Jump to content

martinhristov

Фен
  • Content Count

    96
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

21 Neutral

1 Follower

About martinhristov

  • Rank
    Civic EJ9
  • Birthday 02/04/1918

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Пол
    Мъжки
  • Място
    /dev/null

Recent Profile Visitors

1737 profile views
  1. Благодаря за отговора ! Относно обезвъздушаването с използване на диагностика...ще го пробвам, имам HDS, идеята е добра ! А при теб имаше ли разградено уплътнение на капачката на резервоара за спирачна течност ? Поздрави, Мартин
  2. Здравейте отново, След доста търсене на главен спирачен цилиндър се оказа, че или трябва да си поръчам от чужбина и ли да търся втора употреба. Този цилиндър който поръчах нов, се оказа, че не става, единствената разлика с моят е в размера на отворите на щуцерите... моите са 14мм, а на този който поръчах бяха 10мм, явно беше за фейслифт-а, всичко останало е еднакво, маркировката 13/16, дори и размера. До сега не бях срещал такива минимални разлики при Хонда, но явно за всичко си има първи път. Та, впуснах се да търся спирачен цилиндър който да ми свърши работа, но се оказа трудна задача, в България могат да ми доставят само този с 10мм отвори, който вече бях купил и не ми върши работа. След известно разсъждаване върху проблема се сетих за това : Какво би накарало уплътнението на тази капачка да се скъса и разшири ? За пръв път виждам това, там няма триене, няма износване, да кажем, че средно тази капачка се отваря 500 пъти в живота на един автомобил, пак не би я износило до такава степен. След малко търсене в гоогле попаднах на това : https://www.cartruckinfo.com/mechanic/brake-fluid-contamination/ https://www.brakebleeder.com/brake-fluid-contamination/ Оказа се, че други хора са срещали този проблем, както е описано в статията и той е свързан с наливане на минерално масло или други петролни продукти, например хидравлична течност в казанчето за спирачките, което може да доведе до разширяване и скъсване на гумените елементи използвани за уплътнения в спирачната система. Може разсъжденията ми да са напълно погрешни, но ще продължавам да търся спирачен цилиндър, след като го сменя, ще разбера дали гумичките в този са "набъбнали", като бъде отворен. Поздрави, Мартин
  3. Благодаря за отговора ! Затова попитах, че този на 2.4 е по-скъп . Сега ги сравних и наистина се различават по захващането си. Както казах, грешката P0141 я нямаше преди да сложим втулката, появи се след поставянето на втулката. Данните от сондата преди поставянето на втулката могат да се видят на картинката от предният ми пост, на мен ми приличат на работеща сонда и неработещ катализатор. Поздрави, Мартин
  4. Здравейте отново, Мисля, че повечето мнения са свързани с проблем в главният спирачен цилиндър, затова го поръчах нов. Когато дойде ще го монтираме и ще дам обратна връзка дали проблемът е решен ! Благодаря ! Поздрави, Мартин
  5. Здравейте, Виждам, че темата е стара, но е точно проблема с който се боря в момента ! Историята е много подобна на описаните в темата, купена кола на старо, след около 100 км път светна P0420 грешка. Реших, че ще трябва да се преборя с тази грешка, но се оказа доста по досадно отколкото си мислех. След доста четене из форуми български и чуждестранни се спрях на варианта с т.н. втукла, non-fouler, defauler, spacer... който в крайна сметка просто отдалечава ламбда сондата от изгорелите газове. Та, купих въпросната втулка от човек в ОЛХ и отидох при моят майстор да я сложи, въпреки, че имах притеснения за това да дали кабелите на ламбда сондата няма да опират в топло защитата около катализатора, но не, оставаха около 10мм между кабелите и топло защитата. Тръгнах си усмихнат и доволен, че съм си решил проблема (заедно с още няколко други...), докато 114 км по-късно не свърна отново MIL индикатора. Та, тогава си помислих, че отново е същата грешка P0420, откачих акумулатора за около 5 мин, запалих колата и MIL отново свети, което ме изненада, при P0420 грешката обикновено изчезваше за около 50 - 60 км шофиране. Просто я оставих да свети защото ми беше леко дотегнало от това... Минаха се няколко дни, закачих най-обикновен ELM327 с блутут и изненада (за мен) грешката е друга P0141, проблем с подгряващият елемент на втората ламбда сонда. Веднага си помислих, че заради поставената втулка кабелите на ламбда сондата са докосвали топлоизолацията около катализатора и просто са се стопили.... След още няколко дни отидох на канал да погледна дали кабелите наистина са