Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 6.01.2019 in Мнения
-
3 точкиИ аз нямам моточасовник, но съм си засякал средната скорост в града и извън града и като си въвеждам данните в която и да е програма за следене на разход, мога лесно да видя колко км в различни режими съм карал и съответно да се ориентирам за моточасовете. Това е доста по-точно от само км и всеки би могъл да го направи (стига да ползва подобна програма/сайт като carspending). Иначе отскоро съм си настройл телефона като се закачи и разкачи за блуутуута на колата, да логва времето и оттам вадя моточасовете, средна скорост в зависимост къде съм карал и други. Това го пиша само за да покажа, че ако има желание, не е трудно, и евентуално да провокирам някого.
-
2 точкиЗдравей колега, в каталога на хонда има два варианта- ляв и десен. По ОЕ номер 51350SWAE11(който е десен) излизат с планка като твоя! По ОЕ номер 51360SWAE01(ляв) са без планка. За съжаление, в наличностите до които имам онлайн достъп, има само ляв Без планка. Ето ти номера на десен (с планка): A.B.S. -211129; BORG & BECK -BCA7057. Успех
-
2 точкиНовата система колко и да е некадърна, горе долу се изисква около 30 секунди да бъдеш съсредоточен и да си въведеш всичко както трябва и дотам. Вече закупихме една винетка (за колата на майка ми), всичко с плащането стана за около 3мин с въвеждането на данните на картата, 3д пароли и т.н. За сравнение, ако нещата си бяха по старому тръгваш към някоя бензиностанция(5-10мин), там вече има 2-3ма като теб, които са по-напред в опашката, съответно си чакаш най-чинно. Най-накрая идва твоя ред 10-15мин по-късно, давайки регистрационния си номер на касиерката отзад вече чуваш гневно пуфтене от някой, който иска да си плати 5лв газ, но чака от 20минути. Накрая се сдобиваш с безценната хартийка и тепърва започва най-голямата мъка. С онези приспособления започваш внимателно да сваляш старата винетка, която обаче след като е стояла 365 дни дори с лазер не може да се махне идеално на едно парче. Започва се едно стържене, после с мокър парцал обираш останалото лепило, подсушаваш и чак тогава започваш внимателно да лепиш възможно най-ниско долу на прозореца. Като теглиш чертата може и 1 час да ти е отнело. Като цяло съм доволен от сегашното положение. Ако може и гражданските и прегледите да ги вържат на регистрационните номера на колите би било идеално! ПП: Аз лично бих си разпечатал потвърждаващия имейл и в жабката! ПП2: Също така отказвам да повярвам, че някой си е дигитализирал старата винетката 168 пъти, защото не бил получил потвърждаващ имейл. Това на фона, че в самия сайт имаше всичко на всичко 3 или 4 функции (сега са 2) и едната беше да си провериш именно дали ти се е конвертирала винетката.
-
2 точкиМоже, може. Зимно софийско по светофарите скъсява интервала.
-
2 точкиЗдравейте и за много години! Искам да задам няколко въпроса и да споделя някои неща понеже ми се натрупаха малко разсъждения. Първо да кажа ,че не намирам във форума обяснение на което и да е от понятията : минерално масло ,синтетично масло, полусинтетично, синтетичен бленд, хидрокрек ,първа група, втора група и т.н групи. Тоест малко се е говорило за базите, които са определящото нещо в едно масло. Много хора пишат от инженерна гледна точка и основно за добавките , но маслото си остава продукт на химията и по точно органичната химия. Липсва информация от химична гледна точка и мисля ,че ако се представи такава , обикновените потребители може да си разясним разликите в цената най - малкото. Знам ,че по някое време едни два производители са се съдили за това какво да си пишат като понятие на етикетите и съдът е присъдил в полза на едните , което малко е объркало така или иначе вече една сложна ситуация. Стават бълвочи когато искаш да превърнеш науката в маркетинг. Та, аз си направих някои разяснения персонално, но бих помолил колегите да изкажат своите разяснения на термините по отделно и да видим дали аз съм разбрал правилно. Все пак не съм химик, но имах известен досег в тази област. И един конкретен въпрос за Петро Канада , което и да е масло от съприйм синтетик бранда; защо се говори смело ,че това масло е за максимум 5000 км след като в Ойл клуба има отработени на 200 моточаса с идеален резултат. Ако само петдесет от тия часове са градско със средна скорост 20-25 км/ч а останалите до двеста са със скорост 50-60 средно извънградско получаваме спокойно едни 8, ако не и 10 к км през лятото да речем. Другото е ,че примерно в Америка дават смяна на 5000 км на regular масло, което трябва на българска терминология да е минерално.ми след като минерално сменяме на 5 к защо ни е да сипваме синтетики или " синтетики" за същите километри ,ама за доста повече пари. И пак въпросът се връща на споменатите по горе термини и значението им. Благодаря!
