Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 2.01.2019 in Мнения
-
4 точкиНе е много правилно да се правят такива сравнения като по-горе изказаните. Главното са конструктивните особености на даден двигател. Те налагат използването на по-нисковискозно масло. По-малки работни хлабини на лагерите например и др. Когато на такъв двигател се сложи масло с по-високи вискозитети от предписаните, тогава се нарушават оптималните параметри на мазане със всичките последствия за двигателя. Също се повишават и загубите в лагерите (например), изразено в отделяне на по-голямо количество топлина, загуба на мощност и повишен разход на гориво, и т.н. Също така не е добре да се ползва и по-нисковискозно масло от допустимото поради други фактори. Затова изберете "златната среда"! @Takumi Fujiwara Има! Точно RAVENOL SFE 5W-20 например.
-
4 точкиЗависи какви спецификации покриват малсата. По принцип няма Х20 масло, което да има HTHS над 2.7(2.8), докато Х30 маслата са 3.0 или малко над това дори да са минерлани или полусинтетика. Просто са малко по-гъсти и при високи температури запазват масления си филм. Наистина, двигателите проектирани да ползват Х20 масло имат по-малко триене. Напримерн на места, като гобилиците на клапаните се ползвта ролки, вместо директо триене (К серията двигатели на Хонда). Като цяло двигателят има по-малко трещите се елемнти и от там може да ползва по-нисковизкозитетно (по-рядко) масло. Икономията, обаче не идва от по-малкото триене, а от по-рядкото масло, което сутрин и като цяло позволява на двигателя да се развърта по-бързо и не се товари толкова маслената помпа. Конкретно моята кола има 3-stage маслена помпа (различно налягане на ,маслото при различните обороти), което значи, че дори с рядко масло, на високите обороти помпата прави по-високо налягане, за да може масления филм да е стабилен. Представи си да тичаш на сухо и да тичаш, когато до колената си във вода или още повече, когато до колената си в кал. Съпротивлението и от там силата, която се изиква от теб, за да тичаш във вода или кал е много по-голяма от тази, когато тичаш на сухо. От там се получава и икономията на гориво. Или си го представи да бъркаш с лъжица в чаша с вода и в чаша с мед. Първото е много по-лесно.
-
3 точкиЗакупих си е винетка чрез сайт. Как е станало не знам, но в полето за регистрационен номер, съм добавил още една буква, което прави винетката невалидна. До тук добре, грешки стават винаги. Потърсих инфо в нета, бая се порових как се процедира, но според мен, тази информация е умишлено скрита, или поне трудно достъпна. Каква е процедурата. В 3 дневен срок от закупуването имаме право да направим корекция! Това не се случва пряко в пункта на АПИ, както е подхвърлено като инфо, а се подава молба до дирекцията в София. Първоначално искаха да ме отпратят, като се помъчиха да ми обяснят да пия една вода, но бях доста настоятелен , защото бях разбрал кави са ми правата преди това. Имайте едно на ум. Нямат право да отказват корекция, но явно нямат нужните механизми и ресурс, ако това стане масов феномен.
-
3 точкиИкономията на гориво и пазенето на двигателя не са правопорционални. Едно по-гъсто масло по принцип би образувало по-труден за нарушаване филм между металните части. Стига да не е по-гъсто от предписаното за двигателя, разбира се. Изхождам от това, че за К24А3 например има различни вискозитети предписани в ръководствата за Европа, вариращи от 0-20 до Много гъсто (няма да цитирам, че малко ме е страх да пиша такива числа в тук ). Ако е даден само един вискозитет, не бих варирал от него. Аналогия за защитата на двг и икономията може да е, както примера по-горе – вода и сироп например. Ако търкаш лъжица по дъното на чиния, пълна с 5см вода, ще ти е по-лесно отколкото с 5см сироп. Но е по-вероятно да надраскаш чинията с вода отколкото със сироп. ПС: Не искам да звуча като всезнайко или да налагам мнение Това е само мнението ми.
