Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 4.11.2020 in all areas

  1. 4 точки
    Здравей и Добре дошъл @кърпел, Соченият от теб Pentadecane, 7-methylene... се използва като база основно от Castrol. Аз лично нямам представа дали и какви точно предимства би могъл да има (като база). В случай, че все пак представлява интерес за теб, най-доброто описание, на което съм попадал е това: Цитат "It is an alkane (saturated CnH2n+2) and alkene (unsaturated CnH2n) combination of higher carbon chain penta-decANE (C15H32) and tetra-decENE (C14H28). They are monomers derived from ethylene, which is the feedstock used to produce PAO. Usually you see decene/ane and dodecene/ane as the PAO molecule, which is C10 and C12, respectively. Penta and Tetra are just longer carbon chain (which I think means higher viscosity?) derivations". Източник: BITOG Съдейки по горния цитат и газовата му хроматограма в дадения от теб линк, би следвало Pentadecane, 7-methylene.... да е "по-високо вискозна база" от Dec-1-ene, homopolymer-а (C10H20), поради по-дългата му верига (C15H32). Като цяло, тези данни с нищо не ти помагат, за да можеш да направиш заключение дали използването на Pentadecane, 7-methylene... дава някакво преимущество на "незнайното" дизелово масло, на което е база. Важна е единствено цялостната композиция на маслото (бази+пакет добавки+ноу хау). Базата не е решаваща. Без пакета добавки тя (базата, пък било и най-добрата) е нищо. От изключително/основно/най-важо значение е съжителството на всички компоненти на завършения краен продукт. Не бива и не може да се правят изводи, базирани само на един или няколко от тях. Поздрави!
  2. 3 точки
    Колега, признавам не изчетох дългото плюене по всесезонките от другите съфорумци. Накратко, моя опит с ЦРВ-3 - карам я от пет години само със всесезонки.. 3 години - 50 хил км Vredestein Quatrac 3, шарката беше разделена на зимна и лятна половина, изядоха се доста на края на третата година, средно поведение през лято, дъжд и зима, не ги препоръчвам.. (разривал съм пъртина със тях – около 50-60 см сняг с лед отдолу и се движех, една от малкото коли на пътя, неразринати пътища изобщо в целия град, жената щеше да ражда..). Бях спрял неподходящо и назад и се вдигна задницата от снега и на кантар, разчиствам с лопатата и пак така.. Като успях да обърна и да се движа напред бях перфектен!!! 2 години - 50 хил км. Goodyear 4 Seasons - добро поведение на сняг (не съм закъсвал), по-добре от калпави зимни гуми дотук. Догодина по това време ще ги сменям с нови всесезонки. Предполагам пак същите,но нова генерация. Уникално поведение на дъжд, на магистралата няма аквапланинг, при един силен дъжд на хемус нямаше кола която кара по-бързо от мен, залепнал си за пътя, при лятно време -също са ок! Считам Гудиъра за по-добрия избор!!! Важно: не вземай калпави всесезонки!!! Вземи маркови, ти все пак спестяваш 100 лв на година (за пролет и есен по 50 лв) само от смяната на гумите. На третата година си напред с 200 лв. Изхарчи тези 200 лв за най-добрите гуми. Споделям мнението за мишлен – не бих ги купил, по-слаби са като консистенция и не издържат на жегите и карането в горещо време, бях ровил доста и затова се спрях на гудиъра. Трудно се намират в БГ за нашия размер, бях ги поръчал с чакане и така. Пропуснах да отбележа, че след втората година завъртам предните и задните гуми. После карам още една година и после плащам 1000 лв и купувам нови гуми. Наистина мисля че на запад е по-хладно и са по подходящи всесезонките от БГ, ама нали затова караме 4х4 коли! Мъката на всесезонките е че се одървят (изпичат, втвърдяват) през летата, и после през зимата им пада функционалността, но засега гудиъра се държи добре! Мисля ще изкара до догодина. И трябва винаги да знаеш как караш и да внимаваш, наличието на хубави гуми няма да те спаси от магарията. Също така гудиъра съм го скъсал от офроуд, не е за тази работа, за дълбока кал не стават и от агресивни камъни се очукват ситните ламелки близо до централния канал. Затова в началото на третата година от експлоатацията, предните минават отзад, а задните които са по-запазени, минават отпред за още една година. Абе май не стана кратко.. нищо дано да е полезно! Поздрав!