-
2 точки
-
1 точка@ivailopp и @Pavel_Pavlov Много бих искал да напиша някой ред по повдигнатите от Вас въпроси, но уви, нямам и по всяка вероятност няма и да имам време за това (и не само за това ), за мое най-голямо съжаление. Това, което обаче мога да направя, е да дам препратки към солидна и кратко изложена основа за размисъл, съдържаща есенцията, която поради липса на време не мога да изложа на български език в кратък обобщен вариант. Ето ги: Understanding the Differences in Base Oil Groups - ТУК Understanding the Differences Between Base Oil Formulations - ТУК Understanding the Differences Between Synthetics - ТУК Choosing Between Synthetic Lubricants and Conventional Oils - ТУК The Evolution of Base Oil Technology Industry Focus - ТУК The Advent of Modern Hydroprocessing - The Evolution of Base Oil Technology - Part 2 - ТУК Performance of Base Oils and Future Trends - The Evolution of Base Oil Technology - Part 3 - ТУК BITOG (пост на SonofJoe в темата "Full" Synthetic vs. "Semi" Synthetic) - ТУК Произнасянето на National Advertising Division (NAD) of the Better Business Bureau по спора между Mobil и Castrol за "synthetics" - ТУК, както и Motor Oil’s Day in Court, където можете да видите не само казусът Mobil vs Castrol (на втората страница; казусът от м Март,1999 г.), но и други интересни сблъсъци - ТУК Дано съм Ви бил от помощ... Поздрави!
-
1 точкаОбмислях го това. Може да се направи без проблем.От средната конзола жиците могат да се пъхнат под мокета и с дупка в мокета под седалките няма да се виждат никъде. Два светодиода с 2.2К ома например и ще стане слаба светлина.Ама сега нямам време за това. На пролет като дойда пак в БГ Светещия "кабел" на подлакътника съм го вързал за осветлението на единия бутон за подгрева. Тези на вратите ще ги вържа за бутоните на вратите.
-
1 точкаЕжедневието ми е доста натоварено, почти всеки ден след работа тичам по други задачи, отделно от това след работа имам и нещо като "втора" работа, 3 от 4 уикенда в месеца пътувам и наистина грам не ми се занимава да си следя толкова внимателно разхода и моточасовете. Дори разхода на гориво спрях да си го вкарвам в carspending-a, само напомняне за винетки/гражданска/каско и смяна на масло си слагам там, както и разходите по поддръжка, ама и тях ги забатачих малко. Та аз съм си решил проблема като Петро-то 5в30 го смеянам 5500км ако съм имал повечко градско и на 6500км ако съм имал повече извънградско. Досега не съм имал абсолютно никакъв харч и не съм се и занимавал повече. Който има времето и желанието да го прави - евала! Както и да прави капкови анализи. Другото което е, като си запазваш час за смяна на масло по 15 дни напред пак не можеш да планираш толкова точно километрите. Понякога за 15 дни ми се случва да навъртя още 800км. Важното е да сме живи и здрави и да не караме по 15 000км с едно масло (и това пак е условно, в някои случаи и такъв пробег не е проблем)
-
1 точка
-
1 точка@dindin @ivailopp Да, ресурсът на едно масло трябва да се измерва като съвкупност от моточасове, и/или километри, и/или време, което настъпи първо! Но! Не всеки има моточасовник на колата си, затова повечето потребители се ориентират за смяна по изминатите километри. Колкото и да не е правилно това... Ако говорим за Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30, много потребители коментират, че двигателят им почва да го гори към 6000км. А това е показател, че именно тогава започва да се случва нещо с това масло! Аз не бих доливал, а бих го сменил в този момент. Също така мисля, че при бензин 200 м.ч. на това масло са му множко... При газ - О.К. съгласен съм.