-
3 точкиCARPERA, почети още малко. Терминът "OVER DRIVE" е еквивалент на българското "свръх директна". Както казах, при 4-степенния автомат 3-та е директна, а 4-та е свръхдиректна. Погледни таблото на кола с D и бутон. При натискане на бутона надписа на таблото е "O/D OFF", т.е. "свръхдиректна е изключена". Обороти/скорост: Коментирали сме го в М-найсе теми. Автомата е на 120км/ч при 3000 об/мин на 4-та, докато 5-степенната ръчка е на 3200-3500 об/мин. Мощност: Понеже питащия визира фейса на 1-ва и прифейса на 2-ра генерации, малко инфо от извора, т.е. от мен. Двигателите нямат нищо общо - 1-ва ген е с В20, а 2-ря е с К20/К24. Сравнявайки 2-литровите агрегати, двете ми JDM-ки, със 147 коньови В20В JDM, вървеха повече и гореха по-малко от настоящата ми 2-ра ген със К20А4. Иначе, чувал съм, че 128 и 147 коньовата В-серия разликата в горенето и вървенето е незабележимо малка.
-
2 точкиАз ползвам най евтиния "cardrl 5s"и съм с плюсово управление.Не съм имал проблеми с него.Другите модели са с малко повече "екстри".
-
2 точкиЗа много години, колеги. Нека през Новата година сме здрави и щастливи, да има мир и справедливост, и нека доброто победи.
-
1 точкаJapanese, колата ти е още на малко километри, за да слагаш такъв визкозитет зимата. Пробвай с 0w20 и сподели.
-
1 точкаКолега преди да почнеш да пускаш грешни теми (2000,2003-2004) и да задаваш Някакви въпроси, защо не вземеш малко да прочетеш
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаЗа напред всички мнения, които не са Въпроси, коментари и предложения във връзка с обновения форум (или отговор на такива), ще бъдат изтривани. За всяко нещо си има място, но тук не е мястото за всяко нещо
-
1 точка
-
1 точкаhttps://drive.google.com/drive/folders/1Ho0KTado6VINpF_8MxRVNzBuS4BLBh4c Owners Manual for: Civic 8 (2009) Civic 9 (2009, Type R 2009) Civic 10 (2017, Type R 2017, Diesel 2018) Civic Saloon (2016, 2017) CR-V (2016, 2017, 2018) HR-V (2016, 2017, 2018) Jazz (2016, 2017, 2018) Honda Infotainment
-
1 точкаА защо не си купуваш от общите поръчки оригинално ОЕМ Honda Full Synthetic 0W-20 Advanced Protection (OEM Number: 08798-9063) ? Хем е за К24, хем е по-евтино от Равенола, откакто му вдигнаха цените...
-
1 точкаЩе го изкарам до края на зимата значи, гледам че Равенол са "обновили" гамата си, и си мислех дали на де мина на 5w-30 DXG за пролет-лято, а за есен-зима пак на 5w-20 SFE-то.
-
1 точкаЪхъ, перфектни са. Четири предавки. Трета е директна, четвърта е т.нар. overdrive (O/D). На тези, които имат D4 ти местиш лоста между 3-та и 4-та. Тези само с D имат на лоста бутонче O/D. Когато си сложил лоста на позиция D кутията си включва до 4-та сама. Натискаш бутончето O/D (при изпреварване или баир), на таблото светва лампа O/D, което означава, че O/D e OFF, кутията сваля на 3-та и се получава колата на Фена - самУлет с кош.
-
1 точкаТа минах почти 5000км с Ravenol 5w20 SFE и се замислям за смяна. За проба нямам възможност в момента, видимо по щеката имам разход 200-250мл от горната точка, не съм доливал. Маслен филтър оем Махле, предното масло беше същото, като мисля че имах малко по-висок разход. Колата я държа в подземен гараж с температура 12-15 градуса, карам през седмицата 4-5 дена по 5км в посока градско, и по 400-500 извънградско/магистрала на месец.
