра: Сакаш ли да ми предоставиш личните си данни, та да изтегла кредит на твое име и да си купа къща у Крушовица, оти нема къде да си претакам зельето, а па я в замяна ше ти дам да си направиш тест у фейса “къф сос за пица си бил у миналиот живот”. Викам: убуу. И така доде си правех теста са замислих, че ако стрина Стояна догодина земе да коля прасето и хипотетично реши да го заколя на остров Фиджи и още по-хипотетично реши да ма покани... ония от Уйз Еър нема ма пущат у самолета. Или па задето немам ваксина да ма накажат да не моа да имам деца, или още по-лошо да моа да имам деца, ама да станат фенове на Черноломец-Попово. И като скочих като ужилен , .викам на мойта: дигай са да одиме да са чипираме, доде има чипове, че после си е*о мамата. Отидохме.. лекара ми вика: сакаш ли двоен чип, с който да станеш рептил и да живееш 200 го̀дини? И кат са сетих, че след 200 години мое сме останале само я и Лили Иванова му викам: Ба! Ти луд ли си бе? Обикновен чип си сакам! Туриха ни чипове, накараха ни да подпишеме декларация, че ако след две седмици земеме да четеме книгата на Криско и да сакаме да гласуваме за Бойчето Тиквоча, они не носат никва отговорност. Прелетеха нади назе с неколко самолета да ни напръскат с Чемтрейлс, додоха два илюмината да ни просветът и ни пущия да си одиме. Да ви кажа за са сме много доволни. Фащаме Радио Веселина у Испания, имаме HBO без пари и интернета връви сто пъти по-бръже. Гълъб не мое ма насере, щото само доде си помисли да фръкне нади мене и са е изпръжил от 5 джи-то. Само едно а лошото, че са Бил Гейтс ми дава акъл по цел ден по телепатията...па не слагай толко сол у чушките, па не къпи таа мачка с толко врела во̀да, па стига толко - три рикии изпи и събале ше ти гръмне тъпата кратуна. Абе тоа що си не гледа уиндолса, ами са занимава с мене. Баси досадния дедо. Сичко останало е супер! Вече мое ма каните на прасе у сека точка на планета!
  25. 1 точка
    Винаги има и друга по-естетска гледна точка! Просто различни идеи - всекиму своята еротика.
  26. 1 точка
    И моето мнение: 1.Факти- Карам внимателно и винаги спазвам добра дистанция. Голям град, почти без зима. Между 15-20 К на година... Имаме две коли( втората се кара за по 3-5К само градско), за които се грижа аз! Откакто преди 7 години сложих и на двете всесезонни гуми, направо се родих...!!! Спестявам много хамалогия и време да се занимавам със сервиза до нас... Отделно, и всеки път по 50 Евро на кола😉🙈... Екстремни ситуации не съм преживявал, защото не обичам да рискувам... Гумите са качествени и съмнения в тях нямам...! Всеки има право на избор ...........✌☺🍀
  27. 1 точка
    Колега, признавам не изчетох дългото плюене по всесезонките от другите съфорумци. Накратко, моя опит с ЦРВ-3 - карам я от пет години само със всесезонки.. 3 години - 50 хил км Vredestein Quatrac 3, шарката беше разделена на зимна и лятна половина, изядоха се доста на края на третата година, средно поведение през лято, дъжд и зима, не ги препоръчвам.. (разривал съм пъртина със тях – около 50-60 см сняг с лед отдолу и се движех, една от малкото коли на пътя, неразринати пътища изобщо в целия град, жената щеше да ражда..). Бях спрял неподходящо и назад и се вдигна задницата от снега и на кантар, разчиствам с лопатата и пак така.. Като успях да обърна и да се движа напред бях перфектен!!! 