-
1 точкаДа.спирачките винаги са ми важни. Знам ,че като съм пипнал навсякъде,те ще ми се отблагодарят...
-
1 точкаТака е, не споря ,че честата смяна е нещо лошо,особено в някои условия. Ето това ми е интересно: Примерно semisynthetic и synthetic blend едно и също ли е , как са свързани с групите базови масла ( мисля ,че това е втора група) и как се представят в кратки интервали? Основното интересно ми е, че за много от тях и за минералните има нормален експлоатационен интервал от 5 к. Та , защо човек да не кара например един добър бленд на 5 к , както масово се прави в Америка. Важи ли ,че ако го караш в градски условия, няма да изкара и 5 к, а доста по-малко?
-
1 точкаИ все пак да хвърлиш маслото на 5000км не те прави непременно фанатик . Дори в моето ръководство на 7ма ген Акорд пише, че при „сурови“ условия на експлоатация (като градско, старт-стоп и пр.) интервалът на смяна е 5000км.
-
1 точкаТочно така, говорено е доста. И пак разумно е да се приеме ,че горе долу след като казват на много места за regular -3000 мили норма, може да се предположи ,че пак му дават 50/50 И горе долу 50/50 градско и извънградско се получава 7000-7500 в километри и разумно извънградско каране за бг пътищата извън магистрала, а не 5-6... разликата е 1500 -2500 и не е много изобщо, но някои хора карат толкова за няколко месеца. Ако отчетем пък 50/50 ,че се има предвид 2500 км градско, 2500 извънградско, пак нещата не излизат като моточасове. Може би пък малко твърде наивно се доверяваме на някакви отработки от Русия. Само разсъждавам. dandilov, да не помислите ,че говоря персонално за Вас Просто и още няколко други съфорумници написаха нещо подобно точно за петро канада. И искам да подчертая ,че аз съм твърдо ЗА смените на кратки интервали на едно масло. Неслучайно сменям сам вече и се интересувам за тия неща. Дано се получи яка дискусия!
-
1 точкаЩе ми е интересно и на мен да чуя малко повече разяснения от по-вещите относно базите. За останалото: доста се е говорило във форума, че моточасовете са значително по-добър измерител за живота на маслото от километрите. И имайки това предвид, вярвам, че когато колегите казват 5 или 6 хил. км лимит за Петро-то, имат предвид неизказани допускания като км градско/извънградско шофиране 50/50 или подобно (както и други допускания за фактори, влияещи на живота на маслото, като средна дължина на пътуванията, вид гориво, дори в кой град се движиш). Ако са само часовете, ами то 200моточаса са си 20000 км магистрално каране със средна скорост 100км/ч, която не е чак толкова висока.
-
1 точкаЗа това казах,че оставките са най добрите мерки,защото на тези хора им е гласувано доверие за контрола върху "новата"(сигурно тествана няколко месеца,и взети няколко десетки милиона) система. Така трябва да се действа(поне в белите страни),без излишни шокиращи телевизионни сензации и новини,целящи облагоденствието на други политически мародери,без кавички..!
-
1 точкаСега, дори при тези малки минусови температури ( до - 5), сутрин паля даже без да подгрявам (просто забравям) - качвам се и направо въртя, като пали на момента. Предполагам, че проблема не ти е в тях, а и ако тръгнеш да ги сваляш само за проверка, рискуваш да скъсаш някоя и да се вкараш във филм. Закачете я първо на диагностика и вижте дали ще хванете нещо. Щом мехчето за подкачване ти е твърдо, значи би трябвало да ти държи нафтата - но може да пробваш да го напомпаш няколко пъти преди палене, за да видиш дали няма да има подобрение. Друго възможно нещо е клапана - като при колегатаот темата ( залагам на него), или нещо самите дюзи да са пътници.
-
1 точкаТова с оставките пак си е голяма смешка на премиера Слънце, но кво да напрай чиляка срещу народното недоволство - с такъв матриал разполага. Поне тея двамата и оня третия няма да се блещят арогантно от екрана и да обясняват че всичко е редовно и проблемите са незначителни.
-
1 точкаКолега най вероятно горивото се връща в резервоара при по голям престой на колата и ще ти трябва невъзвратен клапан да държи горивото в системата. Може сутрин да се провери дали има гориво и дали подкачва както трябва.