  3. 2 точки
    Колега, новите независимо от добрите ревюта не бих си ги купил. Може би е пресилено, ама подозирам, че са неподходящи за нашите географски ширини (шарката доста прилича, ако и консистенцията е подобна, ба_ти Про-то). Ако направят тест 20 хил. км. с температура на асфалта от 50-55 градуса и държат на нашите пътища през лято и зима бих се навил да ги взема, ама не вярвам. Представянето на гудиъра през зимата засега е като на зимна гума над средния клас. Предполагам всички всесезонки, като нови са качествени. Истинският тест е да задържат представянето си примерно на третата зима и лято. Това е истинският тест, а не да ми мерят тест на спирачен път на мокро и сухо и други тестове, които са валидни за нова гума, сложена днес и тествана в стерилни условия заради самия тест. Всесезонките в БГ са в тежка експлоатация, ако шарката остане цяла това е теста! Не искаме да хвърчат парцали от гумите като на формула 1, нали? Не купуваме всесезонки за 1 година, нали? Представяне във времето му е майката! Успех на колегата с избора! Не забравяйте шума - хондите са си шумнички, моята е обезшумена откъм мотора но откъм околен шум не особено качествено. По-шумна гума се чува повече. Между 69 и 72 dB шум е 2 пъти по-силен по мощност шум в купето на една гума в сравнение с друга. Аз бих взел премиум всесезонки отколкото средняци зимни и летни поотделно. Представянето е същото, общия разход е поне 40% надолу, нямаш смяна и баланс - пролет/есен или закупуване на джанти по 300 лв бройката.. И все пак, колко да я караш тази кола - 5-6 години и друг да я мисли, ти мислиш новата.
  4. 2 точки
    Вярно малко е по-скъпо от литър зехтин, но съм сигурен , че на някой ще му е интересно.
  5. 2 точки
    Здравейте уважаеми Хонда фенове. Аз не съм от Вашата "партия", но виждам, че тук има доста хора на висока ниво, разбиращи от моторни масла. И така, ровейки и четейки из нета, случайно попаднах на една компания (няма да правим реклама), която използва 30- 40% PAO по MSDS за определени (две) масла от своята продукция при един и същи вискозитет SAE ?W??. Това което ме изуми е, че въпреки, че и двете масла имат ACEA C? (еднакво) и както знаем според ACEA не трябва да има разделяне на маслата за бензинови или дизелови двигатели, то тази компания дава като информация следното: Първото масло за съвременни бензинови двигатели, където за PAO, използват: Dec-1-ene, homopolymer, hydrogenated CAS:68037-01-4 EC:500-183-1 https://www.chemsrc.com/en/Spectral/68037-01-4_88847.html Второто масло за съвременни дизелови двигатели, където за PAO, използват: Pentadecane, 7-methylene mixed with 1- tetradecene, dimers and trimer, hydrogenated CAS: 1000172-11-1 EC:700-184-9 https://www.chemsrc.com/en/Spectral/1000172-11-1_1189185.html Такъв вид PAO май не съм срещал в MSDS на други масла, от който и да е производител или блендер. На нашият пазар горе долу второто масло е с 3-4 лв. по- скъпо от първото за 1л. И така, дали според Вас в действителност Pentadecane, 7-methylene mixed with 1- tetradecene, dimers and trimer, hydrogenated CAS: 1000172-11-1 EC:700-184-9 има някакво предимство при използването му в дизелови двигатели?