2 години - 50 хил км. Goodyear 4 Seasons - добро поведение на сняг (не съм закъсвал), по-добре от калпави зимни гуми дотук. Догодина по това време ще ги сменям с нови всесезонки. Предполагам пак същите,но нова генерация. Уникално поведение на дъжд, на магистралата няма аквапланинг, при един силен дъжд на хемус нямаше кола която кара по-бързо от мен, залепнал си за пътя, при лятно време -също са ок! Считам Гудиъра за по-добрия избор!!! Важно: не вземай калпави всесезонки!!! Вземи маркови, ти все пак спестяваш 100 лв на година (за пролет и есен по 50 лв) само от смяната на гумите. На третата година си напред с 200 лв. Изхарчи тези 200 лв за най-добрите гуми. Споделям мнението за мишлен – не бих ги купил, по-слаби са като консистенция и не издържат на жегите и карането в горещо време, бях ровил доста и затова се спрях на гудиъра. Трудно се намират в БГ за нашия размер, бях ги поръчал с чакане и така. Пропуснах да отбележа, че след втората година завъртам предните и задните гуми. После карам още една година и после плащам 1000 лв и купувам нови гуми. Наистина мисля че на запад е по-хладно и са по подходящи всесезонките от БГ, ама нали затова караме 4х4 коли! Мъката на всесезонките е че се одървят (изпичат, втвърдяват) през летата, и после през зимата им пада функционалността, но засега гудиъра се държи добре! Мисля ще изкара до догодина. И трябва винаги да знаеш как караш и да внимаваш, наличието на хубави гуми няма да те спаси от магарията. Също така гудиъра съм го скъсал от офроуд, не е за тази работа, за дълбока кал не стават и от агресивни камъни се очукват ситните ламелки близо до централния канал. Затова в началото на третата година от експлоатацията, предните минават отзад, а задните които са по-запазени, минават отпред за още една година. Абе май не стана кратко.. нищо дано да е полезно! Поздрав!
  28. 1 точка
    Хубавите всесезонни гуми бият по-нисък клас летни в някои тестове, особено на мокро. Бият и по-нисък клас чисто зимни на сняг. Далеч не са "убиец" и вероятно кола с всесезонни гуми е по-безопасна от колкото твоята с летни в студените месеци, дори да не е било мокро/снежно Но си имат своите недостатъци, силно изразени в това колко дълготрайни са и явно не са подходящи за шофьори, които карат много.
  29. 1 точка
    M+S значи Mud + Snow (кал и сняг), както е писал по-горе и @CARPERA За да може да сложи производителя такъв символ на гумата, значи че трябва да е минала определен тест за сцепление в такива условия. Дали го е преминала заради каучука или заради шарката не е в изискванията на теста. Тоест, няма изискване гумите на този тест да имат определен каучук, но въпреки това често имат по-мека каучукова смес. Символът с трите връхчета и снежинката означава, че гумата е преминала доста по-тежък тест за зимни условия. Гумите с 3те връхчета и снежинката задължително покриват и M+S. Всесезонните гуми със снежинка се очаква да имат доста по-кратък живот в топло време.
  30. 1 точка
  31. 1 точка
    Пратих колега за диагностика в Бултрако ,че му беше далеч да идва при мен.След диагностиката му подхвърлили ,че ГИ е монтиран неправилно и газовите пътищата трябвало да бъдат еднакви... Колеги от Бултрако, обяснявам: Това черничкото горе се води рампа и служи за разпределител.Разстоянието от рампата до дюзите е без значение.Там налягането е константа.От дюзите до всмукателния колектор маркучите са 35мм. и се мерят с шублер преди монтажа. Ако си бяхте направили труда да вдигнете красотния капак,можехте да видите и самите дюзи :).... Че се чувствам професионално засегнат от вашата некомпетентност. За сведение: Обучавам автомонтьори за сервиз Хонда.Издавам сертификат.Курс 5 години ,цена 8000 лв. без ДДС. Обучавам и монтажници на газови уредби специално за Хонда. Курс 6 месеца ,цена 3000 лв . без ДДС+ Сертификат 300 лв. Офертата е съвсем сериозна.Телефона ми е в подписа. С почитания .....
  32. 1 точка
    Таблица за препоръчаните двигателни масла по модели и години https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=1668529716 Таблицата е в процес на попълване,благодарение на Dindin,Pendoc,Veseliq FAQ ЗА ДВИГАТЕЛНИТЕ МАСЛА . Тук се обсъждат всякакви масла Моля за градивни постове! Всяка една комерсиална реклама на определенa марка ще бъде наказвана!