-
1 точка
-
1 точкаКогато е топло да без поблеми,като замръзне ,водата боклуците и парафина които се слага в зимната нафта,в този филтър ето ти проблема.Виж филтъра преди да сменяш нещо друго.Предните 4 коли все дизели не от тази марка но главно беше това проблема.Принудих се да монтирам допълнителен филтър за горивото преди главния и имах винаги резервен,почваше ли да прави проблем с паленето сменах този допълнителния и всичко се оправяше.Незнам колко е приложимо при Хонда .
-
0 точкиКолеги хондаджии, не съм писъл още нищо,защото чакам час при автомонтьор в Пловдив за обстоен преглед на кочинката.Ще ви държа в течение какво се случва,когато има развитие относно проблема ми. Благодаря за разбирането!
-
0 точкиЕто за това говоря Honda PSF 0,354 L https://www.ato24.de/en/honda-psf-0-354-l.html ако не е правено никога хубаво е да го направиш два пъти пре определени километри.Не ходи в Бултрако те за тази Honda PSF 0,354 L не са и чували,а за смяна на маслото и опресняване никога не се правело според тях,маслото е вечно за тях,чак когато ти протече рейката и ти вземат маса пари тогава.Защо е хубаво да се свали казанчето и измиие добра някъде в долната му част има финна мрежичка за цедка винаги е много затлачена.
-
0 точкиhttps://www.ato24.de/en/ravenol-scheibenfrostschutz-konzentrat-bio-1-l.html RAVENOL Scheibenfrostschutz Konzentrat 1 L - 1 брой Стойност на поръчката (2.99)*0.95*1.9675 = 5.60 лв Плащане - лично в Боила Получаване - лично в Боила
-
0 точки@srv4 Правило 2 - За темите: ... 2.2. Не „изравяйте“ стари теми (по стари от 6 месеца) ако искате да добавите нещо към такава тема, пуснете нова и добавете линк към старата такава. ... Заключвам темата.
-
0 точкиПривет и от мен! Линк: https://www.ato24.de/en/fuchs-titan-gt1-pro-c-3-5w-30.html Вид и количество: Fuchs Titan GT1 PRO C-3 5W-30: 3x4 L Стойност на поръчката: 3x 25,96x1,9675x0,95 =146лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: - чрез Куриер до Айтос
-
0 точкиТова за 5000-те км, за полусинтетиката и др. са приказки на един конкретен индивид, който непрекъснато натяква едни подобни мантри, мисля че го знаете кой е. Винаги сме заставали в позицията, че не можем да препоръчаме конкретни километри пробег за дадено масло, че и за всички двигатели ... 200 моточаса обърнати в километри са много разтегливо понятие. Аз лично съм карал Петро-то 5w20 до около 12 000 км с доста преобладаващо извънградско, и то на газ, и то с доосвежаването му с остатъка от тубата, понеже събирам 4,2-4,3 и винаги взимам по 5л. Към 8-9 вече му е попривършил ресурса и нивото е към минимум. Може да се смени. Много производители решават и качват "препоръки" нормални/кофти условия и се развяват едни хиляди километри, които според мен са някакъв предполагаем максимален пробег. Да вземем например прословутия Amsoil Signature Series: https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf Максимален пробег при нормални условия 25 000 мили, 700 моточаса = ~35 мили в час или около 60 км/ч. Отделно знаете, че работата на празен ход е 1) предпоставка за кофти работни условия и 2) също се включва в работните моточасове живот. Затова някои колеги усредняват, но по-скоро хипотетичният пробег за това конкретното масло (Petro Canada), дискутиран от колегите се е движел в диапазона 7-8к км (да кажем +1000 км за газ). Не мислете, че сме такива фанатици и хвърляме масло на 5000 км. Има и още един фактор, който също се засягали малко или много: 1 година експлоатационен живот В ДВИГАТЕЛЯ. Това важи и за други течности (спирачна, съединител и т.н.) като сроковете варират.
-
0 точкиAmbient light mod ,за сега само на подлакътника - пробно,после и на вратите. Интериорът ми е със светъл кожен салон и се получи много добре.Осветява се и конзолата с чашите по този начин,та освен циганийка е и функционално хаха Цветът се води бял.
