Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 6.01.2020 in all areas
-
5 точкиЩе си позволя да си пусна един списък с маслата и вискозитетите които аз ползвам от продуктите на YACCO , Няма правя шарени таблици , няма взема и в предвид кои какво и къде е писал . Които иска нека си сравнява спецификацийте на това което съм посочил с други марки и да си кара . Свел съм си изборите до 3 макс 4 вида масло . Ще пиша за най масовия автопарк в Бг за останалите си има онлайн съветници по въпроса . Ще помоля кои не му отърва това което съм писал да не се съобразява с мен. ! Старите мотори като А серия , първата Б серия и Д серия до към 1991 година vx500 10w40 vx600 5w40 LUBE0 5w30 Б16/18 1989-2000 сивик vx600 5w40 GALAXIE GT 5W50 GALAXIE GT 10w60 - при каране на писта D серийте до 2000 vx500 10w40 В случай че клиента е твърдо решен vx600 5w40 LUBE0 5w30 LUBE GDI 5w30 GALAXIE GT 5w50 /10w60 за писта F18/20 прелюд акорд vx500 10w40 В случай че клиента е твърдо решен vx600 5w40 LUBE0 5w30 GALAXIE GT 5W50 според приложението на колата /мотора Д серия и L Серия след 2000г vx 600 5w40 (в случай че клиента е твърдо решен за L ) LUBE 0 5w30 LUBE GDI 5w30 R серия 18/20 LUBE 0 5W30 VX 1500 0W30 VX 1000 LL 0W40 VX 1000 FAP 5W40 k20 - малкия до 160 коня LUBE GDI 5w30 - Крайно препоръчително за мотори в кондиция . LUBE0 5w30 Vx600 5w40 K24 VX 1500 0W30 VX 1000 LL 0W40 Лична препоръка N22 дизел LUBE DE 0w30 за мотори с и без дпф VX 1500 0W30 за мотори без дпф LUBE 0 5w30 за мотори с и без дпф LUBE P 5w30 за мотори с и без дпф К20 тайР VX 1000 LL 0W40 GALAXIE GT 5W50 според приложението на колата /мотора
-
3 точкиЗа всички, които се чувстват объркани или нещо от темата не им е ясно е най-добре да се ползват препоръките от каталозите на производителите на масло.
-
3 точкиСъгласен съм с romborak! Прекалено се теоретизира темата и не се има предвид, че масово управляващите МПС са потребители, а не експерти в областта на ДВГ! На колегите им трябва ясни и точни препоръки! Темата е интересна, но за хората с предварителна подготовка по въпроса, за останалите е даже объркваща!
-
3 точкиЧета темата от поне 2 години. Не съм нито технически, нито химически грамотен. Просто искам да се информирам какво масло е най-подходящо за мотора ми и след толкова много четене отново не съм сигурен. Има много информация, но ми се струва, че темата вместо да информира, по-скоро обърква. Въпреки че имах желанието и положих усилия да прочета, разбера и след това следя всичко (включително правих и немалко капкови тестове), отново не мога да си отговоря еднозначно на въпроса "какво масло по дяволите да си сипвам в мотора?". Накрая реших да се доверя на @Markony и наливам това, което препоръчва в един свой пост от FB групата на Хонда. Според мен освен таблицата в началото на темата, би трябвало да има и една с препоръчаните конкретни марки/модели/вискозитети. Нещо от сорта на: Двигател R20А3 - препоръчителни масла RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20, Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30, Honda Genuine HG SAE 0W20 full synthetic и Mobil 1 FS 0W-40. Двигател К24А3 - ........ Отделно от това може да се посочи кое масло е най-подходящо за ГИ, колко е препоръчителният интервал за смяна и др. От тук насетне всеки ще може да избира според бюджета си. Знам, че много колеги ще започнат да обясняват колко са условни нещата, как има много други фактори и показатели, които трябва да се вземат под внимание и т.н. Аз съм наясно, че това е така и за да получи човек конкретен отговор трябват подробности. За масовия четящ тази тема обаче такава табличка с изредени 3-4-5 примерни масла би била огромно улеснение.
-
2 точкиПровери в "Армееец". Години наред, всички коли са ми там и съм супер доволен - за всичко. Цените варират в зависимост от офиса (дилъра) в който си сключил застраховката ( и реално каква отстъпка ще ти направят от тяхната). Люлин (10-ти микро район) ти е близо до Надежда, та се разходи до офиса на ул."Луи Пастьор" да видиш какво ще ти предложат. Също плюс е, че до офиса е и снимането/маркирането на автомобила, така че няма да се разкарваш на друго място, за тази задължителна процедура. Ако се наложи, ще сложа едно рамо. П.п Забравих да спомена също, че там има и пункт за ГТП и при сключване на застраховка в този офис, прегледа ти е 35лв.