-
1 точка
-
1 точкаАко си с навигация натискаш еднократно десния кръгъл бутон /врътката/ на навигацията и след това натискаш един път, втори път и т.н. левия бутон, докато стигнеш до съответната финкция. След това завърташ левия бутон за вкл. и изкл. на функцията и пак еднократно натискаш десния бутон да излезеш от менюто. Ако на екрана на навигацията пак не се появяват имената, премини през FM1, FM2 и т.н.
-
1 точкаПърво за много години! Искам само да добавя че Хондата ми се оправи след като сложих една доста ефикасна добавка. И вече при палене не гасне. Благодаря ви!
-
1 точкаЧестита Нова Година на Всички! Нека бъде Мирна и изпълнена с Щастие и Позитивизъм. Нека Здравият Разум и Обичта да владеят душите и сърцата ни. Нека бъдем преди всичко Човешки Същества и да правим Добро, когато можем... а ние ВИНАГИ можем .
-
0 точки1Ген 2003 и 2004 няма,там вече е 2 ген,но автоджамбазите лъжат за годината иска им се,ето ти един VIN декодер сложи си го на тел когато ходиш на огледи да не те лъжат с годината.https://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup/JHLRD1740XC249268 Караш HR-V трябва да знаеш за регулиране на клапаните,на газ при добро газово на 25 хил. се регулират при CRV 1 ген.Обслужването е не по-скъпо от HR-V дори според мен евтино за сметка на други марки коли.
-
0 точки
-
0 точки@isullivan С 5W30 отиваш в друг вискозитетен клас. Ravenol DXG е по-особено масло! Ако попаднеш на старата рецептура, не можеш да го смесваш с други масла (при доливане например) За новата рецептура не знам. Ако двигателят ти е за 0W20 по препоръка на производителя, карай с такова. Ако пък искаш да се презастраховаш - сипвай 5W20 целогодишно.
-
0 точкиПървият вискозитет (5 в случая) е колко течливо е маслото на студено, а вторият вискозитет е колко е течливо при загрял двигател. Тъй като говорим за атмосферни двигатели, които не се използват за състезания и вероятно загрели поддържат приблизително еднаква температура целогодишно, защо би имало логика 5W-30 да е по-добре за лятото от 5W-20 (искрено питам)? Разбирам, че 5W-20 има предимство с това, че диапазона му е по-малък, т.е. по-малко еластомери. Но друго ми се губи - защо някои хора смятат, че вискозитет 30 пази по-добре двигателя, а вискозитет 20 е само за икономия. Ако с вискозитет 20 има по-добра икономия на гориво, тази икономия би трябвало да идва от по-малко триене, как тогава 30 е по-добро?
-
0 точкиКакто го обясняваш O/D бутона съответства на D4 при тези които го нямат този бутон на лоста според мен не е така. При натискане но O/D кутията сменя само до 3 та скорост ,и от моя опит с такава скоростите са по-дълги,или поне на мен ми се струва така. O/D отговаря на D3 при тези които го имат,а се кара нормалнона D4. Ето колко са при 100 оборотите По добре 147 к има моменти при които 128кс не дастига мощност.Извън града при 100 км средна скорост 11на100газ газово Романо . С това газово едно към едно вървене на газ и бензин ,не мисля че това ще стане на метан. Автоматика на Хонда железен ако се обслужи навреме и с точните масла,и да ако имаше 5 та според мен ще е по-добре.
-
0 точки
-
0 точкиЗависи от гледната точка. Когато отидеш да купуваш кола и някой е сменил примерно джантите с 18ки ,наливайки пари за тях,за гуми и време,а фабричните са 16 ки,това плюс или минус е за теб?
-
0 точкиhttps://autobild.bg/новата-honda-clarity-чиста-вода-вместо-смрад/?fbclid=IwAR3sRz9qXndMRvy4wTE7WGh3bt-0HI6oJMmwfz3P72wdXX4EpfynG_n3A3w
-
0 точкиАйде, старата прегазихме / новата нагазихме. Хаирлия да е и всекиму радости да донесе!
-
0 точки
-
0 точки@dindin Излезна към 100 паунда с доставката от USA. Не си струва парите спрямо ефекта.Но може да клонирам моята джаджа на стругар и да ви предложа клонинги на много по-разумна цена.
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00