  33. 1 точка
    Въпрос:При толкова различна информация и взаимно-противоречащи се предписания....с какво масло да карам? Отговор:Производителя препоръчва 0W-20 и 5W-20.Това са масла с ниски вискозитети.Те гарантират икономия на гориво.../много малка/,По-лесно запалване/по-нисък вискозитет на студен мотор/,плюс по-малко износване в подгревен режим.Доказано е че 70% от износването е по време на стартиране и подгряване на мотора. По-подходящи за градско каране....5-8 километра на курс. Не са толкова подходящи за каране извънградско при високи скорости,както и за градско във високи обороти...5-7000 об/мин. Ако приемем някакъв среден вариант...препоръчано W-20 за спокойно градско каране и W-40 за нервно каране,високи обороти и скорости.Златната среда е W-30. Въпрос:Тогава как да определим студения температурен индекс 0W,5W,10W...? Отговор.Първия индекс фиксира течливост на маслото при отрицателни температури.Основно е важен за зимата според SAE,Но ако се вгледаме внимателно в характеристиките на група масла ще видим ,че сутрин лятото на 30 градуса външна температура ще запалим при вискозитет 40,50 и съответно 60 cst.Мотора има нужда от 8-10-12 cst.Логично е да изберем най-близкия вискозитет до необходимия....т.е. 0W.или 38-44 cst.Това ни гарантира лесно палене зимата,намалени износване ,бързо загряване и икономия на гориво в процеса на подгряване/градски режим. Въпрос:Стигнахме до извода ,че трябва компромисно да вземем 0W-30.Маслата започващи с 0W са скъпи.Можем ли да направим още един компромис и да купим сравнително евтиния вариант 5W-30? Отговор:Да може....Тук губим предимствата на 0W за сметка на цена и качество на маслото като базово масло. Въпрос:Има ли значение дали имам катализатор или не? Отговор:Има огромно значение.Катализатора изисква наличие на малко сяра и фосфор в маслото.Липсата на катализатор води до по-голяма свобода при избор на масло изобщо. Въпрос:Как да избера масло ако имам катализатор и държа на него? Отговор:Отворете техническите данни на избраното от вас масло и проверете трите величини: Sulphated Ash % < 1.0 Sulphur % < 0,35 Phosphorus ppm 600-800 Voltility loss % <15 TBN mgKOH/g 6,1-8,3 Calcium ppm 1570-2460 Magnesium ppm 6-46 Zinc ppm 766-868 Molybdenum ppm <269 (MODTC) <1000(Mo) Boron ppm <237 Titanium ppm <114 Sodium ppm 5-454 Въпрос:Производителя на маслото ,което съм си избрал не дава данни за количеството фосфор и сяра,но твърди,че става за двигатели с катализатор.Да им вярвам ли? Отговор: НЕ!.По принцип не се показва това ,което трябва да се скрие.Потърсете информация в специализираните форуми за масла,където се правят химически анализи в независими лаборатории.Там няма скрито-покрито. Въпрос:Скъпите масла ..Редлайн,Амсойл и др. имат завишени нива на сяра и фосфор и го декларират.Това значи ли ,че не стават за двигатели с катализатор. Отговор:Рейсинг ориентираните масла и тези в които присъства много PAO или Ester са ориентирани ценово към перформънс приложения,които изключват използването на катализатор.Някои от тези производители споменават това с дребен текст върху тубите си ...или завоалирано с подходящ текст: Примерно RedLine 0W-20 нямат нито един сертификат,но на тубата пише:Recommended for API SN,SM,SL,SJ...и т.н. или Suitable replacement for ILSAC GF-5,API SN,ACEA A5/B5.На български:Маслото ни не отговаря на нито един сертификат от изброените,но може да се ползва на автомобилите за които тези сертификати са препоръчани...Още по-на български:Маслата ни надхвърлят всички изброени сертификати,но не можем/не искаме да ги сертифицираме,заради някой дреболии като катализатори
  34. 0 точки
    Какво пак стана?! @CARPERA всеки път, като започнеш с "извинявам се, но" или подобно включване, се случва нещо лошо. Защо не се придържаш към обичайното ти препращане на човека да ходи до Бранко, независимо казуса?! Както е тръгнало, някой ден ще си говорите и за ония с "хонда форума".
  35. 0 точки
    Чест и почитания CARPERA, но моят житейски път приключи!!! Щеше ми се да мога да допринеса с нещо положително, но не! Останалото е история и Вие някой ден ще си говорите за оня с "Риджлайн" - а. Сбогом!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...