-
1 точкаМоето предложение за всички, които не знаят какво масло да ползват е Mobil 1 ESP 5W-30. Маслото е подходящо за всички дизелови, бензинови и бензинови с АГУ двигатели. Смяна на всеки 5 000 - 13 000км, в зависимост от начина на използване на МПС.
-
1 точкаFAQ означава Често задавани въпроси, т.е хората идват тук да търсят отговори. @romborak е прав, може би е редно хората с преки наблюдения, опит и техническа грамотност да изведат в първия пост на темата систематизирана информация която да задоволява до някаква степен обичайните въпроси. Един обикновен човек като мен, като се зачете в отделни постове едва ли може да му стане ясно дали в темата се коментират масла, зехтин или риболов. Весели празници
-
1 точкаЕй Ванка, току що пуснах подобно предложение в темата за маслата! Само да допълня за К и R сериите, и N22 без DPF, може да включиш и LUBE F SAE 5W-30.
-
1 точкаДа, така е, но нали заглавието на темата е "Двигателни масла-обсъждане". Имено това и става - коментираме, обсъждаме и т.н. Предлагам за масовите потребители, които искат конкретна, кратка и ясна информация, относно какво масло да ползват в двигателите си, да се конфигурира таблицата с маслата: https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=599448475 така, че срещу всеки код двигател (или серия двигатели) да се отбележат по 2 - 3 вискозитета и спецификации, които са най-подходящи. Съответно с цветово обозначение - цвят за икономия на гориво, цвят за по-стабилна защита на двигателя (съотвено по-малко "галене" на катализатора), цвят за по-спортно каране... нещо такова например... Тоест, на обикновения хондажия да му дадем кратка, суха и смляна информация относно основните изисквания, а пък той да си решава вече, коя марка масло да ползва, в зависимост от финансовите си възможности.
-
1 точка
-
1 точкаПо спомен: Моторът в 8-ят, Акорд е с малки промени, спрямо К24А3 от 7-мака, но те се оказват несполучливи, макар и в угода на маркетинга и екологията. Буталото е с по-изпъкнало чело (за да се повиши компресията и оттам + 11 коня). Върху страниците му (еднакви по широчина спрямо предния) е нанесено специално нискофрикционно покритие, което се изтрива с времето. Основният проблем е по-тесният от преди маслообирателен сегмент (с по-гъста спирала), който заради ЕКО нормите е предвиден да работи с по-тънко масло. Първият гаф е че при студен старт (преди буталото да се разгрее) има склонност към изкълчване спрямо цилиндъра и износва и него. Карането на мотора "в натяг" означава че докато загрее се кара на максимално ниски обороти и висока предавка, вместо да поработи няколко мин. на място. Така налягането на маслото е по-ниско, макар и на теория достатъчно. По-тънкият сегмент също се закоксва по-бързо при отлагане смяната на маслото и после няма спасение с никакви препарати, а това е основната причина за "маслоядност" на този мотор. За К24А3 случаите с горене на масло са единични, докато за ревизирания мотор - обратното - почти няма в читаво състояние. Важното е не толкова маслото, а редовната му смяна на по-кратки интервали, но предишните собственици масово са имали доверие на сервизите, които са обслужвали през повече км, а и стопаните на колите априори смятат че пълзенето в задръстване не е в графата "тежки условия".
-
1 точкаЧНГ на всички колеги! Аз лично не съм съгласен, че Харвито не става за дълъг път. В началото като го купих ми изглеждаше спънато, т.к. преди това карах бензин + турбо. След доста километра каране му свикнах. Нормално ускорение за нормален автомобил. С лекота се поддържа по нашите пътища 90-100 км/ч средна скорост. На магистрала поддържа 160 км/ч, дори и повече с лекота. Да ясно е че не е лимузина и не вози като такава... Но да се твърди, че нестава за дълъг път е несериозно... Единствения проблем е малкия багажник...
-
1 точкаЯсно е че всяко масло си има ресурс, но той зависи от експлоатацията. Каквото и да пише в книгите, почне ли да намалява - значи е време за кофата. Каква по-голяма "червена лампа" трябва? Случаите когато самият мотор е зле са рядкост и се прави (или и той в кофата). Ясно е че съвременните еко норми убиват ресурса и изпиляват (в буквалния смисъл) мотора. Вижте шийките на буталата на старият F23, после тези на К24А3 и на К24Z3. Вижте и маслообирателните им сегменти как стават все по тесни и с по-гъста спирала. Това е за да се кара с все "по-тънко масло" - за да имат по-ниско съпротивление. Това в чия полза работи? Маркетинг и реклама, а моторът "тънък", катализаторите дебели и 200 коня едвам местят тон и половина кола. :)
-
1 точкаТемата е пълна с противоречия защото много фактори имат значение, а приоритетите са различни. Сложна е защото няколко (химически компетентни) люде + дузина технически грамотни (дето сме се мазали о разглобен ДВГ), се пънем да обясним на всички останали, простички неща по авторитетен начин, а истината е 1: Хондов мотор не се плаши от това какво масло ще му налееш, а от това кога ще го излееш!