се стопили.... не, не са. Ето както стоят нещата накратко : - В момента грешката P0141, дори и да я изтрия се появява след 10 сек отново. Тя се появи 114км след поставянето на втулката. - Данните от сондата са права линия стояща на ниво 1,27 V и не мърда, дори при подаване на газ. Малко ми се струва странно, мисля, че при функциониращ катализатор трябва да стои около 0.5 V, може да греша. - Графика на данните от сондата преди поставянето на втуклата са прикачени към поста ми, колата е топла снемането на данните, изглеждат ми на нефункциониращ катализатор. - Не съм мерил съпротивлението между изводите на нагревателя, почти съм сигурен, че проблема не е с него, защото P0141 се появи веднага след поставянето на втулката. Най-вероятно в края на краищата ще се стигне до поръчване на катализатор от Ebay, някой има ли представа дали има разлика между катализаторите на 2.0 бензин, OEM номера му е : 18160RBAG00 и моят за 2.4 OEM номера му е : 18160RBBG00 ? Всички компетентни мнения които ще помогнат за решаването на проблема са добре дошли. Информация за автомобила: Двигател : K24A3 Рама : CM2 Поздрави, Мартин
  6. Здравейте отново, Благодаря на всички включили се до тук в темата ! Има развитие по проблема, установих кога се появява ! Педала потъва на около 30 % (започва да спира от 30%) от хода си само когато се натиска много плавно, например карате зад друг автомобил и искате да намалите скоростта си, докосвам педала и плавно го натискам надолу, само така потъва. При натискане на педала за спиране до 0 км/ч, педала НЕ потъва, НЕ говоря за т.н. "скачане" върху педала, а за директно натискане без предварително докосване. Да обобщя : - Докосване на педала и плавно натискане - проблема СЕ появява. - Директно натискане без предварително докосване - проблема НЕ се проявява. Още едно наблюдение което направих днес (човека който се возеше с мен го потвърди), когато педала НЕ потъва, колата "дръпва" съвсем леко на ДЯСНО (страна пасажер), когато педала ПОТЪНЕ и го натисна до долу (80%) за да спра до 0 км/ч колата дърпа на ЛЯВО (страна водач). Това също ми се стори странно, нямам обяснение за него. Прикачам снимки на дисковете и накладките си отпред. Както се вижда от снимките накладките имат скосена част отгоре, първо си помислих, че не би трябвало да е така, но след като видях чисто нови накладки разбрах, че е правилно. Спирачките са ATE, ако има някакво значение. Проблема и установеното до тук са трудни за обяснение с текст, затова моля да бъда извинен ако нещо от написаното не става ясно на първо четене ! Разбирам, но спирачките са обезвъдушени вече поне два пъти, човека който ги обезвъздуши е много добър професионалист. При обезвъздушаването бях там, направи го и с вакуум и по обикновенният начин с напомпване на педала. Тази теория с въздуха ми се струва малко вероятна, може да греша, имам пречуствие, че при наличие на въздух в системата ще се случва всеки път, а и в ръководстово на модела не обясняват, че може да остане въздух в ABS модула. При Вас имаше ли разлика, дали натискате плавно педала или не, ако си спомняте ? Поздрави, Мартин
  7. Здравейте отново, Мислех си, че съм решил проблема, но уви, прибързано. Както описах вече, сменихме спирачната течност с нова (Textar) и обезвъздушихме системата, както е описано в ръководството, но проблема си остана. Ето няколко неща които успях да събера като наблюдения и факти : - Проблема никога НЕ се появява ако колата е студена, появява се при по-често използване на спирачките. - Капачката на казанчето за спирачна течност вече е сменена с друга на която уплътнението е в перфектно здраве. - Имам наблюдения, че проблема се появява при по-плавно натискане на спирачките, при по-рязко натискане не съм го забелязал. Това е доста субективно ! - След като се появи проблема и отпусна педала, при следващото натискане всичко е нормално, НЕ става въпрос за помпане, просто за последващо натискане ! - При запален двигател, натискане и задържане на педала, той НЕ потъва. Та, проблема не е в спирачната течност. Следвайки логиката, че за да се придвижи педала в по-долна позиция, спирачната течност трябва да отиде някъде, ме навежда на мисълта, че може да става въпрос за вътрешен "теч" в главният спирачен цилиндър. Другата опция която ми идва на ум е свързана с блока на ABS, но това ми се струва доста малко вероятно, но може и да греша. Поздрави, Мартин