  6. 2 точки
    В допълнение към @frizzante да добавя и ,че радара ти е в емблемата отпред на решетката.Поглеждай я от време на време да не е прекалено зацапана,въпреки ,че колата ще те информира. За безопасност опитай няколко пъти да изпреварваш при пуснат ACC, за да свикнеш. Имай предвид, че когато колата пред теб влезе в обсега на радара и ти я застигаш твоята почва да намаля и ти убива скороста за изпреварване.Трябва да подадеш газ, за да елиминираш спирането или да заходиш за изпреварване по-рано преди радара да е засякъл колата пред теб. Поздрави
  7. 1 точка
    Намира се в гр. Златица. Цената и е 5900лв. Номер за контакт 0882800890.
  8. 1 точка
    Всичко е точно получих си поръчката, за което благодаря на Атанас
  9. 1 точка
    Здравей,моята поръчка е следната: Линк: https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1.html Вид и количество : Honda ATF DW-1 1х4л Стойност на поръчката: 54.56 Евро / 106,98лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - чрез куриер*
  10. 1 точка
  11. 1 точка
    Буташ Седалките, Махаш кората на вратата и трябва да можеш да видиш лостчето за отваряне. Последно съм го правил преди 4-5 години и за това не помня как е точно.
  12. 1 точка
    Слагам ти един плюс за компенсация да спре дърленето.Сега ще чакаме снега ама я дойде я не.
  13. 1 точка
    Понеже съм пробвал и китайски с годините та мога да дам инфо. На италианката бях купил нови китайски, че ги бяха нахвалили от офроуд форума. Наистина бяха добри първата година, 2-рата спорно а 3-тата ( миналата година ) колата се усещаше все едно бях на ледена пързалка. Като сметнем, че дота им беше 1 година назад, общо бяха вече на 4 години. Въртях се в София на изчистен път и при смяната сега този сезон ги изхвърлих. Тази година взех 4 Bridgestone-a, защо? Защото на Сивика са също Bridgestone но с ДОТ 2016 или 2017 година, НО се държат все едно са сложени вчера с ДОТ 2020. Това за мен е основната разлика между китайските и премиум гумите. Като теглиш чертата, особено в по-малките размери, разликата специално при мен е много малка в цената на премиум клас и нисък клас - bridgestone/vredestain/goodyear около 100-110лв, нисък клас 70-75лв за брой. За 4 гуми от 100 до 120лв разлика не мисля, че е нещо непосилно като ще се карат и години наред. Проблемът е за по-големите размери, че там вече е горе долу 100лв на гума разликата в цената и може да се мисли за среден към висок клас ако човек на момента няма възможност да вземе 4 премиума. За мен китайчето е огромен компромис. Сигурно има добри китайски гуми но аз лично 2-ри път надали ще купя такива. По-добре да търся 2-ра ръка премиум но китайче, не благодаря.
  14. 1 точка
    В кръга на шегата ако смениш пловдивския с пернишки номер,та ти имаш най-бързата кола.Защо ти е друга?! Дизел и бензин е безкрайна тема и всеки си има виждания. Аз винаги карам служебни коли на дизел, но купувам за лични- бензин. Ти ще си решиш. Искам да ти дам моите наблюдения относно разхода. Колата ми не е Акорд ,а CR-V 4,но мотора е R20.Автомат. Относно градското ,зависи какви разстояния и какви преходи правиш, т.е. много зависи колата топла или студена е ,а също и наклона на терена въпреки,че Пловдив е равнинен, за разлика от Стара Загора. Няколко примера за градско: 1.Колата е студена. Паля и минавам 2 км по нагорнище. Разход 17-18. Ако съм карал преди това разхода ще падне на 12. 2.Колата е студена.Паля и прекосявам целия град около 11 км почти хоризонтален релеф.Разход 7,5-8.Ако е топла ще падне на 7. Междуградско : 1.Стара Загора -Созопол .4 човека багаж,магистрала(почти хоризонтален релеф) скорост около 130-140 .Разход 8,8 2.Стара Загора -Банско -Стара Загора.4 човека багаж,магистрала,междуградски пътища.Доста изкачвания и спускания.Нормална скорост съгласно ограниченията.Разход 9,0. 3.Стара Загора -Сливен-Стара Загора.4 човека без багаж.Изцяло междуградски път,хоризонтален релеф.Скорост 80-90.Разход 6. Акорда е по-лек и теоретично това би се отразило добре на разхода. Та относно разхода факторите за мен са: 1.На какви разстояния се кара колата? 2.Какъв е релефа? 3.Каква е скороста? 4.Колко са пасажерите и багажа 5.Стила на каране 6.Вида на скоростната кутия 7.други по-маловажни. Желая ти успех!