-
0 точкиЗдравей, за първи път ще поръчвам от общата поръчка: Линк: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html Вид и количество: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 1x4L + 1x1L Стойност на поръчката:32.91*0.95*1.9675 = 61.51 лв Парите ще бъдат преведени по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: - чрез Куриер - до офис на Еконт гр.пазарджик Еконт канала
-
0 точки
-
0 точкиНатисни на линка,който съм сложил и виж на примерния модел на страницата,където са му изброени "екстрите" има иконка - волан и надпис"steering wheel control".Това означава,че има възможност за връзване към бутоните на волана,а това става по по-горе описания в темата начин.
-
0 точкиРазхода не е нищо впечатляващо. Много зависи от карането. Колата в момента е на 1200км и мога да дам следните сценарии: 1. София - Банско - София. Магистрала 130 на круиз, разход 5,8. 2. София - Хасково - София. Магистрана 150 на круиз, разход 7. 3. Градско София не в час пик - 8,5. 4. Градско София, сутрин, час пик, студено време, 10-14. Това е до работа и обратно, около 7км в посока. Новото 7DSG уж е с маслена баня. Сменя много бързо и за мен е кеф да й давам газ, въпреки че все още я щадя, поне до към 1500 км да се разработи. Това ми е първият автомат и вече бих карал ръчка само ако дадената кола няма опция за автомат (или автомата е скапан). До колкото знам 1.5 и 1.4 150хп двигателите са много сходни, даже 1.4 го дават да е уж малко по-динамичен, или поне се усещал такъв, но по официални параметри са еднакви, като време от 0-100, 60-80 и тн. Може да ме държи още еуфорията от нова кола, но за мен в момента този Голф е пеферктната кола от към съотношение цена/качество/поддръжка. По-тих е от Акорда, вози по-комфортно, има Android Auto, което я прави "смарт" кола. Единствено багажникът е по-малък, но за момента това не ми е създало неприятности. Като мина коло 5-6к километра ще напиша по-детайлно ревю, ако има заинтересовани. За момента не мисля, че имам дсотатъчно моточаса, за да дам обективно мнение.
-
0 точки
-
0 точкиАбе ти луд ли си или се правиш на такъв? (Three piece) Clutch kit = комплект = притискателен, феродо и лагер. Обоснови се кое е различното от съединителите в останалия свят, че зимната ваканция май чука на вратата ... Като нямаш идея не пиши.
-
0 точкиТрябва да го има като функция в радиото да си обучиш бутоните.Последно колегите хвалиха тази https://ru.aliexpress.com/item/2-7-HD-MP5-Bluetooth/32879071908.html?tt=ae.CopyActivity&fbclid=IwAR3lgJgv57J0CxOR1TjSNM9V1UhaO_qkltTKyF8_1Xz-btdLXFcdX85ELHQ&aff_platform=default&cpt=1546597909736&sk=b1pbjCQ4&aff_trace_key=c06599370f214a8298fc7ec436f2c745-1546597909736-03537-b1pbjCQ4&terminal_id=e764eee458114060b77fe5a9c870711c ефтина но не е Андроид.
-
0 точкиПривет на всички, Видимо от профила ми, не карам форумната марка, но ми се наложи да се поразровя за софтуер за същата и реших, че намереното ще бъде полезно и за вас. От заглавието на темата се виджда точно за какво става въпрос, така че минавам по същество: Упътване как да се инсталира програмата - http://www.car-auto-repair.com/how-to-install-honda-hds-software-for-diy/ (тук предполагам, че може да се използват и програми за емулиране на имейдж файловете, а не записване на диск и т.н.) Линк за сваляне - https://mega.nz/#F!9apGgZDT!2ZMh0WJvz9WhTz1mJCJEXg (след като отворите линка горе в дясно натискате на бутона "Download as ZIP" и чакате да приключи свалянето) До колкото разбрах софтуера може да се ползва с няколко вида кабели - HIM, XHORSE и J2534. Има и допълнителни неща в папката, но не съм се дообразовал за тях, така че ще трябва да се допитате до чичо Гошо за тях и как се използват. Надявам се, че съм бил полезен на някой. В случай, че правилата на форума са нарушени, то моля, Администраторите да изтрият темата. Поздрави, Веселин Димов
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00