  8. Здравейте отново, Има развитие по проблема ! Оказа се, че спирачните цилиндри които купих от Мегапартс са от десни волани и двата броя, което беше първата спънка която ударихме. Разликата е в това, че тръбите се намират от дясно на цилиндъра, а при мен са отляво, но на външен вид изглеждат еднакво с моят, има обозначение 13/16 или 16/13 не си спомням точно. Та, решихме да разглобим един от двата (тези от Мегапартс) и да проверим дали поне гумичките на Frenkit 120092 стават, но уви, дори не си приличат. След това, решихме да продължим нататък, намерихме от ръководството реда на обезвъздушаване, който е следният : 1 - Предно ляво колело (водач) 2 - Предно дясно колело (пасажер) 3 - Задно дясно колело (пасажер) 4 - Задно ляво колело (водач) Измихме добре казанчето и наляхме новата течност, обезвъздушихме и педала се чуства много по стегнат от преди, покарах 20 км, проблема не се е появявал, ако се появи пак, ще споделя. Интересно се оказа, че само една от пробките за обезвъздушаване имаше предпазна капачка (отпред отляво), останалите три липсваха. Та, това ни наведе на мисълта, че ако някой забрави да сложи тези капачки, може и да не е обезвъздушил спирачната система както трябва, но това са само предположения... Ако някой попадне на тази тема или има същият проблем : - За помпа Bosch 13/16 или 16/13, ремонтен комплект на Frenkit с номер 120092 НЕ става ! Въпреки, че го пише в техният сайт. - Главният спирачен цилиндър ИМА значение дали е от кола с десен или ляв волан ! Поздрави, Мартин
  9. Благодаря за предложението, оценявам го ! Нямам компютър с COM в момента, ще поръчам този кабел който споделих, тъкмо ще отворя кутийката и ще разберем какво има вътре ! Поздрави, Мартин
  10. Здравейте, Имах подобен проблем с грешки в VSA и ABS системите. Тук има процедура за изтриване на грешките от ABS и VSA. Първо се изтриват грешките от ABS с натискане на спирачният педал, после се изтриват грешките за VSA с използването на VSA бутона. Трябва да бъдете бързи, ако не стане от първият път, може да се наложи да го повторите процедурата докато не изгаснат лампите на ABS и VSA. Процедурата може да извършите на място, без работещ двигател. При светване и на трите лампи ABS,VSA и (!), най-вероятно проблема е свързан със самата ABS система. VSA системата има зависимост от ABS, затова при наличие на проблем с ABS системата, VSA също бива изключван. Гореспоменатата процедура с изтриване на грешките най-вероятно няма да реши проблема Ви, но ще премахне останалите грешки които са трупани с времето и ще Ви даде представа за същинският проблем. За прочитане на грешките от ABS системата, може да познатият метод с кламера описан в линка който споделих. Накратко : 1. Триете ABS и VSA грешките с описаната процедура. 2. Лампите изгасват. 3. Покарвате колата малко, лампите пак светват, ако не светнат повече...точка 4 отпада. 4. Проверявате грешката с кламер (бройте миганията на ABS лампата). Поздрави, Мартин
  11. Здравейте, Благодаря за съвета и информацията, ще имам предвид това което казвате. Успях да намеря кабел на цена от 40лв., та мисля, че не си заслужава мъките да си правя собствен кабел, както си мислех в началото, просто ще го поръчам. Поздрави, Мартин
  12. Здравейте, благодаря за отговора ! Не съм сигурен, че ще стане с моят FTDI FT232BL. Изглежда, че К line работи с +12 V за логическа "1" и земя за логическа "0", а моят FTDI работи с TTL стойности, демект +5V за логическа "1" и земя за логическа "0". Разгледах няколко схеми с моят FTDI, изглежда, че хората слагат L9637 след FTDI чипа, за преобразвуване на нивата. Може да греша за това ! Поздрави, Мартин
  13. Здравейте, Благодаря за съветите, помогнахте ми неимоверно много ! Спокойна вечер и на Вас. Поздрави, Мартин
  14. Благодаря за отговора ! Благодаря за отговора, приемам го с най-добри чуства от моя страна ! Целта заради, която съм се хванал с това е, че искам да накарам ГИ да трие грешка P0420 от бензиновото ЕКУ и евентуално да намаля интензитета на светене на бутона за превкючване от бензин на газ. Относно ръководството, прочетох това, надявам се да ми е от помощ, но както споделих и в началото, никога не съм се сбъсквал с ГИ, затова съм напълно начинаещ. Щом кабела е с К линия, ще трябва да си купя друг кабел тогава, моят FTDI(FT232BL) чип няма да стане. Поздрави, Мартин
  15. Здравейте, Благодаря за отговора ! С какво е по различен кабела за BRC/Zavoli от останалите кабели ? Всичката информация която намирам в интернет сочи, че съдържа най-обикновен FTDI чип USB до TTL 5V. Да, напълно начинаещ съм. С какво е по-сложна от останлите газови инжекционни, може ли повече детайли, какво имате предвид ? Поздрави, Мартин
×
×
  • Create New...