  15. 1 точка
    Абсолютно невярно е това мнение, а професора просто е потвърдил казаното в пост 13 от мен и после е цитирал Бранко от една тема преди две години. Даже и минус ми е сложил от злоба. Що се отнася до Pirelli аз така купих колата и съм минал над 40хкм, доволен съм много но лятото само в България свиркат в завой. Невероятно как лятото се изпича само контактната площ а зимата е мека и загрява бързо.
  16. 1 точка
    В Сопот е един от големите вносители на китайски гуми и ми е приятел. Доста хора ги предпочитат и не съм чул да се оплакват. Е, аз още не съм ги пробвал, но никога не е късно. Иначе, става ми весело, когато някой почне да ни убеждава колко хубави били скъпите гуми. Ами, карайте си ги. Те и скъпите коли са хубави, ама...
  17. 1 точка
    #JHM Спомних си за лафа от казармата: ,,По-добре дъщеря к*рва, отколкото син ефрейтор!" .Та така, и за кастрола... Те са един от главният виновник за десетките хиляди счупени TSI-мотори на VW( има направено научно разследване за причините, даже..)... И най-фалшифицироното масло в BG...! Аз за нищо на света, не бих си налял това в колата, след всичко научено за тази марка...🙈🤓😄☺✌
  18. 1 точка
    Ако ти кажа че може да очакваш счупен датчик на задно дясно колело, друг колега ти каже че е скъсан кабела на датчика на предно ляво, и ако се изредим 15 човека да гадаем и предполагаме все реално възможни причини колко ще ти помогнем? Надявам се сега разбираш че все пак се опитвам да ти помогна! диагностиката е единствения път към правилната насока, иначе предположения бол. Аз лично не разполагам с диагностика за Хонда, бих ти помогнал директно и веднага.
  19. 1 точка
    Ъпдейт – малко горчив, но надявам се полезен. Реших в крайна сметка да пратя обратно катализатора и да си искам парите. След като поиска копие на газ анализа проадвачът каза, че ще го тестват за дефект и когато установят такъв ще ми върнат парите. Пристигна при него катализатора и каза, че всъщност ще го пращат на производителя да го тества. Срокът бил 4 седмици. Минаха 4 седмици и вече не ми отговарят на съобщенията. Явно съм изпуснал и ибейските срокове и не мога да се свържа дори с тях, за да коментираме случая. Та не препоръчвам да купувате от първия продавач – некоректен е. Новият кат пътува сега от Германия.
  20. 1 точка
    Не се занимавай с горивния филтър, ще ти надживее колата. Накладки предни АТЕ, задни каквото сложиш. Биалетки отново каквото намериш, все изкарат по 20-30к без проблем, няя смисъл да се хвърлят пари за марки, неоправдано е. С тампони, едва ли ще имаш проблеми, освен с тия на стаб. щангата, хората вземат оригинални, има заместители на фебест и ?ямато? , другия вариант е да сложиш подложки върху старите и да забрайш за всичко, най-вече за даването на пари. Може да имаш проблем и с горния носач, тампоните и шарнира, отново фебест са едни добри заместители, аз лично си ги смених преди бая км, още не са мръднали, 35лв бройката. За долен шарнир с две ръце за CTR като марка, не е мръднал, смених един брой, возя още един в колата от 3 години вече.
  21. 0 точки
    Видяло кучето боабаб за първи път и рекло: -Господи, това е неопикуемо!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...