-
1 точкаТе така ги правят вече и съвременните масла, да ги сменяш на 3000км... Както правят и съвременните двигатели - да ги сменяш на по 100 000км. Особено АСЕА C сериите. Като видя TBN=6 и се изприщвам...
-
1 точкаПроизводителите по спецификация гонят икономия и екология по задължение. За маслото и разходът му - дреме им на шапките, къде отиват капките.
-
0 точкиСъс старата кола са ме блъскали 2 пъти застраховани в Бул и Левинс и един път застрахован в ДЗИ. Говоря за обезщетение само по гражданска. Двата инс-а платиха най-добре щетите по колата, докато при най-тежкия удар, при който се налагаше и да изпъват колата, от ДЗИ ми дадоха най-малко пари. Дженерали за каско са мизерници - за предно стъкло плащат най-бесния китаец, който има на пазара.
-
0 точкиПодкрепям Емича за Армеец. Ако се интересуваш, мога да ти дам на лични номера на брокера, който аз ползвам за Армеец, доволен съм от цените му.
-
0 точкиКакто вече съм писал в темата за маслата - само маслата с одобрение VW 504 00 / 507 00 преминават през 650 часов тест. По-гъстичко е само първите 1 000 - 2 000км, след това е смесено с вода и гориво.
-
0 точкиИ ако има повече от 4 или 5 варианта да се ориентират около средата ако не могат да вземат решение .
-
0 точкиLUBE DE 5W30 за мотори с дпф След като свършат запасите в килера (6 х 5л) съм решил да го пробвам.
-
0 точки"Сани 2001" e продавача а не Ю Би Ко което поне за мен е странно. и за какво тия 20к за една решетка и един мотор с ръждясали скоби на всичкии маркучи.
-
0 точкиГледайте да поддържат повече памет, хубав сензор за нощно, добър стабилизатор на картината, 60 кадъра. Аз имах Мио с двете камери и куадро ХД, които са доста скъпи дори и сега, но всеки лев си заслужаваше, и поддържаха до 256ГБ карта, което е над 12 -14 дни запис на 60 кадъра в куадро, на предна куадро 60 и задна фул хд на 30. Преди да ги купя 2 месеца гледах клипчета, Гармин на 60 кадъра е уникален, но струваше над 500лв. пред повече от 2г. Стояли са на 40-С в Гърция и нищо им нямаше, за 2 години не сдадоха багажа, вече са в друг собственик. Sent from my iPhone using Tapatalk
-
0 точкиМа какви 140-160, това да не ви е болид, има си коли за такива скорости, а и пътища. Аз не мога да ви разбера! Ако се прави да се види колко ще вдигне, експериментално, да, но да поддържаш тия скорости и да търсиш комфорт и сигурност е пълна лудост. Някой беше казал, че пътищата са за транспортиране от едно място на друго, не за състезания.
-
0 точки
-
0 точкиАз просто не смея да вдигна повече от 140, защото е ми е нестабилна, подскача яко, предполагам пружините отзад са за смяна. Другото е че е много шумна и разходът скача много, та затова карам с 120. Проблемът с багажника, гумата също е вътре заради газовото, го реших с куфар отгоре, който не го свалям. Заради фабричните релси, като сложиш греди, с куфара става доста висока, това пак се отразява на разхода, за шума не мисля. Но е доста по-удобно.
-
0 точкиПоръчката взета.Хубави хора,хубави масла.Препоръчвам!
-
0 точкиЗа жените шофирането е като с*кс без презерватив - все си мислят, че някой е длъжен да ги пази! За мъжете шофирането на кола е като с*кса - всеки си мисли, че е по-добър от другия!
-
0 точкиЗа много години! Живи и здрави. Харвито определено е градска или кола за черни пътища като нашите. За дълъг път е мазахозим, след 120 нищо не се чува в купето, разходът скача яко, може и маслото :D. Да не говорим че багажникът е колкото голяма дамска чанта. Но въпреки всичко това, някой хора си я харесваме. Затова и създадох темата, любопитно е да се види кой докъде е стигнал
-
0 точкиЗа мен е голям минус, че акорда няма борд компютър. Рядкост са тези с кожения салон, до колкото алфата си има визия и всичко останало. Мотора 1.9 си е доказан навсякъде, и визията на алфата си е доста добра. Също така за мен акорда държи супер високи цени като не предлага нищо кой знае какво и е само 140 коня. За едни 13-14000 лева може да си вземеш алфа или БМВ 3-ка 3.0 кубика дизел с 204 кончета и всичките му екстри. Честно казано аз бих подминал Акорда. Карал съм такъв и не ме впечатли с нищо. Колкото и да е жалко от няколко години насам Хонда не ме впечатлява с нищо, даже обратното. Духът на този автомобил сякаш си замина със създателя и
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00